آموزش ماساژ لیفتینگ صورت
۲ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آموزش ماساژ لیفتینگ صورت

به این مطلب امتیاز دهید

باگذشت زمان بافت عضلات صورت و گردن دچار تغییر می‌شود؛ به همین دلیل عارضه چین‌وچروک را روی صورتتان مشاهده می‌کنید. برای رفع چروک پوست روش‌های زیادی وجود دارد. برخی از راهکارهای زیبایی با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌گیرند. اگر می‌خواهید برای تقویت بافت صورتتان از یک راه مطمئن و طبیعی بهره‌مند شوید، ماساژ لیفتینگ صورت بهترین گزینه است. انجام ماساژ صورت، پوستتان را سالم‌تر، شاداب‌تر و درخشنده‌تر می‌کند. در این مقاله، آموزش ماساژ لیفتینگ صورت را به طور جامع توضیح خواهیم داد تا با اجرای دقیق آن خاصیت ارتجاعی پوستتان را تقویت کنید.

اهمیت آموزش ماساژ لیفتینگ صورت

یکی از اصلی‌ترین رازهای پوست‌های درخشان و جوان، ماساژ صورت است. اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید، تأثیر آن را روی پوستتان مشاهده می‌کنید و زمانی که روبروی آینه می‌ایستید، خودتان را تحسین می‌کنید. ماساژ صورت علاوه بر اینکه خستگی را از بین می‌برد، باعث افزایش گردش خون می‌شود.

اگر می‌خواهید برای تقویت بافت صورتتان از یک راه مطمئن و طبیعی بهره‌مند شوید، ماساژ لیفتینگ صورت بهترین گزینه است.

همچنین ماساژ صورت به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند. قبل از آموزش ماساژ لیفتینگ صورت باید درباره چرایی این موضوع بدانید تا این کار را با آگاهی انجام دهید. از طرفی کسب اطلاعات درباره فواید ماساژ صورت به شما کمک می‌کند پس از اجرای ماساژ، میزان تأثیرگذاری آن را بررسی کنید.

چروک صورت چگونه به وجود می‌آید؟

ایجادشدن چین‌وچروک روی صورت به دلایل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها قابل‌کنترل و برخی دیگر غیرقابل‌کنترل هستند. عوامل مؤثر در ایجاد چروک روی پوست به مواردی مانند افزایش سن، قرارگرفتن در معرض اشعه uv و … تقسیم‌بندی می‌شوند.

با افزایش سن، حالت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و پوست شکننده‌تر می‌شود. از طرفی با افزایش سن، تولید سبوم (روغن طبیعی پوست) کمتر می‌شود؛ کاهش سبوم پوست را خشک، شُل، افتاده و چروک می‌کند.

همچنین به علت اینکه در طول روز در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، اشعه مضر خورشید پیری پوست را سرعت می‌بخشد. این اشعه رشته‌های کلاژن لایه‌های زیرین پوست را تجزیه می‌کند. درنهایت با ازبین‌رفتن بافت پوست، چروک آن بیشتر می‌شود.

ماساژ لیفتینگ صورت چیست؟

ماساژ لیفت صورت یکی از روش‌های طبیعی و غیر جراحی برای زیبا کردن چهره است. شما می‌توانید در این روش زیبایی، با کمک دست‌ها عضلات صورت را تحریک کنید تا زیبایی بیشتری به آن ببخشید. هنگام اجرای ماساژ لیفت صورت از یک‌تکه سنگ یشم استفاده می‌شود که فوایدی مانند دفع مولکول‌های چربی، کاهش پف اطراف صورت و ایجاد حس شادابی پوست را به همراه دارد.

انجام این تکنیک زیبایی، کمی با فشار صورت می‌گیرد؛ با بهبودیافتن جریان خون در عضلات صورت، مواد مغذی به‌راحتی به پوستتان می‌رسد. ماساژ صورت با سفت کردن عضلات، چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و خط خنده، خط اخم و خط فک صورت را بهتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: حلزون تراپی چیست؟

با بهبودیافتن جریان خون در عضلات صورت، مواد مغذی به‌راحتی به پوستتان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 20 تکنیک کاربردی برای ماساژ صورت با قاشق

به پوستت جون تازه بده

فواید ماساژ لیفتینگ صورت

برای پی‌بردن به مزایای ماساژ صورت، باید ساختار آن را به‌خوبی بشناسید. پوست فقط دارای یک‌لایه بیرونی نیست، بلکه از اجزای مختلفی به نام بافت اپیدرمی، بافت پوستی، بافت زیرجلدی، چربی و بافت ماهیچه‌ای تشکیل شده است. عوارض پوستی فقط روی بافت اپیدرمی تأثیر نمی‌گذارند و هنگام بروز مشکلات پوستی بخش‌های دیگر هم درگیر می‌شوند.

از نظر متخصصان پوست و مو، زمانی که از طریق ماساژدادن به پوستتان فشار وارد می‌کنید، تمامی بخش‌های پوست تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و نتایج زیبایی به‌صورت بلندمدت ماندگار می‌شوند. مهم‌ترین فواید ماساژ لیفتینگ پوست صورت، عبارتند از:

گردش خون افزایش می‌یابد

مطالعات علمی متعددی ثابت کرده‌اند که اگر پوستتان را به مدت 5 دقیقه با ماساژ تحریک کنید، جریان خون در آن ناحیه به مدت 10 دقیقه افزایش پیدا می‌کند. اکسیژن و مواد مغذی کافی عناصر کلیدی برای سلامتی پوست هستند؛ با افزایش جریان خون، اکسیژن بیشتری جذب می‌شود و مواد مغذی بیشتری به پوست می‌رسند.

ماساژ صورت نتیجه کوتاه‌مدت خود را به‌صورت درخشان کردن پوست اعمال می‌کند؛ با افزایش سطح خون در زیرپوست، درخشندگی آن از درون به بیرون شروع می‌شود. نتیجه بلندمدت ماساژ لیفتینگ با تولید کلاژن بیشتر مشاهده می‌شود؛ کلاژن‌های بیشتر به‌مرورزمان پوست صورتتان را زیباتر، قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

سیستم لنفاوی فعال می‌شود

دفع آلودگی‌های بدن توسط سیستم لنفاوی انجام می‌شود؛ این سیستم مواد زائد و سموم را از بافت پوست بیرون می‌کند. سبک زندگی اشتباه در دنیای امروزی بدن را به سمتی هدایت می‌کند که سیستم لنفاوی آن تنبل شود. زمانی که این سیستم وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام نمی‌دهد، سموم در بدن تجمع پیدا می‌کنند و غدد لنفاوی بسته می‌شوند.

یکی از دلایل پف‌کردن صورت، مسدودشدن غدد لنفاوی است. ماساژ پوست این غدد را تخلیه می‌کند و سیستم لنفاوی بدن به دفع سموم بیشتر تشویق می‌شود. درنهایت به دلیل تخلیه غدد لنفاوی، تورم و پف صورت کاهش می‌یابد.

زمانی که پوست صورتتان تنش‌های زیادی را تجربه می‌کند، ظاهر زیبای صورت از حالت طبیعی خارج می‌شود.

ضخامت پوست بیشتر می‌شود

زمانی که پوست صورتتان تنش‌های زیادی را تجربه می‌کند، ظاهر زیبای صورت از حالت طبیعی خارج می‌شود. ماهیچه‌هایی که زیرپوست قرار دارند، به پوست صورت قوام می‌بخشند تا فرایند پیری و چین‌وچروک به‌سادگی اتفاق نیفتد.

اما این ماهیچه‌ها به‌مرورزمان توان خود را از دست می‌دهند و پوست صورتتان حالت افتاده پیدا می‌کند. با شل‌شدن ماهیچه زیرپوست، بافت اطراف چشم هم شروع به شل‌شدن می‌کند. ماساژ صورت باعث تقویت ماهیچه‌های زیرپوست می‌شود؛

همانند سایر اعضای بدن این عضلات را هرچقدر بیشتر به چالش بکشید، قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. ماساژ لیفتینگ صورت به‌مرورزمان انعطاف‌پذیری پوست را بیشتر می‌کند، چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و در نتیجه، استحکام پوست شدت می‌بخشد.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

بیشتر بخوانید: تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

جذب محصولات مراقبت از پوست بهبود می‌یابد

اگر کرم‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده‌ها روی پوستتان تأثیر زیادی نمی‌گذارند، احتمالاً منافذ پوستتان بسته شده‌اند. ماساژ صورت به بازشدن منافذ پوست کمک می‌کند.

همچنین باعث فعال‌شدن ماهیچه‌های صورت می‌شود که در جذب مواد مغذی موجود در محصولات مراقبت از پوست مؤثر هستند. ماساژ صورت کارایی و تأثیر کرم‌های صورت را افزایش می‌دهد. از طرفی باعث می‌شود محصولات مراقبتی به‌راحتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کنند.

ماساژ لیفتینگ صورت به‌مرورزمان انعطاف‌پذیری پوست را بیشتر می‌کند، چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و در نتیجه، استحکام پوست شدت می‌بخشد.

علائم جوش آکنه کمتر می‌شوند

یکی از راه‌های درمان جوش‌های آکنه این است که گردش خون را زیرپوست تقویت کنید. تحریک پوست از طریق ماساژ، به افزایش گردش خون منجر می‌شود و به رفع علائم آکنه کمک می‌کند.

پوست درخشان می‌شود

اگر می‌خواهید پوست روشنی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم چند جلسه ماساژ لیفتینگ صورت را امتحان کنید. تحقیقات معتبر علمی ثابت کرده‌اند بانوانی که صورتشان را ماساژ می‌دهند، پوست درخشان‌تری دارند. پس از انجام، برخی گزارش داده‌اند که پوستشان انعطاف‌پذیر و برخی دیگر ادعا کرده‌اند که پوستشان سفت شده است. بااین‌حال، همه آن‌ها موافق بوده‌اند که پوستشان پس از ماساژ جوان‌تر شده است.

به بهبود جای جوش و زخم کمک می‌کند

ماساژ صورت برای درمان جای زخم و جوش سرعت بیشتری می‌بخشد. بهبود گردش خون باعث استحکام بافت‌های مجاور زخم می‌شود و برجستگی‌های ناشی از زخم یا جوش را صاف می‌کند.

همچنین ماساژ صورت علائم درد، خارش و حساسیت را تسکین می‌دهد؛ پژوهشگران پوست و مو در سال 2014 دریافتند که ماساژدرمانی، خارش و درد ناشی از سوختگی پوست را کمتر می‌کند.

آموزش نحوه انجام ماساژ صورت در منزل

اگرچه بهتر است برای ماساژ صورتتان به مراکز دارای افراد بامهارت مراجعه کنید، اما می‌توانید این کار را در منزل خودتان اجرا کنید. همچنین می‌توانید با آموزش ماساژ صورت برای زیبایی، این کار را برای اعضای خانواده یا دوستانتان انجام دهید.

هنگام اجرای ماساژ صورت از کمی روغن یا سرم مخصوص این کار استفاده کنید تا دستانتان به‌راحتی روی پوست حرکت کنند. البته بهتر است ماساژ صورت را با کف دستانتان انجام دهید. اگر برای ماساژ صورت زمان بیشتری را در نظر بگیرید، روی یک منطقه خاص از صورتتان تمرکز بیشتری می‌کنید و عضلات بیشتری از صورتتان تحریک می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم هر نقطه از صورت یا گردنتان را که ماساژ می‌دهید، با نوک انگشتان 20 تا 30 ثانیه ضربه بزنید و سپس با فشار نسبتاً محکم با کف دستتان مالش دهید. مراحل انجام ماساژ صورت به شرح زیر است:

هنگام اجرای ماساژ صورت از کمی روغن یا سرم مخصوص این کار استفاده کنید تا دستانتان به‌راحتی روی پوست حرکت کنند.

مرحله اول: دست و صورتتان را پاک کنید

اولین مرحله ماساژ صورت، آماده‌کردن خودتان است که با تمیزکردن لوازم آرایشی شروع می‌شود. همیشه قبل از اینکه به جلسات ماساژ لیفتینگ صورت مراجعه کنید یا خودتان این کار را انجام دهید، دست‌ها و صورتتان را به‌خوبی بشویید.

اگر این کار را برای فرد دیگری انجام می‌دهید، دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید تا مطمئن شوید که روی دستتان باکتری وجود ندارد؛ نفوذ باکتری به پوست صورتی که تازه تمیز شده است، به‌راحتی انجام می‌گیرد.

مرحله دوم: از یک روغن مرغوب استفاده کنید

مهم‌ترین راز موفقیت در ماساژ صورت این است که دستتان به‌راحتی روی صورت لیز بخورد. احساس کشیده‌شدن پوست کمی دردناک است و فرایند ماساژ را کمی مختل می‌کند. شما می‌توانید مقداری سرم صورت یا روغن را به انگشتان و کف دستتان بمالید تا حرکت دستتان روی پوست صورت با نرمی انجام بگیرد.

حرکت آسان دست‌ها روی صورت به شما این تضمین را می‌دهد که مواد مغذی را باقدرت بیشتری به لایه‌های عمیق پوست هدایت ‌کنید. همچنین سعی کنید قبل از ماساژ، روغن در تمامی نقاط دستتان پخش شود.

مرحله سوم: فشار دست‌ها را کمی بیشتر کنید

هنگام ماساژ، فشار دست‌ها به مقداری زیاد کنید که علاوه بر پوست، عضلات زیر آن هم درگیر شوند. برای اینکه از میزان فشار دستتان مطمئن شوید، باید هنگام ماساژ حرکت دستتان روی عضلات را احساس کنید. البته در این مورد نباید زیاده‌روی کنید؛ این نوع ماساژ با ماساژ بافت عمیق تفاوت دارد. در حالت کلی فشار دستتان را محکم و ملایم تنظیم کنید.

در این مرحله با کمک نوک انگشتانتان، زیر گوش و کناره‌های گردن را ماساژ دهید تا غدد لنفاوی فعال شوند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای آرامش بخشیدن به پوست

مرحله چهارم: ماساژ را از ناحیه لنفاوی شروع کنید

پس از اینکه دست‌هایتان را با روغن آغشته کردید، برای شروع ماساژ سیستم لنفاوی را فعال کنید. در این مرحله با کمک نوک انگشتانتان، زیر گوش و کناره‌های گردن را ماساژ دهید تا غدد لنفاوی فعال شوند. برای این منظور، از زیر گوش‌ها به سمت گلو دایره‌های پهن ایجاد کنید. سپس انگشتانتان را در امتداد خط فک به سمت بالا حرکت دهید. این کار پف یا ورم صورتتان را کاهش می‌دهد.

مرحله پنجم: اطراف صورت را بمالید

قسمت بعدی ماساژ صورت، اطراف فک و نواحی بالاتر (روی استخوان گونه) است. برای اجرای این مرحله با استفاده از حرکات دایره‌ای، دو طرف صورتتان را ماساژ دهید. حرکت انگشتانتان را به نحوی ایجاد کنید که پوست صورت به سمت بالا و بیرون فشار داده شود.

این کار، افتادگی پوست را رفع و از افتادگی بیشتر آن جلوگیری می‌کند. ماساژ این مرحله را حداقل به مدت 2 تا 3 دقیقه انجام دهید و بیشتر تمرکزتان را روی اطراف فک بگذارید.

مرحله ششم: در آموزش ماساژ لیفتینگ صورت، ناحیه پیشانی را ماساژ دهید

برای ازبین‌بردن خطوط پیشانی، انگشتانتان را از قسمت بین دو ابرو با کمی فشار به سمت پیشانی بکشید. این کار را در تمامی نقاط پیشانی انجام دهید و پوست پیشانی را به سمت بالا و بیرون فشار دهید. اگر خطوط پیشانی را در جهت درست ماساژ دهید، به صاف‌کردن آن‌ها کمک می‌کنید.

مرحله هفتم: ماساژ را به اطراف چشم هدایت کنید

پوست نواحی اطراف چشم بسیار نازک و شکننده است. با این قسمت بادقت و ظرافت بیشتری رفتار کنید. برای ماساژ اطراف چشم، انگشتانتان را در دو طرف بینی قرار دهید و آن‌ها را روبه‌بالا و به سمت شقیقه‌ها بکشید. این کار، افتادگی و پف اطراف چشم را برطرف می‌کند و به پوست این قسمت شفافیت می‌بخشد.

مرحله هشتم: در آموزش ماساژ لیفتینگ صورت، ماساژ را با اطراف گردن تمام کنید

برای ماساژ پوست گردن از قسمت پایین‌تر شروع کنید. دستتان را به‌صورت عمودی از پایین به سمت بالا (تا خط فک) حرکت دهید. این کار سیستم لنفاوی را فعال و خطوط ایجادشده در گردن را رفع می‌کند.

درمان عوارض پوستی و جوان‌سازی آن، نگرانی‌های مخصوص به خودش دارد؛ اما ماساژ صورت یک راه شگفت‌انگیز و امن برای ایجاد شفافیت و جوان‌سازی پوست است. هنگامی که برای ماساژ به یک مرکز معتبر مراجعه می‌کنید یا خودتان آموزش ماساژ لیفتینگ صورت را اجرا می‌کنید، اثرات فوق‌العاده و مفید این کار را در جوان کردن پوست‌هایتان می‌بینید.

بیشتر بخوانید: لیفتینگ صورت با مواد طبیعی؛ 

اگر ماساژ صورت را با استفاده از محصولات مراقبت از پوست ترکیب کنید، پوستتان با سرعت بالایی زیبا و درخشان می‌شود. برای اینکه اثرات مفید ماساژ را زیاد کنید، به خودتان زمان بدهید و پس از اجرای ماساژ، رژیم غذایی سالم را رعایت کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به راز موفقیت ماساژ لیفتینگ، این کار را به‌صورت بلندمدت و منظم تکرار کنید.

منبع +++++

اهمیت آموزش ماساژ لیفتینگ صورت چیست؟

یکی از اصلی‌ترین رازهای پوست‌های درخشان و جوان، ماساژ صورت است. اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید، تأثیر آن را روی پوستتان مشاهده می‌کنید و زمانی که روبروی آینه می‌ایستید، خودتان را تحسین می‌کنید. ماساژ صورت علاوه بر اینکه خستگی را از بین می‌برد، باعث افزایش گردش خون می‌شود.

چروک صورت چگونه به وجود می‌آید؟

ایجادشدن چین‌وچروک روی صورت به دلایل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها قابل‌کنترل و برخی دیگر غیرقابل‌کنترل هستند. عوامل مؤثر در ایجاد چروک روی پوست به مواردی مانند افزایش سن، قرارگرفتن در معرض اشعه uv و … تقسیم‌بندی می‌شوند.

ماساژ لیفتینگ صورت چیست؟

ماساژ لیفت صورت یکی از روش‌های طبیعی و غیر جراحی برای زیبا کردن چهره است. شما می‌توانید در این روش زیبایی، با کمک دست‌ها عضلات صورت را تحریک کنید تا زیبایی بیشتری به آن ببخشید. هنگام اجرای ماساژ لیفت صورت از یک‌تکه سنگ یشم استفاده می‌شود که فوایدی مانند دفع مولکول‌های چربی، کاهش پف اطراف صورت و ایجاد حس شادابی پوست را به همراه دارد.

۲ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی