سرم شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد!
۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه zohre.kh

سرم شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد! +انواع، مزایا و روش استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

شستشوی صورت یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مراحل برای پاکسازی پوست است و در واقع اولین گام برای آن است تا آلودگی‌ها را از پوستتان بزداييد. در کنار انواع شوینده، محصولات مراقبتی چون سرم شستشوی صورت نیز برای این کار بسیار کمک‌کننده هستند. اگر به دنبال انجام روتین مراقبت از پوست خود با محصولی هستید که قوی‌تر از پاک‌کننده یا مرطوب‌کننده باشد، سرم مناسب نوع پوست برای شستشوی صورت پاسخگوی نیاز شماست.

آن‌چه خواهید خواند...

همانطور که گفتیم سرم صورت که برای تغذیه، محافظت و آبرسانی به پوست شما طراحی شده، گام مهمی بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کردن است. پس اگر قصد خرید این محصول را دارید، در ادامه با مزایای استفاده از سرم صورت و اینکه چگونه انواع مختلف سرم‌ها می‌توانند برای پوست شما مفید باشند صحبت خواهیم کرد.

سرم شستشوی صورت چیست؟

سرم‌های شستشوی صورت محصولات موضعی با  ترکیباتی سبک اما حاوی مقادیر زیادی از مواد فعال هستند. سرم‌ها نسبت به سایر محصولات مراقبتی، مقادیر بیشتری از مولکول‌های فعال را دارند که برای اثربخشی بهینه به سطح پوست نفوذ می‌کنند. همچنین، به دلیل غلظت بالاتر، معمولاً زمان کمتری برای مشاهده نتایج استفاده این محصولات مراقبتی نیاز است.

شستشوی صورت یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مراحل برای پاکسازی پوست است

از آنجایی که یک سرم سبک‌تر از محصولات مراقبتی دیگر بوده و مواد فعال را به سرعت به پوست می‌رساند، ابتدا بعد از تمیز کردن پوست با مواد شوینده، باید سرم استفاده شود  و بعد از آن از مرطوب‌کننده یا کرم صورت باید استفاده کرد. در یک کلام سرم شستشوی صورت به عنوان سلاح مخفی برای درمان مشکلات پوستی مانند تغییر رنگ، تیرگی، خطوط ریز یا آکنه و مشکلات دیگر است.

با این مقدمات در قالب یک تعریف کلی و به زبان ساده باید گفت که سرم یک محصول مراقبت از پوست است که می‌توانید آن را پس از پاکسازی، اما قبل از مرطوب کردن، با هدف رساندن مواد قوی به طور مستقیم به پوست، روی صورت خود بمالید. سرم شستشوی صورت برای این کار مناسب است زیرا از مولکول های کوچکتری تشکیل شده است که می‌توانند عمیقاً به داخل پوست نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: شستشوی صورت به روش صحیح را بیاموزید!

به پوستت جون تازه بده

مزایای استفاده از سرم شستشوی صورت چیست؟

اگر استفاده از سرم شستشوی صورت جز برنامه مراقبتی پوست شما نیست، بهتر است به برخی از مزایای کلیدی افزودن این محصول به روتین مراقبت از پوست خود در ادامه توجه کنید. البته باید قبل از هر چیزی گفت که این مزایا متناسب با نوع سرمی است که خریداری می‌کنید و مهمترین آن‌ها عبارتند از:

سرم‌ها فرمولاسیون‌های سبک‌تری نسبت به محصولاتی چون مرطوب کننده‌ها دارند

سرعت بالای جذب در پوست

 قبل از این اشاره کردیم که سرم‌ها فرمولاسیون‌های سبک‌تری نسبت به محصولاتی چون مرطوب کننده‌ها دارند که همین نکته باعث می‌شود سرم راحت‌تر جذب پوست شما شود. همچنین این مورد مهم باعث می‌شود سرم شستشوی صورت به اولین قدم ایده‌آل در فرآیند لایه‌برداری تبدیل شود.

 تسکین دادن پوست‌های حساس

بسیاری از افراد پوست‌های بسیار حساسی دارنند و نمی‌توانند از هر محصول مراقبتی استفاده کنند. سرم‌های صورت در کنار جذب سریع به دلیل فرمولاسیون سبک، برای افرادی که پوست‌های مستعد آکنه یا چرب دارند، مناسب هستند. این نوع پوست‌ها مستعد ترشح چربی بیشتر هستند و نباید از محصولات سنگین استفاده کرد.

بهبود وضعیت خطوط ریز و چین و چروک صورت

پوست در اثر آسیب‌های محیطی و آلودگی دچار عوارضی چون خطوط ریز و چروک می‌شود که اگر در سنین جوانی رخ دهد به پیری زودرس منجر می‌شود. سرم‌ها علاوه بر مواد اولیه پایه که در همگی ثابت است، هرکدام فرمولاسیون خاص خود را دارند.

به طور مثال برخی از انواع سرم شستشوی صورت حاوی موادی مانند رتینول هستند. این ماده درمانی به کاهش چین و چروک‌های ناشی از پیری زودرس تا حد زیادی کمک می‌کند.

محافظت از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌ها

اگر به دنبال کاهش آسیب‌های پوستی هستید، سرم شستشوی صورت با موادی مانند ویتامینC، ویتامینE، اسید فرولیک، چای سبز، رسوراترول و آستاگزانتین انتخاب کنید. این مواد به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) و آلودگی کمک زیادی خواهند کرد که این عوامل می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست و چین و چروک شود.

بیشتر بخوانید: 12 روش شستشوی پوست خشک و حساس

ارائه نتایج قابل توجه در کمترین زمان

 سرم شستشوی صورت به دلیل فرمولاسیون قدرتمند و علاوه بر آن غلظت بالاتر مواد فعال، اثربخشی بیشتر، قدرتمندتر و سریع‌تری روی پوست داشته و نتایج استفاده از آن قابل توجه‌تر در مقایسه با سایر  محصولات مراقبتی پوست است.

عدم ایجاد حس سنگینی روی پوست

به دلیل اینکه سرم‌ها به سرعت جذب پوست شما می‌شوند، روی صورت احساس سنگینی یا چربی ایجاد نمی‌کند. به خصوص اگر شما پوست چربی دارد که خود به خود حس سنگینی برای شما به همراه دارد، این مزیت نکته خیلی مهمی به شمار می‌رود.

انواع سرم و نکات مهم برای انتخاب سرم شستشوی مناسب برای صورت

هنگامی که نوبت به انتخاب سرم شستشوی پوست می‌رسد، مهم است که بدانید انواع مختلفی از سرم‌‌ها و همچنین با مواد تشکیل‌دهنده خاصی وجود دارد که باید بر اساس اهداف خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به طور کلی سرم‌های صورت به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • سرم‌های ضد پیری
  • سرم‌های روشن کننده پوست
  • سرم‌های آبرسان
  • سرم‌های مبارزه با رادیکال‌های آزاد
  • سرم‌های پوست مستعد آکنه و حساس
  • سرم‌های ترمیمی
  • سرم‌های ضد پیری

مواد هر یک از این سرم‌ها با همدیگر متفاوت است و برای همین باید با توجه به نوع پوست و یا مشکلاتی دارید یکی از این محصولات را انتخاب کنید. قیمت باید آخرین فاکتور باشد، زیرا نیاز شما در اولویت است. نکته دیگر اینکه بسیاری از سرم‌ها دارای اسانس و رایحه هستند، اگر این موضوع شما را اذیت می‌کند، بهتر است در هنگام خرید به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

نحوه استفاده از سرم شستشوی صورت

بهترین راه برای استفاده از سرم صورت، به عنوان یک لایه پایه در زیر محصولات سنگین‌تر مانند مرطوب کننده، ضدآفتاب و آرایش است. شاید پوست جوان‌تر معمولاً به پاک‌کننده‌های ملایم و ضد آفتاب روزانه با طیف وسیع نیاز نداشته باشد، اما استفاده از سرم‌ها  در هر سنی برای داشتن یک برنامه روتین مراقبت از پوست مفید است.

شستشوی صورت با سرم از تغییر رنگ، اکسیداتیو، کم آبی، و پیری زودرس پوست و چین و چروک کمک خواهد کرد. برای استفاده صحیح از آن می‌توانید یک یا دو بار در روز پس از شستن صورت با شوینده از سرم صورت استفاده کنید.

به استفاده از سرم باید به عنوان مرحله بعد از تمیز کردن صورت فکر کنید. برای اثربخشی بهتر این محصولات در بهتر است تماس مستقیم با پوست تمیز پس از پاک‌کننده استفاده شوند و مراحل سه گانه زیر را هم رعایت کنید.

لایه‌برداری پوست آلودگی‌ها و پوست‌های مرده از صورت شما پاک خواهد کرد

مرحله اول: اسکراب و شستشوی صورت

لایه‌برداری پوست آلودگی‌ها و پوست‌های مرده از صورت شما پاک خواهد کرد. برای همین قبل از استفاده از سرم، پوست خود را بشویید و لایه‌برداری کنید. این کار ضمن از بین بردن آلودگی‌ها، اثربخشی سرم را بیشتر خواهد کرد.

مرحله دوم: استفاده از مقدار مناسب سرم شستشوی صورت

در صورت استفاده از سرم سبک، 1 قطره را به هر بخش از صورت خود بمالید. مقدار سرمی که استفاده می کنید بسته به قوام مواد متفاوت است. 1 قطره را روی انگشت و سپس روی گونه خود بمالید. این کار را برای گونه دیگر و همچنین ناحیه پیشانی و بینی و چانه خود تکرار کنید. سرم را به آرامی با حرکت رو به بالا مالش دهید.

قبل از استفاده از سرم غلیظ روی صورت، 3 تا 5 قطره را در دستان خود گرم کنید. سرم‌های متراکم‌تر باید قبل از استفاده گرم شوند. سپس دستان خود را به هم بمالید. این محصول را به طور مساوی روی هر دو دست شما نیز توزیع می کند. سپس، با حرکات فشاری ملایم، سرم را روی صورت خود بمالید.

مرحله آخر: استفاده از مرطوب‌کننده

یک دقیقه صبر کنید تا سرم شستشوی صورت اثر کند، بعد مرطوب‌کننده را روی تمام صورت خود بمالید.  مرطوب‌کننده تمام خواص مغذی سرم شستشوی صورت را روی پوست حفظ می‌کند و پوست شما در کمترین زمان درخشان‌تر به نظر می‌رسد. یک دقیقه دیگر به مرطوب‌کننده فرصت دهید تا جذب پوست شود و بعد آرایش کنید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

چند اشتباه که هنگام شستشوی صورت با سرم نباید انجام دهید

آیا از سرم صورت استفاده کرده‌اید اما نتایجی که انتظار دارید را مشاهده نمی‌کنید؟ اگر بله، یا از سرم مناسب استفاده نمی‌کنید، یا شاید در استفاده از سرم اشتباهات زیادی مرتکب شده‌اید.

در واقع سرم‌ها فوق العاده در بهبود وضعیت پوست موثر هستند و اگر یک سرم در روتین مراقبت از پوست شما تفاوت مثبتی ایجاد نمی‌کند، این احتمال وجود دارد که یا سرم مناسبی را انتخاب نکرده باشید یا از آن به درستی استفاده نمی‌کنید. اما ما در اینجا لیستی از تمام اشتباهات رایجی که ممکن است هنگام استفاده از سرم خود مرتکب شوید آماده کرده‌ایم.

شما از سرم نامناسب برای نوع پوست خود استفاده می‌کنید

قبل از انتخاب هر محصولی، باید بدانید که پوست شما به چه چیزی نیاز دارد. در واقع، از برچسب مواد تشکیل‌دهنده سرم صورت اطمینان حاصل کنید که محصول انتخابی نیازهای پوست شما را برآورده می‌کند. با این حال، اگر در انجام این کار شکست خورده‌اید، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

از سرم شستشوی صورت به عنوان جایگزین مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید

این  مورد یک اشتباه رایج در میان مردم است. سرم و مرطوب کننده‌ها عملکردهای متفاوتی دارند. آن‌ها را نمی‌توان با یکدیگر جایگزین کرد. سرم یک  راه درمانی بسیار منحصر به فرد است. یک مرطوب کننده یک محصول همه منظوره است در حالی که یک سرم بر روی یک مشکل خاص پوست تمرکز دارد.

برای شستشوی صورت از ترتیب صحیح پیروی نمی‌کنید

بدون شک، سرم یک محصول مراقبت از پوست بسیار موثر است. اما، اگر بقیه محصولات پوستی را به ترتیب درست استفاده نکنید، ممکن است نتایج مدنظر خود را مشاهده نکنید. مهم است که به یاد داشته باشید، ترتیب صحیح روتین مراقبت از پوست شما باید این باشد: ابتدا سبک‌ترین محصول و در آخر سنگین‌ترین محصول.

به عنوان مثال، اگر ابتدا از مرطوب‌کننده خود استفاده می‌کنید، سرم نمی‌تواند از طریق مرطوب‌کننده نفوذ کند و جذب پوست شما شود.

از مقدار صحیحی از سرم شستشوی صورت استفاده نمی‌کنید

اگر اثرات مدنظر خود را نمی‌بینید، این احتمال وجود دارد که ندانید پوستتان به چه مقدار سرم نیاز دارد. مقدار سرم به شدت بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. متخصصان مراقبت از پوست پیشنهاد می‌کنند که باید فقط به اندازه یک نخود برای صورت استفاده کنید. با این حال، باید مقدار دیگری از سرم به اندازه نخود را برای گردن خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست اگزمایی

سرم باید بخشی از برنامه مراقبت از پوست شما باشد.

در استفاده از سرم مداومت ندارید

سرم باید بخشی از برنامه مراقبت از پوست شما باشد. شما روزی دو بار از سرم شستشوی صورت استفاده کنید. نمی‌توانید اثرات سرم را بدون اینکه ترتیب استفاده از سرم را رعایت کنید، مشاهده کنید. بله، یک سرم باید بخشی از برنامه مراقبت از پوست شما هر صبح و بعدازظهر باشد.

7 دلیل برای استفاده از سرم شستشوی صورت در روتین مراقبتی

7 دلیل وجود دارد که سرم‌ها به عنوان یک محصول محبوب مراقبت از پوست در دنیا مورد توجه قرار گرفته و استفاده می‌شوند. در زیر، ما هفت دلیل را نام می‌بریم که تا شما نیز سرم شستشوی صورت را به روتین مراقبتی خود اضافه کنید.

برای به حداقل رساندن لکه‌های تیره پوستی

 قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و افزایش سن می‌‌تواند منجر به کدر شدن پوست، تغییر رنگ و ظهور لکه‌های تیره شود. سرم‌های دارای اسید گلیکولیک خالص، پوست را شفاف می‌کند تا ظاهر آن درخشان و شفاف به نظر برسد. با استفاده روزانه  از این نوع محصولات پس از دو هفته، لکه‌های تیره به وضوح بهبود می‌یابند و در عرض چهار هفته، خطوط ریز و چین و چروک به وضوح کاهش می‌یابد. سرم را شب ها بعد از پاکسازی بمالید و صبح‌ها کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

جوان کردن پوست

 با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی ظاهر طبیعی خود را از دست می‌دهد از درخشندگی آن کم می‌شود. سرم‌های شستشوی ضد پیری با مواد خاصی فرموله شده‌اند تا به روشن شدن ظاهر پوست شما و تحریک رشد سلولی کمک کنند و پوست را جوان‌تر نشان دهد.

کاهش چین و چروک

سرم‌های صورت نقشی حیاتی در هر روتین موثر مراقبت از پوست دارند. اگر متوجه ایجاد چین و چروک و خشکی شدید، سرمی را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک و آبرسان باشد.

این سرم‌ها با غلظت بالایی از HA فرموله شده  و به سرعت جذب پوست می‌شوند تا به احیای آن کمک کنند. ویتامین C یکی دیگر از مواد ضد پیری قوی است که هنگام انتخاب سرم باید به آن توجه کرد.

مبارزه با افتادگی پوست

با افزایش سن، پوست شما به تدریج رطوبت و حجم خود را از دست می‌دهد، به خصوص در نواحی ظریف مانند استخوان گونه و زیر چشم. برای جبران حجم و احتباس رطوبت و مبارزه با افتادگی در این نواحی، به سراغ سرم شستشوی صورت دارای اسید هیالورونیک بروید.

چند قطره را روی نوک انگشتان بریزید و روی تمام صورت خود بمالید و روی ناحیه مشکل‌دار تمرکز کنید تا زمانی که محصول کاملاً جذب شود.

سرم شستشوی صورت محصولی سبک برای انجام روتین مراقبتی از پوست است

درمان پوست مستعد آکنه

سرم‌های پوستی برای کمک به حل اغلب مشکلات پوستی مفید هستند. موادی که معمولاً در سرم‌ ها و محصولات مراقبت از پوست برای درمان  آکنه باید باشد عبارتند از: بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک و حتی رتینول. بهتر است هنگام خرید سرم به این ترکیبات دقت کنید.

کمک به لایه‌برداری پوست

ممکن است عادت داشته باشید که پوست خود را با اسکراب‌های صورت بشویید، اما لایه‌بردارهای شیمیایی اگر به صورت مکرر استفاده شوند مضراتی دارند. سرم‌های حاوی AHA و BHA مانند اسید لاکتیک و اسید مالیک می‌توانند برای لایه‌برداری پوست استفاده شوند تا  پوست صورتی صاف‌تر و  با ظاهری یکدست‌تر داشته باشید.

برای آبرسانی به پوست

وقتی پوست شما فوق‌العاده خشک شده است، استفاده از یک مرطوب‌کننده به تنهایی کافی نیست. به جای تکیه بر استفاده از یک کرم به تنهایی، می‌توانید از یک سرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست خشک خود را دوباره زنده کنید.

باز هم، سرم‌های فرموله شده با اسید هیالورونیک برای کمک به هیدراتاسیون عالی هستند.  بهتر است برای این کار سرم را روی پوست مرطوب بمالید تا  اثر آبرسانی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با گلاب

همانطور که گفتیم سرم شستشوی صورت محصولی سبک برای انجام روتین مراقبتی از پوست است که حاوی غلظت بالایی از مواد فعال هستند. این محصول به سرعت جذب پوست شما می‌شود و پوست را برای مراحل بعد از پاکسازی آماده خواهد کرد.

 انواع مختلفی از سرم‌ها وجود دارد که هر کدام دارای هدف و ترکیبات منحصر‌به‌فردی هستند. برخی از سرم‌ها به روشن شدن پوست یا کاهش لکه‌ها کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی افزایش هیدراتاسیون یا مبارزه با علائم پیری تمرکز می‌کنند.

برخی از سرم‌ها در صبح بهتر عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر در ساعات پایانی روز بهترین عملکرد را دارند. اگر مطمئن نیستید که آیا سرم صورت برای شما مناسب است یا کدام نوع از این محصول برای پوست خود استفاده کنید، بهتر است قبل از خرید سرم مناسب شستشوی صورت با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع +++++

چرا باید از سرم شستشو پوست استفاده کرد؟

1.کاهش چین و چروک 2.مبارزه با افتادگی پوست 3.جوان کردن پوست 4.کمک به لایه‌برداری پوست 5. آبرسانی به پوست

سرم شستشوی صورت چیست؟

سرم‌های شستشوی صورت محصولات موضعی با  ترکیباتی سبک اما حاوی مقادیر زیادی از مواد فعال هستند. سرم‌ها نسبت به سایر محصولات مراقبتی، مقادیر بیشتری از مولکول‌های فعال را دارند که برای اثربخشی بهینه به سطح پوست نفوذ می‌کنند.

از سرم شستشوی صورت چه زمانی باید استفاده کرد؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که می‌توانید آن را پس از پاکسازی، اما قبل از مرطوب کردن، با هدف رساندن مواد قوی به طور مستقیم به پوست، روی صورت خود بمالید.

مزایای استفاده از سرم شستشوی صورت چیست؟

1.سرعت بالای جذب در پوست 2.تسکین دادن پوست‌های حساس 3.بهبود وضعیت خطوط ریز و چین و چروک صورت 4.عدم ایجاد حس سنگینی روی پوست

۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی