تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه zohre.kh

تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

ابروها نه تنها به چشم‌ها جذابیت و برجستگی می‌دهند، بلکه قابی برای چهره فراهم می‌کنند که نحوه بروز احساسات ما را نمایش می‌دهد. به‌همین دلیل است که انتخاب روش زیباسازی مناسب ابروها بسیار مهم است. به‌عنوان مثال، ابروهای افتاده می‌توانند چهره را خسته یا غم‌زده نشان دهند. اما با وجود تنوع زیاد روش‌های زیباسازی‌ ابرو – از رنگ‌کردن و لمینت گرفته تا میکروبلیدینگ و میکروسایدینگ – انتخاب روش مناسبی که ابروهای رویایی برای هر فرد به ارمغان بیاورد، می‌تواند گیج‌کننده باشد. واقعیت این است که تمام این روش‌ها، نتیجه خوب یا یکسانی نمی‌دهند و مسائلی مانند افتادگی ابروها، چروک‌های پنجه کلاغی یا فرم ابرو را اصلاح نمی‌کنند. برخی از متخصصان معتقدند بهترین راه‌حل برای زیباسازی ابروها، لیفت ابرو است و برخی دیگر، میکروبلیدینگ را پیشنهاد می‌کنند. اما تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟ در این مقاله علاوه بر پاسخ به این پرسش، به توضیحاتی درباره لیفت ابرو، میکروبیلیدینگ، ماندگاری این دو روش و کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت.

لیفت ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

افزایش سن معمولاً باعث می‌شود ابروها به سمت پایین حرکت کنند و همان‌طور که پوست و بافت‌های نرم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند، فاصله بین ابروها و مژه‌ها نیز کوتاه می‌شود.

واقعیت این است که تمام این روش‌ها، نتیجه خوب یا یکسانی نمی‌دهند و مسائلی مانند افتادگی ابروها، چروک‌های پنجه کلاغی یا فرم ابرو را اصلاح نمی‌کنند.

این موضوع می‌تواند شما را خسته، عصبانی یا غمگین نشان دهد. برای رفع این مشکل، می‌توان از لیفت ابرو یا میکروبلیدینگ استفاده نمود، اما برای این‌که بدانیم تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست، باید در ابتدا تعاریف دقیق هریک از این اصطلاحات را بشناسیم.

لیفت ابرو که به‌عنوان لیفت پیشانی یا جوان‌سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی برای بالا‌بردن ابروها است و با بالا‌بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم را بهبود می‌بخشد. لیفت ابرو را می‌توان به تنهایی یا همراه با سایر روش‌ها مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت انجام داد. لیفت ممکن است در کنار مزایای خود، عوارض زیر را هم در پی داشته باشد:

  • اثر زخم
  • بی‌حسی موقت یا دائمی در پیشانی
  • عدم تقارن موقت یا دائمی در موقعیت ابروها؛ مشکلات دائمی مربوط به شکل یا موقعیت ابرو را می‌توان از طریق جراحی درمان کرد.
  • افزایش ریزش مو در محل برش؛ اگر ریزش مو به خودی خود برطرف نشد، می‌توان آن را با برداشتن اسکار یا پیوند مو درمان کرد.
  • خطر خون‌ریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • تب
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

قبل از لیفت ابرو نیز ممکن است نیاز به رعایت موارد زیر داشته باشید:

  • عدم استعمال دخانیات؛ سیگار جریان خون را در پوست کاهش می‌دهد و می‌تواند روند بهبودی را به تاخیر بیندازد.
  • خودداری از مصرف برخی داروها مانند آسپرین، داروهای ضدالتهابی و مکمل‌های گیاهی
  • طوری برنامه‌ریزی کنید که بعد از ترک بیمارستان، کسی باشد که شما را به خانه برساند و حداقل شب اول پس از ترخیص، در خانه با شما بماند.

تکنیک‌های لیفت ابرو بسته به نتایج موردنظر مراجعان متفاوت است و می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

لیفت ابرو با آندوسکوپی در تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

جراح، یک لوله نازک بلند را با کمک نور و یک دوربین کوچک در انتهای آن (اندوسکوپ) از طریق یکی از برش‌های روی خط ابرو وارد بافت می‌کند. سپس بافت پیشانی را برداشته و با بخیه، پیچ‌های کوچک یا تکنیک‌های دیگر، در جای خود محکم می‌کند و بخیه می‌زند.

لیفت ابرو تاجی در تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

جراح، یک برش در پشت خط مو، از گوش تا گوش ایجاد می‌کند و پوست پیشانی را تا موقعیت جدیدش بالا می‌برد، به طوری که پوست سر در جلوی برش با پوست سر در پشت آن همپوشانی داشته باشد. این روش معمولاً برای افرادی که دارای موهای نازک هستند یا احتمال ریزش موهایشان وجود دارد، انجام نمی‌شود.

این روش معمولاً برای افرادی که دارای موهای نازک هستند یا احتمال ریزش موهایشان وجود دارد، انجام نمی‌شود.

لیفت ابرو خط مو درتفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

جراح، یک برش بین بالای پیشانی و ابتدای خط رویش مو ایجاد می‌کند و به‌جای پوست سر، مقدار کمی از پوست و بافت را از بالای پیشانی جدا می‌کند. لیفت ابرو خط مو اغلب در صورتی استفاده می‌شود که فرد دارای خط موی بلندی باشد.

جراحی لیفت ابرو به‌طور معمول حدود یک تا دو ساعت طول می کشد. پس از لیفت ابرو، پیشانی شما ممکن است کمی متورم باشد و یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار بگیرد تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود.

به پوستت جون تازه بده

توصیه‌های پس از عمل لیفت ابرو

یک تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ در توصیه‌های پس از انجام این دو روش است. در چند روز اول پس از لیفت ابرو باید به موارد زیر توجه شود:

  • سر خود را همیشه بالا قرار دهید و استراحت کنید.
  • طبق توصیه پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • برای تسکین تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از تحریک یا فشار دادن و خاراندن برش‌های لیفت، خودداری کنید.
  • خارش و بی‌حسی احتمالا با گذشت زمان کاهش می‌یابد و بخیه‌ها معمولاً در عرض 7 تا 10 روز پس از جراحی برداشته می‌شوند.
  • از پزشک خود بپرسید چه زمانی برای از سرگیری فعالیت‌های روزانه مانند شستن و خشک‌کردن موها و حمام‌کردن مناسب است.
  • تورم ممکن است چند هفته طول بکشد.
  • خطوط برش به مرور زمان محو خواهند شد، اما می‌توانید برای پنهان‌کردن کبودی‌های طولانی‌مدت از آرایش استفاده کنید.

پس از لیفت ابرو، در صورت بروز عوارض زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

به خاطر داشته باشید نتایج لیفت ابرو برای همیشه ماندگار نخواهد بود، اما به محض بهبودی پس از درمان قابل مشاهده هستند. نتایج لیفت جراحی، حدود 12 تا 14 روز پس از عمل قابل مشاهده هستند، اما برای لیفت‌های غیرجراحی و تزریقی 5 تا 7 روز طول می‌کشد تا نتایج قابل مشاهده باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش لیفت ابرو در خانه

جراح، یک برش بین بالای پیشانی و ابتدای خط رویش مو ایجاد می‌کند و به‌جای پوست سر، مقدار کمی از پوست و بافت را از بالای پیشانی جدا می‌کند.

ماندگاری لیفت ابرو

برای لیفت ابرو با جراحی، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج به‌طور متوسط ​​10 تا 12 سال ماندگاری داشته باشند. عواملی مانند سن و روتین مراقبت از پوست تعیین می‌کند که لیفت ابرو در نهایت چقدر عمر خواهد داشت.

بااین‌حال، لیفت جراحی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین درمان‌های زیبایی است. اما لیفت غیرجراحی، حدود دو سال ماندگاری خواهد داشت. بااین‌وجود، ترکیبی از بوتاکس و یک فیلر پوستی می‌تواند برای ایجاد نتایج بهتر، همراه با درمان‌های جراحی استفاده شود.

چگونه می‌توانید نتایج لیفت ابرو را حفظ کنید؟

در این بخش از مقاله “تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟” بهتر است بگوییم که حفظ نتایج تا حد زیادی به روش درمان بستگی دارد. بااین‌حال، برای لیفت جراحی و غیرجراحی، باید به دو دسته مراقبت توجه کنید تا نتایج از ماندگاری بیشتری برخوردار شوند:

محافظت از لیفت ابرو در برابر آفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب، در زمانی که برای مدت طولانی بیرون هستید، بهترین راه برای محافظت از سلامت پوست، جلوگیری از پیری زودرس و کند‌کردن روند پیری است.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، سد محافظ طبیعی پوست را به خطر می‌اندازد و آن را در معرض رادیکال‌های آزاد قرار می‌دهد که به سرعت یکپارچگی سلول‌های پوست را مختل و روند پیری را تسریع می‌کنند. به این ترتیب، نتایج لیفت ابرو به‌سرعت خنثی می‌شوند. این موضوع، به‌ویژه برای درمان‌های تزریقی صادق است.

استفاده از محصولات مراقبت پوست برای لیفت ابرو

محصولات مراقبت از پوست نیز می‌توانند به حفظ نتایج کمک کنند و با کمک به تحریک تولید کلاژن باعث سفت نگه‌داشتن پوست شوند، اما درمورد استفاده از آن‌ها بهتر است با پزشک مشورت شود.

میکروبلیدینگ ابرو چیست و به چه روشی انجام می‌شود؟

میکروبلیدینگ، یک شکل نیمه دائمی از خالکوبی زیبایی است. اما برخلاف خالکوبی‌های سنتی که از تفنگ تتو استفاده می‌کنند، میکروبلیدینگ از ابزاری به‌شکل تیغه با ردیفی از سوزن‌های ریز و بسیار ظریف برای ایجاد ضربات ریز در امتداد ابروها برای تزریق رنگدانه در پوست استفاده می‌کند.

آیا میکروبلیدینگ خالکوبی است؟

یک تفاوت دیگر لیفت ابرو با میکروبلیدینگ در این است که میکروبلیدینگ نوعی خالکوبی است، اما مانند تتو واقعی دائمی نیست. این دو روش، نه تنها از جوهرهای متفاوتی استفاده می‌کنند (در خالکوبی‌های سنتی از جوهر خالکوبی غلیظ استفاده می‌شود، درحالی‌که میکروبلیدینگ از ذراتی با رنگدانه ریزتر استفاده می‌کند)، بلکه به‌طور متفاوتی نیز اجرا می‌شوند.

در میکروبلیدینگ، رنگدانه به صورت سطحی، روی پوست اجرا می‌شود، بنابراین بدن در نهایت آن را متابولیزه می‌کند تا زمانی‌که محو شود، اما در تتو، رنگدانه در لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند. به‌دلیل نوع رنگدانه مورد استفاده و نحوه استفاده از آن روی پوست در میکروبلیدینگ، یک خالکوبی نیمه دائمی ایجاد می‌شود که برخلاف خالکوبی‌های سنتی، مات و تیره نیست، بلکه روشن‌تر و ظریف‌تر به‌نظر می‌رسد.

با گذشت زمان، رنگدانه روی ابروها یک یا دو شماره از رنگ اصلی روشن‌تر می‌شود، درحالی‌که تتو روی بدن زمانی که شروع به محو شدن می‌کند، به رنگ سبز آبی درمی‌آید.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای میکروبلیدینگ نیستند؟

یک کاندیدای خوب برای میکروبلیدینگ، لزوماً بر اساس میزان موی ابرو سنجیده نمی‌شود، بلکه به این موضوع باید توجه کرد که آیا پوست فرد، فوق‌العاده واکنش‌پذیر و حساس است؟ آیا کراتوز پیلاریس روی پیشانی خود دارد؟ آیا درحال حاضر یا به‌طور مداوم با جوش یا آکنه کیستیک در اطراف ابروهای خود سروکار دارد؟

درصورت پاسخ مثبت به این سوالات، ممکن است فرد کاندیدای خوبی برای میکروبلیدینگ نباشد، زیرا میکروبلیدینگ در ابتدا باعث ایجاد التهاب می‌شود و می‌تواند شرایط پوستی را تشدید کند و بر روند بهبودی خالکوبی تأثیر بگذارد. علاوه‌براین، چربی پوست نیز می‌تواند باعث محو شدن سریع‌تر میکروبلیدینگ شود.

بنابراین اگر پوست شما بسیار چرب باشد، زمان کمتری برای ماندگاری این روش خواهید داشت. همچنین، برخی از افراد ممکن است پس از میکروبلیدینگ به درماتیت تماسی آلرژیک مبتلا شوند که منجر به خارش، راش پوستی و ترک‌های پوستی می‌شود.

ازسوی‌دیگر، بسیاری از متخصصان برای جلوگیری از خطرات عفونت، مشتریان باردار یا شیرده را میکروبلیدینگ نمی‌کنند. به این افراد توصیه می‌شود ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و شش هفته پس از زایمان و قطع شیردهی برای میکروبلیدینگ مراجعه کنند.

همچنین، افرادی که اکوتان مصرف می‌کنند باید منتظر بمانند تا بعد از اتمام آکوتان برای میکروبلیدینگ کاندید شوند، زیرا این دارو بدن را مستعد حساسیت و خون‌ریزی بیش از حد می‌کند.

به این افراد توصیه می‌شود ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و شش هفته پس از زایمان و قطع شیردهی برای میکروبلیدینگ مراجعه کنند.

مضرات میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ مانند هر روش زیبایی، مضرات بالقوه‌ای دارد. بزرگ‌ترین نگرانی مشتریان در این روش این است که در دنیای آینده مد، ابروها ممکن است تغییر کنند و با ابروهای فعلی آن‌ها مطابقت نداشته باشند.

به‌عنوان مثال، ابروهای ضخیم و پررنگی که در یک‌سال مد می‌شوند، سال بعد از مدافتاده تلقی خواهند شد که این موضوع ممکن است برای کسی که اکنون می‌خواهد تغییر کند، جالب نباشد. همچنین، میکروبلیدینگ ممکن است 1 تا 3 سال طول بکشد تا به خودی خود محو شود.

بنابراین اگر شما فردی هستید که تمایل دارید آرایش ابروهایتان را با مد روز تطبیق دهید، ممکن است لازم باشد در مورد انتخاب روش خود تجدید نظر کنید. علاوه‌براین، آلرژی به رنگدانه‌ها یا امکان عدم مهارت آرایشگر در انجام میکروبلیدینگ و مصنوعی شدن ظاهر ابرو نیز ممکن است از جمله دردسرها و مشکلات این روش باشد.

میکروبلیدینگ ابرو چقدر دردناک است؟

میکروبلیدینگ می‌تواند تا حدودی دردناک باشد، اما سطح درد کاملا به آستانه تحمل طبیعی هر فرد بستگی دارد. در این روش، برای افراد حساس، قبل از شروع، یک ژل بی‌حس‌کننده روی ابرو مالیده می‌شود.

تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ و ماندگاری میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ، بسته به نوع پوست فرد می‌تواند بین 1 تا 3 سال دوام بیاورد، اما احتمالاً کاملاً از بین نخواهد رفت.

آیا میکروبلیدینگ می‌تواند ابروهای شما را خراب کند؟

به‌طورکلی، خیر! میکروبلیدینگ درصورتی‌که آرایشگر از تکنیک‌های مناسب استفاده کند، ابروهای شما را خراب نمی‌کند. اما گرچه بسیار نادر است، ولی ممکن است واکنش آلرژیک به رنگ ایجاد شود که می‌تواند باعث ایجاد بثورات یا عفونت شود.

این واکنش اگر شدید باشد و درمان نشود، می‌تواند بر رشد موهای ابرو در آینده تأثیر بگذارد. بنابراین تا زمانی که واکنشی نداشته باشید، نباید زیاد نگران تأثیر منفی میکروبلیدینگ روی ابروهای خود باشید. در واقع، میکروبلیدینگ حتی ممکن است به رشد موهای شما نیز کمک کند، زیرا ریزترومای کوچکی که به ابروها وارد می‌شود، خون تازه را وارد آن ناحیه کرده و مایع لنفاوی را تحریک می‌کند.

این موضوع می‌تواند با تحریک فولیکول مو، به‌طور بالقوه به رشد مو کمک کند. بااین‌وجود، حتما سعی کنید از استریل بودن محیط و ابزار میکروبلیدینگ مطمئن شوید.

توصیه‌های قبل از میکروبلیدینگ

  • برخی از آرایشگران از مشتریان می‌خواهند به‌مدت 6 تا 8 هفته، ابروهای خود را اصلاح نکنند تا بتوانند اصلاح کاملی را همراه با میکروبلیدینگ انجام دهند.
  • استفاده از رتینول، لایه‌بردارهای شیمیایی و لایه‌بردارهای فیزیکی را حداقل یک هفته قبل از میکروبلیدینگ متوقف کنید، زیرا می تواند پوست شما را بسیار حساس کند.
  • 48 ساعت قبل از قرار ملاقات، از مصرف هر چیزی که می‌تواند روی خون شما اثر رقیق‌کننده داشته باشد (مانند آسپرین یا ویتامین E)، خودداری کنید.
  • قبل از میکروبلیدینگ از نوشیدن کافئین یا قهوه خودداری کنید.
  • اگر آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، باید 14 روز پس از پایان مصرف دوز نهایی به سمت میکروبلیدینگ بروید، زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند رنگدانه را حین بهبودی تغییر دهند.
بااین‌وجود، حتما سعی کنید از استریل بودن محیط و ابزار میکروبلیدینگ مطمئن شوید.

تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست و کدام بهتر است؟

میکروبلیدینگ که به‌عنوان پر‌کردن ابرو نیز شناخته می‌شود، نوعی آرایش دائمی برای تقویت و پرپشت‌کردن ابروهای فعلی مشتری است. یک تفاوت لیفت ابرو با میکرو بلیدینگ در این است که در میکروبلیدینگ با استفاده از یک ابزار دستی متشکل از حدود 6 تا 14 میکروسوزن که به شکل تیغه هستند، رنگدانه‌های گیاهی وارد اپیدرم می‌شوند تا ظاهری زیبا برای ابرو ایجاد کنند.

تقریباً همه می‌توانند از میکروبلیدینگ بهره ببرند، حتی کسانی که ابروهای پر پشتی دارند. اما افرادی که دچار ریزش شدید ابرو هستند، بیشتر از این روش سود خواهند برد. در این روش، ابروهایی طبیعی و زیبا ایجاد می‌شوند که حدود 18 ماه دوام خواهند داشت. افرادی که میکروبلیدینگ انجام می‌دهند، دیگر نیازی نیست نگران به‌هم ریختگی فرم ابروهایشان باشند.

یک تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ در نوع مراقبت بعد از انجام عمل زیبایی است. در اولین روز بعد از انجام میکروبلیدینگ، باید ناحیه تحت درمان کاملا خشک نگاه داشته شود و توصیه ما این است که ناحیه ابرو به آرامی با دستمال تمیز پاک شود تا زمانی که تمام تراوش‌ها متوقف شوند.

سپس از روز دوم تا دهم، با آب و صابون ضدباکتری شسته شود. اما در عمل لیفت ابرو بخیه‌ها در ابتدا باید با پراکسیدهیدروژن، تمیز و سپس با وازلین چرب شوند و تا سه نوبت در روز نیز این کار تکرار شود.

علاوه‌براین، در روش لیفت ابرو بهتر است تا 2 هفته از رانندگی و تا 4 هفته از رنگ‌کردن موها خودداری شود تا پوست در معرض تحریک و آسیب بیشتر قرار نگیرد.

بعد از عمل لیفت ابرو، رژیم غذایی خاصی باید رعایت شود که در میکروبلیدینگ نیازی به اجرای آن نیست. مصرف ماهی، آووکادو و آناناس و پرهیز از مصرف غذاهای تند، فست‌فودها و نوشابه، از جمله موارد مهم در رژیم غذایی بعد از لیفت ابرو هستند. همچنین، اگر از روش‌های غیرجراحی برای لیفت ابرو استفاده شده باشد، نوع لوسیون تنظیم‌کننده ابرو بسیار مهم است.

بنابراین، در تصمیم‌گیری برای انتخاب لیفت یا میکروبلیدینگ ابرو، عوامل زیادی دخالت دارند که از آن جمله می‌توان به سلیقه شخصی فرد، نیاز او (مثلا به پرپشت نشان دادن ابرو یا به رفع افتادگی ابرو)، بیماری‌های زمینه‌ای، اضطراب‌های شخصی (مثلا از ترس از تزریق یا جراحی) و اولویت‌های وی (مثلا ترجیح به ماندگاری طولانی یا میل به تغییر مداوم مدل ابرو) اشاره نمود.

مصرف ماهی، آووکادو و آناناس و پرهیز از مصرف غذاهای تند، فست‌فودها و نوشابه، از جمله موارد مهم در رژیم غذایی بعد از لیفت ابرو هستند.

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی

روش‌های جوان‌سازی ابرو می‌توانند ظاهر افراد را تغییر دهد و در افزایش زیبایی چهره نقش مهمی ایفا کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به لیفت ابرو و میکروبلیدینگ اشاره نمود که به‌عنوان درمان‌های ضدپیری، می‌توانند ابروها را پرتر و زیباتر نشان دهند. هریک از این روش‌ها قادرند ظاهر شما را به‌شدت تغییر داده و سن و سال‌تان را کمتر از معمول نشان دهند.

یک تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ در این است که جراحی لیفت ابرو می‌تواند قوس‌های نامتقارن ابرو را اصلاح کند، پوست روی پیشانی را سفت کند، خطوط ریز و چین‌وچروک را به حداقل برساند و افتادگی پلک‌ها را کاهش دهد. درحالی‌که میکروبلیدینگ، نوعی خالکوبی ظریف است که رنگدانه‌ها را از طریق سوزن‌های فوق باریک وارد پوست کرده و با تزریق رنگدانه، ابروها را منظم‌تر و پرپشت تر نشان می‌دهد.

تفاوت دیگر در ماندگاری نتایج این دو روش است. در میکروبلیدینگ، نتایج بین 1 تا 3 سال ماندگاری دارند، اما در لیفت ابرو نتایج تا 12 سال می‌توانند ماندگار باشند. همچنین، عوارض و نحوه مراقبت‌های بعد از این دو روش نیز متفاوت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع ++++

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که به‌عنوان لیفت پیشانی یا جوان‌سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی برای بالا‌بردن ابروها است و با بالا‌بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم را بهبود می‌بخشد. لیفت ابرو را می‌توان به تنهایی یا همراه با سایر روش‌ها مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت انجام داد.

لیفت ابرو با آندوسکوپی در تفاوت لیفت ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

جراح، یک لوله نازک بلند را با کمک نور و یک دوربین کوچک در انتهای آن (اندوسکوپ) از طریق یکی از برش‌های روی خط ابرو وارد بافت می‌کند. سپس بافت پیشانی را برداشته و با بخیه، پیچ‌های کوچک یا تکنیک‌های دیگر، در جای خود محکم می‌کند و بخیه می‌زند.

میکروبلیدینگ ابرو چیست و به چه روشی انجام می‌شود؟

میکروبلیدینگ، یک شکل نیمه دائمی از خالکوبی زیبایی است. اما برخلاف خالکوبی‌های سنتی که از تفنگ تتو استفاده می‌کنند، میکروبلیدینگ از ابزاری به‌شکل تیغه با ردیفی از سوزن‌های ریز و بسیار ظریف برای ایجاد ضربات ریز در امتداد ابروها برای تزریق رنگدانه در پوست استفاده می‌کند.

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی