درمان چروک صورت با ماسک
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

درمان چروک صورت با ماسک

3/5 - (2 امتیاز)

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه بعضی از افراد بدون مراجعه به پزشک و یا مصرف دارویی خاص،‌‌ پوستی صاف،‌‌ شفاف و عاری از چین و چروک دارند؟ امروزه با رشد و گسترش زندگی شهری و به تبع آن افزایش آلودگی هوا و آلاینده‌هایی که به طور مستقیم روی پوست ما تاثیر منفی دارند، ‌باعث شده تا داشتن پوستی سالم و شاداب تبدیل به یک دغدغه‌ی  مهم در بین افراد و بخصوص نسل جوان شود.

همچنین با تغییر معیارهای زیبایی، افراد تلاش می‌کنند تا صورت‌شان را به طور طبیعی صاف و شفاف نشان دهند، نه اینکه بخواهند ضعف‌های‌شان را زیر هفت قلم آرایش بپوشانند. حالا که پوست طبیعی یا به قول خودمانی‌تر “نچرال”، مد روز است و تبدیل به انتخاب اول خانم‌ها و حتی آقایان شده،‌ چگونه می‌توانیم با روش‌های سالم و ارگانیک مواد مورد نیاز پوست را به آن برسانیم و سلامتی‌اش را تضمین کنیم؟ ‌‌‌‌چاره‌ی کار در چیست؟

یکی از ساده‌ترین و موثر‌ترین این روش‌ها ماسک‌های صورت هستند. در ادامه می‌خواهیم مفصل‌تر درباره‌ی درمان چروک صورت با ماسک برایتان بگوییم و طرز تهیه و استفاده‌ی  چند نوع ماسک ساده و مفید را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

درمان چروک صورت با ماسک؛ با یک ماسک خیلی ساده چین و چروک صورت را باز کنید!

این روزها در شبکه‌های اجتماعی و یا شاید جمع‌های خانوادگی، بسیار واژه‌ی ماسک صورت و تاثیر آن بر زیبایی را شنیده‌اید. وقتی در ملاقات با دوستی که مدت‌هاست او را ندیده‌اید، اولین چیزی که توجه‌تان را جلب می‌کند پوست صاف و شادابش است، ‌احتمالا شگفت‌زده، ‌برایتان سوال پیش خواهد آمد که این‌همه تغییر چگونه ممکن است؟! و دور از احتمال هم نیست که در پاسخ به شگفتی شما  بگوید که درمان چروک صورت با ماسک را امتحان کرده است.

بله، امروزه ماسک‌های خانگی بدلیل تنوع، در دسترس بودن و استفاده‌ی آسان به گزینه‌ی اول خانم‌ها و آقایان تبدیل شده‌اند.

بله، امروزه ماسک‌های خانگی بدلیل تنوع، در دسترس بودن و استفاده‌ی آسان به گزینه‌ی اول خانم‌ها و آقایان تبدیل شده‌اند. وقتی با یکسری ماسک ساده که مواد اولیه‌ی آن‌ها در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، می‌توانید کاری کنید که چین و چروک‌های صورتتان باز شوند دیگر چرا استفاده از ماسک‌های شیمیایی، ‌که شاید عدم شناخت و آگاهی از تاثیر ترکیبات‌شان روی پوست، باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی یا عدم دریافت نتیجه‌ی لازم شود.

یکی از پرفایده‌ترین، ‌در دسترس‌ترین و البته خوشمزه‌ترین میوه‌هایی که می‌توانید با آن یک ماسک خیلی ساده،‌ اما موثر درست کنید، موز است. ‌بخصوص که این‌ روزها قیمتش افت کرده و راحت‌تر می‌توانیم خودمان را برای له کردن و روی پوست مالیدنش راضی کنیم!

 موز سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ‌روغن‌های طبیعی و ویتامین‌هایی است که پوست را تغذیه می‌کنند و با مواد ضد پیری موجود در ترکیباتش باعث تسریع در روند بازسازی سلول‌های مرده‌ پوست می‌شود.

برای تهیه‌ی ماسک موز، ‌ابتدا آن را کامل له کنید. ‌البته نیاز نیست که از یک موز کامل استفاده کنید و یک چهارم یک موز هم کفایت می‌کند. عمل له کردن را تا جایی ادامه ‌دهید که به یک خمیر یکدست برسید. سپس لایه‌ی نازکی از خمیر موز را به آرامی روی پوست خود مالیده و اجازه دهید پانزده تا بیست دقیقه روی صورت استراحت کند. ‌سپس صورت‌تان را با آب گرم شستشو دهید و با یک حوله‌ی تمیز که بافت لطیفی داشته باشد خشک کنید.

موز یک ماده‌ی غذایی کامل بوده و ماسک آن هم به تنهایی یک ماسک کامل و موثر است، اما اگر آن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید، مخلوط بدست آمده باعث درخشندگی و هیدراته شدن پوست شما نیز خواهد شد.

استفاده از کرم ضد آفتاب به عنوان یک اصل برای محافظت از پوست به شمار می‌رود که توصیه همه پزشکان متخصص پوست است.
به پوستت جون تازه بده

راه‌های خانگی درمان چروک صورت با ماسک

دوران پاندمی کرونا و قرنطینه و خانه ماندن های طولانی شاید فرصتی باشد تا وقت بیشتری صرف پوست خود کرده و از آن مراقبت کنید. یکسری درمان‌های خانگی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید پوست خود را تا حد زیادی در برابر چین و چروک و آسیب‌های دیگر بیمه کنید.

استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب به عنوان یک اصل برای محافظت از پوست به شمار می‌رود که توصیه همه پزشکان متخصص پوست است.

محدودیت در مصرف شکر

مصرف بیش از اندازه‌ی قند و شکر باعث ایجاد فرآیندی در بدن شما می‌شود که محصول نهایی آن موجب تجزیه‌ی کلاژن پوست و در نتیجه تسریع در روند پیری صورت است.

درمان چروک صورت با ماسک

ماسک‌های خانگی به دلیل اینکه مواد مغذی و مورد نیاز پوست را به صورت تازه و طبیعی به آن می‌رسانند، دفاع خوبی در برابر پیری زودرس پوست هستند. البته استفاده از هر ماده غذایی بدون دانستن سابقه حساسیت پوست ممکن است باعث ایجاد جوش یا کهیر شود. بنابراین هر ماسکی را قبل از استعمال روی ناحیه کوچکی از دست خود امتحان کنید.

ترک سیگار

از مضرات سیگار تاثیر آن در روند پیری زود‌رس پوست و ایجاد چین و چروک روی آن است.‌ میزان خطر و اثرگذاری سیگار روی پوست به حدی است که حتی قرار گرفتن در معرض دود آن نیز باعث بیماری پوستی می‌شود.

چای برگ بادرنجبویه

یکی از روش‌های موثری که برای شادابی پوست‌تان خیلی می‌توانید روی آن حساب کنید بادرنجبویه است. چای برگ این گیاه خارق‌ااعاده، خاصیت کشسانی پوست را افزایش داده و همچنین باعث اصلاح آسیب‌های بافتی پوست می‌شود. فوق‌العاده نیست؟!

شستشوی مرتب صورت

هرشب قبل از خواب سه تا پنج دقیقه وقت بگذارید و با یک دستمال مرطوب بر پایه‌ی آب،‌مواد آرایشی و آلودگی های محیطی را که در طول روز روی صورت‌تان نشسته پاک کنید.‌ سپس با آب سرد صورت‌تان را به آرامی شسته و خشک کنید.

اشعه ماورا بنفش

علت اصلی و نهایی ایجاد چین و چروک روی پوست، ‌این اشعه ی مضر و سمج است که هرجور هم خودتان را بپوشانید بازاندکی از آن را جذب خواهید کرد. اما حداقل می‌توانید با استفاده از کلاه و لباس‌های آستین بلند و پوشاندن اعضای بدن در مقابل نور خورشید و همچنین استعمال کرم ضدآفتاب، جذب آن را به کم‌ترین میزان کاهش دهید.

به غیر از خرید کرم غنی شده با آنتی اکسیدان راه‌های دیگری هم وجود دارد که بتوانید به‌صورت طبیعی به بدن‌تان آنتی اکسیدان برسانید

افزودن آنتی اکسیدان به رژیم غذایی

به غیر از خرید کرم غنی شده با آنتی اکسیدان راه‌های دیگری هم وجود دارد که بتوانید به‌صورت طبیعی به بدن‌تان آنتی اکسیدان برسانید و آن گنجاندن یک رژیم غذایی سرشار از لوبیا، ذغال اخته، انگور، کلم پیچ و اسفناج در برنامه روزانه غدایی‌ است. آنتی اکسیدان‌ها جزو اصلی‌ترین مواد برای تقویت پوست و بازسازی آن از داخل هستند که علائم پیری زودرس را به تعویق می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت با لیزر؛

بهترین ماسک‌های خانگی برای پیشگیری از چین و چروک صورت

قبلا هم متذکر شدیم که حتما پیش از استعمال هر نوع ماسکی مقدار کمی از آن را روی ناحیه کوچکی از دست امتحان کنید و اگر پوست حساسیت و واکنشی نشان ندارد از آن بر روی صورت بمالید و لذت زیبایی و درمان چروک صورت با ماسک را ببرید.

ماسک پودر زردچوبه،شکر و آبلیموی تازه

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و شکر مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از بیست دقیقه ماسک را با آب سرد بشویید.

ماسک روغن زیتون و آبلیموی تازه برای درمان چروک صورت با ماسک

مقداری آبلیموی تازه و روغن زیتون را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و چند دقیقه در یک ظرف حرارت دهید. پس از سرد شدن مخلوط بدست آمده را  به صورت خود بمالید و بعد از پانزده دقیقه که خشک شد با آب سرد شست و شو دهید.

ماسک دال عدس

شاید از خودتان می‌پرسید که مگر با دال عدس هم می‌شود ماسک ضد چین و چروک درست کرد؟ اما کافیست فقط یک‌بار آن را امتحان کنید. برای تهیه و درمان چروک صورت با ماسک نصف لیوان از دال عدس را آسیاب کرده و با یک لیوان آب ولرم و جوشیده مخلوط کنسد. سپس خمیر بدست آمده را بصورت ماسک به صورت مالیده و بعد از پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. باید بدانید که مواد مغذی و پروتئین دال عدس با گوشت برابری می‌کند و سرشار از فیبر است.

ماسک سفیده تخم مرغ و هلو

سفیده تخم مرغ را با هلوی له شده مخلوط کرده و خمیر غلیظ بدست آمده را روی چین و چروک‌های عمیق صورت بمالید. استفاده از ‌این ماسک را هرهفته و به مدت دو ماه ادامه دهید تا نتایج شگفت‌انگیز آن غافلگیرتان کند.

ماسک کشک و زردچوبه برای درمان چروک صورت با ماسک

دلیل حضور فعال زردچوبه در ترکیب بیشتر ماسک‌ها، ‌خاصیت ضد پیری و آنتی اکسیدانی سرشارش است. ‌برای تهیه‌ی ماسک کشک و زردچوبه نصف فنجان کشک را با دو قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط کنید تا بصورت خمیر درآید. سپس خمیر بدست آمده را بصورت ماسک روی پوست بمالید و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید.

ماسک سرکه سیب،‌عسل و آب پیاز برای درمان چروک صورت با ماسک

یک قاشق چای‌خوری از عسل و آب پیاز را با نصف قاشق چای‌خوری سرکه سیب مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را روی صورت ماساژدهید و بگذارید ده الی دوازده دقیقه روی پوست باقی بماند.‌ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

فراموش نکنید بوی پیاز مدتی همراه شما خواهد بود، پس بهتر است این ماسک را در یک روز تعطیل امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از چروک پوست زودرس

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

ماسک صورت شبانه آلوئه‌ورا و ویتامین E

آلوئه‌ورا یک داروی کاملا طبیعی برای پوست به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی غنی است. ویتامین‌های A، C و B12 برای آبرسانی و جوانسازی پوست بسیار موثر هستند و خطوط ظریفی را که منجر به چین و چروک عمیق می‌شوند، صاف می‌کنند. آلوئه‌ورا را که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی است با ویتامین E مخلوط کنید و یک دستور العمل قدرتمند برای درمان چروک صورت با ماسک دارید.

مواد لازم:

ژل آلوئه ورا
روغن ویتامین E

  • 1 قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را در یک کاسه بریزید.
  • 2 قطره روغن ویتامین E اضافه و خوب مخلوط کنید.

برای استفاده حداکثری از این ماسک صورت قدرتمند، ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید. سپس مخلوط آلوئه ورا و ویتامین E را روی خطوط ریز و چین و چروک صورت خود بمالید. صبح که از خواب بیدار شدید، ماسک صورت را با آب گرم بشویید. تنها با یک ماسک ساده، پوست شما نرم‌تر می‌شود.

ماسک صورت فلفل دلمه‌ای و عسل

چهار ماده موجود در این ماسک صورت یعنی فلفل دلمه‌ای، عسل، شیر و بلغور جودوسر با کمک یکدیگر چین و چروک و خطوط ریز را کم‌رنگ می‌کنند. فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک و شیر سرشار از ویتامین B است که پوست خشک را تغذیه می‌کند. بلغور جودوسر به جبران آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید بر روی پوست کمک خواهد پرداخت و عسل یک مرطوب کننده قوی است که از تبخیر آب از روی پوست جلوگیری می کند.

مواد لازم:

  • فلفل دلمه‌ای (هر رنگی)
  • شیر
  • بلغور جو دوسر
  • عسل
  • مخلوط کن

نصف فلفل دلمه‌ای را به صورت تکه‌ای خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. 1 قاشق چای‌خوری شیر، 1 قاشق چای‌خوری بلغور جو دوسر و 1 قاشق چای‌خوری عسل را اضافه و خوب مخلوط کنید. صورت خود را با خمیر بپوشانید و بگذارید خوب خشک شود. صبح صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. این ماسک را هفته ای دوبار شب‌ها بر روی پوست بگذارید تا پوستی سفت‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

استفاده از ماسک‌های آماده آرایشی

هرچند که ماسکی که خودتان در خانه تهیه می‌کنید بسیار کم هزینه‌تر و طبیعی‌تر از ماسک‌های آماده است اما گاهی کمبود وقت و یا حتی تنبلی باعث می‌شود تا برخی نتوانند از ماسک‌های خانگی استفاده کنند و استفاده از آن‌ها را به تاخیر بیندازند. هر چند این ماسک ها حاوی مواد شیمیایی و نگهدارنده هستند اما برخی از برندها ماسک‌های موثر و خوبی را تولید کرده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها در خانه استفاده کنید.

مزیت دیگر برخی از ماسک‌های آماده حذف برخی مواد حساسیت‌زا و افزودن برخی ویتامین‌ها و موادمغذی برای پوست است. این ماسک‌های آماده زمان خیلی کمتری را از شما می‌گیرند اما ممکن است پرهزینه‌تر از ماسک‌های خانگی باشند که البته باز هم ارزش آن را دارد.

هرچند که ماسکی که خودتان در خانه تهیه می‌کنید بسیار کم هزینه‌تر و طبیعی‌تر از ماسک‌های آماده است اما گاهی کمبود وقت و یا حتی تنبلی باعث می‌شود تا برخی نتوانند از ماسک‌های خانگی استفاده کنند و استفاده از آن‌ها را به تاخیر بیندازند.

نکات مهم درمان چروک صورت با ماسک

  • متخصصان پوست توصیه می‌کنند که قبل و بعد از استفاده از ماسک از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کند، به خصوص اگر پوست خشک یا حساسی دارید.
  • با استفاده از وازلین از لب‌های خود محافظت کنید. پوست خشک و لب‌های ترک خورده از مشکلات رایج پوستی هنگام استفاده از ماسک صورت هستند. استفاده از وازلین روی لب‌ها می‌تواند از ترک خوردن لب‌ها جلوگیری کند. بعد از شستن صورت، قبل از گذاشتن ماسک و قبل از خواب می‌توانید وازلین را بر روی لب‌هایتان بمالید. برای جلوگیری از جوش زدن، مراقب باشید وازلین را فقط روی لب بمالید.
  • قبل از استفاده از ماسک صورت را به خوبی بشویید و آرایش نکنید.
  • برخی روغن‌های گیاهی با استفاده منظم به کاهش ظاهر چین‌وچروک کمک می‌کنند. این روغن‌ها عبارتند از روغن انار، لیمو، رزماری و اسطوخودوس. روغن نارگیل فوق بکر نیز گزینه بسیار خوبی برای کاهش چین و چروک است.
  • سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین‌هایی است که می‌تواند به سفت شدن پوست کمک کند و خواص مرطوب کنندگی دارد که می‌تواند از ایجاد خطوط ریز روی پوست خشک جلوگیری کند. همچنین به بستن منافذ باز و کاهش اندازه منافذ بزرگ کمک می‌کند. می‌توانید آن را مستقیماً روی صورت بمالید یا با مواد دیگر ماسک صورت درست کنید.
  • عصاره آلوئه‌ورا از زمان‌های بسیار قدیم یک درمان برای انواع پوست شناخته شده و به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند. این به نوبه خود به کاهش علائم پیری و خطوط بر روی پوست کمک می‌کند چراکه خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. آلوئه ورا همچنین حاوی اسیدهای آمینه ضروری و ویتامین های B و C است که می‌تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد که روند پیری را تسریع می‌کنند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی چروک صورت؛ 

در آخر باید بگوییم که مراقب روزانه از پوست و استفاده از ماسک‌های خانگی وقت زیادی از شما نخواهد گرفت اما همین وقت کم هم که صرف پوست‌تان می‌کنید باعث خواهد شد تا روند پیری و کاهش تولید کلاژن  به تاخیر افتاده و درنتیجه پوست بدون چین و چروک و شادابی داشته باشید. درمان چروک صورت با ماسک یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و بسیار کاربردی برای زیباتر کردن صورت است.

منبع +++

کدام میوه برای ماسک ضد چروک مناسب است؟

یکی از پرفایده‌ترین، ‌در دسترس‌ترین و البته خوشمزه‌ترین میوه‌هایی که می‌توانید با آن یک ماسک خیلی ساده،‌ اما موثر درست کنید، موز است. ‌موز یک ماده‌ی غذایی کامل بوده و ماسک آن هم به تنهایی یک ماسک کامل و موثر است، اما اگر آن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید، مخلوط بدست آمده باعث درخشندگی و هیدراته شدن پوست شما نیز خواهد شد.

سیگار چه تاثیری در پیری صورت دارد؟

از مضرات سیگار تاثیر آن در روند پیری زود‌رس پوست و ایجاد چین و چروک روی آن است.‌ میزان خطر و اثرگذاری سیگار روی پوست به حدی است که حتی قرار گرفتن در معرض دود آن نیز باعث بیماری پوستی می‌شود.

آیا شستشوی صورت تاثیری در چروک صورت دارد؟

هرشب قبل از خواب سه تا پنج دقیقه وقت بگذارید و با یک دستمال مرطوب بر پایه‌ی آب،‌مواد آرایشی و آلودگی های محیطی را که در طول روز روی صورت‌تان نشسته پاک کنید.‌ سپس با آب سرد صورت‌تان را به آرامی شسته و خشک کنید.

راه‌های خانگی درمان چروک صورت با ماسک چیست؟

استفاده از کرم ضدآفتاب 2. محدودیت در مصرف شکر 3. درمان چروک صورت با ماسک 4. ترک سیگار 5. چای برگ بادرنجبویه 6. شستشوی مرتب صورت 7. افزودن آنتی اکسیدان به رژیم غذایی

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی