ماسک صورت
۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه admin

ماسک صورت چیست؟ انواع ماسک صورت و روش استفاده صحیح آنها

1/5 - (1 امتیاز)

یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست برای خانم‌ها ماسک صورت خمیری شکل با انواع و اقسام رایحه هستند که استفاده از آنها ساده و نتایجی چشمگیرتر از درمان‌های خانگی دارد تا جایی که  به اعتقاد خانم‌ها تنها بعد از دوبار استفاده از این ماسک‌های آرام‌بخش و مغذی پوستی شفاف، سفت‌ و خوشرنگ را تجربه خواهید کرد.

ماسک صورت بهترین شیوه طبیعی و ارزان و البته خانگی برای مراقبت از پوست به منظور در اختیار داشتن پوستی صاف، بدون چروک، شفاف و سفید است. ماست، از بهترین موادغذایی برای ساخت ماسک صورت خانگی بوده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که آبرسانی به پوست را تسریع و منافذهای پوست را باز می‌کند.

این ماسک‌ها اگر متناسب با نیاز پوست‌تان انتخاب شوند، می‌توانند با ازبین بردن چربی اضافه، بیرون کشیدن آلودگی و ناخالصی‌ها‌ و پاک کردن منافذ پوست در مرطوب کردن و شادابی پوست موثر باشند.اما دلیل دیگر تاکید ما به استفاده از ماسک تجربه احساس خوشایندی است که با آرامش بخشیدن به عضلات صورت و تسکین سطح پوست به‌راحتی در حال استراحت به آن خواهید رسید.

تاریخچه ماسک‌های صورت

استفاده از ماسک و مواد آرایشی به زمان‌های خیلی قدیم و حتی دوران باستان برمی‌گردد.ماسک صورت از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. افراد متوجه شده بودند که خاک رس، ماسه ، گل ، روی پوست نتیجه خوبی می‌دهد.این مواد به این دلیل که دارای مواد معدنی و سولفور هستند باعث نرم شدن پوست می‌شوند.

ماسک‌های صورت برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در کشور انگلستان استفاده شد.اولین ماسکها برای سفید کردن پوست صورت شناخته شدند .اما بعدها انواع ماسکها برای درمان سلامت پوستی رواج پیدا کرد. ماسک‌های خانگی و کلینیکی هر دو بسیار موثر هستند .آنها برای پاکسازی پوست، خارج کردن منافذ پوست کمک میکنند.شما میتوانید از ماسک‌های خانگی که روش بسیار ساده و ارزان است استفاده کنید.

در واقع، می‌دانیم که ماسک صورت اولین کالای آرایشی بود که ساخته و تولید شد. ماسک‌های صورت می‌توانند هم پوست را تغذیه، تمیز، مرطوب و نرم کنند هم مواد لازم برای مراقبت پوست را فراهم می‌کنند.

۵۰۰۰ سال پیش در شبه جزیره هند، مردان و زنان در طول مراسم مذهبیشان به روش‌هایی سنتی از پوست و مو خودشان مراقبت می‌کردند می‌توان گفت که آن‌ها از همان زمان روتین مراقبت از پوست منحصر به خودشان را داشتند.

اثر ماسک صورت بر روی پوست، کوتاه مدت ولی سریع و قوی است.

بیشتر بخوانید: فواید یخ برای صورت؛

به پوستت جون تازه بده

انواع ماسک صورت

ماسک‌های صورت با اهداف مختلفی ساخته می‌شوند، برخی سفید کننده‌اند، برخی جلوی جوش زدن را می‌گیرند و برخی هم برای آبرسانی پوست یا پاکسازی استفاده می‌شوند. ماسک‌ها را می‌توانیم بر اساس نحوه‌ی ساخت نیز دسته‌بندی کنیم.

ماسک‌های صورت را از نظر شیوه‌ی ساخت می‌توان به چهار دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

  • ماسک‌های دست ساز یا DIY که خودتان در خانه می‌سازید.
  • ماسک‌های تجاری که از داروخانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی خریداری می‌کنید.
  • ماسک‌های نیمه حرفه‌ای که در آرایشگاه‌ها، اسپاها و سالن‌های خدمات پوست استفاده می‌شوند.
  • ماسک‌های کلینیکی که با کیفیت‌ترین ماسک‌ها هستند و معمولاً مؤثرتر از موارد قبلی‌اند.

اثر ماسک صورت بر روی پوست، کوتاه مدت ولی سریع و قوی است. ماسک‌ها بر روی هر نوع پوستی قابل مصرف هستند و برای هر نوع پوستی ماسک مخصوص وجود دارد. انواع ماسک‌ها به صورت‌های مختلفی از جمله خمیری، ژله ای، کرمی، پودری، مایع و … ساخته می‌شوند.

ماسک صورت درمان هزار درد

انواع ماسک‌های صورت توانایی درمان مشکلات پوستی شما از جمله التهاب خشکی و کم آبی پوست و چربی پوست را دارد. معمولاً حاوی عناصری از جمله آلوئه ورا، جلبک‌دریایی، چربی‌های ضروری، روغن‌های ماساژ، گیاهان دارویی و ویتامین‌ها هستند. مزایای ماسک صورت می‌تواند به فرمولی که انتخاب میکنید بستگی داشته باشد به عنوان مثال مزایای خاک رس با مزایای ماسک کلاژن متفاوت خواهد بود. از جمله فواید انواع ماسک صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود بافت پوست
  • تسویه منافذ پوست
  • به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک
  • پاکیزگی آلودگی منافذ
  • درخشندگی و صافی پوست
  • نجات بخشیدن پوست فرسوده
  • پاک کننده سریع جوش و لک
  • کاهش پف زیر چشم
  • سفتی پوست
  • افزایش قابلیت ارتجاعی پوست

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با عسل؛

ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک‌بار استفاده کرد؟

ماسک‌ صورت مرطوب‌کننده باید دوبار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می‌کنید و پوستتان خشک شده است باید از ماسک‌های مرطوب‌کننده به‌طور روزانه استفاده کنید.

در رابطه با انواع ماسک‎‌های ‌صورت روشن‌کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک‌ها حاوی مواد لایه‌ بردار و ملتهب‌کننده هستند که استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند مُضر باشد. در مورد انواع ماسک صورت پاک‌ کننده هم باید گفت استفاده بیش‌از‌ اندازه می‌تواند به پوست آسیب برساند.

ماسک صورت را چه زمانی بگذاریم بهتر است؟

پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.برخی ماسک‌ها می‌توانند به صورت شبانه در روی صورت قرار بگیرند حتی میتوانید با این ماسک‌ها بخوابید این ماسک‌ها اغلب تسکین دهنده، آبرسان و جبران کننده هستند.

اولین قدم قبل از استفاده ماسک صورت این است که نوع ماسک خود را مشخص کنید؛

کارهای قبل از استفاده ماسک صورت

اولین قدم قبل از استفاده ماسک صورت این است که نوع ماسک خود را مشخص کنید؛ در اصل مشکل پوستی خود را پیدا کنید و سپس نوع ماسک را تعیین کنید. پاکسازی می‌تواند به شما کمک کند تا پوست شما برای جذب مواد مغذی و مواد موثر از ماسک، حداکثر اثربخشی را فراهم کند.

بهترین طرز استفاده از انواع ماسک صورت چیست؟

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوستتان پاک کنید. بعد در فضایی مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورتتان باز شود. حتی می‌‌توانید بعد از حمام کردن، صورتتان را لیف بزنید تا سلول‌های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود. درصورتی‌که مایل هستید از ماسک‌‌های صورت مرطوب‌کننده استفاده کنید لایه‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست، آن‌چه را نیاز دارد جذب کند.

می‌توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید. به این نکته توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

ماسک‌های صورت چگونه کار می‌کنند ؟

در مرحله اولیه مراقبت از پوست مشکل به خصوصی وجود ندارد . بخصوص اگر کارساز باشد. اما اگر شما از افرادی هستید که از آکنه تا قرمزی دچار بیماری‌های پوستی شده اید. ممکن است به دنبال افزایش مراقبت از پوست باشید و متاسفانه روش‌های حرفه‌ای مراقبت از پوست مانند روش‌های زیبایی صورت می‌توانند گران بها باشند.

این در حالی است که ماسک‌های صورت با کمترین هزینه این درمان را برای شما ارائه می‌دهند.موقع برداشتن ماسک باید با دقت عمل کنید و اصلاً به پوست فشار نیاورید. استفاده از آب و يک پارچه یا حوله نرم یا لیف نرم برای تمیز کردن ماسک، بهترین کار است. در پایان هم صورت را با استفاده از حوله‌ای تمیز خشک کنید.

نکات بعد از استفاده ماسک صورت چیست ؟

اگر خواستار نتایج سریعتری هستید این نکات را فراموش نکنید و در هر بار استفاده از ماسک آنها را تکرار کنید تا در کمترین زمان بهترین نتایج را شاهد باشید، با این وجود نمی توان گفت که تنها استفاده از یک ماسک می‌تواند تمامی این پیامدهای مثبت را به دنبال داشته باشد.

پس از برداشتن ماسک صورت، باید پوست خود را مرطوب کنید در حالی که هنوز مرطوب است. مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد و پس از برداشتن ماسک صورت، یک لایه نازک بزنید. این می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و اثرات کامل ماسک شما را به حداکثر برساند.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

انواع ماسک‌های صورت خانگی

شما می‌توانید از ماست‌های خانگی کاملاً ساده و ارزان برای شفافیت و سلامت پوست خود استفاده کنید. انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند اما توصیه ما ماسکهای خانگی دست ساز هستند زیرا با مواد طبیعی ساخته شده و اثر بخشی قوی دارند .

  1. ماسک موز
  2. ماسک سرکه
  3. ماسک شیر صورت
  4. ماسک بلغور جو دوسربرای صورت
  5. ماسک سس مایونز برای صورت
  6. ماسک ماست خردل برای صورت
  7. ماسک لیمو برای صورت
  8. ماسک تخم مرغ برای صورت
  9. ماسک ماست توت فرنگی برای صورت
  10. ماسک مخمر برای صورت
  11. ماسک عسل برای صورت
  12. ماسک پوست‌های جوان برای صورت

چه زمانی نتایج ظاهر می‌‌شوند؟

به‌محض آن‌که از انواع ماسک‌های صورت استفاده کنید می‌توانید اثرات فوق ‌العاده آن را ببینید. پس از استفاده، پوست، تازه، نرم و زیبا می‌‌شود اما تمامی این آثار فردای روز استفاده، ناپدید خواهند شد. این آثار تنها زمانی باقی می‌‌مانند که شما به ‌طور مرتب از ماسک ‌صورت استفاده کنید و مواد فعال آن بتوانند وارد پوست شده و تأثیر کنند.

اهمیت استفاده از ماسک صورت

فواید ماسک صورت به واسطه توانایی این روش در تغییر وضعیت خاص و مشکل به وجود آمده در پوست صورت می­تواند بعنوان یک روش پیشگیرانه و نیز درمانی مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. بطور کلی فواید ماسک‌های صورت زمانی مشخص خواهد شد که بسته به نوع مشکل پوستی از ماسک استفاده گردد.

بطور مثال اگر پوست صورت دچار خشکی مفرط شده باشد باید از ماسک صورتی استفاده شود که نقش آبرسانی قوی به پوست را داشته باشد. اگر پوست بیش از حد چرب باشد، ماسک مورد استفاده باید از توانایی پاکسازی پوست برخوردار باشد.

ماسک‌ صورت پاک ‌کننده می‌‌توانند مشکل جوش‌های سیاه را از بین ببرند.

استفاده از یک ماسک صورت بهتر است یا استفاده از چند نوع ماسک؟

استفاده از خوبی‌های چند ماسک صورت مسلماً بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهترین کار این است که بر حسب نیاز خود مثلاً سه نوع ماسک مرطوب‌ کننده، روشن‌ کننده و جوان ‌کننده را انتخاب کنید و در طول هفته به‌ نوبت از آن‌ها استفاده کنید.

هرگز پشت سر هم از دو ماسک استفاده نکنید زیرا پوست نیازمند زمانی برای دریافت مواد فعالی است که روی آن نشسته است. اگر پوست چرب یا مخلوطی دارید ماسک آب‌ رسان را روی گونه و گردن و هم ‌زمان ماسک پاک‌کننده را روی پیشانی، بینی و چانه بمالید.

آیا باید ماسک صورت را از روی پوست شُست یا باید گذاشت خشک شود؟

ماسک صورت باید روی صورت ده تا بیست دقیقه استراحت کند. اگر از ماسک آب‌رسان استفاده می‌کنید یا تقویت‌کننده، می‌ توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت باقی بگذارید اما در مورد ماسک‌های تمیز کننده یا روشن ‌کننده باید آن را در زمان معین نوشته شده روی بسته پاک کرد چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن پوست وجود دارد. اگر این نوع ماسک ‌ها را به‌موقع از روی پوست پاک نکنید، احساس گزش و سوزش خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست با خیار؛ 

آیا ماسک ‌ها می‌ توانند جوش ‌های سر سیاه را هم از بین ببرند؟

ماسک‌ صورت پاک ‌کننده می‌‌توانند مشکل جوش‌های سیاه را از بین ببرند. نقطه‌های سیاه روی پوست در واقع چربی‌های اکسید شده روی پوست هستند که سیاه شده‌اند. به‌کمک یک ماسک پاک‌کننده می‌ توانیم یک لایه از سموم روی پوست را پاک کنیم اما برای بر طرف کردن کامل آن‌ها لازم است به یک متخصص پوست مراجعه کنید. ماسک‌‌ها تنها برای پیشگیری از بروز آن‌ها و پاک کردن پوست مناسب هستند نه برای درمان همیشگی.

استفاده از ماسک‌های صورت بر اساس نوع ضایعه و نیاز پوستی ترکیب بندی می­گردد. بطور کلی ماسکهای صورت در زمینه آبرسانی پوست، لایه‌­برداری، افزایش رطوبت، برطرف کردن آکنه و جوش، جوانسازی پوست، روشن کنندگی پوست، خنک کردن پوست، احساس آرامش و جهت افزایش سلامت پوست استفاده می­شوند که هر یک از این ماسکهای تخصصی شامل فرمولهای ترکیبی خاص برای افزایش میزان فواید ماسک‌های صورت می­باشند.

در نظر داشته باشید که برای پاکیزگی و طراوت پوست صورت می‌توانید از وسیله‌ای به نام فیس براش هم استفاده کنید. این وسیله با شستشوی صورت ۵ برابر بهتر از دست‌ها و ماساژ پوست و عضلات صورت به طراوت، شادابی و جوانی صورت و دوری آن از چین و چورک‌های زودرس جلوگیری می‌کند. ضمن آنکه این وسیله بهترین راه برای پخش مواد آرایشی بر روی صورت است.

منبع: + +

ماسک صورت چیست؟

یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست برای خانم‌ها ماسک صورت خمیری شکل با انواع و اقسام رایحه هستند که استفاده از آنها ساده و نتایجی چشمگیرتر از درمان‌های خانگی دارد تا جایی که به اعتقاد خانم‌ها تنها بعد از دوبار استفاده از این ماسک‌های آرام‌بخش و مغذی پوستی شفاف، سفت‌ و خوشرنگ را تجربه خواهید کرد.

ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک‌بار استفاده کرد؟

ماسک‌ صورت مرطوب‌کننده باید دوبار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می‌کنید و پوستتان خشک شده است باید از ماسک‌های مرطوب‌کننده به‌طور روزانه استفاده کنید.

ماسک صورت را چه زمانی بگذاریم بهتر است؟

پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.برخی ماسک‌ها می‌توانند به صورت شبانه در روی صورت قرار بگیرند حتی میتوانید با این ماسک‌ها بخوابید این ماسک‌ها اغلب تسکین دهنده، آبرسان و جبران کننده هستند.

۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

13 دیدگاه برای ماسک صورت چیست؟ انواع ماسک صورت و روش استفاده صحیح آنها

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی