درمان چروک صورت با لیزر؛
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

درمان چروک صورت با لیزر؛ روش‌ها و مزایا

2/5 - (2 امتیاز)

پوست، به واسطه عواملی مانند افزایش سن، مراقبت‌های نامناسب و قرارگرفتن در معرض نورخورشید، دچار آسیب و چین‌وچروک می‌شود. برای حفظ جوانی آن، بهتر است علاوه‌بر انجام مراقبت‌های لازم، از روش‌های پیشگیری و درمانی جدید که در مراکز تخصصی ارائه می‌شود نیز استفاده کرد. درمان چروک صورت با لیزر، از جمله تکنیک‌های موثری‌ است که بسیاری از افراد برای حذف خطوط اضافی صورت خود از آن استفاده می‌کنند.

در این روش با برداشتن لایه‌های بالایی پوست، سلول‌های قدیمی ازبین رفته و سلول‌های جدیدتر و جوان‌تر نمایان می‌شوند. این‌کار درواقع با تحریک بافت‌های کلاژن‌ساز پوست انجام می‌شود. علاوه‌بر لیزر، روش‌های دیگری مانند تزریق بوتاکس، لیفت صورت، فیلردرمانی و … نیز وجود دارد که با توجه به نوع چین‌وچروک و شدت آسیب پوستی می‌توان بهترین و موثرترین گزینه درمانی را انتخاب کرد.

بهتر است با مشورت متخصص برای انجام هرکدام این روش‌ها اقدام کنید. برای آشنایی با روش‌ها، مزایا و مراقبت‌های مربوط به روش لیزردرمانی در ازبین‌بردن چین‌وچروک صورت، با این مطلب همراه باشید.

رفع و درمان چروک صورت با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

قبل از تصمیم برای انجام روش لیزر به‌منظور درمان چروک‌های پوست صورت، بهتر است ابتدا با روش کار آن، مزایا، معایب و دیگر مسائل مربوط‌به آن آشنا شوید.

علاوه‌بر لیزر، روش‌های دیگری مانند تزریق بوتاکس، لیفت صورت، فیلردرمانی و … نیز وجود دارد که با توجه به نوع چین‌وچروک و شدت آسیب پوستی می‌توان بهترین و موثرترین گزینه درمانی را انتخاب کرد.

در لیزردرمانی برای حذف و کاهش خطوط صورت، درواقع پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به سمت پوست چروکیده هدایت شده و به این شکل لایه‌به‌لایه پوست را از بین می‌برد. به این ترتیب می‌توان چین‌وچروک‌ها را به روشی بسیار دقیق و هر بار با تمرکز برروی یک لایه از پوست، از بین برد.

آمادگی‌های لازم برای لیزر درمانی پوست

برای درمان چروک صورت با لیزر،  قبل از انجام هرکاری، متخصص پوست معمولاً سابقه پزشکی شما را بررسی کرده و یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. این زمان درواقع زمانی‌ است که پزشک و شما در مورد انتظارات، خطرات بالقوه و نتایج عمل بایکدیگر صحبت می‌کنید. به همین دلیل بهتر است در بیان خواسته‌ها و انتظارات خود صادق باشید. شما همچنین باید:

  • در مورد بروز هرگونه حساسیت‌به تبخال یا تاول‌ها در اطراف دهان خود آمادگی داشته باشید، زیرا این روش درمانی می‌تواند باعث ایجاد جوش در نقاط حساس و نازک پوست شما شود.
  •  به مدت 10 روز قبل از جراحی از مصرف داروها یا مکمل‌هایی که می‌توانند بر لخته‌شدن خون تأثیر بگذارند مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ویتامین E خودداری کنید.
  • دو هفته قبل و بعد از عمل از استعمال سیگار خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت با ماسک

برخی عوارض بعد از انجام لیزر درمانی

مانند هر روش درمانی دیگر در روش درمان چروک صورت با لیزر نیز ممکن‌ است شاهد برخی عوارض احتمالی باشید که شدت آن با توجه‌به نوع پوست شما و متخصص بودن و نبودن فردی که درمان را انجام می‌دهد، متفاوت است.

توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی نسبت‌به تجربه و حرفه‌ای بودن درمانگر خود اطمینان حاصل کنید تا به این شکل، با کمترین عارضه و با بهتریج نتایج به انجام درمان بپردازید. برخی از عوارض احتمالی لیزردرمانی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • خون‌ریزی
  • جای زخم
  • پوسته‌شدن
  • تغییر رنگ

در صورتی که برای چندمین‌بار به‌منظور انجام لیزر درمانی برای رفع خطوط صورت خود اقدام می‌کنید، پس از اتمام درمان ممکن‌ است با عوارض شدیدتری مواجه شوید.

  • ممکن است صورت 24 تا 48 ساعت پس از درمان دچار تورم شود.
  • تا 72 ساعت پس از درمان خارش یا سوزش داشته باشد.
  • 5 تا 7 روز پس از درمان، پوست پیر از صورت شما جدا شود.

برخی اقدامات مهم بعد از درمان چروک صورت با لیزر

 پس از اتمام درمان، متخصص پوست، ناحیه موردنظر را بانداژ کرده و یکسری اصول مراقبت پس از درمان را برای شما شرح می‌دهد. باید بدانید که ممکن‌است بهبودی کامل با توجه‌به عمق و ناحیه مورد درمان، 10 تا 21 روز طول بکشد. با توجه‌به این موضوع شما ملزم خواهید بود:

  • ناحیه درمان را پس از 24 ساعت اول و سپس چهار تا پنج بار در روز پس از آن تمیز کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد التهاب و کهیر، پس از هربار تمیزکردن ناحیه موردنظر، از پمادهایی مانند وازلین استفاده کنید.
  • پس از بهبودی کامل ناحیه، حداقل دو تا سه ماه فقط از آرایش بدون روغن استفاده کنید.
  • از قرارگرفتن در معرض نورخورشید خودداری کنید و از کرم ضدآفتاب مناسب روی ناحیه استفاده کنید. همچنین با رعایت این نکته پس از درمان چروک صورت با لیزر، ظاهر روشن‌تری نیز پیدا می‌کنید.
  • پوست جدید را به‌خوبی مرطوب نگه دارید.
برای رفع چین‌وچروک پوست و رسیدن‌به حس جوانی، یکی از روش‌ها لیزردرمانی است
به پوستت جون تازه بده

درمان چروک صورت با لیزر فرکشنال

همان‌طور که اشاره شد، برای رفع چین‌وچروک پوست و رسیدن‌به حس جوانی، یکی از روش‌ها لیزردرمانی است. برای این‌کار دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، لیزر فرکشنال نام دارد. این دستگاه، میکروپرتوهای دقیقی از نور لیزر را به لایه‌های زیرین پوست می‌رساند و ستون‌های عمیق و باریکی از انعقاد بافت را ایجاد می‌کند.

بافت منعقدشده در ناحیه درمان، فرآیند بهبود طبیعی را تحریک کرده که منجربه رشد سریع بافت جدید سالم می‌شود. این روش را می‌توان روی صورت، گردن، سینه، بازوها و دست‌ها استفاده کرد. در درمان چروک صورت با لیزر و دستگاه فرکشنال، ناراحتی و درد در طول درمان معمولاً حداقل است.

با این دستگاه نتایج طولانی‌مدت و موثری را تجربه خواهید کرد. ممکن‌است برای دستیابی‌به نتایج مطلوب به یک سری درمان در یک فاصله زمانی یک تا چهار هفته‌ای نیاز باشد. همچنین لایه‌برداری پوست فرکشنال یک انتخاب عالی برای موارد زیر است:

  • از بین بردن خطوط ظریف
  • بازسازی چین‌وچروک
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • رفع علائم کشش پوست

برخی عوارض بعد از انجام لیزردرمانی با دستگاه فرکشنال

در درمان خطوط و چروک پوست با استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال، ممکن‌است با یکسری عوارض خفیف مواجه شوید که در صورت شدیدشدن آن حتما به متخصص مراجعه کنید. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • حس‌کردن درد در ناحیه درمان
  • بروز سرخی و قرمزی در پوست تحت‌درمان
  • لایه‌برداری  و نازک‌شدن پوست
  • بروز التهاب، کهیر و حساسیت در محل مورد درمان

آمادگی لازم برای لیزر درمانی پوست با دستگاه فرکشنال

توصیه می‌شود قبل از اقدام برای درمان چروک صورت با لیزر و به‌وسیله دستگاه فرکشنال، اقدامات و مراقبت‌های لازم را به‌خوبی انجام دهید. به خاطر داشته باشید که دو هفته قبل از درمان از قرارگرفتن در معرض نورخورشید خودداری کنید. همچنین اگر سابقه تبخال و حساسیت‌های شدید پوستی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از چروک پوست زودرس

اقدامات بعد از لیزر درمانی با دستگاه فرکشنال

یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه این است که زمان بهبودی پس از اتمام درمان کم است. به خاطر داشته باشید که باید چهارهفته پس از درمان چروک صورت با لیزر، از قرارگرفتن در معرض نورخورشید خودداری کنید. بسیاری از بیماران طی چند روز تغییرات مثبت را مشاهده کرده و عوارض کمتری را شاهد هستند. اما برخی از بیماران نیز ممکن‌ است یک یا چند مورد از شرایط زیر را در ناحیه تحت‌درمان تجربه کنند:

  • سرخی پوست
  • احساس گرما در محل درمان‌شده
  • تورم
یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه این است که زمان بهبودی پس از اتمام درمان کم است.

دلایل استفاده از لیزر

 لایه‌برداری و درمان چروک صورت با لیزر عمدتاً با از بین‌بردن لایه بالایی پوست چروکیده عمل می‌کند. همچنین در این روش لایه‌های زیرین پوست نیز گرم شده و به این شکل تولید کلاژن نیز تقویت می‌شود. لیزردرمانی پوست را در ناحیه درمان تحریک می‌کند تا با ظاهری صاف‌تر و یکنواخت‌تر بهبود یافته و جایگزین شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از لیزر در درمان چروک پوست این است که این روش کمتر تهاجمی بوده و نتیجه آن در مدت زمان کوتاهی بعد از درمان مشخص می‌شود. همچنین لیزردرمانی به پوست شما کمک می‌کند تا:

  • سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.
  • لکه‌های پوستی ناشی از قرارگرفتن در معرض نورخورشید از بین برود.
  • تغییر رنگ پوست و رنگدانه‌های ناخواسته را از بین برده تا پوست زیباتر نشان داده شود و ظاهری شاداب‌تر به شما بدهد.
  • علائم ناخواسته پیری را کاهش دهد.
  • به تحریک تولید کلاژن و الاستین بپردازد.

کلاژن و الاستین ساختار حمایتی پوست را تشکیل می‌دهند. با افزایش سن، این ساختار حمایتی ضعیف شده و در نتیجه ایجاد چین‌وچروک برروی پوست را شاهد هستیم.

این درحالی‌ست که از درمان چروک صورت با لیزر و با استفاده از فناوری موثر آن برای افزایش طراوت پوست با تحریک تولید کلاژن و الاستین استفاده می‌شود. این فناوری برای چین‌وچروک دورچشم، اطراف دهان، خطوط اخم و تمام خطوط اضافی صورت مناسب است.

روش درمان چروک صورت با لیزر نیز به‌گونه‌ای‌ است که به ابتدا با اشعه به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باعث فعال‌سازی رشته‌های کلاژن (پروتئین‌های ساختاری پوست) می‌شود.

بوتاکس یا لیزر؟

کسانی که به‌دنبال راه‌حل درمانی برای رفع چروک پوست خود هستند، مطمئنا قبل از انجام آن، راه‌ها و روش‌های مختلفی را بررسی می‌کنند. برای برخی از افراد این مسئله وجود دارد که نمی‌دانند بوتاکس را انتخاب کنند و یا لیزردرمانی! در این قسمت به توضیح هر دو روش و مقایسه آن‌ها باهم می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم مناسبی برای درمان خطوط مزاحم صورت خود، بگیرید.

بوتاکس و لیزردرمانی هر دو برای کاهش خطوط ریز و چین‌و‌چروک بسیار موثر هستند، اما تفاوت بین آنها چیست؟

بوتاکس در واقع یک نام تجاری برای دارویی به نام سم بوتولینوم است. در این روش ماده موردنظر با استفاده از سوزن‌های ریز به ماهیچه‌های صورت تزریق شده و به این شکل و به‌آرامی ماهیچه‌های موردنظر را شل می‌کند و توانایی آنها را برای انجام حرکات معمولی صورت به حداقل می‌رساند.

از زمانی که حرکات کاهش یافته و محدود می‌شود، خطوط پوست شروع به نرم و بازشدن می‌کنند. در بیماران با پوست جوان‌تر، خطوط با تزریق بوتاکس به‌طور کامل ناپدید می‌شوند. اما در بیماران مسن‌تر، بسته‌به عمق چین‌وچروک، خطوط ممکن‌است به درجات مختلفی نرم و ناپدید شوند.

اثرات این روش 4 ماه باقی می‌ماند. بوتاکس بیش از 20 سال است که درجهان استفاده می‌شود. همچنین ثابت شده که این روش بسیار ایمن بوده و عوارض آن بسیار نادر است. مزیت مهم روش بوتاکس این است که اگر استفاده از آن را متوقف کنید، چین‌وچروک‌های شما را بدتر نمی‌کند، بلکه به‌سادگی به حالت قبلی باز می‌گردند.

روش درمان چروک صورت با لیزر نیز به‌گونه‌ای‌ است که به ابتدا با اشعه به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باعث فعال‌سازی رشته‌های کلاژن (پروتئین‌های ساختاری پوست) می‌شود. در این زمان و با ایجاد تحریک حرارتی به رشته‌های کلاژن، سیستم ایمنی شما وارد عمل شده تا این آسیب‌ها را به‌همراه پیری و پوست چروکیده ایجادشده در همان ناحیه برطرف کند.

به این شکل بدن طی چند هفته و چند ماه، کلاژن را بازسازی،قوی‌تر و کشسان‌تر از قبل می‌کند. در این حالت، چین‌وچروک‌ها شروع به صاف شدن کرده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت. البته باید بدانید که اثرات این صاف‌سازی پوست بسته‌به عوامل زیادی مانند سن، سلامتی و نوع سبک زندگی می‌تواند از ماه‌ها تا سال‌ها باقی بماند. هرکدام از روش‌های درمان چروک پوست، یعنی لیزر و بوتاکس، هر دو نیاز به مراقبت  دارند، زیرا بدن به مرور زمان به پیرشدن ادامه می‌دهد.

همان‌طور که اشاره شد لیزرها برای صاف‌کردن و تقویت پوست و ترمیم آسیب‌های گذشته بسیار خوب عمل می‌کنند، اما ویژگی درمانی این روش به‌گونه‌ای‌ است که نمی‌تواند از بروز مجدد آسیب‌های بعدی عضلات صورت شما جلوگیری کند. این به این معنی‌ست که روند پیری طبیعی پوست همچنان ادامه داشته و نیاز به مراقبت دارد.

در بحث مقایسه و الویت دو روش درمانی لیزر و بوتاکس برای رفع و کاهش چروک صورت، توصیه می‌شود که ابتدا برای درمان چروک صورت با لیزر اقدام کنید و به ترمیم آسیب‌های پوستی موجود و تقویت پوست خود بپردازید، سپس روش تزریق بوتاکس را به‌طور منظم و برای جلوگیری از بازگشت چین‌وچروک دنبال کنید. این می‌تواند یکی از موثرترین روش‌ها برای حفظ جوانی پوست شما باشد.

مقایسه روش‌های لیزر، تزریق و لیفت برای درمان چروک

روش درمان چروک صورت با لیزر نیز به‌گونه‌ای‌ است که به ابتدا با اشعه به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باعث فعال‌سازی رشته‌های کلاژن (پروتئین‌های ساختاری پوست) می‌شود

به‌طور کلی برداشتن لایه‌های پوست برای کاهش چین‌وچروک یا فرورفتگی‌های نامنظم، راهی موثر برای بازیابی پوستی صاف‌تر و جوان‌تر است. امروزه و با پیشرفت ابزارها و روش‌های درمانی، می‌توان با متدهای مختلف به جلوگیری و کاهش روند پیری پوست کمک کرد.

افرادی که قصد دارند برای درمان مشکلات پوستی خود اقدام کنند بهتر است زیرنظر یک فرد متخصص و باتوجه به ویژگی‌های پوستی خود بهترین و موثرترین تکنیک‌ها را انتخاب کنند. در این قسمت به معرفی جدیدترین روش‌های درمانی برای ازبین‌بردن خطوط و چروک پوست می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت:

درمان چروک صورت با لیزر

روش درمانی لیزر بیشتر مناسب شرایطی‌ است که خطوط و چروک‌های پوستی شما زیاد و مشهود است. این روش بیشتر درمانی‌ است و برای پیشگیری بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید.

در این تکنیک، پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به سمت لایه‌های مختلف پوست هدایت می‌شود. به این‌شکل که لایه‌به‌لایه پوست را با لیزر حذف کرده که باعث تحریک رشد فیبرهای کلاژن جدید می‌شود. روش درمانی لیزر همچنین منجربه مشکلات کمتری در مورد هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست) می‌شود.

لایه‌برداری با لیزر غیرآبلاتیو باعث ایجاد کلاژن جدید و سالم‌تر شده و به ترمیم پوست کمک می‌کند. در نوعی از لیزردرمانی با فناوری لیزر فرکشنال، نور لیزر به‌صورت شبکه‌ای به عمق پوست ارسال شده که منجربه بهبود سریعتر پوست می‌شود. اگر موارد زیر را دارید، برای بازسازی و درمان چروک صورت با لیزر اقدام کنید:

  • خطوط ریز زیر یا اطراف چشم، پیشانی یا دهان
  • چین‌وچروک زیر یا اطراف چشم، پیشانی یا دهان
  • اسکارهای ناشی از آکنه

توجه داشته باشید که اگر آکنه فعال دارید، قبل از انجام لیزر درمانی باید صبر کنید تا آکنه شما به‌خوبی کنترل شود. بیمارانی که اخیراً تحت‌درمان با Accutane® قرار گرفته‌اند، باید حداقل شش ماه پس از آخرین دوز خود قبل از لیزر مجدد صبر کنند.

لایه‌برداری با لیزر به‌طور کلی برای افراد با پوست روشن مناسب‌تر است، زیرا افرادی که پوست تیره دارند در معرض خطر بیشتری برای هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) با درمان‌های خاص هستند. پس از این درمان باید به مدت 3 ماه از قرارگرفتن در معرض نور خورشید اجتناب شود.

 سم بوتولینوم نوع A درمان تزریقی (Botox®)

بوتاکس دارویی است که از سم بوتولینوم به دست می‌آید. سم بوتاکس، سیگنال‌های شیمیایی که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شوند را مسدود می‌کند. این ماده درواقع در ماهیچه‌هایی که انقباض آنها عاملی برای ایجاد چین‌وچروک است، مانند بین ابروها (خط اخم) و خطوط گوشه چشم تزریق می شود.

اثرات بوتاکس معمولا بین 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند. هنگامی که اثر بوتاکس از بین می‌رود، ماهیچه‌ها دوباره فعال شده و چین‌وچروک ها شروع به خودنمایی می‌کنند. بنابراین در این روش، باید درمان را در دوره‌های زمانی مناسب و منظم تکرار کنید. این روش بسیار متداول بوده و بویژه برای کنترل خطوط پیشانی و اطراف چشم بسیار کاربرد دارد. اگر قصد دارید برای انجام بوتاکس اقدام کنید، توصیه می‌شود به مراکز معتبر مراجعه کرده و نوع مواد تزریقی را نیز حتما بررسی کنید.

فیلر

همان‌طور که اشاره شد، بهتراست هرکدام از روش‌های درمانی برای ازبین‌بردن چروک‌های پوستی را باتوجه به نوع پوست و همچنین عمق خطوط انتخاب کنید. علاوه‌بر درمان چروک صورت با لیزر و تزریق بوتاکس، در روشی دیگر می‌توان از تکنیک فیلر استفاده کرد. این روش بیشتر مناسب شرایطی‌ست که شما برای ازبین‌بردن چروک نیاز به پرکردن پوست و ناحیه آسیب‌دیده دارید.

با تکیه‌بر این روش در اکثراوقات چین‌های عمیق موجود در اطراف دهان، بینی و چانه قابل درمان و ترمیم است.  اسیدهیالورونیک، یک پلیمر قندطبیعی، رایج‌ترین پرکننده مورد استفاده در این روش درمانی است.

بیشتر پرکننده‌ها موقتی هستند و اثرات مفید آن‌ها حدود 4 تا 6 ماه باقی می‌مانند، در این شرایط باید درمان، مجدد تکرار شود. این روش درمانی بوده و بویژه برای خطوط و چروک‌های عمیق پوستی بسیار مناسب است.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

لیفت صورت

یکی دیگر از روش‌های رایج برای ازبین‌بردن چروک صورت، لیفت نام دارد. در این روش که درواقع یک عمل جراحی است، پوست و چربی اضافی صورت و گردن برداشته می‌شود. همچنین سفت‌کردن لایه‌های عضلانی و بافت همبند نیز یکی از مهم‌ترین مراحل کار در این نوع روش درمانی است.

نتایج و اثرات لیفت صورت معمولا بین 7 تا 10 سال باقی می‌ماند. برای افرادی که عمق چروک پوست، شل شدن و افتادگی پوست آن‌ها شدید است، لیفت صورت یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. همچنین ماندگاری بالای اثرات این روش، یکی از مزیت‌های مهم آن است.

خطوط ریز و یا چین‌وچروک عمیق می تواند در اثر افزایش سن، انقباضات صورت و آسیب‌های ناشی از نورخورشید ایجاد شود. روش‌های درمانی و پیشگیری زیادی برای کاهش چروک و حفظ جوانی پوست وجود دارد. درمان چروک صورت با لیزر یکی از مهم‌ترین این روش‌هاست.

همچنین بوتاکس، فیلر و لیفت صورت نیز از تکنیک‌های مهم درمان چروک صورت به‌شمار می‌روند. برای انتخاب هر روش درمانی بهتراست ابتدا با متخصص خود مشورت کرده و باتوجه به شرایط پوستی و عمق خطوط بهترین تکنیک درمانی را انتخاب کنید. در این مقاله سعی داشتیم به آشنایی شما با روش‌های مختلف درمان چروک صورت بپردازیم.

منبع ++++

برخی اقدامات مهم بعد از درمان چروک صورت با لیزر چیست؟

ناحیه درمان را پس از ۲۴ ساعت اول و سپس چهار تا پنج بار در روز پس از آن تمیز کنید. 2. برای جلوگیری از ایجاد التهاب و کهیر، پس از هربار تمیزکردن ناحیه موردنظر، از پمادهایی مانند وازلین استفاده کنید. 3. پس از بهبودی کامل ناحیه، حداقل دو تا سه ماه فقط از آرایش بدون روغن استفاده کنید.

عوارض بعد از انجام لیزر درمانی چیست؟

درد 2. تورم 3. خون‌ریزی 4. جای زخم 5. پوسته‌شدن6. تغییر رنگ

رفع و درمان چروک صورت با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

در لیزردرمانی برای حذف و کاهش خطوط صورت، درواقع پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به سمت پوست چروکیده هدایت شده و به این شکل لایه‌به‌لایه پوست را از بین می‌برد. به این ترتیب می‌توان چین‌وچروک‌ها را به روشی بسیار دقیق و هر بار با تمرکز برروی یک لایه از پوست، از بین برد.

لیزردرمانی چه کمکی به پوست شما می‌کند؟

سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. 2. لکه‌های پوستی ناشی از قرارگرفتن در معرض نورخورشید از بین برود. 3. تغییر رنگ پوست و رنگدانه‌های ناخواسته را از بین برده تا پوست زیباتر نشان داده شود و ظاهری شاداب‌تر به شما بدهد. 4. علائم ناخواسته پیری را کاهش دهد. 5.به تحریک تولید کلاژن و الاستین بپردازد.

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی