ماساژ صورت با روغن خراطین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت با روغن خراطین برای جوانسازی!

به این مطلب امتیاز دهید

داشتن پوست زیبا، جوان و بدون چین و چروک، یکی از دغدغه‌هایی است که امروزه میان افراد، به ویژه زنان وجود دارد. پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن در برابر تهاجم میکروب‌ها و همچنین یکی از عوامل مهم در زیبایی ظاهری افراد است. افزایش تولیدکنندگان لوازم و محصولات آرایشی از یک طرف و گسترش بازارها و افزایش مصرف‌کنندگان این محصولات از طرف دیگر، سبب شده تا امروزه بیش از پیش افراد برای مراقبت از پوست خود به فکر استفاده از این محصولات و مواد بهداشتی باشند.

البته نباید فراموش کرد که وجود آلاینده‌ها و آلودگی‌های محیطی نیز دلیل دیگری در مراقبت از پوست است، چرا که پوست بیشترین میزان تماس و برخورد را با آن‌ها دارد. از زمان‌های گذشته استفاده از ماسک‌های طبیعی برای زیباسازی پوست و از بین بردن آلودگی‌ها امری رایج بوده است.

در ابتدا استفاده از محصولات طبیعی و انواع میوه‌ها مرسوم بود، اما امروزه ترکیبات بهتر و مؤثرتر ماسک‌ها باعث شده این محصولات روز به روز علاقه‌‌مندان بیشتری پیدا کند. روغن خراطین یکی از مواد بسیار مغذی و مهم برای سلامت پوست افراد است.

استفاده از ماسک صورت روغن خراطین، علاوه ‌بر خواص پرشماری که برای سطح پوست افراد خواهد داشت، هیچ‌گونه عوارضی در پی ندارد. در کنار استفاده از ماسک، ماساژ صورت با روغن خراطین نیز از دیگر راهکارهای سلامتی و پاکیزگی پوست است. در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه لازم است در خصوص ماسک روغن خراطین و فواید آن برای پوست و مو بدانید، در اختیار شما قرار دهیم.

ماساژ صورت با روغن خراطین

روغن خراطین یا Earthworms oil یکی از انواع روغن‌های طبیعی است. خراطین از کرم خاکی قرمز به دست می‌آید. عموما افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند، به دنبال افزایش حجم اندام‌های خود هستند. کرم خاکی قرمز با نام علمی ایزینیا فتیدا در پوشش گیاهی پوسیده، کمپوست و کود رشد می‌کند.

برای تهیه روغن خراطین عموما این کرم‌ها را در برابر آفتاب قرار داده تا خشک شوند و بعد، از آن‌ها پودری تهیه می‌شود که کارشناسان معتقدند یکی از منابع فوق‌العاده غنی پروتئین است. طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته، این کرم خاکی قرمز حاوی 64٪ پروتئین است و ترکیب خوبی شامل اسیدهای آمینه ضروری را دارد.

این روغن برای استفاده موضعی بسیار مناسب بوده و با اغلب انواع پوست سازگاری دارد. روغن خراطین اصل دارای غلظت بالایی است، بوی تند و نامطبوعی دارد و به آسانی جذب پوست می‌شود. ترکیبات این روغن، شامل: آلانتوئین، پروتئین با خواص فوق‌العاده، کلاژن و امگا 3،6،9 است.

به پوستت جون تازه بده

4 فایده شگفت‌انگیز ماساژ صورت با روغن خراطین

روغن خراطین، از جمله روش‌ها و مواد درمانی طب سنتی شناخته می‌شود. روغن خراطین یک روغن کاملاً طبیعی است که فواید بسیاری برای بدن دارد.

عموما روغن خراطین را به علت حجم‌دهی و افزایش سایز اندام‌های مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌دهند. کارشناسان معتقدند که این روغن کمترین عوارض را میان دیگر روغن‌های گیاهی و طبیعی دارد. از این ‌رو افراد با خیال راحت از آن استفاده می‌کنند و نگرانی بابت مصرف بیش‌ از حد آن ندارند. در اینجا قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین فواید این روغن برای پوست را برای شما بیان کنیم.

روغن خراطین، از جمله روش‌ها و مواد درمانی طب سنتی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: روشن شدن پوست با 20 روش خانگی و ساده!

از بین برنده چین و چروک

یکی از مهم‌ترین فواید ماساژ صورت با روغن خراطین، تأثیر فوق‌العاده بر زیبایی پوست و ترمیم سطح پوست است. بسیاری از مصرف‌کنندگان این ماده اعتقاد دارند که بعد از مصرف روغن خراطین، پوستی به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر دارند. پزشکان و متخصصان راه‌های بسیاری را برای بهبود و ترمیم پوست ارائه کرده‌اند از بوتاکس، تزریق چربی در پوست تا انواع روش‌های درمانی با لیزر.

با استفاده از ماساژ صورت با روغن خراطین، شما به راحتی می‌توانید علاوه ‌بر از بین بردن چین و چروک‌های سطح پوست صورت و شفاف‌سازی و جوان‌سازی آن، از شر جوش‌های پوست صورتتان خلاص شوید. وجود کلاژن بالا در این روغن، سبب کشسانی و مقاومت بالای پوست می‌شود. لازم به ذکر است تداوم استفاده از این روغن، امری حیاتی برای تأثیرگذاری بیشتر است. این روش برخلاف دیگر روش‌ها، تا به امروز هیچ‌گونه عوارضی در پی نداشته ‌است.

ازبین بردن جوش

شما به راحتی می‌توانید با مصرف روزانه روغن خراطین، نابودی جوش‌های صورت خود را مشاهده کنید. فقط کافی است با استفاده از ماساژ صورت با روغن خراطین، این روغن را در سطح پوست خود پخش کنید تا جوش‌ها به مرور از بین بروند.

شفاف‌سازی پوست با ماساژ صورت با روغن خراطین

پوست افراد به دلیل مواجهه مستقیم با انواع آلودگی‌های محیطی و آلاینده‌ها در معرض کدر شدن قرار می‌گیرد. استفاده از انواع روغن‌ها به شفاف شدن سطح پوست کمک بسیاری می‌کند. روغن خراطین با داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار، یکی از روغن‌های مفید برای شفاف‌سازی پوست افراد است.

رفع ترک‌های پوستی

خشکی پوست یکی از رایج‌ترین مشکلات در بین افراد است. وجود ترک‌های زیاد در سطح پوست، زبر شدن پوست و خطوط زائد در پوست اندام‌ها از عوارض خشکی بیش‌ از اندازه پوست است. بسیاری از متخصصان بهترین راهکار برای بهبود خشکی پوست را استفاده از روغن‌های گیاهی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل برای رشد ابرو

از این ‌رو بیشتر آن‌ها، افراد را به مصرف روغن خراطین ترغیب می‌کنند. این روغن به دلیل داشتن آمینو اسیدهای مفید، سبب ایجاد رطوبت مطلوب در سطح پوست شده و در صورت مصرف مداوم، باعث از بین رفتن ترک‌های خشکی پوست خواهد شد.

خشکی پوست یکی از رایج‌ترین مشکلات در بین افراد است.

3 فایده روغن خراطین که نمی‌دانستید!

در قسمت قبل دیدیم که روغن خراطین یکی از مهم‌ترین ترکیبات و انواع روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامتی و مراقبت از پوست است. جدا از فواید مورد اشاره، مصرف این روغن بر سایر اندام‌های بدن نیز تأثیرات بسیار خوبی دارد. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با دیگر فواید مصرف خراطین آشنا کنیم.

افزایش سایز و حجم اندام بدن

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از روغن خراطین، تأثیر آن برای سایز و حجم اندام بدن است. حتما افرادی را مشاهده کرده‌اید که از فرم و اندازه اندام‌های مختلف خود راضی نیستند و به دنبال راهی برای تغییر شکل و رساندن آن به اندازه و فرم مطلوب هستند. این خواسته در مردان و زنان متفاوت است.

زنان اغلب نگران اندازه و فرم سینه‌های خود هستند و مردان نیز علاقه‌مند هستند تا عضلات و اندام پرحجم‌تری داشته ‌باشند. عموما برای رفع این دغدغه در بین افراد، متخصصان توصیه می‌کنند از روغن خراطین استفاده کنید. روغن خراطین با داشتن مقادیر بسیار بالای پروتئین‌های حجم‌دهنده، باعث تغییر سایز و حجم اندام‌ها می‌شود.

بهبود رشد موها

بسیاری از افراد با مشکل کاهش موی سر مواجه هستند. استفاده از مواد و ترکیبات شیمیایی در لوازم بهداشتی سبب شده تا این معضل بیش‌ از پیش نمایان شده و افراد را دچار استرس نسبت به کچلی کند.

یکی از ترکیبات فوق‌العاده مؤثر در افزایش رشد موها، روغن خراطین است. ترکیبات ویتامینه و وجود مواد معدنی بسیار سبب ترمیم موها و استحکام بالای آن‌ خواهد شد.

بهبود روماتیسم و دردهای مفصلی

یکی از خواص روغن طبیعی خراطین، طبع گرم آن است. همین ویژگی سبب شده تا بعد از مصرف آن روی اندام‌ها دردهای موضعی آن بهبود نسبی یابند. متخصصان معتقدند این روغن هر چند تأثیر خیلی شگرفی بر بهبود کامل روماتیسم و دردهای مفصلی ندارد، ولی می‌تواند به روند درمان آن کمک کند.

بسیاری بعد از این عمل دچار عوارض بسیار بدی می‌شوند و گاهی حتی لب‌های خود را ازدست می‌دهند. استفاده از روغن خراطین و ماساژ این روغن روی لب‌ها، می‌تواند به مرور زمان حجم خوبی به آن بدهد.

چاقی صورت با روغن خراطین

امروزه اشخاص زیادی وجود دارند که از ظاهر و اندام‌های خود رضایت کافی ندارند. آن‌ها به دنبال راهی هستند تا بتوانند اندازه و فرم اندام‌های خود را تغییر دهند. بسیاری از متخصصان روش‌هایی که سبب تغییر در حجم اعضای بدن می‌شود را تأیید نمی‌کنند و معتقدند که عوارض بسیار جبران‌ناپذیری را برای فرد خواهد داشت.

در گذشته مردان اقدام به تزریق انواع هورمون‌های رشد نموده و زنان با انجام عمل‌های زیبایی و تزریق مواد شیمیایی، در تلاش برای تغییر سایز اندام‌های ظاهری خود بودند؛ اما امروزه با ظهور ترکیبی جدید به نام روغن خراطین، این مشکل برطرف شده و افراد می‌توانند بدون مشکل، سایز اندام‌های بدن خود را تغییر دهند.

برجستگی گونه‌ها

روغن خراطین روی بافت‌های اسفنجی تأثیر بیشتری داشته و افزایش حجم جالبی را به قسمت‌های متراکم بدن می‌دهد. شما می‌توانید با ماساژ صورت با روغن خراطین در قسمت گونه‌ها، حجم قابل توجهی به آن بدهید. در واقع بعد از مصرف چندین باره‌ی این روغن، گونه‌های شما برجسته و حجیم خواهد شد.

حجم‌دهی به لب‌ها در ماساژ صورت با روغن خراطین

یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی، حجیم کردن اندازه لب‌ها است. بسیاری بعد از این عمل دچار عوارض بسیار بدی می‌شوند و گاهی حتی لب‌های خود را ازدست می‌دهند. استفاده از روغن خراطین و ماساژ این روغن روی لب‌ها، می‌تواند به مرور زمان حجم خوبی به آن بدهد.

عضله‌سازی

بسیاری از مردان با هدف حجیم شدن عضلات خود به باشگاه‌های ورزشی می‌روند. آن‌‌ها به دنبال مناسب کردن اندام‌های خود هستند. هر چند که عمل ورزش و تحرک تأثیر بسیار بالایی در پرورش عضلات و اندام‌ها دارد، اما شما می‌توانید با مصرف مداوم روغن خراطین، فرم ماهیچه‌‌های خود را بهبود بخشید. فقط کافی است به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

 روش صحیح مصرف روغن خراطین چگونه است؟

امروزه روغن خراطین را به صورت مستقیم استفاده می‌کنند. در گذشته برخی از ماسک‌ها در بازار حاوی ترکیبات این روغن بود و افراد آن‌ها را تهیه کرده و مصرف می‌نمودند، اما این روزها کار راحت‌تر شده و بسته‌بندی‌های متنوعی از این روغن در دسترس عموم قرار گرفته تا به راحتی از آن استفاده کنند.

نکته‌ای که باید همواره در نظر داشته ‌باشیم، نحوه استفاده درست از روغن خراطین است. در ادامه یک راهنمای عالی برای مصرف صحیح و تأثیرگذار این روغن به شما ارائه می‌دهیم.

حتما قبل از مصرف، باید پوست ناحیه مورد نظر را به خوبی شستشو دهید. سپس به مدت 1 دقیقه با انگشتان خود و به آرامی، ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید یا با حوله داغ کمی گرم کنید.

با افزودن چند قطره روغن خراطین روی پوست، به مدت 3-4 دقیقه ماساژ را ادامه دهید. سپس پارچه‌‏ای را با آب سرد خیس کرده و روی عضو یا ناحیه مورد نظر بگذارید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید این عمل را حداقل روزی یکبار و به مدت 2 ماه تکرار کنید.

استفاده از روغن‌های گیاهی برای مراقبت از پوست، به امری بسیار رایج تبدیل شده ‌است

ماساژ صورت با روغن خراطین چگونه است؟

اگر شما می‌خواهید از روغن خراطین برای فرم دهی و افزایش حجم گونه‌های خود استفاده کنید، باید با نحوه ماساژ صورت با روغن خراطین آشنا باشید تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید بازدهی مطلوبی را از مصرف این ماده داشته ‌باشید.

بیشتر بخوانید: تاثیر روغن جوانه گندم بر مو

برای انجام اصولی ماساژ صورت با روغن خراطین، باید ابتدا صورت خود را به صورت کامل با پارچه‌ای تمیز و خشک کنید. سپس مقداری از این روغن را روی کف دست خود ریخته و بعد ۳ انگشت یا انگشت میانی خود را از خط خنده به سمت گوش‌ها حرکت دهید و با دست دیگر، مجدداً همین حرکت را تکرار کنید. توصیه می‌کنیم این حرکت را به طور روزانه و در 7 مرتبه 5 تایی انجام دهید.

شما می‌توانید این روش را برای کل صورت انجام دهید. در واقع برای تأثیرپذیری بیشتر این روغن، شما باید ماساژ را از پیشانی شروع کنید و به سمت پایین صورت حرکت نمایید. ماساژ و مصرف طولانی مدت این روغن، باعث می‌شود اندام مورد نظر شما به شکل غیرطبیعی و ناهماهنگ با سایر اندام‌ها حجیم‌تر شود. از این‌ رو حتماً باید در مصرف به اندازه آن روی اندام‌ها دقت لازم صورت گیرد.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

استفاده از روغن‌های گیاهی برای مراقبت از پوست، به امری بسیار رایج تبدیل شده ‌است. روغن گیاهی خراطین نیز یکی از پرمصرف‌ترین و در عین ‌حال مفیدترین انواع روغن است. این روغن علاوه‌ بر تأثیرات زیاد روی پوست، می‌تواند بر دیگر اندام‌های بدن نیز اثرگذار باشد. استفاده از روغن خراطین اصل، بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های چاق کردن اندام‌هایی مانند صورت و گونه‌ها است.

روغن خراطین علاوه بر تأثیری که در بزرگ کردن سایز اندام‌های بدن دارد، برای تقویت و رویش مجدد موها و درمان زودانزالی مردان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشته باشید برای تأثیر بیشتر مصرف این روغن، دستورالعمل‌های حین استفاده از آن را به درستی اجرا کنید.

منبع +++

۳ فایده روغن خراطین چیست؟

1. افزایش سایز و حجم اندام بدن 2. بهبود رشد موها 3. بهبود روماتیسم و دردهای مفصلی

ماساژ صورت با روغن خراطین چگونه است؟

برای انجام اصولی ماساژ صورت با روغن خراطین، باید ابتدا صورت خود را به صورت کامل با پارچه‌ای تمیز و خشک کنید. سپس مقداری از این روغن را روی کف دست خود ریخته و بعد ۳ انگشت یا انگشت میانی خود را از خط خنده به سمت گوش‌ها حرکت دهید و با دست دیگر، مجدداً همین حرکت را تکرار کنید. توصیه می‌کنیم این حرکت را به طور روزانه و در 7 مرتبه 5 تایی انجام دهید.

روش صحیح مصرف روغن خراطین چگونه است؟

با افزودن چند قطره روغن خراطین روی پوست، به مدت ۳-۴ دقیقه ماساژ را ادامه دهید. سپس پارچه‌‏ای را با آب سرد خیس کرده و روی عضو یا ناحیه مورد نظر بگذارید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید این عمل را حداقل روزی یکبار و به مدت 2 ماه تکرار کنید.

آیا روغن خراطین در چین چروک صورت موثر است؟

با استفاده از ماساژ صورت با روغن خراطین، شما به راحتی می‌توانید علاوه ‌بر از بین بردن چین و چروک‌های سطح پوست صورت و شفاف‌سازی و جوان‌سازی آن، از شر جوش‌های پوست صورتتان خلاص شوید. وجود کلاژن بالا در این روغن، سبب کشسانی و مقاومت بالای پوست می‌شود.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی