خواص روغن نارگیل برای رشد ابرو
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه admin

خواص روغن نارگیل برای رشد ابرو

به این مطلب امتیاز دهید

برخی ادعا دارند که تأثیر روغن نارگیل برای رشد ابرو کمی اغراق‌آمیز است، اما در حقیقت برخی فواید استفاده از روغن نارگیل به اثبات رسیده و می‌تواند برای ابروها بسیار مفید باشد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که تأثیر بسیاری بر سلامت بدن دارند. همچنین دارای خواص ضدمیکروبی و مواد مغذی می‌باشد که برای پوست و مو مفید است.

روغن نارگیل و ابرو

روغن نارگیل با خاصیت مرطوب‌کنندگی که دارد قادر است تا از پوست و مو محفاظت کرده و آن‌ها را تغذیه کند. این روغن همچنین برای اطراف چشم مناسب بوده و می‌تواند جایگزین سرم‌های ابرو موجود در بازار که حاوی مواد شیمیایی هستند شود.

به پوستت جون تازه بده

جلوگیری از شکستگی موها

روغن نارگیل قادر است تا از شکستگی موها جلوگیری کند. براساس تحقیقی در سال 2003، استفاده از روغن نارگیل قبل یا بعد از حمام، در کاهش از دست دادن پروتئین موها تأثیرگذار است.

Properties of coconut oil for eyebrow growth
روغن نارگیل قادر است تا از شکستگی موها جلوگیری کند

با اینکه این تحقیق بر روی موهای سر تمرکز دارد، اما می‌تواند برای ابروها به خصوص قبل یا بعد از شستشوی صورت یا پاک کردن آرایش تأثیرگذار باشد و همچنین با کاهش شکستگی، منجربه پرپشتی ابروها شود.

حفظ رطوبت

روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده طبیعی است و نسبت به سایر روغن‌ها عملکرد بهتری روی موها دارد. شواهد معتبری وجود دارد که نشان می‌دهند، روغن نارگیل بهتر از سایر روغن‌ها جذب مو می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل، از دست رفتن رطوبت را به حداقل رسانده و به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند که می‌تواند منجربه تقویت و سلامت ابروها نیز شود.

نابودکننده باکتری‌ها

پوست شما خانه مجموعه‌ای از قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌هاست.

شواهدی وجود دارد که اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل همچون لاریک اسید (Laric acid) دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می‌توانند از موها در برابر میکروارگانیسم‌های مضر محافظت کنند.

همچنین استفاده از روغن نارگیل می‌تواند از پوست اطراف چشم‌ در برابر عفونت‌های شایع پوستی همچون عفونت‌های فولیکولیت، عفونت‌های قارچی و شوره ابرو محافظت کند.

چگونه از روغن نارگیل برای رشد ابرو استفاده کنیم؟

چند روش به منظور استفاده از روغن نارگیل برای رشد ابرو وجود دارد، اما بستگی به تجربه شخصی شما دارد که کدامیک را انتخاب کنید. تنها تعدادی از سرم‌های ابرو موجود در بازار حاوی روغن نارگیل می‌باشند، اما بسیاری از آن‌ها حاوی روغن‌های مغذی دیگری نیز هستند.

سرم‌های ابرو اغلب حاوی یک اپلیکاتور یا برس هستند که استفاده از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. اما اگر خالص و طبیعی بودن محصول برای شما اهمیت دارد، قبل از خریدن محصول مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید زیرا برخی از سرم‌ها حاوی مواد عطری و سایر افزودنی‌ها می‌باشند.

روغن نارگیل ارگانیک، ارزان است و در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شود که می‌توان با استفاده از انگشتان تمیز و یا پنبه از آن استفاده کرد.

در ادامه به توضیح چگونگی استفاده از روغن نارگیل بر روی ابرو‌ها می‌پردازیم:

  1.  انگشت خود یا یک پنبه را به روغن نارگیل آغشته کنید.

  2. روغن را با ملایمت روی ابرو و در جهت رویش آن مالیده و‌ پخش کنید. مطمئن شوید که روغن به پوست بالا و پایین ابروی شما تماس پیدا کند.

  3.  این کار را برای هر دو ابرو نیز انجام دهید.

  4.  اجازه دهید تا روغن در طول شب روی ابروها بماند. سپس قبل از شستشو با آب، روغن‌های اضافه را با ملایمت پاک کرده و صورت خود را بشویید.

روغن نارگیل
 اجازه دهید تا روغن در طول شب روی ابروها بماند. سپس قبل از شستشو با آب، روغن‌های اضافه را با ملایمت پاک کرده و صورت خود را بشویید.

پیشگیری و عوارض جانبی

بی‌خطر بودن روغن نارگیل طبیعی برای استفاده روی پوست از جمله پوست اطراف چشم‌، ثابت شده است و به ندرت باعث ایجاد حساسیت می‌شود اما با این حال ممکن است برخی افراد به آن آلرژی داشته باشند.

اگر نسبت به هرگونه حساسیت نگران هستید، قبل از استفاده از روغن نارگیل بر روی ابروها، مقداری از آن را بر روی مچ دست خود تست کنید.حتی اگر نسبت به بی‌خطر بودن آن اطمینان دارید، باز هم مراقب نفوذ روغن به داخل چشمان خود باشید.

یک دستمال مرطوب تمیز می‌تواند هرگونه روغن اضافی را از روی چشمهایتان پاک کند. اگر مقداری روغن به درون چشمهایتان نفوذ کرد و احساس سوزش کردید، آن‌ها را با آب فراوان بشویید.

بیشتر بخوانید: برنزه کردن با روغن زیتون؛

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

  • روش‌های جایگزین برای داشتن ابروهایی پرپشت

روغن نارگیل برای رشد ابرو  یک روش ارزان و آسان است، که می‌تواند به تراکم آن کمک بسیاری کند. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند تأثیرگذار باشند.

به ابروهایتان اجازه دهید تا رشد کنند

چیدن موهای ابرو، اپیلاسیون و دیگر روش‌های برداشتن مو می‌توانند فرصت رشد و پرشدن ابروها را از ما بگیرند.
استراحت دادن به موها و نچیدن آن‌ها برای مدتی باعث کاهش آسیب‌ به پوست و فولیکول‌های موهای ابروی ما خواهد شد.

  •  روغن کرچک

براساس مطالعات انجام شده، روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک (Ricinoleic acid) است که می‌تواند به بهبود رشد موها نیز کمک کند و یک مرطوب‌کننده ارزان و مؤثر برای پوست شما باشد.

  •  وازلین

وازلین یک روش ارزان برای رطوبت‌رسانی به ابروها و محافظت از آن‌ها در برابر شکستگی است.
همچنین علاوه بر اینکه باعث افزایش رشد ابروها می‌شود، آن‌ها را صاف و مرتب نیز نگه می‌دارد.

  •  ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای فواید بسیاری از جمله خواص آنتی‌باکتریایی و ضد قارچی می‌باشد که می‌تواند از پوست و مو ابروها محافظت کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آلوئه‌ورا می‌تواند باعث افزایش جریان خون شده و در نتیجه به رشد موها کمک فراوانی کند.

  •  داشتن رژیم غذایی سالم

دریافت نکردن مواد مغذی و پروتئین به میزان کافی، باعث ریزش مو می‌شود. به همین منظور موادی را در رژیم غذایی خود مصرف کنید که سرشار از پروتئین، آهن و ویتامین‌های گروه B هستند.به ویژه بیوتین که موجب رشد موها شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 بیماتوپروست (Bimatoprost) یا لاتیس (Latisse)

لاتیس یک داروی موضعی می‌باشد که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای رشد ابروها تأیید شده است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند، بیماتوپروست به اندازه 0.03 ٪ قادر است تا به رشد مجدد ابروها کمک کند.

Properties of coconut oil for eyebrow growth
آلوئه‌ورا دارای فواید بسیاری از جمله خواص آنتی‌باکتریایی و ضد قارچی می‌باشد که می‌تواند از پوست و مو ابروها محافظت کند.
توصیه نهایی

ممکن است شواهد و مدارک علمی مبنی بر فواید روغن نارگیل محدود باشد، اما بسیاری از خواص آن به اثبات رسیده است که باعث می‌شود تا ارزش امتحان کردن را داشته باشد.
روغن نارگیل یک درمان بی‌خطر و ارزان بوده که می‌تواند در رشد و پرپشت شدن ابروهای شما تأثیر چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: روغن خراطین چیست؟

خاصیت روغن نارگیل برای پوست و مو چیست؟

روغن نارگیل با خاصیت مرطوب‌کنندگی که دارد قادر است تا از پوست و مو محفاظت کرده و آن‌ها را تغذیه کند. این روغن همچنین برای اطراف چشم مناسب بوده و می‌تواند جایگزین سرم‌های ابرو موجود در بازار که حاوی مواد شیمیایی هستند شود.

خواص روغن نارگیل برای مو چیست؟

جلوگیری از شکستگی موها 2. حفظ رطوبت 3. نابودکننده باکتری‌ها

روش‌های جایگزین برای داشتن ابروهایی پرپشت چیست؟

روغن کرچک 2. وازلین 3. ژل آلوئه‌ورا 4. داشتن رژیم غذایی سالم

چگونه از روغن نارگیل برای رشد ابرو استفاده کنیم؟

انگشت خود یا یک پنبه را به روغن نارگیل آغشته کنید. 2. روغن را با ملایمت روی ابرو و در جهت رویش آن مالیده و‌ پخش کنید. مطمئن شوید که روغن به پوست بالا و پایین ابروی شما تماس پیدا کند. 3. این کار را برای هر دو ابرو نیز انجام دهید. 4. اجازه دهید تا روغن در طول شب روی ابروها بماند. سپس قبل از شستشو با آب، روغن‌های اضافه را با ملایمت پاک کرده و صورت خود را بشویید.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

13 دیدگاه برای خواص روغن نارگیل برای رشد ابرو

سلام من روغن کرچک ونارگیل اصل خریدم برای رشد ابرو قاطیش کنم بزنم خوبه یا جدا جدا بزنم کدوم بهتر
ممنون میشم پاسخ بدین تشکر

عالیه

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی