روغن خراطین چیست؟
۴ دی ۱۴۰۰ ۲۲ دیدگاه admin

روغن خراطین چیست؟ افزایش دهنده حجم عضلات صورت و بدن

به این مطلب امتیاز دهید

روغن خراطین که از نوعی کرم خاکی تهیه می‌شود یکی از طبیعی ترین روغنها محسوب شده که امروزه به عنوان یک راهکار طبیعی با نتایج شگفت‌انگیز برای افزایش حجم لب، گونه، باسن، سینه و… می‌باشد. روغن خراطین با دارا بودن ویتامین‌های ریبوفلاوین، پانتونیک اسید، تیامین، پیریدوکسین، ویتامین ب۱۲، اسید فولیک و بیوتین تاثیر به سزایی در غذا رسانی به بافتهای پوستی دارد.

  روغن خراطین به علت دارا بودن ترکیباتی همچون؛ الانتئین، پروتیین، کلاژن، امگا ۳ و ۶ و ۹، گلیس و ویتامین E خواص زیاد و جالب توجهی دارد. عملکرد این رغن نیز بدین صورت است که پس از آن که روغن خراطین یا همان روغن کرم ایزینفتیدا را بر روی پوست خود بریزید، جذب آن ناحیه شده و سبب می‌شود گردش خون در آن عضو در حدود ۱.۷۵ برابر افزایش پیدا کند.

از آن جایی که گردش خون عامل اصلی افزایش سایز و حجم اعضای بدن زنان و مردان است، این روغن می‌تواند کمک به سزایی در افزایش حجم بدن داشته باشد.اگر می‌خواهید با روغن خراطین بیشتر آشنا شوید این مقاله کیوت مگ را تا پایان مطالعه نمایید.

این روغن خواص گسترده ای داشته، امروزه از آن در صنایع آرایشی و مد استفاده فراوان می‌شود

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین اصل روغنی فوق العاده که باعث حجم دهی فرم‌دهی اندام‌های بدن می‌باشد.این روغن مخصوص خانم ها و آقایان نبوده بلکه استفاده از این روغن جادویی برای عموم توصیه می‌شود.

روغن خراطین باعث شفاف سازی پوست می‌شود. یکی از خواص روغن خراطین این است که گودی و تیرگی زیر چشم را از بین می‌برد. همین روغن بعد از اعمال های مکرر روی پوست باعث درخشان شدن آن می‌شود و اصطلاحاً کاری می‌کند که گویی آب زیر پوست‌تان آمده است. البته به شرط اینکه روغن خراطین اصل را تهیه نمایید.

این روغن خواص گسترده ای داشته، امروزه از آن در صنایع آرایشی و مد استفاده فراوان می‌شود، همچنین خواص درمانی متعددی نیز دارد، برخی از مهمترین خواص این روغن عبارتند از:

  • روغن خراطین حجم دهنده گونه، لب و سفت کننده عضلات سینه و باسن است.
  • از این روغن به منظور افزایش حجم گونه، لب و … استفاده می‌گردد.
  • استفاده از این روغن یک راه طبیعی و دائمی برای افزایش حجم اندامهای مورد نظر بدن است.

بیشتر بخوانید: برنزه کردن با روغن زیتون

به پوستت جون تازه بده

عملکرد و مزایای روغن خراطین

روغن خراطین نوعی کمپلکس گلیکولیپوپروتئینی می‌باشد که خواص متفاوتی نظیر اثرات آنتی اکسیدانی و محرک رشد سلولی دارد. این روغن باعث بازسازی اپی تلیوم و افزایش سنتز برخی فاکتور های رشد می‌شود.روغن خراطین اصل، غلیظ و دارای بوی نامطبوعی است که با انواع پوستها سازگاری دارد و خیلی راحت جذب پوست می‌شود.

در مکانیسم این محصول می‌توان افزایش مقدار کلاژن و آرایش منظم تر رشته های کلاژنی، تکثیر فیبروبلاستی، تحریک روند رگزایی و کاهش تعداد سلول های آماس کرده اشاره کرد. ترکیب اثر این فرآیندهای عملکردی را می‌توان به شکل افزایش حجم و اندازه بافت ‌های عضلانی بدن شاهد بود.

از دیگر مزایا روغن خراطین این است که برای کاهش چین و چروک روی ناحیه پوست صورت مانند یک معجزه گر عمل می کند. بسیاری از خانم ها و آقایان علاوه بر لاغر بودن و کشیده بودن صورت از خطوطی که روی ناحیه مذکور به عنوان خط خنده یا چین زیر چشم ایجاد می شود، ناراحت هستند. این موضوع به سن و سال مرتبط نیست و حتی افراد در سنین جوانی نیز می توانند درگیر چنین معضلی باشند. بنابراین همین اشخاص به دنبال راهی می گردند که این مشکلات را سریعاً درمان کنند.

پیداست که روغن خراطین سرشار از خواص منحصر به فرد برای سلامتی است و می‌تواند سلامت بدن را در کنار زیبایی و شادابی تامین کند، در ادامه به شکل اجمالی به بررسی ۲۰ اثر ویژه روغن خراطین می‌پردازیم:

  • چاق کننده و حجیم کننده صورت
  • از بین برنده خطوط پنجه کلاغی (اطراف چشم)
  • سفت کننده عمومی بدن
  • از بین برنده گودی زیر چشم
  • افزایش شادابی پوست
  • درمان کننده زود انزالی
  • بزرگ کننده و سفت کننده فوق العاده موثر سینه و باسن خانم‌ها
  • افزایش دهنده گردش خون در موضع استفاده شده روغن
  • افزایش طول و سایز آلت تناسلی
  • از بین برنده جوش و اسکار‌های به جا مانده روی صورت
  • حجم دهنده لب و گونه
  • درمان چروک و ترک پس از زایمان
  • از بین برنده چین و چروک
  • افزایش دهنده حجم عضلات ورزشکاران پرورش اندام
  • کاهش فشار خون

کاربرد روغن خراطین برای ورزشکاران و پرورش اندام

استعمال این روغن برای ورزشکاران پرورش اندام جهت سرعت رشد عضلات و حجم‌دهی بر یک یا چند عضله خاص مفید است.روغن خراطین روغنی معدنی و طبیعی است و در پی آن عوارض جانبی مواد شیمیایی را در بدن ایجاد نخواهد‌کرد. ورزشکاران زیادی با تزریق آمپول‌های شیمیایی و هورمونی به دنبال افزایش رشد و سرعت بخشیدن به حجیم شدن عضلات هستند.

با استفاده از این روغن نتیجه‌‎ای مطلوب حاصل شده و عوارض جانبی و خطرات محتمل هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابند. قبل از مصرف روغن ۲ یا ۳ بار آن را روی پوست ناحیه بازو تست کنید و در صورتی که حساسیت پوستی بروز نداد می‌توانید از روغن به راحتی روی کل سطح بدن استفاده کنید.

حجم دهنده ی لب و گونه

روغن خراطین روی بافت‌های اسفنجی تأثیر بیشتری داشته و افزایش حجم جالبی را به قسمت‌های متراکم بدن هدیه می‌دهد.داشتن لب های نازک و باریک در آرایش های امروزی مورد پسند واقع نمی باشد و برعکس لب های حجیم و بزرگ بهمراه کمی آرایش میتواند چهره ای کاملا بینظیر و مطلوب از چهره افراد نمایان کند.

با استفاده از این روغن نتیجه‌‎ای مطلوب حاصل شده و عوارض جانبی و خطرات محتمل هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابند.

روش های مورد استفاده اغلب خانمها ، استفاده از ژل و پروتز است که علاوه بر هزینه های بالا ، عوارض جبران ناپذیری نیز به همراه دارد.شما می‌توانید در کنار استفاده از خراطین به منظور شفاف‌سازی و جوان‌سازی صورت، این روغن را در قسمت گونه‌ها کمی هدفمندتر مورد استفاده قرار دهید و با ماساژ گونه‌ها به‌طور مداوم با روغن خراطین روغن، گونه‌های برجسته و حجیم پیدا کنید.

تقویت و رشد موها با روغن خراطین

همه خانم‌هایی که با تقویت مو‌هایشان سر و کار دارند تا بحال باید تاثیر فاکتور‌های متعددی روی موهایشان را احساس کرده باشند. از جماله این موارد می‌توان به شرایط آب و هوایی، میزان رطوبت هوای محیط، حالات روحی، استرس، تغذیه و هچنین مصرف مواد مراقبتی متناسب با نوع مو اشاره کرد.

 از دیگر خواص روغن خراطین کمک به تقویت و رشد موها بوده که باعث شادابی و لطیف شدن مو می‌گردد. این روغن خشکی مو‌ها را تا حدود زیادی از بین می‌برد و با تحریک رشد سلولی موجب افزایش رشد مو و به مرور سالم‌تر شدن مو‌ها می شود.

در کنار استفاده از این روغن روی سطح پوست می‌توان مراقبت‌های جانبی از مو مثل بهبود تغذیه را به عنوان مکمل درمانی انجام داد. با حذف مواد قندی مصنوعی فراوان و کاهش تغذیه با فست فود به مرور ریزش موهایتان هم کاهش خواهد‌یافت.

اضافه کردن موادی مثل دارچین، جوزهندی، میخک و زنجبیل برای خوشبو شدن روغن خراطین می‌تواند مناسب باشد. فقط حواستان به حساسیت‌های پوستی و محرک‌های جوش برای پوستتان باشد. اگر این مواد جوش‌های شما را تحریک می‌کنن به محلول اضافه نکنید.

 از دیگر خواص روغن خراطین کمک به تقویت و رشد موها بوده که باعث شادابی و لطیف شدن مو می‌گردد

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن

روغن خراطین افزایش دهنده جریان خون در رگها

ماساژ این روغن روی عضلات موضع مورد نظر، با افزایش خون رسانی، باعث تغذیه بهتر شده و در نتیجه سرعت رشد و حجم گرفتن در آن عضله افزایش می‌یابد. همچنین به دلیل افزایش گردش خون یکی از روغن‌های مورد استفاده در ماساژ درمانی است و برای تسکین درد مفاصل و دردهای روماتیسمی بسیار مفید است.

از بین بردن خط اخم ، خط خنده و خط پیشانی و … با روغن خراطین تا حدود قابل توجهی امکان پذیر است. یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای این روغن استفاده از آن برای کاهش چین و چروک پوست،رفع خط اخم، خطوط پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست می‌باشد.

امروزه یکی از اصلی ترین مواد گرانترین کرم‌های جهان روغن خراطین است. همچنین این روغن در پوست صورت ایجاد شفافیت و درخشندگی می‌کند و پوست را فوق العاده نرم و لطیف نموده، سیاهی دور چشم و گودی زیر چشم را تا حد زیادی از بین می‌برد. همچنین اثر بی نظیری در کمرنگ کردن و محو نمودن لک‌های پوستی دارد.

طرز تهیه روغن خراطین

برای تهیه این روغن در گذشته که به آن روش ابن‌سینایی نیز گفته می‌شد، از ۲ کیلو کرم خاکی و ۱ کیلو روغن زیتون یا کنجد استفاده می‌شده و هنوز هم در عطاری‌ها از این روش استفاده می‌شود. از ۸۰ کیلوگرم کرم خاکی میتوان به میزان ۱ لیتر روغن کرم خاکی را استخراج نمود.

به این صورت که پودر خراطین و یا کرم خاکی را به مدت ۴۰ روز با روغن کنجد و زیتون در تماس قرار می‌دهیم. بعد از آن محلولی روغنی به اضافه قسمتی سیاه رنگ تولید می‌شود. قسمت روغنی آن روغن خراطین طبیعی و قابل مصرف برای ما می‌باشد. کرم خاکی مورد استفاده در این فرآیند  نوعی کرم خاکی به نام ایزینیا فتیدا می‌باشد. این کرم‌ها باید کاملا استریل شده و روده‌های آن ‌ها از خاک تخلیه شده باشد.

بیشتر بخوانید: روغن آووکادو و پوست!

طریقه استفاده روغن خراطین

قبل از مصرف روغن خرطین ، پوست خود را کاملا شستشو دهید(برای حداکثر جذب و عملکرد شستشو با فیس براش کیوت اسکین انجام شود) و پس از خشک کردن، ناحیه مورد نظر را چند دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون در آن قسمت زیاد شود. سپس سه تا پنج قطره از ترکیب مورد نظر را بسته به وسعت محل مورد استفاده روی پوست خود ماساژ دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود.

روزی دو بار این عمل را تکرار کنید. پس از مصرف روغن خراطین بگذارید حداقل ۱ ساعت بر روی پوست بماند و در صورت تمایل بعد از آن شستشو دهید. مناسب ترین زمان استفاده از روغن خراطین شب قبل از خواب می‌باشد.

  • مصرف خوراکى این دارو ممنوع است.
  • افرادی که صورت آن ها چرب و دارای جوش است باید در مصرف روغن خراطین احتیاط کنند و بعد از ۲ ساعت صورت خود را شست و شو دهند.
ماساژ این روغن روی عضلات موضع مورد نظر، با افزایش خون رسانی، باعث تغذیه بهتر شده و در نتیجه سرعت رشد و حجم گرفتن در آن عضله افزایش می‌یابد.

چه نکات مهمی در خرید روغن خراطین اصل رعایت کنیم؟

از شما عزیزان خواهشمندیم از برند های متفرقه هرگز استفاده نکنید، باید بدانید که رنگ روغن خراطین دلیلی بر اصل بودن روغن نیست زیرا که متقلبان با روش های مختلف رنگ و بوی این روغن را تغییر می‌دهند، همچنین قیمت بالای این روغن نشانه اصل بودن روغن نیست.

پنج اصل مهم برای تشخیص روغن خراطین اصل و تقلبی را مطالعه کنید:

  1. خراطین اگر اصل باشد به حالت مایع و روغنی خواهد بود و به هیچ‌وجه سفت و جامد نمی‌شود. بنابراین روغن‌های خراطین کرمی و نیمه جامد یا جامد تقلبی می‌باشند.
  2. رنگ طبیعی روغن خراطین قهوه‌ای متمایل به تیره می‌باشد و روغن‌های بی‌رنگ یا کم‌رنگ مورد تائید نیست. پس روغن را درون بطری‌های تیره رنگ خریداری نکنید. زیرا ممکن است حاوی روغن تقلبی باشد.
  3. دقت داشته باشید که بوی روغن خراطین اصل گرم و تند است و اصلا امکان ندارد بی بو تولید شود.
  4. وقتی روغن خراطین را بر موضعی بمالید باید گرمی نسبی در موضع مورد نظر احساس کنید. اگر پس از استفاده این روغن حالت پف غیرطبیعی ایجاد کند، به این معنا است که روغن دارای مواد شیمیایی مثل کورتون می‌باشد. زیرا موجب ایجاد پف مقطعی و غیرمعمولی شده است.
  5. قیمت روغن خراطین اصل روی رنج متوسط قرار دارد، یعنی نه خیلی گران است و نه ارزان چرا که دست‌ساز بوده به سختی آماده می‌شود. به این ترتیب از خرید روغن‌های ارزان قیمت به اسم خراطین خودداری کنید. طریقه ساخت این روغن بسیار پیچیده و زمان‌بر است به همین علت قیمت آن خیلی ارزان نیست اما متناسب می‌باشد.
میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

بیشتر بخوانید: زالو درمانی صورت؛

آیا اثر روغن خراطین دائمی است؟

به طور کلی روغن های حجم دهنده طبیعی برای اثرگذاری به ۲ الی ۳ ماه زمان نیاز دارند پس طبیعی است که روغن خراطین نیز ماندگاری بالایی داشته باشد ولی برای دائمی بودن اثر خراطین می‌توان به استفاده در دوره درمانی طولانی تر ۳ الی ۶ ماه و یا استفاده از روغن زالو بعد از تکمیل طول درمان ۳ ماه روغن خراطین اشاره کرد.

عوارض روغن خراطین

به طور علمی ثابت شده است که محصولاتی که به صورت طبیعی به دست می‌آید و مواد شیمیایی در آن‌ها وجود ندارد و انسان در تولید آن‌ها نقش و تأثیری ندارد، درصورتی‌که وارد خون و یا معده نشوند، هیچ ضرری برای انسان نخواهند داشت. به همین علت اگر روغن خراطین به صورت موضعی بر روی پوست بدن استفاده شود خطری نخواهد داشت.

بطور کلی عوارض خراطین زمانی پدیدار میشود که روغن مصرفی شما خالص نباشد. در صورتی که این روغن دارای مواد نگهدارنده یا روغن‌های متفرقه باشند میتواند اثراتی همچون جوش زدن صورت را در پی داشته باشد. همچنین افرادی که صورت چرب و دارای جوش می‌باشند بعد از ۲ ساعت استفاده از روغن خراطین باید صورت خود را شستشو دهند. 

منبع: + +

چه نکات مهمی در خرید روغن خراطین اصل رعایت کنیم؟

1. خراطین اگر اصل باشد به حالت مایع و روغنی خواهد بود 2. بوی روغن خراطین اصل گرم و تند است 3. قیمت روغن خراطین اصل روی رنج متوسط قرار دارد

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین که از نوعی کرم خاکی تهیه می‌شود یکی از طبیعی ترین روغنها محسوب شده که امروزه به عنوان یک راهکار طبیعی با نتایج شگفت‌انگیز برای افزایش حجم لب، گونه، باسن، سینه و… می‌باشد.

ایا روغن خراطین برای ورزشکاران مناسب است؟

استعمال این روغن برای ورزشکاران پرورش اندام جهت سرعت رشد عضلات و حجم‌دهی بر یک یا چند عضله خاص مفید است.روغن خراطین روغنی معدنی و طبیعی است و در پی آن عوارض جانبی مواد شیمیایی را در بدن ایجاد نخواهد‌کرد.

۴ دی ۱۴۰۰ ۲۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی