خط چشم برای چشم های درشت چگونه کشیده می‌شود؟
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

خط چشم برای چشم های درشت 👁️ آموزش کامل و حرفه‌ای

5/5 - (1 امتیاز)

چشم‌های درشت و برجسته یکی از شاخصه‌های زیبایی به شمار می‌رود و اکثر دختران آرزو دارند که چشمانی جذاب و زیبا داشته‌باشند. خوشبختانه امروزه با کمک انواع متدهای آرایشی روز دنیا، داشتن چشم‌های درشت و گیرا به حقیقت پیوسته است. اما در مورد افرادی که به‌طور طبیعی صاحب چشمانی بزرگ هستند چالش دیگری وجود دارد. این چالش، کشیدن خط چشم برای چشم های درشت آن‌ها خواهد بود. همانطور که می‌دانید، اگر خط چشم مناسب با فرم و حالت چشم انتخاب نشود زیبایی و جذابیتی نخواهد داشت. حتی اگر به‌طور طبیعی چشمانی درشت و زیبا داشته‌باشید. در این مقاله سعی داریم در مورد چگونگی کشیدن خط چشم برای چشم بزرگ و انواع ترفندهای موجود در این رابطه بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم دارای چشمانی درشت هستید و برای کشیدن خط چشم با چالش روبه‌رو شده‌اید، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

ترفندهای کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

خط‌ چشم از مهم‌ترین اجزای آرایش صورت محسوب می‌شود. چشم‌ها کانون و مرکز صورت هستند و میزان جذابیت و زیبایی آن‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی نتیجه آرایش خواهد داشت. اگر خط‌ چشم اجرا شده با فرم چشم‌ها هماهنگی و هم‌خوانی نداشته‌باشد، چشم‌ها ظاهر زیبا و مطلوبی پیدا نخواهند کرد و چه بسا بدفرم‌تر از حالت طبیعی خود به نظر برسند.

اگر خط چشم مناسب با فرم و حالت چشم انتخاب نشود زیبایی و جذابیتی نخواهد داشت.

همان‌طور که می‌دانید فرم‌ها و شکل‌های مختلفی از چشم وجود دارد و برای هر کدام از انواع چشم، خط چشم‌های متفاوتی هست که باعث می‌شود چشم‌ها زیباتر از حالت طبیعی خود دیده شوند.

در مورد کشیدن خط چشم برای چشم‌ های درشت هم تکنیک‌ها و ترفندهای خاصی وجود دارد که در صورت اجرای صحیح و درست، زیبایی چشم را چندین برابر خواهد کرد. در ادامه این مطلب به بررسی انواع ترفندهای اجرای خط چشم برای این فرم از چشم، خواهیم پرداخت.

. در مورد کشیدن خط چشم برای چشم‌ های درشت هم تکنیک‌ها و ترفندهای خاصی وجود دارد که در صورت اجرای صحیح و درست، زیبایی چشم را چندین برابر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: خط چشم برای چشم های ریز چگونه کشیده می‌شود؟

به پوستت جون تازه بده

تکنیک‌های آرایشی برای چشم‌های درشت

1)برجسته کردن چشم‌ها

برجسته‌سازی یکی از ترفندهای زیباتر ساختن چشم‌های درشت به شمار می‌رود. برای این منظور کافی است مقداری هایلایتر در امتداد استخوان زیر ابرو استفاده کنید. با این کار چشمان شما از حالت گودی و فروافتادگی خارج می‌شوند و برجسته‌تر و زیباتر بنظر خواهندرسید.

2)اجرای خطوط ضخیم

برای داشتن چشمانی جذاب و در عین حال ساده، پیشنهاد می‌شود از خط چشم پهن و ضخیم استفاده کنید. خط چشم می‌تواند بر روی پلک بالایی و یا در قسمت داخلی چشم و امتداد مژه‌ها کشیده شود. اما باید توجه کنید که خط چشم اجرا شده بر روی پلک بالایی باید ضخیم‌تر کشیده شود.

3)خط چشم براق

این گونه از خط چشم‌ها باعث برجسته شدن چشم‌های شما می‌شوند و زیبایی آن‌ها را چندین برابر می‌کنند. به شرطی که در استفاده از آن افراط نکنید.

4)گوشه‌های چشم را دریابید

هنگام اجرای خط‌ چشم برای چشم های درشت باید توجه کنید که خطوط از گوشه داخلی چشم شروع و در انتها با دنباله‌ای کوتاه خارج شوند. کشیدن خط از گوشه به چشم‌ها، بُعد می‌بخشد و تاثیری بی‌عیب و نقص بر آن‌ها خواهد گذاشت. استفاده از خط چشم‌های ضدآب برای این منظور مناسب است.

5)استفاده از خطوط رنگی

زمانی که صاحب چشم‌هایی درشت و زیبا هستید، بازی با رنگ‌ها و کشیدن خط‌ چشم‌های رنگی، گزینه ایده‌آلی بنظر می‌رسد. استفاده از خط‌ چشم‌های رنگی به جذابیت چشم‌های شما کمک فراوانی خواهد کرد.

6)خطوط بالدار

خط‌ چشم بالدار، بهترین و مناسب‌ترین انتخابی است که می‌تواند چشمان درشت شما را زیبا و جذاب جلوه دهد. با اضافه کردن یک دنباله کوچک در امتداد خط‌ چشم پلک بالایی چشمان شما تغییر محسوسی خواهد کرد و ویژگی‌های آن برجسته می‌شود.

7)خط‌‌‌‌‌‌‌ چشم گربه‌ای

استفاده از خط‌ چشم گربه‌ای از دیگر گزینه‌های مناسب برای چشم‌های درشت محسوب می‌شود. کشیدن این مدل از خط‌ چشم با توجه به هدفی که از اجرای آرایش دارید می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای برای شما به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از خط‌ چشم گربه‌ای از دیگر گزینه‌های مناسب برای چشم‌های درشت محسوب می‌شود.

آموزش خط چشم برای چشم های درشت و بادامی

هدف از آرایش چشم‌ها، روشن‌تر و بیدارتر نشان دادن آن‌ها خواهد بود. خط‌ چشم یک محصول زیبایی و آرایشی به شمار می‌رود که فرم و حالت چشم‌ها را بهبود می‌بخشد. این محصول با توجه به تکنیک مورد استفاده قادر است چشم‌های ریز را درشت و چشم‌های بزرگ را کوچک‌تر از اندازه واقعی آن‌ها نشان دهد. در نهایت، هدف مشترک تمامی تکنیک‌ها و ترفندهای آرایشی، زیباسازی و برجسته کردن چشم‌‌ها خواهد بود.

اگر به‌طور طبیعی صاحب چشمانی بزرگ هستید و تمایلی به بزرگ‌تر جلوه دادن آن‌ها ندارید، بهتر است از کشیدن خطوط روشن در قسمت داخلی پلک صرف‌نظر کنید. اجرای خط سفید یا گوشتی در امتداد خط رویش مژه، چشم‌ها را زیباتر و در عین حال، بازتر نشان می‌دهد. در مقابل، می‌توانید از خط‌ چشم تیره برای پلک پایینی استفاده کنید و حالت چشم‌ها را بسته‌تر نشان دهید.

کشیدن خط‌ چشم‌های پهن و ضخیم برای چشم‌های درشت به زیباتر دیده‌شدن آن‌ها کمک فراوانی خواهد کرد. بهتر است خطوط از گوشه‌های داخلی چشم شروع و به انتهای چشم ختم شوند. چنین اجرایی برای کوچک‌تر کردن چشم‌های باز و درشت گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

اجرای خط‌ چشم همراه با سایه به چشم‌های شما حالت اسموکی می‌بخشد و این ویژگی برای چشم‌های بزرگ بهترین گزینه است. رنگ‌های عمیق و تیره مانند مشکی، قهوه‌ای و یا حتی خاکستری برای خطوط اسموکی مناسب هستند. به کمک این تکنیک، چشم‌ها عمق و گیرایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

استفاده از سایه‌های تیره باعث می‌شود فضا و اندازه تا حدودی کاهش یابند و فرم چشم‌ها زیباتر دیده شوند. این انتخاب به برجسته شدن چشم‌ها کمک خواهد کرد. استفاده از فرمژه و یا مژه‌های مصنوعی بر روی چشم‌های درشت، زیبایی و درخشندگی خاصی به آن‌ها خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: خط چشم برای پلک افتاده چگونه کشیده می‌شود؟

نکات مهم در رابطه با آرایش چشم‌های درشت

1) بهبود فرم ابرو

وقتی صحبت از آرایش چشم به میان می‌آید، فرم ابرو و اصلاح آن اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. ابروهایی که به درستی آرایش و اصلاح فرم می‌شوند، جذابیت و زیبایی چشم‌ها را چندین برابر خواهدکرد.

2) از بین بردن حلقه‌های تیره اطراف چشم

سیاهی و گودی دور چشم، پف و چین‌و‌چروک‌های آن از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از افراد در هنگام اجرای آرایش با آن مواجه می‌شوند. برای داشتن یک آرایش چشمگیر و بدون نقص لازم است تمامی تیرگی و سیاهی اطراف چشم را از بین ببرید. کانسیلرها از جمله محصولاتی هستند که در این زمان به کمک شما می‌آیند و نتیجه رضایت‌بخشی را رقم می‌زنند.

3) کشیدن خط‌ چشم

برای اجرای خط‌ چشم می‌توانید از انواع ابزارهای موجود مانند خط‌ چشم ژله‌ای، مایع و مدادی بهره ببرید. این انتخاب بسته به میزان مهارت و هدف شما از آرایش خواهد بود. خط‌ چشم مشکی را با کمی فاصله از گوشه‌های داخلی چشم شروع کنید و تا انتها ادامه دهید. خطوط ایجاد‌شده بر روی پلک بالایی، ضخیم و بالدار هستند. دنباله خط‌ چشم نباید خیلی بلند و کشیده اجرا شود. خطوط بلند، چشم‌ها را خسته نشان می‌دهند.

4) سایه زدن

انتخاب یک سایه مناسب برای چشم‌های درشت از مهم‌ترین مراحل اجرای آرایش صورت به شمار می‌رود. اگر صاحب چشمانی بزرگ هستید بهتر است فکر استفاده از سایه‌های روشن و ملایم را از سر خود بیرون کنید و به دنبال رنگ‌هایی تیره‌تر و عمیق‌تر بگردید. سایه‌های تیره می‌تواند اندازه چشم‌ها را متناسب و آن‌ها را جذاب و برجسته نشان دهد.

5) ترکیب و محو‌کردن آرایش

به کاربردن تعداد زیادی محصول آرایشی برای زیباسازی چشم‌ها، همیشه دلیل‌بر کامل‌بودن و جذابیت آرایش نیست. برای برخورداری از یک زیبایی بی‌عیب و نقص باید تمامی محصولات مورد استفاده اعم از خط‌ چشم، سایه، کانسیلر و… با یکدیگر ترکیب شوند و در نهایت، یک زیبایی و آراستگی یکپارچه را به نمایش بگذارند.

6) آرایش مژه‌ها

در آرایش چشم‌های درشت، مژه‌ها نقش عنصر کلیدی را بازی می‌کنند. فرکردن مژه‌ها و استفاده از ریمل در مژه‌های بالا و پایین چشم می‌تواند ظاهر بهتری برای شما به وجود آورد.

خط چشم ضخیم و گربه‌ای برای چشم‌های درشت

خط‌ چشم گربه‌ای یک نمونه جذاب و کلاسیک از انواع خط‌ چشم است و از موثرترین شیوه‌ها برای بهبود فوری فرم چشم و برجسته‌کردن آن به شمار می‌رود. این گونه از خطوط، ظاهری پرزرق‌‌وبرق ایجاد می‌کنند و در عین کلاسیک‌بودن، مد روز هستند. برای کشیدن خط‌ چشم گربه‌ای، بهتر است از خط‌ چشم مایع استفاده کنید. به همین دلیل اجرای خطوط گربه‌ای نیازمند تمرین و کسب مهارت هستند.

در مرحله نخست باید یک سایه روشن و خنثی بر روی پلک خود بزنید و آن را در امتداد خط‌مژه تا چین‌و‌چروک‌های گوشه چشم ادامه دهید. این کار باعث میشود اجرای خط‌ چشم نرم‌تر اتفاق بیفتد و دوام و ماندگاری بالاتری داشته‌باشد. از آن‌جایی که خطوط گربه‌ای به اندازه کافی چشمگیر هستند، استفاده از رنگ‌های تیره و عمیق توصیه نمی‌شود. در عوض باید از رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست استفاده کنید.

در مرحله بعدی یک قلم‌مو را از کنار بینی خود به سمت انتهایی ابرو و گوشه خارجی چشم، زاویه دهید تا نقطه پایانی خط‌ چشم مشخص شود. این همان زاویه‌ای خواهد بود که خط‌ چشم دنبال خواهد کرد. با کمک ابزار آرایشی، خط‌ چشم را اجرا کنید.

در این مرحله یک خط کوتاه از گوشه چشم به سمت بیرون خواهید داشت. سپس با یک خط دیگر، انتهای خط قبلی را به وسط خط‌مژه وصل کنید و فضای خالی بین آن‌ها را با جوهر مایع پر کنید. پهنای خطوط ایجاد‌شده، بسته به سلیقه شما دارد. برای چشم‌های درشت، خطوطی با پهنای بیشتر مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خط چشم و کاربرد‌ آن‌ها

چگونه چشم‌های درشت را کوچک کنیم؟

اولین تکنیک برای کوچک کردن چشم‌های درشت استفاده از سایه‌های مات در آرایش است. سایه‌های براق با انعکاس نور موجب می‌شوند چشم‌ها بزرگتر دیده شوند. اما سایه‌های مات، چشم‌ها را کمی فرورفته و جمع‌تر نشان می‌دهند. نکته مهم دیگر برای کوچک کردن چشم‌ها، استفاده از خط‌ چشم مایع است. این ابزار با ایجاد خطوط دقیق و خشن به کوچک‌تر دیده‌شدن چشم کمک خواهد کرد.

کشیدن خط تیره در امتداد مژه‌های پلک پایینی، چشم را جمع می‌کند و کوچک‌تر نشان می‌دهد. عدم استفاده از هایلایترها و سایه‌های روشن و همچنین مژه‌های مصنوعی بلند و حجیم به‌عنوان گزینه‌های آخر مطرح می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید سایه‌های شاین و روشن، چشم‌ها را بزرگ و باز نشان می‌دهند و مژه‌های بلند به این امر دامن خواهد زد. تمامی این تکنیک‌های ساده به شما کمک خواهند کرد تا چشم‌های درشت خود را کوچک‌تر، اما عمیق و نافذ جلوه دهید.

برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون نقص، توجه به فرم چشم‌ها اهمیت فراوانی دارد.

سخن آخر این‌که، برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون نقص، توجه به فرم چشم‌ها اهمیت فراوانی دارد. کشیدن خط چشم برای چشم های درشت هم چالش‌های خود را دارد. اما با صرف زمان و کسب مهارت در اجرای آن می‌توانید به یک ظاهر جذاب و فوق‌العاده دست یابید. امیدواریم مطالب ارائه‌شده در این مقاله به شما برای اجرای یک آرایش زیبا و دلخواه یاری رساند.

سوالات متداول

چگونه چشم‌های درشت را کوچک کنیم؟

1. استفاده از سایه‌های مات در آرایش 2. استفاده از خط‌ چشم مایع 3. کشیدن خط تیره در امتداد مژه‌های پلک پایینی 4. عدم استفاده از هایلایترها و سایه‌های روشن و همچنین مژه‌های مصنوعی بلند و حجیم به‌عنوان گزینه‌های آخر مطرح می‌شوند.

نکات مهم در رابطه با آرایش چشم‌های درشت:

1. بهبود فرم ابرو 2. از بین بردن حلقه‌های تیره اطراف چشم 3. کشیدن خط‌ چشم 4. سایه زدن 5. ترکیب و محو‌کردن آرایش 6. آرایش مژه‌ها

منابع: + + +

۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی