انواع خط چشم و کاربرد‌ آن‌ها
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

آشنایی با انواع خط چشم و کاربرد‌ آن‌ها

به این مطلب امتیاز دهید

خط چشم یکی از ساده‌ترین و ریزنقش‌ترین اقلام موجود در کیف آرایش شما به حساب می‌آید. اما همین ابزار ساده، نقش بسیار پررنگی در زیبایی آرایش و جذابیت چهره شما ایفا می‌کند. انواع مختلفی از خط چشم با کاربردها، مزایا و معایب متفاوت وجود دارند و شما می‌توانید بسته به سلیقه و هدفی که از اجرای آرایش دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. استفاده درست از انواع خط چشم می‌تواند چشمان شما را زیباتر و برجسته‌تر سازد و تغییری فوق‌العاده در ظاهرتان به وجود آورد. آگاهی از کاربرد محصولات آرایشی و شناخت ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند به شما برای اجرای یک آرایش بدون نقص و زیبا کمک کند. در این مقاله سعی داریم در مورد انواع خط چشم و کاربرد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم. اگر شما هم علاقه‌مند به دانستن بیشتر در مورد این ابزار کوچک و در عین حال پراهمیت در حوزه آرایش و زیبایی هستید، ما را در ادامه دنبال کنید.

انواع خط چشم و ویژگی‌های آن‌ها

خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند و انتخاب از میان آن‌ها نیاز به دقت و توجه فراوان خواهد داشت. یک انتخاب ناآگاهانه و اشتباه ممکن است نتیجه رضایت‌بخشی به همراه نداشته‌باشد و شما را از کشیدن خط چشم ناامید سازد. انتخاب ابزار کشیدن خط چشم بستگی به سلیقه و هدف شما از اجرای آرایش دارد.

در این مقاله سعی داریم در مورد انواع خط چشم و کاربرد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم.
در این مقاله سعی داریم در مورد انواع خط چشم و کاربرد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم.

انواع خط چشم که برای این منظور وجود دارند عبارتند از: خط چشم مویی، خط چشم ماژیکی، خط چشم مدادی و خط چشم ژله‌ای. شما برای اجرای سبک‌های مختلف آرایشی می‌توانید هر کدام از این ابزارها را انتخاب کنید اما باید به این نکته هم توجه داشته‌باشید که برای داشتن یک آرایش کامل و یا دستیابی به انواع متفاوتی از شیوه‌های آرایش، وجود بیش از یک مدل خط چشم در کیف آرایشی شما کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

به پوستت جون تازه بده

انواع مختلف خط چشم

خط چشم مویی

خط چشم مویی یا مایع برای اجرای یک خط چشم گیرا و جذاب مانند مدل گربه‌ای یا عربی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. استفاده از این مدل نسبت به انواع دیگرخط چشم، نیاز به تمرین و مهارت بالاتری دارد. به همین دلیل کارکردن با آن برای افراد مبتدی و تازه‌کار توصیه نمی‌شود و ایده‌آل نخواهد بود.

استفاده صحیح از این ابزار به شما چشمانی برجسته و جذاب می‌بخشد و ظاهر شما را به میزان زیادی تغییر می‌دهد. خط چشم مویی دارای ماندگاری بالا و خاصیت ضدلک است و برای استفاده متخصصان در حرفه آرایشگری و اجرای خط چشم‌های مجلسی مناسب خواهد بود. این خط چشم برای انواع مختلف چهره و فرم‌های متفاوت چشم کارایی دارد و قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: فرق بن مژه و خط چشم؛ مزایا، عوارض و نکات مهمی که از آرایش دائم چشم باید بدانید!

استفاده از خط چشم ماژیکی آسان است و نیاز به کنترل و مهارت خاصی ندارد.
استفاده از خط چشم ماژیکی آسان است و نیاز به کنترل و مهارت خاصی ندارد.

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی یا نوک‌نمدی، یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین انواع خط چشم است که برای کشیدن خطوط مختلف با ضخامت‌های متفاوت و داشتن ظاهری زیبا و جذاب مناسب خواهد بود. استفاده از خط چشم ماژیکی آسان است و نیاز به کنترل و مهارت خاصی ندارد.

به همین دلیل برای افراد مبتدی و تازه‌کار گزینه مناسبی به شمار می‌رود. میزان غلظت جوهر در هنگام استفاده از این خط چشم کم و محدود است و خطوط ایجادشده پررنگ و براق نیستند اما ماندگاری و دوام بالایی دارند و به سادگی پاک نمی‌شوند.

خط چشم ژله‌ای

استفاده از این نوع خط چشم با برس و قلمو انجام می‌شود. مواد اولیه آن حالتی نرم و غلیظ دارند و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند. خطوط ایجادشده با خط چشم ژله‌ای ظاهری عالی و بدون لک دارند و جذاب و براق به‌نظر می‌رسند. کنترل برس در هنگام اجرا آسان است و نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد.

این گونه ابزار هم برای افراد مبتدی و هم متخصصان کاربرد دارد و بر روی انواع فرم‌های چشم و صورت قابل اجرا است. خط چشم ژله‌ای به سرعت خشک می‌شود و اجرای آن باید با سرعت بالایی انجام گیرد.

استفاده از این نوع خط چشم با برس و قلمو انجام می‌شود. مواد اولیه آن حالتی نرم و غلیظ دارند و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند.

خط چشم مدادی

این نوع از خط چشم، ابتدایی‌ترین و سنتی‌ترین ابزار آرایشی است که در قدیم به آن سرمه می‌گفتند. این ابزار امروزه به شکل مداد عرضه می‌شود که درون آن ماده‌ای نرم و خشک وجود دارد و اجرای خط چشم را ساده و آسان می‌سازد. استفاده از خط چشم مدادی نسبت به انواع دیگر خط چشم، بسیار راحت است و از این رو برای افراد مبتدی و کسانی که تبحر خاصی در آرایش ندارند بسیار مفید خواهد بود.

این گونه از خط چشم در رنگ‌بندی‌های مختلف موجود است و شما می‌توانید از آن برای تکمیل طیف‌های رنگی مختلف در آرایش خود بهره ببرید. خط چشم مدادی می‌تواند به‌صورت مستقیم بر روی خط مژه کشیده شود و یا به شکل سرمه در داخل چشم مورد استفاده قرار گیرد. میزان دوام و ماندگاری مداد آرایشی چندان زیاد نیست. اما استفاده از پرایمرهای مخصوص چشم و چرب بودن پلک قبل از اجرای خط چشم می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد.

خط چشم مویی چیست؟

خط چشم مویی یکی از انواع دیگر خط چشم است که سر آن همانند قلموی نقاشی، از دسته‌ای موهای ظریف و نازک تشکیل شده است. این دسته مو انعطاف فراوانی دارند و در هنگام اجرای خطوط، خیلی سریع و راحت تغییر جهت و تغییر حالت می‌دهند.

این ویژگی باعث می‌شود استفاده از خط چشم مویی برای افراد مبتدی و کسانی که مهارت چندانی در حوزه آرایش ندارند کمی سخت به‌نظر برسد و در ابتدا آن‌ها را ناامید کند. این ابزار برای کشیدن انواع خطوط با ضخامت‌های مختلف به ویژه خطوط گربه‌ای و عربی که دنباله و ظرافت خاصی دارند مناسب خواهد بود.

مزایای خط چشم مویی

غلظت بالای جوهر

میزان غلظت جوهر و رنگ پخش‌شده از قلم مویی بسیار زیاد است و این مسئله باعث می‌شود خط چشم شما جذابیت و درخشندگی خاصی پیدا کند. این ویژگی موجب می‌شود تا استفاده از آن نیاز به دقت و مهارت بالایی داشته‌باشد. از این رو خط چشم مویی به‌عنوان یک خط چشم مجلسی و مورد استفاده آرایشگران و متخصصان حوزه آرایش و زیبایی معرفی می‌شود.

ماندگاری و دوام بالا

خط چشم مویی در مقایسه با انواع دیگر خط چشم از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار است و با گذشت زمان و تعریق پاک نمی‌شود.

شستشوی آسان

از آن‌جایی که جوهر استفاده شده در این خط چشم، جوهر مایع است، شستشوی سریع و راحتی دارد و در برخورد با آب به سرعت پاک می‌شود.

محافظت از پوست

غلظت بالای جوهر و سر مویی این مدل از خط چشم باعث می‌شود اجرای خطوط بسیار روان و راحت اتفاق افتد و فشار و آسیب خاصی به پوست صورت در نواحی چشم وارد نمی‌کند.

معایب خط چشم مویی

نیاز به مهارت و تخصص بالا

خط چشم مویی برای افراد مبتدی و فاقد مهارت مناسب نیست چرا که سر مویی آن بسیار منعطف است و با کوچک‌ترین حرکتی تغییر جهت می‌دهد. غلظت بالای جوهر باعث می‌شود جوهر پخش شود و نتیجه کار را خراب کند. عدم کارایی مناسب این مدل برای همه افراد با سطح مهارتی متفاوت، یکی از معایب آن به شمار می‌رود.

سریع خشک نمی‌شود

غلظت بالای جوهر در خط چشم مویی باعث می‌شود خشک شدن و تثبیت آن به صرف زمان بیشتری نیاز داشته‌باشد. به همین دلیل استفاده از آن برای افراد پرمشغله و کسانی که می‌خواهند آرایش سریع داشته‌باشند مناسب نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت تپل و گرد؛ آرایش صورت تپل ?

غلظت بالای جوهر در خط چشم مویی باعث می‌شود خشک شدن و تثبیت آن به صرف زمان بیشتری نیاز داشته‌باشد.

خط چشم ماژیکی چیست؟

خط چشم ماژیکی یکی دیگر از انواع خط چشم است که نوکی نمدی و نسبتا ضخیم دارد. ظاهر این ابزار شباهت زیادی به ماژیک دارد و استفاده از آن ساده و آسان است. جوهر موجود در خط چشم‌های ماژیکی از نوع جوهر مایع است اما میزان پخش آن به دلیل جنس نمدی نوک این ابزار، بسیار محدود و کنترل‌شده است.

استفاده سریع و آسان از خط چشم ماژیکی باعث شده است این ابزار محبوبیت فراوانی در بین افراد مبتدی و تازه‌کار به دست آورد. همچنین افرادی که زمان زیادی برای آرایش کردن ندارند می‌توانند از این مدل خط چشم با خیالی آسوده استفاده کنند.

مزایای خط چشم ماژیکی

مناسب برای همه افراد

استفاده از خط چشم ماژیکی بسیار ساده و آسان است. نوک نمدی و ضخیم آن امکان پخش شدن زیاد جوهر را نمی‌دهد و کنترل آن را راحت می‌کند. این مسئله باعث می‌شود افراد مبتدی و فاقد مهارت هم به سادگی آرایش خود را انجام دهند و به‌نتایج دلخواه دست‌یابند.

ماندگاری بالا

جوهر استفاده شده در این خط چشم، جوهر مایع است که دوام وماندگاری بالایی دارد و به سادگی پاک نمی‌شود.

خشک شدن سریع

جوهر پخش شده از نوک نمدی این خط چشم محدود است و خیلی سریع خشک می‌شود. استفاده از این ابزار برای افراد پرمشغله و کسانی که نیاز به تثبیت سریع آرایش دارند مناسب خواهد بود.

معایب خط چشم ماژیکی

غلظت کم جوهر

خطوط ایجاد شده با کمک خط چشم ماژیکی معمولا کم رنگ و مات هستند و برای رسیدن به‌ نتیجه دلخواه باید چندین مرتبه بر روی هم کشیده شوند.

شستشوی دشوار

خط چشم ماژیکی نسبت به خط چشم مویی سخت‌تر پاک می‌شود. این نوع خط چشم برای افرادی که شستشوی آسان و بی‌دردسر می‌خواهند مناسب نیست.

مقایسه خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی

جوهر استفاده شده در خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی از نوع مایع است و تفاوت چندانی با هم ندارند. میزان غلظت جوهر در خط چشم مویی به دلیل موهای نازک و ظریف آن بیشتر از خط چشم ماژیکی است. به همین دلیل خطوط ایجاد شده توسط آن پررنگ‌تر و براق‌تر از خط چشم ماژیکی خواهد بود. میزان دوام و ماندگاری هر دو نوع خط چشم یکسان است اما شستشوی خط چشم مویی آسان‌تر است.

استفاده از خط چشم ماژیکی نسبت به مویی ساده‌تر است و برای همه افراد از جمله افراد مبتدی مناسب خواهد بود. اما استفاده از خط چشم مویی نیاز به مهارت و تمرین بیشتری دارد. خط چشم ماژیکی سریع‌تر از خط چشم مویی خشک می‌شود و به همین دلیل برای افراد پرمشغله و کسانی که دچار کمبود وقت هستند گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

میزان غلظت جوهر در خط چشم مویی به دلیل موهای نازک و ظریف آن بیشتر از خط چشم ماژیکی است.

سخن آخر این‌که، آرایش چشم یکی از مراحل اصلی و تعیین کننده در آرایش صورت به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در دستیابی به نتایج دلخواه بازی می‌کند. اجرای انواع خط چشم توسط ابزارهای مختلف آرایشی یکی از چالش‌های مهم در این مرحله است و شناخت هر کدام از این ابزارها و آگاهی از مزایا و معایب هریک می‌تواند کمک بزرگی در راه داشتن یک آرایش بی‌نقص و جذاب محسوب شود. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما برای یک انتخاب درست و آگاهانه کمک کند.

سوالات متداول:

انواع مختلف خط چشم چه مواردی است؟

1. خط چشم مویی 2. خط چشم ماژیکی 3. خط چشم ژله‌ای 4. خط چشم مدادی

مقایسه خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی:

جوهر استفاده شده در خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی از نوع مایع است و تفاوتی با هم ندارند. میزان غلظت جوهر در خط چشم مویی بیشتر از خط چشم ماژیکی است. میزان دوام و ماندگار هر دو نوع خط چشم یکسان است اما شستشوی خط چشم مویی آسان‌تر است. استفاده از خط چشم ماژیکی نسبت به مویی ساده‌تر است. خط چشم ماژیکی سریع‌تر از خط چشم مویی خشک می‌شود.

خط چشم ژله‌ای چیست؟

استفاده از این نوع خط چشم با برس و قلمو انجام می‌شود. مواد اولیه آن حالتی نرم و غلیظ دارند و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند. خطوط ایجادشده با خط چشم ژله‌ای ظاهری عالی و بدون لک دارند و جذاب و براق به‌نظر می‌رسند. کنترل برس در هنگام اجرا آسان است و نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد.

منابع: + + +

۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی