آرایش چشم به سبک کره ای
۸ تیر ۱۴۰۲ ۲ دیدگاه zohre.kh

آرایش چشم به سبک کره ای

5/5 - (2 امتیاز)

در میان مردمان آسیا، کره‌ای‌ها همیشه به داشتن چهره‌ای زیبا، معصوم و طبیعی شناخته می‌شوند. چشم‌های بادامی و مردمک‌های درشت و زیبای کره‌ای‌ها نیز سبب می‌شود چهره آن‌ها بسیار دلنشین به‌نظر برسد. اگر چه بخشی از این مسئله ژنتیکی است و به نژاد مردمان این کشور باز می‌گردد، اما نمی‌توان تاثیر آرایش درست را در آن نادیده گرفت. خصوصا که صنعت مد و فشن در این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و دختران و پسران کره‌ای در تلاش هستند از ترندهای روز عقب نمانند. جالب است بدانید میکاپی که عموم کره‌ای‌ها روی صورت خود انجام می‌دهند تبدیل به یکی از ترندهای جهانی شده و غربی‌ها هم گاهی دوست دارند این سبک شرقی و جذاب را روی صورت خود، خصوصا چشم‌هایشان پیاده کنند. آرایش چشم به سبک کره ای، تکنیک‌ها و ترفندهای بسیار زیاد و البته ساده‌ای دارد که هر فردی می‌تواند با کمی تمرین، آن‌ها را آموزش ببیند و از آن‌ها استفاده کند. در ادامه قصد داریم تک تک این ترفندها که باعث می‌شوند صورت و چشم‌هایی خیره‌کننده و البته طبیعی داشته‌باشید را بیان کنیم.

آرایش چشم به سبک کره ای چیست؟

کره‌ای‌ها برای میکاپ کردن صورتشان بیش از هر چیزی به چشم‌هایشان اهمیت می‌دهند! اصلا دلیل این که به آرایش چشم، آرایش هدف می‌گویند همین است. چرا که می‌خواهند چشم‌هایشان زیباترین بخش صورتشان باشد. این آرایش بخش‌های مختلفی دارد که تکنیک‌های مربوط به هر کدام باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شود.

آرایش چشم به سبک کره ای، تکنیک‌ها و ترفندهای بسیار زیاد و البته ساده‌ای دارد که هر فردی می‌تواند با کمی تمرین، آن‌ها را آموزش ببیند و از آن‌ها استفاده کند.

برای مثال در بخش سایه چشم، کره‌ای‌ها عموما طرح‌ها و رنگ‌های طبیعی و مینیمال را به میکاپ غلیظ ترجیح می‌دهند و عقیده دارند هر چه سبک آرایش مینیمال‌تر باشد، زیبایی چهره هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین ترجیح می‌دهند کمترین رنگ و ساده‌ترین تناژ پالت رنگی سایه را برای پلک‌های خود انتخاب کنند.

رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، مرجانی، صورتی و طیف‌های مختلف نود، کاربردی‌ترین رنگ‌های پالت رنگی برای زدن سایه در آرایش چشم به سبک کره ای است. البته که این رنگ باید متناسب با رنگ پوست و چشم انتخاب شود و کره‌ای‌ها در این کار مهارت دارند!

یا در بخشی دیگر، کره‌ای‌ها اصولا ترجیح می‌دهند از خط چشم‌های قهوه‌ای برای داشتن ظاهر و میکاپی ظریف‌تر و از خط چشم‌های مشکی برای داشتن ظاهری جدی‌تر و خشن‌تر استفاده کنند.

انتخاب این رنگ‌ها، طرح‌ها و طیف‌های مختلف به شکلی که متناسب با دیگر اجزا و ترکیب صورت باشد، مهارت خاصی می‌طلبد که کره‌ای‌ها معمولا طی چندین مدت به آن دست پیدا می‌کنند و این شیوه‌ها را به یکدیگر آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت اروپایی ?بررسی و آموزش آرایش لایت اروپایی

به پوستت جون تازه بده

تکنیک آب میوه‌ای در آرایش چشم به سبک کره ای

همان‌طور که گفتیم، کره‌ای‌ها عموما دنبال انجام میکاپ چشمی ساده و طبیعی هستند. بنابراین دوست دارند از طیف رنگ‌های هلویی یا قرمزی که به پوست طراوت بدهد، در اطراف چشمشان استفاده کنند. شاید دلیل این کار برایتان عجیب بیاید! اما در فرهنگ زیبایی کشور کره، چشم‌هایی که گریه کرده‌اند بسیار زیبا و ملیح به‌نظر می‌آیند و این کار در میکاپ باعث این اتفاق می‌شود!

انتخاب فرم چشم سگی به جای چشم گربه‌ای در آرایش چشم به سبک کره ای

چشم گربه‌ای یکی از خاص‌ترین فرم‌های چشم در دنیا است که برخی از افراد آن را به‌طور ژنتیکی دارند. زیبایی و جذابیت خاص این فرم باعث شده میکاپیست‌ها با ابزار مختلف فرم چشم‌هایشان را به این شکل دربیاورند، اما جالب است بدانید در فرهنگ کره بر خلاف فرهنگ زیبایی غربی، داشتن چشم گربه‌ای از ملاک‌های زیبایی محسوب نمی‌شود و توجهشان بیشتر به فرم چشم سگی است.

بنابراین کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند در میکاپ چشم‌هایشان با خط چشم و دیگر ابزاری که در دست دارند، این فرم را خلق کند و بر زیبایی صورت خود بیفزایند. در بخش‌های بعدی، تکنیک‌های انجام آن را برایتان شرح خواهیم داد.

بنابراین کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند در میکاپ چشم‌هایشان با خط چشم و دیگر ابزاری که در دست دارند، این فرم را خلق کند و بر زیبایی صورت خود بیفزایند.

کیسه‌های زیر چشم در فرم صورت کره‌ای

یکی از جذابیت‌های منحصربه‌فردی که مخصوص به اهالی کره است، آگیو سال «aegyo sal» است. بسیاری از کره‌ای‌ها هنگامی که می‌خندند در زیر چشم‌هایشان برجستگی‌هایی به شکل کیسه به وجود می‌آید که به آن آگیو سال می‌گویند. آن‌ها معمولا علاقه‌ای به رفع این برجستگی‌ها نشان نمی‌دهند و اعتقاد دارند داشتن آن می‌تواند زیبایی چشم‌گیر و ملیحی به‌صورت بدهد. 

این پف‌های زیر چشم باعث می‌شود صورت فرد معصوم‌تر نشان داده شده و به شکلی باشد که انگار همیشه لبخند می‌زند. حتی دیده شده در کشور کره بسیاری از افراد جراحی‌های زیبایی خاصی انجام می‌دهند تا این برجستگی زیر چشم‌هایشان به وجود بیاید یا بیشتر خود را نشان دهد! و جالب است بدانید فرم این برجستگی‌ها برای هر شخصی متفاوت است و همین می‌تواند جذابیت خاصی به چهره افراد بدهد.

در آرایش چشم به سبک کره ای، توصیه می‌شود برای برجسته‌ کردن این ماهیچه‌های زیر چشمی، به‌طور کلی باید از سایه‌های هایلایت‌کننده و سپس از سایه‌ای‌ تیره‌تر استفاده کنید. اما این فرایند باید مرحله‌به‌مرحله پیش برود تا بهترین نتبجه را داشته‌باشد.

برای انجام این کار. ابتدا باید لبخند بزنید تا بتوانید خط پف زیر چشم‌هایتان را به‌درستی پیدا کنید. بعد از آن، باید با مقداری سایه چشم مات، به رنگ قهوه‌ای روشن ناحیه پف‌کرده را مشخص کنید. سپس نوبت به استفاده از یک هایلایتر قهوه‌ای چوبی می‌رسد.

باید این هایلایتر را در فضایی که بین خط چشم و سایه قهوه‌ای رنگ وجود دارد بزنید. اگر از رنگ نهایی آن راضی بودید، به کمک یک براش یا بلندر آن‌‌ها را مخلوط کرده و اطرافش را محو کنید. نتیجه نهایی فوق‌العاده زیبا و جذاب خواهد بود!

کشیدن خط چشم به سبک کره‌ای

همان‌طور که گفتیم، بر خلاف میکاپ غربی که در آن فرم چشم گربه‌ای از ملاک‌های زیبایی محسوب می‌شود، در آرایش کره‌ای فرم چشم سگی محبوبیت بسیار زیادی دارد و کره‌ای‌ها ترجیح می‌دهند با استفاده از تکنیک‌های خاصی، فرم چشم خود را تغییر دهند.

مردم کره به جای کشیدن خط چشم‌های پر رنگ و ضخیم، از خطوط نازک و مینیمال برای پلک‌هایشان استفاده می‌کنند، به شکلی این خطوط را با زاویه بسیار کم رو به سمت بیرون و کمی پایین می‌کشند. توجه داشته‌باشید که برای کشیدن خط چشم به سبک کره‌ای‌ها یا همان «puppy dog»، باید خط چشمان مقداری کمتر از خط مژه‌تان باشد تا چشمانتان فرم کشیده‌تری به خود بگیرد و در عین حال معصوم، زیبا و طبیعی جلوه کند.

اگر هنوز مهارت چندانی در کشیدن خط چشم ندارید، می‌توانید از خط چشم‌های ژله‌ای استفاده کنید. این کاملا طبیعی است که اگر در ابتدای تجربه‌اندوزی برای میکاپ کردن هستید، کشیدن خط چشم برایتان چندان آسان نباشد و بارها مجبور شوید آن را پاک کنید و مجددا بکشید. نگران نباشید! پس از چند بار امتحان کردن آن می‌توانید مهارت کافی در کشیدن خط چشم را پیدا کنید.

اگر پلک‌هایتان مانند بسیاری از افراد چروک دارد، باید تکنیک‌های بیشتری را برای کشیدن خط چشم آموزش ببینید. اولین چیزی که باید بدانید، این است که خط چشم‌های مایع اصلا برای پلک‌های شما مناسب نیستند و چروک پشت پلک‌هایتان باعث می‌شود خط چشم به‌راحتی پخش شده و نتوانید طراحی که می‌خواهید را اجرا کنید.

خط چشم‌های مدادی می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای شما باشند. ترفند بعدی این است که هنگام کشیدن خط چشم، به‌هیچ‌وجه پلک‌ خود را نکشید. این کار باعث می‌شود رنگ خط چشم به‌خوبی روی پلک‌هایتان ننشیند و در حالت عادی، جلوه بدی داشته‌باشد.

بهتر است ابتدا به کمک یک مداد مشکی نرم، بن مژه خود را پر کنید و سپس یک خط بسیار نازک با خط چشم پشت پلکتان بکشید. در مرحله بعد باید با استفاده از یک براش مسطح نرم و کوچک، ناهمواری‌های خط چشمتان که به دلیل چروک‌های پشت پلک ایجاد شده است را هموار کنید تا نتیجه نهایی کاملا یکدست باشد.

به‌هیچ‌وجه سراغ طراحی‌های ضخیم نروید! نه تنها این شکل از کشیدن خط چشم در آرایش چشم به سبک کره ای کاربردی، ندارد، که می‌تواند پشت پلکتان را تیره کرده و چروک‌های آن را نمایان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت تپل و گرد؛ آرایش صورت تپل؟

باید با استفاده از یک براش مسطح نرم و کوچک، ناهمواری‌های خط چشمتان که به دلیل چروک‌های پشت پلک ایجاد شده است را هموار کنید تا نتیجه نهایی کاملا یکدست باشد

کشیدن سایه چشم به سبک کره‌ای

کشیدن سایه چشم به سبک مینیمال یکی از مهم‌ترین آیتم‌های آرایش چشم به سبک کره ای است. همان‌طور که گفتیم، کره‌ای‌ها عموما از رنگ‌های جیغ و اگزجره در میکاپ‌هایشان استفاده نمی‌کنند تا چهره‌شان معصومانه و طبیعی به‌نظر برسد. حتی زمانی که می‌خواهند از سایه چشم استفاده کنند، طبیعی‌ترین و نزدیک‌ترین رنگ به پوستشان را انتخاب می‌کنند تا جلوه بدی نداشته‌باشد و چهره‌شان را مصنوعی نکند.

در واقع سایه چشم در آرایش کره‌ای‌ها کاملا مینیمال و بدون زرق و برق است. کره‌ای‌ها معمولا در هر فصل، رنگی را که بیشتر به پوشش و چهره‌شان می‌آید را انتخاب و روزانه با همان رنگ میکاپشان را کامل می‌کنند. عموما این رنگ در طیف رنگ‌های مات قرار دارد و هارمونی جذابی با پوست ایجاد می‌کند. برخی دوست دارند کمی پشت چشم‌هایشان برق بزند و حالتی شاین‌ مانند داشته‌باشد.

شما می‌‌توانید از شاین‌های مخصوص برای رسیدن به چنین میکاپی استفاده کنید. اگر پلک‌هایتان دارای چین و چروک است، باید نکاتی را به هنگام انتخاب سایه و استفاده از آن رعایت کنید. خصوصا که شما در این صورت محدودیت بیشتری نسبت به کسانی که پشت پلک‌هایشان یکدست است، دارید.

لازم است بدانید سایه‌های اکلیلی، دودی، مشکی و دیگر رنگ‌های تیره، می‌تواند چروک‌های پشت پلکتان را نمایان‌تر کند و بهتر است به جای آن‌ها از سایه‌های قهوه‌ای روشن، بژ‌، خاکستری روشن یا طیف رنگ‌های نود استفاده کنید. در سال‌های اخیر، سایه ارغوانی در آرایش چشم به سبک کره ای ترند شده است و کره‌ای‌ها عموما از این رنگ جذاب و دلنشین برای برجسته‌تر کردن پشت پلک‌هایشان استفاده می‌کنند.

توصیه می‌کنیم از طیف این رنگ بسیار زیبا در میکاپ خود بهره بگیرید. همچنین چند لایه زدن سایه باعث می‌شود چین و چروک‌های پشت پلکتان بیشتر دیده شود و اگر قرار است میکاپ برای چندین ساعت روی صورتتان بماند، در پایان روز جلوه زیبایی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین آرایش چشم برای عینکی ها

سایه ارغوانی در آرایش چشم به سبک کره ای ترند شده است و کره‌ای‌ها عموما از این رنگ جذاب و دلنشین برای برجسته‌تر کردن پشت پلک‌هایشان استفاده می‌کنند.

استفاده از مژه مصنوعی در آرایش چشم به سبک کره ای

زنان آسیایی عموما از داشتن مژه‌های کوتاه شکایت می‌کنند و دوست دارند با ترفندهای متنوعی در میکاپ، مژه‌های خود را بلندتر نشان دهند. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها به استفاده از مژه‌ مصنوعی و اکستنشن مژه اشاره کرد. این ترفندها باعث می‌شود چشمان شما جلوه بیشتری داشته‌باشد و فرم کشیده‌ای به خود بگیرد؛

فرمی شبیه به فرم چشم کره‌ای‌ها. توصیه می‌کنیم برای انجام این کار از مژه‌ مصنوعی‌های پر پشت استفاده نکنید تا صورتتان مصنوعی نشود. فراموش نکنید هر چه میکاپ شما به سمت ساده‌تر و طبیعی‌تر بودن برود، بیشتر شبیه به کره‌ای‌ها خواهید شد و چهره معصومانه‌تر و زیباتری خواهید داشت. مژه‌ مصنوعی‌های سبک و نمونه‌هایی که تراکم کمتری دارند می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای آرایش چشم به سبک کره ای باشند.

اگر قصد دارید با انجام اکستنشن برای مدت طولانی‌تری مژه‌های بلندتر داشته‌باشید، توصیه می‌کنیم از اکستنشن‌های دسته‌ای استفاده نکنید و اکستنشن‌های تکی را جایگزین آن نمایید. این اکستنشن‌ها جلوه طبیعی‌تری دارند و می‌توانند زیبایی بیشتری به‌صورت شما بدهند. در نهایت هم با استفاده از ریمل می‌توانید مژه‌های خود را فرم دهید و یا آن را به شکل طبیعی پرپشت‌تر کنید.

بیشتر بخوانید: آرایش چشم گربه ای 

کلام پایانی

آرایش چشم به سبک کره ای، ترفندهای مختلفی دارد که اگر به شکل درستی انجام نشود، نتیجه نهایی آن بسیار مصنوعی و زشت خواهد بود. برای انجام این نوع میکاپ شما باید تمرین بسیار زیادی داشته‌باشید تا نتیجه نهایی‌، طبیعی و نزدیک به میکاپ کره‌ای‌ها شود. توصیه می‌کنیم حتما از نکات گفته‌شده برای بهتر شدن کارتان استفاده کنید.

سوالات متداول

آرایش چشم به سبک کره ای چیست؟

در بخش سایه چشم، کره‌ای‌ها عموما طرح‌ها و رنگ‌های طبیعی و مینیمال را به میکاپ غلیظ ترجیح می‌دهند و عقیده دارند هر چه سبک آرایش مینیمال‌تر باشد، زیبایی چهره هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین ترجیح می‌دهند کمترین رنگ و ساده‌ترین تناژ پالت رنگی سایه را برای پلک‌های خود انتخاب کنند. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، مرجانی، صورتی و طیف‌های مختلف نود کاربردی‌ترین رنگ‌های پالت رنگی برای زدن سایه در آرایش چشم به سبک کره ای است.

تکنیک آب میوه‌ای در آرایش چشم به سبک کره ای چگونه است؟

آن‌ها دوست دارند از طیف رنگ‌های هلویی یا قرمزی که به پوست طراوت بدهد، در اطراف چشمشان استفاده کنند. در فرهنگ زیبایی کشور کره، چشم‌هایی که گریه کرده‌اند بسیار زیبا و ملیح به‌نظر می‌آیند!

کشیدن خط چشم به سبک کره‌ای چگونه است؟

مردم کره در حقیقت به جای کشیدن خط چشم‌های پر رنگ و ضخیم، از خطوط نازک و مینیمال برای پلک‌هایشان استفاده می‌کنند، به شکلی این خطوط را با زاویه بسیار کم رو به سمت بیرون و کمی پایین می‌کشند. توجه داشته‌باشید که برای کشیدن خط چشم به سبک کره‌ای‌ها یا همان «puppy dog»، باید خط چشمان مقداری کمتر از خط مژه‌تان باشد تا چشمان‌تان فرم کشیده‌تری به خود بگیرد.

منابع: + + + + +

۸ تیر ۱۴۰۲ ۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

2 دیدگاه برای آرایش چشم به سبک کره ای

خوب این نوع ارایش خوب است موفق باشید

بلدیم خودمون

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی