خط چشم برای چشم های ریز
۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

خط چشم برای چشم های ریز چگونه کشیده می‌شود؟

به این مطلب امتیاز دهید

زیبایی و جذابیت آرایش چهره به شیوه اجرای آن بر روی چشم‌ها و میزان توانایی در برجسته و درخشان نشان دادن آن‌ها بستگی فراوانی دارد. چشم‌ها مرکز و کانون توجه در صورت به شمار می‌روند و درشت و برجسته جلوه‌دادن آن‌ها مسئله‌ای است که هیچ‌گاه از مد نخواهدافتاد. چگونگی کشیدن خط چشم برای چشم های ریز اهمیت فراوانی در حوزه آرایش و زیبایی دارد و تاثیر بسیاری بر نتیجه کار خواهد گذاشت. خوشبختانه و با کمک تکنیک‌های جادویی آرایش، داشتن چشم‌های درشت و برجسته برای همه افراد، حتی کسانی که چشمانی ریز و کوچک دارند هم امکان‌پذیر است. در واقع ترفندهای جدید حوزه آرایش و زیبایی به افراد کمک می‌کند تا بدون توجه به فرم طبیعی و اندازه واقعی چشم‌ها، برخورداری از چشم‌هایی درشت‌تر و جذاب‌تر را تجربه کنند. اگر یادگیری این تکنیک‌ها برای شما هم جذاب ولازم است ما را در ادامه همراهی کنید.

کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

داشتن چشم‌هایی درشت و برجسته نقش پررنگی در میزان زیبایی و جذابیت چهره افراد ایفا می‌کند. در واقع انواع و اقسام تکنیک‎‌ها و ترفندهای آرایشی به وجود آمده‌اند تا با استفاده از ابزارهای خاص و ویژه، چشم‌های ریز را درشت‌تر، گونه‌های صاف را برجسته‌تر و بینی‌های بزرگ را ظریف‌تر از واقعیت نشان دهند.

چگونگی کشیدن خط چشم برای چشم های ریز اهمیت فراوانی در حوزه آرایش و زیبایی دارد
چگونگی کشیدن خط چشم برای چشم های ریز اهمیت فراوانی در حوزه آرایش و زیبایی دارد

چشم‌ها نه تنها ورودی و دریچه‌ای باز به سوی روح و انرژی‌های وجودی ما هستند بلکه برجسته‌ترین و خاص‌ترین جزء چهره برای داشتن آرایشی زیبا و جذاب هم به شمار می‌روند. چشم‌های گیرا و برجسته قادر خواهند بود تمامی ویژگی‌های صورت ما را برجسته سازند و همه چیز را زیباتر از واقعیت به نمایش بگذارند.

برخی از افراد به طور طبیعی چشمانی درشت و درخشان دارند و از این جهت نیاز چندانی به آرایش ندارند. در مقابل، بعضی دیگر برای رسیدن به چهره دلخواه خود به آرایش وابسته هستند. در ادامه به توضیح و تشریح یکی از روش‌های آرایش چشم‌های ریز خواهیم‌‌پرداخت.

ابزارهایی که برای این منظور، مورد نیاز خواهدبود، شامل کانسیلر، پرایمر چشم، خط چشم، برس خط چشم، فرمژه و ریمل می‌شود. در ابتدای کار لازم است چشمان خود را کمی مرطوب کنید تا اجرای خط چشم به سادگی صورت پذیرد. برای مرطوب کردن پوست اطراف چشم می‌توانید از کانسیلرها استفاده کنید.

این محصول آرایشی حلقه‌های تیره اطراف چشم‌ها را هم محو می‌کند و به بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها کمک خواهدکرد. استفاده از پرایمر در این مرحله اختیاری است اما باید بدانید که پلک‌های چرب و مرطوب باعث افزایش طول عمر خط چشم و سایه می‌شوند و از طرف دیگر، بروز چین و چروک‌های احتمالی را به تعویق می‌اندازند.

کشیدن خط چشم را از پلک بالایی خود شروع کنید. برای این کار ابتدا یک سایه چشم به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز را در کنار و امتداد خط مژه پلک بالایی بکشید و تا قسمت چین‌خورده پلک پایینی ادامه دهید. پس از محو کردن سایه به کمک برس خط چشم، نوبت به کشیدن خط چشم برای چشم های ریز می‌رسد.

خط چشم را از وسط پلک بالایی و محل رویش مژه‌ها به سمت گوشه بیرونی چشم بکشید و انتهای آن را ضخیم و مخروطی کنید. با دنباله‎‌دار کردن خط چشم در گوشه بیرونی و کشیدن آن به سمت بالا، چشمان شما بزرگ‌تر و برجسته‌تر به‌نظر خواهندرسید. استفاده از فرمژه و ریمل می‌تواند به بزرگ‌شدن چشم‌های شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

 با دنباله‎‌دار کردن خط چشم در گوشه بیرونی و کشیدن آن به سمت بالا، چشمان شما بزرگ‌تر و برجسته‌تر به‌نظر خواهندرسید.
با دنباله‎‌دار کردن خط چشم در گوشه بیرونی و کشیدن آن به سمت بالا، چشمان شما بزرگ‌تر و برجسته‌تر به‌نظر خواهندرسید.
به پوستت جون تازه بده

تکنیک‌های خاص کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

استفاده از محصولات آرایشی و زیبایی برای جذاب‌تر نشان دادن و رفع عیوب طبیعی چهره، از چند صد سال قبل تا کنون رواج داشته‌است. اما تحول فوق‌العاده عظیمی که امروزه در این حوزه شاهد آن هستیم مدیون تکنیک‌ها و شگردهای مجذوب کننده‌ای است که همه چیز را دست‌خوش تغییر می‌کند.

این روزها دست‌های آرایشگران مانند دست‌های شعبده‌بازی است که قادر خواهد بود با چند حرکت ساده همه را حیرت زده سازد و ابزار معجزه‌آسای او، تکنیک‌های آرایش است.

آرایش و کشیدن خط چشم برای چشم های ریز همیشه در اولویت کار آرایشگران قرار دارد چرا که چشم‌ها نقطه کانونی صورت به شمار می‌روند و برجسته کردن آن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه و میزان رضایت حاصل از آرایش ایفا می‌کند.

اولین تکنیک در کشیدن خط چشم، هایلایت کردن است. با کمک یک پودر هایلایت‌کننده گوشه‌های داخلی چشم، استخوان برجسته زیر ابرو و پشت پلک‌های خود را محو و یکنواخت کنید تا پشت چشم‌ها کشیده‌تر به‌نظر برسند و چشم‌ها برجسته شوند. در مرحله بعدی ابروها را به کمک سایه یا هاشور ابرو پهن‌تر و ضخیم‌تر بکشید.

ابروهای نازک باعث می‌شود چشم‌های ریز شما، خود را بیشتر نشان دهند و اثر آرایش را خنثی کنند. پس از پرکردن فضاهای خالی بین ابرو و با استفاده از یک برس زاویه‌دار، ابروهای خود را شانه بزنید و مرتب کنید.

استفاده از کانسیلرها بسیار اهمیت دارد. این محصول آرایشی به شما کمک می‌کند تا حلقه‌های تیره اطراف چشم را ناپدید کنید و همین مسئله باعث محو شدن عیوب طبیعی چهره خواهدشد. روشن و یکدست شدن نواحی اطراف چشم به برجسته سازی چشم‌های شما کمک فراوانی خواهد کرد.

پس از آن، نوبت به کشیدن خط چشم می‌رسد. برای چشم‌های ریز، خط چشم‌های کلاسیک و بالدار گزینه مناسبی هستند. برای دستیابی به نتیجه دلخواه بهتر است از خط چشم‌های مات و غیربراق استفاده شود. برای اجرای خط چشم، ابزار موردنظر را گوشه ابتدایی چشم قرار دهید و آن را در امتداد پلک بکشید. با رسیدن به گوشه انتهایی چشم، خط را به سمت بالا ادامه دهید و دنباله را ضخیم‌تر از سایر قسمت‌ها اجرا کنید.

برای این منظور می‌توانید از فرمژه‌های دستی ساده کمک بگیرید و یا با استفاده از تکنیک لیفت، مژه‌های خود را به سمت بالا هدایت کنید.
برای این منظور می‌توانید از فرمژه‌های دستی ساده کمک بگیرید و یا با استفاده از تکنیک لیفت، مژه‌های خود را به سمت بالا هدایت کنید.

استفاده از مداد سفید در قسمت داخلی چشم‌ها و بر روی خط مژه پلک بالایی، باعث می‌شودچشم‌ها بازتر و بزرگ‌تر به‌نظر برسند. در صورتی که نسبت به استفاده از رنگ سفید دیدگاه مثبتی ندارید می‌توانید از رنگ‌های روشن دیگری مانند رنگ گوشتی برای رسیدن به نتایج دلخواه خود بهره ببرید.

در مرحله بعدی، نوبت به فرکردن مژه‌ها می‌رسد. تاب‌دار کردن مژه‌ها به برجسته‌تر شدن چشم‌ها کمک فراوانی خواهدکرد. برای این منظور می‌توانید از فرمژه‌های دستی ساده کمک بگیرید و یا با استفاده از تکنیک لیفت، مژه‌های خود را به سمت بالا هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: فرق سرم و کرم دور چشم؛

پس از فرکردن مژه‌ها، ریمل بزنید. در مورد استفاده از ریمل توجه به این نکته ضروری است که سنگین کردن بیش از حد مژه‌ها و مصرف زیاد ریمل می‌تواند باعث بسته‌شدن چشم‌ها و تنگ‌تر به‌نظر رسیدن آن‌ها شود. بهترین توصیه برای استفاده از ریمل این است که نیازی به آغشته کردن تمامی مژه‌ها به مواد نیست و می‌توانید بخشی از آن‌ها را نادیده بگیرید. مرحله نهایی در آرایش چشم، سایه زدن است.

استفاده از رنگ‌های تیره در آرایش چشم‌های ریز توصیه نمی‌شود چرا که باعث خواهدشد پلک‌ها بسته و سنگین به‌نظر برسند. استفاده از رنگ‌های طلایی و بژ، انتخاب مناسبی برای سایه زدن چشم‌های ریز خواهدبود. کشیدن یک لایه بسیار نازک از سایه در قسمت زیرین پلک پایینی و در امتداد خط مژه، می‌تواند به بازتر شدن چشم‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

فرم چشم‌های خود را بهتر بشناسید

شناخت فرم چشم‌ها و آگاهی از چگونگی آن‌ها کمک خواهدکرد تا شما آرایشی متناسب با فرم چشم‌های خود داشته‌باشید. این مسئله نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه حاصل از آرایش و میزان رضایت شما از آن خواهدداشت.

شناخت فرم چشم‌ها یکی از مواردی است که در کشیدن خط چشم برای چشم‌ های ریز، گرد و… اهمیت فراوانی دارد و سبک آرایشی مناسب را تعیین خواهدکرد. برای تعیین فرم چشم‌ها کافی است در آینه نگاه کنید و ویژگی‌های مختلف چشم‌های خود رامورد بررسی قراردهید. در ادامه به توضیح اشکال مختلف چشم خواهیم پرداخت.

فرم‌های مختلف چشم

چشم‌های عمیق

برجسته بودن استخوان پایین ابرو نشان‌دهنده چشمانی عمیق و بزرگ است که درون جمجمه جای دارد.

چشم‌های کلاه‌دار

در این فرم از چشم، یک لایه اضافی از پوست بر روی چین پشت پلک می‌افتد و آن را به سمت پایین می‌کشد. در این حالت پلک‌ها کوچک‌تر و کوتاه‌تر از حالت واقعی به‌نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: آرایش چشم؛ آموزش خودآرایی، ترفند و بایدها و نبایدها

در این فرم از چشم، یک لایه اضافی از پوست بر روی چین پشت پلک می‌افتد و آن را به سمت پایین می‌کشد.
در این فرم از چشم، یک لایه اضافی از پوست بر روی چین پشت پلک می‌افتد و آن را به سمت پایین می‌کشد.

چشم‌های رو به بالا یا پایین

برای تشخیص چشم‌های رو به بالا و رو به پایین کافی است در تصور خود یک خط افقی را از مرکز چشم عبور دهید. با بررسی گوشه‌های چشم می‌توانید به فرم آن‌ها پی‌ببرید. اگر گوشه انتهایی چشم بالای خط افقی قرار بگیرد، فرم آن رو به بالا و در صورتی که زیر خط قرار بگیرد فرم رو به پایین خواهدداشت.

چشم‌های گرد

روبه‌روی آینه بایستید و چشمان خود را آرام نگاه دارید. اگر در قسمت زیرین عدسی، سفیدی چشم قابل مشاهده است و بخش بالایی با پلک احاطه شده، فرم چشم‌های شما گرد است.

چشم‌های بادامی

در این فرم از چشم، هر دو قسمت بالا و پایین عنبیه به پلک پوشیده شده‌است. چشم‌های بادامی، فرمی کشیده و گوشه‌هایی باریک دارند.

چشم‌های مونولید

اگر در قسمت مرکزی پلک بالایی، چین وجود نداشته‌باشد، فرم چشم مونولید است. در فرم مونولید پلک‌ها صاف و استخوان‌های ابرو فاقد برجستگی هستند. این حالت از چشم، بیشتر در بین افراد آسیایی دیده‌می‌شود.

خط چشم برای چشم‌های گرد چگونه است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم آگاهی از فرم چشم‎‌ها برای اجرای یک آرایش زیبا و جذاب اهمیت فراوانی دارد. برای آرایش چشم‌های گرد، استفاده از تکنیک‌های جدید حوزه آرایش و زیبایی باعث برجسته‌تر و گیراتر شدن چشم‌ها خواهدشد.

برای این منظور مانند سایر فرم‌ها، کار را با کانسیلرها و پرایمر مخصوص چشم آغاز کنید. روشن و یکنواخت بودن پوست اطراف چشم به نتیجه بهتر آرایش کمک فراوانی خواهد کرد. از آن‌جایی که چشم‌های گرد معمولا کمی گود و فرورفته به‌نظر می‌رسند، استفاده از سایه‌های روشن و بی‌رنگ کمک می‌کند تا چشم‌ها برجسته‌تر شوند.

برای کشیده‌تر شدن چشم‌ها کافی است از خط چشم‌های کشیده و دنباله‌دار رو به بالا استفاده کنید. بالا بودن دنباله خط اهمیت فراوانی دارد چرا که دنباله‌های رو به پایین باعث می‌شوند چشم‌ها حالت پژمرده به خود بگیرند و ظاهر نامطلوبی پیدا کنند.

سخن آخر این‌که، فرم‌های مختلفی برای چشم وجود دارد که هر یک در جای خود زیبا و جذاب هستند. تکنیک‌های آرایشی به وجودآمده‌اند تا زیبایی‌های طبیعی را برجسته‌تر و نمایان‌تر سازند. شناخت اشکال مختلف چشم به شما کمک می‌کند تا آرایشی متناسب با فرم صورت خود و با نتیجه‌ای مطلوب و دلخواه داشته‌باشید.

اجرای خط چشم برای چشم های ریز یکی از تکنیک‌های پرکاربرد در این زمینه به شمار می‌رود. در نهایت توجه به این نکته ضروری است که سادگی در هر کجا و به هرشکلی زیباترین انتخاب خواهد بود. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود و برای داشتن یک آرایش زیبا و رضایت‌بخش به شما کمک کند.

تکنیک‌های خاص کشیدن خط چشم برای چشم های ریز چیست؟

اولین تکنیک در کشیدن خط چشم، هایلایت کردن است. با کمک یک پودر هایلایت‌کننده گوشه‌های داخلی چشم، استخوان برجسته زیر ابرو و پشت پلک‌های خود را محو و یکنواخت کنید. در مرحله بعدی ابروها را به کمک سایه یا هاشور ابرو پهن‌تر و ضخیم‌تر بکشید. پس از پرکردن فضاهای خالی بین ابرو و با استفاده از یک برس زاویه‌دار، ابروهای خود را شانه بزنید و مرتب کنید. استفاده از کانسیلرها بسیار اهمیت دارد. این محصول آرایشی به شما کمک می‌کند تا حلقه‌های تیره اطراف چشم را ناپدید کنید. پس از آن، نوبت به کشیدن خط چشم می‌رسد. برای چشم‌های ریز، خط چشم‌های کلاسیک و بالدار گزینه مناسبی هستند.

خط چشم برای چشم‌های گرد چگونه است؟

از آن‌جایی که چشم‌های گرد معمولا کمی گود و فرورفته به‌نظر می‌رسند، استفاده از سایه‌های روشن و بی‌رنگ کمک می‌کند تا چشم‌ها برجسته‌تر شوند. برای کشیده‌تر شدن چشم‌ها کافی است از خط چشم‌های کشیده و دنباله‌دار رو به بالا استفاده کنید. بالا بودن دنباله خط اهمیت فراوانی دارد چرا که دنباله‌های رو به پایین باعث می‌شوند چشم‌ها حالت پژمرده به خود بگیرند و ظاهر نامطلوبی پیدا کنند.

برای کشیده‌تر شدن چشم‌ها چه کنیم؟

برای کشیده‌تر شدن چشم‌ها کافی است از خط چشم‌های کشیده و دنباله‌دار رو به بالا استفاده کنید. بالا بودن دنباله خط اهمیت فراوانی دارد چرا که دنباله‌های رو به پایین باعث می‌شوند چشم‌ها حالت پژمرده به خود بگیرند و ظاهر نامطلوبی پیدا کنند.

منابع: + + +

۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی