آرایش چشم پف دار
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

آرایش چشم پف دار 🤩 قلق‌های مخفی چشم‌های تپل!

به این مطلب امتیاز دهید

سیاهی دور چشم و پف کردگی دور چشم دو چیز کاملا متفاوت هستند و اگرچه که سیاهی دور چشم را می‌توان به راحتی با استفاده از کانسیلر اصلاح کرد، اما محو کردن پف‌کردگی چشم‌ها بسیار دشوارتر است. و بله، حفظ یک روال خوب مراقبت از پوست می‌تواند به جلوگیری از پف کردن کیسه‌های چشم کمک کند، اما همیشه مقداری پف زیر چشم وجود دارد که حتی بی عیب‌ترین روال مراقبت از پوست نیز نمی‌تواند از آن جلوگیری کند. شاید این پف کردگی خیلی آزارتان دهد، اما اگر نحوه صحیح آرایش چشم‌های پف دار را بلد باشید، نگرانی شما به حداقل می‌رسد! اکنون تنها با آموزش چند مرحله ساده به شما خواهیم گفت که چشم‌های پف کرده خود را چگونه با آرایش چشم پف دار پنهان کنید.

قانون کلی آرایش چشم پف دار و ریز

پف چشم یک بیماری شایع چشم است. پف کردن و تورم چشم‌ها ممکن است به دلیل افزایش سن، کمبود خواب، احتباس مایعات یا برخی عفونت‌های چشمی ایجاد شود. گزینه‌های درمانی برای کاهش پف چشم‌ها شامل کمپرس با آب سرد، پماد یا کرم دور چشم و حتی جراحی هستند.

شاید این پف کردگی خیلی آزارتان دهد، اما اگر نحوه صحیح آرایش چشم‌های پف دار را بلد باشید، نگرانی شما به حداقل می‌رسد!

۸ ساعت خوابیدن یکی دیگر از ابزارهای مهم برای کاهش پف چشم است. گاهی ممکن است آدم مجبور شود با این چشم‌های پف کرده زندگی کند. در این شرایط، ممکن است درک این نکته مفید باشد که چگونه می‌توان با این چشم‌های پف کرده هنگام حضور در مراسم اجتماعی برخورد کرد. به‌طور کلی، اولین قانونی که باید هنگام آرایش چشمان خود به آن توجه کنید این است:

  • تشخیص دهید که چه فرم چشمی دارید؟
  • چه نوع رنگ‌هایی شکل طبیعی چشم شما را بهبود می‌بخشند؟
  • چه رنگ‌هایی به رنگ پوست شما می‌آیند؟
  • چه نوع خط چشمی چشمان شما را تقویت یا بزرگ‌تر می‌کند؟
  • چه مناسبتی پیش رو دارید و چه نوع آرایش چشمی را می‌خواهید؟

هر انسانی از نظر شکل و اندازه متفاوت ساخته شده است. در همین راستا، حتی چشمان ما نیز شکل، رنگ و سایز متفاوتی دارند: چشم‌های درشت، چشم‌های کوچک، چشم‌های کلاهدار، چشم‌های بسته یا حتی پف کرده! و اما چشم‌های پف دار از آن دسته چشم‌هایی هستند که می‌توانند برای زنان جوان و همچنین زنان بالغ نگران کننده باشند.

پف کردگی چشم‌ها می‌تواند به دلیل مصرف نامتعادل غذا، آلرژی، ژنتیک یا حتی مرتبط با سن باشد. اما نکته مهم قبل از شروع آرایش چشم پف دار ، استفاده از یک مرطوب کننده عالی است و بسته به نوع پوستتان، باید از روغن یا سرم صورت مناسب استفاده کنید. در مجموع آرایش چشم پف دار دو قانون کلی دارد: از میکاپ مات استفاده کنید و به ابرو و مژه‌های خود به‌طور ویژه دقت کنید!

به پوستت جون تازه بده

مناسب‌ترین آرایش چشم پف دار

لازم نیست یک متخصص روش‌های آرایشی باشید تا بدانید که هایلایت و کانتورینگ برای برجسته کردن ویژگی‌های کلیدی در زیبایی چشم و کمرنگ کردن نقص‌های چشمان ما چه جادوی شگفت آوری دارند!

همین امر در مورد یادگیری نحوه به حداقل رساندن پف چشم با آرایش نیز صادق است. اما قاعده کلی برای آرایش چشم پف دار این است که از فرمول‌های مات به جای فرمول‌های براق استفاده کنید که به کاهش ظاهر پف چشمانتان کمک می‌کند. در ادامه بهترین روش آرایش چشم پف دار را با هم مرور می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: آرایش چشم گربه ای

هایلایت و کانتورینگ برای برجسته کردن ویژگی‌های کلیدی در زیبایی چشم و کمرنگ کردن نقص‌های چشمان ما چه جادوی شگفت آوری دارند!

دایره‌های تاریک دور چشم را پنهان کنید

به‌طور معمول چشم‌های پف کرده، دایره‌های تیره‌ای را هم در دور چشم ایجاد می‌کنند! اگر زیر چشم‌هایتان حلقه‌های تیره دارید، می‌تواند چشم‌هایتان را پف‌کرده‌تر نشان دهد. به همین دلیل است که پنهان کردن آن حلقه‌های سیاه در راس ترفندهای آرایشی برای چشم‌های پف کرده است.

به مژه‌های خود دقت کنید!

اگر مژه‌های واقعاً شاداب و درخشانی داشته‌باشید، هیچ کس به این موضوع نگاه نمی‌کند که چشمان شما چقدر پف کرده است! بنابراین فقط کمی ریمل اضافی و حتی استفاده از فرمژه، هر دو راه‌های عالی برای داشتن مژه‌های “محشر” هستند!

ابروهای خود را ضخیم‌تر کنید

مواردی مانند ابروهای ضخیم‌تر و مژه‌های پرپشت‌تر قطعاً باعث جلب توجه می‌شوند و توجه سایرین را از چشم‌های پف کرده شما می‌گیرند.

درخشش زیر چشم

آیا می‌دانستید که افزودن کمی درخشندگی به زیر چشم می‌تواند ظاهر پف کردگی را از بین ببرد؟ مثلا استفاده از پودر gold shimmer می‌تواند برای آرایش چشم پف دار شما معجزه کند.

از یک مداد خط چشم سفید استفاده کنید

مداد خط چشم سفید یکی دیگر از ترفندهای آرایش چشم است که بسیاری از افراد درباره آن بی اطلاع هستند! استفاده از این مداد می‌تواند چشمان شما را برجسته کند، و خط چشم سفید نیز چشمان شما را بیدارتر نشان می‌دهد!

مصرف مقدار زیادی ویتامین K

اگر واقعاً می‌خواهید پف‌کردگی چشمان خود را از بین ببرید، مالیدن پوست خیار به زیر چشم‌ها تنها راهکاری نیست که می‌تواند این کار را واقعا برایتان انجام دهد. در واقع مصرف مقدار زیادی ویتامین K کلید اصلی این ماجرا است! فقط مطمئن شوید که از یک مرطوب کننده مملو از ویتامین K استفاده می‌کنید و آن را به مقدار زیاد به دور چشمان خود می‌مالید.

به چشم‌های خود کافئین بدهید

کافئین دادن به چشم راه دیگری برای کاهش پف چشم است. مثلا برخی غلتک‌های چشم در داخل خود کافئین دارند. این کار باعث می‌شود چشم‌های شما بیدارتر به‌نظر برسند و واقعاً پف آن‌ها بخوابد. بنابراین اگر تمام شب را بیدار بوده‌اید، از محصولات کافئین داری که به‌طور ویژه برای دور چشم ساخته شده‌اند استفاده کنید!

داشتن خط چشم ظریف

آخرین ترفند آرایشی برای چشم‌های پف کرده در مورد خط چشم شماست. از خط چشم خیلی ضخیم استفاده نکنید، در عوض آن را سبک و ظریف نگه دارید. شما فقط باید یک خط چشم ساده و خوشگل داشته‌باشید، نه نه یک خط زخیم پرزرق و برق!

بیشتر بخوانید: آرایش چشم به سبک کره ای

طرز آرایش چشم پف دار با سایه

خوشبختانه برای شما، ما در این مطلب بهترین نکات را برای آرایش چشم پف دار جمع آوری کرده ایم و بنابراین، دیگر نیازی به جراحی یا درمان‌های پرهزینه چشم ندارید! اما اگر برای آرایش چشم پف دار می‌خواهید از سایه استفاده کنید، باید چکار کنید؟

بهترین نکات را برای آرایش چشم پف دار جمع آوری کرده ایم و بنابراین، دیگر نیازی به جراحی یا درمان‌های پرهزینه چشم ندارید!

نکات قبل از آرایش چشم پف دار با سایه

اما نکات آرایش چشم پف دار چیستند؟ قبل از همه باید چشمان خود را برای آرایش اصلی آماده کنید! مثلا کمپرس سرد یک راه حل عالی برای درمان تورم پوست است. برای کمک به انقباض رگ‌های خونی، کمپرس سرد را برای چند دقیقه در ناحیه زیر چشم خود بمالید. این فشار همچنین باعث بهبود تخلیه لنفاوی می‌شود و بنابراین یک معامله دوسر برد است!

نکته: یک سرم ضد پف دور چشم که دارای کافئین است در یخچال خود نگه دارید و آن را روی ناحیه زیر چشم بمالید تا فوراً پف آن را بخواباند، رطوبت را به ناحیه زیر چشمانتان بازگرداند و پوست شما را برای آرایش چشم پف دار آماده کند.

یک کانسیلر خوب انتخاب کنید

همانطور که گفتیم، بهترین محصول در برابر پف چشم کانسیلر است. به دنبال یک کانسیلر با فرمول ضدآب و کرمی باشید که پوست لطیف اطراف چشم شما را روشن و صاف می‌کند. مثلا یک فرمول گیاهی و بدون الکل و روغن می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر با سیاهی زیر چشم و چشم‌های پف کرده همزمان سر و کار دارید، سایه‌ای با رنگ هلویی انتخاب کنید که به از بین بردن حلقه‌های تیره‌ای که تمایل به رنگ آبی یا بنفش دارند کمک می‌کند.

هایلایت و کانتور

پس از استفاده از کانسیلر، یک پودر روشن کننده مات شفاف را زیر چشمان خود بکشید. سپس، از یک سایه مات قهوه‌ای برای کانتور کردن پلک‌ها و ناحیه زیر مژه‌های پایینی خود استفاده کنید تا ظاهر پف‌کردگی چشمانتان به میزان زیادی کاهش یابد. ضمنا به هیچ وجه از سایه‌های قرمزرنگ استفاده نکنید، چون پف کردگی چشمان شما را بدتر نشان می‌دهند!

از رنگ سفید برای روشنایی پوست زیر چشم استفاده کنید

یکی دیگر از ترفندهای قدیمی برای روشن کردن چشم‌ها که باید هنگام آرایش چشم‌های پف کرده امتحان کنید، خط چشم سفید است. وقتی خط چشم سفید روی پوست زیر چشم اعمال می‌شود، سفیدی چشم‌های شما را افزایش می‌دهد و آن‌ها را اندکی بزرگتر نشان می‌دهد. حتما از یک مداد مناسب برای چشم استفاده کنید تا چشمان شما را تحریک نکند، زیرا تحریک چشم‌ها خود باعث پف کردگی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین آرایش چشم برای عینکی ها

ابرو و مژه خود را پررنگ‌تر کنید

یکی از ساده‌ترین نکات آرایشی برای چشم‌های پف کرده استفاده از تکنیک حواس پرتی است! یک راه برای اینکه مردم متوجه پف کردن چشمان شما نشوند چیست؟ اینکه ابروهای پررنگ و مژه‌های پرپشت شما تمرکز افراد را به سمت خود جلب کنند! حتما این روش آسان و کاربردی را امتحان کنید!

آرایش صحیح بینی برای افرادی که پف پلک دارند

داشتن یک بینی کوچکتر برای افرادی که چشم‌های پف کرده دارند زیباتر است. بنابراین در آرایش چشم پف دار باید سعی کنید تا بینی خود را کوچکتر از حد واقعی نشان دهید! به‌طور کلی برای اینکه بینی شما کوچکتر از حد واقعی خود به‌نظر برسد، کناره‌های آن را تیره کرده و روی تیغه بینی را با کانسیلر روشن کنید، اما مراقب باشید که تیرگی‌های اطراف بینی به چشم هایتان نزدیک نشود.

همانطور که می‌بینید، آرایش چشم پف دار اصلا کار سختی نیست، فقط باید اصول آن را بدانید و کمی ظرافت به خرج دهید!

سوالات متداول

مناسب‌ترین آرایش چشم پف دار چیست؟

1. دایره‌های تاریک دور چشم را پنهان کنید 2. به مژه‌های خود دقت کنید 3. ابروهای خود را ضخیم‌تر کنید 4. درخشش زیر چشم 5. از یک مداد خط چشم سفید استفاده کنید 6. مصرف مقدار زیادی ویتامین کا 7. به چشم‌های خود کافئین بدهید 8. داشتن خط چشم ظریف

طرز آرایش چشم پف دار با سایه چگونه است؟

1. یک کانسیلر خوب انتخاب کنید 2. هایلایت و کانتور بزنید 3. از رنگ سفید برای روشنایی پوست زیر چشم استفاده کنید 4. ابرو و مژه خود را پررنگ‌تر کنید

منابع: + + + +

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی