آرایش چشم گربه ای
۲۵ تیر ۱۴۰۲ ۱ دیدگاه zohre.kh

آرایش چشم گربه ای 👁️ آموزش انواع مدل‌های 2023

5/5 - (1 امتیاز)

آرایش چشم گربه ای یک روش دراماتیک و پر زرق و برق برای میکاپ است و به‌نظر می‌رسد که این نوع میکاپ کلاسیک برای تمام دوران‌ها ساخته شده است که برای همه خوب به‌نظر می‌رسد. با این حال، تسلط بر این تکنیک بسیار دشوار است. اما اگر به‌صورت آنلاین جستجو کنید، تعداد زیادی آموزش آرایش چشم گربه ای توسط هنرمندان آرایشگر، بلاگرهای زیبایی، وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها را خواهید یافت. ترندهای آرایش چشم همچنان می‌آیند و می‌روند، اما ظاهر گربه ای در هر دو صنعت زیبایی و برندهای لوازم آرایشی، آزمون خود را پس داده و برای قرن‌ها مد روز بوده است و همچنان مورد علاقه هنرمندان حرفه‌ای آرایش است. بنابراین در این مطلب قصد داریم تا نحوه آرایش چشم گربه ای و نکات ریزی که راجع به آن وجود دارند را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید!

مراحل آرایش چشم گربه ای

همانطور که گفتیم، چشم‌های گربه ای به شما ظاهری دراماتیک و پر زرق و برق می‌دهند که هم کلاسیک است و هم مد روز! هنگامی که برای اولین بار شروع به انجام یک آرایش چشم گربه ای می‌کنید، به راحتی ممکن است خط چشم خود را ناهموار بکشید، اما می‌توانید با تمرین بر این تکنیک، مسلط شوید.

تعداد زیادی آموزش آرایش چشم گربه ای توسط هنرمندان آرایشگر، بلاگرهای زیبایی، وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها را خواهید یافت.

اگر آماده امتحان آرایش چشم گربه ای هستید، باید بدانید که دو گزینه برای کشیدن آن دارید. می‌توانید از یک قلم‌موی آرایشی برای کمک به ایجاد یک طرح کلی برای چشم گربه ای خود استفاده کنید یا از یک نوار به‌عنوان راهنما استفاده کنید. به‌طور کلی برای داشتن چشم‌های گربه‌ای، استفاده از خط چشم مایع عالی است، اما اگر فقط مداد خط چشم دارید، می‌توانید از آن هم استفاده کنید.

روش اول: ایجاد طرح کلی با قلم‌مو یا برس آرایش

  • یک سایه چشم خنثی یا روشن را از خط مژه تا چین قسمت بالای پلک خود بزنید: برس خود را به یک سایه چشم خنثی یا روشن آغشته کنید، سپس آن را از خط مژه تا چین روی پلک خود بکشید. سایه چشم پلک شما را پر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد خط چشم را نرم‌تر و راحت‌تر اعمال کنید و همچنین باعث می‌شود تا خط چشم بر روی آن به سادگی بچسبد، بنابراین مواد خط چشم در جای خود باقی خواهند ماند و باعث ایجاد لکه و پراکندگی رنگ نمی‌شوند. برای چشم‌های گربه‌ای، رنگ‌های سایه چشم تیره‌تر مناسب نیستند در عوض، از رنگی استفاده کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته‌باشد یا فقط کمی روشن‌تر از پوست شما باشد. همچنین، از کرم سایه چشم استفاده نکنید، زیرا خط چشم به آن نمی‌چسبد و خط چشم و سایه چشم به راحتی پاک خواهند شد.
  • یک برس را از بینی به سمت بیرون ابروی خود مماس کنید تا نقطه پایان آرایش خود را پیدا کنید: یک برس آرایشی باریک را در کنار بینی خود نگه دارید و آنقدر آن را زاویه دهید تا به انتهای ابروی شما برسد. یک خط فرضی بین ابرو و چشم شما ایجاد می‌شود. این همان خطی است که انتهای چشم گربه ای شما آن را دنبال خواهد کرد و به آن بال چشم گربه ای می‌گوییم! بال‌های شما حتما باید یکسان باشند و طول، عرض و زوایای مختلف آن‌ها برای هر دو چشم مثل هم باشند. البته به‌عنوان یک گزینه دیگر، می‌توانید بال خود را به‌عنوان امتداد خط مژه پایینی چشم خود در نظر بگیرید. زاویه خط مژه پایینی خود را دنبال کنید، سپس از آن عبور کنید تا حرکت چشم گربه ای شما شکل بگیرد. این کار به شما کمک می‌کند تا هر دو چشم را متقارن آرایش کنید.
  • با استفاده از خط چشم یک نقطه درست بالای چین پلک خود ایجاد کنید تا نوک و انتهای بال آرایش شما مشخص شود. هرچه نقطه خود را بالاتر ببرید، چشم گربه ای شما ضخیم‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود. قبل از این حرکت مطمئن شوید که نقطه‌ها روی هر دو چشم در یک زاویه و ارتفاع قرار دارند. پاک کردن یک نقطه و حرکت دادن آن بسیار ساده‌تر از پاک کردن یک بال کامل است! اگر از محل قرارگیری نقطه خود راضی نیستید، از یک سواب پنبه‌ای آغشته به پاک کننده آرایش چشم، پرایمر یا مرطوب کننده استفاده کنید تا آن را پاک کنید. سپس، برای ایجاد این نقطه دوباره امتحان کنید.
  • خطی بکشید که نقطه‌ی ایجاد شده در مرحله قبل را به گوشه بیرونی چشمتان متصل کند: هنگام کشیدن بال، به هیچ وجه پوست دور چشم خود را نکشید. در عوض، سر خود را کمی به عقب خم کنید و نگاه خود را پایین بیاورید تا بتوانید خط مژه خود را ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید که در هنگام ایجاد آرایش چشم گربه ای دقیقا دارید چه کاری انجام می‌دهید! اگر چه کشیدن پوستتان ممکن است کشیدن خط را آسان‌تر کند، اما وقتی پوست را آزاد کنید، شکل بال شما تغییر می‌کند و همه چیز به هم می‌ریزد.
  • خطی بکشید که نقطه‌ی مذکور را به وسط خط مژه بالایی شما متصل می‌کند: به آرامی خط چشم خود را از گوشه چشم به سمت وسط پلک بکشید. خط خود را تا جایی که می‌خواهید چشم گربه ای تان بالا برود، قرار دهید. اگر سایه چشم از زیر خط بیرون زده باشد، اشکالی ندارد، زیرا بعداً آن را پر خواهید کرد. اگر فضای کاسه چشم شما کوچک است، خط را خیلی ضخیم نکنید وگرنه فضای پلک را کاملاً از دست خواهید داد. اما اگر چشم‌های گردی دارید، بال و خط را ضخیم‌تر کنید. به‌عنوان مثال، این خط را می‌توانید حدود 2-3 میلی متر ضخامت بدهید. اگر می‌خواهید خط مژه‌هایتان را بلندتر کنید و چشم‌هایتان را بزرگ‌تر نشان دهید، به جای خط مستقیم، یک خط منحنی بکشید. مطمئن شوید که انحنای خط به سمت پایین باشد.
  • در صورت لزوم این طرح کلی که تا به اینجا ساخته‌اید را پر کنید: بسته به اینکه خطوط اولیه خود را چگونه زاویه داده‌اید و آن‌ها را چقدر ضخیم کشیده‌اید، ممکن است نیاز داشته‌باشید تا طرح کلی خود را پر کنید. اگر خط بالای چشم خود را درست روی خط مژه کشیدید، ممکن است نیازی به افزودن پرکننده نداشته‌باشید. اما اگر از خط چشم مدادی استفاده می‌کنید، چندین لایه برای پر کردن آرایش چشم گربه ای خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: آرایش چشم به سبک کره ای

  • هر گونه اشتباه (بیرون زدگی) را با یک سواب پنبه‌ای نوک تیز پاک کنید: نوک تیز به شما این امکان را می‌دهد که به گوشه چشم‌ها بروید و بدون اینکه به‌طور تصادفی خط چشم خود را لکه‌دار کنید، هر جایی که اشتباهی رخ داده است را تمیز کنید. همچنین می‌توانید سواب پنبه‌ای را به پرایمر یا کرم دور چشم آغشته کنید و از آن برای پاک کردن خط چشم اضافی استفاده کنید. از استفاده از پاک کننده‌های آرایش خودداری کنید، چون ممکن است هر سایه چشمی که قبلاً زده‌اید را از بین ببرد.
  • برای اتصال گوشه داخلی چشم به چشم گربه‌ای، خطی رسم کنید: مداد را گوشه چشم خود قرار دهید، سپس به آرامی خط چشم را به سمت چشم گربه ای بکشید. این کار را روی چشم خود ادامه دهید تا به گوشه بیرونی پلک خود برسید. این کار باعث می‌شود که بالای چشم گربه‌ای شما یکدست به‌نظر برسد. همچنین، هنگام نزدیکتر شدن به گوشه بیرونی چشم، خط را ضخیم‌تر کنید.
  • در انتها آرایش چشم گربه ای خود را با ریمل به پایان برسانید: ابتدا یک لایه ریمل به مژه‌های پایینی خود بزنید. سپس، چندین بار ریمل را روی مژه‌های بالایی خود حرکت دهید. برای داشتن ظاهری جذاب، مژه‌های خود را فر کنید یا از یک جفت مژه مصنوعی استفاده کنید.
به آرامی خط چشم خود را از گوشه چشم به سمت وسط پلک بکشید.

همانطور که گفتیم، روش دوم آرایش چشم گربه ای با استفاده از یک نوار راهنما ممکن است. در این حالت یک تکه نوار چسبی را بر روی کف دست خود می‌چسبانید و سپس آن را به‌طور دقیق با زاویه حدود 45 درجه در انتهای مژه پایینی خود به سمت ابرو قرار می‌دهید.

این نوار انتهای بال آرایش چشم گربه ای شما را مشخص می‌کند و باعث می‌شود تا آرایش بر روی سایر قسمت‌های دور چشم شما لکه ایجاد نکند. سپس مثل روش قبل، مداد چشم را بر روی مژه پایینی و در امتداد لبه نوار چسبی حرکت می‌دهید و با طی همان مراحل، آرایش چشم گربه ای خود را تکمیل می‌کنید.

شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم تمامی مراحلی که تاکنون بیان کردیم را از این لینک ببینید.

مداد چشم را بر روی مژه پایینی و در امتداد لبه نوار چسبی حرکت می‌دهید و با طی همان مراحل، آرایش چشم گربه ای خود را تکمیل می‌کنید.
به پوستت جون تازه بده

مدل‌های آرایش چشم گربه ای و مدل میکاپ چشم گربه ای

برای مدل‌های مخالف آرایش چشم گربه ای با توجه به شکل چشمان خود می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

نکاتی برای چشم‌های عمیق و گودافتاده

چشم‌های عمیق دارای استخوان ابروی قوی هستند که ممکن است آرایش چشم شما زیر آن پنهان شود، بنابراین سعی کنید خط چشم ضخیم‌تری را بکشید تا بیشتر قابل مشاهده باشد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که خط چشم را در نیمه‌های داخلی چشم، نازک‌تر و در نیمه‌های بیرونی آن ضخیم‌تر نگه دارید. سپس کارتان را با ریمل یا مژه مصنوعی تمام کنید.

بیشتر بخوانید: لغت نامه لوازم آرایشی؛ واژه‌نامه‌ای محصولات Cosmetics که باید از بر باشید!

نکاتی برای چشم‌های کلاه دار

چشم‌های کلاهدار شبیه چشم‌های عمیق هستند اما پوست بیشتری روی استخوان ابرو دارند که این پوست می‌تواند کمی شیب یا برآمدگی در بالای چشم ایجاد کند و چین پلک شما را پنهان کند. برای چشم‌های کلاهدار، مطمئن شوید که نوک بال خود را از همان ابتدای پوست اضافی روی پلک خود شروع کرده‌اید تا وقتی چشمان شما باز است، نوک بال نمایان شود.

نکاتی برای چشم‌های پهن و با فاصله زیاد

بال‌های بسیار بلند می‌توانند چشم‌های گشاد را حتی بیشتر از یکدیگر جدا کنند، بنابراین سعی کنید بال‌ها را کوتاه و رو به بالا نگه دارید. همچنین سعی کنید خط چشم خود را در مرکز و گوشه داخلی خطوط مژه ضخیم‌تر و در انتهای آن‌ها را باریک‌تر کنید.

نکاتی برای چشم‌های با فاصله کم و نزدیک به هم

برای چشم‌های نزدیک، سعی کنید بال‌ها را به سمت بیرون بکشید و آنها را نسبتاً افقی نگه دارید. هنگام کشیدن خط، خطوط را در گوشه داخلی چشم قرار ندهید. در عوض، روی گوشه‌های بیرونی چشم تمرکز کنید. کمی هایلایتر یا کانسیلر که در گوشه داخلی چشم و روی استخوان ابروی شما اعمال می‌شود، این نواحی را درخشان می‌کند. یک بال دوتایی (دو مجموعه بال موازی، یکی از خط مژه بالا و دیگری از خط مژه پایینی) نیز می‌تواند ظاهری عالی برای چشم‌های نزدیک باشد.

می توانید به جای خط چشم مشکی استاندارد، از یک خط چشم رنگی در سایه متالیک یا براق برای انعکاس نور در اطراف دور چشم امتحان کنید.

نکاتی برای چشمان کوچک

می‌توانید به جای خط چشم مشکی استاندارد، از یک خط چشم رنگی در سایه متالیک یا براق برای انعکاس نور در اطراف دور چشم امتحان کنید.

نکاتی برای چشم‌های بادامی

اگر چشم‌های گرد یا بادامی دارید، بیشتر روش‌های آرایش چشم گربه ای برای شکل چشم‌تان کار می‌کنند (خوش شانسید!). خط خود را نازک نگه دارید تا زمانی که به یک سوم بیرونی چشم برسید، در این مرحله می‌توانید بال خود را شروع کنید. از شکل طبیعی چشم خود پیروی کنید.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین آرایش چشم برای عینکی ها

نکاتی برای چشم‌های کشیده شده رو به بالا

چشم‌های رو به بالا برای آرایش چشم گربه ای ایده‌آل‌ترین هستند، زیرا می‌توانید فقط با پیروی از منحنی طبیعی خط مژه به سمت بالا، یک بال کلاسیک رسم کنید. بال‌های ضخیم‌تر و نازک‌تر را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

نکاتی برای چشم‌های کشیده شده رو به پایین

برای چشم‌های رو به پایین، بال خود را از وسط چشم شروع کنید و مطمئن شوید که بال خود را 45 درجه از گوشه چشم به سمت ابروی خود زاویه دهید. یک بال کوتاه درست کنید و خط پایین مژه را خالی بگذارید.

نکاتی برای مونولیدها

مونولیدها چشم‌هایی هستند که به‌نظر فاقد چین و چروک می‌رسند. در این حالت برای آرایش چشم گربه ای باید خط چشم خیلی نزدیک به خط مژه زده شود تا بتوان آن را دید. برای داشتن ظاهری دراماتیک‌تر، یک پوشش ضخیم‌تری از آستر نزدیک وسط چشم و یک بال کوتاه‌تر که درست قبل از گوشه چشم شروع می‌شود را امتحان کنید.

در این حالت برای آرایش چشم گربه ای باید خط چشم خیلی نزدیک به خط مژه زده شود تا بتوان آن را دید.

بیشتر بخوانید: چک لیست ابزار آرایش صورت و گریم

خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد؟

هر کسی می‌تواند از آرایش چشم گربه ای استفاده کند و با این حال نکاتی که افراد با چشم‌های متفاوت در هنگام این آرایش باید رعایت کنند را خدمت شما بیان کردیم و گفتیم که این آرایش معمولا برای چشم‌هایی که انتهای آن‌ها به‌صورت طبیعی رو به بالا کشیده شده‌اند مناسب‌تر است.

سوالات متداول

برای چشمان کوچک چگونه خط چشم گربه‌ای بکشیم؟

از یک خط چشم رنگی در سایه متالیک یا براق برای انعکاس نور در اطراف دور چشم امتحان کنید.

برای چشم‌های عمیق و گودافتاده چگونه خط چشم بکشیم؟

خط چشم ضخیم‌تری را بکشید تا بیشتر قابل مشاهده باشد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که خط چشم را در نیمه‌های داخلی چشم نازک‌تر و در نیمه‌های بیرونی آن ضخیم‌تر نگه دارید. سپس کارتان را با ریمل یا مژه مصنوعی تمام کنید.

منابع: + + + +

۲۵ تیر ۱۴۰۲ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای آرایش چشم گربه ای 👁️ آموزش انواع مدل‌های 2023

آرایش چشم گربهای خوب است برای بانوان موفق باشند

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی