خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟
۴ تیر ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از انواع لوازم آرایشی که زیبایی چهره را چندین برابر می‌کند و جذابیت چشم‌ها را افزایش می‌دهد، خط‌ چشم است. انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود است و می‌توانید خط چشم را با مدل‌های مختلف روی چشمتان بکشید و از تغییراتی که روی چشم‌ها و چهره‌تان ایجاد می‌شود، لذت ببرید. توجه داشته‌باشید که کشیدن آن به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد و می‌توان گفت که یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش کردن است و وقت زیادی می‌گیرد. اگر تاکنون از خط چشم استفاده نکرده‌اید، در این مقاله همراه ما باشید، تا به پاسخ پرسش خط چشم چیست برسید و با کاربردهای این وسیله آرایشی آشنا شوید.

خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر اهل آرایش کردن باشید، بی‌شک با این محصول آرایشی آشنا هستید. همان‌طور که از نامش پیداست این محصول برای آرایش و افزایش جذابیت چشم، مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد. خط چشم را می‌توانید در مدل‌های مختلف دنباله‌دار و کوتاه و یا گربه‌ای پشت پلک‌هایتان بکشید تا زیبایی چشمتان چندین برابر شود.

توجه داشته‌باشید که کشیدن آن به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد و می‌توان گفت که یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش کردن است

شاید به‌نظرتان خط چشم، فقط خطی ساده باشد، اما این‌طور نیست. باید حتما از آن استفاده کنید تا متوجه تاثیر آن در درشت شدن، زیبا شدن و جوان کردن چشم‌تان شوید. مایع داخلی خط چشم ماده‌ای روان‌کننده است که باعث می‌شود به راحتی روی پلک کشیده شود. همچنین ماده‌ای غلیظ کننده و رنگ هم داخل این محصول وجود دارد تا غلظت خط چشم را تامین کند و به آن رنگ ببخشد.

به پوستت جون تازه بده

آشنایی با انواع خط چشم

در پاسخ به خط چشم چیست باید بگوییم خط چشم‌ها را می‌توان در 4 دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد:

خط چشم مدادی

اگر به‌عنوان فرد تازه‌کار قصد استفاده از خط چشم را دارید، انتخاب خط چشم مدادی گزینه خوبی است. چرا که این مدل خط چشم راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد. البته باید با دقت بالایی از این خط چشم استفاده کنید تا پشت پلکتان پخش نشود.

خط چشم مدادی ظاهر طبیعی به چشم می‌دهد. روش استفاده از این خط چشم بدین گونه است که باید پلک بالایی چشم را بکشید و نوک مداد را نزدیک مژه‌هایتان ببرید. بعد از آن از گوشه خارجی چشم به سمت گوشه داخلی، خط باریکی بکشید. اگر دوست دارید خط چشم پررنگی داشته‌باشید، همین مرحله را چندین بار تکرار کنید. از خط چشم مدادی برای زیر پلک هم می‌توانید استفاده کنید.

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی هم مانند خط چشم مدادی برای افراد تازه‌کار مناسب است. خط چشم‌های ماژیکی نوک تیز هستند و می‌توانید نمونه‌های مختلفی از این خط چشم  را با نوک متفاوت در بازار پیدا کنید. برای خط چشم کشیدن با این مدل، از گوشه داخلی چشم شروع کنید و با خط‌های کوتاه خط چشم را ادامه دهید.

خط چشم مایع

با توجه به این‌که ماده این خط چشم مایع است، برای کشیدن به تمرکز بالا و همچنین مهارت نیاز دارید. استفاده از این مدل خط چشم برای افراد تازه‌کار کمی مشکل خواهد بود. با خط چشم مایع می‌توان طرح‌های بسیار زیبا و دنباله‌های بلند پشت پلک کشید.

لازم به ذکر است که خط چشم مایع ماندگاری بالایی دارد و برخلاف خط چشم مدادی پخش نمی‌شود. نحوه کشیدن خط چشم مایع هم مانند خط چشم مدادی است ولی به دقت بیشتری نیاز دارد. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خط چشم و کاربرد‌ آن‌ها

با توجه به این‌که ماده این خط چشم مایع است، برای کشیدن به تمرکز بالا و همچنین مهارت نیاز دارید.

خط چشم ژلی

با خط چشم ژلی می‌توان طرح‌های بسیار خاص و با جزئیات کشید. برای استفاده از این خط چشم باید مهارت کافی داشته‌باشید. اگر بتوانید با این مدل خط چشم کار کنید، خط چشم کشیدن برایتان آسان خواهد شد. این مدل خط چشم به افرادی که عادت به مالیدن و دست کشیدن روی چشم دارند، پیشنهاد می‌شود، زیرا با مالیدن پخش نمی‌شود.

برای خط چشم کشیدن با خط چشم ژلی، ابتدا دو طرف براش را به مایع آغشته کنید و بعد نوک براش را به حالت نوک تیز در بیاورید. بعد از آن می‌توانید مانند خط چشم مدادی و مایع از آن استفاده کنید، در واقع استفاده از آن نکته خاصی ندارد.

نکته:

بهتر است بدانید که خط چشم‌ها فقط مشکی نیستند و نمونه رنگی آن‌ها نیز در بازار موجود است. البته خط چشم‌های رنگی طرفداران خاص خود را دارند و مطابق با سلیقه اکثریت نیستند. ولی بعد از خط چشم مشکی، خط چشم قهوه‌آی و برنز طرفداران بیشتری دارند.

آموزش کشیدن خط چشم

خط چشم کشیدن برای فردی که به تازگی تصمیم به استفاده گرفته، کار نسبتا مشکلی است. اما با کمی تمرین و تکرار می‌توان نسبت به کشیدن خط چشم مهارت پیدا کرد. در ادامه نکاتی را می‌گوییم که به شما در کشیدن خط چشم بدون عیب و نقص  کمک می‌کند. 

کشیدن خط‌های کوچک

اگر بتوانید خط چشم را یکدست پشت پلک بکشید، خروجی بسیار تمیزی خواهد داشت. اما نگران نباشید، می‌توانید با خط‌های کوچک شروع کنید به خط چشم کشیدن. در ابتدا سه خط کوتاه پشت پلک بکشید و سپس آن‌ها را به‌هم وصل کنید. برای دنباله آن هم می‌توانید از یک خط کوچک زاویه‌دار در گوشه خارجی چشم استفاده کنید.

اگر بتوانید خط چشم را یکدست پشت پلک بکشید، خروجی بسیار تمیزی خواهد داشت.

جمع کردن انگشت پا

اگر احساس می‌کنید موقع کشیدن خط چشم تمرکز کافی ندارید و دستتان می‌لرزد، جمع کردن انگشت پا به شما کمک خواهد کرد. این راهکار تست شده است و برای جلوگیری از لرزش دست‌ها کارساز است.

روش دیگری که برای تمرکز و جلوگیری از لرزش دست می‌توانید از آن استفاده کنید این است که از انگشت کوچک دستتان به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید، کافیست آن را روی گونه بگذارید تا تمرکز شما بالاتر رود. همچنین می‌توانید جلوی آینه بایستید و کمی سرتان را بالا بگیرید و دستتان را روی سطح صاف بگذارید تا نلرزد.

استفاده از کانسیلر

اگر هنگام کشیدن خط چشم لرزش دست دارید، حتما از کانسیلر و گوش پاک کن استفاده کنید تا بعد از کثیف شدن گوشه چشم بتوانید سیاهی‌ها را کاملا تمیز کنید.

کشیدن نقطه چین

این تکنیک برای کشیدن خط چشم گربه‌ای و دنباله‌دار مناسب است. ابتدا می‌توانید با یک مداد، پشت پلک را نقطه‌چین کنید و سپس با خط‌ چشم مورد نظر نقطه‌ها را بهم وصل کنید. در این حالت خط‌ چشم تمیز‌تر خواهد شد.

استفاده از فر مژه

علاوه بر این‌که با فرمژه، مژه‌هایتان را حالت دهید، می‌توانید برای کشیدن خط چشم هم از آن استفاده کنید. خط چشم را بر روی لبه داخلی فرمژه بکشید و بعد آن را روی مژه‌هایتان بگذارید.

فیکس کردن خط چشم

برای خانم‌هایی که پوست چرب دارند، استفاده از خط چشم خیلی مشکل است، چرا که ممکن است ماده روی پلکشان پخش شود. اما نگران نباشید، می‌توانید از خط چشم‌های ضد‌آب استفاده کنید یا قبل از کشیدن خط چشم از پرایمر و سایه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خط چشم برای چشم های درشت

برای خانم‌هایی که پوست چرب دارند، استفاده از خط چشم خیلی مشکل است، چرا که ممکن است ماده روی پلکشان پخش شود.

آسان ترین راه برای کشیدن خط چشم

حال که فهمیدیم خط چشم چیست و چه کاربردی دارد بهتر است کشیدن صحیح آن را هم یاد بگیریم. قبل از کشیدن خط چشم به پشت پلک‌، کمی کرم مرطوب‌کننده بزنید و سپس از کرم‌های زیر‌سازی مناسب استفاده کنید. اگر قصد استفاده از سایه دارید، حتما باید قبل از کشیدن خط چشم سایه بزنید، استفاده از سایه بعد از کشیدن خط چشم باعث می‌شود که پودر سایه روی خط چشم بریزد و ظاهر آن را زشت کند.

برای افراد تازه‌کار استفاده از خط چشم مدادی بهترین گزینه است. از یک خط چشم مدادی نرم و روان استفاده کنید تا با کوچک‌ترین حرکت، روی پلک کشیده شود. این‌کار از چروک شدن پلک‌هایتان هم جلوگیری خواهد کرد.

اگر تمایل دارید از خط چشم مایع استفاده کنید ولی مهارت کافی را ندارید، بهتر است با استفاده از خط چشم مدادی یک لایه نازک ایجاد کنید و بعد با خط چشم مایع روی آن بکشید.  

انواع خط چشم را بکشید!

خط چشم نامرئی مژه

این مدل خط چشم که نمونه‌های پرطرفدار و محبوب هم است، بین مژه‌ها کشیده می‌شود. برای کشیدن این مدل خط چشم باید مداد را به آرامی و با تمرکزبالا بین مژه بکشید تا پر و مشکی شوند. این مدل خط چشم باعث می‌شود که مژه‌هایتان پر و مشکی نشان داده شود. دقت کنید که قبل از کشیدن این مدل خط چشم، نوک مداد را تیز کنید.


خط چشم نامرئی چشم

این مدل خط چشم را روی لبه پلک می‌کشند. این مدل خط چشم هم باعث پر نشان دادن مژه می‌شود و کاملا حالت طبیعی دارد. ترکیب این مدل خط چشم به همراه ریمل چشم‌های شما را زیبا‌تر می‌کند.


خط چشم گربه‌ای

یکی از محبوب‌ترین مدل خط‌ چشم بین خانم‌ها، خط چشم گربه‌ای است. کشیدن این مدل خط چشم دقت زیادی می‌خواهد و لازم است که حتما از یک مداد تیز و نرم استفاده کنید تا خط چشم شما صاف و مرتب شود. دقت داشته‌باشید که بین خط چشم و مژه‌هایتان نباید فاصله بیفتد.

بیشتر بخوانید: خط چشم برای پلک افتاده چگونه کشیده می‌شود؟

یکی از محبوب‌ترین مدل خط‌ چشم بین خانم‌ها، خط چشم گربه‌ای است.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله سعی کردیم که پاسخ دهیم خط چشم چیست، شما را با انواع خط چشم آشنا کنیم و نکات و ترفند‌های کشیدن آن را هم بیان کنیم. دقت داشته‌باشید که انتخاب نوع خط چشم و مدل خط چشم کاملا شخصی و سلیقه‌ای است، اما بهتر است قبل از استفاده به فرم چشم‌هایتان هم دقت کنید.

از آن‌جایی که خط چشم تماس مستقیم با چشم دارد و سلامت چشم اهمیت زیادی دارد، دقت کنید که هنگام خرید خط چشم، برند‌های معتبر را انتخاب کنید. برندهایی که شناخته شده‌اند و کیفیت آن‌ها تضمین شده است.

سوالات متداول

خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

خط چشم را می‌توانید در مدل‌های مختلف دنباله‌دار و کوتاه و یا گربه‌ای پشت پلک‌هایتان بکشید تا زیبایی چشم‌تان چندین برابر شود. مایع داخلی خط چشم ماده‌ای روان‌کننده است که باعث می‌شود به راحتی روی پلک کشیده شود. هم‌چنین ماده‌ای غلیظ کننده و رنگ هم داخل این محصول وجود دارد تا غلظت خط چشم را تامین کند و به آن رنگ ببخشد.

انواع خط چشم چیست؟

1. خط چشم مدادی 2. خط چشم ماژیکی 3. خط چشم مایع 4. خط چشم ژلی

منابع: + + +

۴ تیر ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی