خط چشم برای پلک افتاده
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

خط چشم برای پلک افتاده چگونه کشیده می‌شود؟

3/5 - (1 امتیاز)

استفاده از تکنیک‌های آرایش و زیبایی یکی از کارهای هیجان‌انگیزی است که در هر سن و سالی برای افراد جالب و خواستنی خواهد بود. از آنجایی که ظاهر و فرم صورت افراد با یکدیگر متفاوت است، تکنیک‌های قابل اجرا برای هر شخص هم با دیگری تفاوت دارد. در این میان، کشیدن خط چشم برای پلک افتاده یکی از چالش‌های اساسی به شمار می‌رود. به علت فرم خاص و حالت کلاه‌دار این گونه از چشم‌ها، به‌نظر می‌رسد که اجرای آرایش چشم با محدویت‌هایی روبه‎‌رو خواهد بود. در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین شیوه‌ اجرای خط چشم برای افرادی که پلک افتاده دارند صحبت کنیم. اگر شما هم صاحب چشمانی با فرم کلاه‌دار هستید و برای کشیدن خط چشم با چالش روبه‌رو شده‌اید ما را در ادامه همراهی کنید.

خط چشم برای پلک افتاده

به چشم‌هایی که دارای پلک افتاده هستند، چشم‌های کلاه‌دار می‌گویند. فرم کلاه‌دار به این معنی است که پوست در قسمت بالای پلک دارای چین‌خوردگی است و بخش اضافی آن بر روی پلک آویزان شده است. در این حالت، پلک‌ها کوتاه‌تر از اندازه طبیعی خود خواهند بود و اجرای آرایش بر روی چشم‌ها کمی سخت به‌نظر می‌رسد. کشیدن خط چشم برای پلک افتاده یک چالش اساسی به شمار می‌رود. چرا که پوست افتاده بر روی پلک، اجازه مانور به شما نخواهد داد و برای اجرا، فضای کمی در اختیارتان می‌گذارد.

در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین شیوه‌ اجرای خط چشم برای افرادی که پلک افتاده دارند صحبت کنیم.

فرم کلاه‌دار چشم در برخی افراد به طور طبیعی و از ابتدای تولد وجود دارد و در بعضی دیگر با بالا رفتن سن و شل‌شدن پوست اتفاق می‌افتد. دلیل این مسئله هرچه که بوده است مهم نیست. به هر حال شما دارای چشمانی با پلک افتاده هستید و باید برای زیبایی و جذابیت بیشتر چشم‌های خود کاری کنید.

تصور رایج این است که امکان کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده وجود ندارد. ما در اینجا به شما اثبات خواهیم کرد که این تنها یک باور غلط و محدود‌کننده است. چشم‌های کلاه‌دار هم می‌توانند به کمک تکنیک‌های خاص تغییر کنند و زیبا و برجسته به‌نظر برسند.

برای برجسته کردن چشم‌های کلاه‌دار باید از تکنیک‌هایی استفاده شود که فرم چشم را کشیده‌تر و بزرگتر نشان می‌دهند و حالت بسته و گرفته آن‌ها را خنثی می‌کنند. برای این منظور بهتر است از خطوط نازک و بال‌دار در لبه پلک استفاده کنید و فضای روی پلک برای سایه زدن در نظر گرفته شود.

قلمی که برای اجرای خط چشم انتخاب می‌‌کنید اهمیت فراوانی دارد. همان‌طور که می‌دانید در فرم کلاه‌دار، پوست اضافی بر روی پلک می‌افتد و این مسئله ممکن است باعث لکه‌دار شدن و پخش‌شدن خط چشم شود. به همین خاطر باید از خط چشم‌های مدادی یا ژله‌ای که دوام و ماندگاری بالایی دارند و زود خشک می‌شوند استفاده کنید.

برای اجرای خطوطی چشمگیر و جذاب هم، خط‌ چشم‌های مایع و غلیظ، گزینه‌های مناسبی خواهند بود. توجه به ظرافت و نازکی خط چشم در چشم‌های کلاه‌دار بسیار مهم است. اجرای یک خط پهن و ضخیم پلک را سنگین می‌کند و چشم‌ها را تنگ‌تر و بسته‌تر از حالت طبیعی نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خط چشم و کاربرد‌ آن‌ها

در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین شیوه‌ اجرای خط چشم برای افرادی که پلک افتاده دارند صحبت کنیم.
به پوستت جون تازه بده

آموزش کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده

در فرم چشم کلاه‌دار یا پلک افتاده، پوست اضافی بر روی قسمت بالای خط مژه می‌افتد. در این حالت امکان انتقال خط چشم به پلک بالایی وجود دارد. به همین دلیل باید از قلم ضدآب و یک زیرساخت ضدلک مانند پرایمرهای سیلیکونی استفاده شود.

پس قدم اول در کشیدن خط چشم برای پلک افتاده مالیدن پرایمر مخصوص بر روی تمامی نقاط پلک است. با این کار خط چشم ثابت می‌ماند و در اثر افتادگی پلک، به بخش بالایی منتقل نمی‌شود. استفاده از خط چشم مایع، ژله‌ای یا مدادی، برای این منظور مفید خواهد بود.

در ابتدا مقدار بسیار کمی از محصول آرایشی را به صورت یک خط نازک بر روی محل رویش مژه‌ها بکشید و دقت کنید خطوط، پهن و ضخیم نشوند. برای این کار زمان و حوصله زیاد به خرج دهید تا به زیبایی و ظرافت هرچه بیشتر انجام شود. از آن‌جایی که اکثر چشم‌های کلاه‌دار حالت افتاده و روبه پایین دارند برای جذابیت بیشتر و شاداب و جوان نشان دادن چشم‌ها بهتر است دنباله‌ای ظریف و روبه بالا از گوشه‌های خارجی چشم کشیده شود تا چشمان شما را از حالت خستگی و پژمردگی خارج کند.

اجرای خط چشم بالدار برای پلک‌های افتاده، بهتر است با چشمان باز انجام شود. کشیدن خط چشم با چشمان بسته باعث می‌شود پس از باز کردن چشم‌های خود متوجه شوید خطوط در جای مناسبی قرار نگرفته‌اند. هنگامی که به طور مستقیم در آینه نگاه می‌کنید قادر خواهید بود محل دقیق خروج دنباله را مشخص و چشمان خود را لیفت کنید.

وجود چین و چروک در گوشه‌های بیرونی چشم، کشیدن دنباله را مشکل می‌سازد. برای این کار باید کشیدن دنباله را از وسط پلک و بالای چین شروع کنید و سپس آن را به گوشه بیرونی متصل و فضای خالی را با رنگ پر کنید. این دنباله در هنگام بسته بودن چشم‌ها، گسسته به‌نظر می‌رسد. اما با باز شدن چشم زیبایی و جذابیت آن مشخص خواهد شد.

مراحل کشیدن خط چشم برای فرم کلاه‌دار

1) استفاده از پرایمر مخصوص سایه چشم

در مرحله اول، پرایمر سایه چشم را بر روی پلک‌های خود بزنید تا یک سطح صاف و یکدست برای آرایش چشم‌ها به وجود آید. این کار باید از محل رویش مژه تا زیر ابروها انجام شود. در صورتی که تمایل به کشیدن خط چشم در امتداد پلک پایینی خود دارید می‌توانید مقداری پرایمر بر روی پلک پایینی هم بزنید و آن را به دقت پخش کنید تا زیر چشم‌ هم حالت یکنواخت پیدا کند. این عمل می‌تواند با انگشت و یا یک برس مخصوص سایه انجام شود.

پرایمر سایه چشم را بر روی پلک‌های خود بزنید تا یک سطح صاف و یکدست برای آرایش چشم‌ها به وجود آید.

بیشتر بخوانید: خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

2) کشیدن خط چشم

چشم‌های کلاه‌دار جزو فرم‌های کوچک و ریز محسوب می‌شوند. به همین دلیل کشیدن خط چشم برای این گونه از چشم‌ها با چالش‌های بسیاری همراه است. اجرای یک خط چشم نامناسب می‌تواند چشم‌های کوچک شما را ریزتر و بسته‌تر از حالت واقعی نشان دهد و نتیجه آرایش را خراب کند. کشیدن خط چشم برای پلک افتاده را با یک خط نازک در امتداد مژه‌ها شروع کنید.

برای این منظور قلمی را انتخاب کنید که که خیلی زود خشک شود و در صورت برخورد با پوست چین‌خورده پخش و خراب نشود. محصولات ضدآب مانند خط چشم‌های مدادی یا ژله‌ای برای رسیدن به این منظور، گزینه‌های مناسبی خواهند بود. رنگ قلم مورد استفاده باید مکمل رنگ چشم‌ها و هماهنگ با آن‌ها انتخاب شود.

به‌عنوان مثال برای چشم‌های آبی، خط چشم‌های طلایی، مسی و سرمه‌ای توصیه می‌شود. برای چشم‌های قهوه‌ای، رنگ‌های کهربایی و آبی تیره عالی به‌نظر می‌رسند. کشیدن خط چشم مشکی بر روی پوست‌های خیلی روشن ممکن است چشم‌ها را کوچک‌تر از حالت طبیعی نشان دهد.

3) اضافه‌کردن دنباله به خط چشم

خط چشم بالدار گزینه مناسبی برای چشم‌های کلاه‌دار است. چرا که چشم‌ها را کشیده‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشم‌ها حالت زنده و شاداب‌تری پیدا کنند. دنباله خط چشم باید به سمت بیرون و بالا تمایل شود تا حالت پژمردگی و روبه پایین بودن چشم‌ها را خنثی کند.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین آرایش چشم برای عینکی ها

چرا که چشم‌ها را کشیده‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشم‌ها حالت زنده و شاداب‌تری پیدا کنند.

4) سایه زدن

ابتدا پلک‌های خود را با یک رنگ روشن و خنثی پر کنید تا اندازه چشم‌ها کمی بزرگتر به‌نظر برسد. سپس سایه‌ای پررنگ‌تر و براق را در بخش مرکزی پلک زده و با سایه زیرین آن ترکیب کنید. گوشه‌های بیرونی چشم را با یک رنگ تیره‌تر و در امتداد خط دنباله سایه بزنید. در مرحله آخر تمامی سایه‌ها را در هم محو کنید. ایجاد حالت اسموکی برای چشم‌های کلاه‌دار حالتی ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

5) ریمل زدن

پس از کشیدن خط چشم برروی پلک افتاده و اعمال سایه نوبت به ریمل می‌رسد. ابتدا به مژه‌های پلک پایینی خود ریمل بزنید تا اندازه چشم‌ها بزرگتر از حالت طبیعی به‌نظر برسد. سپس ریمل را روی مژه‌های بالایی بزنید. استفاده از فرمژه می‌تواند به آرایش چشمان بسته کمک کند. سعی کنید از مصرف بیش از حد ریمل و سنگین کردن مژه‌ها اجتناب کنید. مژه‌های سنگین چشمان شما را بسته‌تر جلوه خواهند داد.

نکات مهم در کشیدن خط چشم برای فرم کلاه‌دار

چشم‌های کلاه‌دار با پلک‌های افتاده یکی از فرم‌های پرچالش برای اجرای خط چشم به‌حساب می‌آیند. انتخاب یک تکنیک مناسب برای اجرای خط چشم، نقش پررنگی در نتیجه مورد انتظار خواهد داشت.

برخلاف فرم‌های دیگر که فضای زیادی برای اجرای خطوط دارند، پلک‌های افتاده دارای فضایی محدود برای کشیدن خط چشم هستند و اجرای درست و بدون نقص آن نیاز به آزمون و خطای بسیاری خواهد داشت. یک حرکت و انتخاب اشتباه باعث خواهد شد به محض بازکردن چشم یا رها کردن ابروها، خط چشم لکه‌دار و یا در چین‌های پشت پلک محو و ناپدید شود.

اولین نکته‌ای که در هنگام کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده باید مدنظر قرار گیرد استفاده از محصولات و ابزار مناسب برای یک اجرای بدون نقص است. برای این منظور بهتر است از یک خط چشم مدادی یا ژله‌ای و یک برس خط چشم نازک استفاده شود تا میزان غلظت رنگ و ظرافت خطوط آن قابلیت کنترل داشته‌باشد.

دومین نکته مهم در این رابطه، نگاه مستقیم به آینه در هنگام کشیدن خط چشم است. این کار به شما کمک می‌کند تا محل چین و چروک‌های موجود را ببینید و از محو و لکه‌دار شدن خط چشم جلوگیری کنید. اجرای خطوط نازک و دنباله‌دار رو به بالا در اجرای این گونه از خط چشم اهمیت فراوانی دارد و به بهتر دیده‌شدن چشم‌ها کمک فراوانی خواهد کرد.

استفاده از کانسیلرها در  ایجاد یک زمینه روشن و یکدست برای اجرای خط چشم و اعمال سایه به شما کمک فراوانی خواهد کرد. این محصولات آرایشی می‌توانند فرورفتگی‌های اطراف چشم را هم به بهترین شکل ممکن جبران کنند.

چرا که چشم‌ها را کشیده‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشم‌ها حالت زنده و شاداب‌تری پیدا کنند.

سخن آخر این‌که، انواع متفاوتی از فرم‌های چشم با ویژگی‌های مختلف وجود دارند و همگی آن‌ها زیبا و جذاب هستند. تکنیک‌های آرایشی به کمک افراد آمده‌اند تا زیبایی‌های طبیعی خود را برجسته‌تر سازند و از آن‌ها لذت ببرند. کشیدن خط چشم برای پلک افتاده در کنار تمامی چالش‌ها و سختی‌ها امکان پذیر است.

شما با به کارگیری ترفندهای موجود در دنیای آرایش و زیبایی، قادر خواهید بود چشمانی زیبا با خط چشمی چشمگیر و جذاب برای خود بسازید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله به شما برای اجرای یک آرایش زیبا و بدون نقص یاری رساند.

سوالات متداول:

کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده چگونه است؟

در فرم چشم کلاه‌دار یا پلک افتاده، پوست اضافی بر روی قسمت بالای خط مژه می‌افتد. در این حالت امکان انتقال خط چشم به پلک بالایی وجود دارد. به همین دلیل باید از قلم ضدآب و یک زیرساخت ضدلک مانند پرایمرهای سیلیکونی استفاده شود. پس قدم اول در کشیدن خط چشم برای پلک افتاده مالیدن پرایمر مخصوص بر روی تمامی نقاط پلک است.

مراحل کشیدن خط چشم برای فرم کلاه‌دار چیست؟

1. استفاده از پرایمر مخصوص سایه چشم 2. کشیدن خط چشم 3. اضافه‌کردن دنباله به خط چشم 4. سایه زدن 5. ریمل زدن

خط چشم بالدار برای چه مدل چشمی مناسب است؟

خط چشم بالدار گزینه مناسبی برای چشم‌های کلاه‌دار است. چرا که چشم‌ها را کشیده‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشم‌ها حالت زنده و شاداب‌تری پیدا کنند. دنباله خط چشم باید به سمت بیرون و بالا تمایل شود تا حالت پژمردگی و روبه پایین بودن چشم‌ها را خنثی کند.

منابع: + + +

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی