ماساژ دور چشم
۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ دور چشم؛ کاهش تیرگی و پف اطراف چشم

به این مطلب امتیاز دهید

بدترین علائمی که روی صورت ظاهر می‌شوند، چین‌وچروک و سیاهی دور چشم هستند. احتمالاً به این فکر می‌کنید که بروز این نشانه‌ها روی صورت پس از میان‌سالی یک تغییر طبیعی است. اما مسئله زمانی نگران‌کننده می‌شود که پیری زودرس پوست اطراف چشم در سال‌های جوانی رخ می‌دهد. تغییر روند زیبایی به‌مرورزمان شدیدتر می‌شود. اگر به چروک و تیرگی اطراف چشم اهمیت ندهید، به‌قدری زیاد می‌شوند که آرایش هم برای پوشاندن آن‌ها کافی نیست. برای رفع علائمی که ظاهر صورت را به هم می‌زنند، راهکارهای بی‌شماری وجود دارند. اما هزینه و زمان موردنیاز برای اجرای آن‌ها تا حدودی زیاد است. در این مقاله، ماساژ دور چشم را توضیح خواهیم داد تا با اجرای آن پیری زودرس پوستتان را متوقف کنید.

آن‌چه خواهید خواند...

اهمیت ماساژ دور چشم چیست؟

همان‌طور که از اهمیت ورزش‌کردن برای بدنتان اطلاع دارید، بهتر است بدانید عضلات چشم هم نیاز به ورزش دارند. بهترین ورزش برای این عضو حیاتی، ماساژ دور چشم است. این کار گردش خون را در این قسمت افزایش می‌دهد. در نتیجه، سیاهی و چروک اطراف چشم بهبود می‌یابد.

برای رفع علائمی که ظاهر صورت را به هم می‌زنند، راهکارهای بی‌شماری وجود دارند.
به پوستت جون تازه بده

دلایل بروز چین‌وچروک و تیرگی اطراف چشم چیست؟

بیشترین دلایلی که باعث آسیب‌دیدن پوست زیر چشم می‌شوند، کمبود خواب، سیگارکشیدن و قرارگرفتن در مقابل نور خورشید هستند. شناخت علت‌ها و عوامل ایجاد چروک و سیاهی دور چشم به شما کمک می‌کند با حذف‌کردن آن‌ها، جوانی را به پوست صورتتان بازگردانید. مهم‌ترین عواملی که زیبایی ظاهری پوست صورت و چشم‌هایتان را کاهش می‌دهند، عبارت‌اند از:

علت سیاهی اطراف چشم

سیاهی زیر چشم، شما را فردی خسته و با استرس نشان می‌دهد و زیبایی صورتتان را به مقدار قابل‌توجهی کمتر می‌کند. باوجوداینکه رژیم غذایی در تیرگی اطراف چشم نقش مهمی دارد، اما پزشکان متخصص پوست و مو ادعا می‌کنند که اصلی‌ترین دلیل بروز این عارضه تغذیه نیست.

در واقع از نظر متخصصان زیبایی، اصلی‌ترین دلیل تیرگی زیر چشم این است که پوست این قسمت بسیار نازک است. نازکی پوست زیر چشم بیشتر به عوامل ژنتیکی و ارثی مربوط است. نازک بودن پوست زیر چشم باعث می‌شود رگ‌های خونی این قسمت دیده شود و ظاهر تیره روی صورت ایجاد شود.

علت چین‌وچروک اطراف چشم

پوست صورت و بدن به طور طبیعی سلول‌های مرده را حذف و به‌جای آن‌ها سلول‌های جوان تولید می‌کند؛ زیبایی صورت در جوانی با این کار تأمین می‌شود. برای رفع علائمی که ظاهر صورت را به هم می‌زنند، راهکارهای بی‌شماری وجود دارند.

ضعف در تولید سلول‌های جوان، نازک شدن پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شوند. پوست زیر چشم به دلیل اینکه بسیار نازک و حساس است، این تغییر را زودتر از پوست سایر قسمت‌های بدن تجربه می‌کند.

برای رفع علائمی که ظاهر صورت را به هم می‌زنند، راهکارهای بی‌شماری وجود دارند.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن کتان 

روش‌های پیشگیری از بروز چروک و سیاهی دور چشم

شناختن راهکارهای جلوگیری از چروک و تیرگی اطراف چشم به شما کمک می‌کند تا پیری زودرس پوست صورتتان را دیرتر تجربه کنید. همچنین رفع عوارض پوستی صورت و زیر چشم را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. برخی از کارهای مهمی که به حفظ زیبایی صورت کمک می‌کنند، عبارت‌اند از:

خواب کافی و باکیفیت

مطالعات علمی و تجربیات نشان داده‌اند اگر شب‌ها به‌اندازه کافی نخوابید، اطراف چشمتان در طول روز بعد تیره‌تر به نظر می‌رسد. بهترین راهکار این است که با تنظیم عادت‌های روزانه، مقدار و کیفیت خوابتان را بهبود ببخشید تا در طول روز رنگ‌پریدگی و سیاهی دور چشم را تجربه نکنید.

به‌سلامتی خودتان اهمیت بدهید

نتایج پژوهش‌های علمی ثابت کرده‌اند سیگارکشیدن و استنشاق دود، سیاهی دور چشم را بیشتر می‌کند. حتی داشتن اضافه‌وزن می‌تواند به تیرگی زیر چشم‌هایتان کمک کند. البته حذف این عوامل و ارتقای سلامتی جسمی تا حدودی برای رفع تیرگی و جلوگیری از آن مؤثر است. در حالت کلی بهترین پیشنهاد این است که رژیم غذایی سالم و مقوی را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

از کرم ضدآفتاب کمک بگیرید

یکی از عواملی که در آسیب‌دیدن سلول‌های پوستی نقش مهمی دارد، برخورد نور خورشید با پوست است. شما باید از قرارگرفتن زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. اما اگر به دلیل انجام کارهای روزمره‌تان به بیرون می‌روید، پوست صورت و اطراف چشم‌هایتان را با کرم ضدآفتاب بپوشانید تا از آسیب‌های نور خورشید در امان بمانید.

به مراقبت از پوست اهمیت بیشتری بدهید

ماسک صورت و لوسیون‌های موجود در بازار که حاوی ویتامین‌های مختلف و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، به کلاژن‌سازی پوست کمک ویژه‌ای می‌کنند. افزایش قدرت پوست در کلاژن‌سازی، به جوانی و شادابی آن منجر می‌شود.

از فواید ماساژ صورت و اطراف چشم بهره‌مند شوید

از دست‌دادن خاصیت ارتجاعی پوست، باعث ایجاد چروک روی آن می‌شود. ماساژ پوست اطراف چشم به طور مستمر، علاوه بر اینکه ازبین‌رفتن خاصیت ارتجاعی پوست جلوگیری می‌کند، چروک آن را کاهش می‌دهد.

از دست‌دادن خاصیت ارتجاعی پوست، باعث ایجاد چروک روی آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: 20 تکنیک کاربردی برای ماساژ صورت با قاشق

ماساژ اطراف چشم چه فوایدی دارد؟

یکی از رازهای زیبایی صورت، چشمان زیبا است. احتمالاً برای زیبایی صورتتان از یک رژیم غذایی سالم و روتین مراقبت از پوست پیروی می‌کنید. اما اگر برای زیبایی پوست اطراف چشم تلاش نکنید، هزینه‌هایی که برای خرید محصولات مراقبتی و لوازم آرایشی پرداخت می‌کنید، اتلاف می‌شوند.

ماساژ دور چشم این فرصت را به شما ارائه می‌کند تا با اجرای آسان آن به زیبایی صورتتان بیفزایید و از پیری زودرس پوست اطراف چشم جلوگیری کنید. همچنین این کار سلامتی چشمانتان را ارتقا می‌دهد. علاوه بر تأثیر ماساژ بر سلامتی و زیبایی چشم‌ها، مزایای دیگری وجود دارند که عبارت‌اند از:

سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد

اگر شب را به‌خوبی نخوابید، تیرگی اطراف چشم به سراغتان می‌آید. اصلی‌ترین راهکار برای رفع این مورد استراحت کافی است. اما بعضی مواقع علت بروز این تیرگی، کمبود خواب نیست. راهکار اصلی برای بهبود تیرگی بلندمدت اطراف چشم این است که با استفاده از یک روغن مناسب اطراف چشم را ماساژ دهید.

خارش و قرمزی چشم را کاهش می‌دهد

چشم‌ها به دلیل خشکی زیاد قرمز می‌شوند. ماساژ چشم‌ها با روغن‌های مرطوب‌کننده یک عامل کمکی برای رفع این ضعف است. از طرفی ماساژ اطراف چشم، خارش و التهاب آن را تسکین می‌دهد.

اگر این کار را به طور منظم و با روغن‌های طبیعی انجام دهید، گردش خون اطراف چشم‌های شما به طرز اعجاب‌انگیزی افزایش می‌یابد. درنتیجه، گردش خون خشکی چشم را برطرف می‌کند و آن را شاداب و هیدراته نگه می‌دارد.

برای تسکین درد چشم و سر مؤثر است

روشنایی بیش‌ازحد و زیاده‌روی در استفاده از وسایل الکترونیکی، ابتدا باعث درد چشم و سپس به سر دردهای شدید منجر می‌شوند. باوجوداینکه برای انجام کارهای روزمره به مدت زیادی به صفحه‌نمایش‌های روشن نگاه می‌کنید، اما ماساژ دور چشم زمان کمی را از شما می‌گیرد.

شما با اختصاص چند دقیقه در روز برای ماساژ چشم‌هایتان خستگی را از آن‌ها رفع می‌کنید و به اعصاب و عضلات چشم‌ها آرامش می‌بخشید؛ این کار تا مقدار زیادی از سردرد جلوگیری می‌کند.

عملکرد عضلات چشم بهبود می‌یابد

ماهیچه‌های اطراف چشم، مانند پلک‌ها برای حفاظت از آن‌ها وظیفه مهمی را ایفا می‌کنند. وجود این عضلات حساس از ورود آلودگی و رطوبت به چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. ماساژ اطراف چشم به تقویت این عضلات کمک بسیاری می‌کند و آن‌ها را در برابر عوامل بیرونی مقاوم می‌سازد.

سلامت چشم را تضمین می‌کند

یکی از راه‌های کاربردی برای بهبود سلامتی چشم‌ها ماساژ آن‌ها است. مهم‌ترین مسئله برای تضمین سلامتی اعضای بدن، گردش خون سالم و کافی است. ماساژ پوست اطراف چشم، بافت پوست را تحریک می‌کند که باعث افزایش گردش خون می‌شود.

مهم‌ترین مسئله برای تضمین سلامتی اعضای بدن، گردش خون سالم و کافی است.

پف چشم را کاهش می‌دهد

وراثت، رژیم غذایی و حساسیت‌های مختلف باعث می‌شوند اطراف چشم‌ها حالت کبودی و پف پیدا کنند. همچنین یکی دیگر از دلایل پف چشم‌ها کمبود خواب و خستگی زیاد است. خوشبختانه ماساژ اطراف چشم این فرصت را به شما هدیه می‌کند تا با کمک نوک انگشتانتان پف آن‌ها را به مقدار زیادی کاهش دهید.

خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می‌کند

 باوجوداینکه پیری پوست امری کاملاً طبیعی است، اما شما می‌توانید با انجام کارهای ساده آن را جوان کنید. علاوه بر افزایش سن، سبک زندگی شما باعث پیری زودرس پوستتان می‌شود. شما می‌توانید بدون درنظرگرفتن سن‌وسال، با ماساژ اطراف چشم خودتان را جوان‌تر نشان دهید.

ماساژ صورت و اطراف چشم باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود؛ افزایش خاصیت ارتجاعی پوست از پدیدآمدن چین‌وچروک زیر چشم جلوگیری می‌کند و حتی در صورت وجود چروک، آن‌ها را از بین می‌برد.

درمان برخی از بیماری‌های چشم را سریع‌تر می‌کند

ماساژ جریان خون اطراف چشم را بیشتر می‌کند و به عضلات آن آرامش می‌بخشد. بنابراین، یک عامل کمکی برای درمان برخی از بیماری‌های چشم به‌حساب می‌آید. البته این مورد توسط پژوهشگران پزشکی مطالعه و ثابت شده است.

ماساژ دور چشم، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

ایجاد فشار روی پوست به طور هوشمند، نورون‌های آن بخش را فعال می‌کند و تنش عضلات را کاهش می‌دهد؛ در نهایت اضطراب کمتر می‌شود. مطابق تحقیقات علمی معتبر، موسیقی آرام‌بخش برای رفع استرس بسیار مؤثر است. اگر ماساژ صورت را همراه با شنیدن یک موسیقی انجام دهید، تأثیر فوق‌العاده‌ای را در رسیدن به آرامش مشاهده می‌کنید.

کیفیت خواب را افزایش می‌دهد

قبل از اینکه به رختخواب بروید، اطراف چشمتان را با یک روغن طبیعی ماساژ بدهید. این کار عضلات چشم‌هایتان را منقبض و سفت می‌کند. همچنین اگر از طریق ماساژ صورت در اطراف چشم برای چند دقیقه فشار ایجاد کنید، پوست تا حدودی گرم می‌شود.

این گرما به چشم‌ها منتقل یافته و آن‌ها را آرام می‌کند. اگر این کار را هر شب قبل از خواب به مدت 15 دقیقه انجام دهید، تأثیر شگفت‌انگیز آن را در افزایش کیفیت خوابتان می‌بینید.

پوست اطراف چشم را سفت می‌کند

پوست اطراف چشم به دلیل اینکه بسیار نازک است، در برابر تغییرات آسیب بیشتری می‌بیند. ماساژ این قسمت به‌مرورزمان پوست آن را سفت می‌کند و مقاومت پوست اطراف چشم در برابر تغییرات جسمی و تهدیدهای بیرونی افزایش می‌یابد.

پوست اطراف چشم به دلیل اینکه بسیار نازک است، در برابر تغییرات آسیب بیشتری می‌بیند.

مراحل انجام ماساژ دور چشم برای رفع چروک و تیرگی

ماساژ اطراف چشم با فشار ملایم، گردش خون را در این نواحی افزایش می‌دهد و علائم پیری پوست و خستگی چشم را برطرف می‌کند. این کار را می‌توانید با استفاده از انگشتانتان و یک روغن طبیعی به‌راحتی در منزل انجام دهید. روش اجرای ماساژ اطراف چشم به شرح زیر است:

مرحله 1: از استخوان‌های حفره چشم شروع کنید

چشمانتان را ببندید و با استفاده از انگشتان میانی، استخوان حدقه چشم را از پایین‌به‌بالا تا استخوان بالای بینی (بین دو ابرو) ماساژ دهید. این کار را بین 8 تا 10 بار انجام دهید.

مرحله 2: استخوان نزدیک شقیقه را فشار دهید

استخوان زیر ابرو (نزدیک به چشم‌ها) را با انگشتانتان فشار دهید و تا 3 بشمارید. این کار را برای قسمت‌های مختلف عضلات اطراف چشم با چشمک‌زدن در ارتباط هستند، تکرار کنید. این کار برای عضلات چشم و پلک‌ها مفید هستند.

مرحله 3: ناحیه داخلی چشم را فشار دهید

با استفاده از انگشتان شست، ناحیه داخلی پایین چشم‌ها (از جایی که پلک‌ها رشد می‌کنند) را فشار دهید و رها کنید. این کار را 5 بار انجام دهید.

مرحله 4: شقیقه‌ها را ماساژ دهید

با استفاده از انگشتان وسط دستتان، شقیقه‌ها را از پایین‌به‌بالا به سمت پیشانی ماساژ دهید. این کار را به مدت 1 دقیقه انجام دهید.

مرحله 5: ماساژ دور چشم چرخشی را انجام دهید

با استفاده از انگشتان اشاره و میانی، از قسمت بالای گونه‌ها شروع کنید. سپس با عبوردادن انگشتان از کناره‌های بینی به سمت بالا حرکت کنید و پس از گذشتن از بالای ابروها (روی پیشانی) به سمت شقیقه‌ها بیایید. این کار را به مدت حداقل 3 دقیقه انجام دهید.

مناسب‌ترین روغن برای ماساژ دور چشم چیست؟

رفع تیرگی اطراف چشم با اجرای یک روتین مراقبتی ساده امکان‌پذیر است. در حالت کلی برای ماساژ اطراف چشم بهتر است از یک روغن طبیعی که حاوی مواد آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید. این روغن باید علاوه بر اینکه حرکت دستانتان را روی پوست آسان کند، حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست باشد تا به جوان‌سازی آن سرعت ببخشد.

در حالت کلی برای ماساژ اطراف چشم بهتر است از یک روغن طبیعی که حاوی مواد آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ماساژ صورت در خانه!

کدام روغن برای ماساژ دور چشم خواص آنتی‌اکسیدان دارد؟

روغن بادام برای بهبود تیرگی چشم مفید است و به رفع پف زیر چشم کمک می‌کند. روغن بادام به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی برای ماساژ اطراف چشم یک گزینه عالی به‌حساب می‌آید.

این روغن طبیعی علاوه بر اینکه خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد، حاوی ویتامین‌هایی مانند E و K است. این ویتامین‌ها برای جوان‌سازی پوست ظریف زیر چشم فواید زیادی دارد. همچنین این روغن طبیعی انقباض رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد. درنتیجه، رنگ زیر چشم روشن‌تر می‌شود.

نحوه استفاده از روغن بادام برای ماساژ چگونه است؟

اگر می‌خواهید از این روغن برای ماساژ صورتتان استفاده کنید، باید روغن باکیفیت، خالص، فشرده و ارگانیک تهیه کنید. برای انجام ماساژ باید دستان خون را بشویید. همچنین باید قبل از شروع این کار صورت و اطراف چشم‌هایتان را با آب و صابون بشویید و با پاک‌کننده‌های مخصوص مواد آرایشی را حذف کنید.

در نهایت روغن را روی صورت و اطراف چشمتان بمالید و ماساژ را شروع کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بهترین نتیجه را از این روغن بگیرید، ماساژ را هنگام عصر انجام دهید.

آن را تا صبح روز بعد روی صورتتان نگه‌دارید و سپس بشویید. همچنین برای اینکه آثار محسوس این روغن و ماساژ را روی صورتتان ببینید، بهتر است این کار را به مدت چند هفته تکرار کنید.

آیا می‌توان برای ماساژ دور چشم روغن بادام را با محصولات دیگر ترکیب کرد؟

ترکیب این روغن با محصولات طبیعی دیگر، فواید آن را افزایش می‌دهد. برای مثال، می‌توانید از ترکیب عسل و روغن بادام برای کاهش التهاب و جوان‌سازی پوست اطراف چشم استفاده کنید. برای این منظور، 1 قاشق چای‌خوری عسل را با 4 تا 5 قطره روغن بادام ترکیب کنید.

اطراف چشم را با این ترکیب ماساژ دهید و صبر کنید شب تا صبح روی پوستتان بماند. البته پیشنهاد می‌کنیم مقدار زیادی از این ترکیب را روی صورتتان نمالید. ممکن است ترکیب روغن و عسل هنگام خواب به چشمتان برود.

همچنین یکی دیگر از روغن‌هایی که اثربخشی روغن بادام را افزایش می‌دهد، روغن آووکادو است. این روغن به دلیل دارابودن ویتامین‌های زیاد، برای بهبود جای زخم و رفع سیاهی دور چشم مفید است. برای بهره‌مندی از فواید این روغن، 2 قطره از آن را با 4 قطره از روغن بادام ترکیب کنید و ماساژ را مانند ترکیب‌های قبلی تکرار کنید.

آیا روغن بادام برای پوست عوارض دارد؟

استفاده از این روغن به طور موضعی برای پوست صورت عوارض خاصی ندارد. اما اگر پس از استفاده روی پوستتان حساسیتی مشاهده کردید، استفاده از آن را متوقف کنید. اگر پوست حساسی دارید، برای اینکه از استفاده‌کردن این روغن مطمئن شوید، ابتدا کمی از آن را روی بخش کوچکی از پوستتان بمالید.

اگر مشکلی ایجاد نشد، ماساژ با روغن بادام را ادامه دهید. همچنین توصیه می‌کنیم از مصرف خوراکی روغن بادام به‌شدت خودداری کنید.

اصلی‌ترین هدف ماساژ دور چشم برای زیبایی صورت است. زیبایی صورت با کاهش سیاهی اطراف چشم و چروک تحقق می‌یابد.

ماساژ این قسمت علاوه بر بهبود عوارض پوستی، خشکی و خستگی چشم را برطرف می‌کند. انتخاب یک روغن مناسب برای انجام این کار باید بر اساس معیارهایی مانند طبیعی بودن و آنتی‌اکسیدان بودن روغن انجام بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم از فواید روغن بادام برای بهبود سیاهی اطراف چشم بهره‌مند شوید.

منبع +++++++++

اهمیت ماساژ دور چشم چیست؟

همان‌طور که از اهمیت ورزش‌کردن برای بدنتان اطلاع دارید، بهتر است بدانید عضلات چشم هم نیاز به ورزش دارند. بهترین ورزش برای این عضو حیاتی، ماساژ دور چشم است. این کار گردش خون را در این قسمت افزایش می‌دهد. در نتیجه، سیاهی و چروک اطراف چشم بهبود می‌یابد.

مناسب‌ترین روغن برای ماساژ دور چشم چیست؟

رفع تیرگی اطراف چشم با اجرای یک روتین مراقبتی ساده امکان‌پذیر است. در حالت کلی برای ماساژ اطراف چشم بهتر است از یک روغن طبیعی که حاوی مواد آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید. این روغن باید علاوه بر اینکه حرکت دستانتان را روی پوست آسان کند، حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست باشد تا به جوان‌سازی آن سرعت ببخشد.

نحوه استفاده از روغن بادام برای ماساژ چگونه است؟

اگر می‌خواهید از این روغن برای ماساژ صورتتان استفاده کنید، باید روغن باکیفیت، خالص، فشرده و ارگانیک تهیه کنید. برای انجام ماساژ باید دستان خون را بشویید. همچنین باید قبل از شروع این کار صورت و اطراف چشم‌هایتان را با آب و صابون بشویید و با پاک‌کننده‌های مخصوص مواد آرایشی را حذف کنید.

۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی