ماساژ صورت با روغن کتان
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت با روغن کتان و فواید جادویی آن برای پوست

3.5/5 - (2 امتیاز)

پوست‌های خشک همیشه از جمله بافت‌های حساس و در معرض آسیب‌های مختلف هستند و برای محافظت از ساختار و تأمین سلامت آنها باید از مواد ارگانیک، طبیعی و مناسب استفاده کرد. بذر کتان یکی از همان مواد طبیعی و گیاهی است که از گذشته دور برای افزایش سلامت بافت پوست انسان به کار گرفته می‌شد. ماساژ صورت با روغن کتان که موضوع اصلی این مقاله را تشکیل می‌دهد، به صورت اختصاصی به روغن طبیعی حاصل ‌شده از بذر کتان مربوط می‌شود.

مهم‌ترین نکته در مورد ماساژ صورت با روغن کتان، کسب اطلاعات مهم در مورد روغن کتان، رازها و نکاتی است که در مورد این موضوع باید بدانید. جالب است بدانید روغن کتان همان‌طور که فواید بسیاری دارد، ممکن است در بعضی حالات دارای مضرات خاص خودش هم باشد و به همین دلیل لازم است پیش از استفاده از آن، برای تأمین سلامت پوست، اطلاعات مورد نیاز را مورد مطالعه قرار دهید.

در ادامه این مقاله قرار است به موضوعاتی اساسی، از جمله نحوه استفاده از روغن کتان برای ماساژ پوست صورت و از بین بردن چین‌وچروک پوست بپردازیم.

روغن کتان چیست؟

برای این که بتوانیم در مورد روغن کتان اطلاعات کاملی به دست بیاوریم، لازم است در ابتدا بدانیم این روغن از چه چیزی حاصل می‌شود. همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، روغن کتان به صورت مستقیم از بذر کتان به دست می‌آید.

بذر کتان یکی از همان مواد طبیعی و گیاهی است که از گذشته دور برای افزایش سلامت بافت پوست انسان به کار گرفته می‌شد

بذر کتان هم نوعی از انواع گیاهان است که روغن آن به صورت ارگانیک و طبیعی می‌تواند به عنوان منبع بزرگی از مواد مغذی برای پوست‌های حساس مثل پوست خشک مناسب باشد. با توجه به این که ماساژ صورت با روغن کتان از جمله فعالیت‌های کاربردی برای حفظ سلامت پوست است، این روغن از لحاظ مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روغن کتان که به صورت مستقیم از بذر کتان حاصل می‌شود، در فرایندی با عنوان «پرس سرد» حاصل می‌شود. فرایند پرس سرد از این بابت برای تهیه روغن کتان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تمام مواد مغذی آن، از جمله پروتئین، اسیدهای چرب مثل امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌های آن در نهایت به صورت کامل باقی بمانند و بتوان از آنها برای بهبود سلامت پوست استفاده کرد.

بدیهی است بذر کتان نمی‌تواند به صورت مستقیم به بدن انسان جذب شود و برای این کار باید از روغن آن استفاده کرد. روغن کتان به صورت کلی برای پوست، مو و بافت‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل برخورداری از چربی بالا بهتر است که برای پوست‌های چرب استفاده نشود.

بدیهی است بذر کتان نمی‌تواند به صورت مستقیم به بدن انسان جذب شود

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن زیتون

از فواید این روغن گیاهی و ارگانیک، هر چه که بگوییم، باز هم کم است، روغن کتان در حالت کلی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مثل ALA است؛ اسید چرب ALA با نام کامل آلفا لینولنیک به صورت مستقیم بر رشد موهای آسیب‌دیده تأثیر مثبت می‌گذارد. همچنین باید به منابع مغذی و معدنی ویتامین‌های گروه B هم اشاره‌ای داشته باشیم که بخشی عظیم از محتویات روغن کتان را تشکیل می‌دهند.

در ضمن، وقتی صحبت از پوست چرب و چین‌وچروک می‌شود، همیشه پای ویتامین E هم در میان است؛ خبر خوب این است که ویتامین E هم از جمله پایه‌های ثابت روغن کتان است و می‌توان برای تقویت بافت کوتیکول پوست و فولیکول مو روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

به پوستت جون تازه بده

مزایا و معایب روغن کتان

روغن بذر کتان دارای فواید بسیاری از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش التهابات، افزایش سلامت قلب و غیره است. اگر بخواهیم این تأثیرات مثبت را روی سلامت پوست و موی انسان بررسی کنیم، باید به ایجاد درخشندگی و بهبود وضعیت پوست و مو هم اشاره‌ای داشته باشیم.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

بدیهی است روغن بذر کتان هم دارای خصوصیات خوب و هم خصوصیات منفی است. برای مثال، بحث‌های کارشناسی نشانگر این هستند که روغن کتان می‌تواند در مواردی باعث ایجاد سرطان پروستات در مردان هم بشود. البته معایب احتمالی روغن بذر کتان به این قضیه مربوط می‌شود که ALA به کار رفته در محتویات آن می‌تواند رشد تومورهای بدخیم را تقویت کند و از این لحاظ برای گروه‌های سنتی بالا، خطرناک شناسایی شود.

با این حال نباید فراموش کرد که روغن کتان به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب امگا 3 و سایر ترکیبات مفید باعث شده است استفاده از این روغن گیاهی توصیه شود. البته لازم است پیش از استفاده از ماساژ صورت با روغن کتان با پزشک معتمد خود مشورت‌های لازم را به عمل بیاورید.

ماساژ صورت با روغن کتان در خانه برای رفع چین‌وچروک

برای رفع چین‌وچروک‌های صورت، روغن‌های بسیاری وجود دارند که با استفاده از هر کدام آنها می‌توان به بهبود پوست صورت کمک کرد. در این میان، با توجه به تمامی مزایا و ویژگی‌های که برای روغن کتان ذکر کردیم، این روغن می‌تواند به عنوان راه‌حل نهایی و ایده‌آل محسوب شود.

در این بخش از مقاله قرار است به صورت تخصصی در مورد ماساژ دادن صورت با روغن بذر کتان به منظور رفع چین‌وچروک‌ها به بحث بنشینیم. برای این کار لازم است در ابتدا پوست صورت خود را کاملاً تمیز و پاکیزه کنید. در ادامه لازم است روغن بذر کتان را کمی پر کنید و پس از رسیدن دمای آن به دمای متعادل (حدود 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد)، آن را روی کف دست بریزید و دستان خود را به هم بمالید تا برای ماساژ دادن صورت آماده شود.

برای ماساژ دادن صورت با روغن بذر کتان لازم است انگشتان خود را به صورت دورانی از میان ابروها به سمت قسمت بالای پیشانی حرکت داده و برای مدت‌زمان 10 دقیقه این کار را ادامه دهید. پس از این ماساژ اولیه، عملیات ماساژ را با حرکت دادن نوک انگشتان از سمت بالای ابرو به قسمت فرق سر ادامه دهید و با انگشتان خود ضربان کوتاه و مداوم را وارد پوست صورت خود کنید؛ این عملیات را برای چند دقیقه ادامه دهید و منتظر تأثیرات فوق‌العاده آن باشید.

بیشتر بخوانید: روغن شترمرغ برای چین و چروک صورت

برای ماساژ دادن صورت با روغن بذر کتان لازم است انگشتان خود را به صورت دورانی از میان ابروها به سمت قسمت بالای پیشانی حرکت داده و برای مدت‌زمان 10 دقیقه این کار را ادامه دهید.

دقت داشته باشید که هر کدام از این ماساژها را می‌توانید به صورت روزانه و منظم انجام دهید تا پس از مدتی کوتاه شاهد تأثیرات مثبت آن بر پوست خود باشید. لازم به ذکر است بدانید ماساژ صورت با روغن کتان از جمله روش‌های کم‌هزینه و خانگی به شمار می‌رود که هیچ‌کدام مخاطرات روش‌های صنعتی را ندارند.

معجزه ماساژ صورت با روغن کتان

روغن بذر کتان همواره به عنوان یک ماده معجزه‌آسا برای پوست و به عنوان یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود. از این روغن می‌توان برای پوست‌های خشک و مرطوب کردن بافت پوست انسان استفاده کرد. روغن کتان می‌تواند با قفل کردن مولکول‌های آب در نزدیکی پوست انسان، بافت آنها را هیدراته کند.

علاوه بر این اتفاق جالب، امگا 3 به کار رفته در محتویات این روغن باعث تازه شدن و جوان‌سازی پوست می‌شود و می‌تواند التهابات ناگوار و ناخوشایند را برای همیشه از پوست دور نگه دارد. پوست‌های خشک به دلیل عدم برخورداری از رطوبت مورد نیاز و آب لازم، دائماً در معرض پوسته‌پوسته شدن و التهاب قرار دارند و روغن کتان می‌تواند پایانی بر همه این التهابات محسوب شود.

معجزه بعدی این روغن برای پوست انسان این است که با استفاده از آن می‌توان اطمینان داشت که هیچ اثری از آکنه و بیماری‌های درمان‌گریز، مثل اگزما و پسوریازیس نخواهد ماند. با انجام ماساژ صورت با روغن کتان به صورت روزانه می‌توانید به همه خواص و معجزات این ماده طبیعی دست یابید.

رفع اگزما و پسوریازیس با ماساژ صورت با روغن کتان

شاید بتوان از اگزما به عنوان شایع‌ترین بیماری پوستی یاد کرد که مقاومت بسیار زیادی در برابر داروها و روش‌های درمانی مختلف دارد. این بیماری که برای پوست‌های خشک و بدون آب رخ می‌دهد، باعث ایجاد خشکی بیش از اندازه و در نتیجه، التهابات و پوسته‌پوسته شدن می‌شود.

روغن کتان از این بابت می‌تواند برای درمان این بیماری مناسب باشد که با اثرگذاری اسیدهای چرب محتویات آن در لایه فوقانی پوست، موادی مثل پروستاگلاندین را وارد بافت کوتیکول می‌کند. هورمون‌ها و ماده‌های طبیعی موجود در روغن بذر کتان باعث تجدید حیات بافت‌های پوست، تأمین رطوبت مورد نیاز و در نهایت بهبود آن خواهند شد.

همچنین در مورد بیماری پسوریازیس و درمان آن با روغن بذر کتان باید به مهارکننده‌های موجود در این روغن اشاره‌ای داشته باشیم که باعث کاهش التهابات و علائم این بیماری می‌شوند. اسیدهای چرب موجود در روغن بذر کتان، می‌تواند خارش، خشکی پوست و همچنین تشدید بیماری‌های پوستی مخصوص پوست‌های خشک را کاهش دهد و در نهایت به رفع کامل این بیماری منجر شود.

بدیهی است که سلول‌های اپیدمی پوست انسان در مواجهه با بیماری‌ها و علائم اگزما می‌تواند تمامی ساختار منسجم خود را از دست بدهد و وارد فاز آسیبی شود.

اسیدهای چرب موجود در روغن بذر کتان، می‌تواند خارش، خشکی پوست و همچنین تشدید بیماری‌های پوستی مخصوص پوست‌های خشک را کاهش دهد

خواص روغن کتان و طریقه مصرف صحیح آن

با ماساژ صورت با روغن کتان به صورت کامل آشنا شدید و طریقه مصرف این روغن را برای رفع چین‌وچروک‌ها مورد بررسی قرار دادید. نکته بسیار مهمی که در رابطه با استفاده صحیح و مناسب روغن بذر کتان وجود دارد، این است که باید بدانید مقادیر قابل توجه این روغن می‌توانند برای بهبود پوست مناسب باشند. فراموش نکنید مصرف بیش از اندازه روغن کتان می‌تواند تأثیرات سوء را روی پوست شما بگذارد و در نهایت به ایجاد عوارض جانبی و دیگر اتفاقات ناخوشایند ختم شود.

طریقه مصرف صحیح روغن کتان را باید با توجه به نوع تأثیر آن روی پوست یا مو مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از افراد علاوه بر ماساژ پوست، از این روغن برای اضافه کردن به رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند تا از خواص ویژه آن برای لاغری بهره‌مند شود. لذا توجه به این نکته مهم است که بدانید چه مقدار از این روغن را باید مورد استفاده قرار داد. توجه داشته باشید این روغن نسبت به حرارت حساس است و برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی بهتر است از کپسول یا روغن آن برای اضافه کردن به سالاد یا مواد غذایی دیگر استفاده کرد.

خواص روغن بذر کتان برای لاغری

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از اشکال مختلف روغن بذر کتان می‌تواند به کاهش وزن و لاغری هم منجر شود. مهم‌ترین بحثی که پس از ماساژ صورت با روغن کتان مطرح می‌شود، استفاده از این روغن برای افزایش متابولیسم است.

جالب است بدانید روغن بذر کتان می‌تواند با تزریق اسیدهای چرب مثل امگا 3 باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت‌وساز ارگان‌های مختلف بدن شود و چربی‌های اضافه را بسوزاند. استفاده از روغن کتان برای تقویت عضلات روده و معده می‌تواند به بهتر هضم شدن غذا هم منجر شود.

با توجه به این که مصرف خوراکی روغن کتان می‌تواند به بهتر هضم شدن غذا منجر شود، مصرف‌کنندگان احساس گرسنگی نخواهند کرد و این مسئله می‌تواند باعث لاغری بدون دردسر شود. بسیاری از افراد حین لاغر کردن با رژیم‌های غذایی سخت، گرسنگی آزاردهنده را تحمل می‌کنند که این اصلاً برای بدن خوب نیست.

برخلاف تمام متدهای لاغری در دنیا، استفاده از روغن بذر کتان می‌تواند به عنوان ایده‌آل‌ترین روش ممکن محسوب شود که بدون درد، تحمل دردسر، استفاده از رژیم‌های غذایی مختلف و غیره اثرگذاری خود را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مشورت پزشک خود از این روغن برای کاهش وزن استفاده کنید.

جالب است بدانید روغن بذر کتان می‌تواند با تزریق اسیدهای چرب مثل امگا 3 باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت‌وساز ارگان‌های مختلف بدن شود

بذر کتان از جمله مواد گیاهی و ارگانیک است که فواید بسیار زیادی برای بهبود پوست و موی انسان دارد؛ البته استفاده از این بذر باعث جذب مستقیم مواد مغذی آن به بافت‌های مختلف بدن انسان نمی‌شود و باید برای بهره‌مندی از خواص آن از روغن کتان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای چروک صورت؛ 

در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد نحوه به دست آوردن این ماده ارگانیک و همچنین ماساژ صورت با روغن کتان پرداختیم. در بحث مربوط به ماساژ صورت با روغن کتان به نحوه ماساژ دادن برای اثرگذاری بیشتر هم اشاره نمودیم تا هیچ نکته‌ای در ابهام باقی نماند.

نکات مهمی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند، شامل نکات اساسی و مهمی بودند که به موضوع معجزه روغن کتان برای پوست و بررسی مضرات احتمالی آن مربوط می‌شدند. در ادامه به خواص ماساژ صورت با روغن کتان و استفاده از اشکال خوراکی آن برای لاغری اشاره کردیم.

شما می‌توانید با استفاده از نکات گردآوری‌شده در این مقاله، به تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد روغن بذر کتان احاطه داشته باشید و از خواص آن برای رفع چین‌وچروک، کاهش علائم بیماری‌هایی مثل اگزما و پسوریازیس و همچنین کاهش وزن نهایت بهره ببرید.

منبع +++

روغن کتان چیست؟

بذر کتان هم نوعی از انواع گیاهان است که روغن آن به صورت ارگانیک و طبیعی می‌تواند به عنوان منبع بزرگی از مواد مغذی برای پوست‌های حساس مثل پوست خشک مناسب باشد. با توجه به این که ماساژ صورت با روغن کتان از جمله فعالیت‌های کاربردی برای حفظ سلامت پوست است، این روغن از لحاظ مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نحوه ماساژ با روغن کتان چگونه است؟

برای ماساژ دادن صورت با روغن بذر کتان لازم است انگشتان خود را به صورت دورانی از میان ابروها به سمت قسمت بالای پیشانی حرکت داده و برای مدت‌زمان 10 دقیقه این کار را ادامه دهید. پس از این ماساژ اولیه، عملیات ماساژ را با حرکت دادن نوک انگشتان از سمت بالای ابرو به قسمت فرق سر ادامه دهید و با انگشتان خود ضربان کوتاه و مداوم را وارد پوست صورت خود کنید؛ این عملیات را برای چند دقیقه ادامه دهید و منتظر تأثیرات فوق‌العاده آن باشید.

آیا ماساژ صورت با روغن کتان مناسب است؟

امگا ۳ به کار رفته در محتویات این روغن باعث تازه شدن و جوان‌سازی پوست می‌شود و می‌تواند التهابات ناگوار و ناخوشایند را برای همیشه از پوست دور نگه دارد. پوست‌های خشک به دلیل عدم برخورداری از رطوبت مورد نیاز و آب لازم، دائماً در معرض پوسته‌پوسته شدن و التهاب قرار دارند و روغن کتان می‌تواند پایانی بر همه این التهابات محسوب شود.

آیا روغن کتان برای لاغری موثر است؟

با توجه به این که مصرف خوراکی روغن کتان می‌تواند به بهتر هضم شدن غذا منجر شود، مصرف‌کنندگان احساس گرسنگی نخواهند کرد و این مسئله می‌تواند باعث لاغری بدون دردسر شود. بسیاری از افراد حین لاغر کردن با رژیم‌های غذایی سخت، گرسنگی آزاردهنده را تحمل می‌کنند که این اصلاً برای بدن خوب نیست.

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی