روغن اووکادوو
۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

روغن آووکادو و پوست! بررسی خواص و 10 روش استفاده از روغن آووکادو

به این مطلب امتیاز دهید

روغن آووکادو روغنی است خوراکی که از گیاه آووکادو (پرسی آمریکانا) کشیده می‌شود. این روغن در سالادها و بشقاب‌های خام استفاده فراوانی دارد. استفاده خوراکی دیگر آن برای پخت‌و‌پز می‌باشد. این روغن در روان کننده‌ها قابل استفاده است و همچنین استفاده فراوانی در صنایع آرایشی دارد. استفاده از روغن آووکادو در صنایع آرایشی بهداشتی از جهت خاصیت جوانسازی و آبرسانی این روغن بسیار قابل توجه‌است.

روش‌ استفاده از روغن آووکادو

روغن آووکادو برای صورت

روغن آووکادو می‌تواند برای ماساژ پوستی مصرف شود. این روغن می‌تواند در کرم‌ها، لوسیون‌ها، ماسک‌های پوستی، شامپو و یا روغن‌های بدن اضافه شوند و به صورت روزانه استعمال شوند.

برای استفاده روی پوست صورت می‌توانید پوست آواکادو را جدا‌کرده و از قسمت داخلی آن به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید از روغن آواکادوی آماده به عنوان مرطوب کننده شب استفاده کنید. صبح روز بعد آنرا از پوست خود بشویید.

روغن آووکادو برای بدن

استفاده از مقدار کمی روغن آواکادو در استحمام باعث جلوگیری از خشک شدن پوست بدن بوسیله آب گرم می‌شود. می‌توانید روغن آووکادو را به شامپو یا روغن بدن مورد علایقتان اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

بعد از دوش گرفتن می‌توانید از روغن آووکادو به تنهایی یا ترکیب با چند نوع روغن طبیعی دیگر برای ماساژ روی سطح پوست بدن استفاده کنید. ماساژ دادن پوست بدن با این روغن بعد از حمام به شما پوستی نرم و لطیف هدیه می‌کند. برای درمان پوست‌های به شدت خشک از مخلوط نصف به نصف روغن آواکدو و روغن زیتون استفاده کنید.

درمان خشکی پوست سر با روغن آووکادو

افرادی که مشکل خشکی پوست سر دارند می‌توانند آن را با روش روغن گرم شده درمان کنند. برای گرم کردن روغن آواکادو آن را در ظرفی شیشه‌ای بریزید. مقداری آب که به تازگی به جوش آمده را در کاسه‌ای بزرگتر بریزید و شیشه حاوی روغن آووکادو (۳ تا ۵ قاشق غذاخوری) را درون آن قرار دهید.

دمای روغن را به طور متناوب بسنجید و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید. وقتی تا میزان قابل قبولی گرم شد آن را از آب داغ خارج کنید و پوست سر را با روغن گرم به آرامی ماساژ دهید. اجاه دهید روغن طی شب روی پوست سر بماند. روز بعد موهایتان را شامپو کنید. این روش باعث خشکی پوست سر و کاهش شوره شر می‌شود.

روغن آووکادو خواص فراوانی برای افراد دیابتیک و افراد با کلسترول بالا دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن

به پوستت جون تازه بده

خواص روغن آووکادو

تحقیقات نشان داده‌اند که روغن آووکادو خواص فراوانی برای افراد دیابتیک و افراد با کلسترول بالا دارد. در تحقیقاتی نشان داده شد خواص روغن آووکادو با روغن زیتون برابری می‌کند. شواهدی مبنی بر تاثیر مثبت این روغن بر بیماران دیابتیک نوع ۲ که مشکلات کبدی پیدا می‌کنند هم وجود دارد. همچنین روغن آووکادو خاصیت کاهش دردهای روماتیسمی را داراست.

عوارض جانبی روغن اووکادو

ریسک‌ها و عوارض جانبی روغن آووکادو بسیار اندک و نادر هستنو اما با این حال نباید کاملا نادیده گرفته‌شوند. مهم‌ترین عارضه روغن آووکادو آلرژی است. مثل هر ماده دیگری برخی افراد می‌توانند نسبت به آم آلرژیک باشند. برای اطلاع از این موضوع قبل از مصرف و تماس با این روغن تست آلرژی انجام شود.

تست به این صورت انجام شود که دایره‌ای به قطر ۲٫۵ سانتیمتر از قسمت داخلی بازو را به روغن آغشته کنید. بعد از ۲۴ ساعت ناحیه بررسی شود. اگر قرمزی و التهاب دیده‌نشود پس شخص حساسیت خاصی ندارد. افراد آلرژیک از تماس با روغن آواکادو بپرهیزند. همچنین افراد با شرایط پوستی خاص و ویژه بهتر از قبل از مصرف از روغن آووکادو با پزشکشان مشورت کنند.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

۱۰ کاربرد روزمره روغن آووکادو

روغن آووکادو از محصولات معجزه آساییست که مزیتهای بیشماری دارد. همان‌طور که اشاره شد این مزایا هم به شکل خوردنی و هم استعمال روی سطح پوست ،شامل حال مصرف کننده است.

اما آیا میدانستید که روغن آوکادو به غیر از مزایایی که راجع به آن گفتیم ،دارای خواص و مصارف گوناگون و مختلف دیگری هم هست؟ به خواندن متن ادامه دهید تا ۱۰ مزیت این روغن که فکرش را هم نمیکنید به شما معرفی کنیم :

سرم چشم کافیین

اگر زیر چشمتان گود و سیاه است این ترکیب مخصوص شماست! مقداری قهوه آسیاب شده با کافیین بالا (تقریبا نصف لیوان) را با روغن بادام شیرین در یک شیشه مخلوط کنید (روغن بادام شیرین به مقداری باشد که فقط سطح قهوه را بپوشاند).

مخلوط را به مدت ۴ الی ۵ روز در محیطی سرد و تاریک نگه دارید. سپس مخلوط روغن و قهوه را صاف کنید. به روغن به دست آمده به مقدار یک قاشق سوپ خوری روغن آووکادو اضافه کنید. روغن حاصل را قبل خواب به زیر چشم بمالید و صبح معجزه آن را ببینید.

 اسکراب بدن

درست کردن اسکراب بدن با روغن آووکادو بسیار سریع و آسان است. فقط به مقداری که مخلوط غلیظی حاصل شود و به اندازه کافی دانه دار باشد به روغن آووکادو، شکر قهوه ای اظافه کنید. استفاده از این اسکراب بدن، همزمان با لایه برداری، پوستتان را لطیف میکند که برای هر خانمی عملیاتی برد-برد محسوب می‌شود.

استفاده از مخلوط جالب روغن آوکادو و پماد زینک اکساید، ضد آفتابی ملایم با محافظت طولانی مدت به شما می‌دهد.

صداگیر سریع جیر جیر در!!!

در نبود روغن و گریسها برای گرفتن صدای در و پنجره!؟
جواب : روغن آووکادو!!!

از آنجایی که این روغن چربی خیلی زیادی دارد، چند قطره از آن روان کننده بسیار مؤثری است تا صدای جیر جیر آزار دهنده در و پنجره را از بین ببرد. چند قطره روغن را روی لولا بریزید و در را چند بار عقب و جلو کنید تا روغن داخل لولا شود و از شر صدای مزاحم خلاص شوید.

روغن کوتیکل(پوشش شاخی پوست و مو)

در تمام سطح بدنتان این لایه‌های شاخی پوست و مویتان به شدت خوشحال می‌شوند که به جای محصولات شیمیایی و کرم های صنعتی که مصرف می‌کنید، بتوانند از روغن آووکادو تغذیه کنند. با این ماده سالم و طبیعی از لطافت پوست و موی خود لذت ببرید.

می‌توانید از روغن اووکادو برای پاک کردن آرایش چشمتان استفاده کنید.


ضد آفتاب ملایم

استفاده از مخلوط جالب روغن آوکادو و پماد زینک اکساید، ضد آفتابی ملایم با محافظت طولانی مدت به شما می‌دهد. SPF این ضد آفتاب حدود ۵ تا ۱۰ می‌باشد که پایین‌تر از استاندارد مصرف در برابر تابش شدید آفتاب است. پس فقط در مواقعی که احتیاج به مراقبتی ملایم دارید از آن استفاده کنید. البته مزیت این ضد آفتاب اینست که رطوبت پوست شما را حفظ کرده و آبرسانی مناسبی را انجام می‌دهد.

روغن ماساژ

تنوع روغن های مناسب ماساژ بسیار است .ولی در بین همه آنها روغن اووکادو از بهترین هاست .۱۰ قطره از روغن معطر مورد علاقه خود را به یک اونس(۲۸ گرم)روغن آوکادو اضافه کنید (روغن معطر مورد علاقه ما روغن اسطوخودوس است ،به علت خاصیت آرام بخشی) تا روغن ماساژی فوق العاده با قیمتی ارزان داشته باشید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

روغن چرم

یکی از کارهایی که برای براق شدن چرم می‌توان انجام داد، چرب کردن آن با روغن است. ابتدا چرم را کامل تمیز کنید سپس از پولیش استفاده کنید. در انتها برای داشتن چرمی براق برای مدتی طولانی، پارچه‌ای را به روغن آووکادو آغشته کنید و روی چرم بکشید.

به علت چربی اشباع گیاهی فراوان در آن، براقی روی چرم مدت خیلی طولانی‌تری باقی می‌ماند. فقط دقت کنید هیچ وقت روغن اووکادو را روی چرم‌های روشن بدون انجام دادن پولیش و کرم تمیزکننده استفاده نکنید.

آرایش پاک کن

می‌توانید از روغن اووکادو برای پاک کردن آرایش چشمتان استفاده کنید. یک گلوله پنبه بردارید، آن را با روغن آووکادو آغشته کنید و مثل یک آرایش پاک کن معمولی از آن استفاده کنید. با این تفاوت که بعد از استفاده چشمهایتان احساس فوق العاده‌ای از رطوبت را تجربه خواهند کرد.

خراشهای ایجاد شده به خاطر حساسیت به پوشک

کوچولوهاتون به پوشک حساسیت دارند؟ روی پوستشان لک‌های قرمز ایجاد شده؟ اگر دوست ندارید روی پوستشان از پماد و کرمهای شیمیایی استفاده کنید، چند قطره روغن آووکادو همه چیز را حل می‌کند. مقداری روغن آوکادو را روی منطقه تحت تاثیر بمالید. مواد تسکین دهنده التهابی که در روغن آووکادو وجود دارد، باعث می‌شود حساسیت به سرعت از بین برود.

محافظت ابزار

روغن آووکادو یک محافظ فوق‌العاده برای ابزاری است که می‌خواهید مدت مدیدی آنها را بدون زنگ زدگی و فرسوده شدن نگه داری کنید. اگر ابزار قدیمی دارید و یا جنس آنها از مواد ضد زنگ تشکیل نشده، آنها را تمیز کنید و زنگ زدگیها را کاملا پاک کنید. اگر چاقوها نیاز به تیز شدن دارند، تیزشان کنید. بعد از اینکه کاملا تمیز شدند، سطح آنها را با روغن آووکادو بپوشانید و مطمین باشید خیلی طولانی‌تر و سالم‌تر از هر حالت دیگری از آنها نگه داری میکنید .

بیشتر بخوانید : برنزه کردن با روغن زیتون؛ 

قبل از استفاده از همه ماسک ها و محصولات مراقبت پوستی از پاکیزگی کامل سطح پوست اطمینان حاصل کنید. پاکیزگی پوست موجب جذب حداکثری و نهایت تاثیرگذاری این مواد می شود. بهترین انتخاب برای شستشوی کامل پوست دستگاه فیس براش می باشد. این دستگاه با سرعت های مختلف و براش های تخصصی برای انواع پوست نهایت پاکیزگی و مراقبت از پوست صورت شما را تضمین می کند.

روش‌ استفاده از روغن آووکادو چگونه است؟

برای استفاده روی پوست صورت می‌توانید پوست آواکادو را جدا‌کرده و از قسمت داخلی آن به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید از روغن آواکادوی آماده به عنوان مرطوب کننده شب استفاده کنید. صبح روز بعد آنرا از پوست خود بشویید.

خواص روغن آووکادو چیست؟

تحقیقات نشان داده‌اند که روغن آووکادو خواص فراوانی برای افراد دیابتیک و افراد با کلسترول بالا دارد. در تحقیقاتی نشان داده شد خواص روغن آووکادو با روغن زیتون برابری می‌کند. شواهدی مبنی بر تاثیر مثبت این روغن بر بیماران دیابتیک نوع ۲ که مشکلات کبدی پیدا می‌کنند هم وجود دارد. همچنین روغن آووکادو خاصیت کاهش دردهای روماتیسمی را داراست.

آیا روغن آووکادو، روغن ماساژ هست؟

تنوع روغن های مناسب ماساژ بسیار است .ولی در بین همه آنها روغن اووکادو از بهترین هاست .۱۰ قطره از روغن معطر مورد علاقه خود را به یک اونس(۲۸ گرم)روغن آوکادو اضافه کنید (روغن معطر مورد علاقه ما روغن اسطوخودوس است ،به علت خاصیت آرام بخشی) تا روغن ماساژی فوق العاده با قیمتی ارزان داشته باشید.

۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

11 دیدگاه برای روغن آووکادو و پوست! بررسی خواص و 10 روش استفاده از روغن آووکادو

تشکر فراوان بابت اطلاعات، برای پوست چرب روغن ارگان بهتره یا روغن اووکادو؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی