ماساژ صورت
۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۲۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آموزش ماساژ صورت در خانه! باید‌ها و نباید‌های ماساژ صورت برای جوانسازی پوست

به این مطلب امتیاز دهید

ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در بافت چهره شما می‌شود. در نتیجه پوست روشن‌تر و جوان‌تر می‌شود. ماساژ صورت باعث افزایش و تقویت پوست، کاهش پوسته شدن و چین و چروک صورت می‌شود. پوستتان را یک بار در روز، صبح یا شب قبل از خواب، ماساژ دهید. در این مقاله قصد داریم به نکات مهمی که باید راجع به آموزش ماساژ صورت بدانید بپردازیم. در ادامه با کیوت مگ همراه باشید.

آموزش ماساژ صورت

هزاران سال است که مردم در سراسر جهان، مزایای بهداشتی ماساژ را به رسمیت شناخته‌اند. ماساژ، نوعی مکمل و جایگزین پزشکی، در کنار درمان‌های استاندارد پزشکی مانند درمان سرطان است. ماساژ مزایای زیادی دارد؛ از جمله موجب از بین رفتن استرس، مدیریت درد و تقویت ایمنی می‌شود.

ماساژِ صورت نه‌تنها همه این مزایا را در یک منطقه به¬خصوص از بدن دارد بلکه باعث جوانه‌زنی و تغذیه پوست نیز می‌شود. البته نباید فراموش کرد که محدودیت‌هایی نیز برای ماساژ صورت وجود دارد که باید آن‌ها را مدنظر داشت.

توجه داشته باشید در صورت بروز بیماری‌های عفونی به هیچ عنوان نباید از ماساژ صورت استفاده کرد!

در آموزش ماساژ صورت نباید از قلم انداخت که طیف وسیعی از بیماری‌های عفونی روی صورت ظاهر می‌شود که از جمله آن‌ها تبخال‌های اطراف لب، عفونت قارچی و زونا(هرپس زوستر) است. زونا به‌خصوص برای افرادی که هنوز آبله مرغان نگرفته‌اند مسری است.

با این حال، انتقال ویروس به آن فرد، منجر به آبله مرغان می‌شود نه زونا. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به روشنی هشدار می‌دهند که ویروس هرپس زوستر می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. اگر این بیماری به اطراف چشم برسد ممکن است منجر به ایجاد تورم ویروسی شود.

ماساژ صورت را روشن و درخشان می‌کند.
به پوستت جون تازه بده

وسایل مورد نیاز ماساژ صورت

  • یک عدد کاسه متوسط
  • آب سرد
  • ژل شستشوی صورت
  • اسکراب
  • پنبه
  • تونر
  • کرم ماساژ
  • کرم دور چشم
  • مرطوب کننده پوست
  • اسفنج
  • ماسک صورت

ماساژ صورت روشن

  1. ابتدا پوستتان را تمیز کنید. قبل از انجام ماساژ، به صورت صحیح پوستتان را شست و شو دهید. چهره خود را با استفاده از پاک کننده یا روغن ملایم پاک کنید، آن را با آب آشامیدنی شستشو دهید، سپس صورت خود را با حوله خشک کنید.
  2. لایه‌ای از روغن روی صورت اعمال کنید. در آموزش ماساژ صورت نباید از قلم انداخت که با استفاده از کمی روغن، انگشتان دست خود را به آرامی روی صورت خود حرکت دهید، آن را روی پوست نکشید. ماساژ صورت را روشن و درخشان می‌کند. می‌توان ترکیبی از روغن‌های فرموله شده مخصوص چهره را استفاده کنید یا تنها یک روغن را انتخاب کنید که با نوع پوست شما تناسب دارد. روغن بادام، آرگن و ججوبه روغن‌های مناسبی برای ماساژ صورت هستند که منافذ صورت را از بین نمی برند.
  • برای پوست‌های بسیار خشک، روغن آرگان یا بادام را انتخاب کنید.
  • برای پوست متوسط و چرب، ججوبه یا ترکیبی از ججوبه و روغن کرچک را انتخاب کنید.
  • اگر نگران استفاده از روغن روی پوست هستید، از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.
آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

3. برای شروع ماساژ از منطقه لنفاوی آغاز کنید. بسیاری معتقدند که سموم چهره به گره‌های لنفاوی، که زیر گوش شما در طرف گردن قرار دارند، تخلیه می‌شوند. ماساژ این منطقه کمک می‌کند تا سم را آزاد کرده و از نفوذ آن به چهره خود جلوگیری کنید. با استفاده از انگشتان دست به مدت یک دقیقه منطقه لنفاوی را با حرکت دایره‌ای ماساژ دهید.

از دایره‌های وسیع استفاده کنید، از زیر گوش خود، به سمت گلو پایین بیایید و از خط فک خود استفاده کنید.

باید کمی قوی صورتتان را لمس کنید. خیلی سخت نیست چون ماساژ صورت مانند ماساژ بافت‌های عمیق پوست نیست زیرا پوست روی صورت شما حساس‌تر است. اگر برایتان سخت است می‌توانید برای انکه از دستگاه‌های مخصوصی مثل فیس براش استفاده کنید(توضیح در انتهای متن).

4. دو طرف چهره خود را ماساژ دهید. با استفاده از دایره‌ای بزرگ، اطراف فک را ماساژ دهید. گوشه‌های دهان، کنار بینی‌ها و گونه‌های خود را بمالید. پوست خود را بالا ببرید، سپس بیرون بکشید. یک دقیقه این کار ادامه دهید.

ماساژ چشم به مبارزه با چهره‌های پف کرده کمک می‌کند و این ناحیه را روشن‌تر و جوان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:پاکسازی پوست در خانه

5. پیشانی خود را ماساژ دهید. با یک حرکت دایره‌ای وسیع هر دو طرف پیشانی خود با همان زمان ماساژژ دهید. از نزدیکی معابد خود شروع کنید و به تدریج به سمت وسط پیشانی خود حرکت کنید، سپس به طرفین برگردید. یک دقیقه این کار را ادامه دهید.

6. چشم خود را ماساژ دهید. انگشتان دست خود را به آرامی روی گوش‌های خود قرار دهید. آن‌ها را در اطراف گوشه‌های خارج از چشمان خود قرار دهید، آنها را به آرامی زیر چشمان خود قرار دهید و انگشتان خود را در گوشه‌های چشم خود ببندید. در کنار طرف بینی و در کنار خطوط چهره خود ادامه دهید. حرکت را برای یک دقیقه تکرار کنید.

  • ماساژ چشم به مبارزه با چهره‌های پف کرده کمک می‌کند و این ناحیه را روشن‌تر و جوان‌تر می‌کند.
  • در صورت لزوم از روغن اضافی استفاده کنید تا انگشتانتان پوست ظریف اطراف چشم را زیاد نکشد.

7. با تکمیل ماساژ هر ناحیه از صورت یک بار دیگر کار را از سر بگیرید. به آرامی ماساژ هر بخش از چهره خود را دوباره انجام دهید. وقتی ماساژ شما کامل است که پوست شما روشن تر، تازه‌تر و جوان‌تر شده باشد.

پوست آفتاب‌ سوخته را ماساژ ندهید!

قرار گرفتن در معرض نور بیش‌از‌حد آفتاب باعث سوختن پوست، تورم، قرمزی، تحریک و درد می‌شود. جفری سبل، مدیر فتومدیکن در دانشکده پزشکی دانشگاه توفت، توضیح می‌دهد که آفتاب‌سوختگی در واقع یک واکنش سمی به اشعه ماوراء بنفش خورشید است. ماساژ صورت آسیب دیده بیشتر می‌تواند پوست را به خطر بیندازد و احتمال این که آن را پاره یا کبود کند بیشتر است.

اگزما از موارد منع ماساژ صورت است

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، اگزما را مانعی برای ماساژ معرفی می‌کند. در ادامه بررسی نکات آموزش ماساژ صورت باید گفت اگزما، خانواده‌ای از بیماری‌های پوستی است که در آن پوست تحریک شده، متورم است و می‌خارد. گرمای بیش‌ازحد می‌تواند شرایط را تشدید کند و دست‌کاری پوست آسیب‌دیده اصلا کار درستی نیست. این کار باعث می‌شود پوست مستعدِ عفونت شود. ماساژ نه‌تنها دمای پوست موردنظر را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند موجب بدتر شدن اگزما شود.

مدت زمان قرار گرفتن روی تخت ماساژ

ماساژ درمانی برای کشش و شُل کردن عضلات، تحریک جریان خون، کمک به حذف متابولیک از بین‌رفته، آزاد سازی آندورفین‌ها(درد موضعی طبیعی بدن) و افزایش سطح اکسیژن در خون است و همه این‌ها برای بدن و ذهن مفید است. با این حال ماساژ صورت نباید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد چراکه در غیر این صورت ممکن نیست افزایش طول عضلات صورت را کاهش دهد.

ماساژ می‌تواند استرس را کاهش دهد.

نکات مهمی که راجع به آموزش ماساژ صورت نباید از قلم بیفتد!

درمانگرانِ مجاز ماساژ و زیبایی شناسان در مورد موارد منع مصرف ماساژ آموزش می‌بینند. مشاوره اولین گام برای ماساژ حرفه‌ای یا ماساژ صورت است. در هنگام مشاوره، مشتریان باید هرگونه مشکل بهداشتی احتمالی و هر گونه عفونت احتمالی را به درمانگر اطلاع دهند. اغلب، ماساژ را می‌‌توان در اطراف ناحیه تحریک شده یا آلوده انجام داد.

با این همه ماساژ می‌تواند استرس را کاهش دهد، و این موضوع به افراد مبتلا به اگزما کمک می‌کند و به طور کلی میزان بروز عوارض را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های فعال باید مراقبت کامل از پوست صورت فراموش نشود.

در انتهای آموزش ماساژ صورت باید گفت که اگر تمایل دارید خودتان بدون نیاز به درمانگر ماساژ صورت را انجام دهید می‌توانید از وسیله‌ای به‌نام فیس‌براش استفاده کنید. این دستگاهِ دستی، ۶ برابر عملکرد بهتری از دست انسان دارد. می‌توانید با فیس‌براش بسیار نرم و در عین‌حال سریع صورتتان را ماساژ دهید و در وقتتان هم صرفه‌جویی کنید. این وسیله به ریلکس کردن عضلات پوستی صورت کمک زیادی می‌کند و با کمک آن می‌توانید برای جلوگیری یا رفع چین‌وچروک و حتی پاکسازی و آرایش صورت خیالتان راحت باشد.


اگر دست هایتان قدرت کافی برای انجام ماساژ را ندارد می‌توانید از فیس براش کمک بگیرید. فیس براش وسیله‌ای دستی و کوچک است که برای شستشو و ماساژ صورت عملکرد خوبی از خود نشان داده است. برس‌های متعددی دارد و باعث ریلکسش شدن عضلات زیر پوست می‌شود.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

این وسیله همزمان برای شستشوی صورت عملکردی ۶ برابر بهتر از دست‌ها دارد چرا که سریع و ملایم است. با استفاده از فیس براش عملکرد ماساژ هم تسریع شده و بهبود می‌یابد. در ضمن از این وسیله برای پخش کردن مواد آرایشی روی صورت هم می‌توان استفاده کرد. برای آشنایی بشتر با این محصول اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت چیست؟

پیشنهاد کیوت اسکین برای یوگا و ماساژ صورت

ما دو پیشنهاد عالی برای ماساژ بهتر پوست برایتان داریم. استفاده از آیون ماساژور و فیس‌براش سیلیکونی کیوت اسکین دو ابزار مناسب برای ماساژ پوست هستند. آیون ماساژور به طور خاص برای ماساژ صورت طراحی شده و با ماساژ سرد و گرم می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند. از طرف دیگر فیس براش سیلیکونی نیز علاوه بر یک دستگاه شستشوی پوست عالی، به عنوان دستگاه ماساژ سرد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ماساژ چشم چگونه است؟

چشم خود را ماساژ دهید. انگشتان دست خود را به آرامی روی گوش‌های خود قرار دهید. آن‌ها را در اطراف گوشه‌های خارج از چشمان خود قرار دهید، آنها را به آرامی زیر چشمان خود قرار دهید و انگشتان خود را در گوشه‌های چشم خود ببندید. در کنار طرف بینی و در کنار خطوط چهره خود ادامه دهید. حرکت را برای یک دقیقه تکرار کنید.

پوست آفتاب‌ سوخته را میتوان ماساژ داد؟

قرار گرفتن در معرض نور بیش‌از‌حد آفتاب باعث سوختن پوست، تورم، قرمزی، تحریک و درد می‌شود. جفری سبل، مدیر فتومدیکن در دانشکده پزشکی دانشگاه توفت، توضیح می‌دهد که آفتاب‌سوختگی در واقع یک واکنش سمی به اشعه ماوراء بنفش خورشید است. ماساژ صورت آسیب دیده بیشتر می‌تواند پوست را به خطر بیندازد و احتمال این که آن را پاره یا کبود کند بیشتر است.

مدت زمان قرار گرفتن روی تخت ماساژ چقدر است؟

ماساژ درمانی برای کشش و شُل کردن عضلات، تحریک جریان خون، کمک به حذف متابولیک از بین‌رفته، آزاد سازی آندورفین‌ها(درد موضعی طبیعی بدن) و افزایش سطح اکسیژن در خون است و همه این‌ها برای بدن و ذهن مفید است. با این حال ماساژ صورت نباید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد چراکه در غیر این صورت ممکن نیست افزایش طول عضلات صورت را کاهش دهد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۲۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی