خواص روغن خراطین چیست؟
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

خواص روغن خراطین چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

روغن خراطین بیشتر به‌دلیل تأثیر بر افزایش حجم اندام‌های مختلف بدن مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. این روغن جادویی برعکس بسیاری از روغن‌هایی که خواص درمانی دارند، گیاهی نیست و از کرم خاکی موسوم به ایزنیا فتیدا (Eisenia Fetida) ساخته می‌شود. تولید روغن خراطین ارگانیک شامل مراحل حساس و پیچیده‌ای است و به همین دلیل کمیاب تلقی می‌شود. خواص روغن خراطین ارگانیک که به‌صورت طبیعی به‌دست می‌آید، بسیار چشمگیر است و می‌توان روی تأثیرات آن حساب ویژه‌ای باز کرد. تاریخچه استفاده از خواص روغن خراطین به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و از همان‌زمان تا کنون به‌عنوان یک روغن برای درمان بیماری‌هایی همچون آرتروز استفاده می‌شود. با گذشت سال‌های متمادی از کشف روغن خراطین، حالا در قرن 21، نوع پیشرفته‌ای از آن وجود دارد که سلامت نقاط مختلف بدن را تضمین می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید خواص روغن خراطین چیست، با ما در ادامه همراه باشید.

تاریخچه روغن خراطین

پی بردن به خواص روغن خراطین، هم در ایران و هم در کشورهای اروپایی، تاریخی و کهن است. استفاده از روغن خراطین در ایران به سال‌هایی برمی‌گردد که حکیم بوعلی‌سینا در زمینه طب، سرآمد طبیبان دیگر بود. ابن‌سینا در گفته‌های خود اذعان داشته که «روغن کرم سرخ» دارای خواص قابل توجهی در درمان استخوان‌درد است.

خواص روغن خراطین ارگانیک که به‌صورت طبیعی به‌دست می‌آید، بسیار چشمگیر است و می‌توان روی تأثیرات آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

بیشتر بخوانید: روغن خراطین و چاقی صورت؛

روغن کرم سرخ یا روغن ایزنیا فتیدا، به‌ترتیب نام‌های قدیمی و علمی روغن خراطین هستند و همین نشان‌دهنده قدمت این روغن دارویی است.

ابن‌سینا همچنین در کتاب معروف خود با عنوان «قرابادین» به نحوه ساخته‌شدن روغن خراطین اشاره می‌کند. او همچنین به نکاتی اشاره می‌کند که بیانگر تفاوت‌های اساسی بین کرم ایزنیا فتیدا و یک زالو هستند. ابن‌سینا اذعان داشته که کرم روغن خراطین علی‌رغم شباهت‌هایی که دارد، نوعی زالو نیست و بدن اسفنجی آن می‌تواند خاصیت حجم‌دهندگی داشته باشد.

از طرفی، استفاده از خواص روغن خراطین در کشورهای قرون‌وسطایی اروپا هم در تاریخ دیده می‌شود که بیانگر اهمیت این روغن است.درهم‌تنیدگی طب سنتی ایران و اروپا با روغن خراطین، امکان بهره‌مندی از محتویات ارگانیک و مؤثر آن را فراهم کرده است. روغن خراطین اصل و طبیعی که حاوی مواد نگهدارنده نیست، بوی بسیار بد و رنگی تیره دارد که بسیار سریع جذب بافت اندام یا پوست انسان می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

همه‌چیز درباره روغن خراطین

در این بخش از مقاله «خواص روغن خراطین چیست» بهتر است بیشتر درباره روغن خراطین بدانیم. در نظر داشته باشید خاصیت حجم‌دهندگی چشمگیری که در روغن خراطین نهفته شده، واقعی است و افسانه یا دروغ نیست. روغن خراطین از معدود روغن‌هایی است که در زمینه‌های متعدد مؤثر واقع می‌شود.

برای مثال، از این روغن عمدتاً برای حجم بخشیدن به آلت تناسلی (در مردان) و افزایش میل و مدت رابطه جنسی استفاده می‌شود. از طرفی، بعضی مشتریان از این روغن برای بهبود بخشیدن به وضعیت موهای خود استفاده می‌کنند. بعضی افراد هم از این محصول برای بهبود علائم آزاردهنده آرتروز و بعضی دیگر هم از آن برای حفظ سلامت پوست و زیبایی بهره می‌برند.

از طرفی، بعضی مشتریان از این روغن برای بهبود بخشیدن به وضعیت موهای خود استفاده می‌کنند.

نکته مهم در مورد این روغن، توجه به اصل بودن آن است که باتوجه‌به رنگ روغن و اعتبار برندی که آن را ارائه داده است، انجام می‌گیرد.

ساختار کرم قرمزی که برای ساختن این روغن استفاده می‌شود، سرشار از ماده‌ای با عنوان «آلانتوئین» است. ماده آلانتوئین باعث می‌شود بافت اندام‌های اسفنجی بدن مثل لب، باسن و گونه حجیم و برجسته شود. کمبود روغن خراطین اصل در بازار باعث شده است قیمت یک قوطی 60 میلی‌لیتری آن در بازار کنونی، چیزی در محدوده 100 الی 150 هزار تمان ارزیابی شود.

بیشتر بخوانید: فواید روغن خردل برای پوست و مو

آیا می‌توان روغن خراطین را خورد؟

این روغن تنها برای استفاده موضعی ساخته شده و قابل خوردن نیست. محتویات و مواد مغذی موجود در این روغن تنها از طریق تماس با بافت پوست بدن جذب می‌شوند و بهتر است آن را وارد معده نکنید. برجسته‌ترین خصوصیت این روغن، تأثیر مثبت روی بافت‌های پوست است و این یعنی نمی‌توان از محتویات آن انتظار تأثیر بر اندام داخلی بدن را داشت.

محتویات روغن خراطین شامل چیست؟

خواص روغن خراطین، به‌دلیل موادی است که محتویات آن را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر 4 ماده اصلی با ایفای نقش‌های متفاوت در بهبود وضعیت پوست، این روغن را شکل می‌دهند:

  • آلانتوئین: مسئول حجم‌دهی و افزایش سایز
  • آمینواسید: مسئول تغذیه بافت پوست انسان
  • پروتئین: مسئول پر کردن منافذ و شیارهای موجود در چین‌وچروک‌ها
  • اسیدهای چرب ضروری مثل امگا 3، 6 و 9: مسئول رفع تیرگی یا گودی زیر چشم و جوان‌سازی پوست

البته روغن خراطین‌های صنعتی موجود در بازار حاوی مواد دیگری همچون هگزا دیالکتیک، لینولئیک اسید و ویتامین E هم هستند که هرکدام تأثیر مضاعفی بر سلامت پوست دارند.

برجسته‌ترین خصوصیت این روغن، تأثیر مثبت روی بافت‌های پوست است و این یعنی نمی‌توان از محتویات آن انتظار تأثیر بر اندام داخلی بدن را داشت

خواص روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین به‌دلیل برخورداری از موارد زیر مورد توجه قرار گرفته است:

  • امکان طویل کردن بافت‌های ماهیچه‌ای و اسفنجی
  • حجم‌دهنده طبیعی نواحی بدون استخوان مثل لب
  • پر کردن نواحی خالی صورت و چاق کردن صورت
  • کمرنگ‌کننده لک‌ها و سیاهی‌های صورت
  • کمک به درمان زودانزالی و افزایش میل جنسی
  • فراهم کردن شرایط آرام روحی و روانی برای طرفین در رابطه جنسی
  • کمک به پر‌شدن منافذ مربوط به چین‌وچروک‌ها
  • جایگزین مناسب برای جراحی‌های تخصصی جهت درمان گودی زیر چشم
  • کمک به عضله‌سازی
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

تأثیر روغن خراطین بر عضله‌سازی چیست؟

در این بخش از مقاله خواص روغن خراطین چیست بهتر است به این مطلب اشاره کنیم که روغن خراطین سالم‌ترین و ارگانیک‌ترین جایگزین برای داروهایی است که مصرف آنها باعث عضله‌سازی می‌شود.

اگر شما هم یک ورزشکار علاقه‌مند به پرورش اندام هستید، می‌توانید روی خواص روغن خراطین حساب ویژه‌ای باز کنید. ماساژ‌دادن عضلات مورد نظر با روغن کراتین به‌مدت چند دقیقه به‌‍صورت روزانه باعث می‌شود تا جذب با سرعت بالا صورت بگیرد و اندام شما همیشه بدرخشد.

برای دریافت نتایج بهتر در ورزش بدنسازی، کافی است که عملیات ماساژ عضلانی را اندکی پس از استحمام انجام دهید. بهترین زمان برای انجام این کار، لحظاتی است که تمرین بدنسازی شما به پایان رسیده و بافت اندام‌های شما تشنه مواد مغذی هستند. پس از مالیدن روغن روی عضلات، اجازه دهید محتویات آن برای 8 ساعت و بیشتر روی بدن باقی بماند.

نحوه تشخیص روغن خراطین اصل از جعلی چیست؟

روغن خراطین ارگانیک، معمولاً تصفیه نمی‌شود و می‌توان علاوه بر رنگ آن (قهوه‌ای سوخته)، تکه‌های کرم درون محتویات آن را مشاهده کرد. بسیاری از برندهای صنعتی، این روغن را تصفیه می‌کنند و برای برطرف کردن بوی بد، مقداری اسانس و افزودنی به آن اضافه می‌کنند.

روغن‌های خراطین حاوی اسانس، تأثیر قابل توجهی نخواهند داشت و بهتر است از خریدن آنها صرف‌نظر کنید. پیش از خرید بهتر است به یک مرکز معتبر که محصول را بدون اضافه کردن هیچ روغن دیگری تولید می‌کند، مراجعه کنید.

خواص روغن خراطین برای مو چیست؟

روغن خراطین اصل سرشار از اسیدهای چرب ضروری مثل امگا 3 و امگا 6 است. این اسیدهای چرب با برطرف کردن تهدید رادیکال‌های آزاد و تغذیه بافت پوست به رویش مجدد موها کمک می‌کنند.

بسیاری از آقایانی که مبتلا به ریزش مو آلوپسی هیدروژنیک هستند، از روغن خراطین و فواید آن برای حفظ موهای باقی‌مانده استفاده می‌کنند. ریزش و نازکی مو معمولاً در برابر درمان‌های کلینیکی مقاوم هستند و گاه به‌دلیل گذشت زمان، دیگر فرصتی برای جبران کردن نیست.

بسیاری از آقایانی که مبتلا به ریزش مو آلوپسی هیدروژنیک هستند، از روغن خراطین و فواید آن برای حفظ موهای باقی‌مانده استفاده می‌کنند.

روغن خراطین با برخورداری از نفوذ بسیار سریع در بافت پوست، باعث آبرسانی و تقویت وضعیت فعلی تارهای مو خواهد شد. برای بهره‌مندی از خواص ضد ریزش مو این روغن کافی است آن را پس از شست‌وشوی سر به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید تا کاملاً جذب شود. محتویات این روغن پس از نفوذ در پوست سر، چربی‌های طبیعی و لازم را تزریق می‌کنند تا امکان رویش مجدد موها وجود داشته باشد.

اگر پیاز موی شما سست و ضعیف شده ، بهتر است روغن خراطین را آرام‌آرام و با حساسیت لای تارهای مو و روی ریشه موها بمالید. فراموش نکنید آغشته‌شدن ساقه مو به روغن خراطین، هیچ اثری جز براق‌شدن موقت نخواهد داشت. مطمئن شوید پوست سرتان به روغن آغشته شده است و پس از 3 ساعت، دوش بگیرید و موهای خود را بشویید.

فواید روغن خراطین برای پوست چیست؟

در این بخش از مقاله خواص روغن خراطین چیست، بهتر است به این مساله بپردازیم که تولید کلاژن باعث می‌شود بافت پوست همیشه جوان به‌نظر برسد و این همان قدرتی است که در محتویات روغن خراطین وجود دارد.

علاوه بر این روغن، روغن زالو هم مملو از کلاژن است که باعث تحریک این بخش از پوست می‌شود. این ویژگی شگفت‌آور باعث می‌شود تا پوست به‌خوبی تغذیه شود و بخش عمده‌ای از سلامت ازدست‌رفته را بازیابی کند. در ادامه به چند بیماری و عارضه پوستی اشاره خواهیم کرد که توسط روغن خراطین از بین می‌روند یا کنترل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: زالو درمانی صورت؛

درمان جوش و کمک به پیشگیری از آکنه

احتمالاً شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که جای جوش را دست‌کاری می‌کنید تا ظاهرتان بهتر به‌نظر برسد. پر نشدن جای جوش‌های قدیمی، عمدتاً به‌دلیل کمبود کلاژن در پوست است. با استفاده از کرم‌های تخصصی و روغن خراطین می‌توان کلاژن مورد نیاز را تأمین کرد تا جای خالی زخم‌های قدیمی به‌زودی بهبود پیدا کنند.

همچنین به‌دلیل موادمغذی و معدنی موجود در این روغن، امکان ظاهر‌شدن آکنه در پوست غیرممکن می‌شود. همچنین اگر همین حالا از جوش و آکنه رنج می‌برید، کافی است مصرف روغن خراطین را برای چندروز ادامه دهید تا بدون دستکاری و جای زخم، سلامت پوستتان را بازیابید.

با استفاده از کرم‌های تخصصی و روغن خراطین می‌توان کلاژن مورد نیاز را تأمین کرد تا جای خالی زخم‌های قدیمی به‌زودی بهبود پیدا کنند.

درمان جای لک روی پوست

یک‌دست بودن رنگ پوست مهم‌ترین عاملی است که باعث محو‌شدن لک‌ها می‌شود. روغن خراطین با برخورداری از مقادیر قابل توجهی از انواع اسیدآمینه‌ها باعث یک‌دست‌شدن تناژ پوست می‌شود.

حتی اگر لک‌های روی پوستتان زیاد یا متعدد باشند، بازهم با یک‌دست‌شدن تناژ پوست، اصلاً به چشم نمی‌آیند. این امر باعث می‌شود تا میران مصرف لوازم آرایشی برای محو کردن لک‌ها به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کند.

تأثیر بر گودی و سیاهی زیر چشم

روش‌های تخصصی بسیاری مثل کربوکسی‌تراپی وجود دارند که گودی و سیاهی زیر چشم را از روش‌های مختلف درمان می‌کنند. گاهی دلیل بروز سیاهی‌ها، کم‌خوابی یا بیماری نیست و باید به فکر تغذیه بافت‌های پوست بود.

روغن خراطین با برخورداری از ویژگی‌های مختلف، همان تأثیر روش‌های تخصصی را می‌گذارد و میزان هزینه‌های درمان را تا حد امکان کاهش خواهد داد. شما می‌توانید با ترکیب ژل‌های کلاژن‌ساز و روغن خراطین، سیاهی و گودی ناحیه چشم را برای همیشه محو کنید.

جوان‌سازی و درمان چین‌وچروک

ظهور چین‌وچروک‌های صورت به سن‌وسال محدود نمی‌شود و هزینه‌های درمان آن از طریق بوتاکس یا تزریق فیلتر مقرون‌به‌صرفه نیست. طبیعی‌ترین جایگزین برای روش‌هایی که یاد شد، روغن خراطین و رعایت دستور استفاده آن است. برای رفع چین‌وچروک‌های مقاوم مثل خط اخم یا لبخند، برای یک‌دقیقه و هرروز ناحیه مورد نظر را با روغن خراطین ماساژ دهید.

گاه پیش می‌آید که افراد از بروز عوارض جانبی روغن خراطین مثل سوزش، قرمزی، التهاب موقت و خارش گلایه دارند. برای ‌این‌که مطمئن شوید این روغن برای پوست شما حساسیت ایجاد نمی‌کند، کافی است تستی با عنوان «پچ» را انجام دهید. در تست پچ، شما باید مقداری از روغن خراطین را به پشت گوش خود بمالید و به‌مدت 24 ساعت در انتظار ظاهر‌شدن علائم مختلف بمانید. اگر هیچ عارضه‌ای به سراغتان نیامد، روند درمان را با جدیت و مداوم شروع کنید.

رفع ترک‌های ناشی از زایمان

در این بخش از مقاله خواص روغن خراطین چیست، به آخرین ویژگی آن اشاره می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید کشیده‌شدن پوست شکم مخصوصاً در ۳ماهه آخر دوران بارداری، اتفاق طبیعی و رایجی است که کمتر کسی آن را تجربه نمی‌کند. بر اثر همین کشش است که ترک‌های ناخوشایند روی شکم زنان فارغ دیده می‌شود.

بهترین زمان بهره‌مندی از خواص روغن خراطین برای پر کردن شیارهای روی شکم، 40 روز پس از زایمان است. این روغن را به‌صورت روزانه و هربار به‌مدت 5 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و یک دوره درمان 25 تا 55 روزه (بسته به میزان بهبودی) را در نظر داشته باشید.

ممکن است پزشک معالج شما استفاده از روغن خراطین را در دوران بارداری و پیش از زایمان منع کند. نگران نباشید، چراکه پس از زایمان و با مشورت پزشک متخصص خود می‌توانید از این روغن برای بازیابی زیبایی پوست خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: روغن خراطین و لب؛

تهیه روغن خراطین طبیعی در خانه

برای اینکه از خواص روغن خراطین ارگانیک بهره‌مند شوید، می‌توانید به‌جای خریداری آن، آن را بسازید. برای تولید یک روغن خالص 60 میلی‌لیتری به 10 کرم خاکی و 60 میلی‌لیتر روغن کنجد نیاز دارید. اگر قصد دارید روغن موردنظرتان جادویی عمل کند، روغن زالو هم به ترکیبات آن اضافه نمایید.

توجه کنید که نسبت روغن زالو به روغن خراطین باید یک‌به‌پنجاه باشد. یعنی اگر 50 قطره روغن خراطین می‌خواهید، باید یک قطره روغن زالو به آن اضافه کنید. دستور تهیه روغن خراطین طبیعی در خانه به شرح زیر است:

  • کرم خاکی خشک‌شده را پس از کوبیدن، کاملاً پودر کنید و با رعایت نسبت لازم، به‌همراه روغن کنجد و آب، روی حرارت قرار دهید. پس از به‌جوش آمدن ظرف و بلند‌شدن بخار، روغن اولیه را از صافی رد کنید تا ناخالصی‌ها کنار بروند.
  • برای جادویی‌تر‌شدن ترکیب فوق، کرم‌های کوبیده‌شده را در روغن کنجد قرار دهید و اجازه دهید تا این ترکیب برای 15 روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
اگر قصد دارید روغن موردنظرتان جادویی عمل کند، روغن زالو هم به ترکیبات آن اضافه نمایید.

آیا روغن خراطین باعث آنافیلاکسی می‌شود؟

آنافیلاکسی در اثر واکنش‌های التهابی و آلرژیک پوست رخ می‌دهد و شدت آن در افراد مختلف متغیر است. مصرف روغن خراطین ممکن است باعث بروز عوارض اولیه مثل خارش یا سوزش شود و اگر مصرف آن قطع نشود، آنافیلاکسی را به‌همراه خواهد داشت. آنافیلاکسی پس از مصرف روغن خراطین در ابتدا باعث بروز عفونت‌های پوستی و سپس باعث مشکلات تنفسی و نیاز به مراقبت‌های پزشکی خواهد شد.

کنترل عوارض جانبی روغن خراطین به معنای منع مصرف آن نیست. اگر پس از مصرف این روغن دچار عارضه شدید، کافی است مصرف آن را برای چندروز به تعویق بیندازید و با پزشک خود مشورت کنید. به احتمال زیاد، پس از گذشت چندروز و عادت کردن سیستم ایمنی پوست به روغن، شما قادر خواهید بود تا درمان را ادامه دهید.

شرایط و نحوه نگهداری روغن خراطین چگونه است؟

شاید این پرسش در ذهنتان وجود دارد که آیا روغن خراطین خراب می‌شود یا تاریخ انقضا دارد؟ پاسخ به این سؤال بسته به شرایطی است که روغن خراطین در آن نگهداری می‌شود. محتویات روغن خراطین در برابر دمای بالا و نور آفتاب حساس هستند و ممکن است فاسد شوند.

برای نگهداری ایده‌آل این روغن، باید آن را در دمای معمولی اتاق و به‌دور از تابش نور خورشید نگهداری کنید. لازم‌به‌ذکر است روغن خراطین تأثیر و اثربخشی خود را پس از گذشت زمان طولانی از دست می‌دهد. روغن خراطین را می‌توان با رعایت شرایط بهینه تا چندین‌سال نگهداری کرد، اما توصیه می‌شود محتویات آن را نهایتاً تا یکسال استفاده کنید.

لازم‌به‌ذکر است روغن خراطین تأثیر و اثربخشی خود را پس از گذشت زمان طولانی از دست می‌دهد.

به پایان مطلب خواص روغن خراطین چیست رسیدیم، همان‌طور که می‌دانید خواص روغن خراطین باعث افزایش حجم طبیعی اندام، آن‌هم بدون نیاز به جراحی می‌شود. علاوه بر این تأثیر شگفت‌انگیز، نباید از تأثیرات مثبت آن بر پوست، مو، دردهایی مثل آرتروز و زیبایی غافل شد.

در این مقاله به خواص روغن خراطین و نحوه تهیه آن در منزل هم اشاره کردیم. مهم‌ترین نکته این است که شما باید پیش از شروع دوره درمانی این روغن، با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید. روش‌های پرهزینه مثل بوتاکس، مزوتراپی، کربوکسی‌تراپی و غیره، برای همه افراد جوابگو نیستند و نمی‌توان جایگزین ارزان‌تری جز روغن خراطین برای آنها پیدا کرد.

پس بهتر است از ارگانیک بودن روغن خراطین اطمینان حاصل کنید و از تأثیرات جادویی آن بر اندام، پوست و موی خود نهایت لذت را ببرید!

منبع +

نحوه تشخیص روغن خراطین اصل از جعلی چیست؟

روغن خراطین ارگانیک، معمولاً تصفیه نمی‌شود و می‌توان علاوه بر رنگ آن (قهوه‌ای سوخته)، تکه‌های کرم درون محتویات آن را مشاهده کرد. بسیاری از برندهای صنعتی، این روغن را تصفیه می‌کنند و برای برطرف کردن بوی بد، مقداری اسانس و افزودنی به آن اضافه می‌کنند.

آیا می‌توان روغن خراطین را خورد؟

این روغن تنها برای استفاده موضعی ساخته شده و قابل خوردن نیست. محتویات و مواد مغذی موجود در این روغن تنها از طریق تماس با بافت پوست بدن جذب می‌شوند و بهتر است آن را وارد معده نکنید. برجسته‌ترین خصوصیت این روغن، تأثیر مثبت روی بافت‌های پوست است و این یعنی نمی‌توان از محتویات آن انتظار تأثیر بر اندام داخلی بدن را داشت.

خواص روغن خراطین برای مو چیست؟

روغن خراطین اصل سرشار از اسیدهای چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ است. این اسیدهای چرب با برطرف کردن تهدید رادیکال‌های آزاد و تغذیه بافت پوست به رویش مجدد موها کمک می‌کنند.

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی