روغن خراطین و چاقی صورت
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

روغن خراطین و چاقی صورت؛ حقایق علمی + روش صحیح استفاده

3.4/5 - (5 امتیاز)

همزمان با توسعه پایدار صنایع آرایشی و بهداشتی – پزشکی، استراتژی‌های مختلفی مانند جراحی‌های زیبایی شامل میکرودرم ابریژن، مزودرم، کربوکسی تراپی، میکرونیدلینگ، لیزردرمانی و بسیاری از روش‌های دیگر برای کاهش ناهمواری سطح پوست، رفع لکه‌های پیری و چین‌وچروک‌های ریز به وجود آمد. اما اکثر متقاضیان زیبایی به دلایل مختلف، همچنان استفااده از لوازم آرایشی و بهداشتی مانند انواع کرم، امولسیون، ژل و روغن‌های طبیعی درمانی را برای کاهش این علائم ترجیح می‌دهند. یکی از درمان‌های مشهور طب سنتی در این زمینه، درمان مربوط به روغن خراطین و چاقی صورت است. روغن خراطین از نوعی کرم خاکی به‌دست می‌آید که در ایران نیز به‌وفور یافت می‌شود و برای اهدافی مثل کمک به پر‌شدن لب‌ها، گونه‌ها و رفع چروک‌های سطحی پرورش می‌یابد. در این مقاله به بررسی اثرات این روغن روی چاقی و شفافیت پوست صورت، تاثیر آن بر بهبود زخم‌های صورت، طریقه مصرف، روش صحیح ماساژ، روش تهیه ماسک خانگی با کمک روغن خراطین و چند نکته ظریف دیگر خواهیم پرداخت.

آن‌چه خواهید خواند...

روغن خراطین چیست؟

خاصیت درمانی کرم خاکی بسیار چشم‌گیر است. در ایران روغن کرم خاکی از گونه Eisenia fetida استخراج می‌شود که حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است. اثرات التهابی روغن کرم خاکی ناشی از اسیدهای چرب امگا است که اجزای تشکیل‌دهنده روغن کرم خاکی هستند.

روغن خراطین از نوعی کرم خاکی به‌دست می‌آید که در ایران نیز به‌وفور یافت می‌شود و برای اهدافی مثل کمک به پر‌شدن لب‌ها، گونه‌ها و رفع چروک‌های سطحی پرورش می‌یابد.

همچنین، مطالعات نشان می‌دهد روغن کرم خاکی (خراطین) به‌ویژه از طریق تقویت سنتز کلاژن، تأثیر مثبتی بر روند بهبود زخم دارد. نخستین بار، روغن خراطین توسط یک آرایشگر فرانسوی به‌نام «پاره» که پدر علم جراحی مدرن محسوب می‌شود، برای درمان و بهبود زخم‌های جراحی به‌کار گرفته شد.

او بیش از دو سال را صرف جلب نظر یک متخصص جراح در ایتالیا کرد تا دستور شربت کرم خاکی فوق سری خود را تهیه کند. در این شربت، کرم خاکی در روغن نیلوفر و لارو مگس همراه با سقز ونیزی جوشانده می‌شد و برای درمان زخم‌های سربازان به‌کار می‌رفت.

پس از آن، دستورالعمل‌های مختلفی برای روغن کرم خاکی (خراطین) اختراع شد که هنوز در متون فارماکولوژی قرن 18 و 19 وجود دارد، اما برخی از داروسازان در مورد این تونیک‌های عجیب تردید داشتند و دستورالعمل‌های دیگری مانند جوشاندن کرم خاکی در روغن زیتون و شراب سفید را پیشنهاد دادند که به‌عنوان مسکن دردهای صعب‌العلاج مانند آرتریت، فلج، راشیتیسم و ​​گرفتگی‌های دوران پیری توصیه می‌شد. بااین‌حال، آن‌ها هشدار می‌دادند که کسانی که بیش‌ازحد به این معجون‌ها اعتقاد دارند، ناامید خواهند شد.

چارلز داروین اولین دانشمندی بود که ضرورت وجود کرم‌های خاکی را شناسایی کرد و اشاره نمود هر موجود زنده روی زمین، زمانی از دستگاه گوارش کرم خاکی عبور کرده است. آن‌ها از تمیزترین موجودات روی این سیاره هستند و معجزه می‌کنند. گیاهان، بهترین رشد را با وجود جمعیت کرم خاکی دارند.

آن‌ها با تجزیه مواد مغذی خاک، به جذب بهتر مواد مغذی توسط ریشه کمک می‌کنند. بنابراین تعجب‌آور نیست اگر بگوییم کرم‌های خاکی، سلامت پوست را نیز می‌توانند به همین طریق بهبود بخشند. کشاورزانی که مزارع کرم‌ خاکی دارند، معتقدند روغن خراطین به تسکین مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند و بین روغن خراطین و چاقی صورت نیز رابطه مستقیمی وجود دارد. آن‌ها می‌گویند این روغن، فواید ضد‌پیری پوست دارد.

مهندسان کشاورزی نیز گزارش می‌دهند که کرم‌های خاکی قادرند دوز بالایی از پپتیدهای مس طبیعی، هومات‌ها، اکسین‌ها، کینتین‌ها و سیتوکینین‌ها را تولید کنند که باعث تحریک رشد سلولی سالم، تولید کلاژن، سفت‌شدن پوست، هیدراتاسیون و جذب مواد مغذی می‌شود و در مبارزه با رادیکال‌های آزاد نقش موثری ایفا می‌کند.

علاوه‌براین، مطالعات نشان داده است مخلوط ماکرومولکولی روغن خراطین با گلیکوپروتئین 90 (G90) استخراج شده از کرم خاکی، دارای اثرات ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی است. ازسوی‌دیگر، اثرات ضدالتهابی اسیدهای چرب امگا 3 توسط مطالعات بسیاری تایید شده است که به‌وفور در بدن کرم‌های خاکی وجود دارد.

همچنین در بدن این کرم‌ها لنفوکین‌هایی وجود دارد که با اثرات فیبرینولیتیک خود می‌توانند در افزایش خون‌رسانی اندام‌ها نقش داشته باشند. ازاین‌رو، این روغن می‌تواند بسیاری از مکانیسم‌های بالقوه درگیر در بهبود زخم را اصلاح کرده و آن‌ها را بهبود بخشد.

به پوستت جون تازه بده

روش تهیه روغن خراطین (کرم خاکی)

  • ابتدا کرم‌ها باید کاملا شسته شوند تا ذرات خاک از بدن آن‌ها خارج شود.
  • سپس آن‌ها را به مدت 24 ساعت در نمک طبیعی می‌خیسانند تا روده‌هایشان کاملا تمیز شود.
  • سپس کرم‌ها را در دستگاه مخصوص خشک می‌کنند.
  • در مرحله آخر، کرم‌های خشک شده را با مقدار مشخصی روغن کنجد مخلوط کرده و به‌مدت 40 روز در معرض نور خورشید قرار می‌دهند.
ازاین‌رو، این روغن می‌تواند بسیاری از مکانیسم‌های بالقوه درگیر در بهبود زخم را اصلاح کرده و آن‌ها را بهبود بخشد.

فواید روغن خراطین برای پوست صورت

روغن خراطین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، 6، 9، پروتئین و کلاژن است که فواید زیر را برای پوست صورت دارند:

محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از نور خورشید با کمک روغن خراطین

مطالعات نشان داده است امگا 3 موجود در روغن خراطین می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت کند. در یک مطالعه کوچک، شرکت کنندگانی که به مدت 3 ماه، هر روز 4 گرم امگا 3 مصرف کردند، مقاومت خود را در برابر آفتاب سوختگی تا 136 درصد افزایش دادند.

بااین‌وجود باید توجه داشت روغن خراطین، به هیچ وجه خوراکی نیست و تنها به‌صورت موضعی قابل استفاده است. شواهدی وجود دارد مبنی بر این‌که امگا 3 می‌تواند شدت علائم برخی از اختلالات مانند حساسیت به نور، بثورات پوستی یا آکنه ناشی از اثرات نور خورشید را کاهش دهد. بااین‌حال، مطالعات کمی در مورد این موضوع وجود دارد و قبل از نتیجه‌گیری، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کاهش آکنه با کمک روغن خراطین

روغن خراطین به پیشگیری یا کاهش شدت آکنه کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند امگا 3 موجود در روغن خراطین می‌تواند به‌طور غیرمستقیم با آکنه مبارزه کند.

همچنین به‌نظر می‌رسد مصرف مکمل‌های امگا 3 در کنار مصرف موضعی روغن خراطین نیز عوارض جانبی ایزوترتینوئین را کاهش می‌دهد. ایروترتینوئین، دارویی است که معمولا برای درمان آکنه‌های شدید یا مقاوم استفاده می‌شود. بااین‌حال مطالعات کمی، اثرات امگا 3 را به‌تنهایی اثبات کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد اثرات آن در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین، تحقیقات بیشتری درباره آن مورد نیاز است.

محافظت از پوست در برابر خشکی، قرمزی یا خارش

روغن خراطین با آبرسانی به پوست، می‌تواند با قرمزی، خشکی یا خارش ناشی از اختلالات پوستی مانند درماتیت آتوپیک و پسوریازیس مبارزه کند. اسیدهای چرب طبیعی این روغن، عملکرد سد پوستی را بهبود می‌بخشند و از نفوذ عوامل تحریک‌کننده به پوست جلوگیری می‌کنند.

خاصیت نرم‌کنندگی و یکدست‌کنندگی پوست دارد و با به تاخیر انداختن روند پیری، می‌تواند به‌عنوان یک محصول مراقبت از پوست برای بهبود ظاهر آن استفاده شود.

سایر فواید روغن خراطین برای پوست صورت

رابطه روغن خراطین و چاقی صورت، به‌دلیل کلاژن‌سازی آن و کمک به حفظ حالت ارتجاعی پوست، یک رابطه متحدانه به‌شمار می‌رود. روغن خراطین با کمک خواص ویژه خود می‌تواند به حجم گرفتن صورت و گونه‌ها کمک کند.

همچنین به‌دلیل این‌که منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 است، ممکن است بتواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. توجه به این نکته مهم است که فقط تعداد کمی از مطالعات این فواید را در انسان بررسی کرده‌اند. ازاین‌رو مطالعات بیشتری در این مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: روغن خراطین و لب؛ 

تاثیر بی‌نظیر روغن خراطین برای چاقی صورت

گزارش‌ها حاکی از این است که روغن کرم خاکی دارای فعالیت‌های بیولوژیکی مختلفی از جمله عملکردهای ضداکسیداتیو، ضدمیکروبی و ضدانعقادی است. همچنین فواید آن برای بازسازی بافت و بهبود زخم‌ها نیز اخیراً ثابت شده است. مواد زائد دفعی کرم خاکی از قرن 14 میلادی، در طب سنتی چین، ژاپن، ویتنام، هند و کره مورد استفاده دارویی قرار می‌گرفته است.

هنگامی که این مواد دفعی روی ناحیه ملتهب قرار داده می‌شوند، می‌توانند التهاب، قرمزی و درد را کاهش دهند. این مواد، نوعی لایه‌بردار لیزری جادویی برای پوست محسوب می‌شوند و با آبرسانی به پوست باعث حجم گرفتن لب‌ها، سینه‌ها، گونه‌ها و حتی آلت تناسلی مردانه می‌شوند.

لوازم آرایشی حاوی پروتئین فعال کرم خاکی را می‌توان در طیف متنوعی از لوسیون‌های تقویت‌کننده، اسانس‌های رفع چین‌وچروک، امولسیون، کرم صورت و ماسک مشاهده کرد. ماده آرایشی حاوی پروتئین فعال کرم خاکی، خاصیت نرم‌کنندگی و یکدست‌کنندگی پوست دارد و با به تاخیر انداختن روند پیری، می‌تواند به‌عنوان یک محصول مراقبت از پوست برای بهبود ظاهر آن استفاده شود.

تجارب عملی استفاده از روغن کرم خاکی، نشان‌دهنده رابطه مستقیم روغن خراطین و چاقی صورت هستند که به‌دلیل کلاژن‌سازی، رطوبت‌رسانی و کمک به حفظ حالت ارتجاعی پوست صورت می‌گیرد.

تاثیر روغن خراطین بر بهبود زخم‌های صورت

نتایج مطالعات نشان می‌دهد روغن کرم خاکی اثرات مثبتی بر مراحل مختلف ترمیم زخم، به‌ویژه بر فرآیند تشکیل کلاژن نوع III دارد. بهبود زخم، پاسخ طبیعی پوست‌های آسیب‌دیده است که از سه مرحله تعاملی شامل التهاب، تکثیر و بازسازی تشکیل شده است. فاز التهابی بلافاصله پس از آسیب شروع و با هجوم دو لکوسیت مهم (لنفوسیت‌ها و نوتروفیل‌ها) مشخص می‌شود.

درمان با روغن خراطین باعث افزایش تراکم الیاف کلاژن می‌شود و تشکیل بافت‌های دانه‌بندی، رگ‌زایی و تکثیر فیبروبلاست را افزایش می‌دهد. روغن کرم خاکی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است. ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد این اسیدهای چرب از طریق خواص ضدالتهابی خود می‌توانند بسیاری از مکانیسم‌های بالقوه درگیر در کاهش قطر زخم را اصلاح کرده و در نهایت زخم را بهبود بخشند.

امگا 6 در مقایسه با امگا 3 و امگا 9 تأثیر بهتری بر بهبود زخم در موش‌ها دارد و می‌تواند سطح سیکلواکسیژناز-2 (COX-2) را کاهش داده و باعث افزایش تولید کلاژن نوع III شود. علاوه‌براین، اسیدهای چرب امگا 3 در بسته‌شدن و ترمیم زودهنگام زخم‌های باز نیز نقش دارند.

ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد این اسیدهای چرب از طریق خواص ضدالتهابی خود می‌توانند بسیاری از مکانیسم‌های بالقوه درگیر در کاهش قطر زخم را اصلاح کرده و در نهایت زخم را بهبود بخشند.

طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت

درباره روغن خراطین و چاقی صورت، شایعات و واقعیات زیادی در فضای وب و اینترنت وجود دارد. این روغن قابل خوردن نیست، اما گفته می‌شود که به‌صورت موضعی باعث حجیم‌شدن و چاقی اندام‌ها می‌شود. ماساژ شبانه چند قطره از این روغن، قبل از خواب روی صورت باعث درخشندگی و پر‌شدن صورت می‌شود، اما در کنار آن داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از مواد مغذی نیز بسیار مهم و ضروری است.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

روش صحیح ماساژ صورت با روغن خراطین

قبل از شروع ماساژ، باید روغن را با کف دست کمی گرم کنید. البته می‌توانید برای ماساژ صورت از غلتک‌های یشم نیز استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید قبل از ماساژ، دست‌ها یا تجهیزات خود را تمیز کنید تا از آکنه یا هر گونه جوش روی پوست جلوگیری شود.

شما می‌توانید از تکنیک‌های زیادی برای ماساژ صورت خود استفاده کنید، مانند نوازش، ورز دادن با بند انگشتان، حرکات دایره‌ای و لرزش پوست یا ترکیبی از تمام آن‌ها. در طول ماساژ، مطمئن شوید فشار زیادی به پوست وارد نکنید.

در ادامه یکی از بهترین روش‌های ماساژ صورت با روغن خراطین و چاقی صورت که نتیجه این ماساژدرمانی است را توضیح خواهیم داد.

  • صورت خود را با صابون ملایم یا شستشودهنده صورت بشویید.
  • روغن خراطین را به آرامی روی صورت خود بمالید. با انگشتان خود روغن را روی صورت پخش کنید و به تمام صورت خود ضربه بزنید تا عضلات صورت فعال شوند. می‌توانید هر ناحیه از صورت خود را به آرامی فشار دهید.
  • اکنون با استفاده از انگشت اشاره و میانی خود به‌صورت دایره‌ای از پیشانی به سمت شقیقه‌ها تا گونه حرکت کنید.
  • به آرامی زیر چشم خود را از داخل به سمت بیرون تا نزدیک ابروهای خود به سمت بالا ماساژ دهید.
  • با استفاده از انگشت خود فشار ملایمی را رو به بالا از چانه به‌سمت عضله استخوان گونه وارد کنید. می‌توانید هر مرحله را 3 تا 5 بار تکرار کنید.

مزایای ماساژ صورت با روغن خراطین

صورت ما از 42 عضله تشکیل شده و ماساژ صورت، نوعی تمرین برای آن عضلات محسوب می‌شود. از گذشته تا کنون، از ماساژدرمانی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها در طب آیورودا استفاده شده است. برخی از افراد نیز یوگای صورت را برای مزایای مشابه انجام می‌دهند.

ماساژ صورت نه تنها به کاهش تنش پوست کمک می‌کند، بلکه اثرات آرامش‌بخشی بر سیستم عصبی دارد و باعث کاهش اضطراب نیز می‌شود. برخی از مزایای فوق‌العاده ماساژ صورت با روغن خراطین و چاقی صورت پس از آن، به شرح زیر هستند:

ماساژ صورت نه تنها به کاهش تنش پوست کمک می‌کند، بلکه اثرات آرامش‌بخشی بر سیستم عصبی دارد و باعث کاهش اضطراب نیز می‌شود.

بهبود گردش خون و تخلیه لنفاوی با ماساژ صورت با روغن خراطین

افزایش گردش خون درپوست، مواد مغذی را به گردش در می‌آورد و به سم‌زدایی کمک می‌کند. توسط ماساژ صورت با روغن خراطین، غدد لنفاوی موجود در نواحی صورت و گردن که ناخالصی‌ها را به دام می‌اندازند، تخلیه می‌شوند.

کاهش چین‌وچروک با ماساژ صورت با روغن خراطین

ماساژ صورت با روغن خراطین، چه با کمک دست و چه با کمک جید رولر، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد که در هردو صورت، باعث پرتر‌شدن گونه‌ها می‌شود.

تقویت پوست صورت با ماساژ صورت با روغن خراطین

بالا‌رفتن سن می‌تواند باعث افتادگی و شل‌شدن پوست صورت ‌شود. وقتی عضلات صورت تحریک نشوند، استحکام خود را از دست می‌دهند. ماساژ صورت با روغن خراطین به تقویت ماهیچه‌های آن کمک کرده و عضلات فک را محکم می‌کند.

کمک به کلاژن‌سازی با ماساژ صورت با روغن خراطین

کلاژن به‌طور کلی برای رشد پوست مورد نیاز است و باعث خاصیت ارتجاعی پوست و ترمیم بافت‌ها می‌شود. کلاژن با کمک ویتامین C در بدن ما سنتز می‌شود، اما برای افزایش تولید آن باید پوست ماساژ داده شود و روغن خراطین، یک روغن کلاژن‌ساز و مناسب برای این موضوع است.

کاهش منافذ و آکنه با ماساژ صورت با روغن خراطین

با ماساژ منظم صورت می‌توان از بروز برخی از انواع آکنه پیشگیری کرد. منافذ بزرگ، بعد از آکنه دومین مشکل رایج صورت هستند و برخی آکنه‌های مزمن حتی پس از از بین‌رفتن آکنه می‌توانند منافذ بزرگی روی پوست باقی بگذارند. این منافذ بزرگ را می‌توان از طریق افزایش تولید کلاژن، که در طول ماساژ صورت با روغن خراطین و چاقی صورت رخ می‌دهد، مدیریت کرد.

روغن خراطین برای چاقی صورت چگونه عمل می‌کند؟

روغن خراطین با کمک به بهبود متابولیسم و سوخت و ساز سلولی به بهبود گردش خون و خون‌رسانی به صورت کمک می‌کند. در نتیجه این مکانیسم، صورت شاداب‌تر و گونه‌ها پر و حجیم می‌شوند.

استفاده از روغن خراطین چه شرایطی دارد؟

در مصرف روغن خراطین باید کمی احتیاط شود. این روغن، بسیار قوی است و مصرف بیش‌ازحد آن ممکن است باعث ایجاد میلیا روی پوست شود. همچنین، کسانی که پوستی چرب یا مستعد آکنه و جوش دارند، نباید این روغن را بیش از 2 ساعت روی پوستشان نگاه دارند.

توجه شود که روغن خراطین خوراکی نیست و فقط مصرف موضعی دارد. همچنین، سعی کنید در زمان خواب یا خوردن غذا از این روغن روی لب‌ها استفاده نکنید، چون این روغن سمی است.

روش تهیه ماسک صورت خانگی با روغن خراطین

برای تهیه یک ماسک خانگی آسان و مفید که به‌خوبی رابطه روغن خراطین و چاقی صورت را نمایان می‌کند، باید به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  • شی باتر
  • کره انبه
  • کره کاکائو
  • گلیسیرین
  • کافئین
  • سرم اسید هیالورونیک
  • روغن خراطین
  • روغن چای

طرز تهیه:

  • یک قاشق چای‌خوری هر یک از مواد بالا را در ظرفی ریخته و باهم مخلوط کنید.
  • آن را کمی روی بخار کتری گرم کنید.
  • مخلوط را روی پوست تمیز بمالید و به مدت 2 الی 4 ساعت اجازه دهید که بماند.
  • صورت را با آب گرم و فوم شستشوی صورت بشویید و خشک کنید.
  • از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
نباید این روغن را بیش از 2 ساعت روی پوستشان نگاه دارند. توجه شود که روغن خراطین خوراکی نیست و فقط مصرف موضعی دارد.

کرم خاکی به‌طور طبیعی حاوی هومات، اکسین، کینتین و سیتوکینین است که به‌عنوان تنظیم‌کننده رشد گیاه عمل می‌کنند. کرم‌ها با جذب مواد مغذی، رشد سلولی را تحریک و به‌عنوان یک ترکیب ضدپیری عمل می‌کنند که سرعت پوسیدگی گیاهان را کند می‌کند. این ترکیبات وقتی روی پوست انسان استفاده شوند نیز فواید ضدپیری مشابهی دارند.

در واقع، گران‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات ضدپیری حاوی یک یا چند مورد از این ترکیبات هستند. سایر ترکیبات این ماسک نیز به درمان اگزما، خشکی پوست، پسوریازیس، لکه‌های صورت و قارچ‌های پوستی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین، از بدن کرم‌های خاکی خشک شده به‌دست می‌آید و علاوه بر فواید سلامتی قدرتمندی که برای استفاده موضعی روی پوست دارد، ممکن است برای درمان و بهبود برخی زخم‌ها نیز مفید باشد. یکی از مهم‌ترین مباحث درباره این روغن، رابطه روغن خراطین و چاقی صورت است. به باور محققان طب سنتی، روغن خراطین با افزایش متابولیسم سلولی و بهبود گردش خون می‌تواند به کاهش لکه‌ها و حجیم‌شدن گونه، لب، صورت و سایر اندام‌ها کمک کند.

اگرچه تحقیقات در این زمینه هنوز محدود است، اما به‌نظر می‌رسد اسیدهای چرب امگا 3، 6، 9 و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن، مقاومت پوست را در برابر آفتاب سوختگی افزایش و آکنه را کاهش می‌دهند و از پوست در برابر خشکی، قرمزی و خارش محافظت می‌کنند.

منبع +++++++

روغن خراطین برای چاقی صورت چگونه عمل می‌کند؟

روغن خراطین با کمک به بهبود متابولیسم و سوخت و ساز سلولی به بهبود گردش خون و خون‌رسانی به صورت کمک می‌کند. در نتیجه این مکانیسم، صورت شاداب‌تر و گونه‌ها پر و حجیم می‌شوند.

روغن خراطین چیست؟

خاصیت درمانی کرم خاکی بسیار چشم‌گیر است. در ایران روغن کرم خاکی از گونه Eisenia fetida استخراج می‌شود که حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است. اثرات التهابی روغن کرم خاکی ناشی از اسیدهای چرب امگا است که اجزای تشکیل‌دهنده روغن کرم خاکی هستند.

طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت چگونه است؟

درباره روغن خراطین و چاقی صورت، شایعات و واقعیات زیادی در فضای وب و اینترنت وجود دارد. این روغن قابل خوردن نیست، اما گفته می‌شود که به‌صورت موضعی باعث حجیم‌شدن و چاقی اندام‌ها می‌شود. ماساژ شبانه چند قطره از این روغن، قبل از خواب روی صورت باعث درخشندگی و پر‌شدن صورت می‌شود، اما در کنار آن داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از مواد مغذی نیز بسیار مهم و ضروری است.

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی