زالو درمانی صورت
۱ فروردین ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

زالو درمانی صورت؛ تاثیر شگفت‌آور در رفع جوش صورت!

4.5/5 - (2 امتیاز)

تا به حال به سراغ روش‌های درمانی سنتی رفته‌اید یا ترجیح داده‌اید که از لوازم آرایشی و بهداشتی برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنید؟ زالو درمانی صورت، یکی از کارآمدترین روش‌های درمان مشکلات پوستی است که شما می‌توانید به راحتی از مزایای آن بهره‌مند شوید. اگر تا به امروز از این شیوه درمانی کاربردی فراری بوده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از نتایج زالو درمانی حیرت‌زده شوید. این روش درمانی علی‌رغم باورهای عمومی موجود می‌تواند در برطرف کردن مشکلات پوستی شما راهگشا باشد.

تاریخچه زالو درمانی صورت و دیگر نواحی

اگر بخواهید در مورد تاریخچه زالو درمانی بدانید، باید به شما بگوییم پیشینه زالو درمانی به حداقل ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در مصر باستان بازمی‌گردد. با ترجمه خط نوشته‌ها و آثار باقی ‌مانده از بوعلی سینا مانند کتاب قانون به زبان لاتین، زالو درمانی صورت و دیگر اجزای بدن، مورد توجه پزشکان غربی هم قرار گرفته است.

از زالوهایی كه کرک ريز و نرم دارند یا به رنگ لاجوردی هستند، پرهیز کنید؛

مرجع اصلی زالو درمانی در سرتاسر جهان حکیم بوعلی سینا است. در این بخش می‌خواهیم از زبان خود حکیم بوعلی سینا در مورد زالو درمانی، روش‌ و خواص آن، اطلاعاتی را به سمع و نظر شما برسانیم. در آثار حکیم بوعلی سینا آمده است که:

«از زالوهایی كه کرک ريز و نرم دارند یا به رنگ لاجوردی هستند، پرهیز کنید؛ چرا که دچـار غشی، ایجاد خونريزی، بروز تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالویی استفاده گردد كه در آب‌های خزه‌داری كه محل زيست قورباغه‌ها است نمو كرده‌اند؛ نه زالويی كه در آب‌های گل‌آلود سیاه بوده و رشد کرده است.

زالو بهتر از حجامت، خون تباه را از عمق بدن انسان بیرون می‌كشاند. زالو را ابتدا سرازير نگه دارید تا استفراغ كند و محتويات شكمش کاملا بیرون بیاید، سپس اندكی خون بره را به او بدهید. سپس مواد چسبنده و كثیف بدن او را با بوراكس پاک نمایید.

استفاده از مواد صابونی عطردار بسیار مضر است و جايی را كه می‌خواهید زالو بگذاريد را بـا دست مالش داده تا سرخ بشود. اگر جای زالو انداختن را با گل سرشور خون‌اندود كنند، زالو می‌تواند بهتر بچسبد.

بهتر آن است كه بعد از جدا شدن زالو، محل گزش را حجامت برنهید تا احیاناً اگر آزاری و عفونتی بر اثر نیش زالو عارض شده است، از بـین رود. اگر پـس از زالو اندازی خون بند نمی‌آيد، مازوج سوخته، خاکستر، نوره، سوده نرم يا پودر باقلا و زردچوبه استعمال گردد. زالو اندازی براي بیماری‌های پوست، از قبیل دمل‌ها، جوش‌ها، لكه‌های سیاه و نقطه‌های سیاه و سپید و … مفید است.»

به پوستت جون تازه بده

زالو درمانی و تاثیرات آن

امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمريكایی از زالودرمانی برای درمان طیف زیادی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. از مصارف درمانی این موجود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده در عمل‌های جراحی، جهت رقیق‌تر شدن خون در زمان آنژيوپلاستی قلب
  • زالو در بهبود جریان خون و رفع التهابات موثر است و یکی از بهترین روش‌های درمانی برای بیماران قلبی و عروقی شناخته می‌شود.
  • از زالو در زمان انجام عمل پیوند عضو، جهت سرعت بخشیدن به خونرسانی موضع درمان و جلوگیری از انعقاد خون در عروق بیمار استفاده می‌شود.
  • زالو یکی از قوی‌تری روش‌های درمانی جهت برطرف کردن ضايعات پوستی مختلف و افزایش زيبایی و جوانی پوست است.
  • از دیگر فواید درمانی زالو، تقويت کردن سیستم ايمنی بدن را می‌توان نام برد.
  • زالو در پیشگیری و یا درمان بیماری‌های خونی و عفونی، بیماری‌های مرتبط با فشار خون و سكته‌ها قلبی موثر خواهد بود.
  • زالو درمانی در درمان بسیاری از زخم‌ها، عفونت‌ها ‌و كسالت‌های موضعی بدن استفاده می‌شود.
  • زالو درمانی صورت در جلوگیری از فساد دهان و لثـه و همچنین داشـتن دندان‌های محكم اثرگذار است.
  • از زالو در درمان بسیاری از بیماری‌های چشمی، واريس، بواسیر، بیماری‌های پوستی، آبسه‌های چركی و … استفاده می‌شود.
  • بررسی‌ها و مطالعات بی‌شمار محققان نشان داده که بزاق زالو، دارای بازدارنده‌های تجمع پلاکت‌ها و آنزیم‌های خاص است که قادر هستند در درمان بعضی از سرطان‌ها کمک‌کننده باشند. البته در این مورد باید اشاره کنیم که استفاده از زالو درمانی برای مبتلایان به سرطان خون توصیه نمی‌شود، اما در آزمایش‌ها، زالو درمانی توانسته تا حد زیادی از سرعت پیشروی سرطان ریه کم کند. علاوه بر این، در آزمایشی که روی حیوانات انجام شد، مشخص شد که تزریق مستقیم بزاق زالو به موش‌ها باعث جلوگیری از تجمع و تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود.
  • مؤثرترین و کارآمدترین روش زالو درمانی جهت متوقف کردن فرآیند پیشرفت بیماری دیابت، افزایش سرعت جریان گردش خون و رساندن آن به بافت‌های آسیب‌دیده است. این اقدام باید در شرایطی انجام شود که خطر لخته شدن خون وجود نداشته باشد و زالو درمانی این مهم را برای متخصصان محقق کرده است. در حقیقت ماده‌ هیرودین که در بزاق زالو موجود است، می‌تواند خون را رقیق کرده و از لخته شدن آن جلوگیری کند و از آنجایی ‌که خون افراد مبتلا به دیابت کمی غلیظ‌تر از سایز افراد است، این هیرودین می‌تواند کمک‌کننده باشد و با رقیق کردن خون بیمار فشار مضاعف را از روی سیستم قلبی و عروقی او بردارد. بنابراین درمان دیابت یکی دیگر از مصارف پزشکی مهم زالو است.
  • زالوها جهت نرم نگه ‌داشتن بافت‌ها و افزایش سرعت درمان پس از جراحی‌های بازسازی صورت، یک گزینه ایمن، عالی و پرکاربرد محسوب می‌شوند. در حقیقت نتایج تحقیقات و آزمایش‌های مختلف نشان داده که زالو درمانی نتایج بسیار ویژه و مثبتی در بازسازی بافت‌های بخش‌های جراحی ‌شده بینی، سینه، پیشانی، انگشتان دست و پا و گونه دارد. در واقع کاربرد زالو درمانی در این نوع جراحی‌ها جلوگیری از انعقاد خون در حین و پس از انجام جراحی است .
  • زالو درمانی نشان داده است که با بهبود جریان گردش خون و افزایش سرعت آن می‌تواند در درمان ریزش موی سر و طاسی هم موثر باشد.
  • زالو درمانی در علم پزشکی توانسته اثرات شگفت انگیزی از خود نشان دهد. حقیقت ماجرا این است که امروز بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی درآمد و سود هنگفتی از صادرات زالو به کشورهای دیگر به دست می‌آورند.
بزاق زالو، دارای بازدارنده‌های تجمع پلاکت‌ها و آنزیم‌های خاص است که قادر هستند در درمان بعضی از سرطان‌ها کمک‌کننده باشند.

آیا زالودرمانی بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر می‌گذارد؟

حکمای طب ایرانی معتقد هستند که اکثر بیماری‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید، به خاطر گردش خون کثیف است. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث تیره شدن رنگ پوست انسان می‌شود، اختلال در جریان گردش خون، عدم تصفیه صحیح خون و ایجاد خون‌مردگی‌های بزرگ و کوچک در بافت‌های پوست است.

همان‌طور که می‌دانید، این روزها هزینه‌های زیادی برای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی جهت پاکسازی و مراقبت‌های پوستی پرداخت می‌شود؛ اما به یکی از روش‌های درمانی مکمل که طب سنتی پیشنهاد می‌کند و همان زالو درمانی صورت است، آن چنان که باید توجه نمی‌شود.

البته که این عدم توجه صحیح به روش‌های سنتی ناشی از کمبود آگاهی و اطلاعات عموم مردم در این زمینه است، اما باید بدانید که زالو می‌تواند خون کثیف را از عمق بدن انسان خارج کند. اثرات حیرت‌انگیز زالو در زمینه درمان لک‌ها و از بین بردن جوش و شفافیت پوست صورت اعجاب‌انگیز است. تحقیقات زیادی در دنیا انجام شده که اثر زالو درمانی در رفع جوش، لک، آکنه و چین و چروک پوستی را اثبات می‌کند.

چگونه زالو درمانی موجب درخشندگی پوست می‌شود؟

همان‌طور که مشخص است و می‌دانید وظیفه خون این است که اکسیژن و مواد غذایی را به سراسر بافت‌ها و اعضای بدن برساند. اگر این فرآیند خون‌رسانی به بافت‌ها و اعضای بدن کاهش پیدا کند یا کاملا قطع شود، اکسیژن هم به آن نقطه نمی‌رسد و مشخصا باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن عضو می‌شود. با کاهش پیدا کردن جریان خون‌رسانی، حتی امکان رساندن دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها هم به محل آسیب دیده هم امکان‌پذیر نخواهد بود.

بنابراین هنگامی که مسیر خون‌رسانی مسدود است، زالوها می‌توانند از طریق مکیدن، خون را به سمت بافت و عضو آسیب دیده بکشانند. همچنین آن‌ها قادر هستند از طریق آنزیم‌های گشادکننده عروق که در بزاقشان موجود است، لخته‌های خونی را باز کنند و از این طریق عفونت‌ها و کثیفی‌های خون را با مکیدن خارج کنند. نتیجه این امر شفافیت بخشیدن به پوست خواهد بود. با قرار دادن زالو در قسمتی از صورت که جوش‌ زده است، آلودگی‌ها و چرک‌های موجود در محل آکنه خارج می‌شود.

در ابتدای این مطلب دانستید که عدم تصفیه مناسب خون موجب تیرگی پوست صورت فرد می‌شود. با افزایش سن، تعداد و توان سلول‌های بنیادی بالغی که در بافت‌های پوست وجود داشته و نقش بازسازی و استحکام پوست را بر عهده دارند، پایین آمده و موجب پیری پوست می‌شود.

زالو درمانی صورت که به آن هیدروتراپی هم می‌گویند، باعث افزایش تعداد این سلول‌ها و بازیافتن توانشان می‌شود. به همین جهت می‌توان به طور قطع گفت که زالو درمانی صورت اثرات جوان‌کننده، شفاف‌کننده و براق‌کنندگی پوست را دارا است.

زالو باید برای مکیدن خون از لخته شدن آن جلوگیری کند؛ به همین علت هنگام مکیدن خون بزاق خودش را وارد محل مکیدن کرده و مانع از لخته شدن خون فرد می‌شود. بزاق زالو دارای صد نوع آنزیم مهم و اثرگذار است که حین تغذیه به بافت میزبان تزریق می‌شوند.

از مهم‌ترین این آنزیم‌ها می‌توانیم به هیرودین (Hirudin)، آپیراز (Apyrase)، بدلین (Bdelin) و اگلین (Eglin) اشاره کنیم. مهمترین تاثیر و کاربرد این آنزیم‌ها بهبود بخشیدن به جریان گردش خون در آن ناحیه است.

به همین جهت می‌توان به طور قطع گفت که زالو درمانی صورت اثرات جوان‌کننده، شفاف‌کننده و براق‌کنندگی پوست را دارا است.

بیشتر بخوانید: چرا جوش می‌زنیم؟

زالو درمانی؛ ارزان‌ترین و کاربردی‌ترین روش پاکسازی

پوست انسان دارای سه لایه رویی یا همان اپیدرم، لایه میانی یا همان درم و لایه زیرین یا همان هیپودرم است. این لایه‌ها به همین ترتیب از سلول‌های پوستی، مویرگ‌ها و غدد عروقی تشکیل شده‌اند. واضح است که سطح رویی پوست یا همان اپیدرم، روزانه با سلول‌های جدیدی بازسازی شده و مشخصا بیشتر در معرض انواع خطرات و آسیب‌ها قرار دارد. لایه میانی پوست در حقیقت ۹۰ درصد ضخامت پوست را تشکیل داده و خود از کلاژن و الاستین تشکیل شده است. لایه زیرین پوست هم از بافت‌های چربی به وجود آمده است.

در زالو درمانی صورت آنزیم‌های بزاق زالو می‌توانند به لایه میانی پوست نفوذ کنند و باعث افزایش کلاژن و الاستین آن نواحی شوند. نتیجه این امر از بین رفتن چین و چروک‌های پوست صورت با کمک این آنزیم‌های قدرتمند است. علاوه بر این، از طریق تقویت و بهبود جریان گردش خون، تغذیه رسانی به پوست هم بهبود می‌یابد و از پیری زودرس آن جلوگیری می‌شود.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

یکی از پیامد‌های بی‌نظیر و کمک‌کننده بهبود جریان گردش خون، بازسازی رگ‌های ضعیف خونی است. بسیاری از افراد برای دست یافتن به این نتایج شگفت‌انگیز هزینه‌های هنگفتی را صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی داخلی و خارجی می‌کنند، اما آن‌طور که باید و شاید به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند. جالب است که در برابر این روش‌های گران و پرهزینه، روش زالو درمانی وجود دارد که بسیار کاربردی و به صرفه است.

طی تمام سال‌ها، این زالوی کوچک یک گرمی، بیماران بسیار زیادی را از پرداخت هزینه‌های بیهوده نجات داده و کارگشای بسیاری از امراض، خصوصا امراض پوستی بوده است. به جز استفاده از تاثیر این زالوها در درمان بسیاری بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و …، در طب سنتی هم از روغن زالو جهت ساختن انواع کرم‌های کمک‌کننده در رفع بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

یکی از پیامد‌های بی‌نظیر و کمک‌کننده بهبود جریان گردش خون، بازسازی رگ‌های ضعیف خونی است.

آیا زالو درمانی درد دارد؟

اگر از زالو درمانی صورت می‌ترسید و فکر می‌کنید در حین آن باید درد زیادی را تحمل کنید، باید به شما اطمینان بدهیم که گزش و مکش زالو روی پوست صورت شما دردی ندارد، زیرا آنزیم‌های درون بزاق زالو باعث بی‌حس شدن محل اتصال زالو به پوست شما خواهند شد. علاوه بر این در بزاق زالو ماده‌ای وجود دارد که مانند یک آنتی‌بیوتیک بسیار قوی عمل کرده و موجب می‌شود در محل گزش این موجود هیچ گونه آلودگی به وجود نیاید.

زالو پیش از نیش زدن ابتدا با بزاق خود که حاوی مواد قوی آنتی‌بیوتیک است، موضع مورد نظر را کاملا تمیز می‌کند و بعد از طریق بادکش‌های قدامی بدن خود آن موضع را پوشانده و ارتباط آن را با محیط بیرون کاملا قطع می‌کند. بعد از این به راحتی در محیط تمیز زیر بادکش قدامی خود شروع به آشامیدن خون فرد می‌کند.

در مرحله پایانی بعد از رها کردن موضع هم به خاطر خونریزی ثانویه از زخم، محل زخم باید کاملا شسته شود و این جریان خود می‌تواند به شکل کامل از ورود میکروب به داخل زخم جلوگیری ‌کند. با همه این‌ها امکان دارد که بعد از زالو انداختن صورت شما تا 12 ساعت هم خونریزی داشته باشید و تا حدود یک هفته بعد، احساس خارش در محل زخم‌ها داشته باشید.

البته با رعایت نکات مهم و اقدامات اساسی پس از زالو درمانی، مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد. باید بدانید که خون‌ریزی پس از انجام زالو درمانی صورت، نقش بسیار ویژه‌ای در رفع کثیفی‌های خون دارد. پس نباید هیچ گونه نگرانی در این مورد داشته باشید.

زالو پیش از نیش زدن ابتدا با بزاق خود که حاوی مواد قوی آنتی‌بیوتیک است، موضع مورد نظر را کاملا تمیز می‌کند

نکاتی که باید در زالو درمانی رعایت کنید

  • اگر شما دچار بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های گوارشی هستید، باید بدانید که ممکن است زالو درمانی برای شما آسیب‌زا باشد. بهتر است در این رابطه حتما با پزشک خود مشور‌ت‌های لازم را انجام دهید.
  • قبل از اقدام به انجام زالو درمانی، جهت شناخت دقیق و صحیح مزاج خود لازم است که به یک حکیم و مزاج‌شناس باتجربه و حرفه‌ای مراجعه کنید، زیرا زالو درمانی برای افرادی که دارای مزاج سرد هستند، به هیچ وجه مناسب نیست.
  • دقت داشته باشید که تا دو روز پس از انجام زالو درمانی در هر نقطه بدن، موضع درمان نباید هیچ گونه تماسی با آب داشته باشد.
  • خونریزی محل زخم شما احتمال دارد تا ۸ یا ۱۲ ساعت پس از انجام زالو درمانی ادامه پیدا کند. باید بدانید که جای هیچ نوع نگرانی نیست. بهتر است بعد از انجام مراحل درمانی خود چند ساعت دراز بکشید و به خودتان استراحت دهید.
  • توجه داشته باشید که تا ۲۴ ساعت پس از انجام زالو درمانی نباید پانسمان خود را باز نمایید.
  • بعد از باز کردن پانسمان نیز باید پماد گیاهی که پزشک شما برایتان تجویز کرده است را روی موضع درمان قرار دهید و این مرحله را تا پایان دوران نقاهت خود پیگیری کنید.
  • خارش موضعی محل زخم شما ممکن است تا یک هفته هم ادامه داشته باشد، پس نباید نگرانی به خود راه دهید.
  • پس از زالو درمانی به استراحت جسمی و فکری نیاز جدی خواهید داشت.
  • حتما باید رژیم غذایی مورد توصیه حکیم خود را تا پایان دوران نقاهت رعایت کرده و پس از آن هم یک رژیم غذایی سالم و صحیح را داشته باشید تا خون شما مجددا دچار کثیفی و عفونت‌ نشود.
  • مناسب‌ترین فصل جهت انجام زالو درمانی صورت، فصل بهار است. اگر قصد انجام زالو درمانی در ناحیه صورت خود را دارید، توصیه می‌شود در این فصل اقدامات لازم جهت انجام آن را پیگیری کنید.

آیا زالودرمانی، می‌تواند جوش و جوش‌های چرکی را از بین ببرد؟

جوش‌های چرکی در حقیقت بر اثر تراکم و رسوب چربی در زیر پوست انسان ایجاد می‌شوند. زالو درمانی با بهبود جریان گردش خون موضعی و بیرون کشیدن عفونت‌ها، از تراکم چربی زیر پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین زالو انداختن در کنار روش‌هایی مانند پاکسازی بدن و اصلاح تغذیه و رژیم غذایی، باعث درمان جوش‌‌های چرکی دردناک خواهد شد.

امروزه در کشورهای اروپایی و امریکایی از زالو درمانی برای درمان جوش‌های صورت به عنوان یک روش رایج و بسیار موثر شناخته می‌شود. کارایی این روش درمانی، توسط متخصصان طب سنتی و پزشکان مدرن به اثبات کامل رسیده و آن‌ها با اطمینان خاطر از این روش درمانی ساده و موثر استفاده می‌کنند.

با این‌حال باید بدانید که با وجود تمام این تبلیغاتی که در فضای مجازی وجود دارد، استفاده از زالو درمانی صورت، همیشه و در هر شرایطی به تنهایی و به عنوان یک روش درمانی تنها کافی نیست. لازم است پیش از شروع زالو درمانی، حتما توسط یک متخصص طب سنتی باتجربه ویزیت شوید.

در صورت وجود بیماری‌هایی مانند اختلال در عملکرد کبد و یا هورمون‌های بدن، باید ابتدا علت اساسی بیماری رفع بشود. در غیر این صورت، زالو درمانی به تنهایی کافی نخواهد بود و به هیچ وجه نخواهد توانست به رفع جوش‌های صورت و بدن کمک خاصی کند.

پیش از استفاده از زالو درمانی برای جوش صورت، در صورت تشخیص پزشک متخصص باید پاکسازی بدن و اصلاح رژیم غذایی بیمار در اولین فرصت انجام شده و سپس فرد به سراغ درمان جوش‌های صورت خود به روش زالو درمانی برود.

جوش‌های چرکی در حقیقت بر اثر تراکم و رسوب چربی در زیر پوست انسان ایجاد می‌شوند.

آیا زالو درمانی جوش، عوارضی هم به جا می‌گذارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در موارد نادری ممکن است زالو درمانی صورت برای جوش‌ها عوارض جانبی هم به همراه داشته باشد. برای مثال اگر تعداد زالوهای استفاده شد بیشتر از حد استاندارد و معینی باشد، امکان دارد خونریزی هم محل گزش زیاد شود و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

هر چند گزارش خاصی در مورد آلرژی و حساسیت نسبت به زالو و زالو درمانی وجود ندارد، اما این اتفاق علی‌رغم نادر بودنش ممکن است بیفتد و بیمار نسبت به زالو آلرژی نشان دهد. با تمام این حرف‌ها باید به شما اطمینان خاطر بدهیم که عوارض زالو درمانی برای جوش بسیار محدود است و در مواقع نادری بروز پیدا می‌کند. البته که زالو انداختن زیر نظر پزشک متخصص و در محیط استریل و ضدعفونی شده می‌تواند به کنترل این عوارض کمک کرده و تا حد بسیار زیادی آن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: راه‌های از بین بردن جای جوش و اسکار

آیا جای نیش زالو روی پوست باقی می‌ماند؟

اگر در رابطه با باقی ماندن جای نیش زالو روی پوست خود نگرانی دارید، باید از همین ابتدا بدانید که تا چند روز پس انجام زالو درمانی ممکن است جای نیش زالوها روی بدنتان باقی بماند، اما باقی ماندن این جای نیش‌ها و زخم‌ها برای زمان بیشتری بستگی به شیوه انجام درمان و نوع زالوها دارد.

استفاده از زالوهای سمی و مشکل‌دار در مراکز غیر معتبر و غیرتخصصی درمانی و یا زالو انداختن توسط افراد غیرمتخصص و کارنابلد و به شکل نادرست می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مثل باقی ماندن جای نیش زالوها روی پوست شود. پس لازم است جهت انجام این روش درمانی به معتبرترین کلینیک‌ها و پزشکان مراجعه کنید تا نتیجه نهایی همان نتیجه دلخواه شما باشد.

همان‌طور که دانستید در طب سنتی علت تیره شدن پوست انسان، تغییر مزاج و غلبه سودا و صفرا است که باعث کثیف شدن و آلودگی خون می‌شود. برای شفاف شدن پوست باید این خون کثیف از بدن و رگ‌ها خارج شده و خون تمیز و سالم جای آن را گرفته و جریان پیدا کند. بزاق زالو می‌تواند جریان خون سالم و روشنی ایجاد کند که نتیجه‌اش سلامتی، جوان‌سازی و شفافیت پوست باشد.

به زبان ساده‌تر باید بگوییم که زالوها از طریق مکنده‌های قوی روی بدنشان به پوست انسان می‌چسبند، رگ‌های خونی او را گشاد می‌کنند، در ادامه سرعت جریان گردش خون را افزایش می‌دهند و از لخته شدن خون در بدن فرد جلوگیری می‌کنند. زالو‌ها همچنین می‌توانند خون فاسد را از عمق بدن انسان بیرون بکشند.

زالو درمانی صورت در حقیقت یک روش مکمل درمانی است و باید عوارض احتمالی و شرایط انجام آن توسط یک حکیم طب سنتی متخصص و مجرب به بهترین شکل مدیریت شود؛ وگرنه امکان بروز عفونت، آلرژی و طولانی شدن خونریزی وجود خواهد داشت.

در بزاق دهان زالو ماده‌ای به اسم هیرودین وجود دارد که ضد انعقاد خون است و خون فرد رقیق کرده و با باز کردن گرفتگی رگ‌های فرد، افزایش خون‌رسانی به بافت‌های پوست را به همراه خواهد داشت. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات لازم و کاربردی در مورد زالو درمانی صورت را در اختیار شما بگذاریم.

منبع +++++

آیا جای نیش زالو روی پوست باقی می‌ماند؟

استفاده از زالوهای سمی و مشکل‌دار در مراکز غیر معتبر و غیرتخصصی درمانی و یا زالو انداختن توسط افراد غیرمتخصص و کارنابلد و به شکل نادرست می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مثل باقی ماندن جای نیش زالوها روی پوست شود. پس لازم است جهت انجام این روش درمانی به معتبرترین کلینیک‌ها و پزشکان مراجعه کنید تا نتیجه نهایی همان نتیجه دلخواه شما باشد.

آیا زالو درمانی جوش، عوارضی هم به جا می‌گذارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در موارد نادری ممکن است زالو درمانی صورت برای جوش‌ها عوارض جانبی هم به همراه داشته باشد. برای مثال اگر تعداد زالوهای استفاده شد بیشتر از حد استاندارد و معینی باشد، امکان دارد خونریزی هم محل گزش زیاد شود و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

آیا زالو درمانی درد دارد؟

اگر از زالو درمانی صورت می‌ترسید و فکر می‌کنید در حین آن باید درد زیادی را تحمل کنید، باید به شما اطمینان بدهیم که گزش و مکش زالو روی پوست صورت شما دردی ندارد، زیرا آنزیم‌های درون بزاق زالو باعث بی‌حس شدن محل اتصال زالو به پوست شما خواهند شد. علاوه بر این در بزاق زالو ماده‌ای وجود دارد که مانند یک آنتی‌بیوتیک بسیار قوی عمل کرده و موجب می‌شود در محل گزش این موجود هیچ گونه آلودگی به وجود نیاید.

چگونه زالو درمانی موجب درخشندگی پوست می‌شود؟

همان‌طور که مشخص است و می‌دانید وظیفه خون این است که اکسیژن و مواد غذایی را به سراسر بافت‌ها و اعضای بدن برساند. اگر این فرآیند خون‌رسانی به بافت‌ها و اعضای بدن کاهش پیدا کند یا کاملا قطع شود، اکسیژن هم به آن نقطه نمی‌رسد و مشخصا باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن عضو می‌شود. با کاهش پیدا کردن جریان خون‌رسانی، حتی امکان رساندن دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها هم به محل آسیب دیده هم امکان‌پذیر نخواهد بود.

۱ فروردین ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی