درمان چروک صورت با طب سنتی
۲۳ دی ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه zohre.kh

درمان چروک صورت با طب سنتی

1/5 - (1 امتیاز)

به خطوطی که به علت‌های مختلف روی پوست ایجاد می‌شود، چین و چروک می‌گویند. شایع‌ترین علت بروز چین و چروک‌های صورت این است که با افزایش سن، پوست نمی‌تواند مانند سابق کلاژن و الاستین تولید کند و همین امر موجب کاهش مقاومت و استحکام پوست، نازک شدن و خشک شدن آن می‌شود. کم آبی و کاهش رطوبت بدن و وجود سموم در قسمت‌های مختلف اندام داخلی مانند کبد یکی دیگر از عوامل شایع بروز چین و چروک‌های مزاحم پوست صورت است. در این مطلب از کیوت مگ به همه نکاتی که باید راجع به درمان چروک صورت با طب سنتی بدانید خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

یقیناً به وجود آمدن چین و چروک صورت یک مرحله ناگزیر و طبیعی در زندگی انسان است. دیر یا زود با گذر از میان‌سالی، انسان در قسمت‌های مختلف بدن خود مانند صورت، ساعد، گردن و دست‌ها چین و چروک‌ها را مشاهده خواهد کرد. زندگی در جهان امروزی با وجود آلاینده‌های محیطی این روند را تسریع کرده است و سن و سال مشاهده چین و چروک پوستی را بسیار پایین آورده است؛ اما جای نگرانی نیست.

درمان چروک صورت با طب سنتی

قطعاً راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها بتوانید این روند را کندتر کنید. طب سنتی در این امر تلاش بسیاری کرده است و به راهکارهایی دست پیدا کرده که می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به شما بدهد.

استفاده از سبزیجات، استفاده از میوه‌ها و مصرف خوراکی و موضعی عرق‌های گیاهی و روغن‌های گوناگون بخشی از این راه‌ها است. نحوه استفاده از این‌ها اهمیت بسیاری دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش درمان چروک صورت با طب سنتی را برایتان شرح دهیم.

دیر یا زود با گذر از میان‌سالی، انسان در قسمت‌های مختلف بدن خود مانند صورت، ساعد، گردن و دست‌ها چین و چروک‌ها را مشاهده خواهد کرد
به پوستت جون تازه بده

اقدامات لازم برای درمان چروک صورت با طب سنتی

برای درمان چین و چروک، خشکی و تیرگی پوست صورت ابتدا لازم است صفرای موجود در بدن را تبدیل به صفرای لطیف کنیم. برای این کار می‌توانید روزانه سر و گردن را به اندازه ۱۰ دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید تا سرعت جریان گردش خون زیر پوست افزایش یابد.

افزایش جریان گردش خون باعث شادابی، لطافت و جوانی پوست شما می‌شود. می‌توان علاوه بر استفاده موضعی از روغن‌ها جهت تسکین و بهبود وضع پوست صورت، از شیرینی‌های طبیعی مانند انگور، خرما، عسل و … به‌صورت خوراکی استفاده کرد و صفرا را تعدیل نموند.

مصرف سرکه انگبینی که با یک دوم واحد سرکه تولید شود نیز بسیار توسط متخصصان طب سنتی توصیه شده است. از جهتی نیاز است برای رعایت تعادل صفرا و داشتن پوستی صاف و سالم، پرهیزهای غذایی خاصی داشته باشید.

  • گرمی و سردی زیاد موجب به هم ریختن این تعادل می‌شود.
  • همچنین مصرف بدون کنترل فست‌فودها باعث بروز مشکلات کبدی و گوارشی می‌شود که این خود در بروز مشکلات پوستی بسیار شایع است.
  • علاوه بر این موارد، باید از نوشیدن آب سرد و نوشیدن آب در وسط غذا خوردن پرهیز شود.
  • جویدن کامل غذا به هضم آسان‌تر آن کمک و از بروز مشکلات کبدی و گوارشی که عامل ایجاد چین و چروک صورت هستند، جلوگیری می‌کند.

ماده غذایی دیگری که در درمان چروک صورت با طب سنتی بسیار بر آن تاکید شده است، عرق رازیانه است. خوردن عرق رازیانه به‌مدت چهل روز تأثیر شگفت‌انگیزی بر درمان چین و چروک‌های پوستی دارد. سیب یک میوه خوش‌بو و خوش‌طعم است که در تمام فصول سال در دسترس شما است.

از گذشته تا به امروز پوست صاف و شفاف انسان‌ها را به پوست لطیف و زیبای سیب، خصوصاً سیب سرخ، تشبیه کرده‌اند. این تشبیه بی‌علت نیست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خوردن آب این میوه بهشتی و خوش‌بو، برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت مفید است.

اگر یک عدد سیب یا یک لیوان آب سیب پس از ناهار و شام مصرف شود، تأثیر بسزایی بر بهبود مشکلات پوستی می‌گذارد. به‌طور کلی رعایت رژیم غذایی سالم پر از فیبرهای طبیعی لطافت و شادابی خاصی به صورت انسان می‌بخشد و در درمان چین و چروک‌های صورت تا حد زیادی کارگشا است.

علاوه بر آن، جهت جلوگیری از بروز چین و چروک بر روی پوست صورت و درمان مشکلات پوستی، استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی و عرق‌های گیاهی گوناگون در طب سنتی توصیه شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه درمان چروک صورت با طب سنتی

خواص عسل در درمان چروک صورت با طب سنتی

عسل، ماده غذایی خوش‌طعم و مفیدی است که در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد. از بین بردن چروک‌های پوستی یکی از ده‌ها کاربرد عسل برای بهبود وضعیت پوست افراد است. ماسک‌های مختلفی از این ماده غذایی شگفت‌انگیز تهیه می‌شود که در این بخش برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک عسل جهت رفع چروک دور چشم

همان‌طور که می‌دانید، پوست دور چشم انسان بسیار نازک و حساس است. این ویژگی باعث می‌شود نواحی دور چشم انسان بسیار زودتر از دیگر قسمت‌ها دچار چین و چروک شود؛ اما این مسئله نگرانی ندارد. از ماسک‌های طبیعی بسیاری زیادی می‌توان در جهت پیشگیری از چروک‌های دور و زیر چشم بهره برد.

ماسک عسل یکی از انواع این ماسک‌ها است. برای درمان چروک صورت با طب سنتی کافی است مقداری عسل را با کمی شیر محلی ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیری شکل داشته باشید. حال این ماسک را روی صورت و خصوصاً دور چشم خود بگذارید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند تا اثر خود را بگذارد. می‌توانید بعد از گذشت زمان مذکور، با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید و با یک حوله نرم، خشک کنید.

. ماسک عسل یکی از انواع این ماسک‌ها است.

ماسک زردچوبه و عسل جهت رفع چین و چروک

زردچوبه در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی دارد و یکی از موثرترین گیاهان دارویی است که در ساخت انواع ماسک‌ها به کار می‌رود. زردچوبه خواص روشن‌کنندگی بسیار زیادی دارد و می‌تواند سیاهی دور و زیر چشم را تا حد بسیار زیادی برطرف کند. علاوه بر آن، خاصیت ضدالتهابی زردچوبه در از بین بردن پف دور چشم نیز کارگشا است.

زردچوبه، این ادویه خوش‌طعم و خوش رنگ سنتی، مقادیر بسیار زیادی کورکومین و آنتی اکسیدان دارد و به کاهش رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. بهبود جریان گردش خون یکی دیگر از خواص زردچوبه است که منجر به جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک‌های صورت خصوصاً در ناحیه زیر چشم می‌شود.

عسل نیز خواص زیادی دارد و به‌عنوان یک آب‌رسان بسیار قوی، موجب افزایش رطوبت پوست شده و چین و چروک‌ها را رفع می‌کند. حال خواهید دید اگر این دو ماده مفید و مغذی در یک ماسک صورت وجود داشته باشند، چه تأثیر زیادی بر بهبود وضعیت پوست انسان می‌گذارند.

برای تهیه این ماسک و درمان چروک صورت با طب سنتی لازم است یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی در یک ظرف بریزید و آن را کاملاً مخلوط نمایید تا یک ماسک خمیری شکل داشته باشید.

این ترکیب را روی پوست خود، خصوصاً روی چین و چروک‌هایتان، بگذارید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست صورتتان به همراه ماسک استراحت کند. می‌توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید و نتایج این ماسک کاربردی را پس از چند دفعه استفاده ببینید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از چروک پوست زودرس

درمان چروک صورت با طب سنتی و روغن درمانی

روغن رزماری در درمان چروک صورت با طب سنتی

در درمان چروک صورت با طب سنتی و روغن درمانی، ابتدا به سراغ روغن رزماری می‌رویم. رزماری گیاه درمانی معروفی است که به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود، در درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلف از آن استفاده می‌شود.

در بحث مشکلات پوستی، همین خاصیت آنتی اکسیدانی روغن رزماری، از آسیب دیدن رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. ماساژ پوست با روغن رزماری می‌تواند باعث جوان‌سازی پوست شما شده و از بروز چروک‌های مختلف بر آن جلوگیری کند.

روغن هویج وحشی جهت درمان چروک صورت با طب سنتی

روغن هویج وحشی یکی دیگر از روغن‌هایی است که در درمان بیماری‌های پوستی با طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هویج وحشی حاوی سطح بسیاری بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز، پتاسیم، منیزیم، روی، فسفر و آهن است و طیف بسیار زیادی از ویتامین‌های مختلف همچون تیامین، فولات و ویتامین C, E, K و B6 را دارا است.

همچنین مقادیر بسیار زیادی از فیبر، پروتئین و آب را در بر دارد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده روغنی که از هویج وحشی گرفته می‌شود، خاصیت درمانی بسیار قوی داشته باشد و در درمان چروک‌های صورت و پیشگیری از بروز آن‌ها مؤثر واقع شود. این روغن گیاهی یکی از بهترین روغن‌ها در از بین بردن چروک است.

روغن زیتون برای رفع چین و چروک صورت

همان‌طور که گفتیم، پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است و دچار چین و چروک‌های بسیاری می‌شود. روغن زیتون یکی از روغن‌های بسیار پرکاربرد است که مصارف گوناگونی می‌تواند داشته باشد. این روغن دارای چربی‌های مفیدی است که باعث نرمی، لطافت و شفافیت پوست می‌شود و یک کرم از بین برنده چین و چروک طبیعی است. همچنین می‌تواند مانع از فعالیت رادیکال‌های آزادی شود که به کلاژن و الاستین پوست آسیب وارد می‌کنند و حالت کشسانی پوست را پایین می‌آورند.

روغن زیتون حاوی مقادیر مناسب آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر این رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. توصیه می‌شود از روغن زیتون به‌عنوان یک روغن روزانه در روتین پوستی خود استفاده کنید تا روند پیری و بروز لکه و چین و چروک‌های پوستی‌تان به تعویق بیفتد.

کافی است چند قطره از روغن زیتون را کف دست خود بریزید و اجازه دهید کمی گرم شود. حال می‌توانید آن را بر پوست خود بمالید و کاملاً ماساژ دهید تا به‌راحتی رطوبت مورد نیاز پوست شما را تأمین کند.

روغن گل رز برای درمان چروک صورت با طب سنتی

روغن گل رز، روغن دیگری است که می‌تواند در این مورد کاربردی باشد. این روغن به خواص ضد پیری خود مشهور است و خاصیت جذب‌شوندگی بسیار بالایی دارد. این روغن به‌عنوان یک ماده طبیعی برای روشن کردن پوست، جوان‌سازی، رفع لک‌های پیری، رفع چین و چروک، جلوگیری از ابتلا به جوش و رفع جای جوش‌های باقی مانده مصرف می‌شود.

این روغن به خواص ضد پیری خود مشهور است و خاصیت جذب‌شوندگی بسیار بالایی دارد.

روغن کرچک برای رفع چین و چروک صورت

یقیناً کاهش میزان رطوبت مورد نیاز پوست عامل اصلی ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف صورت است. ماساژ صورت با روغن کرچک در این زمینه معجزه می‌کند. کافی است هر شب قبل از خوابیدن کمی روغن کرچک را کف دست خود بریزید، آن را گرم کنید و تمام صورتتان را ماساژ دهید.

لازم است بدانید که روغن کرچک یک روغن بسیار غنی از مواد مختلف است و نباید زیاد از حد مصرف شود. استفاده صحیح، مرتب و منظم از روغن کرچک در بهبود چین و چروک‌های پوستتان مؤثر خواهد بود و پس از چند بار استفاده تأثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

درمان چروک صورت با طب سنتی و روغن خراطین

روغن خراطین یک روغن بسیار پرمصرف در طب سنتی کشورهای آسیا و اروپا است و یک جایگزین ویژه، بسیار مناسب و طبیعی برای تمام کرم‌های شیمیایی موجود در بازار محسوب می‌شود و می‌تواند در از بین بردن چین و چروک‌ها مؤثر باشد. یکی از اصلی‌ترین مصارف روغن خراطین در جهت کاهش چین و چروک پوست و جوان‌سازی صورت است.

روغن خراطین با خاصیت روشن‌کنندگی خود باعث ایجاد شفافیت، نرمی و لطافت بی‌نظیر پوست می‌شود. این روغن تأثیر بسیار زیادی در محو کردن لک‌های پوستی و جای جوش‌ها دارد و به خاطر تمام این فوایدش یکی از گران‌ترین روغن‌های جهان محسوب می‌شود.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

برای رفع چین و چروک صورت ماسک سبز درست کنید

شما در خانه به کمک سبزیجات می‌توانید به‌راحتی ماسکی بسازید که در درمان چین و چروک‌های صورتتان مؤثر باشد. برای ساختن این ماسک مفید و آسان کافی است ۲۰۰ گرم اسفناج را همراه با ۲۰۰ گرم کلم پیچ بپزید. سپس به آن مقداری آب اضافه کنید، در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. حال باید کمی روغن زیتون مرغوب و خامه ‌ترش به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوطی یک دست و خمیری شکل داشته باشید. این ماسک سبز و مفید را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید حداقل ۸ دقیقه صورتتان کاملاً استراحت کند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. نتایج استفاده از این ماسک حیرت‌انگیز خواهد بود.

درمان چروک صورت با طب سنتی با ماسک موز

شاید این برای شما عجیب باشد، اما موز تأثیر بسیار زیادی در افزایش رطوبت، نرمی، لطافت و جوانی پوست شما دارد. یک موز متوسط و رسیده را انتخاب کنید و آن را به پوره‌ای نرم و خمیری شکل تبدیل نمایید

ماسک شما به همین راحتی آماده است. کافی است آن را بر روی تمام نقاط صورتتان بگذارید و اجازه دهید تأثیر خودش را بر پوستتان بگذارد. می‌توانید پس از چند دقیقه آن را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک نمایید. تاثیرات ظاهری استفاده از این ماسک در دفعه اول هم قابل مشاهده خواهد بود.

جوش شیرین برای از بین بردن چین و چروک

جوش شیرین در درمان مشکلات پوستی و ساخت ماسک‌های گوناگون کاربرد زیادی دارد. این پودر سفید و ارزان قادر است سطح PH پوست انسان را متعادل کند.

همچنین جوش شیرین با حالت اسکراب و قدرت لایه‌برداری خود، سلول‌های مرده پوست و چربی‌های مضر صورت را کاملاً از بین می‌برد و منافذ پوست را از آلودگی‌هایی که با چشم دیده نمی‌شود و بسیار در به وجود آمدن مشکلات پوستی، خصوصاً چین و چروک صورت مؤثر است، پاک می‌کند.

سلول‌های پوست به کمک جوش شیرین تا حد زیادی ‌ترمیم می‌شوند. این ماده باعث افزایش جریان گردش خون در زیر پوست می‌شود که نتیجه‌اش، کاهش چین و چروک‌های صورت خواهد بود. جوش شیرینی یک ماده مؤثر، بدون عارضه و بسیار مفید در درمان مشکلات پوستی است و می‌توانید به‌راحتی از آن بهره ببرید.

جهت ساختن ماسک جوش شیرین باید از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب استفاده کنید.

تهیه ماسک جوش شیرین برای درمان چروک صورت

جهت ساختن ماسک جوش شیرین باید از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب استفاده کنید. این دو را با یکدیگر ترکیب کرده تا ماده‌ای خمیری و سفید رنگ به دست بیاورید. این ماسک، ساده‌ترین ماسکی است که می‌توانید با جوش شیرین در خانه بسازید.

ماسک تهیه شده را روی پوست صورت خود و نواحی که چین و چروک ایجاد شده قرار دهید و اجازه دهید آن‌قدر بماند تا کاملاً خشک شود. سپس آن را با آب ولرم از روی صورت خود بشویید و با یک کرم مرطوب‌کننده مناسب صورت خود را چرب نمایید تا پوستتان دچار خشکی نشود. از این ترکیب دو بار در هفته، به همین شکل، استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل جهت رفع چین و چروک

یکی دیگر از ماسک‌هایی که می‌توانید با جوش شیرین در خانه بسازید و از آن استفاده کنید، ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین است. کافی است مقدار مناسبی از جوش شیرین را با روغن نارگیل مخلوط کرده تا ماده‌ای خمیری به دست آورید.

توصیه می‌شود مقدار مواد اولیه این ماسک را طوری انتخاب کنید که فقط یک بار از آن استفاده کرده و برای دفعه بعد دوباره آن را ترکیب کنید تا ماسکی تازه داشته باشید.

این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید و اجازه بدهد کمی پوستتان استراحت کند. این ماسک علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌های صورتتان، در جوان‌سازی، لایه‌برداری، از بین بردن جای جوش‌ها، شفافیت و درخشندگی پوست شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

این ماسک علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌های صورتتان، در جوان‌سازی، لایه‌برداری، از بین بردن جای جوش‌ها، شفافیت و درخشندگی پوست شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درمان چروک صورت

اگر تا انتهای مقاله درمان چروک صورت با طبی سنتی همراه ما بوده باشید، راهکارهای بسیاری در جهت جلوگیری از بروز چین و چروک‌های پوستی و درمان آن را شناخته‌اید. همان‌طور که گفتیم، بروز چین و چروک‌های پوستی یک مرحله طبیعی در زندگی انسان است و دیر یا زود برای هر کسی پیش می‌آید؛ اما نحوه برخورد و جلوگیری از بروز آن بسیار مهم است. امیدواریم توانسته باشیم به شما در این زمینه کمک کنیم.

منبع +++

کدام روغن ها خاصیت درمانی برای چین و چروک صورت دارند؟

1. روغن رزماری 2. روغن هویج وحشی 3. روغن زیتون 4. روغن گل رز 5. روغن کرچک 6. روغن خراطین

ماده های غذایی که برای چروک صورت موثر است کدام است؟

1.سرکه انگبینی 2. عرق رازیانه 3. سیب سرخ 4. عسل

شایع ترین علت چروک صورت چیست؟

شایع‌ترین علت بروز چین و چروک‌های صورت این است که با افزایش سن، پوست نمی‌تواند مانند سابق کلاژن و الاستین تولید کند و همین امر موجب کاهش مقاومت و استحکام پوست، نازک شدن و خشک شدن آن می‌شود.

ایا از طریق طب سنتی میشود چروک صورت را درمان کرد؟

طب سنتی در این امر تلاش بسیاری کرده است و به راهکارهایی دست پیدا کرده که می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به شما بدهد.استفاده از سبزیجات، استفاده از میوه‌ها و مصرف خوراکی و موضعی عرق‌های گیاهی و روغن‌های گوناگون بخشی از این راه‌ها است.

۲۳ دی ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی