مرطوب کردن پوست صورت؛
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه zohre.kh

مرطوب کردن پوست صورت؛ روش‌های صحیح استفاده از انواع مرطوب کننده

به این مطلب امتیاز دهید

فرقی نمی‌کند که پوست شما در چه گروه از انواع پوست قرار دارد، به هرصورت مرطوب کردن پوست صورت و بدن یک کار ضروری محسوب می‌شود. چه پوست خشک، چه چرب یا مختلط داشته باشید، مرطوب‌کننده محصولی عالی است که می‌توانید آن را در روتین مراقبت از پوست روزانه خود بگنجانید. زیرا مرطوب‌کننده قادراست به حفظ رطوبت و طراوت پوست شما کمک کند.

همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن، غدد چربی که مسئول حفظ سلامت و طراوت پوست است، قدرت و توانایی عملکرد خود را از دست داده و چربی کمتری تولید می‌کنند. به همین منظور مرطوب‌کردن روزانه باعث می‌شود که غدد مجبور نباشند برای حفظ سلامت پوست شما در طول زندگی به‌سختی کار و فعالیت کنند.

یکسری بایدها، نبایدها و نکات خاصی وجود دارد که می‌تواند مرطوب‌کننده شما را از یک کرم ساده به یک بخش انقلابی از روتین روزانه شما تبدیل کند. در این مطلب، نکاتی مطرح شده که می‌تواند رابطه شما با مرطوب ‌کننده را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

علت خشکی پوست و نياز به مرطوب کردن پوست صورت چیست؟

خشکی پوست معمولا جدی نیست. در بیشتر موارد، عواملی مانند هوای سرد یا گرم، رطوبت کم موجود در هوا و… باعث ایجاد آن می‌شود. استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست، مرطوب کردن پوست صورت و اجتناب از استفاده از شوینده‌های خشن و خشک کننده پوست، از جمله کارهایی‌ست که شما می‌توانید برای بهبود پوست خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: مرطوب کردن پوست

به همین منظور مرطوب‌کردن روزانه باعث می‌شود که غدد مجبور نباشند برای حفظ سلامت پوست شما در طول زندگی به‌سختی کار و فعالیت کنند.

اما گاهی اوقات خشکی پوست به‌طور نگران‌کننده‌ای شدید می‌شود که در این موارد ممکن‌است به کمک یک پزشک متخصص پوست نیاز داشته باشید.

خشکی پوست اغلب یک علت محیطی دارد. همچنین برخی بیماری‌ها نیز به‌طور قابل‌توجهی روی پوست شما تأثیر می‌گذارند. در این قسمت با برخی دلایل محیطی خشک‌شدن پوست آشنا شوید.

به پوستت جون تازه بده

 دلائل اصلی خشکی پوست

  • آب و هوا: پوست در فصل زمستان، زمانی که درجه حرارت و رطوبت به‌شدت کاهش می‌یابد، در خشک‌ترین حالت خود است. اما اگر در مناطق کویری زندگی می‌کنید، ممکن است فصل چندان مهم نباشد.
  • حرارت: گرمای هوا، اجاق‌ها، بخاری و شومینه‌ها همگی رطوبت هوا را کاهش داده و پوست شما را خشک می‌کنند. مرطوب کردن پوست صورت در این شرایط، بسیار ضروری است.
  • حمام و دوش آب گرم: دوش گرفتن یا دوش آب‌گرم طولانی‌مدت می‌تواند پوست شما را خشک کند. همچنین شناکردن زیاد به‌ویژه در استخرهای با کلر زیاد، عامل مهمی در خشکی پوست شما محسوب می‌شود.
  • صابون‌ها و شوینده‌های خشن: بسیاری از صابون‌ها، شوینده‌ها و شامپوها رطوبت پوست را از بین می‌برند، زیرا برای از بین‌بردن چربی فرموله شده‌اند. بهتراست در انتخاب محصولات پوستی مناسب دقت کنید.
طراوت، شادابی و زیبایی پوست، با خشکی آن حاصل نمی‌شود، بلکه پوستی همیشه مرطوب، درخشندگی صورت شما را تضمین می‌کند.

چرا مرطوب کردن پوست صورت مهم است؟

طراوت، شادابی و زیبایی پوست، با خشکی آن حاصل نمی‌شود، بلکه پوستی همیشه مرطوب، درخشندگی صورت شما را تضمین می‌کند. در ادامه به دلایل اصلی اهمیت مرطوب کردن پوست صورت توجه کنید.

کاهش مشکلات پوستی

 هنگامی که پوست شما خشک می‌شود، به‌دلیل عدم تعادلی که رخ می‌دهد، شاهد مشکلات زیادی روی پوست خود خواهید بود. افزایش قرمزی و التهاب، تشدید آکنه و حتی براق‌شدن پوست در اثر تولید بیش‌ازحد چربی از متداول‌ترین نتایج آن است. برای جلوگیری از این امر، چیزی که نیاز است مرطوب کردن پوست صورت با استفاده از یک مرطوب‌کننده سازگار با شرایط پوستی شما است.

برای پوست‌های خشک، باید از کرم‌های چرب استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته کرده و محتوای چربی را متعادل کنید. برای پوست‌هایی که به‌طور طبیعی چرب هستند، از لوسیون استفاده کنید زیرا میزان روغن موجود در این مرطوب‌کننده‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمتر است.

جوانی پوست از مزایای مرطوب کردن پوست صورت

 مناطق خاصی از پوست شما بیشتر از بقیه نقاط سلول‌های جدید و جایگزین می‌سازند. گوش‌ها، گردن و صورت از جمله این قسمت‌ها هستند. لازم به ذکراست که پوست تازه و نو، بیشتر مستعد آسیب ناشی از تأثیرات اشعه‌های خورشید و آب‌وهوای نامناسب است. اینها مناطقی هستند که بیشترین خطر ابتلا‌به سرطان پوست را دارند. با توجه به این عوامل و این موضوع که پوست در این نواحی انعطاف کمتری دارد، مرطوب کردن پوست صورت، گوش و گردن از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. زیرا زمانی که پوست مرطوب باشد، سالم‌تر و جوان‌تر نیز هست.

مبارزه با چین‌وچروک

هیچ‌کس نمی‌خواهد قبل از زمان خود پیر به نظر برسد. با افزودن یک مرطوب‌کننده به برنامه روزانه خود، می‌توانید چین‌و‌چروک پوست خود را به حداقل برسانید. مرطوب کردن پوست صورت، پوست شما حجیم کرده و ظاهری سفت‌تر و محکم‌تر به آن می‌بخشد. اما در شرایطی که پوست خشک می‌شود، چین‌وچروک‌ها آشکارتر شده و افراد مسن‌تر به نظر می‌رسند.

تغذیه پوست

پوست شما روزانه در معرض انواع آلاینده‌های مضر محیطی قرار دارد که از طریق منافذ جذب آن می‌شود. در این شرایط اگر بدون هیچ‌گونه محافظتی روی پوست یا منافذ خود به بیرون بروید، آلاینده‌ها تمام منافذ شما را پر کرده و اثرات بدی از خود برجای می‌گذارند.

با مرطوب‌کردن همیشگی پوست خود، منافذ را با هیدراتاسیون لازم پر کرده و از سطح بیشتری ازپوست محافظت ‌کنید. مرطوب کردن پوست صورت در سالم‌تر ماندن پوست شما بسیار موثر بوده و خطر ابتلا به بیماری یا آسیب توسط آلاینده‌های روزانه که به معنای واقعی کلمه در هوا شناور هستند را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از کرم آبرسان پوست

چند دقیقه پس از خارج‌شدن از حمام یا شستن صورت، مرطوب‌سازی را در اولویت قرار دهید

روش صحیح استفاده از مرطوب کننده

بهتر است در استفاده از هرنوع محصول مراقبت از پوست، روش صحیح استفاده از آن را بدانید، زیرا درصورت استفاده اشتباه، ممکن‌است اثرات ناخوشایندی را برروی پوست شما ایجاد کند. نکات زیر روش مناسب مرطوب کردن پوست صورت را شرح می‌دهد.

روی پوست مرطوب بمالید

چند دقیقه پس از خارج‌شدن از حمام یا شستن صورت، مرطوب‌سازی را در اولویت قرار دهید. اگر از تونر، اسانس یا سرم استفاده می‌کنید، ابتدا آن‌ه را روی پوست خود بمالید و سپس قبل از خشک‌شدن کامل پوست، مرطوب‌کننده را استفاده کنید. این کار رطوبت را در پوست شما قفل کرده و آبرسانی موثری محسوب می‌شود.

برای مرطوب کردن پوست صورت قبل از ماساژ روی آن ضربه بزنید

بیشتر افراد تمایل دارند قبل از استفاده از کرم مرطوب‌کننده، آن را در کف دستان خود بمالند، با این‌کار بخش زیادی از کرم جذب دستان شما می‌شود.

بهتراست، ابتدا کمی از کرم را در پشت دست خود قرار دهید، سپس انگشت حلقه خود را بردارید و قبل از ماساژ دادن دست خود، مرطوب‌کننده را به تمام صورت خود بمالید. برای جذب بهتر آن، از ضربات نقطه‌ای روی پوست استفاده کنید.

 بیش‌ازحد از مرطوب‌کننده استفاده نکنید

 اگر به دستورالعمل‌های روی مرطوب‌کننده‌ دقت کنید، تاکیدشده است که از یک تا دو پمپ استفاده کنید. استفاده زیاد از کرم به این معنی نیست که پوست شما دو برابر از خواص و فواید را دریافت می‌کند. در این حالت، علاوه بر هدردادن محصول، مانع از جذب صحیح کرم توسط منافذ می‌شوید. همچنین در شرایطی که می‌خواهید بعد از مرطوب کردن پوست صورت، از دیگر محصولات مراقبتی مانند کرم ضدآفتاب استفاده کنید، اثربخشی آن‌ها را با مشکل روبه‌رو خواهید کرد.

برای مرطوب کردن پوست صورت فقط به روغن صورت تکیه نکنید

 اگرچه روغن‌های گیاهی می‌توانند رطوبت را حفظ کنند، اما حاوی مرطوب‌کننده نیستند، به این معنی که نمی‌توانند آبرسانی صحیح را به پوست شما انجام دهند. برای پوست‌های کم آب، به‌دنبال محصولی با مرطوب‌کننده‌های طبیعی مانند اسیدهیالورونیک، انواع روغن‌ها و عسل باشید که آب را به داخل پوست شما بکشاند.

مرطوب‌کننده شما همچنین باید دارای نرم‌کننده‌های طبیعی مانند روغن‌های گیاهی باشد که رطوبت را مسدود می‌کند. اگر تمایل به استفاده از روغن صورت دارید، توصیه می‌شود بعد از مرطوب‌کننده از آن استفاده کنید، زیرا مواد آبرسان موجود در مرطوب‌کننده شما، بعد از روغن به‌خوبی جذب نمی‌شوند.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

گردن خود را فراموش نکنید

در حالی که محصولاتی وجود دارند که به‌طور خاص برای قسمت پوست گردن فرموله شده‌اند اما مهم است که این ناحیه را مرطوب نگه دارید.

برخلاف صورت، گردن شما غدد چربی زیادی ندارد، به این معنی که رطوبت‌رسانی به آن آسان نیست. افزایش سن و کاهش تولید کلاژن باعث می‌شود که این ناحیه ظریف، بیشتر مستعد چین‌وچروک شود. مرطوب کردن پوست صورت و گردن به‌طور روزانه از خشکی آن جلوگیری کرده و به کاهش خشکی و بروز چین‌وچروک کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم آبرسان پوست

در استفاده از مرطوب‌کننده، بهتر است از روش‌های اشتباه دوری کنید، تا بهترین بازدهی و نتیجه را از مراقبت پوست خود ببینید.

۷ اشتباه رایج در مرطوب کردن پوست صورت

در استفاده از مرطوب‌کننده، بهتر است از روش‌های اشتباه دوری کنید، تا بهترین بازدهی و نتیجه را از مراقبت پوست خود ببینید. برخی از مهم‌ترین اشتباهات در استفاده از مرطوب کننده عبارتند از:

استفاده از مرطوب‌کننده روی پوست خشک

پوست خشک معمولاً دارای تجمع سلول‌های مرده روی سطح آن است. این لایه در بالایی‌ترین قسمت پوست ایجاد می‌شود که بعیداست هیچ مرطوب‌کننده‌ای از آن عبور کند.

اگر می‌خواهید مرطوب‌کننده‌ به پوست خشک شما نفوذ کند، ابتدا لایه‌برداری کنید. یک اسکراب خانگی ملایم با عسل و ماست را امتحان کنید. پس از اتمام لایه‌برداری، مرطوب‌کننده را به پوست خود بمالید. توصیه می‌شود بعد از شستشوی پوست و بلافاصله قبل از تبخیر رطوبت روی آن، از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا به‌خوبی جذب شده و در منافذ حفظ شود.

مالیدن بیش‌ازحد مرطوب‌کننده روی پوست

درصورت مالیدن زیاد مرطوب‌کننده برروی پوست صورت خود، شما بین دست‌ها و پوستتان اصطکاک ایجاد می‌کنید، که به این شکل مقداری از آب موجود در مرطوب‌کننده قبل از اینکه فرصتی برای جذب پیدا کند تبخیر می‌شود. درست این است که به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای شکل، به مرطوب کردن پوست صورت خود بپردازید.

انتخاب مرطوب‌کننده اشتباه

درصورتی که شک دارید محصول موردنظر برای شما مناسب است یا خیر، بهتراست به عواملی چون اجتناب از موادمضر بالقوه مانند عطرهای شیمیایی، پترولاتوم، پارابن و موارد مشابه، و توجه به ترکیبات طبیعی محصول دقت کنید. انواع پوست‌های خشک‌تر معمولاً با روغن نارگیل سازگار هستند، در حالی که آنهایی که مستعد پوست چرب هستند ممکن است روغن هسته انگور یا آووکادو را ترجیح دهند.

تکیه بر چربی طبیعی پوست

کسانی که پوست چرب دارند اغلب احساس می‌کنند آخرین چیزی که نیاز دارند رطوبت بیشتر است. یکی از اشتباهات بزرگ همین است. این درحالی‌ست که پوست چرب شما ممکن است بیشتر از سایر انواع پوست‌ها، به کمبود رطوبت واکنش نشان دهد.

به این شکل که برای حفظ تعادل پوستی خود مجبور است رطوبت بیشتری را تولید کند. استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب برای هر پوستی، حتی پوست چرب ضروری‌ است.

استفاده نامنظم از مرطوب‌کننده برای مرطوب کردن پوست صورت

مانند بقیه بدن، پوست شما نیز در یک روال عادی قرار می گیرد. به‌طور مثال اگر روزی دو بار مرطوب‌کننده می‌زنید، و سپس برای چند روز فقط یک‌بار در روز استفاده می‌کنید، انتظار واکنش از پوست خود را داشته باشید.

در این شرایط ممکن‌است پوست شما خشک شده، منافذ آن مسدود شود یا با تولید چربی بیشتری واکنش نشان دهد. توصیه می‌شود، هر برنامه‌ای که برای مراقبت از پوست خود دارید، سعی کنید به آن پایبند باشید، تا بهترین نتیجه را از تلاش و توجه خود ببینید.

استفاده از مرطوب‌کننده فقط برای برخی از قسمت‌های بدن

 پوست بزرگترین عضو در کل بدن ما است که به‌عنوان یک سیستم یکپارچه و منظم عمل می‌کند. اگر رطوبت‌رسانی و مرطوب‌کردن بخش بزرگی از آن را نادیده می‌گیرید، باید بدانید که درواقع زیبایی و سلامت بخش بزرگی از خود را نادیده گرفته‌اید.

بهتراست بعد از هر دوش گرفتن یا حمام، روی تمام بدن خود مرطوب‌کننده بمالید. درصورت امکان می‌توانید از مرطوب‌کننده و محصولات متناسب با قسمت‌های مختلف بدن استفاده کنید.

هرگز مرطوب‌کننده را تغییر نمی‌دهید

اگر به یک نوع مرطوب‌کننده وفادار هستید که مدت زمان زیادی نیز از آن گذشته، باید بدانید که وفاداری شما نادرست است. زیرا پوست با افزایش سن و تغییر در شرایط مختلف، تغییر می‌کند.

در 40 سالگی نسبت به 30 سالگی شما به مواد و ترکیبات جدیدی برای مرطوب کردن پوست صورت خود و سلامت آن نیاز دارید و تقریباً هر دهه به همین ترتیب ادامه می‌یابد. همچنین اگر به آب‌وهوای متفاوتی نقل‌مکان می‌کنید، ممکن‌است پوست شما به مرطوب‌کننده کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشد.

اگر تغییرات هورمونی (یائسگی، بارداری) را تجربه کنید، پوست شما نیز تغییر خواهد کرد. حتی اگر رژیم‌غذایی خود را تغییر دهید، احتمالاً متوجه تغییر در پوست خود نیز خواهید شد. دقت داشته باشید که برای تمامی این تغییرات، باید محصولات محافظت از پوست خود را نیز تغییر دهید، زیرا واکنش‌های پوستی متفاوتی را شاهد هستید.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست را فراموش نکنید!

ماسک خانگی آووکادو یکی دیگر از راه‌های طبیعی برای مرطوب کردن پوست صورت است

۱۰ مرطوب کننده‌ طبیعی پوست که معجزه می‌کنند

مرطوب کردن پوست صورت با روغن‌ها و درمان‌های طبیعی، انتخاب بسیاری از افراد است. زیرا می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولاتی باشد که حاوی الکل و عطر بوده که درنهایت تحریک، التهاب، واکنش آلرژیک و خشکی پوست را درپی دارند.

برخلاف لوسیون‌ها و کرم‌های مبتنی‌بر آب یا آن‌هایی که حاوی موادنگهدارنده هستند، روغن‌های خالص پایه‌ای طبیعی داشته که آنها را به درمان‌های عالی برای خشکی پوست تبدیل کرده است. برای این‌کار شما می‌توانید از روش‌های زیر برای رطوبت‌رسانی طبیعی به پوست خود استفاده کنید:

  • استفاده از روغن زیتون:  روغن زیتون، یک روغن طبیعی عالی‌ست که به‌عنوان یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده عمل می‌کند. کافی‌ست فقط روغن را به پوست خود بمالید و یک پارچه گرم و مرطوب روی صورت خود قرار دهید تا سرد شود، سپس روغن اضافی را پاک کنید. این ماده، روغن طبیعی پوست شما را از بین نبرده و درعین حال به تمیزی و سلامت پوست شما کمک می‌کند.
  • استفاده از ماسک آووکادوی طبیعی: ماسک خانگی آووکادو یکی دیگر از راه‌های طبیعی برای مرطوب کردن پوست صورت است. ابتدا، نصف آووکادو را پوره کرده و آن را با 1 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. همچنین می‌توانید 1 قاشق غذاخوری عسل را برای پوست بسیار خشک اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.
  • استفاده از اسکراب طبیعی روغن زیتون و شکر: با استفاده از ترکیب روغن‌زیتون و شکر یک اسکراب لایه‌بردار طبیعی مرطوب‌کننده ایجاد کنید. ابتدا نصف فنجان شکر را با 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون ترکیب کنید. در صورت تمایل، می‌توانید اسانسی مانند اسطوخودوس را نیز اضافه کنید، که عطر طبیعی به اسکراب می‌افزاید و باعث آرامش می‌شود. اسکراب را به آرامی روی پوست خود بمالید و سپس آن را بشویید. در آخر، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا سلامت پوست تازه لایه‌برداری شده را حفظ کند.
  • استفاده از بلغور جو دوسر: استفاده از یک فنجان بلغور جو دوسر در حمام گرم می‌تواند به‌طور طبیعی پوست خشک را آبرسانی کند. همچنین جو دوسر دارای خواص تسکین‌دهندگی بالایی است. استفاده از این محصول به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت آب حمام را حفظ کند.
  • استفاده از ماسک عسل و جو دوسر: برای انجام یک لایه‌برداری طبیعی و خانگی، بهتراست از ترکیب بلغور جو دوسر با عسل استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری جو را با 1 قاشق غذاخوری عسل و کمی آب مخلوط کنید. می‌توانید از آن فقط برای لایه‌برداری و شستشوی فوری یا به‌عنوان یک ماسک تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده استفاده کنید که در این صورت، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
  • استفاده از روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست صورت: روغن نارگیل در دمای اتاق جامد می‌شود، بنابراین از آن به عنوان کرم مرطوب‌کننده هنگام خواب یا هر زمان دیگر استفاده کنید. علاوه‌بر مرطوب کردن پوست صورت، می‌توانید از آن برای بهبود پاشنه‌ها و دست‌های ترک خورده نیز بهره ببرید.
  • استفاده از روغن طبیعی در حمام: روغن‌های طبیعی برای مرطوب کردن پوست صورت و کمک به ایجاد مجدد سد طبیعی پوست، که اغلب در اثر شستشوی مکرر با آب و صابون‌ آسیب می‌بیند، عالی هستند. به غیر از روغن‌زیتون یا روغن‌نارگیل، می‌توانید سایر روغن‌های طبیعی را که فاقد موادمحرک هستند، از جمله روغن‌های جوجوبا، آرگان و آووکادو را نیز امتحان کنید. مقدار کمی از روغن موردعلاقه خود را حین و بعد از حمام روی پوست خود بمالید تا نرم و مرطوب بماند.
  • استفاده از کمپرس شیر: شیر دارای خواص ضدالتهابی طبیعی است. همچنین اسیدلاکتیک، که یک لایه‌بردار ملایم و طبیعی‌ست، در شیر وجود دارد. برای تهیه کمپرس شیر، یک پارچه تمیز (مانند یک دستمال یا حوله) را در یک کاسه شیر خنک خیس کرده و آن را روی پوست خود قرار دهید. این کمپرس را به‌طور همیشگی و هر بار 10 دقیقه برای حفظ زیبایی و طراوت پوست خود استفاده کنید.
  •  استفاده از لایه‌بردار آنزیم میوه: آنزیم‌های میوه می‌توانند در فصل و هوای خشک، پوست شما را نجات دهند. این اسیدهای آلفاهیدروکسی برای لایه‌برداری ملایم سلول‌های مرده پوست روی صورت و بدن عالی هستند. توصیه می‌شود دو بار در هفته از شستشو یا ماسک حاوی آنزیم میوه استفاده کنید.
  • استفاده از آلوئه‌ورا: ژل آلوئه‌ورا می‌تواند در ماه‌های خشک زمستان مفید باشد. کاهش قرمزی و تحریک ناشی از خشکی زیاد هوا، کاهش علائم پیری و همچنین جوش‌های آکنه از مزیت‌های آن است.

مرطوب کردن پوست صورت هر روز فقط یک یا دو دقیقه از وقت شما را می‌گیرد، اما مزایای طولانی‌مدتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بهتر است زمانی را برای محافظت از پوست خود در برابر عوامل محیطی مختلف اختصاص دهید و هر روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر نمی‌دانید کدام نوع مرطوب‌کننده برای پوست شما مناسب است، با پزشک پوست خود مشورت کنید.

منبع ++++

علت خشکی پوست و نياز به مرطوب کردن پوست صورت چیست؟

خشکی پوست معمولا جدی نیست. در بیشتر موارد، عواملی مانند هوای سرد یا گرم، رطوبت کم موجود در هوا و… باعث ایجاد آن می‌شود. استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست، مرطوب کردن پوست صورت و اجتناب از استفاده از شوینده‌های خشن و خشک کننده پوست، از جمله کارهایی‌ست که شما می‌توانید برای بهبود پوست خود انجام دهید.

از مزایای مرطوب کردن پوست صورت چیست؟

گوش‌ها، گردن و صورت از جمله این قسمت‌ها هستند. لازم به ذکراست که پوست تازه و نو، بیشتر مستعد آسیب ناشی از تأثیرات اشعه‌های خورشید و آب‌وهوای نامناسب است. اینها مناطقی هستند که بیشترین خطر ابتلا‌به سرطان پوست را دارند. با توجه به این عوامل و این موضوع که پوست در این نواحی انعطاف کمتری دارد، مرطوب کردن پوست صورت، گوش و گردن از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. زیرا زمانی که پوست مرطوب باشد، سالم‌تر و جوان‌تر نیز هست.

کاهش مشکلات پوستی چگونه انجام میشود؟

هنگامی که پوست شما خشک می‌شود، به‌دلیل عدم تعادلی که رخ می‌دهد، شاهد مشکلات زیادی روی پوست خود خواهید بود. افزایش قرمزی و التهاب، تشدید آکنه و حتی براق‌شدن پوست در اثر تولید بیش‌ازحد چربی از متداول‌ترین نتایج آن است. برای جلوگیری از این امر، چیزی که نیاز است مرطوب کردن پوست صورت با استفاده از یک مرطوب‌کننده سازگار با شرایط پوستی شما است.

۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی