آبرسانی به پوست را فراموش نکنید!
۲ آبان ۱۴۰۰ ۲۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آبرسانی به پوست را فراموش نکنید! + نکات مهمی و اشتباهات رایج آبرسانی پوست

به این مطلب امتیاز دهید

هیدرودرمی یا همان آبرسانی به پوست در واقع دادن رطوبت به پوست از راه بیرونی است. در این روش به علت رطوبت رسیدن به سلول‎های لایه شاخی و تورم سلول، پوست شاداب می شود و فرد احساس خوبی درمورد کیفیت پوست خود می‎کند. اما باید بدانیم آبرسانی عملی موقت است و اثر آن دائمی نیست. لذا پیشنهاد می شود قبل از مهمانی یا مراسم خاص این کار انجام شود.

آبرسانی به پوست

سن مناسب برای آبرسانی چه سنی است؟

 با افزایش سن، چین و چروک صورت افزایش می‎یابد. این امر در پوست‎های خشک بیشتر مشاهده می‎شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راه‎های زیادی برای حفظ رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‎گیرد. یکی از این راه‎ها آن است که با تزریق مواد جاذب آب، پوست را هیدراته می‎کنند. 

معمول‎ترین روش، مزوتراپی است. در این روش هیالورونیک‌اسید که یک گلیکوپروتئین جاذب آب است به پوست اهدا می‎شود تا کمبود آب در آن جبران شود. در واقع هیالورونیک ‌اسید در پوست همه وجود دارد ولی با افزایش سن، مقدار آن در پوست کاهش می‎یابد و به همین دلیل است که با افزایش سن پوست خشک می‎شود. آبرسانی یک کار درمانی نیست و افرادی که پوست خوب و تغذیه مناسبی دارند نیاز به این کار ندارند. خوردن آب کافی (۸ لیوان آب در روز) و خوردن کافی میوه و سبزی به داشتن پوست خوب کمک می‎کند و فرد را از هیدرودرمی بی نیاز می‎کند.

چه نوع پوستی به آبرسانی نیاز دارند؟

بعضی افراد بعد از عمل آبرسانی پوست، از کرم‎های مرطوب کننده و چرب استفاده می‎کنند، به افرادی که خود دارای پوست چرب می باشند، این کار پیشنهاد نمی‎شود. چراکه این افراد مستعد جوش زدن هستند و استفاده از این نوع کرم‎ها سبب جوش زدن بیشتر آنان می‎شود.

اما کسانی که پوست خشک و نرمال دارند، می‎توانند این کار را انجام دهند و از مزایای آن بهره مند شوند. در مجموع هیدرودرمی به افرادی که پوست خشک و چرب دارند توصیه می‎شود. افراد با پوست به شدت خشک پس از عمل هیدرودرمی باید از کرم‎های مرطوب کننده قوی استفاده کنند تا رطوبت پوستشان حفظ شود.

به پوستت جون تازه بده

آبرسانی به پوست در منزل

بهترین روش برای آبرسانی در منزل این است که از دستگاه بخور استفاده کنید و اسیدهای ضعیف میوه که لایه‎های شاخی را بر میدارد به پوست داد. در این روش، درواقع بخار آب در پوست جذب می‎شود. البته توجه به این نکته ضروری است که بعد از بخور، باید از کرمهای مرطوب کننده استفاده شود تا رطوبت در پوست حفظ گردد.

بیشتر بخوانید:راهنمای استفاده از کرم آبرسان پوست 

بهترین روش برای آبرسانی در منزل این است که از دستگاه بخور استفاده کنید و اسیدهای ضعیف میوه که لایه‎های شاخی را بر میدارد به پوست داد
بهترین روش برای آبرسانی در منزل این است که از دستگاه بخور استفاده کنید

بهترین روش برای آبرسانی در منزل این است که از دستگاه بخور استفاده کنید و اسیدهای ضعیف میوه که لایه‌های شاخی را بر میدارد به پوست داد

آبرسانی به پوست چه فواید و چه عوارضی دارد؟

این کار باعث شادابی و زیبایی پوست می‌شود ضمن اینکه آبرسانی باعث می‎شود چین و چروک سطحی پوست هم کمتر به نظر برسد. عارضه‌ای هم ندارد.

برای داشتن پوستی شاداب در سنین مختلف (جوانی، میانسالی، پیری) چه‌کار باید انجام داد؟

خانم‌ها برای اینکه پوستی شاداب داشته باشند، اول باید عواملی که پوست را خراب می‌کنند بشناسند. با دانستن این موارد و حفظ پوست در برابر آن‎ها از صدمات جدی پوستی جلوگیری می‎شود. واضح است اگر از آسیب پوستی جلوگیری شود سلامت پوست در حد بالاتری خواهد بود. در این صورت پوست ظاهری شاداب تر و بشاش دارد.

نورآفتاب

نورآفتاب برای همه مضر است. اشعه فرابنفش باعث ایجاد لک، سرطان پوست و… می‌شود. کسانی که پوست سفید، چشم و موی روشن دارند، بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین اولین کار، استفاده از ضدآفتاب و پرهیز از نور آفتاب است. استفاده از کلاه با ۵/۷ سانتی‌متر لبه و عینک آفتابی هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. باید ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، کرم ضدآفتاب را زد و هر ۲ یا ۳ ساعت آن را تمدید کرد.

خانم‌ها برای اینکه پوستی شاداب داشته باشند، اول باید عواملی که پوست را خراب می‌کنند بشناسند.
خانم‌ها برای اینکه پوستی شاداب داشته باشند، اول باید عواملی که پوست را خراب می‌کنند بشناسند.

آیا این آبرسانی نیاز به تخصص دارد؟

بعضی از آرایشگاه‌ها کار آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند. انجام برخی اقدام‌ها مانند پیلینگ با اسید میوه ضعیف یا هیدرودرمی‌ به‌وسیله افرادی که آموزش ‌دیده‌اند در آرایشگاه‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما متاسفانه این اقدام‌ها را افرادی انجام می‌دهند که تبحری در آن ندارند.

مثلا عده‌ای پیلینگ را با اسید قوی میوه انجام می‌دهند که باعث سوختگی پوست، ایجاد لک سفید و عوارض دیگر خواهد شد. مواردی داشته‌ایم که دچار این عوارض شده‌اند و مجبور شده‌ایم از لیزردرمانی برای بهبود نسبی آنها استفاده کنیم.

در برخی آرایشگاه‌ها کسانی به این امور می‌پردازند که مدارک این کار را اغلب از خارج از کشور گرفته‌اند. آنها قابل‌اعتمادند؟ نمی‌شود به این مدارک اعتماد کرد.

برخی از این افراد حتی به آن کشور هم نرفته‌اند و در عرض یک هفته می‌توانند این مدرک را بگیرند و اتفاقا مدرک باعث می‌شود جسورتر بشوند و کارهایی که اطلاعات چندانی هم در موردشان ندارند، انجام بدهند، بنابراین حتما باید برای این اقدام‌ها به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد.

اگر کسی مشکل خاصی مثل لک یا خال جدید پیدا کرد، حتما باید با متخصص پوست مشورت کند. گاهی از بیماری‌های پوستی با غفلت می‎گذریم یا به افراد ناآگاه مراجعه می‌شود. غافل از اینکه بعضی بیماری‌ها اول به صورت خال خود را نشان می‌دهند و اقدام‌های درمانی نسنجیده‌ای مانند سوزاندن آن خال به‌وسیله افراد ناآگاه، ممکن است باعث مرگ بیمار هم بشود.

اسکین اسکرابر، درما اف

بیشتر بخوانید: مرطوب کردن پوست

هیدرودرمی چیست؟

هیدرودرمی یا همان آبرسانی به پوست در واقع دادن رطوبت به پوست از راه بیرونی است. در این روش به علت رطوبت رسیدن به سلول‎های لایه شاخی و تورم سلول، پوست شاداب می شود و فرد احساس خوبی درمورد کیفیت پوست خود می‎کند.

بهترین روش ابرسانی در منزل چگونه است؟

بهترین روش برای آبرسانی در منزل این است که از دستگاه بخور استفاده کنید و اسیدهای ضعیف میوه که لایه‎های شاخی را بر میدارد به پوست داد. در این روش، درواقع بخار آب در پوست جذب می‎شود. البته توجه به این نکته ضروری است که بعد از بخور، باید از کرمهای مرطوب کننده استفاده شود تا رطوبت در پوست حفظ گردد.

آبرسانی به پوست چه فواید و چه عوارضی دارد؟

این کار باعث شادابی و زیبایی پوست می‌شود ضمن اینکه آبرسانی باعث می‎شود چین و چروک سطحی پوست هم کمتر به نظر برسد. عارضه‌ای هم ندارد.

چه نوع پوستی به آبرسانی نیاز دارند؟

بعضی افراد بعد از عمل آبرسانی پوست، از کرم‎های مرطوب کننده و چرب استفاده می‎کنند، به افرادی که خود دارای پوست چرب می باشند، این کار پیشنهاد نمی‎شود. چراکه این افراد مستعد جوش زدن هستند و استفاده از این نوع کرم‎ها سبب جوش زدن بیشتر آنان می‎شود.اما کسانی که پوست خشک و نرمال دارند، می‎توانند این کار را انجام دهند و از مزایای آن بهره مند شوند. در مجموع هیدرودرمی به افرادی که پوست خشک و چرب دارند توصیه می‎شود. افراد با پوست به شدت خشک پس از عمل هیدرودرمی باید از کرم‎های مرطوب کننده قوی استفاده کنند تا رطوبت پوستشان حفظ شود.

۲ آبان ۱۴۰۰ ۲۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

27 دیدگاه برای آبرسانی به پوست را فراموش نکنید! + نکات مهمی و اشتباهات رایج آبرسانی پوست

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی