مناسب‌ترین آرایش چشم برای عینکی ها
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

مناسب‌ترین آرایش چشم برای عینکی ها

1/5 - (1 امتیاز)

یکی از دغدغه‌های مهم برای خانم‌هایی که عینک می‌زنند، این است که «چطور آرایش کنم که از پشت عینک زیبا‌تر به‌نظر برسم؟!» آرایش و عینک می‌توانند باهم ترکیبی عالی باشند و باید بگوییم که آرایش کردن برای خانم‌هایی که عینک می‌زنند کار سخت و دشواری نیست، فقط لازم است که چند تکنیک را در آرایش کردن رعایت کنند. زیرا رعایت همین تکنیک‌های ساده تاثیر زیادی روی زیباتر شدن خواهد گذشت. البته این افراد باید این مورد را هم درنظر بگیرند که فریم عینک، روی زیبایی نیز اثرگذار است و باید در انتخاب آن دقت کنند. در ادامه چند تکنیک در مورد آرایش چشم برای عینکی ها بیان خواهیم کرد.

آموزش آرایش برای عینکی‌ها

نکته دیگر که در آرایش چشم برای عینکی‌ ها باید در نظر گرفته شود، توجه به فریم عینک است، چرا که انواع فریم عینک می‌تواند بر روی صورت و زیبایی آن تاثیر بگذارد. برای مثال عینک‌هایی هستند که فریم آن‌ها سایه‌هایی را در اطراف چشم ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل به کمک تکنیک کانتورینگ می‌توان زیر چشم و مرکز بینی را روشن‌تر کرد.

البته این افراد باید این مورد را هم درنظر بگیرند که فریم عینک، روی زیبایی نیز اثرگذار است و باید در انتخاب آن دقت کنند.
البته این افراد باید این مورد را هم درنظر بگیرند که فریم عینک، روی زیبایی نیز اثرگذار است و باید در انتخاب آن دقت کنند.

به‌کارگیری این تکنیک صورت را شاداب‌تر نشان می‌دهد و چشم‌ها را برجسته می‌کند. همچنین در صورت تمایل می‌توان با برنز کردن استخوان گونه، بالای پیشانی و دو طرف بینی را کاملا کانتور کرد. در این روش لازم است که فونداسیون هایلایت و برنز‌کننده، با آرایش صورت با رنگ طبیعی ترکیب شود.

خانم‌هایی که ازعینک با فریم‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر استفاده می‌کنند، بهتر است ابرو‌های‌شان را با رنگ طبیعی پر کنند که موجب تمرکز روی چشم‌های‌شان باشد. یکی از روش‌های مناسب برای پرکردن ابرو استفاده از مداد ابرو یا سایه ابرو است که باید با حرکات کوتاه، ابرو را پر کنند و ظاهر طبیعی به آن بدهند.

در کل فریم عینک در مدل آرایش کردن خیلی تاثیر‌گذار است و مجله‌های زیبایی پیشنهاد می‌کنند که افرادی که فریم‌های برجسته دارند بهتر است آرایش چشم‌شان ظریف و طبیعی باشد. البته که این بهترین انتخاب نیست.

برای جذاب کردن چشم‌ها می‌توان خط چشم گربه‌ای خیلی شیکی کشید یا از مژه‌های باریک با رنگ سایه چشم‌گیر استفاده کرد. برای انتخاب رنگ سایه هم توجه به رنگ فریم عینک ضروری است. مثلا اگر از رنگ‌های روشن برای سایه استفاده شده، لازم است رنگ فریم متفاوت باشد.

به پوستت جون تازه بده

ابروها در آرایش مخصوص عینکی‌ها

یکی از تکنیک‌های دیگر در آرایش چشم برای عینکی ها توجه به فرم ابرو و فریم عینک است. مثلا اگر قاب عینک نازک و ظریف است، ابرو‌ها نمایش بیشتری دارند و لازم است که وقت بیشتری برای آرایش ابروگذاشت و آن‌ها را مرتب کرد. اگر فریم عینک چهار‌گوش و ضخیم است، نیازی نیست که زمان زیادی را برای تمیز کردن ابرو صرف کنند، زیرا در این حالت ابرو‌ها کمتر دیده می‌شوند. البته دلیل نمی‌شود که نسبت به فرم ابرو بی‌توجه باشید.

عینک‌هایی که لنز بزرگ دارند، باعث می‌شوند که چشم‌ها درشت‌تر دیده شوند. در این‌صورت موهای اضافی ابرو بهتر مشخص می‌شود. پس بهتر است که موهای دور‌چشم و ابرو همیشه تمیز باشند، زیرا که آرایش ابرو تاثیر زیادی روی بهتر شدن میکاپ دارد.

خانم‌هایی که ابروی پهن دارند و فریم عینک‌شان هم بزرگ است، نباید زیاد ابروهای‌شان را آرایش کنند. از نکات دیگری که روی آرایش عینکی‌‎ها تاثیر‌گذار است، رنگ کردن ابرو‌های نازک است، در این حالت ابروها بهتر به چشم می‌آیند.

به‌عنوان نکته آخر باید بگوییم که توجه به متناسب بودن قاب عینک و میزان ضخامت ابرو هم اهمیت زیادی دارد. اگر قاب ضخیم است، بهتر است که ابرو‌ها هم روشن‌تر یا نازک‌تر باشد ولی اگر قاب عینک ظریف باشد یا قابی برای عینک وجود نداشته‌باشد، بهتر است ابرو‌ها تیره‌تر و پهن‌تر باشند.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت بعد از بوتاکس؛ مضرات، فواید و روش صحیح!

 توصیه ما به خانم‌های عینکی، کشیدن خط چشم است.
توصیه ما به خانم‌های عینکی، کشیدن خط چشم است.

خط چشم مناسب برای مدل آرایش چشم با عینک

آرایش چشم برای تمامی خانم‌ها اهمیت دارد و نیمی از زیبایی خانم‌ها مربوط به آرایش چشم‌هایشان خواهد بود، به‌همین علت سعی می‌کنند که جذاب‌ترین آرایش را برای چشم‌هایشان انتخاب کنند. البته اهمیت این موضوع برای خانم‌های عینکی بیشتر است و به دنبال راهی هستند که چشم‌هایشان را برجسته‌تر کنند.

توصیه ما به خانم‌های عینکی، کشیدن خط چشم است. برای خانم‌هایی که چشم‌های درشت دارند و مژه‌هایشان هم کم‌پشت است، خط چشم بهترین انتخاب است تا فضای خالی بین پلک و مژه‌هایشان را بپوشاند.

برای خانم‌هایی که چشم‌های بادامی دارند، خط چشم دنباله‌دار پیشنهاد می‌شود. نکته مهمی که موقع آرایش چشم برای عینکی ها وجود دارد، توجه به ضخامت قاب عینک و میزان پهن بودن خط چشم است. قاب عینک می‌تواند جلوی دیده شدن خط چشم را بگیرد.

برای زیبا‌ترشدن آرایش، تناسب بین پهنی ابرو، رنگ سایه و میزان ضخامت قاب عینک اهمیت زیادی دارد. برای زیباتر دیده شدن پیشنهاد می‌شود که بین آیتم‌های نامبرده، یکی دو مورد را نازک و مات انتخاب کنید. پیشنهاد دیگری که موقع خط چشم کشیدن داریم این است که، خط چشم خارج از خط مژه کشیده شود تا دید بهتری داشته‌باشد.

عینکی‌ها چگونه سایه بزنند؟

انتخاب رنگ سایه برای عینکی‌ها اهمیت زیادی دارد. برای افرادی که می‌خواهند رنگ سایه از زیر فریم عینک، نمای زیادی داشته‌باشد، رنگ‌های جذاب و روشن انتخاب خوبی است. استفاده از رنگ‌های نود و مات هم برای افرادی مناسب است که تمایل زیادی به نمایش سایه خود ندارند، زیرا این رنگ‌ها در زیر فریم‌های عینک نمایی ندارد.

نکته دیگری که موقع آرایش چشم برای عینکی ها باید به آن توجه کرد، توجه به هارمونی رنگ قاب عینک، سایه و رژ لب است. پیش از این‌که رنگ سایه انتخاب شود باید به رنگ فریم عینک دقت کرد تا هماهنگی خوبی بین آن‌ها ایجاد شود.

انتخاب رنگ سایه چشم کاملا سلیقه‌ای است، اما برای این‌که آرایش و چهره شیک به‌نظر برسد، بهتر است که از رنگ‌های تند و آرایش غلیظ خودداری کنید.

تکنیک‌های ریمل زدن برای عینکی ها

آرایش چشم برای عینکی ها چالش‌های بیشتری دارد. برای مثال خانم‌هایی که عینک نمی‌زنند، موقع ریمل زدن فقط نگران ریزش ریمل و کثیف شدن زیر چشم‌شان هستند، اما خانم‌های عینکی، علاوه بر این موضوع، نگران لکه‌دار شدن عینک‌شان هم هستند.

برای هر دو دسته پیشنهاد می‌کنیم که از ریمل ضدآب استفاده کنند. و البته خانم‌های عینکی بهتر است به سراغ ریمل‌هایی بروند که حجم‌دهنده یا فر‌کننده هستند تا از زیر شیشه عینک زیبا‌تر به‌نظر بیایند. برای خانم‌های عینکی استفاده از ریمل‌های بلند‌کننده پیشنهاد نمی‌شود، چون شیشه عینک‌شان را خراش می‌دهد.

برای خانم‌های عینکی استفاده از ریمل‌های بلند‌کننده پیشنهاد نمی‌شود، چون شیشه عینک‌شان را خراش می‌دهد.
برای خانم‌های عینکی استفاده از ریمل‌های بلند‌کننده پیشنهاد نمی‌شود، چون شیشه عینک‌شان را خراش می‌دهد.

استفاده درست از کانسیلر

افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، تیرگی زیر چشم‌شان زیاد است و چین و چروک‌های دور چشم‌شان هم به خوبی مشخص است. بهتر است برای پوشش این موارد از یک کانسیلر مناسب استفاده شود. استفاده از کانسیلر علاوه بر پوشاندن چنین عیوبی موجب تثبیت آرایش و مرتب ماندن آن هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: مضرات آرایش صورت را بشناسید 

هماهنگی رژگونه و رژ لب در آرایش برای عینکی‌ها

استفاده از یک رژگونه در آرایش صورت اهمیت زیادی دارد. با توجه به رنگ و لعاب آرایش، باید یک رنگ مناسب برای رژگونه انتخاب شود. استفاده از رژگونه‌هایی که تیره هستند، پیشنهاد نمی‌شود و برعکس رژگونه‌هایی که رنگ روشن و شاین‌ دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای برای شما خواهند بود.

انتخاب رژ‌لب هم در آرایش عینکی‌ها مهم است و انتخاب رنگ اشتباه می‌تواند کل چهره را زشت کند. معمولا رنگ‌های روشن و ملایم انتخاب بهتری هستند. موقع انتخاب رنگ رژ‌لب به رنگ فریم عینک هم توجه کنید. البته در صورتی‌که عینک بدون فریم باشد، انتخاب‌های بیشتری برای رنگ رژ‌لب وجود دارد.

استفاده از کرم پودر و زیر ساخت سبک

یکی از مشکلات رایجی که افراد عینکی در آرایش کردن دارند، این است که روی نقاط مختلف صورت‌شان لکه‌های قرمز و فرورفتگی‌هایی وجود دارد که به‌خاطر زدن عینک است. برخی افراد به اشتباه برای پوشاندن این لکه‌ها از کرم پودر‌های سنگین استفاده می‌کنند یا مقدار بیشتری کرم پودر می‌زنند. اما بهترین راه این است که با استفاده درست و کافی از کانسیلر، لکه‌های قرمز پوشانده شوند. 

بیشتر بخوانید: آرایش صورت کشیده ? تکنیک‌های آرایش صورت‌های لاغر

سخن آخر

در کل آرایش چشم اهمیت زیادی برای خانم‌ها دارد  و این مبحث برای خانم‌هایی که از عینک استفاده می‌کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد مربوط به آرایش چشم برای عینکی ها را پوشش دهیم تا این افراد بهترین آرایش را داشته‌باشند و بتوانند با آرایش کردن، زیبایی‌شان را حفظ کنند.

امید داریم رعایت کردن موارد فوق بتواند به خانم‌ها کمک کند که بهترین آرایش را داشته‌باشند. البته نکته مهم دیگری که لازم است به آن اشاره شود، استفاده از مواد آرایشی مرغوب و باکیفیت است. مخصوصا برای چشم که حساسیت زیادی هم دارد.

سوالات متداول:

آرایش برای عینکی‌‌ها چگونه است؟

توجه به فریم عینک ضروری است. عینک‌هایی هستند که فریم آن‌ها سایه‌هایی را در اطراف چشم ایجاد می‌کند. پس باید به کمک تکنیک کانتورینگ می‌توان زیر چشم و مرکز بینی را روشن‌تر کرد. همچنین در صورت تمایل می‌توان با برنز کردن استخوان گونه، بالای پیشانی و دو طرف بینی را کاملا کانتور کرد. خانم‌هایی که ازعینک با فریم‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر استفاده می‌کنند، بهتر است ابرو‌های‌شان را با رنگ طبیعی پر کنند که موجب تمرکز روی چشم‌های‌شان باشد.

عینکی‌ها چگونه سایه بزنند؟

برای افرادی که می‌خواهند رنگ سایه از زیر فریم عینک، نمای زیادی داشته‌باشد، رنگ‌های جذاب و روشن انتخاب خوبی است. استفاده از رنگ‌های نود و مات هم برای افرادی مناسب است که تمایل زیادی به نمایش سایه خود ندارند، زیرا این رنگ‌ها در زیر فریم‌های عینک نمایی ندارد. توجه به هارمونی رنگ قاب عینک، سایه و رژ لب مهم است. پیش از این‌که رنگ سایه انتخاب شود باید به رنگ فریم عینک دقت کرد تا هماهنگی خوبی بین آن‌ها ایجاد شود.

عینکی‌ها چگونه سایه بزنند؟

انتخاب رنگ سایه برای عینکی‌ها اهمیت زیادی دارد. برای افرادی که می‌خواهند رنگ سایه از زیر فریم عینک، نمای زیادی داشته‌باشد، رنگ‌های جذاب و روشن انتخاب خوبی است. استفاده از رنگ‌های نود و مات هم برای افرادی مناسب است که تمایل زیادی به نمایش سایه خود ندارند، زیرا این رنگ‌ها در زیر فریم‌های عینک نمایی ندارد.

منابع: + +

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی