آرایش صورت کشیده
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

آرایش صورت کشیده ? تکنیک‌های آرایش صورت‌های لاغر

به این مطلب امتیاز دهید

تمایل به داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب در بین مردم سراسر دنیا قدمتی چندین هزار ساله دارد. از زمان مصر باستان، افراد به کمک روغن‌های مخصوصی به پوست صورت و بدن خود لطافت می‌بخشیدند و از آن مراقبت می‌کردند. برای نخستین بار، آرایش چشم در بین اهالی مصر رواج پیدا کرد و این شیوه، معنای جدیدی یافت. ترفندهای آرایشی و زیباسازی تا جایی پیش رفت که امروزه آرایش صورت کشیده، گرد و یا سایر فرم‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و اجرای هر یک نیاز به مهارت و شناخت انواع فرم‌های صورت دارد. آگاهی از این مسئله باعث می‌شود شیوه آرایش با فرم چهره هماهنگ گردد و علاوه بر زیبایی، عیوب احتمالی آن را هم بهبود بخشد. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای آرایش صورت‌های کشیده و لاغر ارائه دهیم. پس ما را در ادامه همراهی کنید.

نحوه آرایش صورت کشیده حرفه‌ای

فرم صورت در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و شما هیچ دو نفری را پیدا نخواهید کرد که فرم صورتی کاملا شبیه به یکدیگر داشته‌باشند. انواع فرم‌های صورت شامل گرد، کشیده یا مستطیلی، مثلثی و… می‌شود که هر یک زیبایی و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

آگاهی از این مسئله باعث می‌شود شیوه آرایش با فرم چهره هماهنگ گردد و علاوه بر زیبایی، عیوب احتمالی آن را هم بهبود بخشد.

گاهی کشیدگی بیش از حد صورت باعث می‌شود افراد به دنبال راه‌هایی بگردند که فرم صورت آن‌ها را گرد و کوتاه‌تر از حالت طبیعی نشان دهد و نقاط خالی و فرورفته چهره را پر کند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای گریم صورت‌های لاغر و بهبود ظاهر آن وجود دارد که در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

 در گریم و آرایش صورت کشیده، تلاش بر این است که فرم صورت از حالت کشیدگی بیش از حد خود خارج گردد، زوایای اضافی آن محو شوند و در نهایت صورت حالت گرد و کوتاه‌تری پیدا کند. ابزارهای استفاده شده برای اجرای گریم روی تمامی فرم‌های صورت یکسان هستند. تنها چیزی که تفاوت دارد تکنیک‌های پیاده شده روی چهره خواهد بود.

افراد مختلف، فرم‌های صورت متفاوتی دارند و آن‌چه از نتیجه آرایش انتظار می‌رود این است که ظاهر چهره زیباتر از قبل و عیوب آن اصلاح گردد. صورت‌های لاغر و کشیده، ظاهر بلندی دارند و پهنای پیشانی، استخوان گونه و فک در این فرم معمولا یکسان است. اولین و مناسب‌ترین راه برای ایجاد تغییرات دلخواه روی صورت‌های کشیده، کانتورینگ است. کانتور کردن صورت یک روش عالی برای گرد و کوتاه‌تر نشان دادن چهره شما خواهد بود.

قبل از اضافه کردن خطوط کانتور روی صورت، بهتر است زیرسازی پوست انجام شود. منظور از این کار، یکدست کردن سطح پوست و پوشاندن نقاط تیره، جای جوش و منافذ باز آن است. برای این منظور می‌توان از کرم پودر استفاده کرد. رنگ کرم پودر استفاده شده باید با رنگ پوست طبیعی شما هم‌خوانی داشته‌باشد. پس از این مرحله، پوست شما برای اجرای گریم آماده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت بعد از بوتاکس

به پوستت جون تازه بده

نکات مهم برای آرایش صورت کشیده

در گریم و آرایش چهره کشیده و لاغر، باید روی زیباسازی مرکز صورت تاکید شود تا تمامی نگاه‌ها به گردی وسط چهره معطوف گردد. به این ترتیب کشیدگی فرم آن کمتر به چشم خواهد آمد. چشم‌ها از مهم‌ترین اجزای صورت حین آرایش به شمار می‌روند و برای اجرای یک گریم جذاب و خیره‌کننده مکان کاملا مناسبی هستند.

کشیدن خط چشم‌های پهن و بلند و استفاده از ریمل‌های حجم‌دهنده و مژه مصنوعی می‌تواند به جلب نگاه‌ها به سمت مرکز صورت کمک کند و برای بهبود فرم صورت گزینه مناسبی محسوب شود. رژ گونه، فرصت دیگری برای پهن‌ و گردتر نشان دادن چهره به شمار می‌رود که بهتر است با رنگ ملایم و مات اجرا گردد. استفاده از رنگ‌های تند و براق باعث می‌شود کشیدگی صورت بیش‌تر به چشم بیاید. تنها یک درخشش نرم و ملایم کافی است.

رژ گونه، فرصت دیگری برای پهن‌ و گردتر نشان دادن چهره به شمار می‌رود که بهتر است با رنگ ملایم و مات اجرا گردد.

بیشتر بخوانید: پانچ صورت چیست؟

تکنیک‌های آرایشی برای صورت کشیده و لاغر

 در فرم کشیده و مستطیلی، معمولا چانه کوچک و باریک و طول صورت دو برابر عرض آن است. برخی افراد به دنبال راه‌هایی برای بهبود و زیباتر ساختن فرم چهره خود هستند و دوست دارند جذاب‌تر به نظر برسند. گاهی با اجرای چند تکنیک ساده، می‌توان فرم نامطلوب صورت را تا حدود زیادی اصلاح کرد و نتیجه نهایی آرایش را دلچسب ساخت.

یکی از ساده‌ترین راه‌های گرد کردن فرم صورت، استفاده از تکنیک کانتورینگ است که توسط کرم‌های خیلی تیره یا خیلی روشن روی نواحی مختلفی از صورت مانند فک، پیشانی و شقیقه‌ها اجرا می‌شود. با کمک گرفتن از این شیوه می‌توانید صورتی گردتر و کوتاه‌تر پیدا کنید و از ظاهر چهره خود رضایت بیش‌تری به دست آورید.

برای شروع کار ابتدا با کمک قلم‌مو و کرم پودر خیلی تیره، خطی در امتداد محل رویش موها در بالای پیشانی بکشید. سپس این تیرگی را به کمک پدهای آرایش به سمت پایین کشیده و محوکنید. باید توجه داشته‌باشید که در کانتورینگ نباید هیچ مرزی بین نقاط تیره و روشن صورت ایجاد شود و تمامی سایه‌ها کاملا در یکدیگر محو گردند.

کانتور کردن پیشانی در این گریم، نکته کلیدی به حساب می‌آید، چرا که طول پیشانی در فرم‌های کشیده، بلندتر از حد معمول است. در مرحله دوم، همین خط برنز را در قسمت پایینی چانه هم اضافه و محو کنید. با اجرای این سایه‌ها در دو قسمت بالا و پایین صورت، بخش زیادی از فرم کشیده صورت محو خواهد شد.

برجسته کردن گونه‌ها در این سبک از آرایش اهمیت فراوانی دارد. با برجسته‌ شدن گونه‌ها، این بخش از چهره پهن‌تر به نظر می‌رسد و طبیعتا بر عریض‌تر شدن فرم صورت تاثیر خواهد گذاشت. برای این منظور، کرم پودر تیره را زیر استخوان گونه، در بخش فرورفتگی بزنید و آن را به سمت خارج گونه‌ها محو کنید.

چشم‌ها نقش پررنگی در زیبایی آرایش صورت کشیده ایفا می‌کنند. برای این منظور، چشم‌ها با خط‌های مشکی و پهن آراسته می‌شوند و مژه‌های پر و حالت‌دار هم بر تاثیرگذاری آن‌ها اضافه می‌کند. ابروهای پهن و پر هم باعث می‌شوند صورت شما گرد و کوتاه‌تر به نظر برسد.

با برجسته‌ شدن گونه‌ها، این بخش از چهره پهن‌تر به نظر می‌رسد و طبیعتا بر عریض‌تر شدن فرم صورت تاثیر خواهد گذاشت.

اکسسوری مناسب صورت‌های کشیده

اکسسوری، به لوازم جانبی و تکمیل‌کننده ظاهر و تیپ افراد گفته می‌شود که به منظور هرچه زیباتر جلوه دادن ویژگی‌های فردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کلاه، جواهرات، عینک آفتابی، دستمال گردن یا روسری انواع اکسسوری هستند که هر فرد بر اساس سلیقه و سبک مورد علاقه، می‌تواند برای بهبود وضع ظاهری خود از آن‌ها بهره ببرد.

هماهنگی و تناسب این لوازم با ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری افراد بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم هم‌خوانی این دو با هم، ظاهر افراد نه تنها بهتر نمی‌شود، بلکه تضاد ایجاد شده، تصویری بدشکل و نازیبا را در نظر دیگران به وجود می‌آورد.

هماهنگی و تناسب اکسسوری‌ها با فرم صورت هم تاثیر زیادی بر چهره افراد می‌گذارد و از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مطلب قصد داریم پس از آرایش صورت کشیده، به نحوه انتخاب اکسسوری‌های مناسب برای صورت‌هایی بلند و لاغر بپردازیم.

کلاه یکی از آن مواردی است که می‌تواند جذابیت ظاهری شما را تا حد زیادی افزایش دهد. اما انتخاب کلاه مناسب برای هر فرمی از صورت، نیاز به دقت و توجه فراوان دارد. برای صورت‌های کشیده، کلاه‌هایی با لبه پهن و بلند توصیه می‌شود.

لبه‌های باریک کلاه موجب کشیدگی بیش‌تر چهره شما می‌گردد. در مورد اکسسوری‌های مو در خانم‌ها، استفاده از هدبند و توربان‌هایی که بخشی از پیشانی بلند شما را پوشش می‌دهند، گزینه مناسبی خواهد بود.

استفاده از گوشواره یک روش عالی برای تقویت زیبایی و برجسته ساختن ویژگی‌های مثبت چهره شما به شمار می‌رود. این اکسسوری شما را شیک و مدرن نشان می‌دهد و تاثیری فوق‌العاده بر ظاهر شما خواهد گذاشت. به هنگام خرید جواهراتی مانند گوشواره و گردنبند، توجه به فرم صورت اهمیت بسیاری دارد.

گردنبند و گوشواره‌های بلند و آویزدار برای فرم‌های کشیده و لاغر انتخاب مناسبی نیستند، چرا که باعث می‌شوند کشیده بودن صورت شما بیش‌تر به چشم بیاید. برای این منظور، باید گوشواره‌هایی انتخاب شوند که بر پهن و پر بودن صورت شما تاکید کنند.

به عنوان مثال، انواع حلقه‌ای، آویز کوتاه و گرد مناسب خواهند بود. استفاده از گردنبندهای کوتاه می‌تواند نگاه‌ها را از فرم صورت شما منحرف کند و آن را کوتاه و گرد نشان دهد.

با برجسته‌ شدن گونه‌ها، این بخش از چهره پهن‌تر به نظر می‌رسد و طبیعتا بر عریض‌تر شدن فرم صورت تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت اروپایی

مناسب‌ترین عینک برای صورت‌های کشیده و لاغر مدل‌های مربعی و مستطیلی پهن و افقی هستند. به این دلیل که بخشی از کشیدگی صورت را پنهان می‌کند. مدل‌های گربه‌ای که انتهای رو به بالا دارند هم باعث می‌شوند فرم صورت از حالت کشیدگی خارج شود و گردتر به نظر برسد.

سخن آخر این‌که، میلیاردها انسان روی این کره خاکی زندگی می‌کنند که هر یک با دیگری تفاوت‌های آشکار و پنهان بسیاری دارد. تفاوت در فرم صورت یک امر طبیعی و وابسته به ژنتیک افراد است. امروزه با تکنیک‌ها و ترفندهای دنیای گریم و آرایش می‌توان بخشی از عیوب ظاهری را بهبود بخشید و حس رضایت بیش‌تری برای افراد نسبت به ظاهرشان ایجاد کرد.

آرایش صورت کشیده، یکی از راه‌های اصلاح فرم صورت است که موجب می‌گردد چهره افراد به حالت ایده‌آل آن‌ها نزدیک‌تر شود و احساس بهتری نسبت به خود داشته‌باشند. در کنار آرایش و گریم، توجه به نکات دیگری مانند انتخاب اکسسوری متناسب و هماهنگ با سایر ویژگی‌های ظاهری هم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در نهایت آن‌چه که در گام نخست باید انجام شود، شناخت و آگاهی نسبت به انواع فرم‌های صورت و نحوه تشخیص هر یک خواهد بود. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما کاربردی و مفید واقع گردد.

منبع +++

نکات مهم برای آرایش صورت کشیده چیست؟

کشیدن خط چشم‌های پهن و بلند و استفاده از ریمل‌های حجم‌دهنده و مژه مصنوعی می‌تواند به جلب نگاه‌ها به سمت مرکز صورت کمک کند و برای بهبود فرم صورت گزینه مناسبی محسوب شود. رژ گونه، فرصت دیگری برای پهن‌ و گردتر نشان دادن چهره به شمار می‌رود که بهتر است با رنگ ملایم و مات اجرا گردد. استفاده از رنگ‌های تند و براق باعث می‌شود کشیدگی صورت بیش‌تر به چشم بیاید.

از راه های گرد کردن فرم صورت چیست؟

یکی از ساده‌ترین راه‌های گرد کردن فرم صورت، استفاده از تکنیک کانتورینگ است که توسط کرم‌های خیلی تیره یا خیلی روشن روی نواحی مختلفی از صورت مانند فک، پیشانی و شقیقه‌ها اجرا می‌شود. با کمک گرفتن از این شیوه می‌توانید صورتی گردتر و کوتاه‌تر پیدا کنید و از ظاهر چهره خود رضایت بیش‌تری به دست آورید.

برای صورت کشیده از چه کلاهی باید استفاده کرد؟

کلاه یکی از آن مواردی است که می‌تواند جذابیت ظاهری شما را تا حد زیادی افزایش دهد. اما انتخاب کلاه مناسب برای هر فرمی از صورت، نیاز به دقت و توجه فراوان دارد. برای صورت‌های کشیده، کلاه‌هایی با لبه پهن و بلند توصیه می‌شود.

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی