روغن برای برنزه کردن
۳۰ آبان ۱۴۰۰ ۹ دیدگاه zohre.kh

بهترین روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن + روش صحیح استفاده از انواع روغن برای آفتاب گرفتن

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از مطمئن ترين راه‌ها برای برنزه شدن با ظاهری طبیعی اين است که زير نور خورشيد بنشينيد، پوست خود را در معرض آفتاب قرار دهيد و به مرور زمان برنزه شويد. در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشيد فوايد زیادی مانند جذب ويتامين D دارد، قرار گرفتن در معرض بيش از حد آن نيز می‌تواند مضر باشد. شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های مناسب برای آفتاب گرفتن از این نعمت الهی، بهترین و مناسب‌ترین بهره را ببرید و ظاهری زیبا و دلنشین داشته باشید. اگر به دنبال راهی سالم و ارزان برای برنزه شدن هستید باید بهترین روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن را به خوبی بشناسید.

چرا از روغن و اسپری برنزه کننده استفاده کنیم؟

تایمی که برای برنزه شدن به طور طبيعی در زير نور خورشيد طول می‌کشد، احتمال آسيب پوستی را افزايش می‌دهد و گاهی اوقات آسيب ناشی از نور خورشيد غير قابل برگشت است. گذراندن زمان بیش از حد در زیر نور خورشید به ویژه بدون هیچ گونه محافظ و روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن می‌تواند به پوست آسیب برساند. از جمله عوارض عمده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر به دنبال راهی سالم و ارزان برای برنزه شدن هستید باید بهترین روغن برای آفتاب گرفتن را به خوبی بشناسید.

آفتاب سوختگی: قرار گرفتن در برابر نور خورشید بدون هیچ محافظ و روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن می‌تواند منجر به قرمزی پوست که اغلب با درد و تاول همراه است، شود.

پیری پوست: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورای بنفش در طول عمر، پیری پوست شما را تسریع می‌کند، ممکن است شروع به دیدن چین و چروک، خشکی، افتادگی و ظاهری کدر و چرمی کنید. تغییرات رنگدانه‌ای به نام لکه‌های پیری ظاهر و پوست راحت‌تر کبود می‌شود. همچنین محافظت از کودکان با استفاده از روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن بسیار مهم است زیرا آفتاب سوختگی‌هایی که در دوران کودکی اتفاق می‌افتد اغلب به عنوان بزرگترین خطر برای ابتلا به ملانوم در سنین بالاست.

سرطان پوست (ملانوم): خطرناک‌ترین شکل سرطان پوست است که متاسفانه در بین زنان ۱۸ تا ۳۹ ساله افزایش یافته است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید یا تخت برنزه بزرگترین عامل خطر برای اکثر موارد ملانوم است.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

برای تسریع فرآيند برنزه شدن و کاهش زمان سپری شدن در نور مستقيم خورشيد، مي توانيد از اسپری‌های مناسب و روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن استفاده کنيد. روغن برنزه محصولی پوستی است که تسريع روند برنزه شدن را با افزايش توليد ملانين که رنگدانه‌ای طبیعی در بدن می‌باشد و به پوست رنگ می‌بخشد را انجام می‌دهد که منجر به تيره شدن رنگ پوست شما می‌شود. روغن‌های برنزه و مناسب برای آفتاب گرفتن به شما کمک می‌کنند در زير نور خورشيد عميق‌تر و سريع‌تر برنزه شويد بدون اينکه مجبور باشيد ساعت‌ها در معرض اشعه فرابنفش قرار بگيريد.

برنزه کردن با اسپری نيز روشی برای خود برنزه شدن (يا برنزه شدن بدون آفتاب) است که در اين روش از محصول مورد نظرروی بدن خود اسپری می‌کنيد. اين محصولات می‌توانند بدون قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش UV به پوست شما ظاهری برنزه ببخشند.

محصولات برنزه کننده بدون آفتاب معمولاً روی پوست مالیده می‌شوند.برنزه کردن با اسپری حرفه‌ای نيز موجود است. محصولات برنزه کننده موضعی بدون آفتاب، به طور کلی جایگزین‌های ایمن برای حمام آفتاب در نظر گرفته می‌شوند، البته تا زمانی که طبق دستورالعمل استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: برنزه کردن با قهوه را بیاموزید!

به پوستت جون تازه بده

بهترین روغن برای برنزه کردن و بهترین اسپری برنزه کننده

 افزایش درخشش آفتاب بر روی پوست، تغذیه پوست، و مهم‌تر از همه محافظت از بدن در برابر اشعه‌های UV با دوز بالای SPF، عملکرد سه‌گانه برای یک روغن مناسب برای آفتاب گرفتن  است. اگر روغن برای برنزه کردن را پیدا کنید و مسئولانه از آن‌ها استفاده کنید می توانید از آفتاب تابستانی لذت ببرید.

 روغن‌های برنزه کننده روند برنزه شدن را تسریع می‌کنند و برنزه شدن را هم در داخل و هم در فضای باز افزایش می‌دهند. برخلاف لوسیون‌های برنزه کننده که معمولاً بافت کرمی دارند، روغن‌های برنزه کننده رقیق ترهستند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

پوست، روغن‌های برنزه‌ کننده را سریع‌تر از کرم‌های برنزه کننده جذب می‌کند و خود را مرطوب و آبرسانی می‌کند. برخی از روغن‌های برنزه کننده نیز پوست شما را با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها تغذیه کرده که پوست را در برابر علائم پیری حفظ کرده و از آن محافظت می‌کنند.

بهترین روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن، روغن‌های گیاهی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن نارگيل يک روغن مناسب برای آفتاب گرفتن برای پوست‌های حساس است

روغن نارگيل بهترین روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن

روغن نارگيل يک روغن مناسب برای آفتاب گرفتن برای پوست‌های حساس است اين روغن غنی از اسیدهای چرب است که به جذب بهتر از راه پوست کمک می‌کند. همچنين دارای SPF پایینی است که در مورد محافظت در برابر آفتاب، پايين اما برای برنزه کننده دارای سطح مناسبی است.

روغن آووکادو

روغن آووکادو حاوی اسیدهای چرب ضروری و ويتامين‌ها است که به تسکين پوستی که در معرض نور خورشيد قرار گرفته است کمک می‌کند.

روغن زيتون مناسب‌ترین روغن برای برنزه کردن پوست

روغن زيتون به دلیل دارا بودن ميزان بالاي ويتامين E و همچنين خواص آنتی اکسیدانی روغنی مناسب برای آفتاب گرفتن است که پوست را تسکين و مرطوب می‌کند تا پوست بدون آفتاب سوختگی،برنزه شود و در عین حال به آن کمک می‌کند تا ظاهری طلايی داشته باشد. روغن زيتون به حفظ سلامتی شما از جمله سلامت پوست کمک می‌کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا درمانی است که برای پوست‌های آفتاب سوخته استفاده می‌شود و مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن به خنثی کردن اشعه ماوراء بنفش و مراقبت از پوست شما کمک می‌کنند.

روغن آرگان عالی‌ترین روغن برای برنزه کردن

روغن آرگان به خوبی پوست را آبرسانی می‌کند و از آسیب‌های ناشی از نور خورشيد محافظت می‌کند.

روغن فندق

روغن فندق به دلیل دارا بودن ويتامين E بالا، يک ماده محبوب در روغن‌های برنزه کننده است.همچنين دارای محتوای اسید چرب بالایی است، به این معنی که به راحتی جذب پوست می‌شود.

روغن آفتابگردان یک روغن برای برنزه کردن

روغن آفتابگردان برای برنزه کردن پوست به سرعت عمل می‌کند و همچنين بهترين مرطوب کننده طبيعی است و از خشک شدن يا ترک خوردن پوست شما در زير گرمای خورشید جلوگیری می‌کند. روغن آفتابگردان، یکی از شناخته شده ترین روغن‌ها برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن است.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم به پوست درخشش طلایی فوق العاده‌ای می‌بخشد و در عین حال ويتامين هاي E، D و A را به پوست می‌دهد تا از آسیب‌های پوستی در برابر نور خورشيد محافظت کند.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور یک روغن قوی است که اخيراً به دليل فوايد ضد پيری فراوانی که دارد به خط تولید محصولات مراقبت از پوست راه پیدا کرده است. سرشار از ويتامين E و آنتی اکسیدان‌های قوی است که به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. هنگامی که اين روغن برای برنزه کردن آفتاب گرفتن استفاده شود، می توان اطمینان حاصل کرد که پوست شما مرطوب باقی می‌ماند.

روغن دانه هويج

روغن دانه هويج يک روغن برای آفتاب گرفتن است که علاوه بر تسريع برنزه شدن، فوايد دیگری نيز دارد. روغن هسته هويج از آنجایی که سرشار از ویتامین‌های A و E است، به التيام و ترميم پوست‌های خشک، ترک خورده و متعادل کردن رطوبت پوست، کاهش چين و چروک و جوان سازی پوست‌های خشک و بالغ کمک می‌کند.

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

راه و رسم برنزه شدن با نور خورشید

  اگر تصمیم دارید زمانی را برای برنزه کردن زیر نور خورشید بگذرانید، می‌توانید با یادگیری سریع برنزه کردن، برخی از خطرات را کاهش دهید. برای اینکه بدانید چه مدت طول می‌کشد تا برنزه شوید و چگونه خطرات آن را کاهش دهید به نکات زیر توجه کنید:

قبل از برنزه شدن آماده شوید. آماده کردن پوست قبل از رفتن به خارج از منزل می‌تواند به ماندگاری بیشتر برنزه شدن شما کمک کند.

پوست خود را لایه برداری کنید. پوستی که لایه برداری نشده است بیشتر احتمال دارد پوسته پوسته شود. از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. اگر از کرم ضد آفتاب با SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) استفاده نکنید، ممکن است در مدت 10 دقیقه بسوزید. این در حالیست که اکثر افراد در عرض چند ساعت برنزه می‌شوند.

گاهی اوقات، شما بلافاصله برنزه نمی‌شوید. مدت زمان برنزه کردن شما در زیر نور خورشید به نوع پوست شما و آب و هوایی که در آن برنزه می‌شوید بستگی دارد. به عنوان مثال، دو نفر را در ساحل در نظر بگیرید؛ یکی با پوست روشن و دیگری با پوست تیره‌تر. فرد با پوست روشن ممکن است بسوزد در حالی که پوست تیره برنزه می‌شود. به گفته آکادمی پوست آمریکا ، رنگ پوست شاخص اصلی سوختگی یا برنزه شدن فرد است.

از روغن برای آفتاب گرفتن با SPF طبیعی استفاده کنید. در حالی که این روغن‌ها نباید جایگزین ضد آفتاب معمولی شما شوند، روغن‌های خاصی مانند آووکادو، نارگیل ، تمشک و هویج را می‌توان برای دوز اضافی آبرسانی و محافظت از پوست استفاده کرد.

موقعیت‌تان را مرتباً تغییر دهید. این به شما کمک می‌کند تا از سوختن یک قسمت از بدن خود جلوگیری کنید. هر 30 دقیقه یک چهارم بدن خود را برگردانید.از پشت شروع کنید، به سمت چپ، سپس روی شکم و سپس سمت راست بچرخید. اطمینان حاصل کنید که بازوها و پاهای شما در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند تا از خطوط برنزه جلوگیری شود.

غذاهای حاوی بتاکاروتن بخورید. غذاهایی مانند هویج، سیب زمینی شیرین و کلم پیچ می‌توانند به شما کمک کنند،بدون سوختگی برنزه شوید. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که بتاکاروتن می‌تواند به کاهش حساسیت به نور خورشید در افراد مبتلا به بیماری‌های حساس به نور کمک کند.

غذاهای غنی از لیکوپن بخورید. به عنوان مثال می‌توان به گوجه فرنگی و هندوانه اشاره کرد. چرا که لیکوپن به طور طبیعی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

بیشترین استفاده را از نور خورشید را بکنید.  در حالی که برنزه کردن در گرم‌ترین ساعات روز توصیه نمی‌شود، باید از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از نور خورشید حداکثر استفاده را ببرید. این کار را فقط در صورتی باید انجام دهید که محافظت مناسب و روغن برای آفتاب گرفتن داشته باشید و فقط قصد دارید یک روز را در آفتاب بگذرانید.

روغن برای آفتاب گرفتن را به صورت مکرر استفاده کنید. اگر خیس شدید، باید روغن برنزه کننده را دوباره استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که برای بهترین محافظت، آن را هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید.

  همچنین عوامل زیادی بر مدت زمانی که برای برنزه شدن فرد لازم است تأثیر می‌گذارد. برخی از آنها مربوط به فرد و برخی دیگر به آب و هوایی است که در آن،در حال آفتاب گرفتن هستید، در ذیل  شش عامل موثر بر برنزه شدن عنوان شده است:

شدت نور خورشید

  • رنگ پوست: افرادی که پوست تیره‌ تری دارند،سریع‌ تر برنزه می‌شوند زیرا ملانین بیشتری در پوست خود دارند.
  • آب و هوا: آب و هوای مرطوب رطوبت بیشتری در هوا دارد، که می‌تواند از محو شدن برنزه جلوگیری کند و ممکن است برنزه شدن را سریع‌تر انجام دهد.
  • زمان آفتاب گرفتن: زاویه خورشید و زمان روز نیز مهم است. هر چه به خط استوا نزدیکتر باشید، احتمال برنزه شدن یا سوختگی شما بیشتر می‌شود.

بهترین روغن برای استفاده بعد از آفتاب گرفتن

  همانطور که استفاده از روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن ضروری است، روغن‌های طبیعی یک انتخاب عالی برای استفاده بعد از آفتاب گرفتن هستند. آن‌ها مواد مغذی و ويتامين‌ها را ارائه می‌دهند و به تغذيه و آبرسانی پوست از طريق فرآيند برنزه شدن کمک می‌کنند.

روغن هاهمگی فوايد متفاوتی برای پوست شما و برنزه شدن دارند، اما انتخابی که انجام می‌دهید، به نوع پوست شما و مواد تشکيل دهنده روغن‌ها بستگی دارد. برای مثال یکی از این محصولات، محصولاتی مبتنی بر آلوئه ورا هستند که به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند و رطوبت از دست رفته در برابر نور خورشید را جبران کرده و رنگ برنزی پوست شما را حفظ می‌کنند.

روغن ها انتخاب‌های مناسبی برای برنزه کردن هستند

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن برای جذب ویتامین دی؛

روغن ها انتخاب‌های مناسبی برای برنزه کردن هستند و در مدت زمان کوتاه‌تری پوستی برنزه به شما می‌دهند و همچنين حاوی هیچگونه مواد مضری نيستند که ممکن است به بدن شما آسیب برسانند. با اين حال، به ياد داشته باشيد در حالی که اين روغن‌ها همگی حاوی مواد مغذی و ويتامين‌هاي مفید برای پوست هستند، اما بايد در حد اعتدال از آن‌ها استفاده کنيد و نبايد جايگزين محافظت معمولی شما در برابر نور خورشيد شود. از روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن فقط بايد هر از گاهی برای برنزه کردن طبیعی استفاده شود.

منبع ++

چرا روغن های طبیعی مناسب هستند؟

همانطور که استفاده از روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن ضروری است، روغن‌های طبیعی یک انتخاب عالی برای استفاده بعد از آفتاب گرفتن هستند. آن‌ها مواد مغذی و ويتامين‌ها را ارائه می‌دهند و به تغذيه و آبرسانی پوست از طريق فرآيند برنزه شدن کمک می‌کنند.

آیا روغن آفتابگردان برای برنزه کردن مناسب است؟

روغن آفتابگردان برای برنزه کردن پوست به سرعت عمل می‌کند و همچنين بهترين مرطوب کننده طبيعی است و از خشک شدن يا ترک خوردن پوست شما در زير گرمای خورشید جلوگیری می‌کند. روغن آفتابگردان، یکی از شناخته شده ترین روغن‌ها برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و روغن برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن است.

آیا قرار گرفتن در مقابل آفتاب صورت را پیر میکند؟

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورای بنفش در طول عمر، پیری پوست شما را تسریع می‌کند، ممکن است شروع به دیدن چین و چروک، خشکی، افتادگی و ظاهری کدر و چرمی کنید. تغییرات رنگدانه‌ای به نام لکه‌های پیری ظاهر و پوست راحت‌تر کبود می‌شود.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی