رژيم‌ غذايی مناسب برای پوست
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۲۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

رژيم‌ غذايی برای پوست سالم

به این مطلب امتیاز دهید

بله همينطور است، يك رژيم‌ غذايی مناسب از افزايش وزن جلوگيري كرده و باعث سلامت بدن می‌شود اما جلوگیری از افزایش وزن، تنها يكي از تأثيرات رژيم‌ غذايی بر روی بدن است. از آنتی اكسيدان‌های ضد چروک در ميوه‌ها و سبزيجات گرفته تا چربي‌های مفيد موجود در گوشت ماهی، ممكن است به همان‌اند ازه كه روی بدن تأثير می‌گذارند، پوستتان را نيز تحت تأثير قرار دهند. این مطلب از کیوت مگ را به رژيم‌ غذايی برای پوست سالم اختصاص داده ایم، با ما همراه باشید.

با صرف نظر از این که چقدر به رژیم غذایی خود توجه دارید، مطمئنا دریافتید که با توجه به این که آنچه در آن روز خورده اید، احساس بهتر یا بدتری دارید. بعضی از غذا‌ها باعث نفخ می‌شوند، برخی انرژی را کاهش می‌دهند، برخی دیگر سبب احساس خستگی می‌شوند.

آنچه که میخوریم بیش از هرچیزی اهمیت دارد. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزییجات غنی شده از آنتی اکسیدان، نوشیدن فراوان آب و مانند اینها برای کل بدن از جمله پوست بسیار مفید است.

رژيم‌ غذايی برای پوست سالم

مواد غذایی و خوراکی‌هایی که افراد در طول روزمره از آن استفاده می‌کنند تاثیرات مستقیمی در کیفیت و تقویت پوست هر فردی دارد. علت عمده این عامل این است که پوست بدن انسان‌ها برای حفظ بقای خود و تقویت کیفیت و ساختار خود نیاز شدیدی به منابع مغذی و حیاتی مانند ویتامین‌ها و همچنین اکسیژن و آب می‌باشد.

امروزه به همین جهت متخصصان رژیم‌های غذایی بسیار مختلف و متنوعی را ابداع کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها تغییرات بسیار مثبتی را در زیبایی و جذابیت پوست ایجاد کرد. اصولا رژیم‌هایی غذایی به چند دسته عمده تقسیم می‌شوند که در این مقاله قصد داریم تا رژیم‌های غذایی معروف و بسیار پرکاربرد را برای کاربران معرفی کنیم.

در ادامه به معرفی 6 رژيم‌ غذايی مفید برای پوست می‌پردازیم:

1) رژيم غذايی مديترانه‌ای

رژیم مدیترانه‌ای یک الگوی تغذیه است که مردمی که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند به طور طبیعی آن را انتخاب کرده‌اند. این یک رژيم‌ غذايی برای پوست سالم است. رژیم غذایی مدیترانه‌ای، یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت بدن است که می‌تواند موجب کاهش وزن شده و از سکته، حمله‌ی قلبی، دیابت و مرگ زودرس جلوگیری کند.

رژیم مدیترانه‌ای بیشتر به دلیل منافعی که برای سلامت قلب دارد مشهور است؛ برای مثال کاهش خطر بیماری قلبی با کاهش سطح کلسترول بد و کاهش مرگ در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی. همچنین برای احتمال کمتر برای ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و همچنین شرایطی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر مشهور است.


ماهی، سبزيجات برگی، ميوه‌ها و روغن زيتون از اصلي‌ترين مواد در رژيم‌ غذايی هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید می‌باشند. اما اين رژيم‌ غذايی فوايدی بيش از اين دارد، مصرف غذاهای مديترانه‌ای می‌توانند از ابتلا به ملانوم (melanoma) يكي از خطرناك‌ترين سرطان‌های پوست جلوگيری كند و همچنين مطالعات اخير در كشور ايتاليا نشان می‌دهند كه اسيدهای چرب امگا3 موجود در گوشت ماهی باعث تقويت غشاهای سلولی شده و خاصيت كشسانی و ارتجاعی پوست را افزايش می‌دهند.

به گفته متخصصان، آنتی اكسيدان‌هايی كه در روغن زيتون و گوجه فرنگی وجود دارند از آسيب‌هايی كه ممكن است در اثر آفتاب به پوست وارد شوند جلوگيری می‌كنند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای
ماهی، سبزيجات برگی، ميوه‌ها و روغن زيتون از اصلي‌ترين مواد در رژيم‌ غذايی هستند

این نوع رژيم‌ غذايی برای پوست سالم نیز دارای خاصیت‌ها و فواید بسیار متنوع و پر مزیتی برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند است. در حالت کلی این نوع رژیم شامل چند دسته از خوراکی‌ها مانند ماهی ها، گیاهان با برگ سبز و میوه‌ها می‌باشد. لذا از همین جهت برای بدن خاصیته‌ای تقویتی و درمانی بسیار خوبی را به همراه دارد.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های رژیم استفاده از ماهی‌ها می‌باشد و از همین جهت به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان ماهی‌ها از اسید چرب امگا 3، پوست دچار تغییرات مثبت قابل توجهی می‌شود. امگا 3 می‌تواند باعث شود که غشاء سلولی پوست بسیار قوی‌تر و منعطف‌تر از قبل شود.

استفاده از میوه‌های مدیترانه‌ای مانند گوجه فرنگی و زیتون نیز به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا می‌تواند تاثیرات مثبت قابل توجهی در پوست داشته باشد. همچنین این خاصیت می‌تواند پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کرده و از تخریب آن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی ضد جوش؛

2) گياه‌خواری

دستور گیاه خواری گاه از جانب پزشک برای ارتقای سلامتی صادر می‌شود؛ اما بسیاری از افراد به دلایل فلسفی همچون حمایت از حیوانات و یا جلوگیری از آلودگی محیط زیست اقدام به پیروی از رژیم گیاه خواری می‌نمایند.

به‌صورت کلی رژیم‌هایی که در آن‌ها مصرف برخی مواد غذایی محدود می‌شود ویا برخی مواد غذایی از آن حذف می‌شوند، رژیم‌های کامل و درستی برای انسان نیستند و تنها برای مدت محدود و تحت نظر پزشک قابل انجام هستند. 

حذف گوشت و ساير محصولات دامی به منظور سلامتی و يا حتي جهت حمايت از حقوق حيوانات از برنامه غذايی، منجر می‌شود تا شما به مصرف محصولات تازه و انواع غلات روی بياوريد

حذف گوشت و ساير محصولات دامی به منظور سلامتی و يا حتي جهت حمايت از حقوق حيوانات از برنامه غذايی، منجر می‌شود تا شما به مصرف محصولات تازه و انواع غلات روی بياوريد كه نتايج خوبي برای پوست شما خواهد داشت.

آنتی اكسيدان‌هايی كه در اين خوردنی‌ها وجود دارند، راديكال‌های آزادی كه باعث به وجود آمدن چروك‌های پوستی، لك‌های قهوه‌ای و ديگر مشكلات مربوط به پيری می‌شوند را، خنثی می‌كنند. گياه‌خواري معمولاً يك رژيم‌ غذايی كم چرب است، اما مصرف روغن‌های گياهی همچون روغن تخم كتان، زيتون و دانه گلرنگ، رطوبت پوست شما را تأمين كرده و خاصيت ارتجاعی آن را افزايش می‌دهند.

3) رژيم‌ غذايی سرشار از پروتئين و كربوهيدرات كم

 مطمئن شوید که در رژیم‌تان به‌اند ازه کافی کربوهیدرات و پروتئین هم مصرف می‌کنید. کربوهیدرات سوخت لازم برای فعالیت‌های بدنی را به شما می‌دهد و پروتئین کمک به ترمیم و بازسازی ماهیچه‌های شما می‌کند. پس در یک رژيم‌ غذايی برای پوست سالم باید تعادل همه نوع مواد مغذی و ضروری حفظ شود تا به نتیجه مطلوب برسید. نوشین آب را هم فراموش نکنید، نوشیدن آب یک راه ساده برای شفاف شدن پوست‌تان می‌باشد.

كاهش مصرف نان سفيد، ماكارونی و شكر تصفيه شده، می‌تواند باعث كاهش ترشح هورمون استرس كورتيزول و به حداقل رساندن جوش و آكنه شود. همچنين اين رژيم غذايی كه شامل غلات، محصولات تازه و گوشت است باعث افزايش آنتی اكسيدان ها، روی و پروتئين سازنده كلاژن می‌شود.

اما مراقب مصرف گوشت در اين نوع رژيم‌های غذايی باشيد، زيرا مصرف بالای چربی‌های حيوانی می‌تواند منجر به افزايش توليد راديكال‌های آزاد شده كه پردازش نرمال سلول‌ها را تحت تأثير قرار می‌دهد.

براي حفظ رطوبت پوست، آب فراوان بنوشيد و به جای مصرف بالای گوشت قرمز از ماهی‌ها و ساير پروتئين‌ها در وعده‌های غذايی خود استفاده كنيد. همچنين سبزيجات برگی را كه سرشار از آنتی اكسيدان هستند، در برنامه غذايی روزانه خود قرار دهيد.

البته لازم به ذکر است که نباید بیش از حد از گوشت قرمز استفاده شود زیرا متخصصان بر این باورند که زیاده روی در مصرف گوشت قرمز می‌تواند باعث بروز رادیکال‌های آزاد در پوست شود که می‌تواند باعث آسیب و تضعیف پوست شود.

كاهش مصرف نان سفيد، ماكارونی و شكر تصفيه شده، می‌تواند باعث كاهش ترشح هورمون استرس كورتيزول و به حداقل رساندن جوش و آكنه شود.

4) رژيم‌ غذايی كم چرب

از دیگر انواع رژيم‌ غذايی برای پوست سالم که علاوه بر تاثیر گذاری در زیبایی پوست (skin beauty) می‌تواند در تناسب‌اند‌ام و سلامتی بدن نیز تاثیرات مثبت بگذارد، رژیم غذایی کم چرب می‌باشد. این نوع رژیم به دلیل دارا بودن مقادیر کم از چربی اشباع شده می‌تواند در کاهش چربی‌های زائد بدن و همچنین سلامتی قلب تاثیرات مثبت به همراه داشته باشد.

كاهش مصرف چربی‌های اشباع شده به سلامت قلب كمك كرده و از تجمع چربی در ناحيه شكم جلوگيري می‌كند. همچنين يك رژيم‌ غذايی کم چرب، از توليد راديكال‌های آزادی كه منجر به پيری زودرس می‌شوند جلوگيري می‌کند. اما پوست نيازمند مقداری چربی است كه چربی موجود در دانه‌های روغنی و زيتون می‌تواند تأمین‌کننده این نیاز باشد.

چربی، باعث جذب آنتي اكسيدان‌های مفيد برای پوست و ويتامين‌های محلول در چربی می‌شود كه به تقويت غشاهای سلولی و در نهايت اپيدرم كمك می‌كند.

به گفته متخصصان، حداقل 20درصد از كالری بدن را چربی‌ها به ويژه چربی‌های اشباع نشده تأمين می‌كنند.

5) خام‌خواری

رژیم خام خواری از یک دهه پیش مورد توجه قرار گرفت ودر سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری یافت. طرفداران رژیم خام خواری بیشتر وگان‌ها هستند که معتقدند غذاهای گیاهی باید در طبیعی‌ترین حالت ( نپخته و فرآوری نشده ) مصرف شود چون آنزیم‌های طبیعی در غذاهای زنده مزایای فراوانی برای بدن دارند.

افراد زیادی از بابت این نوع رژيم‌ غذايی برای پوست سالم تصورات غلطی دارند و فکر می‌کنند که باید مواد غذایی مانند گوشت را به طور خام مورد مصرف قرار دهند که کاملا اشتباه است. در رژيم‌ غذايی برای پوست سالم خام خواری باید افراد از خوراکی‌هایی که نیاز به پختن ندارند مانند میوه‌ها و سبزیجات و آجیل استفاده کنند.

استفاده از این نوع رژيم‌ غذايی برای پوست سالم دارای مزیت‌هایی مانند حفظ آنزیم‌های طبیعی بدن، افزایش سطح انرژی و هضم راحت و بهتر برای دستگاه گوارش می‌باشد. همچنین استفاده از این نوع رژيم‌ غذايی برای پوست سالم برای افرادی که قصد تناسب‌اند‌ام را دارند نیز بسیار مناسب می‌باشد.

همچنین در این نوع رژيم‌ غذايی برای پوست سالم کاربر باید از مواد طبیعی و دارای چربی‌های مفید استفاده کند تا غشاء سلولی پوست منعطف و مقاوم باقی بماند. لذا توصیه می‌شود که از خوراکی‌هایی مانند آجیل، آووکادو و زیتون بیشتر در طی این دوره مصرف شود.

خام خواران كه عمدتاً آجيل، انواع جوانه و غلات مصرف می‌كنند بر اين باورند كه نپختن مواد غذايی به حفظ آنزيم‌های آن كمك كرده و باعث هضم بهتر، كاهش وزن و دريافت انرژی بيشتری می‌شود. گرچه اين ادعاها از نظر بسیاری از پزشکان قابل قبول نیست، اما مفيد بودن اين مواد غذايی براي سلامت بدن و پوست غير قابل انكار است.

به علاوه روغن موجود در مغزها، آووكادو و زيتون باعث تقويت غشاهای سلولی پوست شده و خاصيت ارتجاعی آن را افزايش می‌دهد. به گفته متخصصان، هنگامیکه مصرف گوشت را كاهش می‌دهيد، ممكن است بدنتان را برای بدست آوردن كلاژن كافی به چالش بكشيد زيرا گوشت يكی از غنی‌ترين منابع تأمين كلاژن بدن است.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین غذا برای پوست شما

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

6) خوراکی‌ها و رژيم‌ غذايی برای پوست سالم پوست‌های خشک

آب

وقتی که صحبت به درمان پوست‌های خشک می‌رسد، اولین و مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه کرد، آب است. آب آشامیدنی باعث می‌شود که سلول‌های بدن آب را دریافت و تعادل حیاتی را حفظ کنند، از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و همواره سلول‌های پوست را فعال نگه می‌دارد.

در صورتی که آب کافی به بدنتان نرسد، باعث می‌شود که پوست آب خود را از دست دهد و مشکلات پوستی فراوانی از جمله: خشکی و پوسته پوسته شدن به وجود می‌آورد. روزانه حداقل 3 لیتر آب بنوشید (در صورتی که به طور منظم ورزش می‌کنید، بیشتر آب بخورید)  تا سلول‌ها همواره شکل و حالت خود را حفظ کنند.

چگونه می‌توانیم با مصرف آب خشکی پوستمان را درمان کنیم؟

  • اگر شما هم جزو افرادی هستید که یادشان می‌رود آب بخورند، توصیه می‌کنیم که آلارم گوشی خودتان را تنظیم کنید یا این که هر گوشه خانه یا محل کارتان چندین یادداشت قرار دهید.
  • علاوه بر این، می‌توانید چندین تکه میوه، گیاهان دارویی و ادویه‌هایی را به آب اضافه کنید تا هم ظاهر و هم مزه آن را  بهتر کنید.

آجیل و خشکبار

انواع آجیل و خشکبار، مثل: بادام، گردو، ماکادامیا، دانه کاج، پسته، بلارد و فندق سرشار از اسیدهای چرب ضروری (EFAs) مثل: اسیدهای چرب امگا 3 و امگا6، پروتئین، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، سلنیوم، کوپر، آهن، زینک، کلسیم، پتاسیم و فیبر رژیمی هستند.

این دسته از خوراکی‌ها به سلول‌ها کمک می‌کنند تا آماس یکپارچه خود را حفظ کنند، گردش خون را بالا می‌برند و به سلول‌ها آب می‌رسانند و در نهایت باعث نرمی، لطافت و درخشندگی پوست می‌شوند.

از آن جایی که میزان آب ذخیره شده در این میوه زیاد است، آن را به منبعی بی نظیر برای درمان خشکی پوست تبدیل کرده است.

چگونه می‌توانم با خوردن آجیل و خشکبار پوست خشکمان را درمان کنیم؟

  • شب‌ها آجیل و خشکبار را داخل آب بگذارید و صبح‌ها یک مشت از آن را همراه با صبحانه خود میل کنید. همین طور می‌توانید در تهیه اسموتی‌های صبحانه، سالاد، غذاهای آب پز یا شیر خود از آجیل استفاده کنید.

با وجود این، باید بگوییم که میزان آجیل و خشکباری که مصرف می‌کنید، باید محدود باشد و زیاده روی نیز ممنوع است؛ زیرا باعث جذب چربی‌های اضافه می‌شود.

  • از شب قبل 4 تا 6 دانه بادام را در آب قرار دهید، پوست شان را جدا کنید و با مخلوط کن آن را به حالت خمیری درآورید. دو قاشق غذا خوری شیر را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با یک تکه پارچه نرم و تمیز که با آب ولرم مرطوب شده باشد، آن را تمیز کنید.

خیار

خیار میوه‌ای بی نظیر برای درمان خشکی پوست است. اگر یک عدد خیار را در نظر بگیرید، حاوی 287 گرم آب، ویتامین‌های A، C و K، فولات، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، زینک، سلنیوم، فسفر، اسیدهای چرب امگا3 و فیبر رژیمی است.

از آن جایی که میزان آب ذخیره شده در این میوه زیاد است، آن را به منبعی بی نظیر برای درمان خشکی پوست تبدیل کرده است.

علاوه براین، نباید فراموش کرد که پوست خیار منبعی بی نظیر از سیلیکاست. سیلیکا یکی از اجزا تشکیل دهنده مهم ماهیچه ها، تاندون، رباط ها، غضروف و استخوان هاست. همین امر باعث سلامتی پوست می‌شود.

 ویتامین E , A , C

این ویتامین‌ها دارای آنتی اکسیدان هستند، که به ترمیم پوست آسیب دیده، بهبود تولید کلاژن، کمک به واکنش‌های آلرژیک پوستی ومحافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس می‌شوند ( و از جمله موارد دیگر ) می‌پردازند. این ویتامین در کلم بروکلی، هویج، سیر، مرکبات، سیب، کلم و بسیار موارد دیگر وجود دارد.

7) نشاسته مقاوم (Resistant Starch)

نشاسته مقاوم يك نوع كربوهيدرات است كه مانند فيبر عمل می‌كند و بدون آنكه كاملاً هضم و جذب شود از طريق دستگاه گوارش دفع می‌شود. اضافه كردن مواد حاوی نشاسته مقاوم به رژيم غذايی، باعث افزايش متابوليسم شده و شما را به مدت طولانی‌تری سير نگه می‌دارند؛

بنابراين به شما كمك می‌كنند تا از مصرف غذاهای مضر برای پوست مانند موادغذايی خيلی چرب و شيرينی‌ها خودداری كنيد و در نتيجه سطح قند خون و انسولين در بدن شما كاهش می‌يابد.

نشاسته مقاوم يك نوع كربوهيدرات است كه مانند فيبر عمل می‌كند و بدون آنكه كاملاً هضم و جذب شود از طريق دستگاه گوارش دفع می‌شود

 نشاستهٔ مقاوم هم باکتری‌ها را تغذیه می‌کند و هم با افزایش مقدار بیوتریت، به‌طور مستقیم سلول‌های پس‌روده را تغذیه می‌نماید. نشاستهٔ مقاوم چندین مزیت هم برای پس‌روده دارد؛ از جمله اینکه سطح pH را کاهش می‌دهد، التهاب را به‌شدت کاهش داده و منجر به چندین تغییر مفید می‌شود که خطر ابتلا به سرطان رودهٔ بزرگ را کاهش می‌دهند.

یک رژيم‌ غذايی برای پوست سالم برای جوانسازی پوست شما

  • ماهی حاوی روغنی است که باعث تقویت پوست می‌شود. در این رژیم، برای ناهار و شام ماهی خورده می‌شود تا صافی و درخشندگی پوست تامین شود.
  • بذر کتان حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ می‌باشد که برای سلامتی و جوانسازی پوست بسیار موثر است. در این رژیم غذایی این ماده را به سیریال صبحانه اضافه می‌کنند.
  •  ویتامین A برای حفظ سلامتی پوست ضروری است. در این رژيم‌ غذايی برای پوست سالم از هویج، سیب زمینی شیرین، کدوی زمستانی، کلم بروکلی، اسفناج، و کلم پیچ و همه‌ی سبزیجاتی که حاوی ویتانمین A هستند استفاده می‌شود.
  • ویتامین E نیز برای سلامتی و جوانسازی پوست مفید است. این رژیم حاوی خشکبار، از جمله فندق و بادام می‌باشد.

به این نکات توجه کنید

  • از آن جایی که مشروبات الکلی باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند، از مصرف آن‌ها پرهیز کنید.
  • روزی حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. می‌توانید آن را با کمی لیموی تازه طعم دار کنید.
  • ماسک‌های مناسب برای پوست را فراموش نکنید.
  • قبل از بیرون رفتن از خانه، استفاده از سرم‌های آبرسان و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.
  • هنگام حمام کردن، از ژل استفاده کنید.
  • بعد از حمام از لوسیون‌های حمام استفاده کنید.
  • همیشه یک مرطوب کننده یا کرم مرطوب کردن لب را با خود همراه داشته باشید.
  • هر روز چندین دقیقه از خانه بیرون بروید تا استرس‌تان کم شود.
  • به برنامه خواب خود توجه کنید.
  • به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین سی بر پوست!

در کنار یک سبک زندگی سالم کلی، مراقبت روزانه از پوست و محافظت از آن در برابر آسیب‌های آفتاب، برای داشتن چهره‌ای زیبا و شاداب، ضروری است. از این رو باید به تغذیه خود توجه کنید.

هر آنچه که می‌خورید یا می‌نوشید بر روی پوست صورت شما نمایان خواهد شد. انتخاب شما این است که چه رژيم‌ غذايی برای پوست سالم باعث جوانتر و سالم‌تر نشان دادن پوست خواهدشد یا علائم سوئ تغذیه را نمایان خواهد کرد؟

به این معنا نیست که هرگز نمی توانید برشی کیک بخورید یا لیوانی نوشابه بنوشید. کلید موفقیت در اعتدال است.

برنامه تغذیه روزانه خود را بر اساس غذا‌هایی که در این لیست وجود دارند تنظیم کنید و سعی کنید از مصرف مواد غذایی مضر جلوگیری کنید. پوست قادر به سالم ماندن از لغزشی گاه به گاه، بدون عواقب دائمی بر روی پوست و سلامت کلی خواهد بود .

گرچه این لغزش‌ها با رژیم‌های غذایی که متناسب با سلامت پوست نیستند می‌تواند باعث ایجاد یک یا دو زیت شود، اما این پایان جهان نیست. فقط به سرعت به تغذیه مواد پوست خود از مواد مغذی بپردازید.بدن شما شکر گزار خواهد بود و به شما در پاداش پوستی درخشان و افسانه‌ای را در کمترین زمان خواهد بخشید .

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با مصرف غذاهای پیشنهادی ما ، پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

برای درخشان‌تر شدن پوستمان چه بخوریم؟

یکی از بهترین رژیم‌های غذایی برای داشتن پوستی زیبا و آیینه‌ای پیروی از رژیمی است که سر شار از میوه و سبزیجات باشد. بهتر است برای کسب نتیجه بهتر و درخشانی بیشتر پوست، از میوه‌های رنگی بیشتر استفاده کنید و هر روز سعی کنید آب یکی از سبزیجات را میل کنید.

آیا نوشیدن آب به برطرف کردن خشکی پوست کمک می‌کند؟

بله، بهترین راه برای کم کردن خشکی پوست، نوشیدن آب در کنار رعایت رژیم غذایی پوست‌های خشک است. اگر خانم هستید، روزانه 2 تا 3 لیتر و اگر آقا هستید هم روزانه 3 تا 4 لیتر آب بنوشید. اگر به طور منظم ورزش می‌کنید و فعالیت بدنی دارید، باید بیشتر آب بخورید. خوردن آب باعث دفع سموم از بدن می‌شود و به سلول‌های پوست آب رسانی می‌کند و باعث درخشندگی پوست می‌شود.

کمبود کدام یک از ویتامین‌ها باعث خشکی پوست می‌شود؟

کمبود ویتامین B باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس مصرف مکمل‌های ویتامین B12، B6 و B3 را شروع کنید تا از این عارضه رها شوید.

چگونه می‌توانیم وضعیت پوستمان را بهتر کنیم؟

از همین امروز شروع کنید و از پوستتان مراقبت کنید. رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید و رژیم مناسب برای پوست‌های خشک را جایگزین کنید. آجیل و خشکبار، دانه ها، روغن زیتون، آواکادو، سبزیجات تازه، چای و آب را فراموش نکنید. از آن جایی که فعالیت بدنی با تعریق همراه است، باعث دفع سموم از بدن می‌شود. چندین بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید و استفاده روزانه از لوسیون‌ها را فراموش نکنید.

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۲۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

25 دیدگاه برای رژيم‌ غذايی برای پوست سالم

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی