چند نوع ماسک خانگی ضدچروک و شاداب کننده
۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه admin

انواع ماسک خانگی ضد چروک و شاداب کننده

3/5 - (1 امتیاز)

 بعد از ورود به دهه 20 سالگی، تعداد خطوط روی پوست بیشتر می‌شود. در صورتی که به پوست رسیدگی نشود، میزان عمق چین و چروک‌ها بیشتر می‌گردد. اما راه حال از بین بردن چروک صورت چیست؟ برخی از ماسک‌های صورت تاثیر بسزایی در رفع چروک صورت دارند و باعث صاف و جوان سازی پوست می‌شوند. ماسک خانگی بهترین وسیله برای تغذیه پوست صورت است. این ماسک ها را می‌توان با مواد اولیه ای که در خانه وجود دارد درست کرد و به پوست خود هدیه کرد. اگر به دنبال شادابی و جوان سازی پوست صورتتان هستید این ماسک ها را تهیه کنید. بسیاری از این ماسک ها خاصیت ضد چروک دارند و دغدغه بسیاری از خانم ها را برطرف می‌کنند.

ماسک خانگی ضدچروک

تمامی ما در مورد استفاده از محصولات ضد چروک و پیری پوست وسواس به خرج می‌دهیم و نگران هستیم. هنگامی که به پایان دهه ۲۰ سالگی میرسیم، پوست کم کم روبه پیری میرود و مدام برای به تعویق انداختن این روند به دنبال محصولات خاص هستیم.

این ماسک ها را می‌توان با مواد اولیه ای که در خانه وجود دارد درست کرد و به پوست خود هدیه کرد.

انجام این کار نسبتا بیهوده و بدون فکر است و شما می‌توانید در منزل بجای آن ها ماسک های شگفت انگیز و مؤثر را امتحان کنید. ماسک خانگی طبیعی که برای رفع چین و چروک پوست صورت هستند بدون عوارضند و خیلی سریع می‌توانند پوست را ریکاوری کرده و سبب افزایش زیبایی پوست شوند. بدین ترتیب ماسک های توصیه شده در این بخش را امتحان کنید.

به پوستت جون تازه بده

علت بروز چین و چروک صورت چیست؟

با افزایش سن، پوست صورت و بدن نازک‌تر، ضعیف‌تر و خشک‌تر می‌شود. دلیل این است که پوست، آب و رطوبتش را از دست می‌دهد و دیگر کلاژن سازی یا جوان سازی انجام نمی‌شود.

به همین دلیل روی پوست خطوط و چروک ایجاد می‌شود. همینطور پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. در واقع ایجاد چین و چروک روی پوست با افزایش سن بسیار عادی است.

با این حال برخی مسائل ممکن است بروز چین و چروک صورت را بیشتر کنند. اینطور پوست، زودتر از موعود، حتی در سنین جوانی نیز دچار چین و چروک گردد. موارد زیر از علت چین و چروک پوست در سنین جوانی هستند:

  • تماس اشعه مضر خورشید با پوست (اشعه UV)
  • آلودگی هوا یا هوای خشک و نامساعد
  • عوامل ژنتیکی
  • میزان استرس بالا
  • سبک زندگی ناسالم
  • مصرف بیش از حد الکل و دخانیات
  • بروز احساسات
  • پاک نکردن کامل آرایش
به همین دلیل روی پوست خطوط و چروک ایجاد می‌شود.

علائم و نشانه‌های چروک پوست

  • خط‌های تو رفته در ناحیه‌های چشم، گردن، دور دهان
  • شکسته شدن پوست در ناحیه‌های گردن و صورت
  • کم شدن حالت الاستیک پوست روی دست
  • چروک‌های و خطوط پرعمق اطراف لب و چشم

انواع ماسک خانگی ضد چروک:

در این مطلب به معرفی ۱۵ ماسک خانگی ضدچروک فوق العاده می پردازیم.

۱- ماسک الکل و تخم مرغ

۱۰ گرم الکل سفید؛ ۲ عدد زرده تخم مرغ. الکل و زرده تخم مرغ را مخلوط کرده ابتدا قدری شیر روی صورت بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید بعد با آب ولرم بشویید و زود خشک کنید.

۲- ماسک سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را کاملا هم بزنید تا یکنواخت شود. سپس صورت خود را بشوئید و آن را روی پوست صورت بمالید و در بستر دراز بکشید و ۱۰ دقیقه بعد صورت خود را با آب سرد بشوئید. این ماسک باعث تقویت و تازگی و طراوت پوست می شود و از پیدایش چروک جلوگیری می کند.

۳- ماسک آبلیمو و جو

ماسک آبلیمو و جو از مفیدترین ماسک های پوستی است. یک قاشق سوپخوری آرد جو و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی بدست آید. آنگاه صورت را بشوئید و این خمیر را روی پوست بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب سرد از سطح پوست بشوئید. این ماسک باعث تازگی و شادابی پوست شده و به آن قوام می‌دهد و از پیدایش چروک تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

آنگاه صورت را بشوئید و این خمیر را روی پوست بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید.

۴- ماسک خانگی ضدچروک فوری نعناع و خیار

ماسک نعناع و خیار برای کاهش چین و چروک ها به صورت فوری، فوق العاده عمل می‌کند. به علاوه این ماسک به رفع جوش های ریز پوستی نیز کمک کرده و باعث روشنی پوست می‌شود.

برای تهیه ماسک نعناع و خیار، یک خیار را رنده کرده و چند عدد برگ نعناع را نیز به خوبی ساطوری کرده و به آن اضافه کنید. همین طور شما می‌توانید این مواد را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی حل کنید. این ماسک را به کمک یک قلمو روی پوست خود زده و بگذارید برای 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو داده و در صورت تمایل از کرم آبرسان استفاده کنید.

۵- ماسک پیاز و عسل

یک عدد پیاز متوسط را با رنده ریز، رنده کرده و در یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید. این مواد باید به شکلی با هم ترکیب شوند که یک مایع ژله ای نرم و یکدست به دست آید. سپس از این ماسک روی پوست خود که پیشتر شسته و از هر گونه آلودگی، کرم و محصولات آرایشی پاک شده است زده و اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند.

سپس به آرامی این ماسک ضدچروک قوی خانگی را از روی پوست خود پاک کرده و با آب ولرم شستشو دهید. دقت داشته باشید که در برخی از افراد پوست نسبت به پیاز حساسیت نشان می‌دهد.

به این دلیل لازم است که پیش از استفاده این ماسک روی پوست صورت، مقداری از آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید. در صورتی که هیچ گونه عکس العملی روی پوست بازوی شما نشان داده نشد؛ می توانید از این ماسک روی پوست صورت استفاده کنید.

۶- ماسک خانگی ضد چروک عسل، آووکادو و زرده تخم مرغ

آووكادو سرشار از ویتامین E است كه پوست را مرطوب می‌كند. تركیب آووكادو له شده، عسل و زرده تخم مرغ یك ماسك ایجاد می‌كند كه برای از بین بردن خطوط ریز اطراف دهان می‌توان از آن استفاده كرد. این ماسك را 20 دقیقه روی خطوط خنده قرار دهید.

آووكادو بر رطوبت و چین و چروك پوست اثر دارد در حالی كه تخم مرغ و عسل گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد. همان‌طور كه گفته شد ویتامین E برای از بین بردن خطوط خنده موثر است اگر نخواستید از آووكادو استفاده كنید، می‌توانید روغن ویتامین E را اطراف دهان استفاده كنید. این روغن هم باید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب گرم شسته شود.

۷- ماسک ضد چروک با زردچوبه

استفاده از زردچوبه در تهیه ماسک های خانگی بسیار رایج شده است. این به دلیل خواص بی نظیر پودر زردچوبه است. با افزایش سن، پوست خشک تر خواهد شد و این خشکی در ناحیه صورت و دور چشم ها بسیار شدیدتر است.

ایجاد خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خط خنده و چروک های ریز اطراف لب به دلیل خشکی پوست است. با استفاده از خمیر زردچوبه می‌توانید یک ماسک خانگی صورت طبیعی و بسیار موثر تهیه کنید. چند قطره آب و کمی نیشکر ( دلخواه) به 2 قاشق پودر زردچوبه اضافه کنید.

با استفاده از خمیر زردچوبه می توانید یک ماسک صورت طبیعی و بسیار موثر تهیه کنید.

این خمیر جادویی را به دور لب و دیگر قسمت های صورت بمالید. صبر کنید تا خمیر خشک شود. در این مدت بهتر است صحبت نکنید و عضلات صورت را حرکت ندهید. پس از حدود 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. در صورت طولانی شدن مدت زمان ماندگاری پست، احتمال رنگ گرفتن پوست هست.

بیشتر بخوانید: خواص آلوئه‌ ورا برای پوست؛

۸- ماسک ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یك عامل مرطوب‌كننده پوست است و می‌تواند برای درمان خط خنده مورد استفاده قرار بگیرد. ژل آلوئه ورا را می‌توانید از برگ آن گرفته و به آرامی روی چین و چروك‌های اطراف دهان بمالید.

این ژل بی‌نظیر برای كمك به از بین رفتن خط خنده استفاده می‌شود. بعد از حدود 20 دقیقه می‌توانید این ژل را با آب ولرم بشویید و صورت‌تان را خشك كنید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه‌ای مطلوب بگیرید، هر روز آن را تكرار كنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

۹- ماسک لیمو ترش و خامه

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما خامه باعث آبرسانی و تغذیه پوست صورت می‌شود و پوست صورت را نرم و جوان می‌سازد. همچنین لیمو ترش حاوی ویتامین C است که باعث روشن شدن یا رفع تیرگی پوست و لطافت صورت می‌شود.

برای تهیه قوی‌ترین ماسک خانگی ضد چروک صورت، ابتدا 4 قاشق چای‌خوری خامه را با یک عدد آب لیمو ترش ترکیب کنید. سپس این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

۱۰- ماسک ضد چروک سفیده تخم مرغ و جو

این ماسک برای درمان چین و چروک پوست بسیار مفید است . برای تهیه این ماسک یک روز کامل جو را در آب ولرم خیس کنید و سپس آن را صاف کنید . یک عدد سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند و سفید شود سپس آن را با آب صاف شده جو مخلوط کنید و مقداری صمغ عربی به آن بیافزایید. 30 دقیقه این ماسک را روی صورت بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

یک عدد سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند و سفید شود سپس آن را با آب صاف شده جو مخلوط کنید .

۱۱- ماسک صورت ضد چروک موز و گلاب

موز را در یک کاسه له کنید و گلاب را به آن بیافزایید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک غلیظ بدست آورید و سپس آن را روی صورت و گردنتان اعمال کنید، اجازه دهید خشک شود و بعد از 15 تا 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید و در نهایت با یک پد خشک کنید.

شما میتوانید از این درمان هر روز و به طور متناوب استفاده کنید.

۱۲- ماسک برای پوست های چرب

دو عدد گوجه فرنگی را در آب داغ خرد کنید سپس پوست آن را بگیرید و گوجه فرنگی را له کرده روی پوست بخوابانید. صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید. پنج عدد توت فرنگی رسیده را خوب له کنید و سپس با یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا کف کند و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید روی پوست بمالید بعد از ۳۰ دقیقه با اب ولرم بشوئید.

۱۳- ماسک خانگی مناسب برای هر پوستی

۲ قاشق چایخوری عسل که خیلی سفت نباشد. چون چسبندگی آن زیاد است. + یک لیوان آب داغ (۲۵۰ سی سی) برای تمام پوست ها هفته ای یک بار قابل استفاده است: به این ترتیب که اول عسل را با حرکات دورانی روی پوست بمالید. بعد نوک انگشتان را در آب داغ فروکنید و حرکات دورانی را تکرار کنید.

این مخلوط کثیفی های روی پوست را بر می‌دارد. بعد از چند دقیقه ماساژ صورت را با آب ولرم بشویید و صورت را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

بعد از چند دقیقه ماساژ صورت را با آب ولرم بشویید و صورت را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

۱۴- ماسک جوانه گندم

۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم؛ ۵/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین؛ ۱ قاشق غذاخوری گل بابونه؛ ۱ قاشق چایخوری نمک، شیر یا آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری گل سرخ را آماده کنید.

مواد را خوب نرم کرده و در ظرفی بریزید. برای مصرف، اگر پوستتان خشک است، هر بار یک قاشق غذاخوری از این مواد را همراه شیر و اگر پوستتان چرب است همراه آب لیمو به حالت خمیر نرم در آورید و به مدت ۲۰دقیقه روی صورتتان ماسک کنید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

۱۵- ماسک برای شادابی پوست

یک عدد زرده تخم مرغ + یک قاشق چایخوری عسل + چند قطره روغن زیتون + چند قطره آبلیمو. این مواد را با هم مخلوط کنید، آنگاه آن را روی پوست صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب گرم بشویید به طوری که بقایایی از این مواد روی پوست نماند.

آنگاه مقداری آب سرد روی صورت بپاشید تا منافذ پوست بسته شود. مابقی این مواد را که برای دو ماسک خانگی دیگر قابل استفاده است در یخچال بگذارید.

پیش از استعمال این ماسک ها باید صورت را به خوبی شست و شو دهید تا آمادگی جذب مواد را داشته باشد. می‌توانید از فیس براش استفاده کنید. فیس براش وسیله ای کوچک و دستی است که کار پاکسازی و شست و شوی صورت را ۶ برابر بهتر از حالت معمولی انجام می‌دهد.

جذب بهتر ماسک ها بر روی پوست

استفاده از فیس براش و ماساژ صورت منجر به از بین رفتن جوش های سر سیاه، پیشگیری و درمان چروک های صورت، ریلکس شدن عضلات پوست صورت و در نتیجه شادابی، جوانی و طراوت پوست می‌شود. این وسیله بسیار نرم و سریع است و برس های متعددی دارد. ضمنا برای آرایش صورت و پخش کردن کرم ها و پودرهای آرایشی نیز می‌توان از فیس براش استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این محصول اینجا را کلیک کنید.

این وسیله بسیار نرم و سریع است و برس های متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: شستن صورت با فیس براش؛ 

برای رسیدن به زیبایی و داشتن پوستی شفاف و سالم، به یک سبک زندگی سالم نیاز دارید. روشی که در آن تغذیه سالم، ورزش و مدیتیشن، جایگاه ویژه‌ای داشته باشند؛ وگرنه هیچ ماسک چروک صورت یا ماسک سفیدی پوست قادر نخواهد بود آثار پیری زودرس را برای همیشه درمان کند و بی‌شک اثری کوتاه‌مدت خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که در کنار استفاده از این ماسک‌های فوری، باید دقت داشته باشید که همیشه از ماسک خانگی تقویتی پوست و کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. اینطور زمینه ایجاد چین و چروک های پوستی را به حداقل برسانید. شما از چه روش هایی برای رفع چین و چروک های پوستی خود استفاده می‌کنید؟

چطور در کمترین زمان، آن ها را برطرف می‌کنید؟ ماسکی ضدچروک شخصی دارید؟ آن را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

علت چین و چروک پوست چیست؟

با افزایش سن، پوست صورت و بدن نازک‌تر، ضعیف‌تر و خشک‌تر می‌شود. دلیل این است که پوست، آب و رطوبتش را از دست می‌دهد و دیگر کلاژن سازی یا جوان سازی انجام نمی‌شود. به همین دلیل روی پوست خطوط و چروک ایجاد می‌شود.

چرا ژل آلوئه ورا برای چروک پوست مناسب است؟

ژل آلوئه ورا یك عامل مرطوب‌كننده پوست است و می‌تواند برای درمان خط خنده مورد استفاده قرار بگیرد. ژل آلوئه ورا را می‌توانید از برگ آن گرفته و به آرامی روی چین و چروك‌های اطراف دهان بمالید. این ژل بی‌نظیر برای كمك به از بین رفتن خط خنده استفاده می‌شود.

فیس براش چیست؟

استفاده از فیس براش و ماساژ صورت منجر به از بین رفتن جوش های سر سیاه، پیشگیری و درمان چروک های صورت، ریلکس شدن عضلات پوست صورت و در نتیجه شادابی، جوانی و طراوت پوست می‌شود. این وسیله بسیار نرم و سریع است و برس های متعددی دارد. ضمنا برای آرایش صورت و پخش کردن کرم ها و پودرهای آرایشی نیز می‌توان از فیس براش استفاده کرد.

۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

15 دیدگاه برای انواع ماسک خانگی ضد چروک و شاداب کننده

Simply desire to say your article is as astonishing.
The clarity in your post is simply excellent and i could assume you’re
an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab
your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue
the enjoyable work. http://www.orhideeaspa.ro/story/how-women-can-trim-inches-away-and-build-muscle

Simply desire to say your article is as astonishing.

The clarity in your post is simply excellent and i could assume you’re an expert on this subject.
Well with your permission allow me to grab your feed to keep updated with
forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work. http://www.orhideeaspa.ro/story/how-women-can-trim-inches-away-and-build-muscle

Aw, this was a very ice post. Finding the time and actual effort to make a
ssuperb article… bbut what can I say… I put things off a lot annd
nevedr manage to get nearly anything done. http://g-ghoneim.com/vb/member.php?u=3187

Aw, thios was a very nice post. Finding thee time and actuasl effort to make a superb article… but what can I say…
I put things off a loot and never manage to get nearly
anything done. http://g-ghoneim.com/vb/member.php?u=3187

Hi there, its nice piece of writikng about media print,
we all be aware of media is a great source oof information. http://xn--oy2b23d783awfb.com/index.php?mid=board_bmJF49&document_srl=377176

Heey there would you mund sharing wuich blog platform you’re using?
I’m going to start my own bloog soon but I’m having a tough
time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and
I’m looking for something completely unique. P.S
My apologies for being off-topic but I had to ask! http://venturesignition.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=icsi.edu

Hey therde would youu mind sharing which blog platform you’re using?
I’m going to start my own blog soon but I’m having a tough time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your laout seems different then most blogs and I’m looking
for something completely unique. P.S My apologies for being off-topic but I had to ask! http://venturesignition.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=icsi.edu

Wow, fantastic weblog structure! How lengthy have you ecer been blogging for?

you made running a blog look easy. The entire glance of yohr site is fantastic, as neatly as the content! http://www.go4jesus.org/?document_srl=633325

Wow, fantazstic weblog structure! How lengthy hve youu ever been blogging for?
yoou made running a blog look easy. The entire glance of your site is fantastic, as neatly as
the content! http://www.go4jesus.org/?document_srl=633325

Some casinos have “sticky bonuses” which are simply good to utilize betting inside casino).
This will give you to be able to do something other thaan playing
online casino. Opt tto play just for fun or play for money. http://www.go4jesus.org/?document_srl=694705

Some casinos have “sticky bonuses” which aree simply good to utilize
betting inside casino). This will give you
to be able to do something other thnan playing online casino.
Opt to play jus for funn or play for money. http://www.go4jesus.org/?document_srl=694705

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی