ماسک شکلات تلخ
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه admin

ماسک شکلات تلخ برای صورت +6 فایده بی‌­نظیر!

به این مطلب امتیاز دهید

شکلات یکی از بهترین چیزهای است که در زندگی داریم، هم می‌تواند تغییرات خلق‌وخویی ما را برطرف کند و هم به‌عنوان هدیه به دیگران اهدا شود به‌طور کل شکلات برای همه‌چیز خوب جواب می‌دهد! اگر به شما بگوییم که ماسک شکلات تلخ می‌تواند پوستی بی‌عیب و نقص را به شما هدیه دهد تعجب می‌کنید؟ باور کنید با شکلات می‌توانید کام پوستتان را نیز شیرین کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید ماسک شکلات تلخ و استفاده از آن در مراقبت‌های روزانه پوستی تا پایان این مطلب با ما همراه باشید

ماسک شکلات تلخ و فواید آن برای صورت

شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد و پوستی سالم، درخشان و بی‌عیب و نقص را به شما هدیه می‌دهد. شکلات تلخ حاوی کاتچین، پلی فنول و فلاوانول است. این ترکیبات آلی شکلات را به یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند تبدیل می‌کنند.

شکلات تلخ از عصاره بذر کاکائو تهیه شده و مطالعات نشان داده است که این دانه‌های مغذی بیشتر از میوه‌ها حاوی فلاوانول­ها، پلی فنول و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. در اینجا برخی از فواید شکلات تلخ برای پوست را باهم مرور می‌کنیم:

تغذیه و آبرسانی پوست

چربی‌های موجود در شکلات تلخ پوست‌های خشک و کم آب را تغذیه می‌کند. علاوه بر این نرمی و لطافت را به پوست بازمی‌گردانند. به طرز حیرت‌انگیزی ماسک شکلات تلخ کمک می‌کند تا پوست شما تازه و درخشان به نظر برسد.

ماسک شکلات
اگر آسیبی هم به پوست وارد شده باشد با آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی که در شکلات تلخ وجود دارد پوست را ترمیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک برای آکنه؛

مبارزه با رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد اصلی‌ترین مقصران آسیب‌های پوستی هستند. ماسک شکلات تلخ رادیکال‌های آزاد در پوست را از بین برده و با اثرات آسیب‌زای آن مبارزه می‌کند.

اگر آسیبی هم به پوست وارد شده باشد با آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی که در شکلات تلخ وجود دارد پوست را ترمیم می‌کند. علاوه بر این فلاوانول­ها قویترین آنتی‌اکسیدان موجود در شکلات هستند که از پوست در برابر هایپرپیگمانتاسیون محافظت می‌کنند.

خواص ضد پیری

یکی از اصلی‌ترین دلایل فروپاشی کلاژن و بروز چین‌وچروک در صورت استرس است. مطالعات نشان داده است که کاکائو در کاهش سطح هورمون‌های استرس مؤثر است لذا با شکلات تلخ استرس را از خود دور کنید. ازآنجایی‌که هورمون‌های استرس می‌توانند روند پیری پوست را تسریع کنند لذا استفاده از ماسک شکلات تلخ می‌تواند این هورمون‌ها را کاهش داده و سبب حفظ کلاژن پوست شود.

علاوه بر این کلاژن بیشتر به معنای پوست شاداب‌تر و چین‌وچروک کمتر است. همچنین فیشیال یا اسکراب صورت با ماسک شکلات تلخ به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می‌کند این یک معامله دو سر سود است!

جوان‌کننده پوست

شکلات تلخ به دلیل کافئینی که در خود دارد می‌تواند گردش خون را در پوست بهبود ببخشد. به‌این‌ترتیب تمام مواد مغذی و حیاتی سلول‌های پوست توسط ماسک شکلات تلخ تأمین می‌شود. جدا از این، کاکائو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی جوان‌کننده پوست نظیر ویتامین A، ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین B1، ویتامین E و مس است. پوست با تغذیه این ویتامین‌ها سالم و درخشان باقی می‌ماند.

فیشیال یا اسکراب صورت با ماسک شکلات تلخ به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می‌کند این یک معامله دو سر سود است!
ماسک شکلات تلخ
فلاونول­های موجود در شکلات نه‌تنها از پوست شما در برابر اشعه مضر UV محافظت می‌کنند

محافظت از اشعه ماوراءبنفش خورشید

شکلات تلخ از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند. فلاونول­های موجود در شکلات نه‌تنها از پوست شما در برابر اشعه مضر UV محافظت می‌کنند بلکه باعث افزایش سطح هیدراتاسیون و افزایش جریان خون در پوست می‌شوند. همچنین ماهیت آنتی‌اکسیدانی شکلات تلخ از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی و قرمزی پوست محافظت می‌کند.

درمان آماس پوستی با بهبود رشد سلول‌ها

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شکلات در فرایندهای جایگزینی و رشد سلول‌های پوستی شرکت می‌کنند. تأمین مواد مغذی پوست از طریق ماسک شکلات تلخ سبب تقویت و رشد سلول‌های پوستی می‌شود.

همچنین عصاره کاکائو می‌تواند آماس‌های پوستی را درمان کند. آزمایشات نشان داده است که پلی فنول­های موجود در عصاره کاکائو سبب کاهش التهاب و علائم آلرژیک دیگر در پوست شده و آن را درمان می‌کند.

ماسک شکلات تلخ
تأمین مواد مغذی پوست از طریق ماسک شکلات تلخ سبب تقویت و رشد سلول‌های پوستی می‌شود.

بیشتر بخوانید: ماسک سیب زمینی 

به پوستت جون تازه بده

5 دستورالعمل برای تهیه ماسک شکلات تلخ

قبل از اینکه با برخی از دستورالعمل‌های شکلاتی برای ماسک صورت آشنا شوید بهتر است بدانید که انتخاب نوع شکلات مناسب برای پوست مهم است. شکلاتی که انتخاب می­کنید باید بیشترین غلظت کاکائو را داشته باشد.

از شکلات حاوی هرگونه مواد افزودنی مثل شیر و شکر خودداری کنید. همچنین شکلاتی که انتخاب می‌کنید می‌بایست عاری از هرگونه مواد مصنوعی باشد. شکلات تلخ بالای 70 درصد بهترین گزینه برای ماسک صورت است. بهترین دستورالعمل‌های ماسک صورت با شکلات را در ادامه خواهید دید.

رفع خشکی پوست با ماسک شکلات تلخ و موز

مواد لازم:

  1. شکلات تلخ
  2. موز
  3. ماست
  4. عسل

ابتدا یک موز رسیده را در ظرفی کاملاً له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری شکلات تلخ آب شده، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری عسل به آن بیفزایید. بعدازاینکه این مواد را خوب باهم مخلوط کرده‌اید روی صورت بمالید و زمانی که کاملاً خشک شد(بعد از 15 دقیقه) با آب ولرم بشویید. برای از بین رفتن خشکی پوست خود می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک شکلات تلخ برای آکنه

مواد لازم:

  1. پودر کاکائو
  2.  پودر دارچین
  3.  عسل

یک یا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را در یک کاسه بریزید و سپس کمی پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. خوب این مواد را به هم بزنید تا مخلوطی خمیری به دست آید.

در صورت سفت بودن مخلوط کمی آب به آن بیفزاید. درنهایت خمیر به‌دست‌آمده را روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بعد از آن با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا از شر آکنه‌های پوستی راحت شوید.

لایه‌برداری با ماسک شکلات تلخ

مواد لازم:

  1. شکلات تلخ
  2. شکر قهوه‌ای
  3. نمک دریا
  4.  شیر یا آب

برای تهیه این ماسک ابتدا دو تا سه تکه از شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کنید. بعد از خنک شدن یک قاشق چای‌خوری نمک دریا و دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای به آن اضافه کنید.

سپس کمی آب یا شیر به این مواد اضافه کرده تا مخلوطی خمیری به دست آید. این ماسک باید به مدت 15 دقیقه روی صورت بماند سپس با آب ولرم بشویید و پوستتان را خشک کنید. هر 10 روز یکبار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

پوست کدر

مواد لازم:

  1. شکلات تلخ
  2.  جو دوسر
  3.  عسل
  4. ماست

ابتدا حدود دو تا سه تکه شکلات تلخ را ذوب کنید. بعدازاینکه خنک شد یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق مرباخوری جو دوسر و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. همه این مواد را با هم مخلوط کنید این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه آن را بشویید. در صورت لزوم می‌توانید یک‌بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

پاکسازی عمیق پوست 

مواد لازم:

  1. پودر کاکائو
  2.  پودر خاک رس
  3.  آب لیمو
  4. روغن نارگیل
  5. ماست

در یک کاسه دو قاشق غذاخوری پودر خاک رس را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو خوب مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. سپس کمی ماست به این مواد اضافه کرده تا خمیری یکدست حاصل شود. این ماسک باید 15 دقیقه روی پوست بماند و مجاز هستید یکبار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک شکلات تلخ
اگرچه شکلات با شیر و شکر ممکن است برای سلامتی مضر باشد اما شکلات تلخ مزایای زیادی برای پوست دارد.

اگرچه شکلات با شیر و شکر ممکن است برای سلامتی مضر باشد اما شکلات تلخ مزایای زیادی برای پوست دارد. ماسک شکلات تلخ نه‌تنها پوست را آبرسانی و تغذیه می‌کند بلکه در افزایش درخشندگی و کاهش رنگدانه­های پوستی نیز مؤثر است. نکته آخر اینکه این ماسک برای انواع پوست مناسب است و هرکس می‌تواند از آن برای تازه نگه‌داشتن، تغذیه و درخشندگی پوست خود استفاده کند. آیا تابه‌حال از  این ماسک استفاده کرده‌اید؟ از تجربیات خود با ما بگویید.

فواید شکلات تلخ چیست؟

شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد و پوستی سالم، درخشان و بی‌عیب و نقص را به شما هدیه می‌دهد. شکلات تلخ حاوی کاتچین، پلی فنول و فلاوانول است. این ترکیبات آلی شکلات را به یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند تبدیل می‌کنند.

شکلات تلخ چیست؟

شکلات تلخ از عصاره بذر کاکائو تهیه شده و مطالعات نشان داده است که این دانه‌های مغذی بیشتر از میوه‌ها حاوی فلاوانول­ها، پلی فنول و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هستند

آیا شکلات تلخ شاداب کننده است؟

شکلات تلخ به دلیل کافئینی که در خود دارد می‌تواند گردش خون را در پوست بهبود ببخشد. به‌این‌ترتیب تمام مواد مغذی و حیاتی سلول‌های پوست توسط ماسک شکلات تلخ تأمین می‌شود. جدا از این، کاکائو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی جوان‌کننده پوست نظیر ویتامین A، ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین B1، ویتامین E و مس است. پوست با تغذیه این ویتامین‌ها سالم و درخشان باقی می‌ماند.

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی