شستن صورت با فیس براش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

شستن صورت با فیس براش؛ مزایا و روش استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

استفاده از انواع محصولات روتین مراقبت از پوست که با ویژگی‌های پوستی شما سازگار است، در حفظ سلامت و زیبایی پوست شما بسیار تاثیرگذار است. این در حالی است که شستن صورت با فیس براش می‌تواند منافذ شما را به‌صورت عمیق‌تر پاک کرده و هر گونه آلودگی و کثیفی را از آن خارج کند. منافذ باز برای جذب انواع کرم‌های مرطوب کننده و محصولات مراقبت از پوست، آمادگی بیشتری دارند. برس‌های پاک‌کننده صورت به‌عنوان یک مینی‌فیشال برای پوست عمل کرده و به عمق منافذ نفوذ می‌کنند تا به تمیزی و شادابی پوست شما کمک کنند. همچنین از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از فیس براش، کمک به بازسازی سلولی، کاهش چین‌و‌چروک و داشتن پوستی صاف و محکم است. برای آشنایی بیشتر با مزایا و کاربرد انواع فیس براش و روش استفاده صحیح از آن، با این مطلب همراه باشید.

فیس براش چیست؟

پیش از آنکه در مورد مزایا و نحوه استفاده از فیس براش صحبت کنیم، بهتر است ابتدا بدانید که فیس براش چیست؟ این ابزار کاربردی در شست‌وشوی پوست صورت، شامل برس‌هایی با سرهای گرد و موهای نرم است که برای پاکسازی عمیق پوست استفاده می‌شود. شستن صورت با فیس براش به لایه‌برداری پوست شما کمک کرده و در عین حال به آرامی پاک می‌شود. بسته به سطح لایه‌برداری، حساسیت و نوع پوست شما، می‌توانید سرهای برس مختلفی را انتخاب و استفاده کنید.

همچنین از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از فیس براش، کمک به بازسازی سلولی، کاهش چین‌و‌چروک و داشتن پوستی صاف و محکم است.
به پوستت جون تازه بده

مزایا و کاربرد شستن صورت با فیس براش

برای درک مزایای استفاده از برس‌های پاک‌کننده پوست، باید به کاربرد آن و تفاوت‌هایی که با شستشوی دستی دارد، توجه کنید. تمیز کردن پوست به روش معمول و دستی بسیار مفید است، اما باید بدانید که استفاده از فیس براش ممکن است نتایج بهتری را برای شما به‌همراه داشته باشد، زیرا موهای برس برای از بین ‌بردن سلول‌های مرده پوست مفید بوده و این امر در جذب بهتر مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست موثر است.

همچنین دستگاه، ارتعاشات کوچکی را نیز منتشر می‌کند که آن را به ابزاری عالی برای پاکسازی عمیق و بهبود گردش خون تبدیل کرده است. این در حالی است که اگر فقط از دستان خود استفاده کنید، نمی‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید. برخی از مهم‌ترین مزایای شستن صورت با فیس براش، عبارت است از:

  • شست‌وشوی عمیق و موثر پوست
  • پاکسازی منافذ پوست به‌طور موثر
  • کمک به کاهش انواع جوش‌های زیرپوستی و سرسیاه
  • کمک به جذب بهتر انواع محصولات روتین پوست
  • کاهش انواع خطوط ریز پوست و جلوگیری از ایجاد آن
  • لایه‌برداری سطحی و ملایم پوست
  • ماساژ ملایم پوست، اکسیژن و خون رسانی به پوست
  • حفظ زیبایی، طراوت و جوانی پوست
برای درک مزایای استفاده از برس‌های پاک‌کننده پوست، باید به کاربرد آن و تفاوت‌هایی که با شستشوی دستی دارد، توجه کنید.

نحوه صحیح شستن صورت با فیس براش

اگر نمی‌دانید چگونه از برس پاک‌کننده صورت استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا پاک‌کننده موردنظر را با نوک انگشتان روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. توجه داشته باشید که پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که با ویژگی‌های پوست شما سازگاری داشته باشد.
  • مرحله دوم: برس مناسب را به دستگاه وصل کرده و آن را روشن کنید. با حرکات دایره‌ای شروع به پاکسازی پوست خود کنید. شدت دستگاه را با توجه به شرایط پوست خود مدیریت و انتخاب کنید.
  • مرحله سوم: هر 15 ثانیه یکبار، ضربه‌ها برای مدت کوتاهی متوقف می‌شود، بنابراین در این فاصله روی ناحیه دیگری از صورتتان تمرکز کنید. مطمئن شوید که تمام صورت تمیز شده است.
  • مرحله چهارم: بعد از اتمام شستن صورت با فیس براش، پاک‌کننده را از روی پوست خود پاک کنید.

برای استفاده موثر از فیس براش به نکات زیر توجه کنید:

  • برای مدیریت شدت دستگاه، توصیه می‌شود ابتدا به آرامی شروع کنید و سپس سرعت آن را افزایش دهید.
  • برس‌های سیلیکونی نسبت به برس‌های نایلونی بهداشتی‌تر هستند، اما همچنان نیاز به پاکسازی و نگهداری صحیح بعد از هربار استفاده از آن دارند.
  • فراتر از پاکسازی بروید. علاوه‌بر شستن صورت با فیس براش، از مزیت‌های آن در جوانسازی، بازسازی سلولی و کمک‌به سفت‌شدن پوست بهره ببرید.
  • برس خود را با پاک‌کننده مناسب جفت کنید. پاک‌کننده‌های کرم، ژل و مومیایی‌کننده عالی عمل می‌کنند، زیرا فوق‌العاده ملایم بوده و با برس سیلیکونی هماهنگ هستند.
  • برس خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. با این کار از گسترش و انتقال باکتری‌ها جلوگیری کرده و سلامت پوست شما تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: شستن صورت در بارداری

آیا می‌توان هر روز از فیس براش برای شستن صورت استفاده کرد؟

یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها در شستن صورت با فیس براش این است که آیا می‌توان در هر بار شست‌وشوی صورت از آن استفاده کرد یا خیر؟ توصیه می‌شود افراد با پوست معمولی یک یا دو بار در هفته از برس پاک‌کننده صورت استفاده کنند، زیرا استفاده بیش‌ازحد می‌تواند برای پوست شما خشن باشد و منجربه پیری زودرس شود.

اگر برای اولین‌بار است که فیس براش را امتحان می‌کنید، بهتر است پوست خود را برای آن آماده کنید، به این شکل که ابتدا یک بار در هفته از آن استفاده کرده و هر چه پیش می‌روید فرکانس آن را افزایش دهید. همچنین توجه داشته باشید که بروز جوش‌های جزئی در هفته‌های اول استفاده از برس پاک‌کننده صورت طبیعی است. به گفته متخصصان پوست، این جوش‌ها به دلیل سلول‌های مرده لایه‌برداری شده پوست (که منافذ شما را مسدود می‌کنند)، ایجاد می‌شود و زمانی که پوست شما با فیس براش سازگار شد و سلول‌های مرده پوست کمتری برای لایه‌برداری وجود داشت، این مشکل برطرف می‌شود.

تمیز کردن پوست به روش معمول و دستی بسیار مفید است، اما باید بدانید که استفاده از فیس براش ممکن است نتایج بهتری را برای شما به‌همراه داشته باشد

بعد از شستن صورت با فیس براش چگونه می‌توان فیس براش را تمیز کرد؟

هر ابزار مراقبت از پوست، باید پس از هر بار استفاده، به‌طور کامل تمیز شده تا از ایجاد و پخش‌شدن باکتری‌ها، روغن‌ها و ناخالصی‌هایی که می‌تواند منجربه جوش شود، جلوگیری کند. در اینجا با نحوه تمیز کردن برس پاک‌کننده صورت آشنا شوید:

  • مرحله اول: ابتدا برس را به‌طور کامل آبکشی کنید. برای این کار برس را زیر آب ولرم نگه دارید تا بقایای اولیه آلودگی‌های آن پاک شود. انگشتان خود را بین موهای آن بکشید تا مطمئن شوید که کاملاً شسته شده است.
  • مرحله دوم: برای خلاص شدن از هر گونه باقی‌مانده آرایش یا پاک کننده، از یک صابون ملایم یا شامپو بچه برای شستن برس صورت خود استفاده کنید.
  • مرحله سوم: فیس براش را با یک حوله خشک کنید، سپس اجازه دهید در مجاورت هوای آزاد قرار گرفته تا به‌طور کامل خشک شود.
  • مرحله چهارم: اگرچه این مرحله بلافاصله پس از خشک‌کردن برس انجام نمی‌شود، اما مهم است. اگر فیس براش دارای سر برس قابل جابجایی است، نباید برای همیشه از یک سری استفاده کنید. پس از چند ماه، معمولاً توصیه می‌شود یک مورد جدید تهیه نمایید.
فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

طرز استفاده صحیح از فیس براش دستی و سیلیکونی

تمیز کردن پوست به روش معمول و دستی بسیار مفید است، اما باید بدانید که استفاده از فیس براش ممکن است نتایج بهتری را برای شما به‌همراه داشته باشد، عملکرد آن به‌صورت دستی بوده و با استفاده از حرکات عمودی، افقی و یا چرخشی برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود. در صورت استفاده صحیح و کاربردی از آن، می‌توانید آلودگی‌ها را از عمق پوست صورت پاک کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید. برای آشنایی دقیق با نحوه شستن صورت با فیس براش دستی به موارد زیر توجه کنید:

  • ابتدا با استفاده از یک پاک‌کننده مناسب و پد آرایشی، صورت، اطراف چشم و ابروی خود را از هرگونه موادآرایشی پاک کنید.
  • سپس فیس براش دستی خود را زیر آب ولرم گرفته تا به‌طور کامل خیس و مرطوب شود.
  • مواد شوینده مورد نظر را روی فیس براش ریخته تا آن را کاملا آغشته کند.
  • با استفاده از حرکت دادن فیس براش در جهت‌های مختلف، شوینده را روی پوست مرطوب خود بمالید. توجه داشته باشید که از این دستگاه، بیشتر از یک دقیقه استفاده نکنید.
  • زمان مناسب استفاده از فیس براش دستی روی نواحی حساس مانند بینی و گونه، فقط 20 ثانیه است.
  • استفاده از فیس براش دستی خیلی نرم برای اطراف چشم‌ها توصیه نمی‌شود، چراکه ممکن است باعث بروز خطوط ریز اطراف چشم شود.
  • بعد از اطمینان از پاکسازی تمام صورت، پوست خود را به‎خوبی شست‌وشو دهید.
  • دستگاه را خاموش کرده و طبق دستورالعمل‌های صحیح، آن را به‌خوبی تمیز کنید.
پوست صورت، بیشترین تاثیر را در زیبایی شما دارد و در عین حال بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد.

فیس واش چیست؟

بعد از یک روز پرکار و بازگشتن از محل کار، ورزش و تفریح، شستن صورت جزو کارهای ضروری شما محسوب می‌شود؛ چراکه منافذ شما انواع گردوغبار، عرق و آلودگی‌های محیطی را به خود جذب می‌کند. حالا سوال مهم این است که شوینده مناسب برای پوست شما کدام است؟ توصیه می‌شود با آشنایی کامل از ویژگی‌های پوست خود، مناسب‌ترین پاک‌کننده را برای خود انتخاب کنید.

امروزه انواع شوینده‌های پوست با عنوان فیس واش در شکل‌های مختلف ژل، کرم، کف و… وجود دارند که وظیفه شما انتخاب بهترین گزینه آن است. برای این کار توصیه می‌شود به ترکیبات سازنده انواع فیس واش توجه کنید، به‌عنوان مثال، افرادی که دارای پوست خشک هستند نباید از پاک‌کننده‌هایی با ترکیبات تهاجمی استفاده کنند، زیرا نتیجه آن خشک شدن و کم‌آبی بیشتر پوست آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: شستن صورت بعد از بوتاکس؛

این درحالی است که برای پوست‌های چرب، وجود ترکیباتی مانند گلیکولیک اسید، سالیسیلسک اسید و بنزوئیل اسید در فیس واش برای تنظیم چربی پوست توصیه می‌شود. توجه داشته باشید اگر بعد از استفاده از فیس واش، پوست شما دچار کشیدگی شود، باید پاک‌کننده جدیدی را جایگزین کنید؛ زیرا در این حالت تمام رطوبت و چربی پوست شما از بین می‌رود.

چرا باید از ژل شستشوی صورت (فیس واش) استفاده کنیم؟

پوست صورت، بیشترین تاثیر را در زیبایی شما دارد و در عین حال بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد. اکثر افراد در کنار محصولات مختلف مراقبت از پوست خود، یک پاک‌کننده نیز دارند که به‌طور روزانه از آن استفاده می‌کند. برخی نیز برای پاکسازی پوست خود به شستن صورت با فیس براش روی می‌آورند. باید بدانید که شست‌وشوی صحیح و روزانه پوست صورت، اولین و مهم‌ترین قدم در داشتن پوستی زیبا، شاداب و جوان محسوب می‌شود.

شستن صورت، در ظاهر یک کار بسیار ساده و پیش پاافتاده به نظر می‌رسد، اما نیاز به رعایت اصول صحیح و اساسی دارد. یکی از مهم‌ترین این اصول، استفاده از فیس واش مناسب و سازگار با ویژگی‌های پوست شما است. توصیه می‌شود به‌جای استفاده از صابون‌های خشن و شوینده‌های نامناسب، از ژل شستشوی صورت و انواع فیس واش استفاده کنید.

14 اشتباهی که هنگام شستشوی صورت نباید انجام دهید

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، شستن صورت کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، این در حالی است که رعایت نکات زیر، روش صحیح شستن صورت را به شما می‌آموزد:

  1. شستن صورت قبل از خواب را فراموش نکنید. شستشوی صورت وقت کمی از شما می‌گیرد. این کار را حتی اگر آرایش ندارید، انجام دهید.
  2. شستن صورت را در شروع روز فراموش نکنید. اکثر افراد بر این باور هستند که تنها قبل از خواب باید برای پاک کردن پوست صورت خود اقدام کنند. این درحالی است که برای داشتن پوستی سالم و درخشان، باید هر صبح صورت خود را بشویید، چراکه انواع آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بالشت به صورت شما منتقل می‌شود و همین عامل مهمی در بروز انواع جوش و آکنه است.
  3. پوست خود را با آب داغ نشویید. استفاده از آب داغ باعث گشاد شدن عروق خون و آسیب به بافت‌های حساس پوست می‌شود. همچنین شستن صورت با آب داغ عامل مهمی در خشکی پوست و از بین‌رفتن چربی آن است. این امر به ویژه در شستن صورت با فیس براش بسیار مهم است. شستن پوست با آب ولرم بهترین گزینه محسوب می‌شود.
  4. عدم استفاده از آرایش پاک کن قبل از پاک کننده صورت، باعث مسدود شدن منافذ با انواع موادشیمیایی و مضر می‌شود. برخی از محصولات آرایشی در برابر آب و پاک‌کننده‌ها مقاوم هستند، به همین خاطر باید از انواع میسلار، دستمال و محلول‌های پاک کننده آرایش استفاده کنید.
  5. از شوینده ناسازگار با نوع پوست خود استفاده نکنید. هر پاک‌کننده‌ای برای پوست شما مناسب نیست، بهتر است اگر:
  6. پوست حساسی دارید از شوینده‌های ملایم مانند فوم استفاده کنید.
  7. پوست چرب و مستعد آکنه دارید از شوینده‌های ژل‌مانند و حاوی مواد لایه‌بردار استفاده کنید.
  8. پوست خشک دارید از شوینده‌های ملایم، طبیعی و آبرسان استفاده کنید.
  9. از شستن زیاد پوست صورت بپرهیزید. به‌طور معمول شستن صورت روزی دو بار(صبح و شب) گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. شست‌وشوی بیش از حد پوست، باعث خشکی، کم‌آبی و التهاب آن می‌شود.
  10. از حوله کثیف برای خشک کردن صورت استفاده نکنید. انتقال باکتری، قارچ و کپک از حوله به پوست به‌راحتی صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود حوله خود را بعد از هر بار استفاده بشویید.
  11. از حوله بدن برای خشک کردن پوست صورت استفاده نکنید. باکتری‌های موجود در پوست صورت با پوست بدن متفاوت است. همچنین پوست صورت از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و به‌راحتی دچار مشکلات و التهابات ناشی از انتقال باکتری‌ها می‌شود. بنابراین حوله صورت را از حوله بدن جدا کنید.
  12. لایه‌برداری و شستشو به مدت طولانی به پوست سیب آسیآسیب می‌زند. ساییدن بیش از حد پوست، باعث بروز التهاب و قرمزی پوست می‌شود. کافی است به مدت 30 ثانیه موادشوینده را با حرکات دایره‌ای روی پوست خود بمالید.
  13. بیش از دوبار در هفته لایه‌برداری نکنید. لایه‌برداری بیش از حد عامل مهمی در ایجاد پارگی‌های میکروسکوپی در سطح بیرونی پوست بوده و تحریک پذیری آن را بالا می‌برد. یک یا دوبار لایه‌برداری در هفته، بهترین گزینه برای سلامت پوست شما است.
  14. صورت خود را با صابون نشویید. صابون یک شوینده خشن محسوب شده که باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود.
  15. بعد از استفاده از ماسک، صورت خود را نشویید. توصیه می‌شود این کار را قبل از استفاده از انواع ماسک و لایه‌بردار انجام دهید، زیرا برای رسیدن به بهترین نتیجه باید با منافذی باز و تمیز همراه باشد.
  16. از انواع تونر به روشی صحیح استفاده کنید. توصیه می‌شود از تونرهای فاقد الکل برای پاکسازی پوست استفاده کرده و بیش از دوبار در روز از آن استفاده نکنید.
  17. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. بعد از هر بار شست‌وشو، پاکسازی، لایه‌برداری و…، حتما از مرطوب‌کننده‌های سازگار با پوست خود استفاده کنید. این کار به رطوبت‌رسانی به سلول‌های پوستی شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا به فیس براش نیاز داریم؟

شستن صورت با فیس براش یک راه عالی برای پاک‌کردن عمیق منافذ پوست محسوب می‌شود. اما باید بدانید که برای استفاده از آن، با نوع پوست خود و حساسیت‌های آن آشنا باشید و با توجه به این موارد نوع دستگاه، سری آن و شدت استفاده از آن را تعیین کنید. همچنین آشنایی با روش صحیح استفاده از فیس براش برای رسیدن به نتیجه مطلوب در شست‌وشوی صورت، مهم است. توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین پاک‌کننده پوست با انواع فیس واش آشنا بوده و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

منبع ++++

فیس براش چیست؟

این ابزار کاربردی در شست‌وشوی پوست صورت، شامل برس‌هایی با سرهای گرد و موهای نرم است که برای پاکسازی عمیق پوست استفاده می‌شود. شستن صورت با فیس براش به لایه‌برداری پوست شما کمک کرده و در عین حال به آرامی پاک می‌شود. بسته به سطح لایه‌برداری، حساسیت و نوع پوست شما، می‌توانید سرهای برس مختلفی را انتخاب و استفاده کنید.

از مهم‌ترین مزایای شستن صورت با فیس براش چیست؟

1. شست‌وشوی عمیق و موثر پوست 2. پاکسازی منافذ پوست به‌طور موثر 3. کمک به کاهش انواع جوش‌های زیرپوستی و سرسیاه 4. کمک به جذب بهتر انواع محصولات روتین پوست 5. کاهش انواع خطوط ریز پوست و جلوگیری از ایجاد آن 6. لایه‌برداری سطحی و ملایم پوست 7. ماساژ ملایم پوست، اکسیژن و خون رسانی به پوست

آیا می‌توان هر روز از فیس براش برای شستن صورت استفاده کرد؟

اگر برای اولین‌بار است که فیس براش را امتحان می‌کنید، بهتر است پوست خود را برای آن آماده کنید، به این شکل که ابتدا یک بار در هفته از آن استفاده کرده و هر چه پیش می‌روید فرکانس آن را افزایش دهید.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی