آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

به این مطلب امتیاز دهید

همان‌طور که آرایش صورت بر زیبایی و جذابیت چهره شما تاثیر فراوانی می‌گذارد، پاک کردن صحیح و به‌موقع صورت از مواد آرایشی هم بر سلامت، زیبایی و شفافیت پوست شما اثر‌گذار خواهد بود. هنگامی که به اهمیت پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست خود پی می‌برید، ذهن شما درگیر این پرسش می‌شود که به راستی آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟ و بهترین شیوه برای انجام این کار کدام است؟ حتما می‌دانید مواد آرایشی حتی اگر از بهترین و مرغوب‌ترین برندها هم انتخاب شوند، باز هم برای طولانی مدت اثرات مخرب فراوانی بر پوست شما باقی خواهند گذاشت و سلامت آن را به خطر می‌اندازند. پس پاک کردن صورت از مواد آرایشی اهمیت فراوانی می‌یابد و باید به بهترین شیوه انجام شود. در این مقاله سعی داریم در مورد انواع روش‌های پاک کردن پوست از مواد آرایشی اطلاعاتی را ارائه دهیم. اگر شما هم دغدغه پوستی زیبا و شفاف را دارید، در ادامه ما را همراهی کنید.

آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

اهمیت پاک کردن آرایش از روی پوست صورت، آن هم بعد از گذشت چند ساعت بر کسی پوشیده نیست. همه ما می‌دانیم داشتن پوستی سالم و زیبا مستلزم رعایت یک سری نکات بهداشتی و روتین‌های پوستی خاص است. در این میان شست‌و‌شوی صحیح پوست از مواد آرایشی، مهم‌ترین نکته برای رسیدن به این هدف به شمار می‌رود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است.

پس پاک کردن صورت از مواد آرایشی اهمیت فراوانی می‌یابد و باید به بهترین شیوه انجام شود.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت تپل و گرد؛

هنگامی که دیروقت از یک مراسم یا مهمانی به خانه بازمی‌گردید و از شدت خستگی ترجیح می‌دهید، یک راست به رختخواب بروید و پاک کردن صورت خود را به فردا موکول کنید، با این تصورکه با یک بار رها کردن روتین اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

اما باید بدانید این مسئله بارها تکرار خواهد شد و به مرور به عادتی مخرب تبدیل می‌شود. گاهی با وجود خستگی به سراغ شوینده‌های پوست می‌روید و با آب و کف صورت خود را می‌شویید و تصور می‌کنید کار به اتمام رسیده است و شما وظیفه خود را در قبال مراقبت از پوست به انجام رسانده‌اید، اما اشتباه می‌کنید. پاک کردن صحیح و کامل صورت از مواد آرایشی نیازمند این است که بدانیم آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

برای شروع کار بهتر است از پاک کردن آرایش چشم‌ها شروع کنید. همان‌طور که می‌دانید چشم یکی از اجزای مهم و حساس صورت به حساب می‌آید و شست‌و‌شوی آن باید با صبر و حوصله بسیار و به آرامی انجام شود.

اگر این کار را سریع و خشن انجام دهید، اصطکاک بین پدهای آرایشی با پوست ظریف و حساس اطراف چشم می‌تواند به آن آسیب بزند و باعث ایجاد لک‌های تیره و چین و چروک در نواحی اطراف چشم شود. ابتدا پد نرم و مخصوص را به مواد پاک‌کننده که معمولا محلول دوفازی است، آغشته کنید و به آرامی روی پلک و اطراف چشم بکشید.

کمی صبر کنید تا مواد آرایشی نرم شوند و به راحتی از سطح پوست جدا گردند. در مرحله بعدی با پد تمیز باقی‌مانده مواد را از چشم‌های خود پاک کنید. خوب است بدانید پدها و دستمال‌های مرطوب‌کننده به تنهایی قادر به پاک‌سازی پوست صورت نیستند و شست‌و‌شوی نهایی با آب و مواد شوینده مخصوص نباید فراموش گردد.

یکی از مناطقی که در پاک کردن آرایش چشم معمولا نادیده گرفته می‌شود و به درستی تمیز نمی‌گردد، لبه بالایی پلک شما است که خط چشم و بقایای ریمل روی آن باقی می‌ماند. این مسئله به مرور زمان موجب تحریک چشم و بروز آسیب می‌شود. در پاک کردن صحیح این قسمت باید به حفظ سلامت مژه‌ها هم توجه شود. به این منظور می‌توان از پنبه و پاک‌کننده‌هایی بر پایه روغن استفاده کرد.

این محصولات نه تنها آرایش باقی مانده بین تارهای مژه را کاملا پاک می‌کند، بلکه از شکستگی و ریزش مژه‌های شما هم جلوگیری خواهد کرد. پاک کردن تکه‌های سخت ریمل از روی مژه به کمک انگشتان روشی اشتباه است و می‌تواند باعث ریزش خطی مژه در دو طرف پلک‌های چشم شود.

پس از پاک کردن کامل چشم‌ها، نوبت به لب‌ها می‌رسد. لب‌ها هم توسط پدهای آغشته به مواد پاک‌کننده روغنی تمیز می‌شوند. این کار از ایجاد خشکی روی پوست لب شما جلوگیری می‌کند. در نهایت شست‌و‌شوی کامل صورت با آب و مواد شوینده فراموش نشود.

این محصولات نه تنها آرایش باقی مانده بین تارهای مژه را کاملا پاک می‌کند، بلکه از شکستگی و ریزش مژه‌های شما هم جلوگیری خواهد کرد.
به پوستت جون تازه بده

توصیه‌هایی برای پاک کردن آرایش صورت

انجام روتین‌های مراقبتی پوست و راهکارهایی که به ما می‌آموزند آرایش صورت را چگونه پاک کنیم، اهمیت زیادی دارد. برای داشتن یک روتین مناسب و خوب بهتر است قبل از این‌که خستگی و خواب بر شما چیره شود، به فکر پاک کردن آرایش صورت خود بیفتید.

در کنار اهمیت پاک کردن پوست از مواد شیمیایی، داشتن تعادل در اجرای این کار هم اهمیت فراوانی دارد. به عنوان مثال لایه‌برداری بیش از حد و اسکراب‌های طولانی و مکرر می‌تواند به پوست شما آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.

لایه‌برداری و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست به شما برای داشتن یک پوست شفاف و درخشان کمک فراوانی می‌کند؛ اما باید توجه داشته‌باشید که این فرآیند نهایتا هفته‌ای یک یا دو بار انجام شود. به ویژه برای افرادی که در دهه 30 زندگی خود قرار دارند،

این عدم تعادل می‌تواند آسیب بیش‌تری وارد سازد. در این بازه زمانی پوست انسان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه زیاده‌روی در انجام اسکراب و شست‌و‌شوی زیاد پوست با برس‌های پاک‌کننده می‌تواند موجب پاره شدن مویرگ‌های پوستی و ایجاد خطوط ریز روی پوست صورت گردد.

یکی دیگر از نکات مهم در زمان فیشیال و پاک‌سازی پوست، ماساژ صورت است. این امر میزان پف کردگی اطراف چشم و سایر نواحی صورت را کاهش می‌دهد و حتی به بهبود خلق و خوی شما هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چک لیست ابزار آرایش صورت و گریم

چگونه صورت خود را بشوییم؟

این سوال که آرایش صورت خود را چگونه پاک کنیم؟ می‌تواند دغدغه ذهنی شما و بسیاری از افراد دیگر محسوب شود که برای سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت زیادی قائل هستند و می‌خواهند شفافیت و درخشندگی پوست خود را برای سال‌های طولانی حفظ کنند. پاک کردن صورت از مواد آرایشی تا آخرین ذره، فرآیندی پیچیده‌تر و زمان‌برتر از یک شست‌و‌شوی ساده با آب و کف است.

همه ما شروعی تازه را دوست داریم و می‌خواهیم صبح‌ها با پوستی تمیز و درخشان از خواب بیدار شویم. این کار مستلزم آن است که بدانیم آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟ و از شب قبل تمام روتین‌های مراقبتی را تا حد ممکن انجام دهیم.

پاک کردن مواد شیمیایی از روی چهره می‌تواند بزرگ‌ترین لطف ما به پوست صورتمان به حساب آید. خوابیدن با آرایش و پاک نکردن صورت می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه بر سطح پوست و خشکی غیر طبیعی آن گردد. همچنین روند پیری و بروز چین و چروک‌های آن را سرعت بخشد.

باقی ماندن آرایش چشم در طول شب باعث ایجاد مشکلاتی مانند عفونت چشم، سوزش و تحریک آن و شکستگی و ریزش مژه‌ها می‌شود. پس شستن صورت قبل از خواب یک ضرورت محسوب می‌گردد و باید نسبت به انجام آن مقید بود. در ادامه به ارائه پاسخ‌هایی برای این پرسش که آرایش صورت خود را چگونه پاک کنیم، خواهیم پرداخت.

شست‌وشو را با مواد پاک‌کننده آغاز کنید

استفاده از مواد پاک‌کننده مخصوص پوست برای شست‌و‌شوی کرم‌‌پودر و رژگونه کافی خواهد بود. مواد پاک‌کننده را روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید تا 15 ثانیه روی پوست باقی بماند. پس از نرم و آماده شدن مواد برای جداسازی از روی پوست می‌توان از یک پارچه نخی سفید و مرطوب برای پاک کردن صورت استفاده کرد.

استفاده از مواد پاک‌کننده مخصوص پوست برای شست‌و‌شوی کرم‌‌پودر و رژگونه کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت اروپایی 

با پوست خود ملایم و مهربان برخورد کنید

پاک کردن صورت باید ملایم و به آرامی انجام شود و پوست را تحریک نکند. برای این منظور می‌توان از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کرد. این مواد برای پاک‌سازی چشم‌ها، ابرو و لب‌های شما مناسب خواهد بود. ابتدا مقداری از روغن را با انگشت خود بردارید و روی نقاط مورد نظر ماساژ دهید.

سپس از یک پد پنبه‌ای صاف و آغشته به روغن استفاده کنید و مواد نرم شده را از روی پلک و لب‌های خود بردارید. در این‌جا استفاده از پنبه‌های توپی توصیه نمی‌شود، چرا که کمی خشک و خشن هستند و ممکن است به پوست حساس شما آسیب برسانند.

آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟ با بخار آب

مجاورت پوست صورت با گرمای ملایم بخار می‌تواند باعث سهولت در پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست شما گردد. این گرما منافذ پوست را باز می‌کند و موجب می‌گردد مواد پاک‌کننده به عمق پوست برسد و تمام آلاینده‌ها را از بین ببرد.

مجاورت پوست صورت با گرمای ملایم بخار می‌تواند باعث سهولت در پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست شما گردد.

پاک کردن آرایش صورت در پنج گام

در این‌جا به توضیح مراحلی می‌پردازیم که به ما می‌گوید آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

  • در مرحله اول توجه به تیپ و جنس پوست صورت شما اهمیت دارد. در این مرحله باید مواد پاک‌کننده مناسب پوست خود را تهیه کنید و از عدم وجود حساسیت به آن‌ها اطمینان یابید. برای این منظور می‌توانید ابتدا مقداری از مواد را در قسمت‌های حساس و مخفی صورت مانند پشت لاله گوش تست کنید.
  • مرحله دوم نوبت به پاک کردن آرایش چشم‌ها می‌رسد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این کار باید با ملایمت انجام گیرد. برای این کار می‌توان از پدهای آغشته به روغن یا محلول‌های دو فازی استفاده کرد. پاک کردن آرایش چشم‌ها باید با دقت کامل انجام شود و هیچ‌گونه آلودگی را بین تارهای مژه باقی نگذارد.
  • در سومین مرحله لب‌ها پاک می‌شوند. برای این مرحله می‌توان از ژل‌های چرب معمولی استفاده کرد. حین انجام این کار دقت کنید تا رژلب پخش نشود و کار شما را سخت نکند.
  • در مرحله چهارم کل صورت را پاک کنید. این عمل می‌تواند با استفاده از پدهای پنبه‌ای آغشته به پاک‌کننده صورت گیرد. صورت خود را به طور کامل، از بالا به پایین پاک کنید. زیر چانه و پشت گوش‌ها فراموش نشود. در نهایت صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.
  • مرحله پنجم مربوط به مراقبت‌های بعد از شست‌و‌شوی صورت خواهد بود. در این مرحله پوست خود را ماساژ دهید تا جریان خون افزایش یابد. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده فراموش نشود.

بیشتر بخوانید: تفاوت کرم پودر، کانسیلر و کرم دور چشم؛

سخن آخر این‌که، پاک کردن صورت از مواد آرایشی اهمیت فراوانی دارد و بی‌توجهی نسبت به آن می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته‌باشد. باقی ماندن مواد شیمیایی روی پوست باعث بروز انواع جوش و آکنه و پیری زودرس می‌گردد.

در این میان توجه به روش‌هایی که به ما می‌آموزد آرایش صورت را چگونه پاک کنیم، بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ چرا که هر روشی برای انجام این کار مناسب نیست. امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مطلب به شما برای داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کند.

منبع+++

پاک کردن صورت باید چگونه انجام شود؟

پاک کردن صورت باید ملایم و به آرامی انجام شود و پوست را تحریک نکند. برای این منظور می‌توان از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کرد. این مواد برای پاک‌سازی چشم‌ها، ابرو و لب‌های شما مناسب خواهد بود. ابتدا مقداری از روغن را با انگشت خود بردارید و روی نقاط مورد نظر ماساژ دهید.

مهم ترین منظقه صورت که باید در پاک کردن آرایش دقت کنیم کجاست؟

یکی از مناطقی که در پاک کردن آرایش چشم معمولا نادیده گرفته می‌شود و به درستی تمیز نمی‌گردد، لبه بالایی پلک شما است که خط چشم و بقایای ریمل روی آن باقی می‌ماند. این مسئله به مرور زمان موجب تحریک چشم و بروز آسیب می‌شود. در پاک کردن صحیح این قسمت باید به حفظ سلامت مژه‌ها هم توجه شود. به این منظور می‌توان از پنبه و پاک‌کننده‌هایی بر پایه روغن استفاده کرد.

اهمیت پاک کردن آرایش چیست؟

اهمیت پاک کردن آرایش از روی پوست صورت، آن هم بعد از گذشت چند ساعت بر کسی پوشیده نیست. همه ما می‌دانیم داشتن پوستی سالم و زیبا مستلزم رعایت یک سری نکات بهداشتی و روتین‌های پوستی خاص است. در این میان شست‌و‌شوی صحیح پوست از مواد آرایشی، مهم‌ترین نکته برای رسیدن به این هدف به شمار می‌رود.

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی