آرایش صورت تپل و گرد
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

آرایش صورت تپل و گرد؛ آرایش صورت تپل ?

به این مطلب امتیاز دهید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که روبه‌روی آیینه به چهره خود خیره شوید و با خود فکر کنید فرم صورتتان آن‌قدر‌ها که باید، زیبا و جذاب نیست. شاید دلتان بخواهد صورتی لاغرتر یا تپل‌تر داشته‌باشید. شاید در نظرتان آرایش صورت تپل و گرد شما نتیجه خوبی به همراه ندارد و باعث می‌شود چاق‌تر از خودِ واقعیتان به نظر برسید. آرایش صورت‌های گرد و چاق یکی از دغدغه‌های افرادی است که دوست دارند صورتی کشیده‌تر و لاغرتر داشته‌باشند. خبر خوب این است که با انواع تکنیک‌ها و ترفندهای دنیای آرایش و زیبایی، این آرزو دست‌یافتنی است. شیوه‌های خاص پیاده‌سازی آرایش روی صورت به افراد کمک می‌کند تا چهره‌های تپل و گرد خود را کشیده‌تر و لاغرتر نشان دهند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که از فرم گرد و تپل صورت خود راضی نیستید، برای آگاهی از انواع تکنیک‌های موجود در این حرفه، ما را در ادامه همراهی کنید.

مشخصات صورت گرد چیست؟

افراد بسیاری در سراسر جهان، با چهره‌ و ظاهر متفاوت از یکدیگر زندگی می‌کنند که از فرم صورت خود راضی نیستند و این مسئله باعث ایجاد حس ناامنی نسبت به ظاهر و عدم اعتماد به نفس در آن‌ها می‌گردد. همه این افراد، صرف‌نظر از این‌که چه‌قدر زیبا یا حتی جذاب هستند، به دنبال راهی برای تغییر چهره و بهبود ظاهر خود خواهند بود.

خبر خوب این است که با انواع تکنیک‌ها و ترفندهای دنیای آرایش و زیبایی، این آرزو دست‌یافتنی است.

بیشتر بخوانید: ایجاد چال گونه؛

چاق‌ها دوست دارند لاغر شوند و لاغرها دلشان می‌خواهد کمی تپل‌تر به نظر برسند. در این بین، آرایش صورت و به ویژه آرایش صورت تپل، یکی از دغدغه‌های ذهنی افرادی است که عاشق صورت‌های لاغر، کشیده و استخوانی هستند. سوژه‌های مد و زیبایی هم سبک سلیقه افراد را تغییر می‌دهد و موجب شکل‌گیری این تصور در ذهن افراد می‌شود که چهره‌های استخوانی و برجسته زیباتر از سایر فرم‌های صورت هستند.

برخی از افراد با کمک انواع رژیم‌های غذایی و ورزش، سعی می‌کنند صورتی لاغرتر با لپ‌هایی کوچک‌تر برای خود بسازند و این حس ناامنی درونی نسبت به ظاهر را تا حدودی بهبود بخشند.

از آن‌جایی که تحمل رژیم‌ غذایی و ورزش‌های سنگین بسیار سخت به نظر می‌رسد و چه بسا افرادی با وجود اندام متناسب، باز هم از صورت گرد و تپل خود شکایت دارند، پس باید به دنبال راه‌حلی ساده‌تر و سریع‌تر بود. برای این منظور بهتر است ابتدا با مشخصات و چگونگی تشخیص فرم صورت گرد آشنا شوید.

فرم صورت گرد همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، دارای طول و عرض تقریبا یکسانی است و شکل گونه‌ها در آن پهن و تپل به نظر می‌رسد. در واقع برجستگی گونه در این فرم چندان به چشم نمی‌خورد و چانه هم در امتداد خط فک و گونه‌ها قرار می‌گیرد و گرد و کوتاه است. پیشانی افرادی که صورت گرد دارند، معمولا عریض‌تر از سایر افراد است و صورت در حالت کلی، زاویه‌دار نیست.

تشخیص فرم صورت برای افرادی که به ظاهر خود توجه ویژه‌ای دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که تشخیص فرم صورت به این افراد کمک می‌کند تا سبک آرایش و مدل موی مناسب چهره خود را انتخاب کنند و در نتیجه زیباتر به نظر برسند. آگاهی از فرم صورت برای انتخاب انواع عینک و کلاه و حتی مواد آرایشی استفاده شده هم کاربرد دارد.

به پوستت جون تازه بده

گریم صورت چاق و تپل

گریم صورت به معنای استفاده از مواد آرایشی و مخصوص، برای ایجاد تغییرات اساسی و چشمگیر روی چهره افراد است که به کمک تکنیک‌ها و ترفندهای خاص اجرا می‌شود. آرایش صورت تپل از جمله مواردی است که نیاز به پیاده‌سازی شیوه‌های آرایشی و زیباسازی ویژه برای ایجاد یک ظاهر متفاوت و دلخواه دارد.

شگردهای آرایشی مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، افرادی که صورت‌های چاق و تپل دارند هم می‌توانند لاغر‌تر به نظر برسند و گونه‌هایی برجسته و استخوانی پیدا کنند. بسیاری از این تکنیک‌ها بسیار ساده هستند و برای اجرای آن‌ها نیاز به تخصص خاصی نیست.

برای شروع، دانستن این نکته ضروری است که برای اجرای یک آرایش و گریم زیبا و جذاب، برخورداری از پوست سالم و شفاف در اولویت قرار دارد. اولین گام برای داشتن پوستی سالم، اصلاح سبک تغذیه و رعایت اصول سالم‌خوری، مصرف زیاد آب و مایعات و همچنین بهره بردن از انواع میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خویش است.

بعد از رعایت تمامی موارد ذکر شده، در صورتی که هنوز عیوبی مانند منافذ باز و کمدون‌های سرسیاه روی پوست خود مشاهده می‌کنید، بهتر است با استفاده از پرایمرها و کرم‌های پوشاننده، سطح پوست را صاف و یک‌دست کنید.

در آرایش صورت گرد و چاق، برای این‌که چهره لاغرتر از حالت طبیعی به نظر برسد باید در انتخاب رنگ کرم پودر دقت کنید، چرا که نقش مهمی در نتیجه کار خواهد ‌داشت. استفاده از رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن برای اجرای این سبک از آرایش مناسب نیست.

رنگ تیره و یک‌دست باعث می‌شود گردی صورت خیلی بیشتر از حالت طبیعی به چشم بیاید و در مقابل کرم پودر خیلی روشن هم حالت رنگ‌پریدگی به چهره شما می‌بخشد. در حالت کلی، رنگ مورد استفاده باید متناسب با رنگ پوست سایر قسمت‌ها مانند گردن و گوش انتخاب گردد. از رنگ‌های تیره و روشن برای ایجاد سایه، فرورفتگی و برجستگی در نقاط خاصی از صورت استفاده می‌شود که در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم.

برای آرایش صورت تپل ابتدا با استفاده از کرم پودر تیره و یک قلم‌مو زیر گونه‌ها، گردن، شقیقه‌ها و کناره‌های بینی را تیره کنید. از کرم پودر روشن برای سایه زدن زیر چشم‌ها، روی بینی و وسط پیشانی بهره ببرید. پس از مشخص کردن نقاط تیره و روشن توسط کرم پودر، از کرم مات برای محو و یک‌دست کردن نقاط سایه خورده استفاده کنید.

باید توجه داشته ‌باشید که استفاده از کرم‌های شاین و براق برای چنین منظوری مناسب نخواهد بود و چاقی صورت را بیش‌تر از حالت نرمال نشان خواهد داد. در واقع برای کم حجم نشان دادن هر بخش از چهره استفاده از رنگ‌ها و کرم‌های متالیک ممنوع است.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

پس از مشخص کردن نقاط تیره و روشن توسط کرم پودر، از کرم مات برای محو و یک‌دست کردن نقاط سایه خورده استفاده کنید.

نحوه آرایش روی صورت گرد و تپل

پس از آن‌که سایه‌های تیره و روشن ایجاد شده در صورت توسط کرم مات محو گردید و فرورفتگی و برجستگی‌های مد نظر روی صورت ایجاد شد، نوبت به آرایش اجزای صورت می‌رسد. ابتدا از چشم‌ها آغاز کنید. برای درشت‌تر و کشیده‌تر نشان دادن چشم‌ها باید از سایه‌های اسموکی و تیره برای کناره‌های چشم استفاده کنید.

سایه‌های متالیک و براق برای سایه زدن بخش میانی و ابتدایی پلک مناسب است. می‌توانید رنگ سایه متالیک را مانند رنگ لباس خود انتخاب کنید و از این طریق زیباتر دیده شوید. با کشیدن خط‌های دنباله‌دار و بلند، چشم‌ها حالت کشیده پیدا می‌کنند و از میزان گردی صورت شما کاسته می‌شود. استفاده از ریمل‌های مشکی حجم‌دهنده مژه هم فراموش نشود.

ابروهای پهن و توپر برای چهره‌های چاق و تپل انتخاب مناسبی هستند. در صورت خالی بودن بخش‌هایی از ابرو، می‌توان از مداد یا سایه مخصوص استفاده کرد. نحوه اجرای رژگونه در آرایش صورت تپل نقش پررنگی در حالت و فرم چهره شما بازی می‌کند.

برای صورت‌های گرد و تپل بهتر است از رنگ‌های ملایم و گرم استفاده شود. رژگونه به صورت یک خط صاف روی گونه‌ها کشیده می‌شود و استفاده از برس‌های گرد با حرکت دورانی برای این منظور توصیه نمی‌شود.

برای صورت‌های گرد و تپل بهتر است از رنگ‌های ملایم و گرم استفاده شود.

برای آرایش لب‌ها بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر به همراه خط لب استفاده کنید. در آرایش و گریم صورت‌های گرد و چاق با استفاده از کرم‌ پودرهای تیره و روشن می‌توان زوایای جدیدی روی صورت ایجاد کرد و فرم طبیعی آن را بهبود بخشید. البته اجرای این سبک از آرایش نیاز به مهارت و تخصص دارد.

برای این منظور می‌توان از کانتورینگ استفاده کرد که تکنیکی حرفه‌ای در آرایش چهره به شمار می‌رود. کانتور به معنای محو کردن عیوب چهره و نمایان و برجسته‌تر کردن نقاط قوت آن است. این شیوه که به کمک کرم‌های بسیار تیره و بسیار روشن انجام می‌شود، معمولا برای برجسته کردن گونه‌ها و کوچک کردن بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنزه کردن صورت یکی دیگر از راه‌های لاغر کردن صورت‌های تپل است که می‌تواند به شما برای داشتن چهره کشیده‌تر و لاغرتر کمک کند. به طور کلی رنگ‌های تیره موجب کم‌حجم‌تر شدن صورت شما می‌گردد، حال آن‌که این تیرگی می‌تواند برای انتخاب رژلب یا رژگونه مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت اروپایی 

سخن آخر این‌که، نکات و راهکارهای ارائه شده در این مقاله در مورد نحوه آرایش صورت تپل و لاغرتر و کشیده‌تر نشان دادن آن تنها به منظور ایجاد حس بهتر و خوشایندتر در شما نسبت به ظاهرتان مطرح گردیده است و هیچ‌کدام از موارد ذکر شده در حکم تایید یا نفی زیبایی‌ها و جذابیت‌های سایر شکل‌ها و فرم‌های صورت نیست.

نقش احساس رضایت از ظاهر و چهره افراد در میزان اعتماد‌به‌نفس و حال خوب آن‌ها غیر قابل انکار است و آرایش یکی از راه‌های دست‌یابی به این مهم به شمار می‌رود. به یاد داشته ‌باشید برای فرم دادن و ایجاد تغییر در چهره خود لازم نیست آرایشگری حرفه‌ای باشید. با آگاهی از نکات ساده‌ای که در این مقاله ارائه شد هم می‌توانید آرایشی زیبا و جذاب را اجرا کنید و با برجسته‌کردن زیبایی‌های طبیعی چهره خود، از آن لذت ببرید.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد داشتن پوستی سالم و شفاف بر هرگونه آرایش و زیباسازی ارجحیت دارد و تا زمانی که پوست شما سالم و زیبا نیست، آرایش‌ هم تاثیری نخواهد داشت. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله به شما برای رسیدن به زیبایی دلخواهتان مورد قبول واقع گردد.

منبع ++

مشخصات صورت گرد چیست؟

فرم صورت گرد همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، دارای طول و عرض تقریبا یکسانی است و شکل گونه‌ها در آن پهن و تپل به نظر می‌رسد. در واقع برجستگی گونه در این فرم چندان به چشم نمی‌خورد و چانه هم در امتداد خط فک و گونه‌ها قرار می‌گیرد و گرد و کوتاه است.

برای آرایش صورت تپل باید چه کرد؟

برای آرایش صورت تپل ابتدا با استفاده از کرم پودر تیره و یک قلم‌مو زیر گونه‌ها، گردن، شقیقه‌ها و کناره‌های بینی را تیره کنید. از کرم پودر روشن برای سایه زدن زیر چشم‌ها، روی بینی و وسط پیشانی بهره ببرید. پس از مشخص کردن نقاط تیره و روشن توسط کرم پودر، از کرم مات برای محو و یک‌دست کردن نقاط سایه خورده استفاده کنید.

برای آرایش لب‌ها بهتر است چه کنیم؟

برای آرایش لب‌ها بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر به همراه خط لب استفاده کنید. در آرایش و گریم صورت‌های گرد و چاق با استفاده از کرم‌ پودرهای تیره و روشن می‌توان زوایای جدیدی روی صورت ایجاد کرد و فرم طبیعی آن را بهبود بخشید. البته اجرای این سبک از آرایش نیاز به مهارت و تخصص دارد.

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی