پاکسازی صورت در خانه با مواد طبیعی
۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه zohre.kh

پاکسازی صورت در خانه با مواد طبیعی، دم دستی و متداول را بیاموزید!

3/5 - (2 امتیاز)

استفاده از ابزار و تجهیزات مربوط به پاکسازی صورت و انجام این کار به صورت تخصصی نیاز به هزینه زیادی دارد. در مقابل استفاده از مواد طبیعی که در هر خانه است یکی از راه‌های کم هزینه و در دسترس برای پاکسازی صورت در خانه است. در ادامه تمام نکاتی که در این باره باید رعایت کنید را بررسی خواهیم کرد.

آن‌چه خواهید خواند...

پاکسازی صورت در خانه و فیشیال صورت برای پوست‌های چرب

غدد چربی پوست فرد سبوم تولید می‌کنند، سبوم ماده‌ای روغنی که برای آبرسانی به پوست مهم است. این ماده با مولکول‌های چربی ترکیب شده و با ایجاد یک لایه روی آن پوست در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کند. با این حال، اگر تولید سبوم بیش از حد باشد، منافذ پوستی را مسدود کرده و آکنه و جوش را به وجود می‌آورد.

برای پاکسازی صورت در خانه و کاهش تولید سبوم می‌شود از داروهای بدون نسخه استفاده کرد

برای پاکسازی صورت در خانه و کاهش تولید سبوم می‌شود از داروهای بدون نسخه استفاده کرد اما روش‌های خانگی هم برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از عسل برای پاکسازی صورت در خانه

عسل  خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده دارد و در کنار آن  به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند. برای استفاده از عسل نیازی به ترکیب با مواد دیگر نیست و آن را روی صورت بمالید برای 10 زمان بدهید تا اثر خود را بگذارد. بعد عسل را با آب گرم بشویید.

استفاده از بلغور جو دوسر

بر اساس تحقیقات علمی بلغور جو دوسر خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و یکی از راه‌های درمان جوش، آکنه و کاهش چربی پوست است. برای پاکسازی صورت چرب با این ماده باید اول آن را آسیاب کرده و با آب داغ ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. بعد از آنکه خمیر خنک شد، آن را تا 3 دقیقه روی پوست ماساژ دهید، با آب گرم بشویید و خشک کنید.

استفاده از آلوئه‌ورا

آزمایشات بالینی بر روی پوست‌های چرب نشان داده که آلوئه‌ورا دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و کاهش چربی پوست است.

یک برگ آن را از وسط برش بدهید و با قاشق ژل داخل آن را بیرون بیاورید. برای اطمینان از این که بدن شما به این گیاه واکنش آلرژیک ندارد اول کمی روی پوست خود بزنید و اگر ملتهب نشد، روی صورت خود بمالید و تا صبح صبر کنید تا اثر خود را بگذارد. صبح هم صورت خود را بشویید.

 استفاده از روغن جوجوبا و خاک رس برای پاکسازی صورت در خانه

جوجوبا یک گیاه روغنی است که امروزه در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. خواص ضدالتهابی دارد و در درمان بیماری پوستی موثر است. ترکیب روغن جوجوبا همراه با خاک رس چربی پوست صورت را کم می‌کند. یک خمیر با ترکیب این دو ماده درست کنید و روی پوست بمالید. بعد از چند دقیقه که ماسک خشک شد آن را بشویید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

 استفاده از اسکراب بادام

اگر به بادام حساسیت ندارید، برای پاکسازی صورت در خانه از این ماده استفاده کنید. برای تهیه اسکراب صورت با این ماده، بادام خام را آسیاب کنید تا پودر شود سه قاشق غذاخوری پودر را با دو قاشق غذاخوری عسل خام مخلوط کنید اسکراب را با حرکات آرام و دایره‌ای روی صورت بمالید. بعد از چند دقیقه اسکراب را با آب گرم بشویید

 علاوه بر ماسک‌های خانگی رعایت موارد زیر هم در کنار پاکسازی صورت به بهبود پوست چرب کمک کند، مواردی چون:

  • شستن صورت دو بار در روز با آب ولرم
  • استفاده از محصولات بهداشتی مبتنی بر آب
  • ایجاد تغییرات در رژیم غذایی مانند اجتناب از غذاهای چرب و چربی‌های ترانس بالا
  • داشتن رژیم غذایی کامل و پر از غذاهای هیدراته
  • اجتناب از لمس مکرر صورت در طول روز
  • استفاده روزانه از مرطوب‌کننده
  • اجتناب از خوابیدن با آرایش
به پوستت جون تازه بده

آموزش پاکسازی صورت در خانه فقط با 5 مرحله اساسی

روتین مراقبت از پوست کار مهمی برای حفظ سلامت آن است. فیشیال صورت را می‌توان در خانه انجام داد.  پاکسازی صورت را در 5 مرحله آسان، می‌توان انجام داد، آنچه شما نیاز خواهید داشت یک پاک‌کننده ملایم صورت، اسکراب لایه بردار، پد شستشو  و ماسک صورت و مرطوب‌کننده صورت است. بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول پاکسازی صورت در خانه

تمام لوازم آرایش روی صورت خود را پاک کنید و سپس صورت، گردن و گوش های خود را با یک پاک‌کننده تمیز کرده و با یک شوینده خوب بشویید.

مرحله دوم پاکسازی صورت در خانه

با استفاده از انگشتان خود به آرامی یک اسکراب لایه‌بردار را با حرکات دایره‌ای روی تمام صورت خود بمالید. مطمئن شوید که روی نواحی اطراف بینی و پیشانی خود از اسکراب پوشانده شده است. اگر نواحی خاصی از صورت شما چون بینی یا اطراف آن چرب‌تر از سایر قسمت‌ها است، کمی اسکراب اضافی روی آن قسمت قرار دهید.

مرحله سوم پاکسازی صورت در خانه

باید به صورت خود بخار یا گرما برسانید. بهترین راه این است که یک حوله را در آب گرم قرار داده و بعد از آب اضافی آن را گرفته و روی صورت خود قرار دهید، این کار را دو الی سه بار انجام دهید.

مرحله چهارم پاکسازی صورت در خانه

از ماسک صورتی که مناسب پوست شماست استفاده کنید. به طور مثال برای پاکسازی صورت در خانه اگر پوست چرب دارید، ماسک خاک رس و برای پوست خشک ماسک آبرسان مناسب است.

مرحله پنجم پاکسازی صورت در خانه

در نهایت هم پوست خود را مرطوب کنید! کافیست یک مرطوب‌کننده خوب و غلیظ را روی صورت و گردن خود بمالید.

پاکسازی پوست صورت با چند محصول و ماده طبیعی که چهره شما را متفاوت می‌سازد

آیا پوست شما فاقد درخشندگی است و کدر به نظر می‌رسد؟ آیا می‌دانستید که شستن صورت با یک تکه صابون یا شوینده صورت می‌تواند برای پوست شما مضر باشد؟

خلاص شدن از شر چربی و کثیفی صورت برای حفظ سلامت و درخشندگی آن ضروری است. اما اگر مدام صورت خود را با مواد شوینده بشویید و به فکر پاکسازی عمقی آن نباشید، صورت شما شفاف نخواهد شد. بهتر است برای این کار مواد زیر و روش‌های گفته شده برای استفاده از آنها را امتحان کنید.

خلاص شدن از شر چربی و کثیفی صورت برای حفظ سلامت و درخشندگی آن ضروری است.

بیشتر بخوانید: مراحل پاکسازی پوست؛

شیر برای پاکسازی صورت در خانه

شیر فقط یک نوشیدنی غنی شده با کلسیم برای استخوان‌های شما نیست، بلکه به عنوان یک پاک‌کننده نیز معجزه می‌کند. چیزی که شیر را به پاک‌کننده عالی تبدیل می‌کند، اسید لاکتیک است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. همچنین پروتئین شیر و چربی آن پوست را مرطوب می‌کند. سعی کنید از شیر بدون چربی برای پاکسازی استفاده کنید.

مقدار کمی از شیر پر چرب را در کف دست خود بریزید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

لیمو

اگر پوست چرب دارید، لیمو یک پاک‌کننده عالی برای نوع پوست شما ست. لیمو همچنین به شما کمک می‌کند تا از شر تیرگی پوست خلاص شوید.

برای استفاده از لیمو برای پاکسازی صورت در خانه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب لیمو را با کمی شیر یا ماست ترکیب کنید و سپس آن را روی صورت خود بمالید. بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید، صورت خود را خشک کنید و سپس مرطوب کنید.

خیار برای پاکسازی صورت در خانه

 استفاده از آب خیار یا برش‌های آن بر روی صورت، به لطف خواص خنک‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست حساس و خشک شما را به پوستی سالم و درخشان تبدیل می‌کند. همچنین روی پوست‌های مستعد آکنه به خوبی عمل می‌کند. برش‌های خیار را برای 15-20  روی دقیقه نگه دارید. بعد پوست خود را با آب گرم بشویید و سپس با آب سرد بشویید تا به درخشندگی برسید.

شکر

شکر یک ماده عالی برای مراقبت از پوست است که به راحتی در خانه در دسترس است. شکر می‌تواند به آرامی پوست شما را لایه‌برداری و تمیز کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شکر را با مقدار کمی آب یا روغن ترکیب کنید.

سپس این مخلوط را با حرکات دورانی روی صورت خود ماساژ دهید و با آب بشویید. اما مطمئن شوید که این کار را به آرامی انجام دهید، در غیر این صورت اگر این کار بیش از حد ساینده باشد، ممکن است پوست شما را تحریک کند.

روغن نارگیل برای پاکسازی صورت در خانه

روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود. اگر روغن نارگیل  را به درستی استفاده کنید به عنوان روش عالی برای پاکسازی صورت در خانه عمل می‌کند. مقداری روغن نارگیل را روی کف دست خود گرم کنید و روی صورت خود بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید.

حالا یک حوله گرم را به مدت کمتر از یک دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس روغن را با حوله پاک کنید. پوست شما نرم و مرطوب خواهد شد!

گلاب

 از گلاب بر روی صورت خود بزنید تا احساس طراوت و شادابی به پوست خود بدهید. گلاب نه تنها به پوست شما شفافیت می‌دهد، بلکه به عنوان یک قابض برای پوست شما عمل می‌کند و آن را سفت می‌کند. مقداری گلاب را روی  یک تکه پنبه بمالید و روی صورت خود بکشید. همچنین اگر از پد پنبه‌ای آغشته به گلاب زیر چشم‌های خسته خود استفاده کنید، پف آن  را کاهش بدهید.

هندوانه

هندوانه یک لایه بردار عالی برای پوست است. اسید مالیک در هندوانه به عنوان یک لایه‌بردار برای پاکسازی پوست شما عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از شر تیرگی آن خلاص شوید. همچنین پوست شما را هیدراته می‌کند و رطوبت کافی را به آن می‌رساند. برای استفاده از هندوانه به عنوان یک پاک‌کننده، کافی است تفاله هندوانه را روی صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

آب انار

خواص ضد پیری انار باعث تأخیر در روند پیری پوست خواهد شد. آب انار را با شیر سرد مخلوط کنید و آن را برای چند دقیقه روی صورت خود بمالید. سپس پوست را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

سرکه سیب برای پاکسازی صورت در خانه

سرکه سیب خام می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین‌و‌چروک پوست و پاکسازی آن کمک کند. سرکه سیب به عنوان یک ماده درخشان‌کننده عمل کرده، لایه بردار است و همچنین جوش‌ها را به سرعت از بین می‌برد. برای استفاده از سرکه سیب به عنوان پاک کننده صورت، یک قاشق سرکه سیب را با دو قاشق آب رقیق کنید و با پنبه روی صورت خود بمالید. سپس پوست را با آب خنک و بعد آب گرم بشویید. هنگامی که صورت خود را با آب سرد و گرم بشویید، دیگر بوی تند سرکه را روی پوست خود نخواهید داشت.

میسلارواترها و فیس واش

میسلار واتر رطوبت پوست شما را فراهم کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. همچنین حاوی مولکول‌های میسل است که به که مواد آرایشی و مواد زائد روی پوست را تجزیه می‌کند و پاک کردن آنها را راحت خواهد کرد.

خوشبختانه فیس‌واش‌های متنوعی هم در بازار موجود است که به راحتی کار تمیز کردن روزانه پوست شما را انجام خواهد داد و نیازی نیست پوست را با دست بشویید. این کار از آلوده شدن پوستتان هم جلوگیری خواهد کرد.

استفاده درست و کافی از پاک‌کننده‌ها برای پاکسازی صورت در خانه

اگر از هر شوینده، ماسک یا پاک‌کنده به مقدار درست و توصیه شده استفاده نشود، کار پاکسازی پوست صورت ممکن است ضررهای زیادی برای شما به همراه بیاورد و به جای شفافیت و جوان شدن پوست باعث کدر شدن آن شود.

تونر را فراموش نکنید

اگرچه از نظر فنی استفاده از تونر یک مرحله اصلی برای پاکسازی صورت در خانه نیست، تونرها فرمول‌های سبک و ملایمی دارند که در ابتدا برای تنظیم مجدد pH پوست استفاده می‌شود تا بتواند از خود در برابر باکتری‌ها و آسیب محافظت کند.

استفاده از پیله کرم ابریشم

پلیه کرم ابریشم به خاطر بافت زبر خود برای پاک کردن پوست از هر نوع آلودگی انتخاب درستی است. پلیه‌‌ها مدتی در آب گرم بخیسانید و بعد داخل انگشت کرده و روی پوست خود بکشید تا چربی اضافه، مواد آرایشی درون منافذ و … خارج شود.

 نعناع

گیاه نعناع که بومی مدیترانه و غرب آسیا و حاوی منتول است. برای درمان جوش‌ها هر شب آب نعناع تازه را روی صورت بمالید. همچنین می‌توانید خمیری از برگ نعنا تهیه کنید و آب یک لیمو را به آن اضافه کنید. آن را با آب گرم مخلوط کنید و به تمام  صورت خود بمالید. بگذارید تا خشک شود و با آب گرم بشویید.

پاپایا

بیشتر مردم از خواص مراقبتی پاپایا اطلاعی ندارند. این میوه استوایی حاوی آنزیم پاپائین است که توانایی ضد باکتریایی و التیام زخم فوق العاده‌ای دارد. این آنزیم همچنین به از بین بردن پوست مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند. مخلوط کردن این میوه با کاکائو، عسل و مقداری آبلیمو یک خمیر عالی برای پاکسازی صورت در خانه است که بعد از 10 دقیقه باید آن را بشویید.

گردو

پودر گردو ریز آسیاب‌شده به آرامی پوست مرده را لایه‌برداری می‌کند تا ناخالصی‌هایی را که پاکسازی معمولی قادر به مقابله با آن ها نیست از بین ببرد. 2 قاشق غذاخوری ماست ساده را با 2 قاشق چایخوری گردوی ریز آسیاب‌شده مخلوط کنید. صورت خود را خیس کنید و به آرامی اسکراب را روی پوست بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

آرد برنج یکی از موادی است که اغلب برای درمان لکه‌ها و چین و چروک‌ها استفاده می‌شود

آرد برنج برای پاکسازی صورت در خانه

آرد برنج یکی از موادی است که اغلب برای درمان لکه‌ها و چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. یک قاشق غذاخوری آرد برنج با 2 قاشق غذاخوری ماست (غیر چرب) یک شیر پاک‌کن موثر برای پاکسازی پوست شما خواهد بود.

شنبلیله

شنبلیله به دلیل خواص درمانی و ضد التهابی آن مشهور بوده و سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و آهن است. 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در یک لیتر آب بجوشانید و برای جلوگیری از جوش، سر سیاه و چین و چروک روی آن بمالید.

ماست

مصرف ماست مدت‌هاست که توسط متخصصان تغذیه به‌عنوان راهی عالی برای سلامت است.  در کنار آن یک راه‌حل طبیعی برای مراقبت از پوست است.

ماست یک قهرمان چندکاره است که جوش‌های مزاحم را هدف قرار می‌دهد و در کنار آن رطوبت را نیز تأمین می کند. کمی ماست را روی جوش‌های خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. هنگامی که آن را شستید، آماده شوید خواهید دید که جوش‌های شما را خشک می‌کند و پوست شما را تسکین می‌دهد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد عفونی‌کننده طبیعی و راهی عالی برای پاکسازی صورت در خانه است. چند قطره روغن درخت چای را مستقیماً روی یک پنبه کوچک بمالید. پنبه را به آرامی روی صورت تمیزشده خود فشار دهید و مراقب باشید که روی هر جوشی بمالید.

ترکیب گلاب و آب لیمو برای پاکسازی صورت در خانه

یکی از راه‌های مطمئن برای مراقبت از خود، استفاده از گلاب است، یک لایه‌بردار قوی که به حذف سلول‌های مرده و آلاینده‌های پوست از چهره زیبای شما کمک می‌کند. به سادگی گلاب را با چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و با یک پد پنبه ای روی پوست خود بمالید.

گل رز

جوشانده برگ گل رز یک ماسک مرطوب‌کننده عالی برای پاکسازی صورت است. این ماسک را با ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی عوض کنید تا پوست درخشان و روشن داشته باشید.

گوجه فرنگی

 گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های B، آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم‌هایی است که برای پوست عالی هستند. یک گوجه فرنگی را برش بزنید و آن را روی صورت خود بمالید. آنزیم‌های موجود در گوجه فرنگی به آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین می برند در حالی که ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به کاهش التهاب و علائم پیری کمک می‌کنند.

استفاده از پد پاک‌کننده برای پاکسازی صورت در خانه

اگرچه بهتر است بیش از دو بار در روز صورت خود را نشویید، گاهی اوقات برای تمیز کردن پوست واقعاً نیاز به پد دارید.. اگر هوا خیلی گرم است و عرق کرده‌اید، پاکسازی پوست یک پد برای از بین بردن چربی اضافی یک راه عالی است.

مزایای پاکسازی پوست صورت

  • از پوست شما در برابر عوامل مضر محافظت می‌کند

پاکسازی، پوست شما را از باکتری‌های بد، کثیفی، آلودگی و چربی بیش از حد محافظت می‌کند، بنابراین ظاهری شاداب به صورت شما می‌بخشد.

  • پوست را جوان می‌کند

 پاکسازی صورت در خانه می‌تواند به از بین بردن جوش‌های سر سیاهی که پوست شما را مسدود می‌کند کمک کرده و منافذ پوست را باز خواهد کرد. این موارد باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود.

  • پوست را آبرسانی می‌کند

 پاکسازی صورت اگر به شیوه و با مواد درست انجام شود، پوست را تغذیه می‌کند، از خشکی آن در زمستان، جوش زدن در تابستان جلوگیری می‌کند و در عین حال پوست شما را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

 انواع ماسک صورت خانگی متناسب با هر نوع مشکل پوستی برای پاکسازی صورت در خانه

پوست اغلب در معرض آسیب‌های متعدد و آلودگی‌های محیطی است. با استفاده از ماسک‌های خانگی و پاکسازی صورت در خانه می‌توان تمام این مشکلات پوستی را برطرف کرد. انتخاب ماسک مناسب برای مشکلات پوستی خاص خود می تواند بسیار دشوار باشد اما غیرممکن نیست.

ماسک ضد آکنه زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه به طور طبیعی ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است، بنابراین برای تسکین پوست ملتهب و دارای آکنه مثل معجزه عمل می‌کند. کافیست کمی سرکه سیب ارگانیک، زردچوبه و عسل خام ارگانیک را روی یک تکه پنبه بمالید و روی تمام پوست بکشید.

اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. اگر پودر زردچوبه رنگ مایل به زردی روی پوست باقی می‌گذارد، از پنبه آغشته به شیر برای از بین بردن رنگ زرد روی پوست استفاده کنید.

 ماسک درمان لک آووکادو و لیمو

آووکادو تولید کلاژن در پوست را تحریک می‌کند که به بازسازی سلولی کمک می‌کند. آووکادو همچنین سرشار از مواد ضد‌التهاب است. آب لیمو هم باعث روشن شدن رنگ پوست خواهد شد.

برای درست کردن این ماسک یک آووکادوی رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل خام و آب نصف لیمو ترش را مخلوط کرده  و روی نقاط دارای لک بزنید. اگر پوست حساسی دارید، از لیمو کمتر استفاده کنید یا به طور کلی از آن صرف نظر کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و بعد بشویید.

ماسک صورت لایه‌بردار سرکه سیب و خاک رس

 خاک رس ناخالصی‌ ها را از منافذ پوستی بیرون می‌کشد، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن آرام سلول‌های مرده پوست، آکنه را برطرف می‌کند. 1 قاشق غذاخوری خاک رس و 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید تا خمیری درست شود. با انگشتان تمیز، ماسک را روی صورت خود پخش کنید و بعد از 15 دقیقه با آب خنک بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک صورت ضد التهاب زغال و آلوئه‌ورا

زغال چربی اضافی را جذب می کند، در حالی که آلوئه‌ورا تسکین‌دهنده و ضد‌التهاب است. 1 قاشق غذاخوری زغال چوب فعال و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا به علاوه 1 قطره اسانس درخت چای را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید  و به مدت 1 دقیقه دور صورت خود بمالید. سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. بطور کامل با آب گرم بشویید.

در نهایت باید گفت تمام روش‌ها و مواد طبیعی گفته شده به شما در داشتن پوستی سالم و چهره شاداب کمک خواهد کرد و هزینه چندانی هم برای شما به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قبل از پاکسازی پوست به این نکات توجه کنید!

منبع +++++

از عسل برای پاکسازی صورت در خانه میتوان استفاده کرد؟

عسل خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده دارد و در کنار آن به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند. برای استفاده از عسل نیازی به ترکیب با مواد دیگر نیست و آن را روی صورت بمالید برای 10 زمان بدهید تا اثر خود را بگذارد. بعد عسل را با آب گرم بشویید.

شیر برای پاکسازی صورت در خانه مناسب است؟

شیر فقط یک نوشیدنی غنی شده با کلسیم برای استخوان‌های شما نیست، بلکه به عنوان یک پاک‌کننده نیز معجزه می‌کند. چیزی که شیر را به پاک‌کننده عالی تبدیل می‌کند، اسید لاکتیک است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. همچنین پروتئین شیر و چربی آن پوست را مرطوب می‌کند. سعی کنید از شیر بدون چربی برای پاکسازی استفاده کنید.

پاپایا چه خواصی دارد؟

بیشتر مردم از خواص مراقبتی پاپایا اطلاعی ندارند. این میوه استوایی حاوی آنزیم پاپائین است که توانایی ضد باکتریایی و التیام زخم فوق العاده‌ای دارد. این آنزیم همچنین به از بین بردن پوست مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند. مخلوط کردن این میوه با کاکائو، عسل و مقداری آبلیمو یک خمیر عالی برای پاکسازی صورت در خانه است که بعد از 10 دقیقه باید آن را بشویید.

۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

11 دیدگاه برای پاکسازی صورت در خانه با مواد طبیعی، دم دستی و متداول را بیاموزید!

بد

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی