قبل از پاکسازی پوست
۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

قبل از پاکسازی پوست به این نکات توجه کنید!

1/5 - (1 امتیاز)

شما باید قبل از پاکسازی پوست دقت داشته باشید که به خوبی تمامی مراحل پاکسازی را انجام دهید تا پوست شما تمیز شود. هر فردی به پاکسازی پوست نیاز دارد و باید به پوست خود اهمیت بسیار زیادی دهد تا همیشه پوست سالم و تمیزی داشته باشد. اما تنها اینکه شما پوست خود را پاکسازی کنید مهم نیست، بلکه شما باید به مراحل قبل از پاکسازی پوست خود نیز اهمیت دهید تا به بهترین نحو ممکن پوست شما پاکسازی شود.

قبل از پاکسازی پوست باید چه کرد؟

شما پیش از اینکه برای پاکسازی پوست خود اقدام کنید باید با نوع پوست خود آشنایی کاملی داشته باشید، در این صورت می‌توانید به بهترین نحو ممکن پوستتان را تمیز کنید. بر این اساس مراحل پیش از پاکسازی پوست و شناخت نوع پوستتان را در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم تا آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید.

قبل از پاکسازی پوست
اقدام کنید باید با نوع پوست خود آشنایی کاملی داشته باشید
به پوستت جون تازه بده

شناخت نوع پوست قبل از پاکسازی پوست 

همانطوری که بیان نمودیم شما باید پیش از پاکسازی پوست نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و سپس پاکسازی پوست خود را با هر روشی که مایل هستید انجام دهید. انواع نوع پوست عبارت می‌باشد از :

  1. پوست نرمال

برخی از افراد دارای پوست نرمال هستند، که این دسته از افراد نه پوست چرب دارند و نه پوست خشک، آنها لکه‌های زیادی روی پوست خود مشاهده نمی‌کنند و نسبت به آب و هوا و محصولات آرایشی متنوع حساسیت ندارند. آنها پیش از اینکه پاکسازی صورت خود را انجام دهند، نیازی نیست که حتما از محصولات خاصی استفاده کنند، چرا که پوست آنها حالت طبیعی و نرمالی دارد.

  1. پوست چرب

این دسته از افراد دارای پوست براق و چرب هستند، که اگر از حمام هم خارج شوند باز هم پوستشان چرب می‌باشد و آکنه‌های زیادی روی پوستشان ایجاد می‌شود.

در واقع این دسته از افراد بیشتر از افراد دیگر به پاکسازی پوست نیاز دارند و باید به مراحل قبل از پاکسازی پوست اهمیت بسیاری دهند. آنها پیش از اینکه پاکسازی پوست خود را انجام دهند باید به خوبی پوست خود را با شوینده‌ها تمیز کنند تا آلودگی روی پوست آنها نباشد.

  1. پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند هم به طور دائم پوستشان پوسته پوسته می‌شود و خطوط و چروک زیادی روی پوست آنها مشاهده می‌گردد، همچنین برخی از قسمت‌های پوست آنها قرمز می‌باشد. این دسته از افراد هم نیاز شدیدی به پاکسازی پوست دارند تا چروک‌ها و خطوط روی صورت خود را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: پاکسازی صورت برای پوست خشک

  1. پوست حساس

بسیاری از افرادی که پوست حساس دارند بر این باور می‌باشند که پوستشان خشک می‌باشد، چرا که ظاهر پوست آنها خشک و قرمز است، این نوع پوست‌ها در برابر گرما و سرما واکنش نشان می‌دهند و ملتهب می‌گردند. کسانی که پوست خشک دارند هم باید مراحل پیش از پاکسازی پوست را بسیار جدی بگیرند و به این مورد توجه داشته باشند و از مرطوب کننده‌های خاصی استفاده کنند.

  1. پوست ترکیبی

کسانی که دارای این نوع پوست می‌باشند در برخی از قسمت‌های صورت خود احساس چربی می‌نمایند و برخی دیگر از قسمت‌های صورت آنها خشک است. این دسته از افراد باید بیشتر مراقبت پوست خود باشند و از لوسیون‌های مخصوصی استفاده کنند.

مراحل پاکسازی
بعد از اینکه شما نوع پوست خود را شناختید باید مراقبت‌های ویژه آن پوست‌ها را انجام دهید

مراحل قبل از پاکسازی پوست

همانطوری که بیان کردیم شما باید پیش از پاکسازی پوست نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و سپس برای پاکسازی پوست خود اقدام کنید. بعد از اینکه شما نوع پوست خود را شناختید باید مراقبت‌های ویژه آن پوست‌ها را انجام دهید و سپس مراحل زیر را به خوبی پیگیری نمایید.

شستشوی دست ها

شاید برای بسیاری از افراد شستشوی دست‌ها اهمیت نداشته باشد، ولی باید بدانید که قبل از پاکسازی پوست به خوبی دست‌هایتان را بشویید. شستشوی دست‌های شما باید با شوینده‌های مرطوب کننده باشد تا هم آلودگی‌های روی دست‌هایتان از بین برود و هم دست شما مرطوب و نرم شود.

همه ما به خوبی می‌دانیم که برای پاکسازی صورت باید از دست‌های خود استفاده کنیم و صورت خود را ماساژ دهیم، به همین دلیل اگر دست‌هایمان آلوده باشد امکان دارد که آن آلودگی را به پوست انتقال دهیم، به همین دلیل در اولین مرحله باید به شستشوی دست‌های خود اهمیت بسیاری دهیم.

روزانه دو بار صورت خود را با آب ولرم و پاک کننده بشویید

بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که پوست آنها تمیز است و نیازی به شستشوی روزانه ندارد، در صورتی که اینطور نیست و شما باید روزانه دو مرتبه صورت خود را با شستشو دهنده‌های خاص و آب ولرم شستشو دهد.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

اگر شما آرایش می‌کنید و جوش‌های زیادی روی پوست خود می‌زنید بیشتر باید به این موضوع اهمیت دهید و صورت خود را روزانه دو مرتبه شستشو دهید. در واقع یکی از مهمترین مراحل قبل از پاکسازی پوست این است که صورت خود را به خوبی بشویید تا آلودگی روی پوست شما نباشد.

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از آب خیلی گرم و یا آب خیلی سرد برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، بلکه باید از آب ولرم استفاده کنید تا به پوست شما آسیب نرسد. یکی دیگر از نکاتی که در شستشوی صورت اهمیت دارد این است که به آرامی با پوست کنار چشم‌های خود برخورد کنید، چرا که این ناحیه نسبت به ناحیه‌های دیگر حساسیت بیشتری دارد.

لایه برداری پوست
برخی از پوست‌ها نیاز شدیدی به لایه برداری دارند و به همین دلیل قبل از پاکسازی پوست باید لایه برداری پوست خود را شروع کنند. به عنوان مثال در برخی از مواقع که پوست شما با آفتاب سوخته است در ابتدا باید لایه برداری پوست خود را شروع کنید و سپس برای پاکسازی پوست خود اقدام نمایید.

به خوبی باید متوجه شوید که لایه برداری برای پوستتان مناسب است و یا نیست ؟

برخی از پوست‌ها نیاز شدیدی به لایه برداری دارند و به همین دلیل قبل از پاکسازی پوست باید لایه برداری پوست خود را شروع کنند. به عنوان مثال در برخی از مواقع که پوست شما با آفتاب سوخته است در ابتدا باید لایه برداری پوست خود را شروع کنید و سپس برای پاکسازی پوست خود اقدام نمایید.

برخی از پوست‌هایی که آکنه و یا جوش دارند به هیچ عنوان نباید لایه برداری نمایند، چرا که با لایه برداری پوست، به پوستشان آسیب جدی وارد می‌شود، به همین دلیل آنها باید تنها پاکسازی پوست را با روش‌های متنوعی انجام دهند.

بعد از شستشو و یا لایه برداری باید صورت خود را به خوبی خشک کنید 

یکی دیگر از مراحل پاکسازی و پیش از پاکسازی پوست که اهمیت بسیاری دارد، این است که شما باید به خوبی صورت خود را تمیز و خشک کنید. بعد از اینکه شما صورت خود را با شوینده‌ها شستید و یا اینکه بعد از لایه برداری صورت خود را شستشو دادید، باید به خوبی پوست خود را خشک کنید.

دقت داشته باشید که که به هیچ عنوان برای خشک کردن پوست خود نباید از حوله دست خشک کن  استفاده کنید، بلکه باید از یک حوله‌ای که بسیار تمیز است استفاده کنید تا به هیچ عنوان باکتری و آلودگی وارد پوست شما نگردد، حوله شستشوی صورت شما باید مخصوص پوست باشد تا به بافت‌های صورتتان آسیبی وارد نکند و به مراحل پاکسازی شما لطمه‌ای وارد نسازد.

بیشتر بخوانید: بعد از پاکسازی پوست چه کنیم؟ 

منبع: + + +

ایا شناخت پوست قبل پاکسازی صورت مهم است؟

بله شما باید پیش از پاکسازی پوست نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و سپس پاکسازی پوست خود را با هر روشی که مایل هستید انجام دهید.

آیا حتما باید روزانه صورت خود را بشوریم؟

بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که پوست آنها تمیز است و نیازی به شستشوی روزانه ندارد، در صورتی که اینطور نیست و شما باید روزانه دو مرتبه صورت خود را با شستشو دهنده‌های خاص و آب ولرم شستشو دهد.

ایا افراد دارای پوست حساس میتوانند پاکسازی پوست انجام دهند؟

بله کسانی که پوست خشک دارند هم باید مراحل پیش از پاکسازی پوست را بسیار جدی بگیرند و به این مورد توجه داشته باشند و از مرطوب کننده‌های خاصی استفاده کنند.

۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی