عوارض مزوتراپی چیست؟
۸ مهر ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه zohre.kh

عوارض مزوتراپی چیست؟ هزینه‌ها، مضرات و مراقبت‌های ویژه مزوتراپی!

به این مطلب امتیاز دهید

مزوتراپی یکی از روش‌های مدرن در حوزه سلامت پوست و زیبایی است که به‌دلیل نتایج مثبت و آسان بودن، در بین بیماران رایج شده است. مزوتراپی یک روش نسبتاً کم‌هزینه است که تنها به سرنگ، چند دارو و یک پزشک متخصص نیاز دارد. این روش دارای مزایای بی‌شماری است، اما عوارض مزوتراپی چیست؟ گرچه بسیاری از این روش درمانی به‌عنوان تنها راه نجات یاد می‌کنند، اما نکات مهمی در مورد عوارض خطرناک آن وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.

اگر در نواحی پوست صورت دچار مشکل شده‌اید یا ریزش مو نگرانتان کرده است، حتماً پس از مراجعه به یک پزشک متخصص به چندجلسه مزوتراپی راهنمایی شده‌اید. باید بدانید مزوتراپی ممکن است دارای عواقبی جبران‌ناپذیر باشد. برای اطلاع از این عوارض، همراه ما باشید.

پیش‌درآمدی در مورد مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع جراحی پوست نیست و بدیهی است عوارض حاد جراحی‌های بیمارستانی را به‌همراه نخواهد داشت. این روش یک نوع دوره درمانی بالینی است که به‌منظور جوان‌سازی پوست صورت یا احیای مجدد موهای ازدست‌رفته انجام می‌شود. البته بعضی بیماران هم هستند که به توصیه پزشک خود از این روش برای درمان نواحی گردن و زیر چشم استفاده می‌کنند.

مزوتراپی یک روش نسبتاً کم‌هزینه است که تنها به سرنگ، چند دارو و یک پزشک متخصص نیاز دارد.

در مزوتراپی، داروهای مورد نظر و البته پلاسمای خون بیمار در لایه‌های میانی و تحتانی پوست تزریق می‌شوند تا رسوبات چربی به حداقل برسند و سلولیت از بین برود.

داروهایی که در جریان تزریق مورد استفاده می‌گیرند، عمدتاً شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، بعضی از مواد شیمیایی و البته بی‌حسی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین کارایی‌های این روش درمانی، از بین بردن توده‌های چربی رسوب‌شده (سلولیت) است و حذف سلول‌های مرده در لایه‌های زیرین پوست صورت می‌گیرد.

علی‌رغم تمامی نتایج مثبتی که ذکر شدند، ممکن است اتفاقات آزاردهنده‌ای هم پس از تزریق رخ بدهند. نتایجی که پس از دوره درمان ظاهر می‌شوند، بسته به فرمولی که پزشکان در نظر می‌گیرند، متفاوت است. اگر نتایج مزوتراپی در شرایط مختلف متفاوت است، پس مهم‌ترین عامل عوارض مزوتراپی چیست؟

به پوستت جون تازه بده

مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

برای اینکه بتوانید درک بهتری از عوارض مزوتراپی داشته باشید، لازم است بدانید نحوه تزریق آن چگونه است. با آگاهی در مورد نحوه مزوتراپی، زمینه‌‌های به‌وجودآمدن عوارض و مشکلات احتمالی هم مشخص خواهند شد.

مزوتراپی مو شامل تزریق مایعات غنی‌شده از مواد مغذی و پلاسمای خون است و برای این کار معمولاً از یک تفنگ مخصوص مزوتراپی (Meso Gun) استفاده می‌شود. برخورد سوزن با لایه‌های زیرین پوست سر، گاهی منجر به التهابات اطراف فولیکول‌های مو می‌شود.

خوشبختانه از آنجایی‌که مایعات تزریق‌شده حاوی مواد سازگار با بافت پوست سر است، معمولاً واکنش‌های آلرژیک رخ نمی‌دهند. از مزوتراپی به‌عنوان یک روش کاملاً بی‌خطر یاد می‌شود که در موارد انگشت‌شمار باعث بروز آلرژی در پوست‌های حساس خواهد شد.

برای حصول نتایج مثبت در مزوتراپی مو باید 8 الی 10 جلسه با فواصل هفتگی مختلف انجام شود؛ بنابراین اگر قرار است مزوتراپی را تجربه کنید، بهتر است در مورد حساسیت‌های پوست خود با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: آمپول بیوتین و بپانتن چیست؟

خوشبختانه ازآنجایی‌که مایعات تزریق‌شده حاوی مواد سازگار با بافت پوست سر است، معمولاً واکنش‌های آلرژیک رخ نمی‌دهند.

چه کسانی نباید از مزوتراپی مو استفاده کنند؟

مزوتراپی پوست و مو برای همه بیماران مناسب نیست و بسیاری از افراد کاندیدای خوبی برای این روش درمانی نیستند. برای مثال، خانم‌های باردار از جمله افرادی هستند که نباید به سراغ دوره‌های درمانی زیبایی مثل مزوتراپی بروند.

گاهی هم ممکن است پس از جلسات متوالی، شاهد عدم بروز نتایج مثبت در پوست خود باشید و این موضوع را پزشک خود در میان بگذارید. در بعضی موارد، پزشک شما تشخیص می‌دهد مزوتراپی برای پوست و موی شما جوابگو نیست و شما نمی‌توانید کاندید خوبی برای آن باشید. به‌طورکلی، افراد زیر نباید به سراغ مزوتراپی بروند:

  • افراد دارای پیش‌زمینه یا بیماری‌های مختلف قلبی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مثل دیابت
  • بیماران مبتلا به سرطان یا تحت شیمی‌درمانی
  • بیمارانی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند
  • افراد دارای بیماری‌های حاد پوستی با عفونت‌های مقاوم به درمان

عوارض مزوتراپی در افراد بالا در ابتدا با سوزش، درد موقت، تغییر رنگ پوست و حالت تهوع رخ می‌دهد. رفته‌رفته و با ادامه‌دار شدن جلسات مزوتراپی، مشکلات خطرناک‌تر این روش درمانی ظهور خواهند کرد و این‌دسته از بیماران با عوارض دردناک روبه‌رو خواهند شد.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

بیشتر بخوانید: مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

آیا مزوتراپی دردناک است؟

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که از سوزن و آمپول می‌ترسید، خبر بد این است که احتمالاً دوره نسبتاً دردناکی را تجربه خواهید کرد! البته خبر خوب این است که این روش در مقام مقایسه با سایر روش‌ها از جمله جراحی‌های زیبایی هیچ دردی ندارد و افراد معمولی آن را به‌هیچ‌‍وجه دردناک نمی‌دانند.

البته دردناک شدن مزوتراپی در طول جلسات به حرفه‌ای بودن پزشک هم بستگی دارد. سوراخ شدن بافت پوست در هر صورت با درد همراه است و این روش برای بعضی بیشتر شبیه به یک شکنجه جسمی است.

رعایت نکات بهداشتی در طول جلسات تزریق از جمله روش‌هایی است که درد مزوتراپی را کاهش خواهد داد. پزشکان موظف هستند سوزن‌های تفنگ مزوتراپی را در هر جلسه تعویض کنند.

اگر سوزن‌ها پس از هر جلسه تعویض نشود، پس از 6 الی 7 جلسه، نوک آنها کُند خواهد شد و عملیات تزریق بسیار دردناک خواهد بود. اما عوامل مؤثر دیگر در عوارض مزوتراپی چیست؟ یکی دیگر از این عوامل، میزان مایعات و داروهایی است که پزشک باتوجه‌به فرمول مورد نظرش تزریق می‌کند.

عوارض مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی علاوه بر مزایا، معایبی مثل گران بودن و نیاز به حداقل 10 جلسه برای مشاهده نتیجه مثبت دارد. اگر عوارض احتمالی این درمان را با معایب آن ترکیب کنیم، احتمالاً چیزی جز درد و هدر رفتن پول باقی نمی‌ماند.

نکته مهم این است که مزوتراپی در بعضی بیماران، نتیجه برعکس دارد و ممکن است باعث تشدید طاسی یا کبودتر شدن سیاهی‌های دور یا زیر چشم شود. در ادامه به چند عارضه خطرناک مزوتراپی اشاره خواهیم کرد؟

  • ترکیبات غیر استاندارد داروهای مزوتراپی باعث مسموم شدن بافت پوست خواهند شد
  • احتمال عفونت پوست پس از تزریق وجود دارد
  • مزوتراپی نیاز به جلسات متوالی و متعدد دارد و این باعث می‌شود پوست سر و صورت دچار حساسیت و ضعف ایمنی شوند
  • این روش در بعضی افراد باعث عدم درمان طاسی می‌شود و پوست سر را از بین می‌برد
  • از نحوه تزریق این روش گاهی به‌عنوان یک دلیل برای شل شدن ریشه موها یاد می‌شود
  • افزایش فشار خون در بیماران مبتلا به مشکلات عروقی وجود دارد
  • بیماران دیابتی پس از تزریق مزوتراپی دچار زخم‌هایی می‌شوند که بهبود آنها تا هفته‌ها طول خواهد کشید
  • داروهای شیمیایی موجود در مزوتراپی، باعث مختل شدن شیمی‌درمانی در بیماران سرطانی خواهد شد
نکته مهم این است که مزوتراپی در بعضی بیماران، نتیجه برعکس دارد و ممکن است باعث تشدید طاسی یا کبودتر شدن سیاهی‌های دور یا زیر چشم شود.

خطرناک‌ترین عارضه در عوارض مزوتراپی چیست؟

مایکوباکتریوم (Mycobacteria) نوعی میکروب خطرناک با استعداد رشد بسیار سریع است که انواع مختلفی هم دارد. شایع‌ترین نوع این میکروب باعث بیماری سل و جذام می‎‌شود. بعضی دیگر از انواع آن هم باعث ایجاد عفونت‌هایی می‌شوند که «عفونت‌های مایکوباکتریایی غیرمعمول» نامیده می‌شوند؛ عفونت پس از تزریق مزوتراپی هم از همین قبیل است.

عفونت‌های پوستی مایکوباکتریا باعث ایجاد سل نمی‌شوند، اما برای بیماران حساس مثل افراد مبتلا به ایدز یا دیابت بسیار دردسرساز خواهند شد. پاسخ به سؤال «خطرناک‌ترین موضوع در عوارض مزوتراپی چیست؟»، احتمال رشد همین باکتری در پوست است، چرا که علائم زیر را به‌همراه خواهد داشت:

  • سرفه
  • کاهش وزن شدید و بی‌سابقه
  • سرفه‌های خونی
  • ضعف و خستگی
  • تب و لرز
  • تعریق شبانه
  • بی‌اشتهایی

بررسی یک مطالعه در مورد عفونت پس از مزوتراپی

یک مطالعه پزشکی با عنوان Nontuberculous mycobacteria infection after mesotherapy نشان داده که مزوتراپی در چه شرایطی باعث ایجاد عفونت می‌شود. در این تحقیق از تزریق مواد آلوده، اقدامات بهداشتی ضعیف توسط پزشکان و سوزن‌های مصرف‌شده به‌عنوان عوامل ایجاد عفونت باکتریایی پس از تزریق یاد شده است. در این تحقیق تخصصی که یک دوره 6 ماهه را شامل می‌شود، روی 15 بیمار و احتمال رشد عفونت مایکوباکتریوم مطالعه شده است.

پس از بررسی تحقیقات، معلوم شد ضایعات بالینی این عفونت در اکثر آنها دیده می‌شود. عوارض باکتریایی مزوتراپی در این افراد که همگی زنان 19 تا ۵۲ساله بودند، در نواحی شکم و باسن رخ داند.

شکایت اصلی بیماران، دردهای موضعی بود، اما رفته‌رفته علائمی همچون تب و خستگی هم ظاهر شدند. نتیجه‌گیری این تحقیق نشان می‌دهد مزوتراپی کنترل‌نشده، مستعد عفونت مورد نظر است و نباید با هر پزشکی وارد این دوره درمانی شد.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی سالم و امن مو در سطح پوست سر انجام می‌شود و تقریباً هیچ عارضه‌ای نخواهد داشت. در بعضی از موارد، مزوتراپی مو باعث ایجاد دردهای خفیف در ناحیه تزریق، خارش، التهاب و حتی سردرد می‎شود. پزشکان مجرب معمولاً برای جلوگیری از عوارض مزوتراپی مو از کرم‌های ضد التهابی استفاده می‌کنند یا پیشنهاد می‌کنند که بیماران از این محصولات بهره‌مند شوند.

اصلی‌ترین عوارض مزوتراپی مو زمانی رخ می‌دهند که بیمار پس از تزریق به مکان‌های مرطوب مثل سونا یا استخر می‌رود. همچنین قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید و خاراندن نواحی تزریق هم ممکن است باعث تشدید وضعیت حساس بیمار شود.

ضمناً توصیه می‌شود افراد زیر 18 سال قید مزوتراپی مو را بزنند، چرا که مزوتراپی در این سنین باعث از بین رفتن سلول‌های جوان می‌شود و بانک موی افراد را با مشکلات مختلف روبه‌رو خواهد کرد.

همچنین قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید و خاراندن نواحی تزریق هم ممکن است باعث تشدید وضعیت حساس بیمار شود.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی غبغب؛ 

عوارض مزوتراپی صورت چیست؟

برجسته‌ترین عوارض مزوتراپی صورت و نواحی گردن، کبودی و تورم‌هایی است که معمولاً تا 24 ساعت پس از تزریق باقی می‌مانند. البته میزان عوارضی که پس از هر دوره درمانی ظاهر می‌شود، بستگی به جنس پوست افراد هم دارد. برای مثال اگر پوست صورتتان چرب یا حساس باشد، احتمالاً کبودی همراه با بثورات پوستی یا قرمزی را هم تجربه خواهید کرد.

پوست‌های خشک و مستعد آکنه هم در طول تزریق، دچار پوسته‌پوسته شدن و التهاب‌های بیش از 24 ساعت خواهند شد. به‌طورکلی خوشبختانه عوارض مزوتراپی با رعایت شیوه‌های بهداشتی و استاندارد به حداقل رسیده است. هر جلسه درمانی مزوتراپی معمولاً تا نیم‌ساعت طول خواهد کشید و تمامی عوارض احتمالی در همین 30 دقیقه ظاهر خواهند شد.

ریزش موقتی موها پس از مزوتراپی

شاید این پرسش برای شما ایجاد شده باشد که ادامه‌دارترین عوارض مزوتراپی چیست؟ ریزش موی موقت که در مزوتراپی مو رخ می‌دهد، معمولاً تا یک الی 2 هفته پس از تزریقات ادامه‌دار خواهد بود. این عارضه هیچ جای نگرانی ندارد و معمولاً تا یک‌ماه پس از اولین جلسه تزریق ادامه خواهد داشت.

دلیل این عارضه، سازگاری تدریجی مایعات تزریق‌شده به بافت پوست سر است که کمی طول خواهد کشید. خبر خوب این است که پس از سازگاری سیستم بدنی شما با داروهای مزوتراپی، اثرات مثبت این شیوه درمان مشاهده خواهند شد و شما می‌توانید از موهای مقاوم و سالم بهره‌مند شوید.

البته یکی دیگر از عوارض مزوتراپی که باعث ریزش مو می‌شود، نحوه انجام تزریق توسط پزشک و پرسنل کلینیک مربوطه است. بعضی از پزشکان حین تزریق مایعات، موهای بیمار را کنار می‌زنند تا تزریق در ناحیه بافت پوست سر انجام شود.

گاهی این کنار زدن موها آن‌قدر با شدت انجام می‌شود که موهای شکننده بیمار از ریشه کنده می‌شود و ریزش مو تشدید خواهد شد. حتماً از پزشک خود بخواهید تا تزریقات را با ملایمت هرچه‌تمام انجام دهد و حساسیت پوستتان را پیش از شروع درمان مورد بررسی قرار دهد.

گاهی این کنار زدن موها آن‌قدر با شدت انجام می‌شود که موهای شکننده بیمار از ریشه کنده می‌شود و ریزش مو تشدید خواهد شد.

چرا پس از مزوتراپی احتمال بروز گوشت اضافه وجود دارد؟

گوشت اضافه که یکی از شایع‌ترین عوارض مزوتراپی است، معمولاً در بیمارانی رخ می‌دهد که دارای سابقه تشکیل این زائده پوستی هستند.

به‌عبارت ساده‌تر پوست‌های حساس که مستعد تشکیل گوشت اضافه هستند، طی جلسات مزوتراپی دچار مشکلات عدیده‌ای همچون التهابات آزاردهنده می‌شوند. برای اینکه بتوان از بروز چنین عارضه‌ای پیشگیری کرد، بهتر است سوابق بیماری خود را به پزشک اطلاع دهید تا اقدامات لازم صورت بگیرند.

گاهی مزوتراپی باعث به‌وجودآمدن گوشت‌های اضافه‌ای خواهد شد که تا پایان عمر همراه بیمار هستند. این عارضه معمولاً نیازمند جراحی مجدد و آسیب ‎رسانی به بافت حساس پوست سر خواهد شد.

اگر توجه کافی به این عارضه نشود، ممکن است بیمار در دوره درمانی کاشت مو هم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شود؛ چرا که پوست سر به‌اندازه کافی سالم و مستعد نیست و باید چندین‌دوره درمانی برای برداشتن گوشت‌های اضافه را در پیش گرفت.

بهترین ریکاوری برای عوارض مزوتراپی چیست؟

ازآنجایی‌که مزوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی شناخته می‌شود، معمولاً هیچ زمان مشخصی برای ریکاوری آن وجود ندارد. بسیاری از بیماران می‌توانند بلافاصله پس از اتمام جلسه مزوتراپی به انجام فعالیت‌های روزمره خود مشغول شوند و روند عادی زندگی خود را در پیش بگیرند.

البته بعضی دیگر از بیماران هم ممکن است به عوارض جانبی آن دچار شوند و به‌دلیل تورم‌ها و دردهای شدید در محل تزریق به حداقل یک‌روز مرخصی نیاز داشته باشند.

در حالت کلی، عبور از عوارض احتمالی مزوتراپی نیازمند رعایت‌کردن نکاتی است که باید پس از هر جلسه درمانی انجام داد. اگر سطح پوست سر و صورت پس از تزریقات، استریلیزه و پاک بمانند و یا با آب تماس نداشته باشند، می‌توان به بهبود سریع‌السیر عوارض امیدوار بود.

نقش دود سیگار در عوارض مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های جایگزین برای کاشت مو است، اما اگر در طول درمان خود از سیگار، قلیان یا حتی الکل استفاده کنید، ممکن است با عوارض خطرناکی روبه‌رو شوید. دود سیگار و استعمال هرگونه دخانیات باعث ریزش موهایی می‌شود که قرار است در طول دوره مزوتراپی مجدداً احیا شوند.

دود سیگار پس از مزوتراپی با نفوذ در بافت زخمی پوست سر باعث اختلال در رشد موها می‌شود. درحالی‌که جریان خون سالم در زیر پوست سر و در بافت فولیکول جریان دارد، دود سیگار باعث عدم اکسیژن‌رسانی کافی می‌شود. نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ‌شدن رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش خون‌رسانی به فولیکول مو خواهد شد.

ضمناً دود سیگار باعث می‌شود تا پوست سر نازک شود و کاهش ضخامت لایه فوقانی را در پی خواهد داشت. اگر قصد دارید مزوتراپی موی سر را انجام دهید، حتماً یک‌دوره ترک سیگار و قلیان را در نظر داشته باشید تا عوارض احتمالی و جدی مزوتراپی به سراغتان نیایند. طبق توصیه پزشکان متخصص، حداقل 3 هفته قبل از مزوتراپی و 4 هفته پس از آن نباید الکل نوشید یا سیگار مصرف کرد.

نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ‌شدن رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش خون‌رسانی به فولیکول مو خواهد شد.

چطور می‌توان عوارض مزوتراپی را کاهش داد؟

برای جلوگیری از عوارض احتمالی مزوتراپی، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • پس از مزوتراپی موی سر، موها را با شامپو شست‌وشو ندهید
  • موها را برای 3 الی 4 روز دور از آب و رطوبت نگه دارید و ملحفه و بالش‌ها را به‌صورت روزانه تعویض کنید
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای 2 الی 3 روز خودداری کنید
  • شنا‌کردن را برای چندین‌روز کنار بگذارید
  • تا بهبود یافتن محل‌های تزریق، نواحی مورد نظر را ماساژ ندهید تا بافت پوست ترمیم شود
  • مصرف الکل را تا مدت مشخصی ترک کنید. الکل باعث تحریک عروق و جریان طبیعی خون می‌شود و این امر باعث تأثیر منفی روی اثرات مزوتراپی خواهد شد

مزوتراپی در سال 1952 توسط یک پزشک فرانسوی به نام دکتر مایکل پیستور بنیان‌گذاری شد. این روش درمانی که برای احیای بافت پوست و رشد مجدد موها مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر مزایا دارای عوارض جانبی زیادی است.

با تمامی این اوصاف، مزوتراپی به‌عنوان یک روش درمان قطعی محسوب نمی‌شود و عوامل متعددی در ایجاد مشکلات پوستی پس از تزریقات آن دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی زیر چشم؛ 

علی‌رغم موقتی بودن عوارض احتمالی، ممکن است به‌دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، پیش‌زمینه‌های قبلی و نادیده گرفتن نکات پس از درمان، اتفاقات ناگواری هم رخ بدهند. این مقاله به‌‌صورت تخصصی برای بیمارانی نوشته شده است که می‌خواهند از این عوارض در امان باشند و از بهترین نتایج ممکن بهره‌مند شوند.

منبع +++

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک نوع جراحی پوست نیست و بدیهی است عوارض حاد جراحی‌های بیمارستانی را به‌همراه نخواهد داشت. این روش یک نوع دوره درمانی بالینی است که به‌منظور جوان‌سازی پوست صورت یا احیای مجدد موهای ازدست‌رفته انجام می‌شود. البته بعضی بیماران هم هستند که به توصیه پزشک خود از این روش برای درمان نواحی گردن و زیر چشم استفاده می‌کنند.

مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی مو شامل تزریق مایعات غنی‌شده از مواد مغذی و پلاسمای خون است و برای این کار معمولاً از یک تفنگ مخصوص مزوتراپی (Meso Gun) استفاده می‌شود. برخورد سوزن با لایه‌های زیرین پوست سر، گاهی منجر به التهابات اطراف فولیکول‌های مو می‌شود.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی سالم و امن مو در سطح پوست سر انجام می‌شود و تقریباً هیچ عارضه‌ای نخواهد داشت. در بعضی از موارد، مزوتراپی مو باعث ایجاد دردهای خفیف در ناحیه تزریق، خارش، التهاب و حتی سردرد می‎شود. پزشکان مجرب معمولاً برای جلوگیری از عوارض مزوتراپی مو از کرم‌های ضد التهابی استفاده می‌کنند یا پیشنهاد می‌کنند که بیماران از این محصولات بهره‌مند شوند.

۸ مهر ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی