مزوتراپی زیرچشم
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مزوتراپی زیر چشم؛ هزینه‌ها، مزایا، مضرات و مراحل درمان

به این مطلب امتیاز دهید

آیا می‌دانستید مزوتراپی یک درمان موثر برای رفع مشکلات موجود در قسمت زیرین چشم شما است؟ پوست زیر چشم بسیار ظریف است و درواقع، از هر پوست دیگری در بدن انسان نازک‌تر بوده و تقریباً فقط نیم میلی‌متر ضخامت دارد. بنابراین، اگر پوست اطراف چشم در برابر آسیب‌های وارده از نور خورشید و سایر عوامل خارجی محافظت نشود، خطوط ریز، چین‌وچروک و افتادگی به وفور در آن ظاهر می‌شوند. از دست‌رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند باعث شود ناحیه زیر چشم نسبتاً توخالی به نظر برسد و با ایجاد دایره‌های تیره در سراسر این ناحیه، زیبایی خدادای صورت شما به خطر می‌افتد! اما خوشبختانه با مزوتراپی زیر چشم شما می‌توانید زیبایی از دست‌رفته‌ی خود را بازیابید. در این مطلب هر آنچه که باید از مزوتراپی زیر چشم بدانید را خدمت شما بیان خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی برای زیر و دور چشم، درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدهای آمینه به مزودرم (لایه‌ای از پوست که سلول‌های خونی در آن گردش می‌کنند) همراه می‌باشد. این روش بافت پوست زیر چشم را تغذیه کرده و بدین‌ترتیب به رفع حلقه‌ها و کیسه‌های سیاه زیر چشم کمک می‌کند.

اگر پوست اطراف چشم در برابر آسیب‌های وارده از نور خورشید و سایر عوامل خارجی محافظت نشود، خطوط ریز، چین‌وچروک و افتادگی به وفور در آن ظاهر می‌شوند. از

درواقع، تزریق مزوتراپی فیبروبلاست را فعال می‌کند، یعنی مزوتراپی سلول‌های تولیدکننده کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را تحریک می‌نماید. این مواد مسئول سفتی و خاصیت ارتجاعی پوست شما هستند. هر چه سطح این مواد در بدن بالاتر باشد، پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

مزوتراپی درمانی بسیار موثر، غیر‌تهاجمی و مغذی برای پوست زیر چشم شماست. اگر وجود سیاهی و کیسه‌های چربی را زیر چشم خود تجربه می‌کنید، مزوتراپی می‌تواند به شما در از بین‌بردن آنها کمک کند.

در ابتدای پاراگراف قبلی گفتیم از مواد مختلفی در مزوتراپی استفاده می‌شود، اما این مواد واقعا چیستند؟ در مجموع تعداد زیادی از مواد مختلف وجود دارند که ممکن است در تزریق مزوتراپی شما گنجانده شوند. ترکیبات استفاده شده در تزریق شما به شرایطی که برای رفع آن تحت مزوتراپی هستید، بستگی دارد

. درواقع غلظت هر یک از مواد لازم با توجه به شرایط پوست شما تعیین می‌شود. ترکیبات موجود در تزریق مزوتراپی باید از سازمان بهداشت برای اهداف مزوتراپی تاییدیه گرفته باشند.

برخی از مواد شناخته شده‌تری که ممکن است در مزوتراپی مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از کافئین، اسید هیالورونیک، ال کارنیتین، مولتی ویتامین‌ها و عصاره کنگر. علاوه‌براین، در زیر لیستی از موادی که بیشتر در تزریق مزوتراپی زیر چشم استفاده می‌شوند، آورده شده است:

  • هیالورونیداز: این ماده آنزیمی است که به‌طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و هدف آن تجزیه اسید هیالورونیک است. هیالورونیداز باعث نفوذپذیری بافت‌های بدن نسبت به سایر مواد در تزریق مزوتراپی می‌شود. هدف دیگر این آنزیم این است که می‌تواند سلولیت را تجزیه کند تا ظاهری صاف‌تر به پوست بدهد. سلولیت یک بافت همبند است که حاوی مقدار زیادی اسید هیالورونیک می‌باشد، بنابراین هیالورونیداز می‌تواند به بهبود آن کمک کند.
  • ال-کارنیتین: این ماده‌ی خاص به حذف چربی از سلول‌های چربی و انتقال آن به میتوکندری کمک می‌کند. میتوکندری‌ها اجزای کوچکی از سلول‌های بدن هستند که از اسیدهای چرب برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که چربی توسط ال-کارنیتین سوزانده شده و از بین می‌رود.
  • فسفاتیدیل کولین (PC): این ماده یک آنتی‌اکسیدان است که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا می‌تواند چربی را در آب حل کند. این امر اجازه می‌دهد تا چربی از بدن از طریق مدفوع یا ادرار دفع شود.
  • دئوکسی کولات (DC): یک آنزیم طبیعی در بدن است و معمولاً برای تجزیه چربی از رژیم غذایی در صفرا موجود می‌باشد. در مزوتراپی، DC به عنوان یک مکمل برای حل‌شدن بیشتر چربی در آب برای کمک به حذف آن از بدن هنگام اجابت مزاج استفاده می‌شود.
درواقع غلظت هر یک از مواد لازم با توجه به شرایط پوست شما تعیین می‌شود.
به پوستت جون تازه بده

موارد استفاده از مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم عموما برای درمان و مشکلات پوستی زیر چشم استفاده می‌شود. این درمان غیرجراحی می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات پوستی را درمان کند، ازجمله:

  • حلقه‌های تیره زیر چشم
  • پیری پوست
  • پوست ناهموار
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • ملاسما

در بیشتر قسمت‌های بدن، پوست بین 2 تا 3 میلی‌متر ضخامت دارد. بااین‌حال در زیر چشم (یعنی ناحیه اطراف چشم)، پوست نسبتاً نازک بوده و حدود 0.5 میلی‌متر ضخامت دارد.

پوست نازک‌تر به این معنی است که رگ‌های خونی زیر پوست با چشم غیرمسلح دیده می‌شوند و رنگ متفاوتی به پوست شما می‌دهند. بنابراین دلایل زیر می‌توانند باعث شوند که این پوست نازک تغییر رنگ داده یا خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد:

  • خستگی و کم‌آبی بدن.
  • هم کم‌خوابی و هم زیاد خوابیدن می‌توانند باعث تجمع مایع زیر چشم‌ها شوند و باعث شوند تا چشم‌ها پف کرده به نظر برسند.
  • پیری بیولوژیکی پوست شما را نازک‌تر می‌کند. با افزایش سن، بدن شما تمایل دارد چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست بدهد. بدین‌ترتیب رگ‌های خونی زیر پوست شما برجسته شده و باعث تیره‌شدن ناحیه زیر چشم می‌شوند.
  • خستگی چشم با نگاه‌کردن مداوم به صفحه نمایش تلویزیون، تلفن همراه یا کامپیوتر می‌تواند باعث بزرگ‌شدن رگ‌های خونی اطراف چشم شود. این امر باعث می‌شود تا پوست زیر چشم شما تیره‌تر شود.
  • آلرژی و خشکی چشم می‌تواند باعث بروز سیاهی در قسمت‌های دور چشم شود. طی یک واکنش آلرژیک، بدن شما در پاسخ به باکتری‌های مضر هیستامین آزاد می‌کند. هیستامین‌ها می‌توانند باعث گشاد‌شدن رگ‌های خونی شوند و این رگ‌های بزرگ به سادگی در زیر پوست شما قابل رویت خواهند بود.
  • قرار‌گرفتن بیش‌ازحد درمعرض نور خورشید می‌تواند باعث شود تا بدن شما ملانین اضافی تولید کند. ملانین رنگدانه‌ای است که رنگ پوست شما را تامین می‌کند. تولید بیش‌ازحد این ماده می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود.
  • استعدادهای ژنتیکی برای سایر شرایط پزشکی مانند بیماری تیروئید می‌توانند منجر به سیاهی زیر چشم شوند.
آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

فواید مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم مزایای زیادی دارد. این مزایا ممکن است یا به لطف خود این روش باشند یا صرفاً در مقایسه با درمان‌های جایگزین مانند لیپوساکشن دیده شوند. از مزایای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با این روش، سلولیت (Cellulite) را می‌توان به‌طور موثر درمان کرد و ظاهر آن را به‌طور چشمگیری بهبود بخشید. این کار با بسیاری از درمان‌های دیگر ازجمله لیپوساکشن امکان‌پذیر نیست.
  • مزوتراپی دارای کاربردهای بالقوه‌ی بسیار متفاوتی است و به عنوان درمان تک منظوره شناخته نمی‌شود. این مزایا شامل کاهش وزن، پیکرتراشی بدن، کاهش چین‌وچروک و درمان آلوپسی است. درواقع به جز چشم، مزوتراپی را می‌توان برای دیگر نقاط بدن هم به کار برد.
  • این درمان را می‌توان برای قسمت خاصی از بدن تنظیم کرد، بنابراین می‌توانید دقیقاً انتخاب کنید که کدام مشکلات را می‌خواهید در کدام قسمت از بدن خود حل کنید.
  • اغلب می‌توانید نتایج مزوتراپی را نسبتاً سریع ببینید.
  • پس از انجام این روش، نیازی به استراحت مطلق و مرخصی‌گرفتن از کار نیست، زیرا این درمان غیر‌تهاجمی است.
  • فرآیند مزوتراپی نسبتاً بدون درد است و بااین‌حال اگر استرس داشته باشید، می‌توانید درخواست بی‌حسی موضعی بدهید.
  • شما نیازی به بیهوشی عمومی ندارید. بدین‌ترتیب عوارض جانبی بیهوشی مانند تهوع یا سردرد را تجربه نخواهید کرد.
مزوتراپی دارای کاربردهای بالقوه‌ی بسیار متفاوتی است و به عنوان درمان تک منظوره شناخته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی ابرو؛ 

فرق مزوتراپی با فیلر زیر چشم چیست؟

برای انجام این مقایسه بد نیست در ابتدا ببینیم که فیلر زیر چشم در وهله‌ی اول چیست؟ پرکننده‌های زیر چشم (فیلر زیر چشم) برای روشن‌کردن پوست ناحیه زیر چشم استفاده می‌شوند.

آنها این ناحیه را پرتر و روشن‌تر نشان می‌دهند و با کاهش سایه‌های زیر چشم، می‌توانند به اطرافینتان نشان دهند که شما در شب قبل به خوبی استراحت کرده‌اید!

انواع مختلفی از درمان‌های فیلر زیر چشم وجود دارد، اما توجه به این نکته مهم است که در حال حاضر هیچ فیلری توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای ناحیه زیر چشم تایید نشده است. بااین‌حال، برخی از فیلرها که به‌طور معمول استفاده می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. پرکننده‌های اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده‌اند که نقش این ماده طبیعی را در بدن تقلید می‌کند. نام‌های تجاری محبوب عبارتند از:

  • Restylane
  • Belotero
  • Juvederm
پرکننده‌های زیر چشم (فیلر زیر چشم) برای روشن‌کردن پوست ناحیه زیر چشم استفاده می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهند فیلرهای اسید هیالورونیک از تولید کلاژن در پوست حمایت می‌کنند. لیدوکائین به عنوان یک بی‌حس‌کننده، ماده‌ای است که به برخی از انواع پرکننده‌های هیالورونیک اضافه می‌شود. پرکننده‌های اسید هیالورونیک رایج‌ترین نوع پرکننده مورد استفاده در ناحیه زیر چشم هستند. اسید هیالورونیک کوتاه‌ترین نتیجه و طبیعی‌ترین ظاهر را بین تمام پرکننده‌ها ارائه می‌دهد.

پلی ال-لاکتیک اسید

پلی-ال-لاکتیک اسید یک ماده زیست سازگار و مصنوعی است که ممکن است از طریق فرآیندی به نام linear threading تزریق شود. این ماده به‌طور قابل توجهی تولید کلاژن را تقویت می‌کند.

هیدروکسیل آپاتیت کلسیم

این فیلر پوستی زیست سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است و قادر به تحریک تولید کلاژن در پوست بوده و به حمایت و حفظ بافت همبند کمک می‌کند و به این ناحیه حجم می‌دهد.

تزریق کلسیم هیدروکسیل آپاتیت دردناک‌تر از اسید هیالورونیک است و اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی‌حس‌کننده رقیق می‌شود. برخی از پزشکان به دلیل نگرانی از اینکه ناحیه زیر چشم بیش‌ازحد سفید رنگ شود، از مصرف این پرکننده اجتناب می‌کنند.

انتقال چربی (پیوند چربی، میکرولیپواینژکتور یا انتقال اتولوگ چربی)

اگر در جایی که پلک تحتانی و گونه شما به هم می‌رسند پارگی عمیقی دارید، ممکن است پزشک شما استفاده از تزریق چربی بدن را برای ایجاد دوباره‌ی این ناحیه توصیه کند. چربی معمولاً از موارد زیر گرفته می‌شود:

  • شکم
  • کفل
  • سرین
  • ران
این فیلر پوستی زیست سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است و قادر به تحریک تولید کلاژن در پوست بوده و به حمایت و حفظ بافت همبند کمک می‌کند

اکنون که با روش‌های فیلر زیر چشم بیشتر آشنا شدیم، می‌توانیم تفاوت آن با مزوتراپی زیر چشم را بهتر درک کنیم. همانطور که گفتیم، هنوز هیچ یک از فیلرهای زیر چشم توسط FDA تایید نشده‌اند، اما مواد موجود در مزوتراپی باید به تایید FDA رسیده باشند.

همچنین اسید هیالورونیک که به عنوان رایج‌ترین فیلر توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در تزریق مزوتراپی می‌باشد. یعنی در مزوتراپی علاوه‌براین اسید، شما مواد مفید دیگری را هم دریافت می‌کنید، بنابراین می‌توانید انتظار نتیجه‌ی بهتری را داشته باشید.

بااین‌حال و به‌طور کلی، فیلر یک روش حجم‌دهی به بافت زیر پوست است، در حالی که مزوتراپی بیشتر به عنوان یک تکنیک درمانی شناخته می‌شود. فیلر بیشتر در پر‌کردن و حجم‌دادن به قسمت زیر چشم کاربرد دارد و یک حجم‌دهنده می‌باشد، در حالی که از مزوتراپی بیشتر برای افزایش کیفیت پوست زیر چشم استفاده می‌شود.

بنابراین گاهی اوقات ترکیب هر دو روش می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. هر دو روش غیرتهاجمی بوده و عوارض خاصی را در شما ایجاد نخواهند کرد. هم مزوتراپی و هم استفاده از فیلر مقرون‌به‌صرفه بوده و هزینه‌ای به مراتب کمتر از انواع جراحی زیبایی خواهند داشت.

چند نوع مزوتراپی زیر چشم وجود دارد؟

انواع مختلفی از روش درمانی مزوتراپی وجود دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع آنها می‌پردازیم:

هم مزوتراپی و هم استفاده از فیلر مقرون‌به‌صرفه بوده و هزینه‌ای به مراتب کمتر از انواع جراحی زیبایی خواهند داشت.

مزوتراپی اسید هیالورونیک

این مزوتراپی با اسید هیالورونیک 100 درصد و گلیسرول انجام می‌شود. این مواد به لایه سطحی پوست تزریق می‌شوند تا خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشند و همچنین باعث ضخیم شدن، حفظ کلاژن و الاستین در پوست می‌شوند.

این نوع مزوتراپی برای اصلاح چین‌وچروک‌های ظریف و مبارزه با علائم پیری بسیار مناسب است و می‌توان در صورت، گردن و پشت دست‌ها آن را تزریق نمود. دفعات و دوره استفاده به ناحیه درمان، نوع محصول و وضعیت پوست شما بستگی دارد.

اسید هیالورونیک یک جزء ساختاری طبیعی پوست است و به دلیل توانایی در جذب و حفظ مولکول‌های آب، برای اصلاح خطوط ریز و چروک صورت، بازیابی حالت ارتجاعی و صافی سطح پوست و همچنین برای آبرسانی به پوست استفاده می‌شود. هیدراتاسیون عمیق از طریق اثر آبرسانی گلیسرول به دست می‌آید. مزوتراپی اسید هیالورونیک دارای اثر جوان‌سازی طولانی‌مدت است.

مزوتراپی زیر چشم با اثر بوتاکس

این مزوتراپی زیر چشم بر پایه اسید هیالورونیک و پپتیدهای بیومیمتیک است و مشابه سم بوتولینوم عمل می‌کند. البته اسید هیالورونیک و پپتیدهای بیومیمتیک کاملا بی‌خطر، بدون عوارض جانبی و تجزیه‌پذیر هستند. این مزوتراپی برای اصلاح خطوط ریز و آبرسانی پوست با علائم پیری نور استفاده می‌شود. می‌توان آن را روی صورت، گردن و دکلته اعمال کرد.

مزوتراپی زیر چشم با کلاژن

کلاژن یکی از اجزای اصلی بافت همبند است و زمانی که تولید آن کاهش یابد، روند پیری پوست آغاز می‌شود. مزوتراپی کلاژن به کاهش علائم قابل مشاهده پیری پوست کمک می‌کند، چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و به پوست پیر شده آبرسانی می‌کند. این نوع مزوتراپی را می‌توان مستقیماً در نواحی خاصی از پوست که می‌خواهید تحت درمان قرار دهید، تزریق کرد.

مزوتراپی کلاژن بافت پوستی را بازسازی کرده و چین‌وچروک‌ها را صاف می‌کند که وسیله‌ای عالی برای جلوگیری از افتادگی بیشتر کانتور صورت است. این روش می‌تواند هم در زنان جوان برای پیشگیری از پیری پوست و هم در بزرگسالان به عنوان یک عامل ترمیم‌کننده مورد استفاده قرار گیرد.

مزوتراپی با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها

مزوتراپی با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن انجام می‌شود. رادیکال‌های آزاد مواد فعالی هستند که توانایی آسیب رساندن به سلول‌های سالم پوست را دارند. شدیدترین منابع رادیکال‌های آزاد تابش خورشید، سیگار کشیدن و آلودگی‌های شهری است.

مزوتراپی برای کانتور چشم

معمولا اولین علائم پیری در ناحیه چشم ظاهر می‌شود. علت اصلی این امر، اشعه ماوراء بنفش، انقباض و انبساط مداوم عضلات صورت و کاهش حجم چربی در صورت است.

برای بهبود کیفیت پوست در این ناحیه، مزوتراپی زیر چشم و مزوتراپی برای کانتور چشم توصیه می‌شود. این روشی است که در آن با کمک یک سوزن ظریف، خراش‌های زیادی روی پوست اطراف چشم ایجاد می‌شود و از طریق این خراش‌ها اسید هیالورونیک، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و موادمعدنی به زیر پوست منتقل می‌شوند. مزوتراپی چشم برای زنان جوان و مسن مناسب است.

مزوتراپی در برابر هایپرپیگمانتاسیون

ایجاد لک‌ها و رنگدانه‌های ناخواسته روی پوست صورت و گردن یک مشکل رایج و یکی از نشانه‌های پیری پوست است. علل ایجاد این لکه‌ها متعدد و متنوع هستند و شامل اختلالات هورمونی، مصرف برخی داروها، قرار‌گرفتن درمعرض اشعه ماوراء بنفش و موارد دیگر است. برای درمان این عارضه پوستی از لایه‌بردارهای شیمیایی، مزوتراپی ضد رنگدانه، کرم‌های رفع رنگدانه و … استفاده می‌شود.

ایجاد لک‌ها و رنگدانه‌های ناخواسته روی پوست صورت و گردن یک مشکل رایج و یکی از نشانه‌های پیری پوست است.

مزوتراپی برای تحریک رشد مو

ریزش و نازک‌شدن مو می‌تواند در هر مرحله از زندگی اتفاق بیفتد و ناشی از شرایط مختلف، مثل استرس، خستگی مزمن، سوء تغذیه، مشکلات تیروئید پس از بارداری، کمبود آهن و موارد دیگر است. یک روش موفق برای درمان بیماری‌های مرتبط با ریزش و نازک‌شدن مو، استفاده از مزوتراپی برای مو است.

در این درمان از اسید هیالورونیک استفاده می‌شود که به دلیل توانایی خود در بازسازی ماتریکس داخل سلولی شناخته شده است و امکان تبادل موثرتر بین سلول‌ها ازجمله سلول‌های فولیکول مو را فراهم می‌کند. هیالورونیک اسید با اثر بازسازی‌کننده و مرطوب‌کنندگی خود به پوست آبرسانی می‌کند و یک اثر محرک زیستی قابل توجه را به پوست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی بینی؛

مزوتراپی برای کاهش وزن و سلولیت

در مزوتراپی برای کاهش وزن و سلولیت از مواد موثری مانند نمکِ سدیم اسید دئوکسی‌کولیک (sodium salt of deoxycholic acid) استفاده می‌شود که غشای سلول‌های چربی (آدیپوسیت‌ها) را تجزیه می‌نمایند. این روش برای کاهش چربی و سلولیت در چانه دوتایی، شکم، باسن، قسمت داخلی ران و موارد دیگر مناسب است.

به پایان مطلب بررسی مزوتراپی زیر چشم می‌رسیم. همانطور که دیدیم، این روش درواقع نوعی درمان است که به صورت غیرتهاجمی انجام شده و باعث شفافیت و جوانسازی پوست زیر چشم شما و از بین‌رفتن لک‌های تیره و گودگی زیر چشم می‌شود. انواع مختلفی از روش‌های مزوتراپی وجود دارند که در هر کدام از مواد مختلفی استفاده می‌شود. برای اینکه بدانید کدام یک از این روش‌های درمانی برای وضعیت شما متناسب‌تر هستند، بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

منبع +++++++

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی برای زیر و دور چشم، درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدهای آمینه به مزودرم (لایه‌ای از پوست که سلول‌های خونی در آن گردش می‌کنند) همراه می‌باشد. این روش بافت پوست زیر چشم را تغذیه کرده و بدین‌ترتیب به رفع حلقه‌ها و کیسه‌های سیاه زیر چشم کمک می‌کند.

تزریق هیدروکسیل آپاتیت کلسیم چیست؟

تزریق کلسیم هیدروکسیل آپاتیت دردناک‌تر از اسید هیالورونیک است و اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی‌حس‌کننده رقیق می‌شود. برخی از پزشکان به دلیل نگرانی از اینکه ناحیه زیر چشم بیش‌ازحد سفید رنگ شود، از مصرف این پرکننده اجتناب می‌کنند.

آیا مزوتراپی برای کاهش وزن مناسب است؟

در مزوتراپی برای کاهش وزن و سلولیت از مواد موثری مانند نمکِ سدیم اسید دئوکسی‌کولیک (sodium salt of deoxycholic acid) استفاده می‌شود که غشای سلول‌های چربی (آدیپوسیت‌ها) را تجزیه می‌نمایند. این روش برای کاهش چربی و سلولیت در چانه دوتایی، شکم، باسن، قسمت داخلی ران و موارد دیگر مناسب است.

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی