مزوتراپی مو
۳۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

مزوتراپی مو؛ مزایا و عوارض رفع کم‌پشتی و ریزش مو

به این مطلب امتیاز دهید

ریزش مو دغدغه بسیاری از افرادی است که به‌دنبال علت و درمان آن هستند. ریزش مو می‌تواند یک مشکل جدی باشد. زمانی که با یک دسته مو درحالی‌که فقط انگشتان خود را درمیان موهای خود می‌کشید یا بدون کشیدن پوست سر و شانه‌کردن موی خود با آن مواجه می‌شوید. بسیاری از افراد برای حل مشکل ریزش مو، از انواع درمان‌های خانگی و پزشکی و محصولات مراقبت از مو استفاده می‌کنند. اما امروزه یکی از رایج‌ترین درمان‌های ریزش مو، مزوتراپی مو است. برای این منظور، مهم است که درابتدا دلایل ریزش مو را درک کنید و سپس به‌دنبال درمان حرفه‌ای آن باشید تا نتایج قابل مشاهده را ببینید. در این مقاله، انواع رایج ریزش مو و اینکه مزوتراپی چگونه به‌عنوان یک درمان برای کمک‌به توقف ریزش بی‌رویه مو کارآمد است را بررسی خواهیم کرد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، موادمعدنی و مخلوط اسیدهای آمینه موردنیاز مو به پوست سر انجام می‌شود. این روش درمانی به اجزای تغذیه‌کننده فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا به‌راحتی و به‌طور موثر در ساختار مو جذب شوند.

بسیاری از افراد برای حل مشکل ریزش مو، از انواع درمان‌های خانگی و پزشکی و محصولات مراقبت از مو استفاده می‌کنند. اما امروزه یکی از رایج‌ترین درمان‌های ریزش مو، مزوتراپی مو است.

با این روش می‌توان ریزش مو را درمان کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم کرده، ریزش مو را متوقف می‌کند و موهای مستحکم‌تر و درخشان‌تر را به ارمغان می‌آورد. دلایل زیادی ازجمله آلودگی محیط، هوا و آب، استرس و تنش بیش‌ازحد و اختلالات خواب بر سبک زندگی تاثیر می‌گذارند.

همچنین همه این عوامل، زیبایی طبیعی شما را نیز به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. جالب است بدانید مو جزو اولین قسمت‌هایی است که تحت‌تاثیر تغییرات بدن قرار می‌گیرد. جلوگیری از مشکلات مو، آسان‌تر از مقابله‌با نتایج فعلی آن است. بااین‌حال تعداد کمی از افراد به روش‌های محافظتی و مراقبتی برای جلوگیری از ریزش مو متوسل می‌شوند. روش‌های مختلف زیبایی مانند مزوتراپی مو، برای حل ریزش مو بسیار مفید هستند. مزوتراپی یک روش جدید نیست! برعکس، این یک درمانی است که از نظر پزشکی اثبات شده است و برای رساندن موادمغذی فعال به فولیکول مو که باعث جوان‌سازی پوست سر و رشد مجدد مو می‌شود، کاربرد دارد. استفاده از مزوتراپی از طریق پوست، یک مسیر تجویز واضح برای رفع مشکل ریشه مو را فراهم کرده است.

به پوستت جون تازه بده

کاربرد مزوتراپی مو

همان‌طور که اشاره شد، مزوتراپی با کنترل میکرو التهاب، ریزش مو را متوقف می‌کند، زیرا این روش شامل تزریق مایع غنی از موادمغذی به مزودرم پوست سر است. معمولاً از یک تفنگ مزوتراپی مخصوص برای تزریق ترکیبات مغذی به پوست سر شما استفاده می‌شود.

خوشبختانه، از آنجایی که مایع حاوی مواد سازگار با بافت ناحیه موردتزریق است، این روش نیز به‌طور کلی ایمن درنظر گرفته شده و کمتر واکنش‌های آلرژیک به‌همراه دارد. کاربر مزوتراپی مو به‌گونه‌ای است که بسیاری از مشکلات مو را حل می‌کند. درصورتی که این علائم را مشاهده کردید، می‌توانید برای درمان این مشکلات از مزوتراپی مو بهره ببرید:

  • ریزش بیش‌ازحد مو
  • سبوره پوست سر همراه‌با تجزیه غدد چربی
  • شوره سر
  • پوست سر خراشیده و خشک
  • افزایش شکنندگی مو
  • کاهش حجم مو در ناحیه پایه
معمولاً از یک تفنگ مزوتراپی مخصوص برای تزریق ترکیبات مغذی به پوست سر شما استفاده می‌شود.

انواع ریزش مو

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد که همه آنها ممکن است برای کسانی که به‌دنبال یافتن راه‌حل هستند، گیج‌کننده باشد. به عبارت ساده، اگر نقاط طاس یا نواحی نازک‌شده مو را روی پوست سر خود مشاهده کردید که قبلا خالی نبودند، ریزش مو را تجربه می‌کنید. دلایل این امر کاملاً عمومی است و ممکن است شامل استرس شدید، عدم تعادل هورمونی، بارداری یا ژنتیک باشد. برخی از انواع رایج ریزش مو که می‌توان با مزوتراپی مو آن‌ها را درمان کرد، عبارتند از:

آلوپسی آندروژنتیک

 آلوپسی آندروژنتیک که به‌عنوان طاسی با الگوی مردانه یا زنانه نیز شناخته می‌شود، ریشه در عوامل ژنتیکی دارد. اصطلاح «آندروژنتیک» به افزایش تولید هورمون‌های آندروژن اشاره دارد که ممکن است باعث ضعیف‌شدن فولیکول‌های مو و نازک‌شدن مو در نواحی اطراف شقیقه‌ها و تاج سر شود. این نوع ریزش مو باعث عقب‌رفتن خط مو نیز می‌شود.

آلوپسی اینولوشنال

 یکی از نشانه‌های پیری، ریزش مو است. برای مردان و زنان بالای 50 سال، دوره بین چرخه معمولی مو از رشد تا مرحله ریزش کاهش می‌یابد. به این صورت که در این سن، موی جدید ممکن است رشد کند، اما با سرعت کمتری انجام می‌شود. این درحالی است که ریزش مو سریع‌تر و طولانی‌تر اتفاق می‌افتد. ازاین‌رو مناطقی با مو نازک روی پوست سر شما تشکیل می‌شود. به این نوع ریزش مو، آلوپسی اینولوشنال می‌گویند.

برای مردان و زنان بالای 50 سال، دوره بین چرخه معمولی مو از رشد تا مرحله ریزش کاهش می‌یابد.

آلوپسی کششی

 یکی از علل شایع ریزش مو دربین زنان نسبت به مردان، آلوپسی کششی ناشی از بستن سفت موها مانند دم اسبی است. کشیدن مو، به‌مرور زمان باعث ضعیف‌شدن فولیکول‌های مو و شکستگی آن می‌شود.

اثرات و فواید مزوتراپی مو

قبل از اقدام برای درمان ریزش مو، بهتر است با مهم‌ترین مزایای مزوتراپی مو آشنا شوید. همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین مزیت این روش، کمک‌به تغذیه ریشه مو از طریق تزریق اجزای مفید به فولیکول‌های مو است. هیچ شامپو، ماسک و داروهای موضعی نمی‌تواند این نوع از تغذیه مفید را برای شما فراهم کند.

همچنین با این روش درمانی، در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌شود؛ چراکه یک جلسه درمان صرفا بین 20-40 دقیقه زمان می‌برد. البته مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو باید چندین بار در هفته انجام شود. بااین‌حال، نتایج قابل توجهی را می‌توان تنها پس از 3 تا 4 هفته به دست آورد. برخی از مهم‌ترین مزایای عمده مزوتراپی برای کاهش ریزش مو، عبارتند از:

بیشتر بخوانید: بوتاکس مو چیست؟ 

البته مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو باید چندین بار در هفته انجام شود.

تزریق مستقیم موادمغذی به لایه درم

 مزوتراپی یک سیستم تحویل بهبودیافته است که یک مسیر مستقیم و فیزیکی در عمق لایه درم پوست شما ایجاد می‌کند. با روش مزوتراپی مو می‌توان موادفعال را به‌طور موثر به قسمت درم پوست سر رساند و نتایج بهتری به دست آورد. به این شکل، درمان ریزش مو زودتر و موثرتر نتیجه خواهد داد.

 فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند
فولیکول‌های مو بخشی از پوست شما هستند و هر تار مو به آن متصل است. در هر فولیکول یک غده چربی وجود دارد که با ترشح روغن‌های طبیعی تولیدشده در بدن، پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد و به‌خوبی تغذیه می‌کند. مزوتراپی به تحریک این فولیکول‌ها با استفاده ازسوزن‌های ریز کمک می‌کند و باعث تحریک فاکتورهای رشد از کراتینوسیت‌ها می‌شود که در تقویت و رشد مجدد مو بسیار مهم هستند.

ایمن، بدون درد و قابل اعتماد است

 در مقایسه با درمان تهاجمی و جراحی برای طاسی و نازک‌شدن مو، مزوتراپی مو یک راه‌حل پیشرفته است که تجربه‌ای ایمن و بدون درد را تضمین می‌کند. این کار از طریق ایجاد روزنه‌های کنترل‌شده در پوست انجام می‌شود که هیچ آسیبی به بافت اطراف وارد نمی کند.

تقویت ایمنی پوست سر

 مزوتراپی علاوه‌بر تقویت رشد مجدد مو و جوان‌سازی فولیکول‌های مو، می‌تواند جوان‌سازی کلی پوست سر شما را نیز فراهم کند. پوست سر در اصل لایه‌های پوستی با کراتینوسیت‌ها و فاکتورهای رشد بیشتر است که با این روش درمانی، موهای ضخیم‌تر و پرتر روی سر شما در مقایسه با سایر قسمت‌های بدن رشد خواهد کرد. باید بدانید استفاده ازسوزن‌های کوچک و ریز برای تزریق موادفعال در پوست سر باعث افزایش رگ‌زایی(ایجاد رگ‌های خونی جدید علاوه‌بر رگ‌های خونی موجود) و واسکولوژنز( ایجاد رگ‌های خونی کاملاً جدید) می‌شود.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

کاهش التهاب پوست سر

 برخی از انواع التهاب پوست سر ازجمله خارش پوست سر، یک بیماری آزاردهنده محسوب می‌شود. این وضعیت می‌تواند ناشی‌از شوره سر، پسوریازیس یا فولیکولیت باشد. همچنین ایجاد خارش پوست سر باعث می‌شود فولیکول‌های مو به‌شدت آسیب‌دیده و ملتهب شوند. مزوتراپی مو به‌طور موثر خطر التهاب پوست سر را از طریق تقویت پوست سر کاهش می‌دهد و محیطی سالم برای رشد مو ایجاد می‌کند.

سطوح PH طبیعی را بازیابی می کند

 پوست ممکن است اغلب دارای کثیفی یا چربی در فولیکول‌های مو، حتی روی سر شما باشد، که درنتیجه این امر سطح pH ناهموار و نامناسب در پوست ایجاد می‌شود. این عدم تعادل می‌تواند بر توانایی پوست برای محافظت از بدن و مبارزه با عفونت تأثیر بگذارد یا منجربه آسیب مو یا پوست سر شود. درست مانند یک روتین صورت، استفاده از لایه‌برداری منظم برای پوست سر می‌تواند سطح pH آن را بازیابی کند و راه را برای پوست سر صاف‌تر و سالم‌تر باز کند. مزوتراپی مو با ماهیت درمانی خود، به دستیابی‌به این امر کمک کرده و پوست سر شما را لایه‌برداری کامل می‌کند.

کمک به ترشح سم لنفاوی

 مویرگ‌های لنفاوی ما به انتقال سلول‌های ایمنی به بقیه بدن و همچنین شستشوی مایعات اضافی و سموم کمک می‌کنند. یک مطالعه نشان داد این فرآیند توسط سلول‌های بنیادی فولیکول مو کنترل می‌شود. از طریق مزوتراپی مو، می‌توان سیستم لنفاوی را تقویت کرد و درنتیجه به ترشح سموم از بدن کمک نمود.

این روش نوعی پاکسازی و سم‌زدایی کلی بدن نیز محسوب می‌شود. به این شکل مزوتراپی می‌تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک‌شدن مو برای مردان و زنان در تمام سنین موثر باشد. مزوتراپی به‌عنوان یک جایگزین کم تهاجمی برای تقویت رشد مجدد مو و رفع نگرانی‌های مو، یک درمان عالی و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند موهای سالم‌تری را در کمترین زمان به شما هدیه دهد.

این امر طبیعی بوده و به دلیل تزریق موادفعال با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز است.

عوارض مزوتراپی مو

درمان‌های زیبایی ممکن است برخی عوارض جانبی جزیی را به‌همراه داشته باشند. مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با انجام آن، برخی عوارض را تجربه خواهید کرد. البته عوارض مزوتراپی مو، خفیف و قابل کنترل است و مدت زمان کمی شما را درگیر خواهد کرد.

یکی از رایج‌ترین عوارض مزوتراپی، احساس درد در ناحیه تزریق است؛ این امر طبیعی بوده و به دلیل تزریق موادفعال با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز است. این درحالی است که برخی به‌راحتی می‌توانند با درد کنار بیایند و آن را تحمل کنند، اما برای برخی دیگر ممکن است غیرقابل تحمل باشد و این به آستانه درد افراد بستگی دارد.

شدت و نوع عوارض ناشی از مزوتراپی مو باتوجه‌به تبحر و تجربه پزشک، ترکیب کوکتل و حساسیت فردی نیز متفاوت خواهد بود. برخی از رایج‌ترین عوارض ناشی از مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو، شامل موارد زیر است:

  • ادم پوستی
  • خارش
  • پوسته‌پوسته‌شدن
  • قرمزی در ناحیه تزریق

موارد منع مصرف مزوتراپی مو

همان‌طور که اشاره شد، درصورتی که فولیکول‌های مو ضعیف شده‌ اما هنوز زنده باشند، مزوتراپی می‌تواند با مشکلات مربوط ‌به موها مقابله کرده و آن‌ها را درمان کند. اما این کافی نیست، چراکه در برخی موارد، مشکلات عدم انجام مزوتراپی مو ناشی‌از دلایل مهم‌تر دیگری است.

به‌عنوان مثال اگر مشکلات جدی وراثت یا عدم تعادل هورمونی دارید، نباید به مزوتراپی به‌عنوان یک معجزه درمانی نگاه کنید. همچنین باید بدانید تمام اقدامات پزشکی دارای برخی موارد منع مصرف مختلف هستند که مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزوتراپی برای درمان مشکلات مو در موارد زیر نباید به‌عنوان درمان دارای اولویت درنظر گرفته شود:

  • بارداری و شیردهی
  • حساسیت فردی به اجزای کامپوزیت
  •  قاعدگی زنان
  • اختلالات سیستم غدد درون ریز
  • تومورهای خوش‌خیم و بدخیم
  • عفونت‌ها

بیشتر بخوانید: چطور موی پرپشت داشته باشیم؟

به‌عنوان مثال اگر مشکلات جدی وراثت یا عدم تعادل هورمونی دارید، نباید به مزوتراپی به‌عنوان یک معجزه درمانی نگاه کنید.

آماده‌سازی برای مزوتراپی مو

در روش درمانی مزوتراپی، هر تزریق مخلوطی از چندین ماده مفید، ازجمله موادمعدنی، ویتامین‌ها و سایر عناصر مفید است که پزشکان به‌صورت جداگانه برای هر بیمار انتخاب می‌کنند.

این امر به نوع مشکل بیمار، شدت آن و ویژگی‌های پوست سر او بستگی دارد. به‌طور کلی 2 تا 6 ماده فعال را می‌توان در یک سرنگ برای انجام مزوتراپی مو مخلوط کرد. ویتامین‌های گروه B که متابولیسم طبیعی را فراهم می‌کنند، در رشد و ترمیم مو موثر هستند. علاوه‌براین، این مواد ازجمله اجزای مورداستفاده و تاثیرگذار در مزوتراپی هستند:

  • مس و روی: از دیستروفی (ضعف) ساختار مو جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید برای ریزش موی ارثی باید از آماده‌سازی‌های حاوی این اجزا استفاده کرد.
  • اسید هیالورونیک: مسئول تغذیه بافت‌هایی است که رشد مو را سرعت می‌بخشد. همچنین این مواد شامل اسیدهای آمینه پایه و اساسی مو هستند که به تشکیل الیاف کراتین کمک می‌کنند.
  • فاکتورهای رشد: وجود این فاکتورها در ترکیبات مواد تزریقی مزوتراپی مو، جریان خون را در پوست سر به حالت عادی و نرمال بازمی‌گرداند. همچنین فاکتورهای رشد، فولیکول‌های مو را قوی‌تر کرده، کوآنزیم تراکم مو را تامین می‌کند، موهای شما را از انرژی حیاتی سرشار کرده و ساختار مو را بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید ماده فعال ماینوکسیدیل نباید در ترکیب دارو گنجانده شود. این یکی از موثرترین وسایلی است که می‌تواند با ریزش مو مقابله کند، اما زمانی استفاده می‌شود که روش‌های دیگر نتیجه‌ای نداشته باشند. بااین‌حال، این دارو بسیار سمی است و می‌تواند عوارض جانبی زیادی به‌همراه داشته باشد.

همچنین نحوه عملکرد ماینوکسیدیل به‌طور کامل مشخص نشده و فقط برای استفاده خارجی مجاز است. به‌طور کلی در مزوتراپی مو، کوکتل‌های آماده برای درمان مو در دسترس هستند. اما با توجه‌به مواد مورد استفاده‌ای که پیش‌تر ذکر شد، متخصص مراقبت‌های بهداشتی باتوجه‌به نوع و شدت مشکل شما، ترکیبات را به مناسب‌ترین روش برای شما انتخاب می‌کند.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

به‌طور کلی می‌توان گفت که احساس درد، یکی از اصلی‌ترین معایب مزوتراپی مو است. البته این یک امر طبیعی محسوب می‌شودt چراکه نوع درمان ازطریق تزریق مواد به پوست سر انجام می‌شود. باید بدانید تجربه درد به آستانه درد فردی بستگی داردt به این شکل که ممکن است شما درد متفاوتی را نسبت به افراد دیگر احساس کنید.

اکسیپوت (پشت سر) و ناحیه گوشt حساس‌ترین نواحی برای تزریق هستند که درد بیشتری را به‌همراه دارند. توجه داشته باشید برای کاهش درد پس از مزوتراپی، نباید موهای خود را بشویید و از رفتن‌به استخر و شنا به مدت 4 روز اجتناب کنید. همچنین این روش درمان ریزش مو را در طول دوره قاعدگی انجام ندهید، زیرا درد در این دوره بسیار قوی‌تر احساس می‌شود.

آیا نتایج حاصل از مزوتراپی دائمی است؟

همان‌طور که می‌دانید، مزوتراپی مو می‌تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک‌شدن مو برای مردان و زنان در هر سنی موثر باشد. اما یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای شما در انتخاب این روش درمانی پیش می‌آید این است که آیا نتایج حاصل از مزوتراپی، دائمی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نتیجه و اثرات درمانی مزوتراپی برای کنترل و توقف ریزش مو موقتی است.

اما درصورتی که به‌طور مستمر و دوره‌ای از این روش درمانی استفاده کنید، می‌توانید نتایج طولانی‌مدت و موثری را در بازیابی کیفیت و زیبایی مو خود مشاهده کنید. همچنین به‌طور کلی فاصله جلسات مزوتراپی در ابتدای شروع درمان کم است، اما به‌تدریج فواصل درمانی بیشتر شده و برای تثبیت درمان استفاده می‌شود.

همچنین به‌طور کلی فاصله جلسات مزوتراپی در ابتدای شروع درمان کم است، اما به‌تدریج فواصل درمانی بیشتر شده و برای تثبیت درمان استفاده می‌شود.

چند جلسه مزوتراپی برای مو لازم است؟

مدت زمان درمان مزوتراپی مو به‌طور کلی پس از جلسه دوم متوقف می‌شود و موها پس از دو یا سه ماه شروع به رشد می‌کنند، اما برای دستیابی‌به نتایج ماندگار، توصیه می‌شود هر 3 ماه یک‌بار با مزوتراپی نگهدارنده یا مزوتراپی مزوپلاسما درمان را ادامه دهید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یک بار تزریق انجام می‌شود. اگر موی شما شروع به بهبود کرد، بهتر است درمان‌ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام گیرد.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

  • در پایان درمان، زخم‌های کوچکی از تزریق روی پوست سر شما باقی می‌ماند. به خاطر داشته باشید این یک امر طبیعی است و مدتی طول می‌کشد تا بهبود یابد.
  • پس از انجام مزوتراپی مو، موهای خود را به‌خصوص با شامپو و موادشوینده قوی نشویید. موهای کثیف را برای مدتی (3-4 روز) باید تحمل کنید. آب و شامپو می‌تواند بر نتیجه عمل تأثیر منفی بگذارند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد.
  • از قرارگرفتن درمعرض نورخورشید برای مدتی (2 تا 3 روز) خودداری کنید.
  • از دوش گرفتن و حمام کردن در 10 ساعت ابتدایی پس از مزوتراپی خودداری کنید. مناطق تزریق باید به‌خوبی خشک شوند.
  • حداقل به مدت ۷ روز از سونا یا استخر استفاده نکنید.
  • تا زمانی که نقاط تزریق به‌طور کامل بهبود نیابد، روی نواحی تزریق ماساژ ندهید.
  • الکل مصرف نکنید. الکل، اتساع عروق را تحریک می‌کند. این امر بر کارایی مزوتراپی تأثیر منفی می‌گذارد.

مزوتراپی مو یک از رایج‌ترین گزینه‌های درمانی موثر، برای جلوگیری و کاهش ریزش مو و درمان سایر مشکلات وابسته‌به مو محسوب می‌شود. بسیاری از افراد از این روش درمانی در کاهش و حذف مشکلات مربوط ‌به مو بهره می‌برند.

توصیه می‌شود قبل از مزوتراپی برای درمان ریزش مو، حتما با یک پزشک باتجربه مشورت کنید، چراکه در برخی موارد و شرایط نباید از این روش درمانی استفاده کرد. توجه داشته باشید مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو را به‌خوبی رعایت کرده تا بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید.

منبع +++

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، موادمعدنی و مخلوط اسیدهای آمینه موردنیاز مو به پوست سر انجام می‌شود. این روش درمانی به اجزای تغذیه‌کننده فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا به‌راحتی و به‌طور موثر در ساختار مو جذب شوند.

کاربرد مزوتراپی مو

1. ریزش بیش‌ازحد مو 2. سبوره پوست سر همراه‌با تجزیه غدد چربی 3. شوره سر 4. پوست سر خراشیده و خشک 5. افزایش شکنندگی مو 6. کاهش حجم مو در ناحیه پایه

آیا مزوتراپی باعث کاهش التهاب پوست سر میشود؟

برخی از انواع التهاب پوست سر ازجمله خارش پوست سر، یک بیماری آزاردهنده محسوب می‌شود. این وضعیت می‌تواند ناشی‌از شوره سر، پسوریازیس یا فولیکولیت باشد. همچنین ایجاد خارش پوست سر باعث می‌شود فولیکول‌های مو به‌شدت آسیب‌دیده و ملتهب شوند. مزوتراپی مو به‌طور موثر خطر التهاب پوست سر را از طریق تقویت پوست سر کاهش می‌دهد و محیطی سالم برای رشد مو ایجاد می‌کند.

۳۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی