شستشوی پوست چرب
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

شستشوی پوست چرب

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از مهمترین نکاتی که در پوست چرب باید رعایت شود و به آن اهمیت دهید شستشوی پوست چرب می‌باشد. اگر صورت شما از آن دسته صورت‌هایی می‌باشد که آکنه زیادی دارد باید بدانید که شستشوی آن چندان آسان نمی‌باشد و باید به آن اهمیت بسیاری دهید. در برخی از موارد اگر شستشوی پوست چرب شما با روش‌های اصولی انجام نشود، امکان دارد که پوست آکنه بیشتری بزند.

یکی از مهمترین گام‌های اولیه که برای شستشوی پوست چرب باید بردارید و به آن دقت داشته باشید این است که یکی از بهترین پاک‌کننده های صورت را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این پاک کننده‌ها نباید زیاد قوی باشند، چرا که پوست را بیش از حد خشک می‌کند.

برای اینکه از پاک‌کننده های شستشوی پوست چرب اطمینان بیشتری به دست آورید و به بهترین روش ممکن صورت خود را بشویید باید پیش از اینکه صورت آرایش کرده خود را شستشو دهید آن را با پاک‌کننده هایی که آرایشی هستند پاک کنید. پاک‌کننده هایی که کیفیت مناسبی دارند به بهترین شکل ممکن در پاک کردن صورت عمل می‌کنند.

شستشوی پوست چرب

از آنجایی که پاک کردن صورت به همراه برخی از پاک کننده‌های صورت امکان دارد که پوست آکنه بیشتری بزند، بهتر است از پاک کننده‌هایی استفاده کنید که پوست را اسکراب می‌کنند. اگر شما از اسکراب را برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، رطوبت پوست شما به خوبی حفظ می‌شود و نرمی و طراوتی که پوست شما دارد دو چندان می‌گردد.

بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند از این مسئله که پوستشان جوش بزند در هراس هستند، این دسته از افراد باید بدانند که با اسکراپ چنین مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید.

شستشوی پوست چرب
. اگر شما از اسکراب را برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، رطوبت پوست شما به خوبی حفظ می‌شود و نرمی و طراوتی که پوست شما دارد دو چندان می‌گردد.

شستشوی پوست چرب یکی از مهمترین مراحل برای داشتن پوست سالم و بدون آکنه است به شرطی که به صورت صحیح و اصولی انجام شود. مراقب باشید که با شستن صورت خود به منظور داشتن پوست زیبا و سالم، آسیب بیشتری به بار نیاورید.

به پوستت جون تازه بده

نکات لازم در شستشوی پوست چرب

شما باید برای شستشوی پوست چرب به برخی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد توجه داشته باشید و بر اساس این نکات پوست خود را هر روز پاکیزه کنید.

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که پوست چرب خود را بیشتر از دوبار در طول روز نشویید، در صورتی می‌توانید پوست خود را بیشتر از دو بار در طول روز بشویید که عرق زیادی کرده باشید.

اگر پوست شما عرق کرده است و می‌خواهید پوست خود را بشویید باید از آب ولرم استفاده کنید و به هیچ عنوان از آب داغ و یا سرد استفاده ننمایید. برای شستشوی صورت تنها باید از نوک انگشتان خود استفاده کنید و از لیف و یا دستمال هایی که مخصوص هستند استفاده نمایید.

پوست چرب
بسیاری از افراد هستند که در مورد شستشوی پوست چرب و جوش‌دار اطلاعات زیادی ندارند، به همین دلیل شاید جوش‌های صورت آن تحریک گردد و بیشتر شود .

یکی دیگر از نکاتی که در شستشوی پوست چرب بسیار اهمیت دارد و باید به آن هم توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان حوله و یا دستمال صورت خود را در دستشویی قرار ندهید، چرا که آلودگی‌های زیادی در توالت وجود دارد و آن دستمال آلودگی‌ها را جذب می‌کند و بعد از آن وارد پوست شما می‌شود.

دقت داشته باشید که جهت خشک کردن صورت خود به هیچ عنوان آن را بر روی صورت خود به صورت خیلی محکم نکشید، چرا که چین و چروک‌های بسیاری از این طریق در پوست شما به وجود می‌آید و به همین دلیل زیبایی پوست شما بعد از مدتی از بین می‌رود.

نکات لازم در شستشوی پوست چرب

  • بیش از دو بار در روز پوست صورت خود را نشویید، مگر اینکه عرق کرده باشید.
  • به هنگام شتستشوی پوست چرب بعد از عرق کردن، تنها از آب ولرم بدون شوینده استفاده کنید.
  • جهت شستن صورت بدون تحریک پوست تنها از نوک انگشتان بدون استفاده از لیف یا دستمال استفاده کنید.
  • تنها از حوله ی خود جهت خشک نمودن صورت استفاده کنید و هر هفته حوله را بشوئید.
  • حوله خود را در مکان های مرطوبی مانند حمام و توالت نگاه داری نکنید.
  • جهت خشک کردن صورت از حوله ی نرم بدون کشیدن آن بر پوست و با فشار دادن حوله بر روی پوست استفاده کنید، زیرا با این کار از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری می کنید.

نکاتی برای شستشوی پوست چرب و جوش دار 

بسیاری از افراد هستند که در مورد شستشوی پوست چرب و جوش‌دار اطلاعات زیادی ندارند، به همین دلیل شاید جوش‌های صورت آن تحریک گردد و بیشتر شود. از آنجایی که پوست چرب جوش‌های زیادی می‌زند باید در مورد شستشوی پوست چرب اطلاعات بیشتری داشته باشید. برای اینکه اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود در ادامه برخی از مهمترین نکات را بیان می‌کنیم که این نکات عبارت می‌باشند از :

  1. با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

یکی از نکاتی که در شستشوی پوست چرب بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که، هر روز پوست خود را با پاک کننده‌هایی که ملایم هستند و به پوست شما آسیبی وارد نمی‌کنند بشویید.

برای اینکه بهترین محصولات را برای پوست خود انتخاب کنید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که مخصوص پوست‌های حساس می‌باشد. شما باید به شدت از مصرف کردن برخی از محصولاتی که دارای الکل هستند پرهیز کنید، چرا که این مواد آسیب جدی و خطرناکی به پوست شما وارد می‌کند و پوستتان را تا حد بسیار زیادی خشک می‌کنند.

  1. لیف به صورت خود نزنید

بسیاری از افراد برای شستشوی پوست چرب خود و از بین بردن جوش‌های صورت خود بر این باور می‌باشند که بهتر است به صورت خود لیف بزنند، این دسته از افراد باید بدانند که این روش شستشو بسیار غلط است، چرا که پوست شما را تا حد زیادی تحریک می‌کند و موجب می‌شود که شما جوش های زیاد دیگری را در پوست خود بزنید.

شما به هیچ عنوان نباید لایه‌های محافظتی پوست خود را از بین ببرید، در این صورت پوست شما طراوت و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

شستشوی صورت
اگر شما می‌خواهید برای شستشوی پوست چرب خود بهترین محصول را خریداری نمایید، بهتر است به دنبال محصولی باشید که اسید سالیسیلیک در درون آن وجود داشته باشد

بیشتر بخوانید: بهترین روش شستن صورت؛

  1. استفاده کردن از اسید سالیسیلیک 

اگر شما می‌خواهید برای شستشوی پوست چرب خود بهترین محصول را خریداری نمایید، بهتر است به دنبال محصولی باشید که اسید سالیسیلیک در درون آن وجود داشته باشد، در شیر پاک‌کن ها و شوینده‌های صورت این ماده به فراوانی پیدا می‌شود و شما می‌توانید با مطالعه بر روی محصول آن را خریداری نمایید.

یکی از مهمترین مزیت‌هایی که این ماده دارد این است که، میل ترکیبی بسیاری با چربی‌ها دارد، یعنی به درون لایه‌های چربی صورت نفوذ می‌کند، و با وارد شدن به درون جوش‌های سرسیاه مسدود شده  نفوذ پیدا می‌کند و می‌تواند آنها را به طور کلی از بین ببرد.

  1. پاکسازی

شما باید بدانید علاوه بر اینکه برای شستشوی پوست چرب از شوینده‌های مخصوصی استفاده می‌کنید باید از پاک‌ کننده‌های مخصوص و تاثیر‌گذاری هم استفاده کنید.

پاک کننده ها یکی از مهمترین مزیت‌هایی که دارند این است که، میزان چربی پوست را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند و نواقص پوستی را که در صورت به وجود آمده است را به طور کلی از بین می‌برند. پوست‌هایی که جوش می‌زنند و آکنه‌های زیادی در درون آنها وجود دارد بدون شک باید از این محصول استفاده کنند.

  1. پوست خود را لطیف نگه دارید

بسیاری از کسانی که متخصص پوست و زیبایی هستند برای شستشوی پوست چرب توصیه می‌کنند که باید آنها از مرطوب کننده‌هایی  که چرب هستند اصلا استفاده نکنند، ولی باید همیشه پوست خود را لطیف نگه دارند، چرا که از این طریق لطافت و نرمی پوست خود را نگه می‌دارند و به آن هیچ‌گونه چربی نفوذ پیدا نمی‌کند.

دقت داشته باشید که اگر پوست صورت شما لطیف نگهداری نشود بعد از مدتی چروک‌های بسیار زیادی در اطراف آن به وجود می‌آید، بنابراین به این مسئله اهمیت بسیاری دهید و از پزشک و یا متخصصی که در این زمینه تخصص دارند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

شوینده های پوست چرب

شوینده های مخصوص پوست چرب انواع متفاوتی دارند که از بین آنها می توان به فوم ها و ژل ها وتونرهای شستشو اشاره کرد. اما این شوینده ها چه تفاوتی باهم دارند؟

فوم

فوم ها مناسب شستشوی روزانه پوست چرب برای پوست های مختلط هستند و ایده آل برای افرادی که خواستار یک شستشوی سریع هستند زیرا فوم ها خیلی زود کف می کنند، خیلی سریع روی سطح پوست پخش می شوند و به راحتی نیز آبکشی می شوند.

ژل شستشو

ژل های شستشو برای افراد با پوست چرب و افرادی که از انواع آکنه رنج می برند مناسب تر است. این افراد با استفاده از ژل های شستشو، علاوه بر شستن پوست خود و رفع آلودگی ها و چربی های اضافی آن، می توانند از خواص کمک درمانی این محصول نیز جهت بهبود جوش های خود بهره مند شوند زیرا ژل ها به دلیل ماهیت غلیظ ترشان نسبت به فوم ها، تماس بیشتری با سطح پوست دارند و فرصت بیشتری دارند تا مواد مفید و ضدجوش خود را به درون پوست نفوذ دهند. ضمنا ماساژی که باید بر صورت اعمال کرد تا ژل تولید کف کند نیز عامل دیگری است که منجر به بهبود تزریق مواد مؤثره ی ژل ها به پوست می شود.

تونر

تونرها اساسا طوری طراحی شده اند که آلودگی ها یا چربی های اضافی که بعد از شستشوی صورت در عمق پوست باقی مانده اند را بزدایند و منافذ پوست را پاک نمایند. اما امروزه به واسطه ی مواد مؤثره ای که در داخل تونر ها به کار می برند، استفاده های دیگری نیز برای انواع مختلف پوست پیدا کرده اند. به عنوان مثال برخی تونر ها حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد آکنه هستند تا به درمان جوش ها کمک کنند.

تونر های مناسب پوست های چرب و مستعد آکنه اکثرا حاوی موادی هستند که ترشح چربی پوست را متعادل می کنند. مطمئنا این نوع تونر برای پوست های خشک مناسب نیست.

در تونر های مخصوص پوست خشک مواد مؤثره ای استفاده شده تا مشکلات خاص پوست خشک نظیر کم آبی، حساسیت و التهاب را بهبود دهد. باید به خاطر داشته باشیم که به دلیل پاکسازی چربی پوست بعد از استفاده از شوینده ها و تونر ها پوست ما در برابر آفتاب بی دفاع است و باید حتما در محیط بیرون از خانه از ضدآفتاب ها استفاده نماییم.

بیشتر بخوانید: شستن صورت با شامپو بچه!

روش صحیح شستشوی صورت

به طور کلی شما باید بدانید برای خرید وسیله بهداشتی مانند فیس براش که یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین روش‌های نوین شستشو به شمار می‌رود، باید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید، چرا که بسیاری از افراد سوء استفاده گر تقلبی این محصول را در بازار به فروش می‌رسانند که استفاده کردن از آن برای پوست شما هیچ یک از مزیت‌هایی را که در بالا بیان کردیم را ندارد، به همین دلیل شما باید در هنگام خرید خود به اصلی بودن این محصول و روش‌های نوین شستشو توجه و دقت بسیاری داشته باشید.

شستشو با فیس براش تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شستشو با دست دارد، چرا که شما با دست برخی از نقاط صورت خودتان را فراموش می‌کنید شستشو دهید ولی فیس براش به صورت عمقی می‌تواند بیشتر نقاط صورت را شستشو دهد.

در شستن پوست چرب باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که پوست چرب خود را بیشتر از دوبار در طول روز نشویید، در صورتی می‌توانید پوست خود را بیشتر از دو بار در طول روز بشویید که عرق زیادی کرده باشید. اگر پوست شما عرق کرده است و می‌خواهید پوست خود را بشویید باید از آب ولرم استفاده کنید و به هیچ عنوان از آب داغ و یا سرد استفاده ننمایید. برای شستشوی صورت تنها باید از نوک انگشتان خود استفاده کنید و از لیف و یا دستمال هایی که مخصوص هستند استفاده نمایید.

انواع شوینده های پوست چرب کدامند؟

فوم شستشو 2. ژل شستشو 3. تونر پاک کننده پوست 4. صابون گیاهی 5. میسلارواتر 6. پن شوینده صورت 7. اسکراب صورت

برای شستشو پوست چرب باید از چه پاک کننده ای استفاده کرد؟

از آنجایی که پاک کردن صورت به همراه برخی از پاک کننده‌های صورت امکان دارد که پوست آکنه بیشتری بزند، بهتر است از پاک کننده‌هایی استفاده کنید که پوست را اسکراب می‌کنند. اگر شما از اسکراب را برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، رطوبت پوست شما به خوبی حفظ می‌شود و نرمی و طراوتی که پوست شما دارد دو چندان می‌گردد.

چرا باید با فیس براش صورت را شست؟

فیس براش به عنوان یکی از بهترین روش‌های نوین شستشو می‌تواند به شما در زمینه از بین بردن سلول‌های مرده پوست و پاکسازی پوست کمک کند تا شما از این طریق پوستی تمیز و زیبا داشته باشید. استفاده کردن از این وسیله بهداشتی به صورت دورانی کمک می‌کند تا گردش خون در پوست شما بسیار بیشتر شود و همچنین جوانی و شادابی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی