مژه والیوم
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه zohre.kh

مژه والیوم؛ روش انتخاب و کاشت اکستنشن مژه

به این مطلب امتیاز دهید

داشتن مژه‌هایی مرتب، پُر و بلند، می‌تواند بیان‌گر میزان سلامت و شادابی چشمان هر فرد باشد. به‌همین دلیل، استفاده از روش‌های مختلف کاشت، لیفت و اکستنشن مژه رواج زیادی پیدا کرده است. تفاوت اکستنشن مژه والیوم یا حجیم، با سایر اکستنشن‌ها در میزان پر‌بودن و ضخامت مژه‌هایی است که به درخواست مشتری روی پلک‌ها اجرا می‌شود. این اکستنشن‌ها بیشتر روی خط مژه بالایی و به‌صورت «خوشه‌ای» یا «فن‌دار» یا به‌صورت جداگانه اجرا می‌شوند. بسیاری از افراد ممکن است موقع استفاده از اکستنشن مژه، به‌خصوص اگر برای اولین بار باشد، از نتایج غیرطبیعی یا واکنش‌های آلرژیک بترسند. به همین دلیل لازم است قبل از استفاده از اکستنشن مژه همه عوامل را در نظر بگیرند تا ظاهر دلخواه خود را پیدا کنند. این مقاله به بررسی اکستنشن مژه والیوم، انواع اکستنشن مژه، پرطرفدارترین انواع آن، عوارض، مدت ماندگاری و مراقبت‌های قبل و بعد از اکستنشن مژه می‌پردازد.

اکستنشن مژه والیوم چیست؟

زمانی که اکستنشن مژه برای اولین بار معرفی شد، تنها یک گزینه وجود داشت: مژه‌های کلاسیک! که در آن فقط یک مژه مصنوعی، روی یک مژه طبیعی قرار می‌گرفت. مشکل این تکنیک در این بود که مشتریان ظاهری کامل‌تر و بهتر از آن‌چه آرایشگران می‌توانستند ارائه دهند، می‌خواستند.

به همین دلیل لازم است قبل از استفاده از اکستنشن مژه همه عوامل را در نظر بگیرند تا ظاهر دلخواه خود را پیدا کنند.

به‌همین دلیل، روس‌ها برای اولین بار اکستنشن مژه حجیم یا والیوم را روانه بازار کردند. به‌تدریج و پس از آن، اکستنشن مژه‌های نازک‌تر و سبک‌تری اختراع شد، تا جایی که حتی مشتریانی که به‌نظر می‌رسید مژه طبیعی ندارند هم توانستند از این تکنیک استفاده نموده و ظاهر چشم‌هایشان را جذاب‌تر کنند.

البته بین اکستنشن مژه معمولی والیوم و والیوم روسی تفاوت وجود دارد. حجم‌دهنده روسی کاملا پُر است و باید حداکثر 2 میلی‌متر بلندتر از مژه طبیعی باشد، درحالی‌که برای والیوم معمولی، آن میزان حجم و بلندی اکستنشن وجود ندارد و بلندی مژه مصنوعی به اندازه بلندی مژه طبیعی خود فرد است. در نهایت، این مشتری است که باید تصمیم بگیرد هدف اصلی او حجیم‌بودن مژه است یا بلند بودنش؟!

به پوستت جون تازه بده

انواع اکستنشن مژه

تفاوت انواع اکستنشن مژه به عوامل متعددی مانند جنس مژه‌ها، طول، حجم، ضخامت و فر آن‌ها بستگی دارد و توجه به هریک از این عوامل برای گرفتن بهترین نتیجه ضروری است. اغلب مواد مورد استفاده برای ساخت اکستنشن مژه، ابریشم، موی راسو، خز مصنوعی و موی مصنوعی است. در ادامه به تفاوت‌های انواع اکستنشن مژه که باید قبل از استفاده از آن‌ها با مژه آرتیست صحبت کنید، اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مژه اسپایکی؛

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

طول اکستنشن مژه

انتخاب طول نامناسب در اکستنشن مژه والیوم یا معمولی می‌تواند به مژه‌های طبیعی آسیب برساند. چون مژه‌های بیش‌ازحد بلند می‌توانند برای چشم‌ها آزاردهنده باشند و حتی ممکن است به‌جای زیباترشدن، ظاهری ترسناک و غیرطبیعی ایجاد کنند. همچنین، مژه‌های خیلی بلند و پَر مانند، ممکن است خیلی سنگین باشند و از رشد مژه‌های طبیعی خود فرد جلوگیری کنند.

بنابراین، هنگام انتخاب اکستنشن مژه، قانون کلی این است که اکستنشن باید 3 تا 5 میلی‌متر بلندتر از مژه‌های طبیعی باشد. علاوه‌براین، قطر اکستنشن‌ها هم باید تا حد امکان به قطر مژه‌های طبیعی نزدیک باشد. بنابراین اگر می‌خواهید با اکستنشن مژه‌های بلند، ظاهری دراماتیک و طناز داشته باشید، به سراغ مژه‌های نازک بروید.

چون مژه‌های بیش‌ازحد بلند می‌توانند برای چشم‌ها آزاردهنده باشند و حتی ممکن است به‌جای زیباترشدن، ظاهری ترسناک و غیرطبیعی ایجاد کنند.

حجم اکستنشن مژه

مژه والیوم از سال 2010 محبوبیت پیدا کرد، چون مردم چیزی فراتر از بلندی و فر را در اکستنشن مژه می‌خواستند و آن «حجم» بود. حجم‌دهی مژه با قرار‌دادن مژه‌های چندتایی روی یک مژه به‌دست می‌آید، اما این مژه‌ها سبک‌تر و نازک‌تر از مژه قبلی هستند. بنابراین، بدون آسیب‌رساندن به مژه‌های طبیعی، ظاهری تیره‌تر و نرم‌تر به آن‌ها می‌دهند.

برای تعیین ضخامت تارهای مژه از یک عدد به اضافه حرف D استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، سه مژه جداگانه که کنار هم قرار می‌گیرند تا یک اکستنشن ایجاد کنند، 3D نام دارند. از 4D تا 8D برای ایجاد ظاهری حجیم‌تر و دراماتیک و معمولا روی مژه‌های بسیار قوی استفاده می‌شود. به‌طور طبیعی تعداد مژه‌هایی که برای هر اکستنشن انتخاب می‌شود، بر اساس سلامت و طول مژه‌های طبیعی و فرم چشم فرد است.

به‌طور طبیعی تعداد مژه‌هایی که برای هر اکستنشن انتخاب می‌شود، بر اساس سلامت و طول مژه‌های طبیعی و فرم چشم فرد است.

بیشتر بخوانید: مژه هیبریدی؛ 

نوع فر اکستنشن مژه

انواع مختلفی از اکستنشن مژه وجود دارد:

  • B-curl طبیعی‌ترین فر را دارد. اگر مژه‌های صافی دارید که به کمی بلند‌شدن نیاز دارند، معمولا این مژه مناسب است.
  • C-curl تقریباً برای همه انواع چشم مناسب است و بنابراین محبوب‌ترین فر را دارد. اگر مژه‌های طبیعی نازکی دارید اما دوست دارید بازتر و پرتر به‌نظر برسند، به سراغ C-curl بروید.
  • D-curl زمانی عالی است که می‌خواهید ظاهری دراماتیک با مژه‌های مجعد طبیعی داشته باشید.
  • در نهایت، L و L+ از روی یک پایه صاف، فر می‌شوند و سپس به سمت بالا می‌روند. اگر مژه‌هایی صاف یا به سمت پایین دارید، این فر را انتخاب کنید.
مانند هر محصول چشم دیگر، هیچ اکستنشن استاندارد مژه‌ای وجود ندارد که مناسب همه انواع چشم باشد یا به هر نوع چشمی بیاید.

پرطرفدارترین روش اکستنشن مژه والیوم

به جرات می‌توان گفت انتخاب اکستنشن مژه مناسب از میان بسیاری از اکستنشن‌های موجود در بازار آسان‌تر از اجرای آن است. چون همیشه ممکن است آن‌چه انتخاب می‌کنید، با نتیجه‌ای که مشاهده می‌نمایید متفاوت باشد. بنابراین، انتخاب پرطرفدارترین روش اکستنشن مژه به عوامل متعددی وابسته است.

مانند هر محصول چشم دیگر، هیچ اکستنشن استاندارد مژه‌ای وجود ندارد که مناسب همه انواع چشم باشد یا به هر نوع چشمی بیاید. به‌عنوان مثال، اکستنشن مژه‌هایی که فردی با چشم‌های گرد استفاده می‌کند، ممکن است برای فردی که چشم‌های بادامی شکل دارد، زیبا به‌نظر نرسد. بنابراین، برای داشتن ظاهری خیره‌کننده و طبیعی، باید بدانید که کدام اکستنشن مژه برای چشمان شما بهترین است. توجه به نکات زیر در انتخاب دقیق‌تر اکستنشن مژه می‌تواند موثر باشد:

  • اندازه چشم‌ها: آیا چشمان شما کوچک، بزرگ یا متوسط ​​است؟
  • جهت‌گیری چشم‌ها: چشم‌ها ممکن است دور، نزدیک یا گودافتاده باشند.
  • آلرژی یا حساسیت روی مواد خاص
  • تحمل پلک برای نگهداری مژه
  • رنگ چشم
  • شکل چشم: چشم‌ها ممکن است گرد، بادامی، بیرون‌زده یا رو به پایین باشد.
  • مژه‌های طبیعی خود فرد: طول، فر، ضخامت، حجم و رنگ آن‌ها
  • نوع پلک: پلک‌های بلند و خمار نسبت به انواع دیگر پلک‌ها کمتر به جلب توجه نیاز دارند.
به‌عنوان مثال، اکستنشن مژه‌هایی که فردی با چشم‌های گرد استفاده می‌کند، ممکن است برای فردی که چشم‌های بادامی شکل دارد،

اکستنشن مژه والیوم به افراد این فرصت را می‌دهد که از حالت طبیعی به حالت کاملا دراماتیک بروند. بنابراین، قبل از این‌که برای کاشت مژه اقدام کنید، باید در مورد ظاهری که می‌خواهید داشته باشید، تصمیم بگیرید.

به‌عنوان مثال، برخی افراد ممکن است به سراغ مژه‌هایی بروند که ستاره‌های سینما دارند؛ یعنی بلند و پرپشت! برخی دیگر ممکن است دوست داشته باشند اکستنشن مژه‌ای را انتخاب کنند که محافظه‌کارانه‌تر باشد و به‌خوبی با مژه‌های طبیعی ترکیب شود. در این‌مورد، مژه آرتیست می‌تواند افراد را به بهترین شکل راهنمایی کند.

یعنی بلند و پرپشت! برخی دیگر ممکن است دوست داشته باشند اکستنشن مژه‌ای را انتخاب کنند که محافظه‌کارانه‌تر باشد و به‌خوبی با مژه‌های طبیعی ترکیب شود.

عوارض اکستنشن مژه والیوم

کلید اجرای ایمن اکستنشن مژه یا روش‌های لیفت و رنگ‌کردن مژه، در انتخاب یک مژه آرتیست آموزش دیده، دارای مجوز و ماهر است که در کنترل و مدیریت موارد زیر مهارت داشته باشد:

  • بیماری و عفونت چشم
  • آناتومی پلک و چشم؛ برای درک رابطه بین لایه‌های پوست هر فرد با فولیکول‌های مژه
  • درک ماهیت مژه و چگونگی تأثیر مواد شیمیایی بر آن
  • جداسازی دقیق مژه‌های فرد
  • استفاده از اکستنشن کمتر از 2 میلی‌متر روی پلک
  • استفاده از چسب مبتنی بر سیانواکریلات بهداشتی
  • استفاده از اکستنشن مژه که وزن و طول مناسب برای مژه‌های طبیعی فرد را داشته باشد

مجموع این عوامل با هم به مژه‌های طبیعی اجازه می‌دهند تا به‌صورت جداگانه رشد کرده و چرخه رشد و ریزش طبیعی خود را طی کنند.

درغیر این‌صورت، ممکن است عوارضی مانند کلوخه و ریزش مژه یا حتی ایجاد آلرژی و زخم روی پلک‌ها رخ دهد. همچنین، مژه آرتیست‌ها باید دقیقاً بدانند چگونه مژه‌ها را روی پلک قرار دهند و چطور و کجا مواد شیمیایی را استفاده کنند. درغیراین‌صورت، امکان بروز خطر برای چشم وجود دارد.

مجموع این عوامل با هم به مژه‌های طبیعی اجازه می‌دهند تا به‌صورت جداگانه رشد کرده و چرخه رشد و ریزش طبیعی خود را طی کنند.

اکستنشن مژه والیوم برای چه افرادی مجاز نیست؟

  • مشتریانی با شرایط پزشکی خاص، مانند اختلالات خودایمنی یا تیروئید
  • افرادی که دارای چین‌های سنگین و افتادگی شدید پلک هستند که ممکن است خط مژه را از بین ببرد.
  • افراد مبتلابه تریکوتیلومانیا
  • افرادی که قبلاً واکنش آلرژیک به چسب مژه داشته‌اند.
  • افراد مبتلابه مایت مژه (میت دمودکس) که باعث تحریک پلک (فولیکولیت دمودکس) می‌شود و می‌تواند با پیوند اکستنشن مژه تداخل داشته باشد.
  • افرادی که مراقبت‌های بعد از اکستنشن را رعایت نمی‌کنند
  • افرادی که اغلب آرایش حرفه‌ای دارند.

مدت ماندگاری اكستنشن مژه والیوم چقدر است؟

این یک تصور غلط رایج است که کاشت مژه، یک روش دائمی است یا ماه‌ها دوام می‌آورد. سه عنصر مهم موثر برای ماندگاری اکستنشن مژه والیوم و معمولی، عبارتند از:

  • تولید چربی طبیعی مژه
  • پایبندی به دستورالعمل‌های مراقبت و نگهداری از مژه
  • چرخه زندگی مژه‌های طبیعی فرد
  • ریزش فصلی مژه‌های طبیعی

با رعایت موارد بالا می‌توان انتظار یک چرخه تقریبی 3 ماهه برای تمدید اکستنشن را داشت. اغلب آرایشگران حرفه‌ای 6 تا 8 هفته را برای تمدید خدمات پیشنهاد می‌کنند.

از آن‌جایی که همه ما روزانه 5 تا 7 مژه طبیعی و هر دو هفته 75 الی 90 مژه از دست می‌دهیم، بنابراین طبیعی است که با همان سرعت هم اکستنشن‌ها را از دست بدهیم، چون مژه‌های مصنوعی دقیقا روی پایه مژه طبیعی قرار دارند و با ریزش آن‌ها خواهند ریخت. در پایان 6 تا 8 هفته، مژه‌هایی که اکستنشن شده‌اند، به‌علت ریزش مژه‌های مجاور، حالت و فرم خود را از دست می‌دهند.

آیا اکستنشن مژه یک روش تضمینی است؟

تنها تضمینی که در این مورد وجود دارد، مربوط به گواهینامه و مجوز مهارت مژه آرتیست و استفاده از فضا و ابزار استریل با قطر، طول و جنس مناسب است. اما خودِ کار اکستنشن تضمینی ندارد، چون در شرایط مختلف تغییرات زیادی در سلامت مژه، پوست فرد و مراقبت های بعدی مشتریان رخ می‌دهد.

با رعایت موارد بالا می‌توان انتظار یک چرخه تقریبی 3 ماهه برای تمدید اکستنشن را داشت.

مراقبت‌های قبل از اکستنشن مژه

  • قبل از اکستنشن، نباید هیچ آرایشی رو یا زیر چشم یا پلک وجود داشته باشد. آرایش ابرو مشکلی ندارد، اما هیچ آرایشی نباید روی پیشانی باشد.
  • روز قرار ملاقات با مژه آرتیست برای انجام اکستنشن، از محصولات کافئین‌دار استفاده نکنید. این کار به شما کمک می‌کند تا حداقل 2.5 ساعت به‌راحتی دراز بکشید و نیاز به رفتن به دستشویی پیدا نکنید.
  • تمام نوشیدنی‌ها را در صبح روز ملاقات با مژه آرتیست محدود کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از قرار ملاقات، باید از دوش گرفتن خودداری کنید تا آب به مژه‌ها نرسد.
  • 24 ساعت قبل از ملاقات، استفاده از هرگونه کرم یا مرطوب‌کننده‌ از گونه‌ها به سمت بالا را محدود کنید. استفاده از کرم‌ها از گونه‌ به پایین اشکالی ندارد، اما به خاطر داشته باشید چربی‌های طبیعی و مصنوعی موجود در کرم‌های صورت به راحتی به کل صورت منتقل می‌شوند.
  • قبل و بعد از اکستنشن از اسپری برنزه استفاده نکنید.
  • حداقل زمانی که باید از آخرین سرویس لیفت و رنگ‌کردن مژه یا اکستنشن شما بگذرد، 1.5 ماه است.
  • از 2 ماه قبل، جراحی چشم یا پلک، از جمله آب مروارید، لیزیک و جراحی بلفاروپلاستی نداشته باشید.
  • تا زمانی که تاتوی خط چشم بهبود نیابد، نمی‌توان از اکستنشن مژه والیوم یا معمولی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مژه چسباندن؛

مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه

  • تا 24 ساعت پس از اکستنشن ورزش نکنید و از هر فعالیت دیگری که ممکن است باعث عرق‌کردن شود، خودداری کنید. عرق حاوی چربی‌هایی است که می‌تواند پیوند چسب را شل یا لیفت و اکستنشن مژه والیوم یا معمولی را در هر زمانی، به‌ویژه در 24 ساعت اول ضعیف کند.
  • به مدت 24 ساعت از مصرف کرم‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها، ضدآفتاب‌ها و روغن‌ها اجتناب کنید.
  • مژه‌های خود را تا 4 ساعت بعد از پایان کار خیس نکنید.
  • تحقیقات نشان داده است ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا چسب کاملاً خشک شود. بنابراین ممکن است آب بین اکستنشن و مژه طبیعی شما مخفیانه نفوذ و پیوند را ضعیف کند.
  • از ریمل به‌ویژه ریمل ضدآب روی مژه‌ها استفاده نکنید.
  • استفاده از مداد، خط چشم مایع یا خط چشم ژلی، سایه چشم کرمی یا پرایمر سایه تا حد امکان مجاز نیست.

تفاوت اکستنشن مژه والیوم با مژه معمولی در جنس، طول و ضخامت مژه‌هاست که بنا به سلیقه افراد و پیشنهاد مژه آرتیست فرق می‌کند. معمولا میزان علاقمندی افراد درمورد مژه‌های مختلف به سلیقه شخصی آن‌ها بستگی دارد، اما در این میان باید به فرم چشم‌ها، درشتی یا ریزی آن‌ها، فرم پلک‌ها، جنس مژه و طرح آن و هدف فرد از اکستنشن توجه شود.

بااین‌حال، اکستنشن مژه معمولا پاسخگوی انواع سلیقه‌ها و علایق افراد است و حتی افرادی که تقریبا به‌نظر می‌رسد مژه ندارند، هم می‌توانند با کمک این روش به ظاهری زیباتر و جذاب‌تر برسند.

برخی از عوارض اکستنشن مژه، ایجاد آلرژی، کهیر، زخم، عفونت چشم و ریزش مژه‌هاست که اگر آرایشگر مهارت کافی داشته باشد و در محیطی تمیز کار را انجام دهد، احتمال بروز این عوارض به صفر می‌رسد. ماندگاری اکستنشن مژه نیز از 6 تا 8 هفته متغیر است و به چرخه رشد و ریزش مژه‌های هر فرد بستگی دارد.

منبع ++

اکستنشن مژه والیوم چیست؟

البته بین اکستنشن مژه معمولی والیوم و والیوم روسی تفاوت وجود دارد. حجم‌دهنده روسی کاملا پُر است و باید حداکثر 2 میلی‌متر بلندتر از مژه طبیعی باشد، درحالی‌که برای والیوم معمولی، آن میزان حجم و بلندی اکستنشن وجود ندارد و بلندی مژه مصنوعی به اندازه بلندی مژه طبیعی خود فرد است. در نهایت، این مشتری است که باید تصمیم بگیرد هدف اصلی او حجیم‌بودن مژه است یا بلند بودنش؟!

آیا اکستنشن مژه یک روش تضمینی است؟

تنها تضمینی که در این مورد وجود دارد، مربوط به گواهینامه و مجوز مهارت مژه آرتیست و استفاده از فضا و ابزار استریل با قطر، طول و جنس مناسب است. اما خودِ کار اکستنشن تضمینی ندارد، چون در شرایط مختلف تغییرات زیادی در سلامت مژه، پوست فرد و مراقبت های بعدی مشتریان رخ می‌دهد.

اکستنشن مژه والیوم برای چه افرادی مجاز نیست؟

1. مشتریانی با شرایط پزشکی خاص، مانند اختلالات خودایمنی یا تیروئید 2. افرادی که دارای چین‌های سنگین و افتادگی شدید پلک هستند که ممکن است خط مژه را از بین ببرد. 3. افراد مبتلابه تریکوتیلومانیا 4. افرادی که قبلاً واکنش آلرژیک به چسب مژه داشته‌اند.

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی