مژه چسباندن
۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶ دیدگاه zohre.kh

مژه چسباندن؛ راهنمای انتخاب و نصب آسان در خانه!

به این مطلب امتیاز دهید

همان‌طور که یادگیری دوچرخه‌سواری یا پارک دوبل نیاز به مهارت دارد، یادگیری نحوه استفاده از مژه مصنوعی و مژه چسباندن هم مهارتی نیست که به‌راحتی به‌دست آید، اما ارزش تمرین را دارد. مژه‌های مصنوعی می‌توانند چشم‌ها را درشت‌تر و گیراتر نشان دهند و هزینه آن‌ها هم به اندازه اکستنشن یا لیفت مژه نیست. علاوه‌براین، دانستن این موضوع که کدام مژه سنگین‌تر است، کدام مژه‌ها به‌خوبی فر می‌شوند و کدام مژه‌ها برای کدام چشم‌ها ممکن است آسیب‌زننده باشند نیز مهم است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی تمام آیتم‌های مربوط به گذاشتن مژه مصنوعی، ویژگی‌های چسب مژه، انواع مژه مصنوعی، روش گذاشتن مژه مصنوعی دانه‌ای و مگنتی و بسیاری از پرسش‌های متداول دیگر بپردازیم.

ویژگی‌های چسب مژه

انتخاب چسب برای مژه چسباندن، یک اولویت سلیقه‌ای است. چسب‌های مژه سفید، شفاف یا سیاه هستند. رنگ سفید به فرد کمک می‌کند تا محل چسبیدن را ببیند و رنگ مشکی با خط مژه مصنوعی مطابقت دارد و می‌تواند با خط چشم مشکی ترکیب شود.

مژه‌های مصنوعی می‌توانند چشم‌ها را درشت‌تر و گیراتر نشان دهند و هزینه آن‌ها هم به اندازه اکستنشن یا لیفت مژه نیست.

چسب‌های سفید عرض چند دقیقه خشک و شفاف می‌شوند. برای افرادی که پوست یا چشم‌های حساسی دارند، فرمولاسیون چسب‌های بدون لاتکس، آسیلات، فرمالدئید یا عطر مصنوعی ممکن است بهترین باشد.

به پوستت جون تازه بده

چگونه مژه مصنوعی را با چسب مژه بزنم؟

بهترین راه برای استفاده از چسب مژه این است که چسب را روی نوار مژه قرار دهید و بگذارید قبل از استفاده کمی هوا بخورد. هنگام زدن چسب به مژه‌ها، تا حد امکان به بالای خط مژه نزدیک شوید و آن را روی خط مژه نصب کنید.

هنگام زدن چسب به مژه‌ها، تا حد امکان به بالای خط مژه نزدیک شوید و آن را روی خط مژه نصب کنید.

چگونه چسب مژه را پاک کنم؟

برای پاک‌کردن چسب مژه، پد پنبه‌ای را با پاک‌کننده آرایش آغشته کنید و آن را روی نوار مژه بکشید.

انواع مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی، صورت را به‌گونه‌ای متحول می‌کنند که کمتر محصول آرایشی دیگری می‌تواند این تاثیر را داشته باشد. بنابراین اگر چنین محصولی طرفداران زیادی داشته باشد، جای تعجب نیست. 6 نوع مژه مصنوعی وجود دارد که هرکدام در نوع خود منحصربه‌فردند و کارایی متفاوتی دارند:

  • اکستنشن مژه DIY
  • مژه‌های نواری
  • مژه‌های تکی
  • مژه‌های شعله‌ای تکی
  • مژه مصنوعی مگنتیک
  • مژه اکستنشن

در ادامه به توضیحاتی درمورد هرکدام از انواع مژه‌های مصنوعی خواهیم پرداخت.

اکستنشن مژه DIY

یکی از جدیدترین محصولات اضافه شده به دنیای مژه مصنوعی، اکستنشن مژه DIY است. این مژه با پایه نامرئی‌اش می‌تواند به‌مدت 5 تا 10 روز روی پلک باقی بماند.

برخلاف سایر انواع مژه مصنوعی، اکستنشن‌های خوشه‌ای DIY برای افرادی که حوصله چسباندن و حذف هرروزه مژه را ندارند، یک انتخاب عالی و مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود و برخلاف بسیاری از روش‌های مژه چسباندن، روی چشم به‌صورت مصنوعی به‌نظر نمی‌رسند.

مژه‌های نواری

مژه‌های نواری شناخته‌شده‌ترین نوع مژه مصنوعی هستند. طراحی آن‌ها ساده و کاربردشان راحت است. آن‌ها یک نوار بلند و گرد در پایه دارند که یک ردیف مژه به آن متصل است. مژه‌های نواری برای افراد مبتدی بسیار عالی هستند، چون استفاده از آن‌ها در مقایسه با سایر انواع مژه‌ها آسان‌تر است و برای مهمانی‌ها یا مجالس گزینه خوبی به‌شمار می‌روند. این مژه‌ها به اندازه سایر انواع مژه طبیعی به‌نظر نمی‌رسند، چون نوار بالای خط مژه قابل مشاهده است. برای استفاده از مژه‌های نواری:

  • ابتدا مژه را متناسب با چشم خود کوتاه کنید.
  • سپس به پایه چسب بزنید و حدود 30 ثانیه زمان دهید تا فرم بگیرد.
  • آن را مستقیماً روی خط مژه خود قرار داده و به دقت فشار دهید. در زمان مژه چسباندن همیشه مراقب باشید! چون اگر نوار را به اندازه کافی به خط مژه طبیعی خود نزدیک نکنید، بین مژه‌ها فاصله می‌افتد.
  • در نهایت با خط چشم مشکی، مرز مژه را پنهان کنید.
مژه‌های تکی از یک گره کوچک در پایه یک تا ۴ تار موی مژه تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه

مژه‌های تکی

مژه‌های مصنوعی تکی طبیعی‌ترین نوع مژه مصنوعی هستند. هر خوشه کوچک آن‌ها شبیه یک مژه واقعی است. مژه‌های تکی از یک گره کوچک در پایه یک تا ۴ تار موی مژه تشکیل شده‌اند. اصولا مژه چسباندن کار آسانی نیست، اما برای یک فرد معمولی، کار با مژه‌های تکی می‌تواند بسیار دشوارتر هم باشد، ولی نواحی پراکنده و دچار ریزش را بسیار طبیعی پر می‌کند.

نصب مژه تک، کاری ظریف و دقیق است. یک قطره کوچک چسب به پایه هر مژه بزنید، چند لحظه به آن زمان دهید تا چسبناک شود و سپس آن را دقیقا در جایی که می‌خواهید قرار دهید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

مژه‌های شعله‌ای تکی (فلر)

مژه‌های فلر جایگزین حجیم‌تری برای انواع تکی هستند. حتی برخی از برندها از این اصطلاحات به‌جای هم استفاده می‌کنند. فلرهای تکی نیز از چند مژه تشکیل شده‌اند که روی یک پایه کوچک به هم گره خورده‌اند.

از این مژه‌ها می‌توان برای سبک‌های طبیعی و دراماتیک استفاده کرد. همچنین اگر می‌خواهید قسمت خاصی از خط مژه خود را تقویت کنید، می‌توانند گزینه‌ای عالی باشند. استفاده از مژه‌های شعله‌ای بسیار شبیه به مژه‌های تکی است، اما کار با آن‌ها به اندازه مژه‌های تکی سخت نیست.

فلرهای تکی نیز از چند مژه تشکیل شده‌اند که روی یک پایه کوچک به هم گره خورده‌اند.

مژه‌های مگنتیک

مژه‌های مگنتیک یک نوآوری جدید در دنیای مژه هستند. آن‌ها به‌صورت نواری یا خوشه‌ای فروخته می‌شوند و آهنرباهای کوچکی به پایه آن‌ها متصل شده است. این مژه‌ها به‌جای چسبیدن به خط مژه با چسب، با آهنربا به مژه می‌چسبند!

این مژه برای افرادی که به چسب حساسیت دارند یا می‌خواهند به‌راحتی بتوانند مژه‌ها را بردارند، مناسب است. مسئله اصلی این است که آهنرباها وزن زیادی دارند و پلک‌ها را سنگین می‌کنند که می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

اکستنشن مژه

این‌که آیا اکستنشن مژه هم نوعی مژه مصنوعی به حساب می‌آید یا نه، کاملاً بحث‌برانگیز است. آن‌چه واضح است اینکه اکستنشن‌ها طولانی‌ترین زمان و حرفه‌ای‌ترین کاربران را لازم دارند. برخلاف سایر انواع مژه مصنوعی که فقط برای یک شب قابل استفاده هستند، اکستنشن 4 تا 6 هفته دوام می‌آورد.

کدام مژه برای کدام چشم؟

درصورتی‌که فرم چشمتان را بدانید، می‌توانید بر همان اساس بهترین روش مژه چسباندن را انتخاب کنید.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم بادامی‌ها

بیانسه، ملکه چشم‌های بادامی است و از مژه‌هایی استفاده می‌کند که دارای مرکز پهن‌تر بوده و در انتها کمی نوک تیز شوند. در چشم‌های بادامی، منحنی عنبیه توسط پلک‌های بالا و پایین پنهان شده است. چشم‌های بادامی معمولا در فرم صورت بیضی وجود دارند، بنابراین اغلب مدل‌های مژه با آن‌ها هماهنگ می‌شود.

بیانسه، ملکه چشم‌های بادامی است و از مژه‌هایی استفاده می‌کند که دارای مرکز پهن‌تر بوده و در انتها کمی نوک تیز شوند.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم‌ گربه‌ای‌ها

کیتی پری، زوئی دشانل و نیکول ریچی ازجمله افراد مشهوری هستند که چشم‌های گرد و گربه‌ای دارند. شما هم اگر عنبیه بزرگی دارید، پس چشمانتان گرد است. صاحب این فرم چشم باید از مژه‌های مجعد و بلند فر روی پلک بالایی استفاده کند. بنابراین، از مژه‌های سنگین و حجیمی که چشم را کوچک‌تر و صاف‌تر نشان می‌دهد، دوری کنید.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم‌های تک پلک

معمولاً بین مردمان جنوب شرق آسیا، پلک‌های تکی (یا چین‌های اپیکانتی) روی پوست پلک بالایی را می‌پوشاند و هیچ چین‌وچروکی روی پلک دیده نمی‌شود. تک پلک‌ها می‌توانند از استایل‌های سنگین و به‌خصوص مژه‌های چندلایه و پرپشت برای باز‌کردن چشم استفاده کنند.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم‌های نزدیک به هم

کریستن استوارت و میشل اوباما از افراد مشهوری هستند که چشم‌های نزدیک به هم دارند. اگر فاصله بین چشمان شما هم کمتر از عرض یک چشم باشد، پس چشمان شما نزدیک به هم هستند. بنابراین، گوشه‌های داخلی چشم را آزاد بگذارید و روی گوشه‌های بیرونی تمرکز کنید تا چشم‌ها به سمت بیرون کشیده شوند.

کریستن استوارت و میشل اوباما از افراد مشهوری هستند که چشم‌های نزدیک به هم دارند.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم‌های پلک بلند

بلیک لایولی، جنیفر لارنس و نیکول کیدمن جزو این دسته هستند. چشم‌های پلک بلند و دارای استخوان ابروی برجسته هستند. بنابراین وقتی چشم باز است، پلک به وضوح دیده می‌شود. مژه‌های نامناسب می‌توانند این فرم چشم را کوچک جلوه دهند. استفاده از ترکیب مژه‌های بال‌دار با مژه‌های بلند، برای این فرم چشم مناسب است.

چشم‌های پلک بلند و دارای استخوان ابروی برجسته هستند.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم‌ روباهی‌ها

زوئی کراویتز و تیلور سویفت از چشم روباهی‌های معروف هستند که یک نیم مژه بلند در گوشه بیرونی چشمشان به زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

مژه چسباندن؛ مژه مناسب چشم‌های خمار

اولیویا پالرمو از مشاهیر چشم خمار در هالیوود است. چشم‌هایی مانند اولیویا که عمیقاً در صورت فرو می‌روند، باید همیشه رویداد اصلی باشند. ماهیت رویایی و رمانتیک آن‌ چشم‌ها با یک مژه مصنوعی دراماتیک و پَردار تقویت می‌شود.

مژه مناسب چشم‌های عمیق

ناتالی پورتمن نماینده چشم‌های عمیق و فرورفته در هالیوود است. خانم‌هایی که چشم‌های عمیق و ظریفی دارند که زیر استخوان پلک قرار می‌گیرد، باید چشم‌های خود را برجسته کنند. بنابراین، به آن‌ها توصیه می‌کنیم به دنبال مژه‌هایی بلند و فر باشند.

خانم‌هایی که چشم‌های عمیق و ظریفی دارند که زیر استخوان پلک قرار می‌گیرد، باید چشم‌های خود را برجسته کنند.

مژه مصنوعی چیست؟

در زمان مژه چسباندن، مژه‌های مصنوعی معمولا جایگزین مژه طبیعی شده یا برای پرپشت‌تر شدن و بلندترشدن مژه‌های عادی انتخاب می‌شوند. این مژه‌ها عموما از ابریشم، موی انسان، خز راسو و مواد صنعتی ساخته می‌شوند و به‌صورت تکی، خوشه‌ای و نواری به فروش می‌رسند.

چگونه مژه مصنوعی مناسب برای فرم چشم خود را پیدا کنیم؟

شناخت شکل چشم به شما کمک می‌کند بهترین آرایش را متناسب با صورت خود انجام دهید، اما چگونه شکل چشم‌های خود را تعیین کنیم؟ یک آینه بردارید و نکات زیر را دنبال کنید:

  • آیا می‌توانید کل عنبیه (نقطه رنگی اطراف مردمک) را ببینید یا بخشی از آن توسط پلک پوشیده شده است؟
  • چشمان شما در طرفین به سمت بالا متمایل است یا خیر و بین آن‌ها چقدر فاصله وجود دارد؟
  • به چین پلک خود نگاه کنید: آیا با پلک باز قابل مشاهده است یا خیر؟

حالا باید مژه مصنوعی خود را انتخاب کنید. انتخاب بهترین مژه هم باتوجه به تنوع آن‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد. اما با رعایت اصولی که در بالا گفتیم می‌توانید به راحتی این مرحله را هم طی کنید.

در زمان مژه چسباندن، مژه‌های مصنوعی معمولا جایگزین مژه طبیعی شده یا برای پرپشت‌تر شدن و بلندترشدن مژه‌های عادی انتخاب می‌شوند.

روش گذاشتن مژه مصنوعی

تسلط بر هنر استفاده از مژه مصنوعی نیاز به تمرین و حوصله زیادی دارد، اما نتایج آن فوق‌العاده هستند. قبل از استفاده از مژه، بهتر است مژه‌های طبیعی‌تان را فر مژه بزنید، چون این کار باعث تفاوت زیادی در نتیجه نهایی شده و آن را بسیار واقعی‌تر نشان می‌دهد. مطمئن شوید مژه‌های مصنوعی نیز حالتی مشابه داشته باشند تا فاصله‌ای بین این دو وجود نداشته باشد و از هم جدا نشوند.

  • ست مژه مناسب برای فرم چشم خود را طبق روالی که در بالا گفتیم، انتخاب کنید.
  • خط مژه بالایی را با خط چشم مشکی بپوشانید تا پایه کاذب مژه را پنهان کنید.
  • مژه‌ها را با نوک انگشتان خود بردارید و نوار را به آرامی به سمت پایین بغلتانید تا چسب شل شود.
  • نوار مژه را با ملایمت و برای یک دقیقه دور انگشت یا یک خودکار بپیچید. این کار به نوار مژه خمیدگی بیشتری می‌دهد.
  • مژه‌ها را روی چشم خود اندازه بگیرید. با استفاده از انگشتان خود (یا موچین مژه)، نوار مژه را در امتداد خط مژه خود قرار دهید تا ببینید آیا نیاز به کوتاه‌کردن آن دارید یا خیر. برای تعیین این‌که مژه‌ها کجا باید به پایان برسند، حدود دو تا چهار مژه از لبه پلک بیرونی خود به سمت داخل بشمارید.
با استفاده از قیچی مژه، مقدار اضافی را از نوار مژه کوتاه کنید.
  • با استفاده از قیچی مژه، مقدار اضافی را از نوار مژه کوتاه کنید. می‌توانید نوار مژه‌ را به چهار قسمت برش دهید و روی پلک بچسبانید.
  • مژه را با نوک انگشتان یا موچین نگه دارید و یک آینه زیر چانه خود قرار دهید تا به جای نگاه مستقیم به پایین، از داخل آینه به پایین نگاه کنید. از بستن چشم خود حین مژه چسباندن خودداری کنید.
  • استفاده از چسب مژه به خودی خود یک هنر است. مطمئن شوید به‌طور منظم و مستقیم روی ریشه مژه مصنوعی چسب زده می‌شود. یادتان باشد فقط به مقدار بسیار کمی چسب نیاز دارید!
  • با استفاده از موچین، نوار را در امتداد خط مژه خود قرار دهید. سپس گوشه‌های بیرونی و داخلی را در امتداد خط مژه به سمت پایین تکان دهید. وقتی تمام لبه‌ها در جای خود قرار گرفتند، می‌توانید با انگشتانتان به آرامی مژه‌های طبیعی و مژه‌های مصنوعی را به هم بچسبانید تا با هم ترکیب شوند. هدف این است که مطمئن شوید بین مژه‌ها و خط مژه شما فاصله‌ای وجود ندارد.
مطمئن شوید مژه‌های مصنوعی نیز حالتی مشابه داشته باشند تا فاصله‌ای بین این دو وجود نداشته باشد و از هم جدا نشوند.

روش گذاشتن مژه مصنوعی دانه‌ای

روش مژه چسباندن به‌صورت دانه‌ای به ترتیب زیر است:

  • به آرامی دسته‌های مژه را با انگشتان خود از بسته‌بندی خارج کنید. در این مورد از موچین استفاده نکنید، چون ممکن است باعث شکستن مژه شود. هنگامی که خوشه را آزاد کردید، آن را در پشت دست دیگر خود بچسبانید تا استفاده از آن راحت‌تر باشد.
  • با استفاده از موچین، پایه خوشه مژه را به کمی چسب آغشته کنید. چند ثانیه صبر کنید تا چسب کمی فرم بگیرد.
  • یک دسته مژه را روی لبه بیرونی پلک خود قرار دهید و با استفاده از موچین آن‌ها را در خط مژه‌های خود مرتب کنید. قبل از رفتن به سراغ مژه بعدی صبر کنید تا مطمئن شوید آن خوشه در جای خود قرار دارد و چسب خشک شده است.
با استفاده از موچین، پایه خوشه مژه را به کمی چسب آغشته کنید.

ترفند چسباندن مژه مصنوعی مگنتی

برای استفاده از مژه‌های مگنتی، مژه‌های طبیعی خود را بین دو نوار مژه قرار دهید. آهنرباهای روی نوارها از طریق مژه‌های طبیعی به یکدیگر می‌چسبند. این کار واقعا دشوار و وقت‌گیر است، بنابراین جای تعجب نیست این مژه‌ها طرفدار زیادی پیدا نکردند.

اخیراً، برندها شروع به تولید خط چشم‌های مگنتیک کرده‌اند. ابتدا خط چشم مگنتیک را روی پلک بکشید و سپس، تک نوار مژه مگنتی به سادگی به خط چشم می‌چسبد! قبل از استفاده از مژه‌های مگنتیک، آن را به شکل چشم خود خم کرده و در صورت لزوم برش دهید.

سپس انتهای مژه مگنتی خود را با موچین یا انگشتان خود بگیرید، آن را بالای مژه‌های واقعی خود قرار دهید و قبل از این‌که خط چشم مگنتیک خشک شود، آهنرباها را به آرامی با خط چشم به هم متصل کنید.

علاوه‌براین، به هر نوع صورت و هر نوع چشم، یک مدل مژه خاص می‌آید که باید درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: تقویت مژه در خانه؛

ممکن است بسیاری افراد بگویند هیچ کاری به اندازه مژه چسباندن ساده نیست، درحالی‌که این کار هم مثل دوچرخه‌سواری نیاز به مهارت‌های خاص خود دارد. یکی از این مهارت‌ها نحوه برخورد با پایه مژه و چسب مژه است.

علاوه‌براین، به هر نوع صورت و هر نوع چشم، یک مدل مژه خاص می‌آید که باید درنظر گرفته شود. انواع مژه مصنوعی شامل مژه DIY، نواری، تکی، فلر، مگنتیک و اکستنشن مژه هستند و بسته به این‌که چشم‌ها در کدام یک از دسته‌های مدل گربه‌ای، روباهی، تک پلک، نزدیک به هم، خمار یا فرورفته قرار می‌گیرند، کاربرد پیدا می‌کنند.

منبع ++++++

مژه مناسب چشم بادامی‌ها کدام است؟

بیانسه، ملکه چشم‌های بادامی است و از مژه‌هایی استفاده می‌کند که دارای مرکز پهن‌تر بوده و در انتها کمی نوک تیز شوند. در چشم‌های بادامی، منحنی عنبیه توسط پلک‌های بالا و پایین پنهان شده است. چشم‌های بادامی معمولا در فرم صورت بیضی وجود دارند، بنابراین اغلب مدل‌های مژه با آن‌ها هماهنگ می‌شود.

چگونه مژه مصنوعی را با چسب مژه بزنم؟

بهترین راه برای استفاده از چسب مژه این است که چسب را روی نوار مژه قرار دهید و بگذارید قبل از استفاده کمی هوا بخورد. هنگام زدن چسب به مژه‌ها، تا حد امکان به بالای خط مژه نزدیک شوید و آن را روی خط مژه نصب کنید.

مژه‌های نواری چگونه هستند؟

مژه‌های نواری شناخته‌شده‌ترین نوع مژه مصنوعی هستند. طراحی آن‌ها ساده و کاربردشان راحت است. آن‌ها یک نوار بلند و گرد در پایه دارند که یک ردیف مژه به آن متصل است. مژه‌های نواری برای افراد مبتدی بسیار عالی هستند، چون استفاده از آن‌ها در مقایسه با سایر انواع مژه‌ها آسان‌تر است و برای مهمانی‌ها یا مجالس گزینه خوبی به‌شمار می‌روند.

۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی