صابون مرطوب کننده پوست صورت
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

صابون مرطوب کننده پوست صورت؛ از سیر تا پیاز راجع به یک صابون محبوب!

به این مطلب امتیاز دهید

همه افراد برای پاک کردن آلودگی‌ها از روی صورت و بدن و همچنین زدودن آرایش روزانه از روی پوست صورت خود نیازمند پاک کننده و شوینده‌ای هستند که بدون این­که پوست را خشک کند این آلودگی­‌ها را تمیز کرده و علاوه بر آن نرمی و لطافت را برای پوست صورت و بدن‌شان به ارمغان آورد. شما برای یافتن بهترین صابون مرطوب کننده پوست صورت و بدن مطابق با شرایط پوست خود نیازمند اطلاعاتی هستید که در این مقاله خواهید خواند.

نکات مهم درباره صابون مرطوب کننده پوست صورت و بدن

این موضوع که صابون پوست شما را تمیز می­‌کند درست است ولی اگر شما صابونی نامتناسب با پوست خود انتخاب کنید، می‌تواند برای پوست شما مشکل ایجاد کند.

این موضوع که صابون پوست شما را تمیز می­‌کند درست است ولی اگر شما صابونی نامتناسب با پوست خود انتخاب کنید، می‌تواند برای پوست شما مشکل ایجاد کند.

به عنوان مثال: اگر شما پوست خشک و حساسی دارید انتخاب نوع نامناسب صابون بیشتر از این­که برای شما مفید باشد، می‌­تواند برای پوست‌تان ایجاد مشکل ­کند. چون اگر صابون بیش از حد خشن باشد می‌­تواند رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث تحریک بیشتر شود. بنابراین انتخاب نوع صابون مناسب برای جلوگیری از تحریک بیشتر پوست مهم است.

صابون مرطوب کننده پوست صورت خشک

در مورد صابون‌های مخصوص پوست خشک باید بدانید به دنبال چه مواردی باشید و از چه مواردی اجتناب کنید.

  • رنگ‌های مصنوعی ازمواد شیمیایی به دست می‌آیند و معمولاً تأثیر نامطلوبی بر روی پوست دارند که ممکن است به جای تسکین، مشکلات پوست خشک را تشدید کنند.
  • متیل پارابن فنوکسی اتانول پروپیل پارابن موادی هستند که تحریک کنندگی بالایی دارند اما در غلظت‌های پایین مشکلی برای پوست ایجاد نمی­‌کند. وجود این مواد در صابون­‌ها برای پاک کردن آلودگی و آرایش از روی صورت شما بدون اینکه پوست شما را خشک کند عالی است.
  • صابون مرطوب کننده پوست صورت بدون پارابن، بدون عطر، سرشار از آنتی اکسیدان و حاوی اسیدهای چرب ضروری به تقویت سد رطوبتی پوست شما کمک می­‌کند و به اندازه کافی ملایم است که بتوان از آن به عنوان یک پاک کننده روزانه صورت استفاده کرد.
  • وجود مواد آبرسان مانند گلیسیرین و آلوئه ورا در صابون مرطوب کننده پوست صورت، از مواردی است که پوست را بدون خشک کردن، از آلودگی‌­ها پاک می­‌کند.

بیشتر بخوانید: شامپو بدن بهتر است یا صابون؟

صابون مرطوب کننده گلیسیرینه

گلیسیرین چیست؟ صابون گلیسیرین چه فوایدی دارد؟

گلیسیرین یا گلیسرول از روغن‌های گیاهی به دست می‌آید. همچنین به طور طبیعی در محصولات تخمیر شده مانند آبجو، شراب و نان وجود دارد. برخلاف بسیاری از صابون‌ها، صابون گلیسیرین خالص کاملاً طبیعی است.

وجود الکل، عطرها، یا سایر مواد در بسیاری از صابون‌های موجود در بازار می‌تواند پوست شما را تحریک کند و این موضوع باعث می‌شود صابون گلیسیرین گزینه‌ای عالی برای پوست حساس باشد.

مزایای استفاده از صابون‌های حاوی گلیسیرین

. همچنین به طور طبیعی در محصولات تخمیر شده مانند آبجو، شراب و نان وجود دارد. برخلاف بسیاری از صابون‌ها، صابون گلیسیرین خالص کاملاً طبیعی است.
  • روغن طبیعی پوست اغلب در طول فرآیند حمام کردن یا با استفاده از آب داغ یا محصولات خشن پاک می‌شود. گلیسیرین موجود در صابون مرطوب کننده پوست صورت می­‌تواند به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک و از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.
  • در عین حال، گلیسیرین چرب نیست. این بدان معنا است که برای هر کسی که پوست چرب یا مختلط دارد، انتخاب خوبی است.
  • گلیسیرین همچنین ممکن است مزایای ضد پیری داشته باشد. این ماده می‌تواند به یکنواخت کردن رنگ و بافت پوست شما کمک کند و ظاهر خطوط ریز و سایر لکه‌های سطحی را کاهش دهد.

معایب استفاده از صابون‌های حاوی گلیسیرین

  • اگرچه صابون گلیسیرین برای همه انواع پوست بی‌خطر است، اما اثرات مرطوب کننده آن ممکن است برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند آزاردهنده باشد.
  • گلیسیرین به راحتی آب را جذب می‌­کند، بنابراین ممکن است به اندازه صابون‌های معمولی دوام نداشته باشد.
  • ساخت صابون‌های مصنوعی ارزان‌تر است، بنابراین با قیمت‌های پایین‌تری فروخته می‌شوند.

نحوه استفاده از صابون گلیسیرین

می‌­توانید هر روز از صابون گلیسیرین به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود و به عنوان صابون مرطوب کننده پوست صورت استفاده کنید. مانند صابون‌های دیگر، صابون گلیسیرین در صورت ورود به چشم می‌تواند باعث سوزش شود. اما اگر هنگام تمیز کردن صورت خود احتیاط کنید، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌­کند.

گلیسیرین، محلول در آب و شفاف است. همچنین به طور طبیعی بدون عطر است. اگر قبل از خرید نمی‌توانید محصول را ببینید یا بو کنید، به برچسب مواد تشکیل دهنده نگاه کنید تا مطمئن شوید که حاوی مواد افزودنی مانند عطر نیست.

به پوستت جون تازه بده

نکات خرید بهترین صابون مرطوب کننده پوست صورت خشک، چرب و جوش‌دار

صابون‌های خالص و ملایم پوست خشک معمولاً با استفاده از آلوئه­‌ورا و گلیسیرین که دو نرم‌کننده اثبات‌شده هستند، ساخته می‌شوند که پوست خشک را تسکین داده و مرطوب می‌کنند.

نکات خرید بهترین صابون برای پوست خشک

صابون‌های پوست خشک صابون‌هایی هستند که مخصوصاً برای مقابله با مشکلات پوست خشک مانند کبودی، ترک، خارش، خراش طراحی شده‌اند. با استفاده از صابون مرطوب کننده پوست صورت خشک، می‌­توانید آب را در پوست حبس کنید.

  • هنگام انتخاب صابون مهم است که نوع صابون مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید و ایده‌­آل برای چنین پوستی یک صابون مرطوب کننده ملایم است.
  • برای پوست خشک باید از استعمال صابون‌های تند خودداری کنید. سعی کنید به دنبال صابون ملایم و چرب بگردید که اکثر آن­‌ها حاوی مواد مرطوب کننده هستند.
  • به دنبال صابون‌هایی باشید که حاوی آنزیم‌های مرکبات هستند، زیرا به از بین بردن سلول‌های مرده که سطح پوست را کدر می‌کنند، کمک می‌کنند.
  • برچسب­‌های روی بسته‌بندی صابون مرطوب کننده پوست صورت را بخوانید و ترکیبات را با هم مقایسه کنید. از محصولاتی که محتوای الکل بالایی دارند خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: مرطوب کردن پوست صورت؛

عناصر تشکیل دهنده صابون پوست خشک

صابون‌های خالص و ملایم پوست خشک معمولاً با استفاده از آلوئه­‌ورا و گلیسیرین که دو نرم‌کننده اثبات‌شده هستند، ساخته می‌شوند که پوست خشک را تسکین داده و مرطوب می‌کنند. این مواد در پاکسازی و از بین بردن آلودگی‌ها و باکتری‌های اضافی که ممکن است باعث ایجاد لک و آکنه شوند، بسیار موثر هستند.

برخی از مواد مهمی که در صابون‌ها برای مشکلات خشکی پوست استفاده می‌شوند عبارتند از: مواد موثره مانند تری کلوکاربان و مواد غیرفعال مختلف مانند آب، گلیسیرین، پترولاتوم، دی اکسید تیتانیوم، منتون گلیسیرین استال، کلرید سدیم، آب برگ آلوئه‌­ورا و باربادنسیس، تری سدیم. اکسیدهای آهن.

اسانس‌های مختلف صابون پوست خشک

برخی از اسانس‌هایی که در تهیه صابون‌های پوست خشک استفاده می‌شود عبارتند از:

  • بابونه
  • شمعدانی
  • زوفا
  • اسطوخودوس
  • نعناع هندی
  • گل رز
  • چوب صندل
به دنبال صابون‌هایی باشید که حاوی آنزیم‌های مرکبات هستند، زیرا به از بین بردن سلول‌های مرده که سطح پوست را کدر می‌کنند، کمک می‌کنند.

نکات خرید بهترین صابون مرطوب کننده پوست صورت چرب و جوش دار

صابون‌های مخصوص پوست چرب صابون‌هایی هستند که به طور ویژه برای از بین بردن چربی اضافی که پوست چرب تولید می­‌کند، تولید می‌شوند. برای تمیز کردن موثر پوست‌های چرب، این صابون‌ها با فرمولی طراحی شده‌اند که چربی اضافی را از منافذ بیرون کشیده و پوست را کاملا از آلودگی‌­ها خلاص می‌­کند و در نتیجه پوست شفاف­‌تر و روشن­‌تر می‌شود.

عناصر تشکیل دهنده صابون پوست چرب و جوش دار

برخی از ترکیبات ویژه صابون‌های پوست چرب عبارتند از:

  • آب مقطر
  • ژل آلوئه ورا
  • روغن کرچک
  • کره کاکائو
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • روغن پالم
  • روغن هسته خرما

علاوه‌بر این محصولات، ترکیبی از محصولات زیر را نیز می‌­توان برای درمان و پیشگیری از آکنه استفاده کرد:

  • پالمروزا
  • پاتچولی
  • چوب رز
  • علف لیمو
  • اسطوخودوس

برای تمیز کردن موثر، پوست چرب باید با آب گرم ملایم و صابون شسته تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری شود. از به کاربردن محصولات خشن باید خودداری کنید زیرا می‌­توانند چربی پوست را از بین ببرند و منجر به پوسته پوسته شدن پوست شوند.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

نکات خرید صابون مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار

هنگام خرید صابون مرطوب کننده پوست صورت چرب، خریدار باید به دنبال صابونی باشد که حاوی هیچ‌گونه افزودنی مصنوعی یا مواد شیمیایی خشن نباشد. از صابون‌های حاوی الکل باید اجتناب شود، در حالی که باید صابون‌هایی که حاوی مواد طبیعی مانند روغن زیتون، بادام یا آووکادو هستند ترجیح داده شود. همه این مواد دارای ویژگی نفوذ عمیق هستند که پوست را دوباره پر کرده و به حفظ رطوبت کمک می‌کند.

صابون‌های حاوی روغن درخت چای در درمان چربی پوست بسیار موثر هستند. این به صابون مرطوب کننده پوست صورت کمک می‌کند تا به طور موثر لکه‌ها را پاک کند و صابون را به یک ضد باکتری عالی تبدیل کند. با این حال باید به مقدار کم استفاده شود.

انتخاب یک صابون مرطوب کننده پوست صورت متناسب با نوع پوست می‌تواند علاوه‌بر درمان مشکلات پوستی، شادابی و پاکیزگی را به پوست شما هدیه دهد. بسیار مهم است که از صابونی مناسب استفاده کنید چرا که صابون‌هایی که مخصوص پوست صورت یا بدن ساخته نشده‌اند نه تنها آلودگی‌ها را از روی پوست پاک نمی‌کنند، بلکه به مرور زمان باعث ایجاد خشکی و چروک در پوست خواهند شد.

بیشتر بخوانید: مرطوب کردن پوست:

منبع ++++

آیا انتخاب نوع صابون مهم است؟

اگر شما پوست خشک و حساسی دارید انتخاب نوع نامناسب صابون بیشتر از این­که برای شما مفید باشد، می‌­تواند برای پوست‌تان ایجاد مشکل ­کند. چون اگر صابون بیش از حد خشن باشد می‌­تواند رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث تحریک بیشتر شود. بنابراین انتخاب نوع صابون مناسب برای جلوگیری از تحریک بیشتر پوست مهم است.

گلیسیرین چیست؟ صابون گلیسیرین چه فوایدی دارد؟

گلیسیرین یا گلیسرول از روغن‌های گیاهی به دست می‌آید. همچنین به طور طبیعی در محصولات تخمیر شده مانند آبجو، شراب و نان وجود دارد. برخلاف بسیاری از صابون‌ها، صابون گلیسیرین خالص کاملاً طبیعی است.
وجود الکل، عطرها، یا سایر مواد در بسیاری از صابون‌های موجود در بازار می‌تواند پوست شما را تحریک کند و این موضوع باعث می‌شود صابون گلیسیرین گزینه‌ای عالی برای پوست حساس باشد.

نکات خرید صابون مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار چیست؟

هنگام خرید صابون مرطوب کننده پوست صورت چرب، خریدار باید به دنبال صابونی باشد که حاوی هیچ‌گونه افزودنی مصنوعی یا مواد شیمیایی خشن نباشد. از صابون‌های حاوی الکل باید اجتناب شود، در حالی که باید صابون‌هایی که حاوی مواد طبیعی مانند روغن زیتون، بادام یا آووکادو هستند ترجیح داده شود. همه این مواد دارای ویژگی نفوذ عمیق هستند که پوست را دوباره پر کرده و به حفظ رطوبت کمک می‌کند.

۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی