پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

پیلینگ یا همان لایه برداری عبارت است از تراشیدن سطح پوست به روش مکانیکی یا شیمیایی که موجب تشکیل لایه جدید پوستی و تحریک سلول های عمقی می شود و بهترین و موثرترین روش جلوگیری و درمان چین و چروک شناخته شده است و آن را جوانی دوباره می گویند. در این مقاله از کیوت بلاگ به طور تخصصی تر به بحث پیلینگ و لایه برداری پوست می پردازیم و از مزایا و نکاتی خواهیم گفت که باید قبل از هر اقدامی از آنها مطلع باشید.

پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟

یک مسئله را هرگز فراموش نکنید و آن اینکه به طور کلی لایه برداری بهتر است در انستیتوهای زیبایی انجام شود. حال با انواع لایه برداری آشنا می‌شویم.

انواع پیلینگ عبارتند از:

  1. پیلینگ پنبه‌ای
  2. پیلینگ فتیله‌ای
  3. پیلینگ فرچه‌ای
این روش برای برطرف کردن چین و چروک صورت، گردن و دست ها بسیار موثر است.

مدت درمان حداقل ۳ روز و حداکثر ۱۰ روز است. برای پوست های حساس و خشک، ۳ روز و برای پوست های چرب ۳ تا ۱۰ روز پیلینگ انجام می شود. در حین درمان باید ویتامین های گروه ب و ث از طریق مواد غذایی یا قرص مولتی ویتامین مصرف شود. در حین درمان به نکات زیر توجه شود:

  1. پوسته ها را با دست نکنید؛
  2. از نور آفتاب اجتناب کنید؛
  3. تا می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید.
  4. مصرف مواد آرایشی تا پایان پیلینگ ممنوع است و فقط در صورت لزوم می توان از پمادهای ضد التهاب استفاده نمود.
به پوستت جون تازه بده

پیلینگ با اسید گلیکولیک

این روش برای برطرف کردن چین و چروک صورت، گردن و دست ها بسیار موثر است. این کار عمدتاً توسط پزشک متخصص پوست یا کارشناس زیبایی انجام می گیرد. ابتدا به مدت سه هفته باید پوست صورت را با کرم های حاوی اسیدهای آمینه، تغذیه و آماده کرد.

سپس پزشک پوست را ابتدا با الکل کاملا پاک کند و بعد از آن مقداری از محلول اسید نسبتاً غلیظ گلیکولیک را روی پوست نواحی چروک شده بمالد و به محض آنکه پوست این نواحی، قرمز شد آن را بشوید. این عمل هر هفته یک بار، برای حداکثر ۴ تا ۶ بار (جمعا نزدیک به پنج ماه) انجام می شود و بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تشخیص نوع پوست

پیلینگ دارای ۶ مرحله است

  • مرحله اول: مالیدن کرم مخصوص لایه برداری ۳ بار در روز به مدت ۳ تا ۱۰ روز با توجه به توضیحات قبل پوسته ریزی از روز سوم شروع می شود و حداکثر یک هفته طول می کشد.
  • مرحله دوم: پاکسازی پوسته ها توسط فرد مجرب یک هفته پس از قطع دارو، این پاکسازی با بخار انجام می شود و ۲۰ دقیقه طول می کشد و سپس در حالی که پوست مرطوب است کرم های تقویتی روی آن به‌کار می رود.
  • مرحله سوم: به فاصله ۳ روز پس از پاکسازی، باید شکستن آمپول های تقویتی و بافتی مانند پلاسنتا یا کرم های تقویتی گیاهی و سرویس اکتودرمی با آمپول پلاسنتا انجام گیرد.
  • مرحله چهارم: اکتودرمی به فاصله چهار روز
  • مرحله پنجم: ماساژ پوست با دست به مدت ۲۰ دقیقه، هفته ای دو بار
  • مرحله ششم: پاکسازی به فاصله ۱۲ تا ۱۵ روز پس از پاکسازی اولیه

روشی بهتر به عنوان جایگزین این مراحل استفاده از ابزاری است که به راحتی عمل پیلینگ یا لایه برداری را انجام می دهد و عوارض احتمالی آن را در پی ندارد. این ابزار فیس براش است که به عنوان پدیده ای در دنیای بهداشت و آرایش پوست صورت شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی ۵ روش لایه برداری پوست صورت

این وسیله کارکرد های بیشتری هم دارد. بهترین روش برای شستشوی صورت است حتی ۶ برابر بهتر از شست و شوی صورت با دست ها. ضمن آنکه بهترین وسیله برای ماساژ پوست و عضلات صورت می باشد. با این روش ماساژ صورت چین و چورک های احتمالی و زودرس از بین می روند.

ضمنا این وسیله بهترین ابزار برای پخش مواد آرایشی بر روی صورت است. شما می بایست با این وسیله بیشتر آشنا شوید تا بدانید استفاده از آن چقدر برای زیبا و جوانی شما موثر خواهد بود. برای مشاهده انواع فیس براش کیوت اسکین کلیک کنید.

انواع پیلینگ و لایه بردار پوست

لایه‌برداری کلید درخشش پوست است مخصوصاً وقتی از تابستان به پاییز می‌رویم! با لایه‌برداری می‌توانید شادابی و درخشش پوستتان را حفظ کنید؛ جادویی به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ لایه برداری پوست باعث از بین رفتن آلودگی‌ها از منافذ پوست شده و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

اگر پوستتان کدر به نظر می‌رسد با لایه‌برداری می‌توانید فرصتی برای تنفس و درخشش به پوست بدهید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لایه برداری پوست و مزایای آن صحبت کنیم.

لایه‌برداری کلید درخشش پوست است مخصوصاً وقتی از تابستان به پاییز می‌رویم
لایه‌برداری کلید درخشش پوست است مخصوصاً وقتی از تابستان به پاییز می‌رویم! با لایه‌برداری می‌توانید شادابی و درخشش پوستتان را حفظ کنید؛

انواع لایه‌برداری پوست

در ادامه برخی از مزایای لایه برداری پوست عنوان شده است:

مزایا و فواید استفاده از لایه برداری پوست

۱- بهبود رنگ و بافت پوست

از پوست ناهموار خود که همیشه یک یا دو لکۀ خشک‌شده روی آن هست خسته شده‌اید؟ حتی با آرایش هم نمی‌توانید این لکه‌ها را بپوشانید؟ منتظر چه هستید لایه‌برداری کنید! چه صورت خشکی داشته باشید چه رنگی و لکه‌دار، لایه برداری پوست می‌تواند به شما کمک کند.

از بین بردن سلول‌های قدیمی پوست و اجازه نفوذ سلول‌های جدید، روح تازه‌ای به پوستتان می‌بخشد. لایه برداری پوست سبب بهبود بافت و رنگ پوست شده و ظاهری نرم و لطیف همانند پوست کودک به آن می‌دهد.

لایه برداری پوست سبب بهبود بافت و رنگ پوست شده و ظاهری نرم و لطیف همانند پوست کودک به آن می‌دهد.
از بین بردن سلول‌های قدیمی پوست و اجازه نفوذ سلول‌های جدید، روح تازه‌ای به پوستتان می‌بخشد.
زمانی که لایه‌برداری می‌کنید به طور موثری منافذ پوستتان را از انسداد و گرفتگی نجات می‌دهید.

۲- پاکسازی عمیق منافذ پوست

زمانی که لایه‌برداری می‌کنید به طور موثری منافذ پوستتان را از انسداد و گرفتگی نجات می‌دهید. از بین بردن پوست مرده و خشکی که در اثر پاکسازی روی پوست باقی مانده، جلوی مسدود شدن منافذ را می‌گیرد و به طور مؤثر از ایجاد جوش‌های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می‌کند.

لایه‌برداری برای مراقبت از پوست مستعد آکنه، عالی است؛ با لایه‌برداری نه تنها از جذب بیشتر محصولات مراقبت از پوست خود لذت می‌برید بلکه نرمی بیشتری در پوست احساس کرده و به علاوه پوستتان کمتر در معرض لک و جوش قرار می‌گیرد. 

۳- پیشگیری از آکنه

آکنه رایج‌ترین مشکل پوستی است که همواره در حال جنگیدن با آن هستیم! سبوم اضافی، ژنتیک، عدم تعادل هورمونی و باکتری‌های آکنه زا برخی از دلایلی هستند که منجر به بروز آکنه روی پوست می‌شوند. با این حال یک چیز قطعی است و آن اینکه از بین بردن و مقابله با آکنه آسان نیست. 

لایه‌برداری و پاکسازی منافذ پوست نه تنها از جوش‌های سرسفید و سرسیاه بلکه از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند. اگر پوست مستعد آکنه دارید بسیار مهم است که لایه برداری پوست را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. می‌توانید هفته‌­ای یک تا دو بار از لایه‌بردار فیزیکی استفاده کنید.

هرگز از لایه‌بردارهای فیزیکی روی التهاباتی که تازه هستند استفاده نکنید زیرا سبب تشدید التهاب، خشک شدن و تحریک بیشتر پوست می‌شود، همچنین روند بهبودی را به تأخیر می‌اندازد. به پوستتان گوش دهید اگر بعد از لایه‌برداری حساس و قرمز می‌شود دفعات لایه‌برداری را کاهش دهید.

لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد.لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد.

۴- درخشندگی پوست

اگرچه نمی‌توانید به عقب برگردید اما بدون سفر به سال‌های جوانی هم می‌توانید درخشندگی پوستتان را بازیابید! لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد. با لایه‌برداری منظم به پوست درخشان و زرق‌وبرق­دار خود افتخار کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای لایه برداری پوست

 لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد.

۵- افزایش گردش خون

لایه‌برداری منظم پوست در طول سال مفید است به خصوص در زمستان. هوای سرد و گرمای اتاق می‌تواند پوستتان را خشک و کدر کند. لایه برداری پوست به تحریک جریان خون کمک کرده و پوستی زیبا و گلگون به شما هدیه می‌دهد. این تنها یک مزیت موقتی است!

زیرا بهبود جریان خون به معنای بهبود تولید کلاژن در پوست است که جلوگیری از افتادگی و پیری پوست را به ما نوید می‌دهد. برای بهبود جریان خون و تخلیه لنفاوی و همینطور احیای پوستتان، لایه‌برداری کنید

۶- افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست

استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌های لوکس روی پوستی که به اسکراب نیاز دارد، بی فایده است زیرا این محصول روی سطح پوست می‌نشیند و فقط به سلول‌های قدیمی پوست می‌چسبد و جذب منافذ نمی‌شود. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند بنابراین منافذ باز و آماده دریافت مواد مغذی هستند تا از آن تغذیه کنند.اگر پوستی سالم و درخشان می‌خواهید، لایه‌برداری را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

دقت کنید که لایه برداری پوست را بیشتر از یک تا دو بار در هفته انجام ندهید زیرا لایه‌برداری بیش از حد باعث خشک شدن، تحریک و آسیب پوست می‌شود. آیا شما به­عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست، لایه­برداری می­کنید؟ لطفاً تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

لایه‌برداری پوست با اسکین اسکرابر کیوت اسکین

اگر به دنبال راهکاری مناسب برای لایه‌برداری پوستتان هستید ما به شما دستگاه اسکین اسکرابر را پیشنهاد می‌کنیم این محصول جادویی مزایای گوناگونی دارد از جمله:

  • پاکسازی کامل منافذ باز و سلول‌های پوست
  • کاهش چین و چروک صورت
  • جلوگیری از آکنه و جوش‌های سرسیاه
  • افزایش اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست
  • آبرسانی به پوست صورت همزمان با لایه‌برداری
  • افزایش گردش خون در پوست صورت
  • درخشش و شادابی در نتیجه سلامت و زیبایی پوست
  • لیفتینگ و افزایش قوام پوست صورت
  • تغذیه پوست با استفاده از آیون تراپی
اگر به دنبال راهکاری مناسب برای لایه‌برداری پوستتان هستید ما به شما دستگاه اسکین اسکرابر را پیشنهاد می‌کنیم
آیا لایه برداری از بروز جوش جلوگیری میکند؟

لایه‌برداری و پاکسازی منافذ پوست نه تنها از جوش‌های سرسفید و سرسیاه بلکه از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند. اگر پوست مستعد آکنه دارید بسیار مهم است که لایه برداری پوست را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. می‌توانید هفته­ای یک تا دو بار از لایه‌بردار فیزیکی استفاده کنید.

مزایای لایه برداری پوست چیست؟

لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد.لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد.

دلیل ایجاد آکنه چیست؟

آکنه رایج‌ترین مشکل پوستی است که همواره در حال جنگیدن با آن هستیم! سبوم اضافی، ژنتیک، عدم تعادل هورمونی و باکتری‌های آکنه زا برخی از دلایلی هستند که منجر به بروز آکنه روی پوست می‌شوند. با این حال یک چیز قطعی است و آن اینکه از بین بردن و مقابله با آکنه آسان نیست.

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی