طرز تهیه لوازم آرایشی خانگی
۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه sahar.fard

طرز تهیه لوازم آرایشی خانگی؛ 12 محصول پرکاربرد??

4/5 - (1 امتیاز)

احتمالاً بسیاری از ما حداقل یک‌بار از اسکراب یا لایه‌بردارهای خانگی استفاده کرده‌ایم اما آیا می‌دانید که می‌توانید لوازم آرایش مثل کرم پودر و ریمل را نیز در خانه تهیه کنید؟! این دستورالعمل‌های خانگی علاوه بر اینکه سالم هستند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شوند. ناگفته نماند که با لوازم آرایش خانگی پوستتان کمتر در معرض سموم و مواد شیمیایی مضر قرار می‌گیرد. اگر از تولید محصولات زیبایی در خانه لذت می‌برید با کیوت مگ همراه باشید تا با چند دستورالعمل خانگی برای ساخت لوازم آرایش آشنا شوید.

ساخت لوازم آرایش در خانه!

رابطه ما با محصولات آرایشی چیزهای زیادی درباره ما می‌گوید! اینکه آیا حاضریم برای تیوپ‌های کوچکی که قول زیبایی به ما می‌دهند هزینه‌های زیادی بپردازیم؟ آیا از ۱۵ سالگی این چیزها را ماه به ماه خریده‌ایم؟ آیا مجله‌های زیبایی را دنبال می‌کنیم و با اشتیاق دنبال یک فرمول جدید برای زیبایی صورتمان هستیم؟!

زمانی که رنگ آرد مطابق رنگ پنکک مورد نظر شما بود، تفت دادن را متوقف کرده و اجازه دهید آرد سرد شود.

آیا سولفات‌ها، کلریدها، گلیسیرین و ذرات نانو موجود در این محصولات خواب و خوراک را از ما گرفته است؟! اگر از لیست طولانی و عجیب‌وغریب مواد تشکیل‌دهنده این محصولات می‌ترسیم؟ با دستورالعمل­های زیر می‌توانید محصول زیبایی‌تان را سفارشی برای خودتان در خانه بسازید!

احتمالاً بسیاری از ما حداقل یک‌بار از اسکراب یا لایه‌بردارهای خانگی استفاده کرده‌ایم اما آیا می‌دانید که می‌توانید لوازم آرایش مثل کرم پودر و ریمل را نیز در خانه تهیه کنید؟!

۱.کرم پودر خانگی

برای تهیه کرم پودر خانگی به مقداری نشاسته ذرت، دارچین و کمی پودر کاکائو نیاز دارید. یک فنجان نشاسته ذرت پودر شده را در کاسه بریزید و به‌آرامی دارچین و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید تا زمانی که رنگ مناسبی که با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد، به دست آید. با یک برس خوب این لوازم آرایش را به صورت تمیز و مرطوب خود بمالید.

به میزان لازم نشاسته ذرت را با توناژ رنگ دلخواه خود چون دارچین، جوز هندی یا وانیل مخلوط ساخته و تا رسیدن به غلظت مناسب، چند قطره روغن نارگیل نیز اضافه کنید.

به حد کافی این مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شده و در یک ظرف مناسب که درب آن کاملا بسته نگه داشته شود، بریزید. به یاد داشته باشید که باز ماندن درب این کرم پودر خانگی، باعث خشک شدن آن گشته و کیفیت کرم پودر را از بین می‌برد.

۲. ساخت پنکک در خانه

برای ساخت پنکک در خانه، مراحل ساده‌ای پیش رو دارید. کافی است که مقدار مناسبی (به اندازه‌ای که می‌خواهید)، به طور مثال یک پیمانه آرد برنج را در یک تابه ریخته و آن را با حرارت ملایم تفت دهید. در حالی که آرد را تفت می‌دهید، رنگ آن رفته رفته تغییر کرده و تیره‌تر می‌شود.

زمانی که رنگ آرد مطابق رنگ پنکک مورد نظر شما بود، تفت دادن را متوقف کرده و اجازه دهید آرد سرد شود. این آرد را داخل ظرف مناسبی ریخته و از آن برای آرایش پوست خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که هر چه آرد ریزتر و ظریف‌تر باشد، بافت پنکک بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تاثیر فرم صورت در آرایش

۳ .ریمل خانگی:

۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ۴ قاشق چایخوری ژل آلوورا، نصف قاشق چایخوری موم، ۲/۱ یا ۴/۱ قاشق چایخوری زغال فعال و روغن ویتامین E، تمام آن چیزی است که برای ساخت یک ریمل خانگی به آن نیاز دارید. روغن نارگیل، ژل آلوورا، موم و روغن ویتامین E را در یک ظرف شیشه‌ای کوچک بریزید.

سپس نصف قابلمه را پر از آب کنید و ظرف شیشه‌ای را درون آب قرار دهید. قابلمه را روی شعله بگذارید تا آب بجوشد و مواد داخل شیشه کاملاً ذوب شود. قابلمه را از روی حرارت برداشته و زغال فعال را به مواد داخل شیشه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً باهم مخلوط شوند.

این مخلوط را درون کیسه‌ای کوچک بریزید و کاملاً فشار دهید. اکنون یک قلم‌مو مژه بردارید و از ریمل خانگی خود برای آرایش چشمتان استفاده کنید!

۴.رژ گونه خانگی

برای ساخت این لوازم آرایش خانگی به ۲ قاشق غذاخوری پودر ریشه چغندر، ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، جوز هندی، زنجبیل و ۵ قطره روغن گیاهی، نیاز دارید.

پودر ریشه چغندر و نشاسته ذرت را باهم ترکیب کنید. برای رسیدن به رنگ دلخواه می‌توانید با مقادیر آن‌ها بازی کنید. یک یا دو تکه کوچک جوز هندی و زنجبیل را برای درخشش سایه به باقی مواد اضافه کنید و درنهایت برای چسبندگی و پایداری رژ گونه چند قطره روغن گیاهی اضافه کنید.

۵.خط چشم طبیعی

یک خط چشم طبیعی و خانگی را می‌توانید با مقداری زغال فعال یا پودر کاکائو و کمی روغن نارگیل بسازید. برای ساخت یک خط چشم سیاه، مقداری زغال فعال را با روغن نارگیل مخلوط کنید و برای خط چشم قهوه‌ای، مقداری پودر کاکائو را به روغن نارگیل اضافه کنید. سپس به کمک برس خط چشم، آن را به چشم‌ها بمالید. فقط زمان استفاده احتیاط کنید که خط چشم وارد چشمانتان نشود.

۶.مرطوب‌کننده خانگی

یکی از ساده‌ترین دستورالعمل‌ها برای ساخت لوازم آرایش خانگی، تهیه مرطوب‌کننده خانگی برای صورت است. برای تهیه این محصول خانگی فقط به روغن نارگیل و دو روغن گیاهی مثل روغن زیتون و روغن آووکادو نیاز دارید. وجود روغن‌های گیاهی در مرطوب‌کننده‌های طبیعی به مبارزه با لکه‌های پوستی و محو شدن لکه‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند.

برای تهیه کرم مرطوب کننده در خانه، می توانید به راحتی ژل آلوئه ورا را از برگ تازه آن خارج کرده و با مقداری روغن نارگیل مخلوط سازید. این مخلوط را داخل یک ظرف کرم تمیز و خشک شده ریخته و درب آن را بسته نگه دارید. هر بار مقداری از این کرم طبیعی را به پوست خود زده و بگذارید تا اثرگذاری خود را داشته باشید.

وجود روغن‌های گیاهی در مرطوب‌کننده‌های طبیعی به مبارزه با لکه‌های پوستی و محو شدن لکه‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند.

۷. بالم لب

هر بار چقدر برای خرید یک بالم لب هزینه می‌کنید؟ آیا نمی‌خواهید یک بالم لب طبیعی را خودتان در خانه تهیه کنید؟ شما فقط به چهار ماده اولیه، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، یک روغن گیاهی و کمی موم نیاز دارید.

روغن نارگیل و روغن بادام به قفل شدن رطوبت کمک کرده و لب‌ها را نرم می‌کنند؛ می‌توانید در این دستورالعمل فقط از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن‌های گیاهی به تغذیه پوست کمک می‌کنند و رایحه مطبوعی دارند. موم نیز در شکل‌گیری بالم لب نقش اساسی دارد.

۸. رژ لب خانگی

برای تهیه رژ لب در خانه باید مقادیر مساوی از موم زنبور عسل، کره بادام یا آووکادو و نیز روغن بادام یا روغن زیتون را با هم مخلوط سازید. این مواد پایه رژ لب را تشکیل داده و پس از آن باید برای رنگ بخشیدن به آن از مواد طبیعی چون رنگ دارچین، زعفران، چغندر یا رنگ‌های خوراکی استفاده کنید.

سپس مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک محیط سرد بگذارید تا خنک شوند. شما می‌توانید با استفاده از قلمو از این رژ لب خانگی استفاده کرده و آن را به لب‌های خود بزنید.

۹. برق لب خانگی

برای تهیه برق لب در خانه، می‌توانید مقداری شی باتر یا کره کاکائو را با روغن نارگیل مخلوط ساخته و چند قطره عصاره نعناع یا عصاره پرتقال نیز به آن‌ها اضافه نمایید.

این مواد را به خوبی با هم مخلوط ساخته و در جایی و در ظرف مناسبی بگذارید تا خنک شود. با توجه به خوراکی بودن مواد اولیه این برق لب خانگی، استفاده از آن هیچ ضرری نداشته و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

این مواد را به خوبی با هم مخلوط ساخته و در جایی و در ظرف مناسبی بگذارید تا خنک شود.

۱۰. پاک‌کننده آرایش

اگر با وجود استفاده از ریمل ضدآب باز هم با لکه‌های سیاه زیر چشم از خواب بیدار می‌شوید پیشنهاد می‌کنیم از روغن زیتون به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی برای آرایش چشم خود استفاده کنید.

۱۱. تونر خانگی

به دنبال یک دستورالعمل طبیعی برای تهیه تونر در خانه هستید؟ می‌توانید تونر طبیعی‌ای که با سرکه سیب ساخته شده است را امتحان کنید. این تونر طبیعی سطح PH پوست شما را بازیابی می‌کند و برای انواع پوست خصوصاً پوست‌های مختلط و مستعد آکنه بسیار مناسب است. برای درخشش طبیعی صورتتان می‌توانید تونر طبیعی خود را با انواع روغن‌های گیاهی متناسب با پوستتان ترکیب کنید.

اگر پوست خشکی دارید برای تهیه این لوازم آرایش خانگی، ۳/۱ پیمانه سرکه سیب را با ۳/۲ پیمانه آب مقطر مخلوط کنید و سپس ۵ قطره از روغن‌های گیاهی مثل اسطوخودوس، کندر یا دیگر روغن‌های گیاهی متناسب با پوستتان به آن اضافه کنید.

اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است نصف پیمانه سرکه سیب را با نصف پیمانه آب مقطر مخلوط کنید، سپس ۵ قطره از روغن‌های گیاهی مثل اسطوخودوس یا کندر به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: باورهای غلط آرایشی

۱۲. کرم دور چشم

اگر به دنبال یک کرم دور چشم مؤثر و قوی برای رفع چین‌وچروک، تیرگی و پف زیر چشمتان هستید پیشنهاد می‌کنم از دستورالعمل زیر برای ساخت یک لوازم آرایش خانگی استفاده کنید!

برای تهیه این محصول خانگی به ۴/۱ فنجان چای سبز، ۱ قاشق غذاخوری روغن بذر گل محمدی، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین، ۴/۱ قاشق چایخوری ویتامین E، ۱ قاشق چایخوری موم امولسیون کننده،۱ قطره روغن بذر هویج و ۳ قطره روغن اسطوخودوس نیاز دارید. یک فنجان چای سبز را دم کنید. یک شیشه بردارید در آن روغن بذر گل محمدی، روغن ویتامین E و روغن بادام شیرین بریزید و درون قابلمه‌ای که تا نصف آن با آب پر شده است، قرار دهید.

سپس قابلمه را روی شعله بگذارید تا مواد داخل شیشه کاملاً ذوب شوند. سپس دمای مخلوط داخل شیشه و چای سبز را با دماسنج اندازه بگیرید تا هم‌دما باشند(در غیر این صورت کرم شما شکل نمی‌گیرد). سپس آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً باهم مخلوط کنید.

این کار را به صورت دوره‌ای(حدوداً هر ۱۰ دقیقه) تا زمانی که متوجه شوید دیگر آب از روغن جدا نمی‌شود ادامه دهید. این زمان حدوداً ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد. پس از مخلوط شدن کامل، سایر روغن‌های گیاهی را اضافه کنید. کرم دور چشمتان آماده است و می‌توانید آن را در ظرفی درب دار نگه‌دارید.

یک شیشه بردارید در آن روغن بذر گل محمدی، روغن ویتامین E و روغن بادام شیرین بریزید و درون قابلمه‌ای که تا نصف آن با آب پر شده است، قرار دهید.

کلام آخر اینکه ساخت لوازم آرایش در خانه همان راه‌حلی است که شما را از شر هزینه‌های سرسام­آور محصولات آرایشی و بهداشتی خلاص می‌کند! البته پیش از استفاده از این محصولات، حتماً آن‌ها را روی نقطه کوچکی از دستتان امتحان کنید تا از بروز واکنش و حساسیت‌های پوستی در امان بمانید.

شما نیز تکنیک‌های خود برای ساخت لوازم آرایشی خانگی را با کاربران و خواننده‌های ما در میان بگذارید. اگر شما نیز تجربه‌ای در این زمینه داشتید خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه کرم مرطوب کننده بسازیم؟

برای تهیه کرم مرطوب کننده در خانه، می توانید به راحتی ژل آلوئه ورا را از برگ تازه آن خارج کرده و با مقداری روغن نارگیل مخلوط سازید. این مخلوط را داخل یک ظرف کرم تمیز و خشک شده ریخته و درب آن را بسته نگه دارید. هر بار مقداری از این کرم طبیعی را به پوست خود زده و بگذارید تا اثرگذاری خود را داشته باشید.

ساخت کرم پودر خانگی چگونه است؟

برای تهیه کرم پودر خانگی به مقداری نشاسته ذرت، دارچین و کمی پودر کاکائو نیاز دارید. یک فنجان نشاسته ذرت پودر شده را در کاسه بریزید و به‌آرامی دارچین و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید تا زمانی که رنگ مناسبی که با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد، به دست آید.

چگونه یک بالم لب بسازیم؟

شما فقط به چهار ماده اولیه، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، یک روغن گیاهی و کمی موم نیاز دارید. روغن نارگیل و روغن بادام به قفل شدن رطوبت کمک کرده و لب‌ها را نرم می‌کنند؛ می‌توانید در این دستورالعمل فقط از روغن نارگیل استفاده کنید.

۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی