باورهای غلط آرایش کردن
۴ مرداد ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه admin

باورهای غلط آرایشی؛ این 15 اشتباه رایج را کنار بگذارید!

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افرادی که آرایش می‌کنند باورهای غلط آرایشی را در آرایش خود دخالت می‌دهند و به همین دلیل زیبایی آرایش آنها زیر سوال می‌رود. به همین دلیل شاید بسیاری از افراد به خوبی ندانند باورهای غلط آرایشی چیست و این باورها را در آرایش خود دنبال کنند. در واقع باید بدانید آرایش کردن یکی از روش‌های زیبایی می‌باشد که بسیاری از افراد از این راه حل زیبایی استفاده می‌کنند تا صورت زیباتری داشته باشند، باید بدانید آرایش کردن پیری و جوانی ندارد و شما در هر سنی که مایل باشید می‌توانید آرایش کنید و زیبایی صورت خود را لوازم آرایشی متنوع زیباتر نمایید.

از آنجایی که بسیاری از افراد به خوبی نمی‌دانند باورهای غلط آرایشی چیست و با این موضوع آشنایی زیادی ندارند در ادامه برخی از مهمترین آنها را بیان می‌کنیم تا آشنایی بیشتری با این مسئله داشته باشید و از این روش‌ها و باورهای استفاده نکنید.

معرفی برخی از مهمترین باورهای غلط آرایشی

همانطوری که بیان کردیم بسیاری از افراد در مورد اینکه باورهای غلط آرایشی چیست اطلاعاتی ندارند و به همین دلیل امکان دارد این باورها را قبول کنند، بر همین اساس برای اینکه از این باورها و روش‌ها دوری کنید برخی از مهمترین آنها را در ادامه معرفی می‌کنیم تا آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید. برخی از مهمترین باورهای اشتباه در آرایش عبارت می باشد از :

آرایش کردن پیری و جوانی ندارد و شما در هر سنی که مایل باشید می‌توانید آرایش کنید و زیبایی صورت خود را لوازم آرایشی متنوع زیباتر نمایید.

۱. کرم های گران قیمت برای برطرف کردن چروک‌های روی صورت 

بدون شک بسیاری از خانم‌ها برای اینکه چروک‌های روی صورت خود را از بین ببرند به فروشگاه‌های بسیار گران قیمت می‌روند و از فروشنده کرمی را می‌خواهند تا چروک‌های دور چشم، دور لب و … آنها را محو کند، و از این طریق چندین سال جوان‌تر شوند.

اما باید بدانید این یکی از باورهای غلط آرایشی می‌باشد، چرا که هیچ کرم و محلول تاثیری در جوان تر کردن شما ندارد، بجز ویتامین آ که آن را در فرمول‌های بسیار قوی ترکیب می‌کنند و آن را با قیمت بسیار زیاد به شما می‌فروشند.

شما اگر می خواهید از چین و چروک های روی صورت خود خلاص شوید بهترین راه برایتان این است که به کلینیک‌های مخصوص پوست و زیبایی بروید تا مشکلات شما توسط پزشکی که در این زمینه تخصص دارد درمان شود.

۲. اگر سن بالا رفت دیگر موهایتان را بلند نگه ندارید

بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که وقتی سن بالا رفت باید موهای خود را کوتاه کنند، در واقع این یکی از بدترین باورهای غلط آرایشی می‌باشد که باید به زودی آن را از بین ببریم.

در واقع بسیاری از افراد هستند که مایل می‌باشند موهای بلندی داشته باشند ولی به دلیل باورهای اشتباه مجبور می‌شوند آنها را کوتاه کنند. این موضوع که با بالا رفتن سن موها شکننده تر می‌شود یک واقعیت است، ولی اگر به آنها رسیدگی کنید و برای زیبایی آنها به کلینیک‌ها زیبایی مراجعه نمایید بدون شک موهای همیشه زیبایی خواهید داشت.

آرایش
بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که وقتی سن بالا رفت باید موهای خود را کوتاه کنند، در واقع این یکی از بدترین باورهای غلط آرایشی می‌باشد

۳. همیشه لوازم آرایش گران قیمت مرغوب‌ترند

این هم یک باور غلط در میان بانوان است. بسیاری از لوازم آرایش گران قیمت هم دارای مواد نامناسب و مضر هستند که بعضی از این موارد هم ثابت شده‌اند. بنابراین اگر لوازم آرایش استاندارد اما ارزان قیمتی هم دیدید، به خاطر قیمت ارزانش و این مسئله که فکر می‌کنید نامرغوب است، از خریداری آن صرف‌نظر نکنید. ضمن اینکه خیلی از لوازم آرایش گران قیمت به این خاطر که برند هستند، گرانند و ممکن است کیفیت و مواد تشکیل دهنده آن‌ها، همانی باشد که در لوازم آرایش ارزان هم هست.

بیشتر بخوانید: چگونه آرایشگر خود باشیم؟

۴. موهای بالای ابروی خود را برندارید

بسیاری از افراد قدیمی که نمی‌دانستند باورهای غلط آرایشی چیست، این باور را گسترش داده بودند و بر این باور بودند که موهای بالای ابرو را نباید بردارید، چرا که با برداشتن این موها، ابروهایتان تمیزی و مرتبی خود را از دست می‌دهد، در واقع باید بدانید که این باور بسیار اشتباه است و به هیچ عنوان به آن عمل نکنید.

شما اگر به نزد هر فرد حرفه ای بروید بدون شک بالای ابروهای شما را بر می‌دارد و بدون شک بعد از اینکه خودتان را نگاه کنید از زیبایی چهره خود بسیار لذت می ‌برید، بر این اساس به هیچ وجه باورهای قدیمی که غلط است را وارد زندگی خود نکنید.

۵. هر روز موهای خود را نشویید

یکی دیگر از باورهای غلط آرایشی که بسیاری از افراد به آن اعتقاد دارند این است که هرگز موهای خود را روزی یک بار نشویید، چرا که ظاهر براق و شفاف خود را از دست می‌دهند. شما باید بدانید که با شستشوی هر روز موها هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نمی‌شود، بنابراین به هیچ وجه نگران این مسئله نباشید و هر روز موهای خود را تمیز کنید تا همیشه پاکیزه باشید.

در واقع تصور کنید اگر موهای شما همیشه چرب باشد و شما بعد از دو روز آنها را بشویید، ظاهر آنها بسیار ناخوشایند می‌شود و زیبایی شما را هم زیر سوال می‌برد. بر این اساس به این مسئله دقت بسیاری داشته باشید و سعی کنید هر روز موهای خود را بشویید. امروزه بیشتر شامپوهایی که تولید می‌شود فرمولاسیون عالی و خوبی دارند و به همین دلیل شما هر روزه می‌توانید از آنها استفاده کنید.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

۶. آرایش کردن سبب جوش زدن خواهد شد

در واقع هیچ تحقیق و پژوهشی مبنی بر این‌که آرایش کردن به تنهایی سبب ایجاد آکنه بر روی پوست می‌شود وجود ندارد. بهداشت ضعیف و استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و منقضی شده می‌توانند سبب بوجود آمدن آکنه و مشکلات پوستی دیگر شوند.

علت اصلی نهفته‌ی دیگر درباره جوش زدن پس از مهمانی‌ها و و یا جشن‌های عروسی می‌تواند رژیم پاکسازی نادرست، خوابیدن با آرایش، استفاده از براش‌های آلوده و غیره باشد. همچنین جوش‌ها می‌توانند به علت استفاده از محصولاتی که با پوست شما سازگاری ندارند ایجاد شوند. به عنوان مثال استفاده از زیرساز مرطوب کننده بر روی پوست‌هایی که بسیار چرب هستند سبب ایجاد جوش می‌گردد.

بهداشت ضعیف و استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و منقضی شده می‌توانند سبب بوجود آمدن آکنه و مشکلات پوستی دیگر شوند.

۷. به مژه های پلک پایین ریمل نزنید

بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که اگر به مژه پلک پایین خود ریمل نزنند زیباتر به نظر می‌رسند، در صورتی که باید بدانید این یکی دیگر از باورهای غلط آرایشی می‌باشد و شما اگر به مژه های پایین پلک خود ریمل بزنید زیباتر می‌شوید.

البته باید بدانید که این یکی از باورهای افراد می‌باشد و تا حدودی سلیقه ای است، چرا که برخی از افراد اظهار داشته‌اند با ریمل زدن به مژه پایین زیر چشم‌هایشان سیاه می‌شود و به همین دلیل از این شیوه آرایشی استفاده نمی‌کنند.

۸. مو قرمزها رژ قرمز نزنند

این باور به طور دقیق کاملا مشخص نیست از کجا آمده است ولی در واقع باید بدانید که بسیار مسخره می‌باشد و به هیچ وجه نباید به آن اهمیت بدهید. در واقع باید بدانید زدن رژ قرمز برای کسانی که موی قرمز دارند بسیار خاص و زیبا می‌باشد، به همین دلیل ظاهر زیبایی در این دسته از افراد به وجود می‌آید، بر همین اساس به هیچ عنوان به این باورهای غلط آرایشی اعتماد نکنید.

یکی دیگر از باورهای اشتباه این است که، کسانی که چشمان آبی دارند نباید آرایش چشم کنند چرا که زیبایی چشمان آنها از بین می‌رود. این دسته از باورها به طور کامل اشتباه است و به هیچ وجه نباید به آنها اعتماد کنید.

برخی خانم ها همیشه رژ قرمز بر لب دارند و برخی دیگر دوستدار رنگ های طبیعی و مات هستند به این دلیل که فکر می کنند رژ لب قرمز به آن ها نمی آید. اما بدانید رژ لب قرمز به همه خانم ها می آید، فقط این نکته را رعایت کنید که باقی آرایش صورت شما کم یا محو باشد تا رژ لب قرمز بهتر دیده شود.

باورهای غلط آرایشی
یکی دیگر از باورهای اشتباه این است که، کسانی که چشمان آبی دارند نباید آرایش چشم کنند چرا که زیبایی چشمان آنها از بین می‌رود.

۹. عطر را تنها روی مچ دست و پشت گوش‌ها بزنید

اینکه شما عطر را دقیقا در کجای بدن خود بزنید کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، به همین دلیل به هیچ عنوان به گفته های دیگران توجه نکنید.

بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که اگر عطر را بر روی نبض بدنتان بزنید آن پخش می ‌شود و بوی آن در همه جای بدن شما می‌ماند، در صورتی که در بدن بسیاری از افراد این واقعیت انجام نمی‌شود، بر همین اساس از آنجایی که شما خودتان را بهتر از دیگران می‌شناسید بهتر است عطر را به هر قسمت از بدنتان که مایل هستید بزنید و به باورهای غلط آرایشی چندان اعتماد نکنید، چرا که بسیاری از این باورها اشتباه است.

۱۰. کرم زیرسازی را انتخاب کنید که از رنگ پوست شما روشن‌تر است

زیرساز در واقع یک محصول آرایشی است که حتی می‌تواند رنگی تیره‌تر از رنگ پوست شما داشته باشد و پوست شما را بی‌نقص نشان دهد. اما اغلب مردم تصور می‌کنند که تنها لطیف نشان دادن پوست کافی است تا پوست صورتشان بی‌نقص جلوه کند. در واقع هرگز اینطور نیست!

اغلب هندی‌ها دارای چهره‌ی قهوه‌ای تیره هستند و اغلب آن‌ها زیرسازهایی را انتخاب می‌کنند که از رنگ پوست واقعی ما نیز بسیار روشن‌تر اند. این باعث می‌شود که پس از زیرسازی، پوستشان به رنگ خاکستری و کدر دیده شود.

همان‌طور که گفته شد بهترین راه برای پیدا کردن رنگ زیرساز هماهنگ با پوستتان این است که آن را روی خط فک صورت خود تست کنید. اگر آن زیرساز به سادگی با رنگ پوست شما ترکیب شد شما رنگ مناسب پوستتان را انتخاب کرده‌اید. اما در صورتی که پوست شما به رنگ خاکستری در آمد نشان‌دهنده‌ی این است که رنگ مناسب را انتخاب نکرده‌اید.

۱۱. کانسیلر باید روشن‌تر از رنگ پوست باشد

این درحالی است که بخواهید از کانسیلر رنگ طبیعی پوست استفاده کنید که البته همه جا جواب‌گو نیست. برای پوشاندن قرمزی‌های جای جوش باید کانسیلری با رنگ سبز، پوشاندن کبودی و سیاهی دور چشم از کانسیلر رنگ زرد و برای پوشاندن لکه‌های زرد و قهوه‌ای باید از کانسیلری با رنگ بنفش استفاده کنید. همچنین برای پوشاندن چین و چروک هم باید کانسیلری با رنگ سفید انتخاب کنید.

این درحالی است که بخواهید از کانسیلر رنگ طبیعی پوست استفاده کنید که البته همه جا جواب‌گو نیست.

۱۲. هرچقدر جوش و چروک صورت تان بیشتر باشد، باید بیشتر آرایش کنید

آرایش تند برای هر کسی جلوه خوشایندی ندارد بجز هنرپیشه های تئاتر و دلقلک ها. کرم پودر و کانسیلر توسط چین و چروک ها خورده می‌شوند و پوششی برای آنها نیستند. سعی کنید ابتدا با کرم پودر پوست تان را یکنواخت کنید و سپس روی نقاط ناهموار و قرمز را با کرم پودر بپوشانید.

برای این که چین و چروک های تان جلب توجه نکند چشم های تان را با کمک سایه چشم و ریمل بزرگ تر جلوه دهید، لب های تان رنگ ملایم داشته باشد و گونه های تان هم سایه ای از رنگ صورتی.

جوش را هم می توانید با کانسیلری که کاملا همرنگ با پوست تان است بپوشانید. از انگشت تان استفاده کنید و کانسیلر را مستقیما روی جوش نکشید چون ممکن است آلوده به میکروب جوش تان شود.

 ۱۳. لوازم آرایشی باعث خارش و سوزش در پوست می‌شوند

استفاده از لوازم آرایشی به خودی خود نمی‌تواند باعث احساس سوزش و یا خارش در پوست شود و این، یکی دیگر از باورهای غلط در آرایش است. احساس سوزش و خارش در واقع بخاطر محتویاتی است که در برخی محصولات وجود دارد که سبب تحریک پوست شما می‌شوند.

بنابراین اگر احساس سوزش و یا تحریک شدن پوست پس از استفاده از یک محصول آرایشی را دارید، کافی است استفاده از آن محصول را ادامه ندهید و آن را کنار بگذارید و از محصول دیگری استفاده کنید.

احساس سوزش و خارش در واقع بخاطر محتویاتی است که در برخی محصولات وجود دارد که سبب تحریک پوست شما می‌شوند.

۱۴. ابزارهای مکش لب سایز لب‌های شما را افزایش می‌دهند

اگر شما لب‌هایی نازک دارید، ممکن است پیشنهادات بسیاری از مردم درباره مکش لب را شنیده باشید. ابزارهای مکش لب حاوی فلفل تند، دارچین، نعناع خشک و کافئین هستند که لب‌های شما را برای متورم شدن و برجسته شدن تحریک می‌کنند.

این موضوع که این، یک درمان برای لب های نازک است و اثری طولانی مدت دارد یک باور غلط آرایشی است و این روش یک برجسته کننده دائمی نیست. تنها راه برای برجسته سازی لب‌های نازک، تزریق پر کننده‌های اسید هیالورونیک به لب‌ها می باشد.

بیشتر بخوانید: آرایش شب؛ 

 ۱۵. سایه‌ی چشم نباید با رنگ چشمان شما هماهنگی داشته باشد

رنگ‌هایی که متضاد با رنگ چشم و رنگ آرایش چشمان شما هستند می‌توانند جالب باشند اما این بدین معنی نیست که نتوان سایه‌ی چشم را با رنگ چشم هماهنگ کرد.

بعنوان مثال اینکه کسانی که چشمان قهوه‌ای دارند نمی‌توانند از سایه چشم قهوه‌ای استفاده کنند، و یا سایه چشم آبی به کسانی که چشمان آبی دارند نمی‌آید اشتباه است. در حقیقت با هماهنگ کردن رنگ‌ها با یکدیگر می‌توانید آرایشی بسیار جذاب بوجود آورید.

آرایش و زیبایی سن و سال مشخصی نمی خواهد. اینکه تبلیغات زیبایی گران قیمت، بیشتر با افراد جوان نشان داده شده به این معنی نیست که درست بوده و دیگران نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع باید بدانید آرایش کردن یکی از روش های زیبایی می باشد که بسیاری از افراد از این راه حل زیبایی استفاده می کنند تا صورت زیباتری داشته باشند. شما چه باورهای غلط آرایشی را میدانید؟

آیا کرم های گران قیمت برای چروک صورت مناسب هستند؟

بدون شک بسیاری از خانم‌ها برای اینکه چروک‌های روی صورت خود را از بین ببرند به فروشگاه‌های بسیار گران قیمت می‌روند و از فروشنده کرمی را می‌خواهند تا چروک‌های دور چشم، دور لب و … آنها را محو کند، و از این طریق چندین سال جوان‌تر شوند. اما باید بدانید این یکی از باورهای غلط آرایشی می‌باشد، چرا که هیچ کرم و محلول تاثیری در جوان تر کردن شما ندارد، بجز ویتامین آ که آن را در فرمول‌های بسیار قوی ترکیب می‌کنند و آن را با قیمت بسیار زیاد به شما می‌فروشند.

ریمل نزدن به مژه پایین چشم آرایش را زیباتر میکند؟

بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که اگر به مژه پلک پایین خود ریمل نزنند زیباتر به نظر می‌رسند، در صورتی که باید بدانید این یکی دیگر از باورهای غلط آرایشی می‌باشد و شما اگر به مژه های پایین پلک خود ریمل بزنید زیباتر می‌شوید. البته باید بدانید که این یکی از باورهای افراد می‌باشد و تا حدودی سلیقه ای است، چرا که برخی از افراد اظهار داشته‌اند با ریمل زدن به مژه پایین زیر چشم‌هایشان سیاه می‌شود و به همین دلیل از این شیوه آرایشی استفاده نمی‌کنند.

آیا آرایش تند و بسیار برای همه افراد مناسب است؟

آرایش تند برای هر کسی جلوه خوشایندی ندارد بجز هنرپیشه های تئاتر و دلقلک ها. کرم پودر و کانسیلر توسط چین و چروک ها خورده می‌شوند و پوششی برای آنها نیستند. سعی کنید ابتدا با کرم پودر پوست تان را یکنواخت کنید و سپس روی نقاط ناهموار و قرمز را با کرم پودر بپوشانید. برای این که چین و چروک های تان جلب توجه نکند چشم های تان را با کمک سایه چشم و ریمل بزرگ تر جلوه دهید، لب های تان رنگ ملایم داشته باشد و گونه های تان هم سایه ای از رنگ صورتی.

۴ مرداد ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی