آر اف فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟
۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آر اف فرکشنال؛ هزینه، عوارض، مزایا و نتایج RF Fractional

به این مطلب امتیاز دهید

احتمالاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما جوان‌سازی پوست صورتتان است. پوست به‌عنوان یکی از اعضای حساس بدن، در مقابل عوامل بیرونی تغییرات زیادی را از خود نشان می‌دهد. این تغییرات در برخی از افراد به بروز عوارض پوستی و در برخی دیگر به پیری زودرس منجر می‌شود. امروزه برای جوان‌سازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس تکنیک‌های زیادی وجود دارند. مسئله قابل‌توجه این است که تکنولوژی پیشرفته به کمک متخصصان زیبایی آمده تا جراحی‌های سخت و هزینه‌بر را به روش‌های غیر جراحی و آسان تبدیل کند. یکی از وسیله‌هایی که در صنعت زیبایی صورت، انقلاب ایجاد کرده است، دستگاه آر اف فرکشنال است. پزشکان پوست و مو از این دستگاه باهدف سفت کردن پوست و کاهش نشانه‌های پیری بهره می‌برند. در این مقاله تعریف، کاربردها، مزایا و نحوه اثرگذاری دستگاه Fractional RF را بررسی خواهیم کرد.

آر اف فرکشنال چیست؟

فرکانس رادیویی ‌به‌عنوان یکی از پرکاربردترین فناوری‌هایی است که از سال 2002 توسط متخصصان زیبایی استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر با تلاش پزشکان و فناوران، نوع پیشرفته‌ای از دستگاه آر اف ساخته شده که آر اف فرکشنال نام دارد.

یکی از وسیله‌هایی که در صنعت زیبایی صورت، انقلاب ایجاد کرده است، دستگاه آر اف فرکشنال است.

این دستگاه همانند دستگاه‌های RF نسل قبل، از امواج رادیویی برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌کند. تنها تفاوت این است که متخصصان در ساخت Fractional RF، امواج رادیویی و میکروسوزن‌ها را ترکیب کرده‌اند. در واقع این دستگاه پیشرفته از RF و میکرونیدلینگ برای جوان‌سازی پوست بهره می‌برند.

ترکیب فرکانس رادیویی و میکرونیدلینگ عملکرد این دستگاه را به طرز اعجاب‌انگیزی افزایش داده است. فرکانس رادیویی فرکشنال یک تکنیک زیبایی است که پزشکان هنگام اجرای آن از هیچ‌گونه تیغ یا ابزار جراحی استفاده نمی‌کنند.

امروزه جراحان پلاستیک ترجیح می‌دهند برای بهبود عوارض پوستی سطحی از فناوری‌های هوشمند استفاده کنند؛ ترکیب امواج رادیویی و میکروسوزن‌ها این توانایی را به آن‌ها داده است.

به پوستت جون تازه بده

نحوه اثرگذاری Fractional RF در زیبایی صورت

با افزایش سن روی پوست تغییراتی ایجاد می‌شود که اغلب آن‌ها روی صورت و در زمان 30 تا 40 سالگی بروز می‌کنند. بدن به طور طبیعی این توانایی را دارد که وظیفه جوان‌سازی پوست را انجام دهد؛ مهم‌ترین تغییر پوست با افزایش سن این است که در انجام این مسئولیت دچار ضعف می‌شود.

کاهش توانایی پوست در جوان‌سازی خودکار باعث می‌شود که روی پوست چین‌وچروک ایجاد شود. همچنین به دلیل نازک شدن پوست به‌مرورزمان، افزایش چین‌وچروک‌ها باعث ایجاد ترک‌های پوستی بزرگ‌تر می‌شود.

از طرفی کاهش گردش خون و ازبین‌رفتن بافت طبیعی پوست، به کاهش زیبایی کمک می‌کنند. همه این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا پس از 30 سالگی افتادگی گونه، لکه‌های تیره و چین‌وچروک روی صورت مشاهده شود.

استفاده از امواج رادیویی از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین به‌کاربردن فناوری جدید در ساخت دستگاه آر اف، پوستتان را باقدرت و دوام بیشتری جوان می‌کند و التهاب‌های آن را تسکین می‌دهد.

جوان‌سازی پوست توسط دستگاه فرکشنال منافذ پوست را سفت می‌کند و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. همچنین به دلیل اینکه جوان‌سازی پوست با دستگاه فرکشنال به عمل جراحی خاصی نیاز ندارد، یک فناوری پرطرف‌دار در صنعت زیبایی است.

. علاوه بر این، میکروسوزن‌ها بهبودی سریع عوارض پوستی را ممکن می‌سازند.

بیشتر بخوانید: آر اف در جوان‌سازی پوست؛

در واقع دستگاه Fractional RF با امواج رادیویی توانایی حذف سلول‌های آسیب‌دیده را به پوست اعطا می‌کند و با لایه‌برداری سطحی پوست، چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، میکروسوزن‌ها بهبودی سریع عوارض پوستی را ممکن می‌سازند. از طرفی گرمای ایجادشده باعث سفت‌شدن طولانی‌مدت پوست می‌شود؛

در نتیجه، با بیشتر شدن چین‌وچروک‌ها پوست ترک نمی‌خورد. این روش درمانی ترکیبی، تأثیرش را در تمامی لایه‌های پوست می‌گذارد و در بهبود مشکلات پوستی بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند. همچنین استفاده منظم و مستمر از امواج رادیویی و میکروسوزن‌ها، پوست را به طور محسوسی سفت می‌کند.

با سفت‌شدن پوست توسط فرکشنال RF، حجم آن افزایش می‌یابد و ترمیم می‌شود. تکنیک درمانی فرکانس رادیویی و میکرونیدلینگ از طریق روش کاملاً طبیعی، بازسازی سلولی و تولید پروتئین پوست را افزایش می‌دهد. نتایج قابل‌مشاهده RF با رفع علائمی مانند شلی پوست، منافذ باز و خطوط ریز اطراف چشم ارائه می‌شود.

استفاده از امواج رادیویی برای زیبایی پوست از سال‌های خیلی دور مورد استقبال متخصصان پوست و مو قرار می‌گرفت. اما به‌روز کردن آن توسط تکنولوژی‌های پیشرفته، قابلیت‌های جدیدی را به آن افزوده و اثرات بهبودی آن را برای بلندمدت مهیا کرده است.

دلیل اهمیت فناوری فرکشنال این است که امواج رادیویی را نه به‌طورکلی، بلکه از طریق سوزن‌های خیلی کوچک به نقاط ریز و اعماق پوست منتقل می‌کند.

فرکانس رادیویی فرکشنال به دلیل اینکه برای مراجعه‌کننده دردی ایجاد نمی‌کند و روشی آسان است، اهمیت زیادی پیدا کرده است. همچنین به دلیل تأثیر بالای آن در نوسازی سلول‌های پوستی و بهبود عوارض پوستی مانند جوش آکنه و سلولیت، مورد استقبال متخصصان زیبایی قرار گرفته است.

از طرفی این فناوری نتایجی را ارائه می‌دهد که رسیدن به آن نتایج با جراحی پلاستیک به‌راحتی ممکن نیست. در حالت کلی اگر این تکنیک توسط پزشک متخصص انجام شود، اثر فوق‌العاده‌اش را روی تمامی جنبه‌های زیبایی صورت می‌گذارد.

روش انجام فرکشنال آر اف

فرکانس رادیویی فرکشنال برای نوسازی و جوان‌سازی سلول‌های پوستی با درخواست مراجعه‌کننده یا با پیشنهاد متخصص زیبایی انجام می‌شود. متخصص پوست و مو ابتدا شرایط فرد را بررسی می‌کند. سپس نسبت به شرایط او، تعداد جلسات موردنیاز آر اف درمانی را مشخص می‌کند.

در جلسه درمانی اپراتور ناحیه موردنظر پوست را کاملاً تمیز می‌کند. سپس میکروسوزن‌های شخصی‌سازی شده را به دستگاه وصل می‌کند؛ این کار تضمین‌کننده سلامت و بهداشت است. در نهایت پزشک متخصص قسمت‌هایی که دارای مشکلات پوستی هستند را با دستگاه آر اف درمان می‌کند و با اسکن‌کردن ناحیه موردنظر از درستی انجام کار مطمئن می‌شود؛

این کار معمولاً روی صورت و گردن انجام می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه مخصوص سوزن‌های بسیار ظریف را به پوست وارد می‌کند تا امواج رادیویی به عمق پوست نفوذ کنند.

باتوجه‌به شرایط فرد و نظر پزشک، اپراتور قبل از شروع کار، کرم مُسکن را روی ناحیه درمان استعمال می‌کند. البته اگر تحمل درد برای شما سخت باشد، پزشک مسکن خوراکی را برایتان تجویز می‌کند. اجرای این مراحل تقریباً 40 دقیقه زمان می‌برد.

خونریزی هنگام اجرای این تکنیک بسیار جزئی و کم است. احتمالاً پس از تمام‌شدن مراحل تکنیک آر اف، در محل درمان پوسته خفیفی ایجاد می‌شود؛ به همین دلیل پزشکان برای بهبود سریع این موارد، کرم‌های محافظ را تجویز می‌کنند. پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند از شستن پوست یا حمام‌کردن در روز بعد از جلسه درمانی آر اف خودداری کنید.

شما می‌توانید یک روز پس از جلسه درمانی از مرطوب‌کننده‌ها و ماسک‌های حاوی ویتامین استفاده کنید؛ استفاده از محصولات مراقبتی ملایم التهاب پوست را آرام می‌کنند و فواید آر اف را افزایش می‌دهند.

به همین دلیل پزشکان برای بهبود سریع این موارد، کرم‌های محافظ را تجویز می‌کنند.

کاربردهای آر اف فرکشنال

هنگام اجرای تکنیک فرکانس رادیویی فرکشنال، سوزن‌های خیلی ریز روی پوست نفوذ می‌کنند تا انرژی آزادشده توسط امواج رادیویی به طور مستقیم به محل عارضه پوستی برخورد کند. این انرژی به عمق پوست گرما می‌بخشد؛ گرمای واردشده به بافت پوست تولید سلول‌های بیشتر را تحریک می‌کند که منجر به جوان‌سازی پوست می‌شود.

در واقع اصلی‌ترین کاربرد فرکانس رادیویی فرکشنال برای این است که عوامل ایجادکننده پیری زودرس را معکوس کند؛ برای مثال، با افزایش سن گردش خون در زیر پوست کاهش می یابد که امواج رادیویی گردش خون را در بافت پوست بیشتر می‌کنند.

حذف عوامل بروز عوارض پوستی با استفاده از دستگاه آر اف برای پوست تمامی اعضای بدن ممکن است. معمولاً متخصصان زیبایی از این روش برای بهبود چین‌وچروک روی پوست بهره می‌برند. علاوه بر این، کاربرد امواج رادیویی برای موارد زیر ممکن است:

  • برای حذف جوش آکنه و ازبین‌بردن جای زخم آن
  • بهبود ظاهر پوست برای زیبایی
  • کاهش لکه‌ها با سفت کردن منافذ پوست؛ در منافذ کوچک، سطح پوست چربی کمتری را تجربه می‌کند.
  • بهبود ترک‌های پوستی که به دلایلی مانند جراحی یا تولد فرزند ایجاد شده‌اند.
  • رفع خطوط ریز اطراف چشم و دهان
  • بهبود چین‌وچروک صورت و گردن
  • رفع افتادگی پوست صورت، گردن و سینه‌ها
  • بهبود بافت‌های نامنظم پوست
  • کوچک کردن منافذ بزرگ پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست

مزایای فرکانس رادیویی فرکشنال

مهم‌ترین مزیت آر اف صورت که با میکروسوزن‌ها انجام می‌شود، این است که پس از اتمام کار عوارض طولانی‌مدت روی پوست ایجاد نمی‌شوند و مانند جراحی پلاستیک زخم‌های عمیقی را تجربه نمی‌کنید. علاوه بر این، پوسته‌پوسته شدن زیادی روی صورتتان به وجود نمی‌آید.

البته پس از اجرای تکنیک آر اف پوست به مقدار بسیار کمی قرمز می‌شود که این عارضه جزئی پس از گذشت 4 یا 5 ساعت تبدیل به رنگ صورتی و سپس نامرئی می‌شود. همچنین رنگ صورتتان پس از 2 یا 3 روز به صورت کاملاً طبیعی در می‌آید. برخی دیگر از مزایای امواج رادیویی فرکشنال که موردتوجه متخصصان بسیاری قرار می‌گیرند، به شرح زیر هستند:

البته پس از اجرای تکنیک آر اف پوست به مقدار بسیار کمی قرمز می‌شود که این عارضه جزئی پس از گذشت 4 یا 5 ساعت تبدیل به رنگ صورتی و سپس نامرئی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آر اف صورت چیست؟

اجرای فرکانس رادیویی فرکشنال به زمان کمی نیاز دارد

پس از تمام‌شدن جلسه درمانی می‌توانید به‌راحتی به زندگی روزمره خود برسید. همچنین آر اف درمانی در زیبایی صورت و قدرت صحبت‌کردن شما اختلالی ایجاد نمی‌کند و می‌توانید به‌راحتی در جامعه حضور یابید.

انجام فرکانس رادیویی فرکشنال به زمان خاصی محدود نیست و می‌توانید از فواید آن در فصل زمستان یا تابستان بهره‌مند شوید. همچنین دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و به زندگی شخصی شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند؛ دوره نقاهت آن بین 2 تا 3 روز است که در این مدت به انجام کار خاصی نیاز نیست.

در مقایسه با سایر روش‌های آر اف کاربردی‌تر است

فرکانس رادیویی فرکشنال به دلیل دارابودن فناوری پیشرفته، نسبت به سایر روش‌ها تأثیرگذاری بیشتری دارد. همچنین استفاده از این فناوری آسان است و آسیب‌های احتمالی موجود در سایر روش‌ها را به حداقل می‌رساند. اگر هنگام استفاده از این دستگاه موارد بهداشتی رعایت شوند، خطر عفونت پوست و بدن شما را تهدید نمی‌کند.

درمان را برای تمامی قسمت‌های بدن ممکن می‌کند

دستگاه امواج رادیویی فرکشنال برای بهبود یک عارضه ساخته نشده است و پزشکان می‌توانند از آن برای رفع اغلب عوارض پوستی در تمامی قسمت‌های بدن استفاده کنند.

نسبت به لیزردرمانی امنیت بالایی دارد

باتوجه‌به اینکه امواج رادیویی استفاده‌شده در این دستگاه انرژی کمی دارند، به بدنتان آسیب خاصی وارد نمی‌کنند و کمترین عوارض را برای بدنتان دارند.

باتوجه‌به اینکه امواج رادیویی استفاده‌شده در این دستگاه انرژی کمی دارند، به بدنتان آسیب خاصی وارد نمی‌کنند و کمترین عوارض را برای بدنتان دارند.

عوارض RF فرکشنال

علت محبوبیت بالای فرکانس رادیویی فرکشنال در صنعت زیبایی صورت این است که در محل درمان هیچ‌گونه زخم یا عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند. امواج رادیویی بافت‌های زیرپوست را مورد هدف قرار می‌دهند و در سطح پوست اثری نمی‌گذارند. آر اف سوزنی برای سلامتی شما خطری ندارد؛

به جز در موارد خاص که پوست به مقدار کمی قرمز می‌شود. همچنین این تکنیک زیبایی در بدنتان عفونت ایجاد نمی‌کند و استفاده از میکروسوزن‌های آر اف نگرانی ندارد.

البته پوست ناحیه درمان زبر می‌شود که عیب یا عارضه خاصی به‌حساب نمی‌آید و پس از گذشت 2 تا 3 روز کاملاً بهبود می‌یابد.

همچنین اغلب مراقبت‌های پس از آر اف تقریباً به یک روز بعد محدود می‌شوند و شما می‌توانید 24 ساعت پس از تمام‌شدن جلسه درمانی از آرایش ملایم استفاده کنید.

نکات مهم در مورد فرکشنال آر اف

برای اینکه از فواید فرکانس رادیویی فرکشنال به طور کامل بهره‌مند شوید و هزینه و زمان شما از بین نرود، بهتر است این نکات مهم را رعایت کنید:

  1. باید برای برگزاری جلسات درمانی همراه با پزشک متخصص برنامه‌ریزی کنید؛ اجرای نامنظم جلسات درمانی فواید آن را کاهش می‌دهد و ماندگاری نتایج آر اف برایتان کمتر می‌شود.
  2. اگر به توصیه‌های پزشک مربوط به اقدامات قبل از جلسه درمانی دقت کنید، نتایج و آثار فرکانس رادیویی فرکشنال را به طور سریع روی پوستتان مشاهده می‌کنید.
  3. باید قبل و در طول درمان از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید. همچنین بهتر است نام داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشکتان در میان بگذارید؛ مصرف داروهایی که خون را رقیق می‌کنند، می‌توانند سلامتی شما را در طول جلسه درمان تهدید کنند.
  4. برخی از محصولات مراقبت از پوست و نرم‌کننده‌ها ممکن است برای قبل یا بعد از جلسه درمانی آر اف مناسب نباشند؛ حتماً در مورد روتین مراقبت از پوستتان با متخصص زیبایی صحبت کنید.
  5. اگر پس از ترک کلینیک زیبایی روی صورتتان عارضه یا مشکل خاصی مشاهده کردید، با پزشکتان تماس بگیرید و از انجام کارهای خودسرانه پرهیز کنید.
  6. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های صورت غیر از تجویز پزشک، ممکن است پوستتان را دچار مشکل کند.
  7. برای اعمال فرکانس رادیویی فرکشنال روی صورتتان، از آرایش‌کردن در روز جلسه درمانی پرهیزی کنید.
  8. اگر پس از درمان روی صورتتان تورم احساس کردید، کرم‌های توصیه‌شده توسط پزشک را به مدت 3 روز متوالی استفاده کنید.
  9. در روز جلسه درمانی از قرارگرفتن در مقابل نور خورشید خودداری کنید؛ محافظت از برخورد نور آفتاب به مدت 3 روز قبل از جلسه درمانی، فرایند نقاهت را به‌شدت سریع می‌کند.
  10. اگر پس از استفاده از دستگاه فرکانس رادیویی فرکشنال روی صورتتان علائم خاصی ایجاد شدند، آن‌ها را با دستانتان لمس نکنید؛ خارش صورت این علائم را تشدید می‌کند.
  11. یک تا دوهفته قبل از جلسه درمانی از برنزه کردن صورت و بدنتان خودداری کنید.
برخی از محصولات مراقبت از پوست و نرم‌کننده‌ها ممکن است برای قبل یا بعد از جلسه درمانی آر اف مناسب نباشند؛

سؤالات متداول درباره آر اف فرکشنال

  • فرکانس رادیویی فرکشنال برای چه افرادی مناسب است؟ به دلیل اینکه RF فرکشنال برای جوان‌سازی پوست از روش جراحی بهره نمی‌گیرد، محدودیت سنی ندارد. اما پزشکان توصیه می‌کنند که رفع عوارض پوستی با فرکانس رادیویی بیشتر برای افراد بالای 18 سال مناسب است. البته اگر مشکلاتی مانند کم‌خونی، سرطان یا بیماری‌های عفونی دارید، نمی‌توانید از فرکانس رادیویی فرکشنال استفاده کنید. همچنین اگر داروهای خاص یا داروهای رقیق‌کننده خون را مصرف می‌کنید، این تکنیک زیبایی برای سلامتی شما مناسب نیست.
  • جوان‌سازی پوست با امواج رادیویی Fractional چقدر زمان می‌برد؟ پزشک متخصص پوست و مو باتوجه‌به شرایط پوست، تعداد جلسات موردنیاز را تعیین می‌کند. اما به طور معمول به 3 جلسه درمانی نیاز است. همچنین بهتر است بین هر جلسه به مدت 1 ماه فاصله ایجاد شود.
  • آیا اعمال امواج رادیویی روی پوست درد ایجاد می‌کند؟ استفاده از تکنیک رادیو فرکانس سوزنی برای جوان‌سازی پوست نسبت به سایر روش‌های جراحی بسیار کم درد است. در صورت وجود درد در محل درمان، توسط متخصص زیبایی یا دستیار او روی پوست کرم مسکن به کار می‌رود. همچنین پس از تمام‌شدن جلسه درمانی هیچ دردی روی پوست یا بدن ایجاد نمی‌شود.
  • فرکانس رادیویی سوزنی برای جوان‌سازی کدام اعضای بدن به کار می‌رود؟ این فناوری برای جوان‌سازی تمامی اعضای بدن مناسب است. اما متخصصان زیبایی از آن بیشتر برای نوسازی سلول‌های پوستی صورت و گردن استفاده می‌کنند.
  • نتایج امواج رادیویی فرکشنال پس از چند جلسه پدیدار می‌شوند؟ این تکنیک زیبایی به پوستتان کمک می‌کند تا تولید کلاژن را افزایش دهد و سلول‌های جوان را جایگزین سلول‌های مرده کند. این فرایند از زمان اعمال فرکانس رادیویی شروع می‌شود؛ اما نتایج محسوس آن پس از گذشت 6 تا 8 هفته قابل‌مشاهده می‌شود. همچنین باید 6 تا 8 ماه پس از آخرین جلسه درمانی، منتظر نتایج فوق‌العاده امواج رادیویی در زیبایی صورتتان باشید.
  • آیا می‌توان تکنیک فرکانس رادیویی فرکشنال را با سایر روش‌های زیبایی ترکیب کرد؟ بله! می‌توانید از امواج رادیویی فرکشنال به‌عنوان یک روش مکمل استفاده کنید؛ اما باید در این مورد از پزشک متخصص پوست و مو مشاوره بگیرید. ترکیب روش‌های دیگر مانند بوتاکس به طور خودسرانه، ممکن است آسیب‌های جدی به پوستتان وارد کند.

آر اف فرکشنال به‌عنوان جدیدترین فناوری ضد پیری است که توسط متخصصان زیبایی استفاده می‌شود. این تکنیک از میکروسوزن‌ها برای سفت‌کردن پوست بهره می‌برد. مزایای فرکانس رادیویی فرکشنال به‌قدری زیاد است که متخصصان زیبایی از آن به‌عنوان مؤثرترین روش زیبایی صورت نام می‌برند.

استفاده از این دستگاه برای سلامتی بدن هیچ ضرری ندارد، اما به دلیل اینکه سوزن‌ها پوست را به مقدار جزئی سوراخ می‌کنند، عدم رعایت بهداشت می‌تواند باعث بروز بیماری عفونی شود. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از فواید امواج رادیویی فرکشنال به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اعتماد به کلینیک‌های زیبایی بی‌تجربه می‌تواند زیبایی و سلامتی شما را به خطر بیندازد.

منبع ++++++

آر اف فرکشنال چیست؟

فرکانس رادیویی ‌به‌عنوان یکی از پرکاربردترین فناوری‌هایی است که از سال 2002 توسط متخصصان زیبایی استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر با تلاش پزشکان و فناوران، نوع پیشرفته‌ای از دستگاه آر اف ساخته شده که آر اف فرکشنال نام دارد.

مزایای فرکانس رادیویی فرکشنال چیست؟

مهم‌ترین مزیت آر اف صورت که با میکروسوزن‌ها انجام می‌شود، این است که پس از اتمام کار عوارض طولانی‌مدت روی پوست ایجاد نمی‌شوند و مانند جراحی پلاستیک زخم‌های عمیقی را تجربه نمی‌کنید. علاوه بر این، پوسته‌پوسته شدن زیادی روی صورتتان به وجود نمی‌آید.

عوارض RF فرکشنال چیست؟

علت محبوبیت بالای فرکانس رادیویی فرکشنال در صنعت زیبایی صورت این است که در محل درمان هیچ‌گونه زخم یا عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند. امواج رادیویی بافت‌های زیرپوست را مورد هدف قرار می‌دهند و در سطح پوست اثری نمی‌گذارند. آر اف سوزنی برای سلامتی شما خطری ندارد؛

۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی