آر اف صورت چیست؟
۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آر اف صورت چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

پوست همانند سایر اعضای بدن، پیری را تجربه می‌کند و این امر کاملاً طبیعی است. اصلی‌ترین نشانه پیری پوست شل‌شدن آن است. کلاژن و الاستین، پروتئین پوست هستند که در سفت‌کردن آن نقش مهمی دارند؛ بنابراین، با افزایش سن و کاهش این دو پروتئین از سطح پوست، افتادگی و چین‌وچروک روی پوست صورت ظاهر می‌شود. پزشکان برای رفع علائم پیری پوست تلاش‌های زیادی کرده‌اند. در نتیجه، به راه‌های مختلفی رسیده‌اند. اما برخی از این روش‌ها مانند استفاده از پرکننده‌های پوستی، چروک پوست را برای مدت کوتاهی رفع می‌کنند. جراحی پلاستیک به‌عنوان یکی از روش‌های زیبایی صورت هزینه زیادی دارد و ممکن است بهبودی پس از عمل جراحی، زمان زیادی ببرد. امروزه متخصصان پوست و مو به یک روش مطمئن به نام آر اف صورت رسیده‌اند که می‌توانند با بهره‌مندی از امواج رادیویی، پوست را سفت کنند. در این مقاله، کاربرد این تکنولوژی را در زیبایی صورت بررسی خواهیم کرد.

آر اف صورت چیست؟

آر اف صورت از سال 2001 به‌عنوان یک روش برای کاهش افتادگی پوست و رفع علائم پیری استفاده می‌شود. درمان عوارض پوستی با فرکانس رادیویی، یک روش غیر جراحی است که پزشکان از آن برای سفت‌کردن پوست بهره می‌گیرند.

اما برخی از این روش‌ها مانند استفاده از پرکننده‌های پوستی، چروک پوست را برای مدت کوتاهی رفع می‌کنند.

انرژی این امواج لایه درم (لایه عمیق پوست) را گرم می‌کنند؛ این گرما پوست را به تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌کند. بیشتر پروتئین پوست را کلاژن تشکیل می‌دهد. در واقع ساختار پوست بدن توسط این پروتئین تشکیل می‌شود. کلاژن وظیفه اصلی استحکام پوست را ایفا می‌کند.

با افزایش سن، سلول‌های پوست در تولید کلاژن ضعیف‌تر عمل می‌کنند؛ این اختلال در تولید کلاژن، منجر به افتادگی و چین‌وچروک پوست می‌شود.

بیشترین کاهش کمیت و کیفیت کلاژن‌های پوست بین 35 تا 40 سالگی اتفاق می‌افتد. درمان توسط فرکانس رادیویی یکی از روش‌های غیرتهاجمی است که علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد و با معکوس‌کردن علت اصلی بروز چروک پوست، ظاهر صورت را جوان‌تر می‌کند.

نتایج استفاده از امواج رادیویی برای سفت‌کردن پوست نشان می‌دهد که می‌توانید از این تکنولوژی به‌عنوان یک روش مؤثر و طبیعی بهره‌مند شوید.

به پوستت جون تازه بده

فرکانس رادیویی چیست؟

فرکانس‌های رادیویی نوعی اشعه هستند که به شکل امواج الکترومغناطیسی انرژی آزاد می‌کنند. این امواج بر اساس میزان انرژی که آزاد می‌کنند، طبقه‌بندی می‌شوند. امواج ایکس و گاما از انواع پرانرژی هستند، اما امواج فرکانس رادیویی انرژی کمی دارند. امواجی که برای سفت‌کردن عضلات پوست استفاده می‌شوند، تقریباً یک میلیارد کمتر از اشعه ایکس انرژی آزاد می‌کنند.

نحوه تأثیر آر اف روی زیبایی صورت

دستگاه‌های فرکانس رادیویی به دلیل اینکه با تکنولوژی پیشرفته ساخته شده‌اند، بدون اینکه به لایه بیرونی یا اپیدرم (لایه درونی) پوستتان آسیب بزنند، باعث گرم‌شدن لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. گرمای وارد شده به لایه‌های عمیق، پوست را منقبض و تولید کلاژن را تحریک می‌کند.

البته کلاژن‌سازی پوست پس از تمام‌شدن مراحل درمان شروع می‌شود. استحکام و سفتی پوست، دو نتیجه اصلی افزایش کیفیت پوست پس از انجام آر اف هستند که می‌توانید به طور واضح مشاهده کنید.

گرمای وارد شده به لایه‌های عمیق، پوست را منقبض و تولید کلاژن را تحریک می‌کند.

علاوه بر سفتی پوست، پس از گذشت چند جلسه احساس می‌کنید فرورفتگی‌های جزئی صورتتان پر شده است؛ دلیل این احساس این است که با سفت‌شدن پوست، چین‌وچروک‌های صورت حذف می‌شوند.

اثرات زیبایی فرکانس رادیویی پس از گذشت چند ماه باقی می‌ماند؛ زیرا پوست کلاژن جدید می‌سازد و سلول‌های پوست جوان‌تر می‌شوند. نتایج مؤثر آر اف به مدت حداقل 6 ماه روی صورت مشاهده می‌شوند. اما اگر جلسات درمانی فرکانس رادیویی را به طور منظم و مستمر پیگیری کنید، نتایج آن به طور بلندمدت روی صورتتان باقی می‌ماند.

پزشک متخصص زیبایی برای انجام تکنیک RF از یک وسیله استفاده می‌کند که به دستگاه تولیدکننده فرکانس رادیویی وصل است. متخصص زیبایی با عبوردادن این وسیله از قسمت‌های مختلف پوستتان، امواج رادیویی را به پوستتان منتقل می‌کند.

این امواج پوستتان را گرم می‌کنند و گرمای پوست باعث تولید الاستین بیشتر می‌شود که برای بازسازی و جوان‌سازی پوست صورت مؤثر است. از طرفی گرمای آزادشده توسط امواج رادیویی پوست را ضخیم‌تر می‌کنند و مقاومت پوست در برابر تهدیدهای بیرونی افزایش می‌یابد.

نحوه عملکرد فناوری فرکانس رادیویی برای سفت‌کردن پوست به این صورت است که لایه‌های عمیق پوست را به‌اندازه 50 تا 75 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کند.

مطالعات علمی ثابت کرده‌اند بالارفتن دمای پوست به‌اندازه 46 درجه سانتی‌گراد برای مدت بیش از 3 دقیقه باعث آزادشدن پروتئین‌ها زیر پوست می‌شود؛ این پروتئین‌ها اصلی‌ترین عامل محرک برای تولید فیبرهای کلاژن جدید هستند.

RF درمانی به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای جوان‌سازی و لیفت صورت به کار می‌رود که برای بهره‌مندی از مزایای آن نیازی به جراحی نیست.

همچنین اگر می‌خواهید از آر اف نتیجه مطلوبی دریافت کنید، می‌توانید آن را با میکرونیدلینگ ترکیب کنید. میکرونیدلینگ با یک غلتک یا قلم مخصوص منافذ کوچکی را روی صورتتان ایجاد می‌کند و امواج رادیویی به‌راحتی به لایه‌های زیرین پوستتان نفوذ می‌کنند. بنابراین، عملکرد تکنیک آر اف بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: آر اف در جوان‌سازی پوست؛

مزایای RF برای پوست صورت چیست؟

در تکنیک آر اف، از انرژی آزاد شده توسط فرکانس رادیویی استفاده می‌شود تا لایه‌های عمیق پوست را مورد هدف قرار دهد. این یک روش آسان و بی‌خطر برای رسیدن به پوستی جوان است. زمانی که برای RF درمانی مراجعه می‌کنید، اپراتور یا پزشک متخصص زیبایی یک دستگاه کوچک روی پوستتان قرار می‌دهد.

انرژی امواج رادیویی این دستگاه لایه‌های عمیق پوستتان را گرم می‌کند و باعث احیای سلول‌های پوست می‌شود. گرم‌شدن لایه درم پوست به تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک منجر می‌شود.

آر اف یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش نشانه‌های پیری پوست صورت است؛ این امر با بهبود رنگ پوست و سفت‌کردن آن میسر می‌شود. تکنیک RF علاوه بر اینکه یک روش ایمن برای مراقبت از پوست است، مزایای زیادی دارد. بهترین مزایای آر اف برای صورت، عبارت‌اند از:

شما را از شر چین‌وچروک پوست خلاص می‌کند

اثرات ضد پیری بهترین مزیت تکنیک آر اف است. در یک مطالعه علمی که در سال 2018 با کمک 70 زن انجام شد، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پس از گذشت 3 جلسه آر اف درمانی در طول 6 هفته، چین‌وچروک آن‌ها برطرف شد. پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

در نتیجه، روی صورت خطوط ریز پدید می‌آیند. این علائم، سن شما را بیشتر از مقدار واقعی نشان می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر زیبایی، از این فایده فرکانس رادیویی بهره‌مند شوید. اجرای تکنیک آر اف روی پوست طی چند جلسه آن را سفت و حجیم می‌کند. از طرفی چروک‌های دور چشم را برطرف می‌کند.

پوستتان را سفت می‌کند

اگر پوست صورت یا بدنتان شل شده است، می‌توانید برای رفع این عارضه از فرکانس رادیویی کمک بگیرید. شل‌شدن پوست دلایل زیادی دارد. افزایش سن، بارداری و کاهش وزن اصلی‌ترین علت‌های افتادگی پوست هستند. استفاده از انرژی بی‌خطر فرکانس رادیویی، کلاژن‌های پوست را در قسمت‌های افتاده پوست بیشتر می‌کند. تولید مستمر کلاژن، پوست را سفت‌تر از قبل می‌کند.

رنگ و بافت پوستتان را یکنواخت می‌کند

قرارگرفتن در معرض نور خورشید طی سال‌های متوالی، به پوستتان آسیب می‌زند. استفاده از فرکانس رادیویی تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و نتیجه آن به یکنواخت‌شدن بافت پوست منجر می‌شود. همچنین به علت حذف لکه‌های تیره پوست، رنگ آن را روشن‌تر می‌کند.

علاوه بر این موارد، فرکانس رادیویی پوست را صاف و بی‌نقص می‌کند. البته باوجوداینکه فرکانس رادیویی برای ازبین‌بردن عوارض نور خورشید مفید است، باید قبل از مراجعه به جلسه درمانی آر اف از قرارگرفتن در مقابل نور خورشید خودداری کنید.

به توصیه متخصصان زیبایی بهتر است حداقل یک هفته قبل از جلسه درمانی از نور آفتاب دور بمانید. این پرهیز پوست شما را از تحریک اضافی ایمن می‌کند. از طرفی مطمئن می‌شوید که هنگام مراجعه به آر اف درمانی، پوستتان در بهترین حالتش قرار دارد و نتیجه مطلوبی می‌گیرید.

تغییر علائم پیری زودرس پوست

اگر به تغییرات ایجادشده روی پوستتان دقت کنید، متوجه می‌شوید این علائم با افزایش سن روی صورتتان به وجود آمده‌اند. بروز لکه‌های تیره و افتادگی، دو نشانه عمده از پیری زودرس پوست هستند؛ به همین دلیل چین‌وچروک روی صورت ایجاد می‌شود.

برخی مواقع با افزایش سن منافذ پوست بزرگ‌تر می‌شوند و نشانه‌هایی شبیه به زخم روی پوست بروز می‌کنند. خبر خوش برای افرادی که این علائم را دارند این است که فرکانس رادیویی با سفت‌کردن پوست، نشانه‌های پیری زودرس را حذف می‌کند.

اصلی‌ترین علت در موفقیت شگفت‌انگیز تکنیک آر اف این است که اثرگذاری را از درون به بیرون انجام می‌دهد و عوارض پوستی به‌صورت ریشه‌ای حذف می‌شوند. اثر فوق‌العاده آر اف طوری است که پس از چند جلسه روی پوست نمایان می‌شود.

خبر خوش برای افرادی که این علائم را دارند این است که فرکانس رادیویی با سفت‌کردن پوست، نشانه‌های پیری زودرس را حذف می‌کند.

آر اف روی تمامی قسمت‌های پوست بدن اثرگذار است

یکی از مهم‌ترین مزایای آر اف این است که با انواع پوست تطبیق‌پذیر است؛ به‌طوری که می‌توانید از این تکنیک برای بهبود عوارض صورت و بدن بهره‌مند شوید. اگر در مدت کوتاهی مقدار زیادی از وزنتان را کم کرده باشید، RF قسمت‌های شل بدن را به مقدار قابل‌توجهی سفت می‌کند و پوست بدنتان به حالت اولیه باز می‌گردد.

علاوه بر اینکه تکنیک آر اف روی بازوها، گردن، شکم و ران‌ها تأثیرگذار است و پوست‌های اضافی آن قسمت را سفت می‌کند، یک روش مطمئن و مناسب برای تمامی پوست‌ها است؛ به‌طوری که این تکنیک برای پوست‌هایی با رنگ یا بافت متفاوت اثر می‌گذارد. همچنین این روش زیبایی برای افراد با سن بالا اثر معجزه‌آسایی دارد.

درمانی سریع و آسان

شما می‌توانید هنگام اجرای این تکنیک، به‌راحتی روی تخت دراز بکشید و استراحت کنید. جلسات درمانی آر اف در زمان کم و با سرعت بالا برگزار می‌شوند.

به همین دلیل شما می‌توانید پس از تمام‌شدن جلسه درمانی، بدون هیچ نگرانی سراغ کارهای روزمره‌تان بروید. اجرای تکنیک آر اف برای بدنتان درد بسیار کمی ایجاد می‌کند و کاملاً موقتی است. همچنین به مراقبت‌های پس از درمان خاصی نیاز ندارید.

زیبایی صورت

سفت‌کردن پوست با استفاده از فرکانس رادیویی امنیت بالایی دارد. همچنین یک روش غیرتهاجمی برای زیبایی صورت است و به زمان بهبودی کمی نیاز دارد. این تکنیک برای پوستتان خطری ایجاد نمی‌کند و نتایج آن به طور سریع مشاهده می‌شود.

ممکن است برخی از افراد پس از برگزاری اولین جلسه آر اف علائمی مانند درد کم، تورم و قرمزی خفیف را روی پوستشان مشاهده کنند. اگر پس از اجرای تکنیک آر اف این نشانه‌ها را روی پوستتان مشاهده کردید، می‌توانید از یخ یا داروهای ضدالتهابی بدون نسخه کمک بگیرید. البته بهتر است با پزشک متخصص درباره کاهش ناراحتی‌های این روش زیبایی مشورت کنید.

لاغری صورت

یکی از متخصصان پوست که در شهر نیویورک مستقر است، بر این باور است که گرمای منتقل‌شده از طریق فرکانس رادیویی به مدت 4 دقیقه، چربی‌های پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و چربی‌های صورت به طور دائم آسیب می‌بینند. همچنین یکی از تحقیقات انجام‌شده در سال 2017 به پزشکان پوست و مو ثابت کرد انجام آر اف چربی‌های صورت را پس از 5 هفته از بین می‌برد.

عوارض آر اف چیست؟

انجمن سرطان آمریکا ادعا می‌کند شواهدی برای اثبات‌کردن خطرات امواج رادیویی برای سلامتی وجود ندارد. بااین‌وجود، محققان درباره عوارض این تکنیک زیبایی اطلاعات دقیقی ندارند و باید مطالعات بیشتری روی این موضوع انجام شود.

بیشترین خطری که فرکانس رادیویی می‌تواند برای پوستتان ایجاد کند این است که قرارگرفتن بیش‌ازحد در معرض این امواج می‌تواند باعث سوختگی پوستتان شود.

همچنین عوارضی مانند سرخ‌شدن پوست، درد یا ورم ممکن است پوست صورتتان را درگیر کند. پس از مطالعه‌ای که در سال 2020 برای پی‌بردن به عوارض تکنیک RF انجام شد، محققان درد بسیار کمک و نتایج منفی خفیفی را گزارش دادند.

برای اینکه خطرات و سوختگی احتمالی این تکنیک زیبایی را کاهش دهید، بهتر است با متخصص پوست و مو درباره این مسئله مشورت کنید. برخی از عوارض احتمالی که توسط برخی از کلینیک‌های زیبایی گزارش شده‌اند، عبارت‌اند از:

پس از مطالعه‌ای که در سال 2020 برای پی‌بردن به عوارض تکنیک RF انجام شد، محققان درد بسیار کمک و نتایج منفی خفیفی را گزارش دادند.

ایجاد جوش روی صورت

ممکن است با اجرای تکنیک RF پس از چند هفته در برخی از پوست‌ها به دلیل انتقال حرارت زیاد، جوش ایجاد شود. این عارضه کاملاً موقتی است و شما می‌توانید در صورت مشاهده این عارضه، با مشورت پزشک آن را به‌سرعت رفع کنید.

از دست‌دادن چربی بیش‌ازحد صورت

استفاده صحیح از دستگاه‌های مختلف برای زیبایی صورت، به مهارت پزشک یا اپراتور دستگاه بستگی دارد؛ به همین دلیل است که برای کاهش عوارض آر اف باید به دنبال یک متخصص باتجربه و بامهارت باشید.

یکی از متخصصان پوست و مو در این باره می‌گوید: استفاده نادرست از دستگاه فرکانس رادیویی، ممکن است به طور ناخواسته چربی زیادی را از روی صورت از بین ببرد. البته در حالت کلی سوزاندن چربی‌ها توسط گرمای RF اشکالی ندارد؛ اما اگر از دست‌دادن چربی به مقدار زیادی انجام شود، زیبایی صورت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

سؤالات متداول آر اف صورت

سفت‌کردن پوست با دستگاه آر اف چقدر زمان می‌برد؟

باتوجه‌به مقدار پوستی که تحت درمان قرار می‌دهید، جلسه آر اف بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. از طرفی تعداد جلسات موردنیاز برای رفع افتادگی پوست باتوجه‌به میزان شل بودن آن تعیین می‌شود و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

اما برای اینکه نتیجه مطلوبی از آر اف بگیرید، بهتر است حداقل بین 3 تا 5 جلسه در یک دوره 3 تا ۵ماهه به متخصص زیبایی مراجعه کنید. استفاده مستمر از این فناوری، پوست را به حداکثر انقباض می‌رساند.

همچنین زمان ماندگاری اثرات آر اف طولانی‌مدت است. اما نسبت به جراحی دوام کمی دارد. پس از اجرای تکنیک RF، حداقل 1 تا 2 سال نیازی به انجام دوباره آن نیست.

اگر می‌خواهید برای سفت‌کردن پوست صورت یا سایر اعضای بدنتان از دستگاه آر اف کمک بگیرید، باید به سراغ یک متخصص پوست باتجربه بروید. مراجعه به یک فرد باتجربه برای انجام آر اف، می‌تواند اثرات بلندمدت این تکنیک را تضمین کند.

پس از اجرای تکنیک RF، حداقل 1 تا 2 سال نیازی به انجام دوباره آن نیست.

فناوری RF برای چه افرادی مناسب است؟

فرکانس رادیویی برای تمامی افرادی که روی صورت یا بدنشان چین‌وچروک، افتادگی و لکه تیره دارند، مناسب است. البته برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند این تکنیک را روی افراد بالای 18 سال انجام دهند. تکنیک RF را می‌توان با تشخیص پزشک متخصص برای بهبود اغلب عوارض پوستی استفاده کرد. اکثر افرادی که از دستگاه آر اف استفاده کرده‌اند، از نتایج راضی‌کننده صحبت می‌کنند.

اگر می‌خواهید زیبایی را به‌صورت و بدنتان بازگردانید، اما نمی‌خواهید زیر تیغ جراحی بروید، تکنیک آر اف برای شما بهترین گزینه است. البته باید برای تأیید مناسب یا نامناسب بودن آر اف، با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

بهترین سن برای استفاده از آر اف چه زمانی است؟

به دلیل اینکه افراد میان‌سال خاصیت ارتجاعی و جوانی پوستشان را ازدست‌داده‌اند، آر اف یک گزینه ایده‌آل برای افراد میان‌سال است. متخصصان زیبایی بیان می‌کنند این تکنیک برای زیبایی افراد بالای 60 سال مناسب نیست؛

ساختار و بافت پوست پس از 60 سالگی دچار تغییرات جدی می‌شود و القای فرکانس رادیویی برای جوان‌سازی آن فایده‌ای ندارد. گفته می‌شود که این تکنیک بیشتر برای افراد با سن 40 تا 50 سال مناسب است.

آیا دستگاه‌های RF خانگی مناسب هستند؟

در یک مطالعه کوچک در سال 2017، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تمام افرادی که از این دستگاه در منزل استفاده کردند، هیچ عوارضی روی صورت و بدن آن‌ها ایجاد نشد. باوجوداینکه انجام تکنیک RF در منزل کار صحیحی نیست، اما اگر اصرار برای انجام این کار دارید، باید ابتدا به یک متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک مراجعه کنید تا در مورد مناسب‌بودن این تکنیک زیبایی مطمئن شوید.

البته ممکن است هزینه خرید دستگاه فرکانس رادیویی برای شما به صرفه نباشد. همچنین دستگاه‌های خانگی آر اف به‌اندازه دستگاه‌های موجود در کلینیک‌های زیبایی قدرتمند نیستند و اثرات آن‌ها نسبت به دستگاه‌های پزشکی کم و کوتاه‌مدت هستند.

آیا امواج رادیویی برای پوست‌های تیره مناسب هستند؟

این امواج برای پوست‌های تیره عوارضی ایجاد نمی‌کنند. دستگاه فرکانس رادیویی مانند لیزر، رنگ‌دانه‌های پوست را هدف قرار نمی‌دهد و رنگ پوست تغییر نمی‌کند.

مراقبت‌های پس از انجام آر اف به چه صورت است؟

بهتر است در این مورد از پزشک متخصص اطلاعات دقیقی بگیرید. اما اگر می‌خواهید پس از اجرای آر اف صورت یا بدنتان را بشویید، باید این کار را با ملایمت انجام دهید و شستشوی خشن یا مالش زیاد پوست پرهیز کنید.

همچنین باید پس از جلسات درمانی RF از محصولات شیمیایی، لیزر و مواد موبر برای مدت 3 تا 4 هفته استفاده نکنید. بهترین کار برای پس از انجام آر اف، آب‌رسانی به پوست است که باید در این مورد با پزشک متخصص مشورت کنید.

همچنین باید پس از جلسات درمانی RF از محصولات شیمیایی، لیزر و مواد موبر برای مدت 3 تا 4 هفته استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: آر اف فرکشنال؛

مراقبت‌های قبل از انجام آر اف به چه صورت است؟

برای اینکه خطرات احتمالی RF را به حداقل برسانید، باید حداقل یک هفته قبل از اولین جلسه آر اف، استفاده از رتینوئیدها یا سایر محصولات شیمیایی خشن را متوقف کنید. این محصولات ممکن است سطح تحمل پوست در برابر امواج رادیویی را پایین بیاورد.

همچنین استفاده از محصولات آرایشی یا بهداشتی پیش از آر اف، اثربخشی این دستگاه را به کمترین حالت ممکن می‌رساند.

مهم‌ترین مزیت آر اف صورت این است برای سفت‌کردن پوست به جراحی نیاز ندارید. همچنین جلسات درمانی RF زمان کمی را از شما می‌گیرند و مراقبت‌های پس از درمان آن هم بسیار آسان هستند. استفاده از فرکانس رادیویی برای زیبایی عوارض خاصی ندارد؛

اما اگر اجرای آن توسط افراد بی‌تجربه انجام بگیرد، ممکن است برای سلامتی پوست خطراتی ایجاد کند. برای مثال، اگر شما از این فناوری زیبایی به مقدار زیادی در منزل استفاده کنید، ممکن است دستگاه RF پوستتان را بسوزاند. در حالت کلی پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از مزایای فرکانس رادیویی به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

منبع ++++++

آر اف صورت چیست؟

آر اف صورت از سال ۲۰۰۱ به‌عنوان یک روش برای کاهش افتادگی پوست و رفع علائم پیری استفاده می‌شود. درمان عوارض پوستی با فرکانس رادیویی، یک روش غیر جراحی است که پزشکان از آن برای سفت‌کردن پوست بهره می‌گیرند.

فرکانس رادیویی چیست؟

فرکانس‌های رادیویی نوعی اشعه هستند که به شکل امواج الکترومغناطیسی انرژی آزاد می‌کنند. این امواج بر اساس میزان انرژی که آزاد می‌کنند، طبقه‌بندی می‌شوند. امواج ایکس و گاما از انواع پرانرژی هستند، اما امواج فرکانس رادیویی انرژی کمی دارند. امواجی که برای سفت‌کردن عضلات پوست استفاده می‌شوند، تقریباً یک میلیارد کمتر از اشعه ایکس انرژی آزاد می‌کنند.

سفت‌کردن پوست با دستگاه آر اف چقدر زمان می‌برد؟

باتوجه‌به مقدار پوستی که تحت درمان قرار می‌دهید، جلسه آر اف بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. از طرفی تعداد جلسات موردنیاز برای رفع افتادگی پوست باتوجه‌به میزان شل بودن آن تعیین می‌شود و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی